لطفا انتقادها و پيشنهادات خودتون را به این ایدی ارسال کنید
@eamohamd
با تشکر از همراهی شما بزرگواران 🌺🌺🌺
🔴 یکی از گرفتاری های مردم در زمان ظهور که سبب انکار امام زمان علیهالسلام میشود:
🟢 على بن أبى حمزه از امام صادق عليهالسلام روايت كرده كه آن حضرت فرمود: «اگر قائم قيام كند، مردم او را انكار مىكنند؛ زيرا او به صورت جوانى برومند به سوى ايشان باز مىگردد، كسى بر عقيدۀ خود نسبت به او پايدار نمىماند «مگر آن كس كه خداوند در عالم ذرّ از او پيمان گرفته باشد.»
و در روايت ديگرى چنين است كه آن حضرت فرمود: « از بزرگترين گرفتاريها آن است كه صاحب ايشان به چهرۀ جوانى بر آنان خروج مىكند در حالى كه آنان مىپندارند كه او بايد پيرمردى كهن سال باشد.»
«عَن عَلِي بْنِ أَبِي حَمزَة عَن أَبِي عَبْدِاَللَّه أَنَّهُ قَالَ: لَوْ قَد قَامَ القَائِمُ لَأَنْكَرَه اَلنَّاسُ لِأَنَّهُ يَرجِعُ إِلَيهِم شَابّاً مُوفِقاً لاَ يَثبتُ عَلَیهِ إِلاّ مَن قَد أَخذَاَللَّه مِيثَاقَه فِي اَلذَّرّ اَلاوَّل وَ فِي غَيرِ هَذِه اَلرِّوايَة أَنهُ قَالَ: وَ إِنَّ مِن أَعظَم اَلبَلِيَّة أَن يَخرُجَ إِلَيهِمْ صَاحِبهُم شَابّاً وَ هُم يَحسَبُونهُ شَيخاً كَبِيراً»
📗بحارالأنوار، ج ۵۲، ص۲۸۷
📗الغيبة، ج ۱، ص۱۸۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟣 خودویرانگری چیست؟
بیشترِ ما تجربهی گفتگوهای درونی منفی با خودمان را داریم. این که خودمان و تواناییهایمان را زیر سوال ببریم و به امکان رسیدن به هدف شک کنیم. زمانی که این واگویههای منفی زیاد شوند، تبدیل به خودویرانگری میشوند.
آدمِ خودویرانگر زمانی که در تلاش است به هدفش برسد، ناگهان بدون هیچ دلیل منطقی ترمز میکند. او مهارت لازم برای انجام کار را دارد، قدرتش را دارد، و اشتیاق لازم برای رسیدن به هدف را هم دارد؛ اما چیزی جلویش را میگیرد و اجازه پیشرفت به او نمیدهد.
پس اگر کاری هست که فکر میکنید باید قدرت کافی برای انجامش داشته باشید، اما نمیتوانید انجامش دهید، خودویرانگری دارد خودش را نشان میدهد.
مواردی مثل به تعویق انداختن کارها، آرزوهای دست نیافته، نگرانی و خودخوری، خشم بیمورد، احساس بیارزشی و ... میتوانند از نشانههای خودویرانگری باشند.
اگر تصمیم دارید در شغلتان پیشرفت کنید، یا زندگیتان را تغییر دهید، باید بر این خودویرانگری غلبه کنید. وگرنه اعتماد به نفستان را از دست میدهید و دیگر تواناییهایتان را باور نخواهید کرد.
🔴 لقمه حرام ، آهن ربای معصیت
⚠️تمثیلی زیبا برای تبیین نقش لقمه حرام در ابتلای به گناهان
🔗آهن ربا، براده آهن را هرجا باشد، به سمت خود میکشد.
اگر پنبه را از کنار آهن ربا عبور بدهید، آهن ربا کششی نسبت به پنبه ندارد،
اما اگر براده آهن را درون پنبه بگذارید، در این حالت پنبه به سمت آهن ربا کشیده میشود.
در اینجا خود پنبه جذب نمیشود، بلکه براده های آهنی که با خود آهن ربا، هم جنس هستند، به سمت آن کشیده میشوند.
⛔️ معصیتها مثل آهن ربا
و نان حرام مانند آهن است،
🔹وقتی که انسان گوشتش از حرام نروئیده باشد، میتواند از کنار معصیت ها بگذرد.
امّا اگر لقمه حرامی بخورد، از کنار معصیت که میگذرد مجذوب آن میشود!!
این خاصیّت درونیِ لقمه حرام است.
لقمه اگر صد در صد حلال باشد و علاوه بر این اُجرت و حقوق و درآمد طیب و طاهری در مقابل آن گرفته باشد،
از کنار عبادات که میگذرد،
عبادات او را جذب میکنند،
از کنار امامزاده که میگذرد به زیارت آن میل پیدا میکند.
♻️ نه تنها لقمه حلال، بلکه مسکن و لباس حلال هم به همین منوال است.
در محلی هم که از راه حلال به دست آورده اید، نماز که فرا میرسد، نسبت به نماز شوق و رغبت پیدا میکنید،
امّا اگر ملک غصبی باشد،
در آن محل مثلاً غیبت مردم میشود و توان اجتناب از معصیت را ناخودآگاه از دست میدهید.
حلال و حرام وقتی با هم مخلوط شود، طاعت و معصیت هم، با هم مخلوط میشود.
🔴چگونه حرّ سپاه امام زمان(عج) شویم
یکی از ویژگی های حر بن ریاحی ادب این شخص بود، ادبی که به اهل بیت(ع) گذاشت، موجب نجاتش شد تا در روز عاشورا از صف سپاه یزیدیان خارج شد و به سپاه امام حسین(ع) پیوست.
یکی از راه های پرهیز از اشتباه و حرکت در مسیر صحیح دنیایی، مطالعه تاریخ و عبرت گرفتن از درس ها و رفتارهای گذشتگان است که خداوند نیز در آیه ۲ سوره مبارکه حشر فرموده است: «فَاعْتَبِرُوا يا أُولِي الْأَبْصارِ؛ پس عبرت گیرید، ای صاحبان بصیرت»، برای این امر واقعه عاشورا یکی از بهترین رویدادهاست که در این سلسله گزارش ها، عبرت هایی از این واقعه عظیم تاریخی را به نقل از حجت الاسلام و المسلمین اکبری، راوی بعثه مقام معظم رهبری روایت می کنیم:
حربن یزید ریاحی در منطقه ذوحسم با کاروان امام حسین(ع) مواجه شد، درحالی که سپاهیانش تشنه بودند، امام(ع) بدون اینکه دلیل حضور آنان را سوال کنند، به کاروانیان خود فرمودند، آنان را سیراب کنید.
زمان اذان ظهر بود، امام حسین(ع) رو به حر بن ریاحی کرد و فرمود، می خواهیم نماز جماعت اقامه کنیم، شما با ما نماز می خوانید یا جداگانه؟ حر بن ریاحی در اینجا ادب کرد و عرض کرد، در جایی که پسر فاطمه(س) باشد، نماز را به او اقامه خواهیم کرد، این اولین نشانه ادب حر به اهل بیت(ع) بود.
بعد از نماز، امام حسین(ع) رو به سوی حر بن ریاحی کردند و فرمودند، برای چه آمده اید و حر گفت؛ بنا به دستور عبیدالله بن زیاد باید مانع حرکت شما به سمت کوفه شوم. امام حسین(ع) فرمود: ما به دعوت کوفیان آمده ایم که حر گفت، کوفیان خیانت با عبیدالله بیعت کرده اند، امام(ع) فرمود: اگر اینگونه است به مدینه برمی گردیم که حر مجددا سد راه شد و گفت: به مکه و مدینه نیز نمی توانید برگردید که امام(ع) خطاب به حر فرمودند: «ثكلتك أمك؛ مادرت به عزایت بنشیند» این تشر امام حسین(ع) حر بن ریاحی را نجات داد و او گفت: ای حسین اگر هر فرد دیگری جز شما نام مادرم را آورده بود، از بردن نام مادرش خودداری نمی کردم اما چه کنم که مادر شما حضرت زهرا(س) است و این ادب و احترام به مادر سادات، حر یزیدی را حسینی کرد.
حر بن ریاحی با توبه واقعی خود به جایی رسید که لحظه جان دادن، امام زمانش بر بالینش حاضر شد.
ما نیز با توسل به اهل بیت(ع)، تفکر در اعمال و شجاعت به اعتراف به گناهان و پشیمانی و توبه می توانیم به جایگاه یاری امام زمان(عج) خود برسیم و ان شاءالله در لحظه مرگ ایشان را بر بالین خود ببینیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙سخنران: استاددانشمند
موضوع: حماقت بدترین درد
فواید صدقه دادن در کلام پیامبر خدا (ص)
🌸پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم :
صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و درد و بيمارى ها را چيزى جز دعا و صدقه از بين نمى برد.
📚بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 93، ص 137
صدقه بجا، نيكوكارى، نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوشبختى تبديل و عمر را زياد و از پيشامدهاى بد جلوگيرى مىكند.
📚نهج الفصاحه ص 549
صدقه دادن، ده حسنه، قرض دادن، هجده حسنه، رابطه با برادران [دينى]، بيست حسنه و صله رحم، بيست و چهار حسنه دارد.
📚كافى(ط-الاسلامیه) ج4، ص10
#مهدویتدرقرآن
🔅آیهای از سوره حج
📖«أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلی نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ»
به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل گردیده، اجازه جهاد داده شده است چرا که مورد ستم قرار گرفته اند و خدا بر یاری آنها تواناست.»[حج/۳۹]
ابن مُسکان از حضرت صادق علیه السلام در باره آیه: «أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ» نقل کرده که حضرت فرمودند:
«عامه (اهل سنت) میگویند آیه در باره ی پیامبر اکرم صلی الله علیه واله نازل شده، هنگامی که قریش آن جناب را از مکه خارج کردند، اما مربوط به حضرت #قائم علیه السلام است زمانی که برای انتقام خون حسین علیه السلام ظهور کند و این است معنی فرمایش او که ما اولیای مقتول و خون بها گیرانیم.»
📚إلزام الناصب، ج ۱، ص ۷۵
اثباة الهداة،ج۵،ص۱۷۶
16.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک کلیپ خوب برای محجبه ها😍
#پایان_مماشات
🔴 طلاب و منبری ها ده بار بخوانند
🔵 خطیب توانمند، مرحوم حاج سیدمحمد باقر محمدی نسب، عاشق شیفته و محبّ دلباخته ی خاندان عصمت و طهارت و از شاگردان مرحوم علامه سید موسی_زرآبادی " قدس سره " نقل می کرد که :
🌕 شبی در عالم رؤیا دیدم که مجلس باشکوهی در محضر پیامبر اکرم برگزار می باشد، خطیبان به منبر رفته، سخنرانی می کنند و حضرت حمزه سیدالشهداء نمره می دهد. امر فرمودند، منبر رفتم و منبر بسیار خوبی ارایه دادم، چون پایین آمدم، حضرت حمزه به من 14 داد، به محضر نبی مکرّم مشرّف شدم و عرض کردم: نمره منبر من حدّاقلّ 18 بود. فرمود: از عمویم بپرس. به خدمت جناب حمزه رفتم و عرض کردم که نمره منبر من حدّاقلّ 18 بود، فرمود: نمره های ما براساس ملاک می باشد، ملاکِ ما در نمره دادن این است که از یک سخنرانی هر مقدارش مربوط به حضرت بقیّه اللّه باشد، به آن مقدار نمره می دهیم.
امیدواریم خطبا، شعرا، مدّاحان و دیگر افرادی که به نوعی در مدیریّت مجالس سهیم هستند، به این نکته توجّه کنند و قسمت اعظم سخنان خود را پیرامون حضرت بقیّه اللّه، قرار بدهند.
📚 کتاب اوصيك بهذا الغريب/ علي اكبر مهدي پور. مشخصات نشر : قم : عطر عترت، ۱۳۸۵
#امام_زمان
❤️ عجایب امام
📌 ملائکه حتی برای جابجاشدن نیاز به اذن و اجازه امام دارند
✨ امیرالمومنین علی علیه السلام به سلمان رحمة الله علیه فرمودند: «قسم به آن خدائى كه آسمان را بدون ستون برافراشته، اگر يكى از ملائکه تصميم داشته باشد به قدر يك نفس كشيدن از جاى خود تغيير محل دهد، تا من اجازه ندهم نخواهد رفت؛ حالِ پسرم حسن نيز چنين خواهد شد؛ بعد از او حسين و نُه نفر از اولاد حسين كه نهمین آنها قائم ايشان است.»(صلوات الله علیهم اجمعین)
قَالَ أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِين عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَا سَلْمَان وَ اَلَّذِي رَفَعَ اَلسَّمَاءَ بِغَيْرِ عَمَدٍ لَوْ أَنَّ أَحَدَهُمْ رَامَ أَنْ يَزُولَ مِنْ مَكَانِهِ بِقَدْرِ نَفَسٍ وَاحِدٍ لَمَا زَالَ حَتَّى آذَنَ لَهُ وَ كَذَا يَصِيرُ حَالُ وَلَدِيَ اَلْحَسَنِ وَ بَعْدَهُ اَلْحُسَيْنِ وَ تِسْعَةٍ مِنْ وُلْدِ اَلْحُسَيْنِ تَاسِعُهُمْ قَائِمُهُمْ.
📗تفسير البرهان، ج۵، ص۱۲۷
📗مدینة معاجز، ج ۱، ص ۵۴۹
📗المحتضر، ج ۱، ص ۱۲۹
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج