eitaa logo
دکتر قدیری ابیانه
3هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
662 ویدیو
104 فایل
استراتژیست دکترای علوم دفاعی استراتژیک با مدیریت استراتژیک سفیر اسبق در استرالیا و مکزیک معمار پایه یک از فلورانس ایتالیا عضو نظام،مهندسی کانال در ایتا، سروش، بله @ghadiri1404 09203717465 Www.ghadiri.ir ارتباط با قدیری @GhadiriAbyaneh
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️یادداشت قدیری ابیانه:👈 ماشه در مقابل ماشه آیا فرانسه و انگلیس قبل از موعد لغو تحریم تسلیحاتی از مکانیسم ماشه استفاده نخواهند کرد؟! اینکه آمریکا بگوید می خواهد به برجام باز گردد نشان می دهد که تا کنون نتوانسته این دو کشور اروپایی را قانع کند که در مرحله فعلی دست به این اقدام بزنند و لذا آبرو ریزی طرح ادعای عضو بودن در برجام و حق استفاده از مکانیسم ماشه را مطرح کرده است که حتی در درون آمریکا مورد استهزا قرار گرفته است. اما آیا اروپایی‌ها در نهایت و قبل از پایان زمان محدودیت خرید سلاح توسط ایران به مکانیسم ماشه مراجعه نخواهند کرد؟ به نظر بنده اینکار را خواهند کرد و ما باید خود را برای چنین شرایطی آماده کنیم. دراین مدت قطعا اروپایی ها به باج خواهی برای تحمیل نظراتشان خواهند پرداخت لذا ایران باید اهرم های خود را برای بازداشتن آنها از این سیاست به رخ بکشد و اگر به این تهدید عمل کنند ما هم به تهدید خود عمل کنیم. بهترین تهدید این خواهد بود که ایران نه تنها به هیچ یک از تعهدات برجامی یک طرفه و حقیرانه خویش عمل نخواهد کرد، بلکه از آنجا که در معاهدهNPT هم نه سازمان بین المللی انرژی هسته‌ای و نه دیگر کشورها به تعهدات خود عمل نکرده‌اند، عضویت در NPT را معلق می‌کند زیرا که با وجود اعمال سخت‌ترین بازرسی‌ها نسبت به ایران و عدمم شاهده هیچ گونه تخلفی از NPT، آنها به تعهد متقابل خود عمل نکرده و ایران را در رسیدن به مواهب صلح‌آمیز نه تنها یاری نرسانده‌اند بلکه خودشان هم تحریم‌های غیرقانونی را اعمال کرده‌اند. تعلیق یعنی دیگر ایران هیچ گزارشی از فعالیت‌های هسته‌ای خود به سازمان مذکور ارائه نکرده و اجازه هیچ بازرسی‌ای را نخواهد داد. در این صورت ایران باید بررسی امکان بازگشت به NPT را به پیوستن رژیم نامشروع صهیونیستی به این معاهده و انجام بازرسی های مستمر و ارائه گزارش سازمان بین المللی انرژی هسته ای از مراکز هسته‌ای نظامی آن رژیم و نیز اخذ تعهد به عمل سازمان بین المللی انرژی هسته‌ای در برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران موکول کند. اتخاذ این سیاست از نظر تبلیغاتی هم به رژیم صهیونیستی و حامیانش فشار وارد می کند هر چند این سازمان چنین نخواهد کرد و رژیم صهیونیستی هم چنین اجازه ای به آنها نخواهد داد و به پیمان مذکور نخواهد پیوست. اتخاذ چنین سیاستی به یک دیپلماسی عزتمندانه و تهاجمی نیاز دارد که خارج از ماهیت روحانی و ظریف است. انتخابات ریاست جمهوری ایران سال آینده است و پایان محدودیت های فروش تسلیحاتی به ایران مطابق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت حدود ۶ ماه دیگر یعنی ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰( 27 مهر ۱۳۹۹) به پایان خواهد رسید. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز در ۳ نوامبر ۲۰۲۰ مصادف با ۱۳ آبان ۱۳۹۹ برگزار خواهد گردید. به عبارتی دیگر به ترتیب تاریخ: 1️⃣27 مهر 99 پایان زمان تحریم تسلیحاتی ایران است. 2️⃣13 آبان 99 انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. 3️⃣خرداد 1400 انتخابات ریاست جمهوری ایران. شاید فرانسه مایل نباشند با استفاده از مکانیسم ماشه امتیازی به ترامپ بدهد تا از آن برای انتخاب مجدد خود استفاده کند ولی بعید نیست انگلستان این امکان را برای ترامپ فراهم آورد. اگر آنها چنین کاری بکنند موضع ایران باید بلافاصله بعد از اتخاذ چنین سیاستی اعلام و اعمال شود تا ترامپ از نظر تبلیغی مورد شماتت قرار گیرد بویژه که حزب دموکرات نمی خواهد این موضوع به ضرر خودش در انتخابات مبدل گردد و لذا در این مهلت دو هفته ای نیاز دارد آمریکا را مقصر از بین رفتن برجام و خروج ایران ازNPT معرفی نماید. به هیچ وجه نباید این فرصت طلایی دو هفته‌ای را از دست بدهیم و از قبل باید تصمیم قاطع گرفته باشیم و حتی بسیار پر رنگ اعلام بکنیم و همان روزی که از مکانیسم ماشه استفاده کنند باید تعلیق NPT و اخراج تمامی بازرسان و تجهیزات بازرسی در تمامی مراکز مربوطه را اعلام نماییم. حتی تأخیر یک روزه نیز جایز نیست. البته جا دارد تعجب و انزجار خود از اقدام هیات مذاکره کننده ایرانی را به پذیرش مکانیسم ماشه در برجام و تعهدات یک جانبه و نگرفتن تضمین از طرف خارجی اعلام کنیم. آنقدر شیفته خود و نیز شیفته نقش‌افرینی در سراب تعامل با آمریکا بودند و می‌خواستند این افتخار "تاریخی" نصیب خودشان شود ... ✍️ادامه یاداشت👇🏾 ghadiri.ir/post/6847 @ghadiri1404
✍️ادامه یادداشت قدیری ابیانه:👈 ماشه در مقابل ماشه ... البته جا دارد تعجب و انزجار خود از اقدام هیات مذاکره کننده ایرانی را به پذیرش مکانیسم ماشه در برجام و تعهدات یک جانبه و نگرفتن تضمین از طرف خارجی اعلام کنیم. آنقدر شیفته خود و نیز شیفته نقش‌افرینی در سراب تعامل با آمریکا بودند و می‌خواستند این افتخار "تاریخی" نصیب خودشان شود که تا توانستند در مذاکرات وا دادند. قطعا قاطعیت و عزت در مذاکرات خارجی را نمی‌توان از روحانی و ظریف با توجه به ذهنیت منفعل‌شان مطالبه کرد. پس بهتر است در همین خرداد یا مرداد (در آغاز به کار مجلس جدید) به این دولت پایان داد و با رای به عدم کفایت سیاسی روحانی راه را برای انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و انتخاب یک رئیس جمهور عزتمند و معتقد به توانایی ملت خودمان و با احساس اقتدار در سطح جهانی، قاطعیت خود را به جهانیان به نمایش گذاشت. اگر به هر دلیلی مصلحت در انتخابات زودهنگام قبل از بکارگیری مکانیسم ماشه دیده نشود، بلافاصله بعد از استفاده غرب از مکانیسم ماشه باید مکانیسم انتخابات زودرس را در ایران به کار گرفت. تا عزل روحانی و ظریف از سمت‌هایشان و به روی کار آمدن نیروهای انقلابی در دستگاه اجرایی کشور هم به دستاویزی برای مخالفین ترامپ تبدیل شود که چرا با اقدامات نابخردانه خود موجب کنار زدن غرب زدگان و شیفتگان منفعل لیبرالیسم از راس قوه مجریه و دیپلماسی در ایران شده اند. البته نباید فکر کنیم دموکرات‌ها با پیروزی درانتخابات به دنبال منافع ایران خواهند بود. سگ زرد برادر شغال است. آنها هم برای عقب‌نشینی از مواضعشان باید شاهد روی کار آمدن یک دولت مقتدر در ایران باشند. 👈کل متن یادداشت👇🏾 ghadiri.ir/post/6847 @ghadiri1404
خبر و نظر:👈جلوی فروش اموال دولتی را توسط رانت‌خواران و اختلاس‌گران دولتی را تا شکل‌گیری مجلس جدید بگیرید. خبر👈روحانی: فروش اموال و املاک مازاد دستگاه‌های دولتی ضروری است. نظر👈قدیری ابیانه: فروش اموال دولتی توسط فاسدترین، بی‌تدبیرترین، اختلاس‌گرترین دولت بعد از انقلاب باید گرفته شود. وقتی مجلس جدید منتخب مردم رسمیت یافت موضوع فروش اموال دولتی مطرح و در صورت تصویب مجلس با نظارت دقیق آنها اقدام شود. واگذاری این اموال در بورس هم متوقف شود. فقط یک ماه تا رسمیت یافتن مجلس جدید باقی است. ظاهرا عجله دارند قبل از رسمیت مجلس جدید کار را تمام کنند! 📆۹ اردیبهشت 👇🏾👇🏾👇🏾👇🏾👇🏾👇🏾👇🏾👇🏾👇🏾👇🏾👇🏾👇🏾👇🏾👇🏾👇🏾👇🏾👇🏾👇🏾👈نوشیدن دوباره خون ملت توسط همان ۴ درصدیها!!! 😡کرونا چشمهای ما را بازتر کرده است ☠️☠️☠️ اکنون، پس از انجام خصوصی سازیهای بدفرجامی که منجر به تعطیلی بسیاری کارخانه ها شده است، 👈 دکتر احمد توکلی، اقتصاددان و رئیس هیأت‌مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه ای سرگشاده خطاب به ملت ایران نوشت: 💥😳 دلسوزان ملک و ملت به د اد ایران برسید. هشدار و تقاضاهای این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه مذکور به شرح زیر است: 🔰 1- پس از اموال ملت به اسم حالا می خواهند به اسم تمامی دارائی های ملت را اعم از مدارس، بیمارستانها، ورزشگاهها، دانشگاهها و ... همه را چه در حال کار یا تکمیل شده یا نیمه کاره را به بدهند. 🔰 2- ساز و کار هم بسیار فساد آفرین است. زیرا تصمیم گیری درباره انتخاب طرح قابل فروش، قیمت گذاری، انتخاب خریدار، شرایط نقد و اقساط به عهده شش نفر است که در عمل وزیر در مرکز و مدیرکل در استانها تصمیم گیر نهایی است. 🔰 3- منبع خرید از طریق وام بانکی با ضمانت دولت برای به اصطلاح خریدار تامین می شود و وزیر یا مدیرکل می تواند 80 درصد برای مناطق محروم و 50 درصد برای دیگر مناطق تخفیف دهد. 🔰 4 -مجلس نمی تواند از اصل 85 در اینجا استفاده کند. این اصل برای قوانینی است که قابلیت آزمایش داشته باشند نه قانونی که بر اساس آن اموال ملت به اسم فروش از ید دولت خارج می شود. فروش مال که آزمایشی نمی شود. 🔰 5- مجلس دهم این تصویب لایحه مشارکت عمومی-خصوصی را مرتکب نشود. بی شک جوانان غیور عدالت خواه و مردم وطن دوست و انقلابیون کشور اجازه چنین خیانی را به کسی نمی دهند. ❌👈به گزارش فارس، بررسی لایحه مشارکت عمومی – خصوصی که بعضا از آن به عنوان یاد می‌شود در دستور کار مجلس قرار گرفته است. 👈دولت و بعضی نمایندگان مجلس تلاش می‌کنند این لایحه بدون طی روال معمول بررسی و تصویب طرح‌ها در قالب اصل 85 و بدون نیاز به طرح و بحث در صحن مجلس تصویب شود. 👈بر این اساس، یکی از مهم‌ترین قوانین سال‌های اخیر کشور در فرآیندی غیرشفاف و مبهم تصویب شده و علاوه بر آن بخش مهمی از نقاط عطف این قانون مسکوت گذاشته شده و به آیین‌نامه‌های اجرایی حواله شده که با این شیوه تصویب عملا تصمیم گیری درباره این نقاط عطف عملا در اختیار بخش کوچکی از دولت قرار خواهد گرفت. 💥👈اهمیت این مساله بیشتر درک می‌شود اگر بدانیم گروه کارشناسی اصلی سازمان برنامه و بودجه که روی این موضوع تسلط کافی داشته و برای مدت قابل توجهی در کمیسیون اصلی بررسی کننده به همراه کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس به بررسی و تنظیم این لایحه مهم و سرنوشت‌ساز کمک می کردند به صورت ناگهانی به جای دیگری منتقل شده و گروه جدیدی جایگزین آنها شدند. 👈با این تغییر و با مشارکت فعال یکی از اعضای کمیسیون عمران، عملا طرحی که نظرات کارشناسی به میزان قابل توجهی در آن لحاظ شده بود کنار گذاشته شد و متن جدیدی تنظیم شد که ابهامات زیادی در آن وجود دارد و به گفته بعضی اعضای کمیسیون عمران مجلس حتی فرآیند صحیح رای‌گیری و تصویب در کمیسیون را نیز طی نکرده است. 👈در عین حال، همانطور که اشاره شد موارد مهمی در این متن مسکوت گذاشته شده و به آیین‌نامه اجرایی احاله شده است که به نظر می‌رسد وظیفه نوشتن آیین‌نامه نیز بر عهده همین گروه کوچک 6 نفره قرار بگیرد و عملا بدون رعایت فرآیند طبیعی و شفاف درباره قانونی که حد و مرز توزیع امکانات و امتیازات طرح‌های عمرانی را تعیین می‌کند و ظرفیت تبدیل شد به یک ماشین بزرگ توزیع رانت را دارد، به طور کامل در ید اختیار این افراد معدود قرار می‌گیرد. 👌یکی از اعضای در این باره به خبرنگار فارس گفت: در تصویب متن جدید لایحه مشارکت عمومی-خصوصی، قواعد رای گیری و آیین‌نامه تصمیم گیری رعایت نشده است و به نظر نمی رسد کمیسیون از نصاب کافی برای تصمیم گیری برخوردار بوده و یا با حضور تعداد قابل توجهی از نمایندگان این لایحه مهم بررسی شده باشد.
👈وی افزود: این شیوه تصویب لایحه به خصوص تصویب آن بر اساس اصل 85 و سپردن آیین نامه‌های اجرایی به تدوین‌کنندگان متن فعلی عملا همه اختیارات را به بخش کوچکی در تحویل خواهد داد.
☠️☠️☠️ اکنون، پس از انجام خصوصی سازیهای بدفرجامی که منجر به تعطیلی بسیاری کارخانه ها شده است، 👈 دکتر احمد توکلی، اقتصاددان و رئیس هیأت‌مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه ای سرگشاده خطاب به ملت ایران نوشت: 💥😳 دلسوزان ملک و ملت به د اد ایران برسید. هشدار و تقاضاهای این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه مذکور به شرح زیر است: 🔰 1- پس از اموال ملت به اسم حالا می خواهند به اسم تمامی دارائی های ملت را اعم از مدارس، بیمارستانها، ورزشگاهها، دانشگاهها و ... همه را چه در حال کار یا تکمیل شده یا نیمه کاره را به بدهند. 🔰 2- ساز و کار هم بسیار فساد آفرین است. زیرا تصمیم گیری درباره انتخاب طرح قابل فروش، قیمت گذاری، انتخاب خریدار، شرایط نقد و اقساط به عهده شش نفر است که در عمل وزیر در مرکز و مدیرکل در استانها تصمیم گیر نهایی است. 🔰 3- منبع خرید از طریق وام بانکی با ضمانت دولت برای به اصطلاح خریدار تامین می شود و وزیر یا مدیرکل می تواند 80 درصد برای مناطق محروم و 50 درصد برای دیگر مناطق تخفیف دهد. 🔰 4 -مجلس نمی تواند از اصل 85 در اینجا استفاده کند. این اصل برای قوانینی است که قابلیت آزمایش داشته باشند نه قانونی که بر اساس آن اموال ملت به اسم فروش از ید دولت خارج می شود. فروش مال که آزمایشی نمی شود. 🔰 5- مجلس دهم این تصویب لایحه مشارکت عمومی-خصوصی را مرتکب نشود. بی شک جوانان غیور عدالت خواه و مردم وطن دوست و انقلابیون کشور اجازه چنین خیانی را به کسی نمی دهند. ❌👈به گزارش فارس، بررسی لایحه مشارکت عمومی – خصوصی که بعضا از آن به عنوان یاد می‌شود در دستور کار مجلس قرار گرفته است. 👈دولت و بعضی نمایندگان مجلس تلاش می‌کنند این لایحه بدون طی روال معمول بررسی و تصویب طرح‌ها در قالب اصل 85 و بدون نیاز به طرح و بحث در صحن مجلس تصویب شود. 👈بر این اساس، یکی از مهم‌ترین قوانین سال‌های اخیر کشور در فرآیندی غیرشفاف و مبهم تصویب شده و علاوه بر آن بخش مهمی از نقاط عطف این قانون مسکوت گذاشته شده و به آیین‌نامه‌های اجرایی حواله شده که با این شیوه تصویب عملا تصمیم گیری درباره این نقاط عطف عملا در اختیار بخش کوچکی از دولت قرار خواهد گرفت. 💥👈اهمیت این مساله بیشتر درک می‌شود اگر بدانیم گروه کارشناسی اصلی سازمان برنامه و بودجه که روی این موضوع تسلط کافی داشته و برای مدت قابل توجهی در کمیسیون اصلی بررسی کننده به همراه کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس به بررسی و تنظیم این لایحه مهم و سرنوشت‌ساز کمک می کردند به صورت ناگهانی به جای دیگری منتقل شده و گروه جدیدی جایگزین آنها شدند. 👈با این تغییر و با مشارکت فعال یکی از اعضای کمیسیون عمران، عملا طرحی که نظرات کارشناسی به میزان قابل توجهی در آن لحاظ شده بود کنار گذاشته شد و متن جدیدی تنظیم شد که ابهامات زیادی در آن وجود دارد و به گفته بعضی اعضای کمیسیون عمران مجلس حتی فرآیند صحیح رای‌گیری و تصویب در کمیسیون را نیز طی نکرده است. 👈در عین حال، همانطور که اشاره شد موارد مهمی در این متن مسکوت گذاشته شده و به آیین‌نامه اجرایی احاله شده است که به نظر می‌رسد وظیفه نوشتن آیین‌نامه نیز بر عهده همین گروه کوچک 6 نفره قرار بگیرد و عملا بدون رعایت فرآیند طبیعی و شفاف درباره قانونی که حد و مرز توزیع امکانات و امتیازات طرح‌های عمرانی را تعیین می‌کند و ظرفیت تبدیل شد به یک ماشین بزرگ توزیع رانت را دارد، به طور کامل در ید اختیار این افراد معدود قرار می‌گیرد. 👌یکی از اعضای در این باره به خبرنگار فارس گفت: در تصویب متن جدید لایحه مشارکت عمومی-خصوصی، قواعد رای گیری و آیین‌نامه تصمیم گیری رعایت نشده است و به نظر نمی رسد کمیسیون از نصاب کافی برای تصمیم گیری برخوردار بوده و یا با حضور تعداد قابل توجهی از نمایندگان این لایحه مهم بررسی شده باشد. 👈وی افزود: این شیوه تصویب لایحه به خصوص تصویب آن بر اساس اصل 85 و سپردن آیین نامه‌های اجرایی به تدوین‌کنندگان متن فعلی عملا همه اختیارات را به بخش کوچکی در تحویل خواهد داد.
قدیری‌ابیانه: 👈چین و روسیه موافق تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران نیستند یک کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: آمریکا با خروجش از برجام و بی اعتنایی به قطعنامه 2231 دیگر قادر به بازگشت به این توافق نیست و نمی‌تواند بر روی قطعنامه که در بخشی از آن تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ملغی می‌شود تاثیر بگذارد. محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با ایسنا درباره مواضع آمریکا در مخالفت با پرتاب ماهواره قاصد و تلاش‌ها در شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی گفت: از آمریکا جز مخالفت با پیشرفت‌های ایران در هر زمینه‌ای که باشد انتظار دیگری نمی‌توان داشت. آمریکایی‌ها فکر می‌کردند اگر ایران را تحریم کنند ایران از پای در می‌آید اما جهان شاهد بود که در اوج تحریم‌ها ایران تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و حتی در شرایط کرونایی که جهان را در بر گرفته است عملکرد ایران بسیار بهتر از آمریکا بوده است. دنیا دید که آمریکا به عنوان مدعی ابرقدرتی چگونه در مدیریت بحران کرونا زمین‌گیر شده است. وی ادامه داد: رفتار آمریکا در مخالفت و ایجاد مانع بر سر دریافت وام صندوق بین‌المللی پول حاکی از ضعف این کشور در برابر ایران و شکست سیاست تحریمی‌اش است. این در حالی است که ایران این وام را برای مقابله با ویروس کرونا می‌خواست استفاده کند. این دیپلمات پیشین کشورمان با اشاره به همراهی کشورهای اروپایی به ویژه سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان با مواضع آمریکا در مخالفت با پرتاب ماهواره قاصد اظهار کرد: اروپا تا کنون نشان داده است که استقلال عملی در برابر آمریکا ندارد و به شدت از آمریکا تاثیر می‌پذیرد به خصوص که اروپا و آمریکا سیاست‌های خاورمیانه‌ای شان را تحت نفوذ صهیونیست‌ها پیش می‌برند. یادمان نمی‌رود که آمریکایی‌ها گفته بودند ایرانی خوب، ایرانی مرده است از این رو تردیدی نداریم که ملت ایران با هر مشکلی رو به رو شود آنها از آن شاد می‌شوند. قدیری ابیانه در پاسخ به این پرسش که وزیر امور خارجه آمریکا با ارایه طرحی به شورای امنیت سعی در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در این شورا بر خلاف قطعنامه 2231 دارد گفت: استفاده از مکانیزم ماشه امکانی بود که در اختیار اعضای 1+5 در برجام بود و وقتی آمریکا از این توافق خارج شد دیگر امکان استفاده از این مکانیزم را ندارد. آمریکا سعی دارد با چنین اقداماتی این‌گونه تداعی کند که هنوز عضو برجام است، اما این طور نیست و این کشور امکان استفاده از این مکانیزم را ندارد. اساسا هم در برجام هم این‌ طور نبوده است که ایران نتواند موشک آزمایش و تولید کند بلکه از ایران درخواست شده است که موشک‌های با هدف هسته‌ای نسازد و آزمایش نکند. وی درباره مواضع احتمالی چین و روسیه در برابر چنین طرح‌هایی در شورای امنیت اظهار کرد: از مواضع این کشورها پیداست که آنها موافق تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران نیستند و باید طبق قطعنامه 2231، تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در موعد مشخص برداشته شود. این درحالی است که آمریکا و غرب تحریم‌های زیادی را علیه روسیه و چین نیز به بهانه‌های مختلف اعمال کرده است از این رو مسکو و پکن این فرصت و شانس را دارند که سلاح‌های متعارف خود را به ایران بفروشند لذا معتقدم تلاش آمریکا در این رابطه مذبوحانه است. این کارشناس مسایل بین‌الملل تاکید کرد: ایران در مذاکرات با کشورهای چین و روسیه باید این موضوع را دنبال کند. وی گفت: هرگونه موافقت یا مماشات برای پذیرش دوباره آمریکا در برجام اشتباه است و نباید با آن موافقت شود. اگر اروپایی‌ها بخواهند از این مکانیزم برای بازگشت آمریکا استفاده کنند ایران نباید با آن موافقت کند در غیر این صورت باید تمامی تعهداتش را ذیل برجام به ویژه تعهدات نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای اش در چارچوب پروتکل الحاقی را کنار بگذارد. isna.ir/amp/99020805807
قدیری ابیانه: ⬅️آیا آمریکا می‌خواهد طلب بیش از یک تریلون دلاری چین از آمریکا را به بهانه کرونا مصادره کند؟ بدهی دولت آمریکا به چین بیش از ۱۰۰۰ میلیارد دلار است یعنی معادل حدود ۲۰ سال درآمد نفت ایران. بحث شکایت از چین به خاطر کرونا آیا زمینه‌سازی برای مصادره طلب چین از آمریکاست؟! چینی‌ها سرمایه گذاری زیادی، هم در آمریکا و هم در اروپا دارند؟
قدیری ابیانه: 👈سرمایه‌های بخش خصوصی به سمت تولید سوق پیدا کند/عمل به شعار سال راهکار بهبودی وضعیت اقتصادی است قدیری ابیانه ، سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به اینکه عمل به شعار سال راهکار بهبودی وضعیت اقتصادی است، گفت: امروز برای قوی شدن اقتصاد کشور باید سرمایه های بخش خصوصی بجای دلالی به سمت تولید هدایت شود. دکتر محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار قم فردا در خصوص آسیب های کرونا به اقتصاد کشور، اظهار داشت: شرایط امروز سخت است و اگر این شرایط طولانی شود علاوه بر سلامت مردم؛ اقتصاد کشور هم آسیب خواهد دید و بی‌توجهی برخی از مردم در کنترل بیماری کرونا این آسیب را بیشتر خواهد کرد. وی ادامه داد: دولت در این زمینه کوتاهی های بسیاری انجام داده که شاید مهم‌ترین مورد آن در آستانه نوروز بود و باید مانع سفرها می شد درحالی‌که فقط به نصیحت و توصیه اکتفا کرد و باید گفت این از جرائم شخص رئیس‌جمهور محسوب می‌شود که به توصیه‌ها عمل نکرد و باعث این آسیب‌ها به اقتصاد کشور شد. قدیری ابیانه با اشاره به اینکه در شرایط تحریم، کرونا هم اضافه شد گفت: رهایی از اقتصاد وابسته به نفت از تأکیدات مهم رهبر معظم انقلاب بوده و هست که در این مسیر دولتمردان اقدامات لازم را انجام ندادند. وی اضافه کرد: امروز برای قوی شدن اقتصاد کشور باید سرمایه‌های بخش خصوصی را بجای دلالی به سمت تولید سوق دهیم. سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به بازار داخل، بیان داشت: مردم باید برای مصرف کالای داخلی تعصب داشته باشند تا مسئله تولید و سرمایه گذاری هم رونق بگیرد و از طرفی اشتغال زایی افزایش و در این شرایط بیکاری نداشته باشیم. وی اضافه کرد: برای خنثی کردن تحریم‌ها و بهبودی وضعیت اشتغال و اقتصاد کشور بهترین راهکار، عمل به شعارهای سال که توسط رهبر معظم انقلاب انتخاب‌شده است، می‌باشد. قدیری ابیانه با اشاره به اینکه شعار سال کلید پیشرفت کشور است، خاطرنشان کرد: اگر در سال گذشته شعار رونق اقتصادی بوده است در شرایط کرونایی رونق اقتصادی کفایت نمی‌کند باید شاهد جهش اقتصادی باشیم تا آثار منفی اقتصاد، کرونا و تعطیلی ها جبران شود. وی اضافه کرد: لازمه این مسئله اهتمام همه مسئولین و مردم در همه زمینه‌ها به وظایف خود است که البته نیاز آن آگاهی مردم نسبت به این مسئله است. باید این موضوع را باور کنند. qomefarda.ir/18937
قدیری ابیانه: 👈تلفات کرونای آمریکا طی دو روز بیش از تلفات آمریکا در 9 سال جنگ با عراق ✅طي 9 سال حمله به عراق 4 هزار و 408 نفر از نيروهاي آمريکايي در عراق کشته شدند که 3 هزار و 480 نفر از اين نظاميان جزء نيروهاي جنگي بودند. بنابر اعلام پنتاگون (وزارت دفاع آمريکا)، 32 هزار نظامي آمريکايي در طول جنگ عليه عراق زخمي شده‌اند. mshrgh.ir/85744 ✅فقط ایالت نیویورک ۲۳ هزار و ۱۴۳ مورد فوتی داشته. که بیش از 5 برابر تلفات آمریکایی ها در 9 سال جنگ با عراق است. ✅مجموع نظامیان آمریکایی که در جنگ ویتنام کشته شدند، ۵۸ هزار و ۲۲۰ نفر بوده که هم‌اکنون قربانیان کرونا در این کشور از تلفات آنها در ویتنام فراتر رفته است. fna.ir/ex34v1 ✅در حال حاضر ۳۵۷۸ نفر از نظامیان آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. ✅در ۲۶ ناو جنگی این کشور موارد مبتلا به ویروس کرونا گزارش شده است. fa.alalamtv.net/news/4882111 Www.ghadiri.ir @ghadiri1404
قدیری ابیانه:👈تدارک بزرگترین دزدی و ضربه اقتصادی به ایران توسط روحانی اگر اطلاعات منتشره توسط دکتر احمد توکلی صحت داشته باشد اقدام روحانی حکم خیانت و جنگ و غارت ملت را دارد و او باید فورا عزل و محاکمه و به اشد مجازات محکوم گردد. جلوی این اقدام دولت باید به هر قیمتی گرفته شود. توکلی نوشت:👇 🔰 1- پس از اموال ملت به اسم حالا می خواهند به اسم تمامی دارائی های ملت را اعم از مدارس، بیمارستانها، ورزشگاهها، دانشگاهها و ... همه را چه در حال کار یا تکمیل شده یا نیمه کاره را به بدهند. 🔰 2- ساز و کار هم بسیار فساد آفرین است. زیرا تصمیم گیری درباره انتخاب طرح قابل فروش، قیمت گذاری، انتخاب خریدار، شرایط نقد و اقساط به عهده شش نفر است که در عمل وزیر در مرکز و مدیرکل در استانها تصمیم گیر نهایی است. 🔰 3- منبع خرید از طریق وام بانکی با ضمانت دولت برای به اصطلاح خریدار تامین می شود و وزیر یا مدیرکل می تواند 80 درصد برای مناطق محروم و 50 درصد برای دیگر مناطق تخفیف دهد. 🔰 4 -مجلس نمی تواند از اصل 85 در اینجا استفاده کند. این اصل برای قوانینی است که قابلیت آزمایش داشته باشند نه قانونی که بر اساس آن اموال ملت به اسم فروش از ید دولت خارج می شود. فروش مال که آزمایشی نمی شود. 🔰 5- مجلس دهم این تصویب لایحه مشارکت عمومی-خصوصی را مرتکب نشود. بی شک جوانان غیور عدالت خواه و مردم وطن دوست و انقلابیون کشور اجازه چنین خیانی را به کسی نمی دهند. ❌👈به گزارش فارس، بررسی لایحه مشارکت عمومی – خصوصی که بعضا از آن به عنوان یاد می‌شود در دستور کار مجلس قرار گرفته است. 👈دولت و بعضی نمایندگان مجلس تلاش می‌کنند این لایحه بدون طی روال معمول بررسی و تصویب طرح‌ها در قالب اصل 85 و بدون نیاز به طرح و بحث در صحن مجلس تصویب شود. 👈بر این اساس، یکی از مهم‌ترین قوانین سال‌های اخیر کشور در فرآیندی غیرشفاف و مبهم تصویب شده و علاوه بر آن بخش مهمی از نقاط عطف این قانون مسکوت گذاشته شده و به آیین‌نامه‌های اجرایی حواله شده که با این شیوه تصویب عملا تصمیم گیری درباره این نقاط عطف عملا در اختیار بخش کوچکی از دولت قرار خواهد گرفت. 💥👈اهمیت این مساله بیشتر درک می‌شود اگر بدانیم گروه کارشناسی اصلی سازمان برنامه و بودجه که روی این موضوع تسلط کافی داشته و برای مدت قابل توجهی در کمیسیون اصلی بررسی کننده به همراه کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس به بررسی و تنظیم این لایحه مهم و سرنوشت‌ساز کمک می کردند به صورت ناگهانی به جای دیگری منتقل شده و گروه جدیدی جایگزین آنها شدند. 👈با این تغییر و با مشارکت فعال یکی از اعضای کمیسیون عمران، عملا طرحی که نظرات کارشناسی به میزان قابل توجهی در آن لحاظ شده بود کنار گذاشته شد و متن جدیدی تنظیم شد که ابهامات زیادی در آن وجود دارد و به گفته بعضی اعضای کمیسیون عمران مجلس حتی فرآیند صحیح رای‌گیری و تصویب در کمیسیون را نیز طی نکرده است. 👈در عین حال، همانطور که اشاره شد موارد مهمی در این متن مسکوت گذاشته شده و به آیین‌نامه اجرایی احاله شده است که به نظر می‌رسد وظیفه نوشتن آیین‌نامه نیز بر عهده همین گروه کوچک 6 نفره قرار بگیرد و عملا بدون رعایت فرآیند طبیعی و شفاف درباره قانونی که حد و مرز توزیع امکانات و امتیازات طرح‌های عمرانی را تعیین می‌کند و ظرفیت تبدیل شد به یک ماشین بزرگ توزیع رانت را دارد، به طور کامل در ید اختیار این افراد معدود قرار می‌گیرد. 👌یکی از اعضای در این باره به خبرنگار فارس گفت: در تصویب متن جدید لایحه مشارکت عمومی-خصوصی، قواعد رای گیری و آیین‌نامه تصمیم گیری رعایت نشده است و به نظر نمی رسد کمیسیون از نصاب کافی برای تصمیم گیری برخوردار بوده و یا با حضور تعداد قابل توجهی از نمایندگان این لایحه مهم بررسی شده باشد. 👈وی افزود: این شیوه تصویب لایحه به خصوص تصویب آن بر اساس اصل 85 و سپردن آیین نامه‌های اجرایی به تدوین‌کنندگان متن فعلی عملا همه اختیارات را به بخش کوچکی در تحویل خواهد داد.