فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 روشهای دوستی با امام زمان(عج)
🔵 قسمت پانزدهم از بیستم
🎙#ابراهیم_افشاری
🔴 صلوات خاصه بر امام زمان علیه السلام
🔵 اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى وَلِیِّكَ وَ ابْنِ أَوْلِیَائِكَ الَّذِينَ فَرَضْتَ طَاعَتَهُمْ وَ أَوْجَبْتَ حَقَّهُمْ وَ أَذْهَبْتَ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَ طَهَّرْتَهُمْ تَطْهِيراً اللَّهُمَّ آنْصُرْهُ وَ آنْتَصِرْ بِهِ لِدِينِكَ وَ آنْصُرْ بِهِ أَوْلِیَاءَكَ وَ أَوْلِیَاءَهُ وَ شِيعَتَهُ وَ أَنْصَارَهُ وَ اجْعَلْنَا مِنْهُمْ اللَّهُمَّ أَعِذْهُ مِنْ شَرِّ كُلِّ بَاغٍ وَ طَاغٍ وَ مِنْ شَرِّ جَمِيعِ خَلْقِكَ وَ احْفَظْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ وَ عَنْ یَمِينِهِ وَ عَنْ شِمَالِهِ وَ احْرُسْهُ وَ امْنَعْهُ أَنْ یُوصَلَ إِلَیْهِ بِسُوءٍ وَ احْفَظْ فِيهِ رَسُولَكَ وَ آلَ رَسُولِكَ وَ أَظْهِرْ بِهِ الْعَدْلَ وَ أَیِّدْهُ بِالنَّصْرِ وَ آنْصُرْ نَاصِرِيهِ وَ اخْذُلْ خَاذِلِيهِ وَ اقْصِمْ بِهِ جَبَابِرَةَ الْكُفْرِ وَ اقْتُلْ بِهِ الْكُفَّارَ وَ الْمُنَافِقِينَ وَ جَمِيعَ الْمُلْحِدِينَ حَیْثُ كَآنُوا مِنْ مَشَارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغَارِبِهَا وَ بَرِّهَا وَ بِحْرِهَا وَ امْلَأْ بِهِ الْأَرْضَ عَدْلاً وَ أَظْهِرْ بِهِ دِينَ نَبِیِّكَ عَلَیْهِ وَ آلِهِ السَّلاَمُ وَ اجْعَلْنِی اللَّهُمَّ مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَآنِهِ وَ أَتْبَاعِهِ وَ شِيعَتِهِ وَ أَرِنِی فِی آلِ مُحَمَّدٍ مَا یَأْمُلُونَ وَ فِی عَدُوِّهِمْ مَا یَحْذَرُونَ إِلَهَ الْحَقِّ آمِينَ.
🌕 در کتاب مفاتیح الجنان و در بخش صلوات بر حجج طاهره (ع) این دعا با نام صلوات بر ولی الامر المنتظر، حضرت ابا صالح المهدی علیه السلام ذکر شده و خواندن آن از توصیه های مؤکد دینی به شیعیان است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پس از ظهور پاسخ امام زمان (عج) به معترضین انتقام کربلا چیست؟
🔵 وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ
🎙#استاد_عالی
🔴چرا روز شهادت امام حسین (علیه السلام ) و یاران اش را عاشورا گفته اند؟
اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته اند که چون “عشر” و"عاشر” از یک ریشه اند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس عاشورا یعنی دهم محرم…
و بر همین قیاس “تاسوعا” را نیز که با “تسع” و “تاسع” شباهت ظاهری دارند را روز نهم ماه محرم گفته اند.
اما این معنای به دلایل زیر اشتباه است:
1- آیا واژه عاشورا را برای دهم ماه های دیگر نیز بکار می رود مثلا آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟
2- آیا اگر امام حسین مثلا در یازدهم محرم شهید می شد آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض می شد و عاشورا واژه دیگری داشت.
3- آیا اعراب قبل از این واقعه به دهم محرم، عاشورا و نهم محرم، تاسوعا می گفته اند. در هیچ منبعی حداقل در مورد تاسوعا چنین چیزی وجود ندارد.
4- در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثنا پذیر نیستند بطور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می شوند: اول –ثانی- ثالث- رابع …… و یا اولا –ثانیا- ثالثا- رابعا و… چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده پذیر باشند. یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ نمود مثل تاسوعا –عاشورا – ثامونا – سابوعا- . اما می بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی کنند.
لذا نمی توانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند. و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند.
⚠️ اما تفسیر و معنای ما از عاشورا و تاسوعا؟؟
“عشر” به کسر عین و عشرت, به معنای “معاشرت” و “مصاحبت” است. “معاشر” به ضم میم یعنی “مصاحب” و “عاشر” اسم فاعل “عشر” است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر “عشرت” می باشد .
خداوند می فرماید وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ)"نسا19 ) - با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. عشیر یعنی همدم و رفیق – وَ لَبِئْسَ الْعَشِیرُ( حج13 - چه بد دوستی انتخاب کرده اند و چه بد معاشر و رفیقی است.
“العاشور” از ریشه “عشر"به کسی گفته می شود که معاشرت خصلت او باشد. “العاشوراء” جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می کنند. و “عاشوراء” مبالغه است از میل به معاشرت.
یعنی روزی که میل معاشرت ورفاقت با امام به شدت بالا می رود.
با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد عدد بودن تاسوعا نیز مورد ترید قرار می گیرد و معنی نهم را از دست می دهد.
“اتسع” به فتح الف یعنی گروههای 9 نفره شدند . اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد- گشاد شد- فراخ گردید. اتساع یعنی گسترده شدن – گشاد شدن – بالا رفتن ظرفیت. اتساع شرائین ؛ یعنی رگ ها گشاد شدند و ظزقیت شان برای عبور خون زیاد باشد. “التاسوع” چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد. و بالاخره “التاسوعا” یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایحاد کرد.
و تاسوعا این معنی را پیدا می کند: روزی که ظرفیت بالا می رود و در سینه ها فراخی ایجاد می شود و به جای تنگی , وسعت می باد.
???? این دو نام از ابداعات امام سجاد(ع) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبراکرم(ص) از عاشورا گفته شده است اکثرا جعلیات بنی امیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین(ع) است. اما در مورد تاسوعا تقریبا نداریم که قبلا از امام سجاد(ع) لغت تاسوعا بکار برده شده باشد. و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلي مشفقانه است.
#محرم
📚 حقّ حیات
ایامی كه متعلّق به وجود مبارك حضرت عبدالعظیم حسنی(س) است، باید عنایت كنیم كه به بركت ولایت و تشیعی كه وجود مبارك حضرت عبدالعظیم به ایران مخصوصاً ری عطا كردهاند باید بسیار مغتنم باشد.
مستحضرید كه ایران را اصحاب سقیفه فتح كردند نه اصحاب غدیر; یعنی نیاكان ما, اجداد ما، علی بن ابیطالب را نمیشناختند, فاطمه زهرا, امام حسن, امام حسین(ع) را نمیشناختند؛ چون ایران به دست امیرالمؤمنین كه فتح نشد، به دست شیعیان كه فتح نشد, به دست اصحاب سقیفه فتح شد. اما این سادات بزرگوار مخصوصاً حضرت عبدالعظیم حسنی(س) و دودمان اهل بیت(ع)، بعد از وجود مبارك امام رضا، این ساداتی كه آمدند وجود مبارك فاطمه معصومه(س) در قم, برادر بزرگوارش در فارس، اینها جریان غدیر را, ولایت را, اهل بیت را, تشیع را به اجداد ما معرفی كردند و اینها هم پذیرفتند.
بنابراین این بزرگواران یك حقّ حیاتی به گردن ما دارند. لذا ایامی كه مربوط به این سادات و این امامزادههاست مخصوصاً حضرت عبدالعظیم حسنی(س) برای ما خیلی محترم است .
#محرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️جاری شدن خون از سنگی که سر امام حسین (ع )برروی آن قرار داشت.
🖤#مقام_راس_الحسین (ع)
یاثارالله ادرکنی
6.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟣روایت شنیدنی و عجیب شفاعت امام حسین در عالم برزخ
🔸یکی از بزرگان در رویا عالم بزرگی رادیدندکه به ایشان گفتند
هرقدمی که برای ابی عبدالله برداشتم هرکاری که برای امام حسین ع کردم به محض ورود به برزخ هنوز قیامت نیامده دارند برای من تلافی میکنند......
#محرم
🔴 واقعه کربلا در کتاب مخفی یهود
کتاب «وحی کودک» با نام عبری «نبوئت هيلد» از جمله كتابهایی ست که قرنها در کتابخانه های علمای یهود بنام کتاب مرموز و متروک مخفی بوده است. در این كتاب اشاراتی به نبوت پیامبر صلی الله علیه و آله و در ادامه آن نیز اشاراتی به واقعه كربلا و نحوه شهادت سيدالشهدا علیهالسلام و یارانش و مصائبی كه بر آن حضرت وارد شده، كلماتی آورده به زبان عبری كه عين كلمات او به خط و لغت عبری و ترجمه آن در اينجا ذكر میشود؛
🌕 در بخش دوم بند ۱۸ آمده:
سر از قفا با خنجر بریده شود؛ دو دست قطع گردد؛ در کنار شط فرات واقع شود؛ تغییراتی در آسمان و زمین پدید آید
منظور از سر از قفا با خنجر بریده شود جدا شدن سر مبارک امام حسین علیهالسلام از پشت از پیکر مطهرشان توسط شمر ملعون است
منظور از دو دست قطع گردند، بریده شدن دو دست حضرت عباس سلام الله علیها هنگام آوردن آب برای خیمه هاست
شط فرات؛ محل واقعه کربلا
برخورد ستارگان آسمان با يكديگر
زلزله
باران خون
تاریک شدن دنیا
سرخ شدن آسمان
گرفتن خورشید
جاری شدن خون تازه از زیر سنگها
خاكستر شدن برخی گیاهان؛ از جمله تغییرات در آسمان و زمین در روز عاشوراست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 روشهای دوستی با امام زمان(عج)
🔵 قسمت شانزدهم از بیستم
🎙#ابراهیم_افشاری
🔴 اشتیاق ظهور امام زمان عجلالله فرجه...
«مَتَی تَرَانَا وَ نَرَاكَ وَ قَدْ نَشَرْتَ لِوَاءَ النَّصْرِ تُرَی»
كی میشود كه تو ما را، و ما تو را ببینیم، هنگامی كه پرچم نصر و پیروزی در عالم برافراشتهای؟
📗فرازی از دعای شریف ندبه
-------------------------------------------
منظور از این جمله: «کِی شود که تو ما را و ما تو را ببینیم...» این است که این دیدار دو طرفه، و مربوط به عصر ظهور و هنگام قیام جهانی حضرت است که آن زمان همه مردم از فیض حضور مستقیم ایشان بهره مند میشوند.