https://virasty.com/ghabasat
کوچ کردیم به اینجا 👆🏻
#ویراستی، یک توییتر ایرانی تر و تمیز
برای نصب در اندروید 👇🏻
http://cafebazaar.ir/app/?id=com.virasty.app&ref=share
@ghabasat
دیدار با ابرار نام مجموعهای است که در دهه ۷۰ و ۸۰ منتشر میشد و دربرگیرنده بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب بود که در هر یک از جلدهای آن، زندگی یکی از علمای شیعه روایت میشد و حالا قرار است به همت نویسندگان آشنا با اصول داستاننویسی، در قالب آثار روایی و ادبی جدید، زندگی بعضی از همان علما به همراه برخی دیگر از علمایی که در آن مجموعه به زندگیشان پرداخته نشده بود توسط انتشارات بینالملل منتشر شود.
https://nehzat.ir/fa/news/8239
https://www.ibna.ir/fa/report/332044
متن کامل خبر🔝
@ghabasat
بسم الله النور
اللهم وجهنی للخیر و یسرنی له
چند سالی که از ارتحال پدربزرگم گذشت، به این فکر افتادم که بعضی از دستخطهای ایشان را جمع آوری و آرشیو کنم. چند سال پیش با گنجینهای از #نسخههای_خطی اجدادم مواجه شدم و تصمیم گرفتم در زندگی این نسل اهل علم، تحقیق کنم. آرزویی که هنوز با من هست و گاه به گاهی مرا به ایده و پیرنگی جدید میکشاند.
سه سال پیش خوابی عجیب دیدم که تفسیرش را از اهلباطنی پرسیدم و گفتند اتصال داشته باش به علما.
زمانی که به دعوت استادم، وارد پروژهی #دیدار_با_ابرار شده و پژوهش زندگی یکی از #علمای_شیعه را پذیرفتم، یقین و حتی طمع داشتم که برکاتی از جانب ارواح طیبهی عالمان دین در زندگی دریافت کنم. بهقول مرحوم شیخ احمد مجتهدی، #لقمهی_چرب_و_نرم پیدا کرده بودم.
چند ماه بعد که خواب دیدم در منزل یکی از علما نشستهام، علم الیقینم به حق الیقین بدل شد.
خدا دست ما را از دامان علما جدا نکند و توفیق بیشترمان بدهد در شناسایی و شناساندنشان.
منتدار حضرت امام #علیالنقیالهادی هستم که رزق طیب این سفره را نصیبم کردند و سفر پربرکت اخیر هم در ماه ولادتشان، #رجب روزیام شد.
از مجموعهی #شرکت_چاپ_و_نشر_بین_الملل و جناب آقای دکتر سلطانی نیز که بستر این نشست را فراهم کردند، نهایت سپاس را دارم.
اللهم وفقنا لما تحب و ترضی
@ghabasat
📚 همزمان با دههی فجر انقلاب اسلامی🇮🇷
فصل بیهراسی
در رشت، نقد و بررسی میشود🔎
📌 فصل بیهراسی، رمانی با موضوع مبارزات چند جوان در ماههای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی است که به همت شرکت چاپ و نشر بینالملل در پاییز امسال منتشر شده است.
🗓 یکشنبه ۱۶ بهمن ساعت ۱۵
📍 رشت، میدان شهرداری، ابتدای خیابان سعدی
💻 حضور برخط:👇🏻
www.skyroom.online/ch/researchpl/gilan
@ghabasat
#کانون_ادبی_راوی_گیلان
پس میزد آسمان به نگاه تو ماه را
همچون سپاه کرده دو چشمت، نگاه را
تجهیز کرده اخم تو باز این سپاه را
عمدا دچار شد دلمان این گناه را
چرخانده ام به سوی نجف قبله گاه را
مستی به پای من سکنات خُم از شما
کافر شدم به خرج خودم گندم از شما
اول خدای عزوجل دوم از شما
از نو گرفتم عزم طواف، هشتم از شما
چرخانده ام به سوی نجف قبله گاه را
شصت و سه سال پای علی خورده بر زمین
شصت و سه سال و خرده ای بر خالق آفرین
شصت و سه قرن بعد علی کیست اینچنین؟
چون بهتر از زمین علی نیست سرزمین
چرخانده ام به سوی نجف قبله گاه را
کابوس هر شب پسر عبدود علی
رفت آمدی به کعبه شد و مستند علی
آید نجف خدا، به خدا سر زند علی
وقتی درون کعبه علی میشود علی
چرخانده ام به سوی نجف قبله گاه را
وقتی تمام عرش خدا منبرت شود
نهج البلاغه صفحه ای از دفترت شود
تنها دعای فاطمه ات لشگرت شود
تا اینکه قبله باب دل قنبرت شود
چرخانده ام به سوی نجف قبله گاه را
تسبیح اگر شود صد و ده دانه بهتر است
ساقی علی شود، چه ز پیمانه بهتر است؟
از مسجد و کنشت که میخانه بهتر است
از هر چه بگذری در”این” خانه بهتر است
چرخانده ام به سوی نجف قبله گاه را
#فوتوبایمی
@ghabasat
13.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جشن فرشتهها در کنار بابابزرگ فرشتهها
🔺اولا: من قربون اون دخترایی که عکس بابای شهیدشونو گرفتن توی دستشون
🔺ثانیا: چه حس قشنگیو امشب بیت تجربه کرده
🔺ثالثا: این جیغ و کف، ترجمهی همون عبارت معروف «ای رهبر آزاده آمادهایم آماده» است
🔺رابعا: عاشق اون دختری هستم که چادر زرد لیمویی گذاشته و از ذوق، رفیقشو بغل میکنه
🔺خامسا: خدا به حق پنجتن، این بابابزرگ مهربون رو برای این ملت حفظ کنه و طول عمرشون بده
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
@ghabasat
رنجِ رسیدن به بلوغ، گذشتن از میانهی التهاب و دل کندن از وابستگیهاست.
رمان فصل بیهراسی
قصهی بلوغ شخصیتیِ یک جوان در دل التهابات دوران انقلاب است.
امروز در ارتباطی مجازی با نویسنده، به بررسی فنی این رمان پرداختیم و از قصهپردازی و پیرنگ و شخصیتها گفتیم.
از سازمان مجاهدین و تغییر مواضع ایدئولوژیکشان، پیام امام به مردم تبریز، گروهک پیکار، ساواک و اندرزگو حرف زدیم.
اگر به روایت داستانی از سالهای منتهی به انقلاب علاقه دارید، #فصل_بی_هراسی را بخوانید.
@ghabasat
هدایت شده از جبهه بانوان گیلان
https://www.irna.ir/news/85021196/قصه-گویی-بر-مبنای-منابع-دست-اول-از-سازمان-مجاهدین
http://shabestan.ir/detail/News/1251148
https://www.ibna.ir/fa/report/332530/جنایت-های-سازمان-مجاهدین-روایت-داستانی-تاریخ-انقلاب-سهم-عمده-ای
mehrnews.com/xZtWD
https://www.mashreghnews.ir/news/1462034/مشکل-رمان-امروز-خالی-بودن-از-پژوهش-است
چهلویکم/ حمید بابایی
📘 قصد داشتم همزمان با ایام فجر برم سراغ این رمان
قبل از قطعی شدن تصمیمم، یه جستجوی مختصر کردم و به این ریزالت(نتیجه) رسیدم:
https://www.ibna.ir/vdcaounem49ne61.k5k4.html
@ghabasat
📚 #کتاب_نخوانی 📚
سالهاست که عصر سهشنبهها، جلسهی تفسیر و اخلاق داریم
(مخاطبین جلسه، خانمهای تحصیلکرده، فرهنگی و دارای جایگاه اجتماعی هستن)
مدتهاست که در پایان جلسات، #کتاب معرفی میکنم و #امانت میدم
🔹 بعضی از خانمها پای ثابت طرح امانت کتاب هستن. گاهی که جلسهمون، به دلایلی مثلا سفر، برف یا .. تعطیل بشه، رنج #بی_کتابی هم اون فرد کتابخوان رو به تقلا میاندازه و هم وجدان من رو درگیر میکنه.
♦️ گروهی هم به تدریج به جامعهی #اهل_مطالعه اضافه شدن و از من کتاب امانت میگیرن، سه چهار ماه نگه میدارن و یواش یواش میخونن. تلاش این دسته برام ارزشمنده و اجازه میدم کتاب تا هر وقت که میخوان پیششون بمونه تا بخونن.
🔸 بعضیها هم هستن که هیچ میانهای با کتاب ندارن و هرقدر تلاش کردم، نتونستم تشویقشون کنم به مطالعه. هدیهی کتاب، طرحهای تشویقی، مسابقه و.. هم نتونسته رغبتی در اونها ایجاد کنه.
این دستهی سوم رو اصلا نمیفهمم! گذشته از #چرایی قضیه، واقعا #چه_جوری کتاب نمیخونن؟
@ghabasat