📚 همزمان با دههی فجر انقلاب اسلامی🇮🇷
فصل بیهراسی
در رشت، نقد و بررسی میشود🔎
📌 فصل بیهراسی، رمانی با موضوع مبارزات چند جوان در ماههای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی است که به همت شرکت چاپ و نشر بینالملل در پاییز امسال منتشر شده است.
🗓 یکشنبه ۱۶ بهمن ساعت ۱۵
📍 رشت، میدان شهرداری، ابتدای خیابان سعدی
💻 حضور برخط:👇🏻
www.skyroom.online/ch/researchpl/gilan
@ghabasat
#کانون_ادبی_راوی_گیلان
پس میزد آسمان به نگاه تو ماه را
همچون سپاه کرده دو چشمت، نگاه را
تجهیز کرده اخم تو باز این سپاه را
عمدا دچار شد دلمان این گناه را
چرخانده ام به سوی نجف قبله گاه را
مستی به پای من سکنات خُم از شما
کافر شدم به خرج خودم گندم از شما
اول خدای عزوجل دوم از شما
از نو گرفتم عزم طواف، هشتم از شما
چرخانده ام به سوی نجف قبله گاه را
شصت و سه سال پای علی خورده بر زمین
شصت و سه سال و خرده ای بر خالق آفرین
شصت و سه قرن بعد علی کیست اینچنین؟
چون بهتر از زمین علی نیست سرزمین
چرخانده ام به سوی نجف قبله گاه را
کابوس هر شب پسر عبدود علی
رفت آمدی به کعبه شد و مستند علی
آید نجف خدا، به خدا سر زند علی
وقتی درون کعبه علی میشود علی
چرخانده ام به سوی نجف قبله گاه را
وقتی تمام عرش خدا منبرت شود
نهج البلاغه صفحه ای از دفترت شود
تنها دعای فاطمه ات لشگرت شود
تا اینکه قبله باب دل قنبرت شود
چرخانده ام به سوی نجف قبله گاه را
تسبیح اگر شود صد و ده دانه بهتر است
ساقی علی شود، چه ز پیمانه بهتر است؟
از مسجد و کنشت که میخانه بهتر است
از هر چه بگذری در”این” خانه بهتر است
چرخانده ام به سوی نجف قبله گاه را
#فوتوبایمی
@ghabasat
13.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جشن فرشتهها در کنار بابابزرگ فرشتهها
🔺اولا: من قربون اون دخترایی که عکس بابای شهیدشونو گرفتن توی دستشون
🔺ثانیا: چه حس قشنگیو امشب بیت تجربه کرده
🔺ثالثا: این جیغ و کف، ترجمهی همون عبارت معروف «ای رهبر آزاده آمادهایم آماده» است
🔺رابعا: عاشق اون دختری هستم که چادر زرد لیمویی گذاشته و از ذوق، رفیقشو بغل میکنه
🔺خامسا: خدا به حق پنجتن، این بابابزرگ مهربون رو برای این ملت حفظ کنه و طول عمرشون بده
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
@ghabasat
رنجِ رسیدن به بلوغ، گذشتن از میانهی التهاب و دل کندن از وابستگیهاست.
رمان فصل بیهراسی
قصهی بلوغ شخصیتیِ یک جوان در دل التهابات دوران انقلاب است.
امروز در ارتباطی مجازی با نویسنده، به بررسی فنی این رمان پرداختیم و از قصهپردازی و پیرنگ و شخصیتها گفتیم.
از سازمان مجاهدین و تغییر مواضع ایدئولوژیکشان، پیام امام به مردم تبریز، گروهک پیکار، ساواک و اندرزگو حرف زدیم.
اگر به روایت داستانی از سالهای منتهی به انقلاب علاقه دارید، #فصل_بی_هراسی را بخوانید.
@ghabasat
هدایت شده از جبهه بانوان گیلان
https://www.irna.ir/news/85021196/قصه-گویی-بر-مبنای-منابع-دست-اول-از-سازمان-مجاهدین
http://shabestan.ir/detail/News/1251148
https://www.ibna.ir/fa/report/332530/جنایت-های-سازمان-مجاهدین-روایت-داستانی-تاریخ-انقلاب-سهم-عمده-ای
mehrnews.com/xZtWD
https://www.mashreghnews.ir/news/1462034/مشکل-رمان-امروز-خالی-بودن-از-پژوهش-است
چهلویکم/ حمید بابایی
📘 قصد داشتم همزمان با ایام فجر برم سراغ این رمان
قبل از قطعی شدن تصمیمم، یه جستجوی مختصر کردم و به این ریزالت(نتیجه) رسیدم:
https://www.ibna.ir/vdcaounem49ne61.k5k4.html
@ghabasat
📚 #کتاب_نخوانی 📚
سالهاست که عصر سهشنبهها، جلسهی تفسیر و اخلاق داریم
(مخاطبین جلسه، خانمهای تحصیلکرده، فرهنگی و دارای جایگاه اجتماعی هستن)
مدتهاست که در پایان جلسات، #کتاب معرفی میکنم و #امانت میدم
🔹 بعضی از خانمها پای ثابت طرح امانت کتاب هستن. گاهی که جلسهمون، به دلایلی مثلا سفر، برف یا .. تعطیل بشه، رنج #بی_کتابی هم اون فرد کتابخوان رو به تقلا میاندازه و هم وجدان من رو درگیر میکنه.
♦️ گروهی هم به تدریج به جامعهی #اهل_مطالعه اضافه شدن و از من کتاب امانت میگیرن، سه چهار ماه نگه میدارن و یواش یواش میخونن. تلاش این دسته برام ارزشمنده و اجازه میدم کتاب تا هر وقت که میخوان پیششون بمونه تا بخونن.
🔸 بعضیها هم هستن که هیچ میانهای با کتاب ندارن و هرقدر تلاش کردم، نتونستم تشویقشون کنم به مطالعه. هدیهی کتاب، طرحهای تشویقی، مسابقه و.. هم نتونسته رغبتی در اونها ایجاد کنه.
این دستهی سوم رو اصلا نمیفهمم! گذشته از #چرایی قضیه، واقعا #چه_جوری کتاب نمیخونن؟
@ghabasat
قبسات
اصلا #هنر_انقلابی و #متعهد یعنی این 🎻 . بقول خودشون: هیچی دیگه همین ☺️☺️ @ghabasat
امروز شنیدم استاد پیانو هم هستن این میوندار هنرمند
🎹🎹🎹🎹
+خاله!
-جانم؟
+روشندل یعنی کسی که از روی کتابِ نقطهای میخونه؟
😊_
#مکالمات_من_و_نرگس_سادات
@ghabasat
بعد از مصادیق #هنر_انقلابی
میرسیم به مصادیق #مفاتیح_انقلابی
اندر اعمال شب و روز #۲۲بهمن
مستحبات: آویختن پرچم، خواندن سوره فجر، پیامک تبریک، خواندن سرود انقلابی، عطر زدن، نو پوشیدن
واجبات: فریاد الله اکبر، حضور در راهپیمایی
بخواند سرودهایی را که راغب در کتاب خود نقل کرده (این راغب، اون عالِم لغوی که کتاب مفرداتش معروفه نیستا، همین مرحوم #احمدعلی_راغب خودمونه)
میگه چون سرودها زیاده، برید خودتون از اینترنت سرچ کنید
فقط اون پیامک تبریک براندازسوز 😅
دم اون ناشر خوشذوق، گرم👌🏻
@ghabasat
📛 افراد کندخوان چه عادتهای اشتباهی دارند؟🐢
1️⃣ نگرانی از درک کم یا نفهمیدن مطلب
بسیاری از افراد کندخوان گمان میکنند که کندخواندن باعث درک بهتر مطلب میشود؛ اما این عقیده اشتباه است❌
✅برای ترک این عادت، واژهخوانی را کنار بگذارید و عبارتخوانی را جایگزین کنید؛ زیرا انسان در یک نگاه، توانایی استخراج شش کلمه و در هر ثانیه توان استخراج بیستوچهار کلمه از یک متن را دارد.
⚠️ بیشتر کسانی که تندخوانی نمیکنند، کسانی هستند که وسواس و استرس زیادی دارند و احساس میکنند که این نحوه مطالعه بر یادگیری درست آنها تاثیر خواهد گذاشت.
2️⃣ خواندن با صدای بلند
بعضی از افراد فکر میکنند که با بلند خواندن، مطالب را بهتر فرا میگیرند؛ در حالیکه این تفکر، مانع تندخوانی است⭕️
ضمن این که موجب خستگی جسمی و تحلیل انرژی فرد میشود و امکان مطالعه در مکانهای عمومی مثل کتابخانهها را نیز برای افراد محدود میکند.〽️〽️
🔆 بهخاطر داشته باشید که ▪️مکث کردن روی کلمات، ▪️برگشت به عقب و ▪️بلندخوانی، سه عادت بد هنگام خواندن هستند که مانع تندخوانی و یادگیری بهتر و سریعتر مطالب میشوند
#فن_مطالعه
➖➖➖➖➖➖➖➖
@ghabasat