هر سال عصر عاشورا در منزلمان مجلس زنانهای داریم که قرائت #ناحیه_مقدسه اش به من و خواهرم میرسد
امروز در پایان #زیارت_ناحیه، منبر مفصلی رفتم دربارهی نسبت ما با هیأت و روضه. که آیا باید فعال باشیم یا منفعل؟ و اینکه معیار فعال بودن امروز چیست؟ و اینکه مصداق فَضَّلَ اللَّهُ المُجاهِدينَ عَلَى القاعِدينَ در این زمانه چیست؟
رسیدیم به #غزه و #فلسطین
رسیدیم به روزهای سختی که بر این مردم مظلوم و ستمدیده میرود
به شهدایی که دادهاند
به مادران فرزند داده
کودکان یتیم شده
طفلان آواره
به سقفهای فروریخته و آرزوهای بربادرفته
گفتیم اگر امروز، صدای مظلومیت بشر فلسطینی از هیئات و روضههای ما بلند نشود، مصداق همان فراز #زیارت_ناحیه_مقدسه ایم که:
لقد قتلوا بقتلک الاسلام، و عطّلوا الصلاه و الصیامَ و نقضوا السُّنن و الاحکام و هدموا قواعد الایمان و حرّفوا آیات القرآن و هملجوا فی البغی و العدوان … و عاد کتاب الله عزّوجلّ مهجورا، و غودر الحقُّ اذ قهرت مقهورا
القصه همان که #امام_صدر گفته بود
هیأتی که کنشی در این مسأله نداشته باشد، شمر هم زیر عَلمش سینه میزند و عمر سعد هم پای منبرش گریه میکند.
ترجمه:
به کشتنت اسلام را کشتند و نماز و روزه را بیهوده و مهمل گذاشتند. سنت ها و احکام را شکسته و پایههای ایمان را نابود کردند. آیات قرآن را تحریف و در فساد و دشمنی سخت تلاش نمودند و کتاب خدا را رها کرده و به حق خیانت شد
#فلسطین_همّ_الحسینیین 🇵🇸🔻
https://eitaa.com/ghabasat
هدایت شده از حوزه هنری گیلان
📣 واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری گیلان
برگزار میکند:
🖋 به خط
📎 سلسله نشستهای تخصصی خوشنویسی
✅ نشست اول:
📜 تاریخچه خط نسخ در ایران
▫️با حضور:
▫️استاد احمد قربانی
🗓 یکشنبه 31 تیر - ساعت 6 عصر
📍رشت - جنب پارک قدس - حوزه هنری
📌حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان
🆔 @artguilanews
🌐 artguilan.ir
🛒bazarmaj.com
تا حالا به عبارتی که در ابتدای کتابهای #نشرشهیدکاظمی نوشته شده، دقت کردین؟
امروز تولد ۶۵ سالگی همین فرمانده است
و این عدد، یک رمزه بین شما و سایت #منوکتاب
تا با تخفیف ویژه، آثار این نشر رو سفارش بدین
ضمنا
صلوات به روح سردار #شهیدکاظمی فراموشمون نشه
https://eitaa.com/ghabasat
هدایت شده از قبسات
856K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خرمشهر رو خدا آزادِش کرد...
این صدا را بشنوید و بارها در ذهنتان مرور کنید. شما اگر آنجا بودید، در اوج شادی و شعف، این خبر را چطور مخابره میکردید؟
ما خرمشهر را آزاد کردیم
بچهها خرمشهر را آزاد کردند
خرمشهر بالاخره آزاد شد
کدامِ اینها عبارت ما بود؟
برگردیم و یک بار دیگر عبارت #حاج_احمد_کاظمی را بخوانیم
جملهی #حاجاحمد، #فاعل دارد
نه از این فاعلهای معمولی از جنس خودمان، نه
یک فاعل حقیقی دارد: #حق
آدم چقدر باید غرق در حق باشد، و نگاهش آمیخته با #توحیدافعالی باشد و معتقد به اصل ِ #لامؤثرفیالوجودالاالله باشد که در اوج آن ذوقزدگی، باز هم حواسش به کنندهی اصلی، و فاعل حقیقی این انتصار باشد؟
هر بار که این صدا را میشنوم، به حاج احمد و تمام فرزندان #امام_خمینی فکر میکنم. جوانهایی که عشق و ارادت به امام، وسیلهای برایشان شد تا اسلام ناب را دریابند و فانی در الله شوند.
حالا بهتر میفهمم این عبارت #شهید_صدر را که به شاگردانش گفته بود:
«ذوبوا فی الامام الخمینی، کما ذاب هو فی الاسلام»
#سوم_خرداد
#خرمشهر
@ghabasat
قبسات
خرمشهر رو خدا آزادِش کرد... این صدا را بشنوید و بارها در ذهنتان مرور کنید. شما اگر آنجا بودید، در
📻📞
در سالروز ولادت #فرمانده_شهید
یک بار دیگر این صدا را بشنوید
https://eitaa.com/ghabasat