eitaa logo
دکتر قدیری ابیانه
3.4هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
915 ویدیو
109 فایل
استراتژیست دکترای علوم دفاعی استراتژیک با مدیریت استراتژیک سفیر اسبق در استرالیا و مکزیک معمار پایه یک از فلورانس ایتالیا عضو نظام،مهندسی کانال در ایتا، سروش، بله @ghadiri1404 09203717465 Www.ghadiri.ir ارتباط با قدیری @GhadiriAbyaneh
مشاهده در ایتا
دانلود
💰 *توهّم منابع فراگیر در ایران!* کنیچی اومای، چهرۀ معروف مدیریت، در مورد "توهّم منابع" می‌گوید: «کشورهایی که منابع زیرزمینی و نفتی دارند و کشورهای نفتی که از منابع طبیعی غنی برخوردارند، دچار مرضی به نام توهّم منابع می‌شوند. در این کشورها با توجه به توهّم منابع، استراتژی بنگاه‌ها و شرکت‌ها و افراد به گونه‌ای طراحی می‌شود که همه می‌خواهند بخشی از این منابع را از آن خود کنند، یعنی به‌جای اینکه استراتژی حرکت به اتکای منابع درونی و ذاتی و توانایی‌ها طراحی شود، به این‌ترتیب طراحی می‌شود که سهمی از دولت بگیرند. این استراتژی، نحوۀ نگرش بنگاه‌های صنعتی به مسائل بازاریابی و مسائل تولید و اقتصاد را به وضع نادرستی شکل می‌دهد؛ یعنی سستی و لَختی ایجاد می‌کند و کمتر کسی تحرک لازم برای بازاریابی و نوآوری‌‌های تکنولوژی از خود نشان می‌دهد». واقعیت این است که هم بسیاری از مدیران مسئول کشور، به چنین توهمی که دانشمند ژاپنی از آن تحت عنوان توهّم منابع یاد می‌کند، گرفتارند. گویی باور نداریم که نفت ماده‌ای تمام‌شدنی است و به‌سادگی از کنار نتیجه بررسی‌های کارشناسان می‌گذریم و بدتر از بد اینکه، بیماری‌ای که وی بدان اشاره می‌کند، در ایران به‌شدت رواج دارد و همۀ سازمان‌ها و مؤسسات دولتی و غیردولتی و بلکه بیش‌تر مردم را در بر گرفته است. در حالی که صاحبان صنایع در جهان با تولید ثروت و پرداخت بخشی از سود خود به عنوان مالیات به دولت در هزینه‌های عمومی شراکت می‌کنند در ایران صاحبان صنایع بیش از دیگران دست نیازشان به سوی امکانات و بودجه دولت دراز است. 🔎 *توهّم مضاعف نفتی در ایران* علاوه بر توهّم منابعی که دانشمند ژاپنی مطرح می‌سازد، در ایران مردم دچار توهّم مضاعفی هستند و میزان درآمد نفت را ده‌ها، صدها و گاه هزاران برابر واقعیت آن می‌پندارند. در اینجا، این سؤال مطرح است که آیا این توهّم خودبه‌خود ایجاد شده است یا دست‌هایی، آگاه یا ناآگاه، صادقانه یا مغرضانه، به آن دامن زده‌اند. ژاپنی‌ها در کتب درسی خود، کشور خود را کشوری فقیر مطرح می‌کنند و ما خود را کشوری ثروتمند. ژاپنی‌ها کتاب درسی را با «دویدن» و انگلیسی‌ها با «کتاب» آغاز می‌کنند و در ایران، کتاب اول دبستان با جمله «بابا آب داد، بابا نان داد» شروع می‌شود که در آن دانش‌آموز در موضع «گرفتن» است، گرچه ظاهر فعل، کلمه «دادن» است. حال آنکه نزول قرآن با فعل «خواندن» و سپس «خلق‌کردن» آغاز شده است. در ایران از کودکی به افراد، توقع‌کردن را آموزش می‌دهیم و امروز فاصله توقّعات با امکانات کشور بسیار زیاد است. شعری را خاطر دارم که در دوران کودکی آن را می‌شنیدم و با «دویدن» آغاز می‌شد، ولی باز هم «دویدن» برای «گرفتن»! در ایران برخورد غلط با دارایی‌های حاصل از صادرات نفتی باعث گردیده که اقتصاد کشور متکی به نفت باشد و نه متکی به کار. 📔 به نقل از کتاب "سبک اقتصادی و فرهنگی زندگی" ✍️ نوشته دکتر محمد حسن قدیری ابیانه 📆 چاپ ۱۳۹۳
📱 *وبینار آزاد اندیشی از منظر امام خمینی( ره) * 📱 با حضور دکتر محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک دیپلمات سابق جمهوری اسلامی ایران 📆زمان جمعه ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۲ 🕰ساعت ۲۱ 🎓 دانشگاه پیام نور گناوه به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی( ره) برگزار می کند 📱جهت شرکت در نشست عضو کانال شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/3424387417C6c81f2365f
7.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 معرفی قدیری ابیانه و آثار او در ۶ دقیقه
16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺دکتر قدیری ابیانه در مصاخبه با سی ان ان اسپانیایی 🌎به زبان اسپانیایی 🕰 ۱۰:۳۷ دقیقه 📆 زمان: حوالی سال ۱۳۸۷
📺قدیری ابیانه و حسین شریعتمداری در برنامه ایران عزیز شبکه یک 🕰 ۶۴ دقیقه 📆 سال ۱۴۰۱ 📺 aparat.com/v/mKBYJ
🎩 *توطئه سازمان سیا براي ترويج اعتقاد به شانس و تخریب فرهنگ کار* براي آشنايي با توطئۀ آمريكا عليه فرهنگ كار در كشورهاي اسلامي به يك نمونه كه به تلاش سازمان جاسوسي آمريكا، سيا، در ترويج فرهنگ اعتقاد به شانس به عنوان عامل موفقيت مربوط مي‏شود، اشاره مي‏گردد: 📕 محمدحسنين هيكل، نويسنده و روزنامه‏نگار معروف مصري، در كتاب خود تحت عنوان "ميان مطبوعات و سياست" كه به فارسي نيز منتشر شده است، مطلبي را به صورت پاورقي در صفحه 187 كتاب به شرح زير نوشته است: «گزارش كميتۀ ويژۀ كنگرۀ آمريكا ... در سال 1974 به رياست سناتور چرچ تشكيل شد و وي مأمور بررسي فعاليت سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) بود. بخشي از آن به تأسيس مؤسسات مطبوعاتي و انتشاراتي در بسياري از كشورهاي اروپايي و جهان سوم و حتي در خود آمريكا مربوط مي‏شد. از جمله نكته‏هاي قابل توجه در اين گزارش آن بود كه مجله «ريدرز دايجست» كه بعداً نيز با عنوان «المختار» به زبان عربي منتشر شد، در فهرست مجلاتي ذكر شده بود كه سازمان اطلاعات مركزي آمريكا به انتشار آن كمك كرد و عجیب اين بود كه نخستين شمارۀ عربي آن، كه در مصر چاپ شد، به سردبيري فواد مصروف بود ... . هم او بود كه وي را به سال 1944 به كرميت روزولت (عضو سيا در سفارت آمريكا در مصر) معرفي كرد ... سالي كه اواخر آن مجله «الأخبار اليوم» منتشر شد و نيز المختار بعدها توسط مؤسسه اخبار اليوم منتشر شد. ارزش‎هايي هم كه المختار ترويج مي‏كرد، در دو مورد قابل توجه است: 1️⃣ اول، موفقيت بستگي به شانس دارد و بر حسب اتفاق به دست مي‏آيد. 2️⃣ دوم، عدالت اجتماعي، مرهون كرم كساني است كه حاضر به دادن اعانه و نيكوكاري باشند.» بايد بررسي كرد كه سازمان سيا چه هدفي را از ترويج اعتقاد به شانس به عنوان عامل موفقيت دنبال مي‏كند و چرا نزد مردم جهان سوم به تبليغ شانسي‌بودن پيشرفت مي‏پردازد؟! قطعاً هدف آمريكا تضعيف فرهنگ كار بوده است و ما امروز در كشورمان شاهد ضعف مفرط فرهنگ كار از جنبه‏هاي مختلف هستيم و باور به شانس به عنوان يك عامل مهم در تحقق آرزوها و اهداف جايگاه بالايي در ذهن بسياري از افراد دارد و متأسفانه به طرق مختلف از جمله در بسياري از فيلمها و سريالها به اين باور دامن زده مي‏شود. متأسفانه فروشندگان کالاها و خدمات در ایران با سوء‌استفاده از این ضعف فرهنگی، بر شانس‌گرایی دامن زده و مسابقات مبتنی بر شانس را بین خریداران کالاها و خدمات خویش برگزار می‌کنند. 📔 به نقل از کتاب "سبک اقتصادی و فرهنگی زندگی" ✍️ نوشته دکتر محمد حسن قدیری ابیانه 📆 چاپ ۱۳۹۳
هدایت شده از دکتر قدیری ابیانه
🎩 *توطئه سازمان سیا براي ترويج اعتقاد به شانس و تخریب فرهنگ کار* براي آشنايي با توطئۀ آمريكا عليه فرهنگ كار در كشورهاي اسلامي به يك نمونه كه به تلاش سازمان جاسوسي آمريكا، سيا، در ترويج فرهنگ اعتقاد به شانس به عنوان عامل موفقيت مربوط مي‏شود، اشاره مي‏گردد: 📕 محمدحسنين هيكل، نويسنده و روزنامه‏نگار معروف مصري، در كتاب خود تحت عنوان "ميان مطبوعات و سياست" كه به فارسي نيز منتشر شده است، مطلبي را به صورت پاورقي در صفحه 187 كتاب به شرح زير نوشته است: «گزارش كميتۀ ويژۀ كنگرۀ آمريكا ... در سال 1974 به رياست سناتور چرچ تشكيل شد و وي مأمور بررسي فعاليت سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) بود. بخشي از آن به تأسيس مؤسسات مطبوعاتي و انتشاراتي در بسياري از كشورهاي اروپايي و جهان سوم و حتي در خود آمريكا مربوط مي‏شد. از جمله نكته‏هاي قابل توجه در اين گزارش آن بود كه مجله «ريدرز دايجست» كه بعداً نيز با عنوان «المختار» به زبان عربي منتشر شد، در فهرست مجلاتي ذكر شده بود كه سازمان اطلاعات مركزي آمريكا به انتشار آن كمك كرد و عجیب اين بود كه نخستين شمارۀ عربي آن، كه در مصر چاپ شد، به سردبيري فواد مصروف بود ... . هم او بود كه وي را به سال 1944 به كرميت روزولت (عضو سيا در سفارت آمريكا در مصر) معرفي كرد ... سالي كه اواخر آن مجله «الأخبار اليوم» منتشر شد و نيز المختار بعدها توسط مؤسسه اخبار اليوم منتشر شد. ارزش‎هايي هم كه المختار ترويج مي‏كرد، در دو مورد قابل توجه است: 1️⃣ اول، موفقيت بستگي به شانس دارد و بر حسب اتفاق به دست مي‏آيد. 2️⃣ دوم، عدالت اجتماعي، مرهون كرم كساني است كه حاضر به دادن اعانه و نيكوكاري باشند.» بايد بررسي كرد كه سازمان سيا چه هدفي را از ترويج اعتقاد به شانس به عنوان عامل موفقيت دنبال مي‏كند و چرا نزد مردم جهان سوم به تبليغ شانسي‌بودن پيشرفت مي‏پردازد؟! قطعاً هدف آمريكا تضعيف فرهنگ كار بوده است و ما امروز در كشورمان شاهد ضعف مفرط فرهنگ كار از جنبه‏هاي مختلف هستيم و باور به شانس به عنوان يك عامل مهم در تحقق آرزوها و اهداف جايگاه بالايي در ذهن بسياري از افراد دارد و متأسفانه به طرق مختلف از جمله در بسياري از فيلمها و سريالها به اين باور دامن زده مي‏شود. متأسفانه فروشندگان کالاها و خدمات در ایران با سوء‌استفاده از این ضعف فرهنگی، بر شانس‌گرایی دامن زده و مسابقات مبتنی بر شانس را بین خریداران کالاها و خدمات خویش برگزار می‌کنند. 📔 به نقل از کتاب "سبک اقتصادی و فرهنگی زندگی" ✍️ نوشته دکتر محمد حسن قدیری ابیانه 📆 چاپ ۱۳۹۳
🛒 تلاش انگليس براي ترويج مصرف‌گرایی فرهنگ مصرف‌زدگي و تجمل‌گرايي در جامعه كه بسيار گسترده است، در ادارات نيز نمود مي‏يابد. مصرفهاي بي‏رويه در ادارات، تجمل‌گراييها و تغيير مكرر دكوراسيون‏ها، نشئت‌گرفته از اين فرهنگ غلط جاري است. آنتوني پارسونز آخرين سفير انگليس در رژيم شاه كه پس از پنجسال سفارت و فقط پنج روز قبل از فرار شاه از كشور، ايران را ترك كرد، در كتاب خود تحت عنوان "غرور و سقوط"، متن اظهاراتش را در سال 1974میلادی (1352 شمسی)، یعنی در اوج روابط انگلیس و رژیم شاه، خطاب به بازرگانان انگليس و كساني كه دست‎اندركار تجارت و معامله با ايران بودند، چنين نگاشته است: «نخستين كاري كه اينجا مي‏كنيد، اين است كه تا مي‏توانيد كالاهايتان را بفروشيد و فقط در صورتي سرمايه‏گذاري كنيد كه براي فروش كالايتان چاره‏اي جز این‌کار نداشته باشيد؛ اما اگر مجبور باشيد در اينجا سرمايه‏گذاري كنيد، به ميزان حداقل ممكن، سرمايه‏گذاري نمائید و صنايعي را انتخاب كنيد كه قطعاًت و لوازم آن از انگلستان وارد شود؛ مانند صنايع مونتاژ كه در واقع سواركردن قطعاًت صادراتي انگليسي در ايران است. در اين محدوده و با توجه به اين نكات، من معتقدم ايران، يكي از بهترين بازارهايي است كه شما مي‏توانيد براي مصرف كالاهاي خود در جهان سوم پيدا كنيد.» اظهارات سفير انگليس كه در اوج روابط حسنۀ انگليس با رژيم شاه بيان شده است، نشان‎دهنده ماهيت سياست انگليس در قبال ايران و ساير ملت‎های جهان سوم مي‏باشد. مسلماً برنامه‌های مقامهاي انگليسي كه مسئوليت طراحي و سازماندهي امور قانون‏گذاري، اقتصادي، گمركات، تبليغات و ... ايران را به عهده داشته‏اند نيز در راستاي همين سياست، براي رشد مصرفگرايي در ايران بوده است. آمريكا نيز همين سياست را در مورد ايران داشته است. 👈- پارسونز، آنتونى، غرور و سقوط، ترجمه منوچهر راستين، تهران، انتشارات هفته، چاپ اول 1363، صفحه 30. 📔 به نقل از کتاب "سبک اقتصادی و فرهنگی زندگی" ✍️ نوشته دکتر محمد حسن قدیری ابیانه 📆 چاپ ۱۳۹۳