🖊خب دوستان باتوجه به مقدمه مبحث باید سوال کنیم که منظور از اصلاحات و اصلاح طلبان در جامعة كنوني ما،چه كساني هستند و آيا نظر و حركت آنها در چارچوب معنای اصطلاحی اصلاحات قرار مي گيرد؟؟؟
⬅️ دوستان هر ساختار حكومتی و سيستم سياسی پس از گذشت دورانی از حيات خود ممكن است كه نياز به برخی اصلاحات در برخي وجوه خود داشته باشد كه در عين حفظ كلّيت و تماميت آن ساختار يا سيستم، برخي معايب و ناكارآمديهای آن را برطرف نمايد.!!
مطمئناً نظام جمهوري اسلامي ايران نيز مستثني از اين قاعده نيست بنابراین
اصلاح طلبان حال حاضر ايران را ميتوان به دو دسته تقسيم كرد:
1. اصلاح طلبان اسلامی
2. اصلاح طلبان آمريكايی
۲
🖊اصلاح طلبان اسلامی:
عده ای از انقلابيون مسلمان كه از اول انقلاب در صحنه های سياسی، اجتماعی و فرهنگی به #نفع_اسلام و مسلمين حضور داشته و دارند و می توان گفت همان #دلسوزان_نظام و انقلاب بشمار می آيند.
آنها كسانی هستند كه رهبر انقلاب پرچمدار آنان بوده و خواهد بود و آنها دارای چند ويژگی بارز و برجسته اند؛
الف) اينها اصلاح طلبان دين مدار هستند و اصلاحات آنها بر پايه اعتقاد به اصل ولايت فقيه و حاكميت دين و در چارچوب آن صورت مي گيرد
ب) اصلاحات آنها داراي هوّيت و ويژگي عدالت طلبانه است و هدف اصلي آن از بين بردن فقر وفساد و تبعيض موجود در شرايط كنوني جامعه و نظام است.
ج) اين اصلاحات رويكردی ضدّ امپرياليستی و ضد آمريكایی دارد.
🖊در واقع اصلاحات انقلابی یعنی انجام فعّاليت ها و حركت هايی جهت تعميق روح دينی و جوهر ولايی انقلاب آن تداوم حيات و بلكه تعميق آرمانهاي مبنايی آن.
۳
🖊در مقابل اصلاحات انقلابی و اسلامی، #اصلاحات_آمريكايی يااصلاحات ليبراليستي وجود دارد ؛ اصلاحات آمريكايی رويكردی است كه در چند ساله اخير با بهره گيری از نفوذ و حضور در برخي لايه های مديران كشور تحت لوای اصلاحات، #خواهان_استحاله_نظام_اسلامی_ايران به يک حكومت #سكولار البته با رعايت برخي ظواهر دينی هستند؛
جريان اصلاحات آمريكايی، در واقع #خواهان_تغيير_ماهيت_دينی و روح انقلابی نظام جمهوری اسلامی به يك نظام سكولار، با حفظ ظواهر دينی و هم چنين مدافع نظام سرمايه سالاری و هضم شدن در نظام جهانی سلطه است؛ اين جريان به اصطلاح اصلاح طلبی ،در واقع درصدد #استحاله_نظام_اسلامی و #حذف_صبغه_دينی و روح ولايی آن است و علي رغم ظاهر اصلاح طلبانه، در واقع يک حركت براندازانه است كه اساس كاركرد آن #براندازی_خاموش و #كودتای_خزنده_فرهنگی_سياسی است.
۴
🖊سند 2030 سازمان یونسکو، یکی از پروژههای سازمان ملل متحد به منظور #جهانیسازی_ملتها و #یکسانسازی_فرهنگها تحت عنوان #توسعه_پایدار است.
این سند پس از شکست سند هزاره سازمان ملل به پیشنهاد امریکا به یونسکو ارائه شد و با حضور وزرای 130 کشور از جمله ایران در کره جنوبی تصویب شد.
رشداین سند درحالی توسط دولت روحانی امضا شده که دو نهاد نظارتی مهم یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس از پذیرفتن آن بی اطلاع بودند.!!!
دوستان توجه داشته باشید که #پذیرش_تعهدات_بینالمللی_بدون_تصویب_مجلس بی اعتبار و مخالف نص صریح قانون اساسی است.
🖊اجرای سند 2030 در 25 شهریور 95 توسط هیأت دولت، با تشکیل کارگروهی الزامی شد
۵
❌ خب ممکنه سوال شود که تبعات اجرای سند 2030 چه میتواند باشد ؟؟؟
- دوستان با پذیرش سند، ایران ملزم است تا تغییرات مدنظر یونسکو را در نظام آموزشی و فرهنگی کشور حتی در #زمینه_کنترل_جمعیت و محیط زیست و.. را اعمال و همین پایه #تعارضات_فرهنگی و هویتی را در نسلهای آینده موجب میشود تا آنها با #هویت_ملی و مذهبی خود بیگانه شوند.؛
#تغییر_سبک_زندگی، تغییرات همه جانبه در تفکر عقیدتی، سیاسی، اخلاقی و حتی قوانین مدنی، تبعات دیگر این دومینوی خطرناک است.
_ سند 2030 مدخل ورودی سازمانهای اصطلاحاً بینالمللی برای سلطه فرهنگی بر کشورهاست که با تغییر نظام آموزشی آنها صورت میپذیرد؛ فراموش نکنیم که اغلب نهادها و سازمانهای بینالمللی بازوهای اجرایی و اطلاعاتی امریکا و کشورهای غربی هستند.
- ایران ملزم میشود #آمارها و #اطلاعات مربوط به کودکان، نوجوانان و جوانان خود را به صورت گزارشهای مداوم به نهادهای بیگانه اعلام کند.
۶
⬅️ حالا ممکنه سوال شود که اصلا مفاد سند 2030 چیست و چه تعارضاتی با فرهنگ ایرانی اسلامی دارد؟؟؟
🖊در پاسخ باید عرض کنیم که این سند 17 هدف اصلی و 169 هدف فرعی دارد که با نگاه #سکولار و لیبرال به حقوق کودک، آموزش و پرورش، زن و خانواده پرداخته است؛
این عبارات اغلب به صورت "کلی"، با الفاظ "مثبت و انسانی" و لکن با توجه به تعریف مدنظر این سازمانها و #نه_تعریف_مدنظر_ما بیان شدهاند و همین موضوع، باعث شده، مدافعان سند، به انکار تعارض مفاد آن با اصول اسلامی و هویتی ما بپردازند.
- در پاراگراف 5 متن سند، #اصل_منع_تبعیض در مورد #افرادی_دارای_سایر_عقاید و یا #افراد_آسیب_پذیر آمده که طبق تفسیر نهادهای حقوق بشری سکولار، شامل گروههای همجنسباز و.. میشود
- در پاراگراف 10، موضوع "برابری جنسیتی با حق آموزش برای همه" مطرح شده که علی الظاهر به معنای حق آموزش برابر دختران و پسران است؛ اما در واقع، معنای آن، آموزش دختران و پسران بدون توجه به تفاوت ویژگیهای طبیعی آنها و نقشهای متفاوت آنها در آینده در خانواده (پدر - مادر)، اختلاط در مراکز آموزشی و.. است؛ یا آموزش بر مبنای تناسب نیازها و نقشهای پسران و دختران، طبق پاراگراف 20، "کلیشه های جنسیتی" خوانده میشود که باید حذف شود❌
4. برخلاف گفتههای دولتیها، اجرای سند، اختیاری و غیرالزامی نیست بلکه ایران، پس از پذیرفتن آن ملزم به انجام آن میشود.❌
⬅️طبق پاراگراف 57 سند، دولتها باید تضمین دهند که به بازبینی کتابهای درسی، بودجه و سیاستگذاریهای آموزشی و همچنین آموزش معلمان طبق سند بپردازند.
❌طبق پاراگراف 97-103 کشورها باید در قبال اجرای سند، پاسخگو باشند❗️
۷
در پایان لازم است به چند سوال در باب سند 2030 بپردازیم تا دوستان موافق و مخالف سند در باب آن خوب تفکر کنند:
🖊دولت سابق و طرفداران طرح باید پاسخ دهد، سند 2030 چه عایداتی برای ما دارد؟❗️
با اجرای سند قرار است به چه اهدافی برسیم و چه آوردههایی داشته باشیم؟!❗️
وقتی هیچ عائداتی برای ایران ندارد، چرا با دست خودمان،خودمان رابه مهلکه بیندازیم❗️
اگر چنانکه طرفداران سند میگوید، این سند بی خطر و شفاف و منطبق با اسناد بالادستی نظام است، چه نکته و مطلب جدیدی در این سند وجود دارد که در اسناد ملی خودمان وجود ندارد؟!❗️
کدام بند سندی ملی مخالف آموزش همگانی است؟
کجا اعلام شده سند ملی مخالف سوادآموزی در همه سنین و مدرسههای مجهز و محیط زیست پاک و.. است؟! ❗️
ایران بدون پذیرفتن چنین تعهداتی، نرخ بیسوادی را تقریباً در کل کشور از بین برده، رشد و شتاب علمی ما در دنیا در برترین ردهها قرار گرفته، پس چه نیازی به چنین سندهایی است؟!
دولت سابق که مشتاق تصویب و اجرای سند بوده؛ باید پاسخ دهند چرا کشوری همچون فرانسه که برای محصلان مسلمان خود، محدودیتهایی همچون اجبار به بی حجابی دارد، این سند را نمیپذیرد اما کشور مسلمان ایران، باید آن را بپذیرد؟!❌
۸
امام خامنهای رهبری معظم انقلاب؛
«مسئله #استقلال خیلی مهم است؛ مسئلهی سند ۲۰۳۰ از این قبیل است؛ حالا بعضی میآیند میگویند ما تحفظ دادیم یا گفتیم فلان چیزش را قبول نداریم؛ نه، بحث سر اینها نیست؛ فرض کنیم در این سند هیچچیز واضح بیّنی هم که مخالف اسلام باشد وجود نداشته باشد؛ که حالا وجود دارد؛ من حرفم این است که نظام آموزشی کشور نباید بیرون کشور نوشته شود.
آنها که خیال میکنند ما گزارش درست نگرفتیم؛ نه، گزارشهای ما گزارشهای درستی است. شما میگویید این سند مثلاً خلاف اسلام ندارد، داشته باشد یا نداشته باشد، اینجا ایران است، اینجا جمهوری اسلامی است. نظام آموزشی ما را چهار نفر بنشینند در یونسکو بنویسند! چرا؟
این همان مسئلهی استقلال است.»
۹
با آرزوی سلامتی و موفقیت برای همه شما دوستان گرامی در سال جدید
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
پایان
#قریش_حسین_پور
🌸 #جناب_استاد_قریش_حسین_پور
از تلاش وزحمات مستمر حضرت عالی
کمال تشکروقدردانی را دارم
از خداوند متعال برایتان سلامتی ، بهروزی وتوفیق استمرارخدمتگزاری را
مسئلت دارم
اندیشه وتلاش #اساتیدصدیق هیچ گاه از
یاد نخواهد رفت .
#جزاکم_الله_خیرا
عشق به #امام_خامنه_ای
عشق به همه خوبی هانیست
خوبترین عشق عالم
عشق به #امام_خامنه_ای است
#اللهم_احفظ_قائدناامام_الخامنه_ای
#اللهم_عجّل_لولیک_الفرج
#شبتون_مهدوی
#کانال_تحلیلی_جبهه_حامیان_ولایت
@Gh63_soldier_VelayatFagih