#آسیب_شناسی_تربیتی
2⃣1⃣ ریا و دورویی از آسیب های مزمن و مشهور مربی وسرگروه 🔺
✅اسلام رفتارها و اعمال را از دو جهت بررسی می کند یکی از جهت نوع عمل و دیگری از جهت نیت و انگیزه آن.
👈ریا به معنی طلب کردن اعتبار و منزلت در نزد دیگران به وسیله افعال خیر و پسندیده است.
(برگرفته از تعریف ملا احمد نراقی در معراج السعادة،ص۵١٢)
🔸قرآن کریم در مقام مذمت از عده ای میفرماید:اعمال خود را به مردم می نمایانند و خدا را مگر اندک یاد نمی کنند. (سوره نساء،آیه ١۴٢)
🔹مربی محترم باید به این سخن حضرت رسول(ص) توجه داشته باشد که می فرمایند: خدای متعال فرمود:هر که عملی به جا آورد که غیر مرا در آن شریک سازد، همه آن عمل از غیر است و من نیز از آن عمل بیزارم.
📚معراج السعاده،ص۵١٣
🆔@ghadir_ch
#مهارتهای_تربیتی
#تربیت_فرزند
توضیح مشکلات برای پدر و مادری که واقعا گوش میدهند خیلی آسانتر است و در بیشتر مواقع سکوت از روی هم دردی همان چیزی است که کودک به آن نیاز دارد....
🚨 وقتی که فرزند شما از مشکلاتش،
مثلا از اختلاف با دوستش میگوید با تمام وجود به او گوش فرا دهید.
حتی خیلی اوقات لازم نیست صحبتی کنید فقط کافیست با دقت گوش کنید.
🆔@ghadir_ch
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ای لشکر صاحب زمان آماده باش آماده باش..
#انتقام_سخت
🆔@ghadir_ch
به رسم ادب و ارادت هر روز صبح سلام می دهیم به ارباب بی کفن
✨السَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن✨
🆔@ghadir_ch
💠ومَا خَلَقْنَا السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا لَاعِبِينَ * مَا خَلَقْنَاهُمَا إِلَّا بِالْحَقِّ وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لَا يَعْلَمُونَ
🔸ما آسمانها و زمین و آنچه را بین آنهاست به بازیچه خلق نکردیم.آنها را جز به حق (و از روی حکمت و مصلحت) نیافریدیم و لیکن اکثر مردم از آن آگاه نیستند.
📗آیات 38و 39 سوره دخان
#قرآن
🆔@ghadir_ch
🔔هشدارى که بشارت است❗️
#نهج_البلاغه
💥مَنْ حَذَّرَکَ کَمَنْ بَشَّرَکَ
🔹کسى که تو را (از چیز خطرناکى) بترساند مانند کسى است که تو را(به امر خیرى) بشارت دهد.
📚#حکمت_59
‼️بلعیدن خرده های غذا هنگام نماز
🔷س 5066: آیا در هنگام نماز، #خوردن و #آشامیدن و یا #بلعیدن خرده های باقی مانده در دهان، جایز است؟
✅ج: خوردن و آشامیدن در حال #نماز، آن را باطل می کند چه کم باشد یا زیاد، ولی فرو دادن #خرده_های_غذا که در گوشه و کنار دهان باقی مانده یا مکیدن شیرینیِ قند و شکری که اندکی از آن در دهان هست، موجب بطلان نماز نمی شود.
همچنین اگر سهواً یا از روی فراموشی چیزی بخورد یا بیاشامد به شرطی که از صورت نماز خارج نشود، نماز باطل نمی شود.
#احکام_نماز #مبطلات_نماز
🆔@ghadir_ch
🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃
روایتی دیگر از زندگی آیت الله سید علی قاضی(ره)
🌹 نگران
وقتی به حرم امیرالمؤمنین می رفت حتما مقید بود زیارتی بخواند.
آنروز به حرم رفتیم، دیدم بدون خواندن زیارت دارد از حرم خارج میشود ...
پرسیدم: چرا امروز اینقدر زود برگشتید؟
گفتند درحرم کسی را دیدم که می دانم نسبت به من بغض و کینه ای در دل دارد، ترسیدم مرا ببیند و این کینه دوباره در دلش زنده شود و در نتیجه اعمال خوبش از بین برود.
🌼🍃🌼🍃🌼🍃
#سید_علی_قاضی (ره)
#تلنگر
🛑یکی از کارمندان شهرداری ارومیه میگفت:
تازه ازدواج کرده بودم و با مدرک دیپلم دنبال کار میگشتم.
از پله های شهرداری میرفتم بالا که یکی از کارکنان شهرداری را دیدم و ازش پرسیدم آیا اینجا برای من کار هست؟
تازه ازدواج کردم و دیپلم دارم.
یه کاغذ از جیبش درآورد و یه امضاء کرد و داد دستم گفت بده فلانی، اتاق فلان.
رفتم و کاغذ را دادم دستش و امضاء را که دید گفت چی میخوای؟
گفتم: کار.
گفت: فردا بیا سرکار!
باورم نمیشد!
فردا رفتم مشغول شدم.
بعد از چند روز فهمیدم اون آقایی که امضاء داد شهردار بود.
چند ماه کارآموز بودم بعد یکی از کارمندان که بازنشسته شده بود من جای اون مشغول شدم.
شش ماه بعد جناب شهردار استعفاء کرد و رفت جبهه.
بعد از اینکه در جبهه شهید شد یکی از همکاران گفت: توی اون مدتی که کارآموز بودی و منتظر بودیم که یک نفر بازنشسته بشه تا شما را جایگزین کنیم، حقوقت از حقوق جناب شهردار کسر و پرداخت میشد. یعنی از حقوق شهید باکری،
این درخواست خود شهید بود.
به راستی اونا کجای کاربودندو
این مسئولین فعلی و اقازاده هاشون کجای کارند.
🆔@ghadir_ch
ویژه مربیان و سرگروه ها
#روایت_امام_رضا_علیه_السلام
الإمام الرضا علیه السلام: نجات گرفتاران از دست نواصب، بهترين ذخيره قيامت.
وقال الرضا علیه السلام : أَفْضَلُ مَا يُقَدِّمُهُ الْعَالِمُ مِنْ مُحِبِّينَا وَ مَوَالِينَا أَمَامَهُ لِيَوْمِ فَقْرِهِ ...أَنْ يُغِيثَ فِي الدُّنْيَا مِسْكِيناً مِنْ مُحِبِّينَا مِنْ يَدِ نَاصِبٍ عَدُوٍّ لِلَّهِ وَ لِرَسُولِهِ... وَ يَقُولُونَ طُوبَاكَ طُوبَاكَ يَا أَيُّهَا الْمُتَعَصِّبُ لِلْأَئِمَّةِ الْأَخْيَارِ.
📚تفسيرالإمامالعسكری ص ج 350
📚الاحتجاج، ج : 1 ص : 19
📚بحارالأنوار ج 2 ص ج 11
📚الصراط المستقيم ج 3 ص ج 58
#ترجمه:
بهترين توشه ای كه علمای شيعيان ما برای قيامت ذخيره مي كنند اين است كه جوان شيعه ای را كه گرفتار شبهات دشمنان ما؛كه دشمنان خدا و پيامبر نيز هستند، نجات دهد. و در قيامت به وی گفته می شود . خوشا به حالت تو کسی هستی كه از حريم ائمه اطهار دفاع كردی.
🆔@ghadir_ch
⭕️ مطالبات امام خامنهای (مدظله العالی) درخصوص فضای مجازی
♦️ راهاندازی شبکه ملی اطلاعات (مهمترین مطالبه)
♦️ قویشدن و اقتدار در فضای مجازی
♦️ مدیریت صحیح فضای مجازی
♦️ استقلال و عدموابستگی به بیگانگان در فضای مجازی
♦️حضور جریانساز و تأثیرگذار در فضای مجازی
♦️ تشکیل جبهه واحد ضدآمریکایی در فضای مجازی
♦️ تشکیل هیئت اندیشهورز در فضای مجازی
♦️ تبلیغ مفاهیم و معارف اسلامی در فضای مجازی
♦️مبارزه با کفر و الحاد و نفاق در فضای مجازی
♦️ برنامهریزی برای رفع آسیبهای فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان
♦️ توجه به امیدآفرینی در تولید محتوا برای فضای مجازی
♦️ مقابله با آرایشجنگی دشمنان در فضای مجازی
♦️ تامین امنیت فضای مجازی
♦️ رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجمات فکری-فرهنگی در فضای مجازی
♦️ تقویت وحدت در فضای مجازی
♦️ اهتمام به یافتن مخاطب واقعی در فضای مجازی
♦️ تربیت مبلغهای قلمی، سخنور و مبلغ حوزوی در فضای مجازی
♦️ پاسخگویی به شبهات در فضای مجازی
♦️تولید و ترویج بازیهای ایرانی در فضای مجازی
♦️ گسترش شرکتهای دانشبنیان فناوری اطلاعات توسط دولت
🆔@ghadir_ch
#مهارتهای_سرگروه
✅نکاتی چند برای آن دسته از عزیزانی که سرگروه حلقه کودکان می باشند.
🔹لازمه کار با کودکان ، داشتن صبر و حوصله فراوان است
🔹دانا بودن به احوال و روحیات کودکان
🔹داشتن صداقت و صمیمیت
🔹 مقایسه هر کودک با خودش نه با کودکان دیگر
🔹 توضیح علیت نادرستی کار کودک در زمان برخورد با کودکان متخلف
🔹صدا زدن با اسم کوچک توأم با رعایت احترام و ادب
🔹آشنایی با فرهنگ لغات کودکان
🔹پرهیز از لجبازی و مشاجره با کودکان
🔹توجه به خواسته ها، نیاز ها و مشکلات کودکان
🔹 الگوی مناسبی برای آنان بودن
🔹 بهره جستن از برنامه های رسانه ها ، کتب درسی ، مجلات و نرم افزار های متناسب با نیاز های کودکان
🆔@ghadir_ch
#آسیبهای_تربیتی
3⃣1⃣روشهای آسیب زا:
🔻برخی آسیب های تربیتی دینی ریشه در روشهای تربیتی دارند که مهم ترین آنها عبارتند از:
♦️ نازپروردگی و تنعم در اثر افراط در محبت و نوازشهای بی حساب.
👈امام کاظم(ع) می فرماید: شایسته است که طفل در کودکی با سختی و مشکلات اجتناب ناپذیر حیات روبه رو شود،تا در بزرگسالی، بردبار و صبور باشد. (وسایل الشیعه، ج۵، ص۱۲۶)
👈امام باقر(ع) می فرماید: بدترین پدران کسی است که در نیکی به فرزند زیاده روی کند.
(تاریخ یعقوبی، ج۳، ص۵۳)
♦️ رفتارهای تحقیرآمیز با فرزندان
♦️ اجبار و اکراه توأم با برخوردهای تحکم آمیز و امر و نهی های لجاجت برانگیز.
♦️خشونت و سخت گیری های بیجا
♦️تبعیض و بی عدالتی در رفتارها
🆔@ghadir_ch