eitaa logo
دکتر قدیری ابیانه
3.1هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
655 ویدیو
103 فایل
استراتژیست دکترای علوم دفاعی استراتژیک با مدیریت استراتژیک سفیر اسبق در استرالیا و مکزیک معمار پایه یک از فلورانس ایتالیا عضو نظام،مهندسی کانال در ایتا، سروش، بله @ghadiri1404 09203717465 Www.ghadiri.ir ارتباط با قدیری @GhadiriAbyaneh
مشاهده در ایتا
دانلود
بنیاد هادی سخنرانی کتر محمد حسن قدیری ابیانه بخش دوم.mp3
25.07M
🎙 گزارش صوتی2️⃣ 📝 موضوع مورد بحث: رابطه با آمریکا و معیار های انتخاب صحیح در ۱۴۰۰ 🇮🇷 استاد دکترمحمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق مکزیک واسترالیا استراتژیست 🗓 مورخ ۲۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت 🕣 ۲۰/۳۰ الی ۲۳/۳۰ 🕦 @bonyad_hadi eitaa.com/bonyad_hadi
🌷﷽🌷 عنوان کنفرانس وانتخابات باحضور و روشنگری: استاددکترقدیری ابیانه ⏰ ساعت گفتگو: ۲۰ 🗓 زمان دوشنبه:۱۳۹۹/۹/۳ 🌍 مکان: 🛑برای گفتگوی‌ و مناظره با میهمان برنامه دوستان خود رابه این سمینار دعوت نمایید🛑 لینک https://eitaa.com/joinchat/2128871435C7db9a13d97 لینک آرشیو کنفرانس @Fedayeen
خبر و نظر👈 🚫شایعه: در دبی به همه دانش‌آموزان تبلت دادند ❇️پاسخ: 👈🔹اخیرا شایعه‌ای مبنی بر اینکه در روز شروع مدارس در دبی به همه دانش‌آموزان تبلت داده شده، در شبکه‌های معاند و سلطنت‌طلب بازتاب زیادی داشته است. 🔸طی این شایعه آمده است، در دبی به همه دانش‌آموزان گفته‌شده، روز اول مدرسه همه باید در مدرسه حضور یابند و پس از حضور، به همه آنها تبلت داده شده که در منزل به تکالیف و دروس خود رسیدگی کنند؛ اما در ایران پس از الزام حضور دانش‌آموز در روز اول، از آنها هزینه کتاب، سرویس و مدرسه اخذ شده و اعلام کرده‌اند که دیگر در مدرسه حضور نیابند. 🔹با بررسی‌های انجام شده در مرکز مقابله با شایعات سایبری، مشخص شد شایعه مذکور صحت نداشته و این شایعه در راستای خود تحقیری ایرانیان مطرح شده است. 🔸با بررسی‌های انجام شده همچنین مشخص شد، تبلت‌های اهدا شده در دبی مختص کودکان محروم بوده و توسط خیریه‌ها اهدا شده‌اند؛ این لینک مربوط به سایت یک خیریه که وابسته به حکام دبی است و این لینک هم مختص به یک کمپین اهدای لپ‌تاپ به دانش آموزان است که لپ‌تاپ و تبلت‌های دست دوم را برای کودکان محروم اماراتی جمع‌آوری می‌کند. 🔹بنابراین واضح است که اگر حکام اماراتی به دانش‌آموزان تبلت اهدا می‌کردند چنین کمک‌هایی دیگر نیاز نبود.‼️ 🔹همچنین بررسی‌ها حکایت از آن دارد که این اقدامات که توسط خیریه‌ها و بانک‌ها در امارات در حال انجام است، مشابه داخلی آن و چه بسا بیشتر از آن در ایران از سوی اپراتور‌ها، بانک‌ها، نهادهای انقلابی و خیرین انجام گرفته است و اگر آنها تبلت‌های دست دوم اهدا می‌کنند‌، خیرین ایرانی تبلت‌های استفاده نشده و نو اهدا می‌کنند. به نقل از کانال آنتی شبهه نظر👈قدیری ابیانه: میزان صادرات نفت در کویت و قطر و امارات به ازای هر تبعه آن کشور در مقایسه با صادرات نفت در ایران به ازای هر ایرانی در شرایط قبل از تحریم ۵۰ الی ۶۰ برابر است. با توجه به جمعیت بومی و میزان صادرات نفت. یعنی صادرات نفت در کشورهای فوق در یک سال به ازای هر تبعه آن معادل ۵۰ الی ۶۰ سال صادرات نفت یک ایرانی در شرایط قبل از تحریم است. در مقایسه با خدمات بین ایران و کشورهای نفت خیز فوق باید این واقعیت در نظر گرفته شود. مثل این است که امکاناتی که یک فرد با حقوق ۲ میلیون تومانی به فرزندش ارائه می‌دهد مقایسه شود با خدمات فردی که ماهیانه ۱۰۰ الی ۱۲۰ میلیون تومان حقوق دریافت می دارد و نتیجه گیری کنیم که والدینی که ۲ میلیون حقوق می گیرند به فکر فرزندان خود نیستند.
قدیری ابیانه: 👈انفعال قطعاً به ضرر ماست محمدحسن قدیری ابیانه تحلیلگر حوزه سیاست خارجی اقدام اخیر جمهوری اسلامی در تزریق گاز هگزافلوراید اورانیوم (UF6) به سانتریفیوژ آی. آر. ام (IR-2m) را پیامد نارضایتی از طرف اروپایی می‌داند و می‌گوید: برجام تعهد در برابر تعهد بود و حال که طرف اروپایی به تعهدات خود پایبند نیست، تهران هم ضرورتی نمی‌بیند به این تعهد یک‌جانبه ادامه دهد. البته آژانس هم‌اکنون نیز بر برنامه هسته‌ای ایران نظارت دارد و مبحث اعلام‌شده از سوی غریب‌آبادی چیز پنهانی نیست، ولی اروپایی‌ها عادت کرده‌اند از کوچک‌ترین فرصت استفاده و به ایران اتهام‌زنی کنند. قدیری ‌ابیانه این اقدام را در مسیر کاهش تعهدات برجامی هرچند دیر اما لازم می‌داند و ادامه می‌دهد: اروپا با آمدن بایدن و احتمال نزدیکی بیشتر میان دو سوی آتلانتیک، برای تحمیل برجام‌های موشکی و منطقه‌ای به کشورمان در حال توطئه‌چینی است. در این شرایط انفعال قطعاً به ضرر ما خواهد بود و ضرورت اجرای جدی و روی زمین کاهش تعهدات برجامی می‌تواند طرف غربی را زیر فشار بگذارد. متأسفانه دولت کنونی با اعتماد و بدتر از آن امید بستن به اروپا جسارت آن‌ها را بیشتر کرده و این در حالی است که پاسخ متقابل به هر اقدام خصمانه مسلماً در تغییر راهبرد و اقدام‌های خصمانه آن‌ها مؤثر خواهد بود. 👈گزارش کامل قدس آنلاین👈 qudsonline.ir/news/729132/
قدیری ابیانه: 👈چرخ‌های سانتریفیوژها باید بچرخد تا برق مورد نیاز برای چرخیدن چرخ‌های اقتصاد تامین گردد.
ظریف قهرمان!!
پیج اردو و هندی زبان انجمن شهید ادوارد آنیلی را به دوستان هندی و پاکستانی خود معرفی کنید https://www.instagram.com/p/CH-oIDEjHFC/?igshid=ot1xoula0n15 🌐 @rahyafte_com
قدیری ابیانه: 1️⃣👈بسیج زمینه مشارکت مردمی در همه عرصه‌ها را فراهم می‌کند. سفیر پیشین ایران در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه تأسیس بسیج برای سازماندهی مشارکت مردم و استمرار و تداوم آن در همه عرصه‌ها بود، گفت: به خاطر همین نقش مشارکت‌آفرین است که بسیج مورد هجمه و دشمنی جبهه دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفته و تبلیغات زیادی علیه این نهاد مردمی انجام می‌دهند تا حمایت مردمی را از آن سلب کنند که البته در این راه ناموفق بوده‌اند. محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک و سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره اهداف تشکیل بسیج با دستور امام خمینی(ره) گفت: مشارکت مردم در هر امری ضامن موفقیت است؛ این مشارکت باعث پیروزی انقلاب و موفقیت در دفاع مقدس، به رغم پشتیبانی ابرقدرت‌ها از صدام شد. از این منظر تأسیس بسیج برای سازماندهی مشارکت مردم و استمرار و تداوم آن در عرصه‌های مختلف سیاسی، امنیتی، نظامی، اقتصادی، محرومیت‌زدایی، علمی است. وی افزود:‌ به خاطر همین نقش مشارکت‌آفرین است که بسیج مورد هجمه و دشمنی جبهه دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفته و تبلیغات زیادی علیه این نهاد مردمی انجام می‌دهند تا حمایت مردمی را از آن سلب کنند که البته در این راه ناموفق بوده اند. قدیری ابیانه اظهار کرد: نشانه عدم موفقیت دشمن این است که بسیج به الگویی برای سایر ملت‌ها از جمله عراق، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین تبدیل شده و اثرات مهمی چون بیرون راندن ترویست‌ها، شکست داعش و تأمین امنیت ملی و خنثی کردن توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در برداشته که در قالب محور مقاومت برجسته شده است. ✅نقش بسیج در تقویت انسجام و همبستگی ملی این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: مشخصه مهم بسیج این است که همه اقشار مردم به اندازه توان و ظرفیت‌های خودشان می‌توانند در آن مشارکت کنند و این یکی از عوامل ایجاد همبستگی و انسجام ملی است. وی یادآور شد: در واقع بسیج زمینه بروز و ظهور استعدادها و توانمندی‌های اقشار مختلف مردم را در زمینه‌های مختلف به سهولت فراهم کرده و این مسئله در حوزه اقتصاد با ایجاد اشتغال، کارآفرینی و توانمندسازی مردم به ویژه طبقات مستضعف و محروم می‌تواند به بهبود سطح زندگی آنها کمک کند. ✅مسئولیت‌پذیری و عمل به هنگام؛ شاخصه فرهنگ بسیجی قدیری ابیانه درباره تأثیرات توسعه فرهنگ بسیجی در مقابله با مشکلات سخت اقتصادی و کاهش فشارهای وارده بر مردم گفت: فرهنگ بسیجی به معنی فرهنگ مسئولیت‌پذیری، اقدام به موقع و مشارکت بی‌شائبه است. وی با بیان اینکه در فرهنگ بسیجی هر فرد ایرانی خود را راه حل می‌داند نه صورت مسئله، گفت: کشور امروز به این نوع نگرش بیش از همیشه نیازمند است لذا در کنار توسعه کمی بسیج باید توسعه کیفی آن که همان گسترش فرهنگ بسیجی در میان اقشار مختلف مردم است، مورد توجه قرار گیرد. قدیری ابیانه بیان کرد: یکی از شعارهای خوبی که توسط شهید تهرانی مقدم بیان شد و می‌توان آن را نمونه فرهنگ بسیجی دانست این بود که فقط افراد ضعیف در حد امکانات کار می‌کنند و یک بسیجی باید فراتر از امکانات کار کند و خودش یک امکان‌آفرین باشد. در واقع بسیجی یک عنصر فعال و تأثیرگذار در جامعه است و این همسو با روحیه بسیجی است. ✅نوع حضور بسیج در سیاست قدیری ابیانه درباره ارتباط بسیج با سیاست و فعالیت سیاسی گفت: بسیج با این عنوان نمی‌تواند فعالیت سیاسی کند، اما بسیجی نمی‌تواند سیاسی نباشد زیرا همه مردم نمی‌توانند سیاسی نباشند و با سیاست ناآشنا باشند. سفیر پیشین ایران در مکزیک تأکید کرد: بسیجیان باید در عرصه سیاسی از جمله عرصه‌های مهمی مانند انتخابات فعال باشند اما نه اینکه در احزاب وارد شوند بلکه این فعالیت سیاسی باید در قالب آگاه‌سازی، روشنگری و ارتقای سطح سواد سیاسی مردم برای انتخاب‌ و تصمیم بهتر انجام گیرد. به عبارتی نیروی بسیجی وارد بازی‌های سیاسی نمی‌شود اما صحنه سیاست و تحولات سیاسی را رصد می‌کند و جهادگرانه برای رشد سیاسی مردم عمل می‌کند. ✅مدیریت و اقتصاد؛ دو عرصه نیازمند به تفکر و روحیه بسیجی قدیری ابیانه درباره نسبت میان خلأ تفکر و روحیه بسیجی در سطح مدیریتی کشور با مشکلات، تنگناها و مفاسد اقتصادی و ناکارآمدی‌های مدیریتی گفت: امروز مدیریت کشور نیاز به تفکر و نیروهای بسیج و جهادی دارد که به توانایی اسلام برای اداره کشور باور عمیق داشته باشد. متأسفانه امروز ضعف مدیریت‌ها و فقدان فرهنگ بسیجی و جهادی در بخشی از مدیران از جمله موانع پیشرفت کشور است. این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: لذا مردم در انتخاب مسئولان کشور در سطوح مختلف باید افرادی با تفکر و باور بسیجی را برگزینند؛ کسانی که ملت ایران را باور داشته باشند، آمریکا را کدخدا ندانند و از او نترسند، مرعوب و مجذوب غرب نباشند و به آرمان‌های انقلاب اعتقاد داشته باشند. ادامه در👇 iqna.ir/fa/news/3937120
ادامه قدیری ابیانه:2️⃣ 👈بسیج زمینه مشارکت مردمی در همه عرصه‌ها را فراهم می‌کند. ... قدیری ابیانه تأکید کرد: اگر چنین اتفاقی نیفتد جامعه دچار آسیب‌های جدی می‌شود کما اینکه بخش مهمی از مشکلات اقتصادی که کشور را گرفتار کرده نتیجه انتخاب مدیرانی است که خودباور نیستند و مرعوب دشمن هستند. از این منظر فرهنگ بسیجی در همه عرصه‌ها و در همه طبقات اجتماعی از پایین‌ترین تا مدیران ارشد کشور باید جاری و ساری شود. ‌ 👈متن کامل مصاحبه👇 iqna.ir/fa/news/3937120
کنفرانس مجازی قدیری ابیانه1️⃣: 📲بسیج و انتخابات سخنان دکتر قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک در مورد بسیج و انتخابات در گروه ایتایی فدائیان امام خامنه ای عزیز: به نام خدا. سلام عرض می کنم خدمت اعضای گروه فدائیان امام خامنه ای عزیز و هفته بسیج رو خدمت همه بسیجیان عزیز و خدمت همه ملت شریف ایران تبریک عرض می کنم. و امیدوار هستم در خدمت به انقلاب اسلامی همه این عزیزان موفق و پایدار باشند. بحثی که داریم بحث بسیج و انتخابات هست؛ خوب یکی از قوانین کشورمان این هست که نظامی ها نمی توانند در مسائل سیاسی دخالت بکنند نه اینکه حالا سیاسی نباشند یا سیاست را نفهمند یا حرف‌های سیاسی نزنند اما نمی توانند عضو احزاب باشند و نظامی ها نمی توانند نامزد پست های حکومتی مثل مجلس ،شورای شهر و روستا و ریاست جمهوری و امثالهم بشوند و نمی توانند فعالیت های انتخاباتی داشته باشند ولی می توانند رای بدهند. این راجع به کسانی که در ارتش و در سپاه و در نیروی انتظامی هستند صدق می‌کند اما نظامی‌ها تا زمانی که کادر نظامی هستند. اگر کسی مثلاً بازنشسته شده باشد یا از سپاه یا ارتش یا نیروهای نظامی خارج شده باشند آنگاه منعی برای فعالیتش نیست. اگر کسی مثلاً بازنشسته شده باشد یا از سپاه یا ارتش یا نیروهای نظامی خارج شده باشد آن وقت منعی برای فعالیتش نیست. لذا الان مثلاً بعضی ها می گویند نظامی ها نمی توانند در انتخابات شرکت کنند و تبلیغ می‌کنند، به خصوص اصلاح طلبان، بله تا زمانی که اینها شاغلند و کادر نیروی نظامی هستند نمی‌توانند؛ اما اگر از سپاه آمدند بیرون یا از ارتش آمدند بیرون مثل مثلاً فرض کنید آقای رضایی که زمانی فرمانده سپاه بوده الان بیرون آمده و دیگر سپاهی محسوب نمی‌شود از سپاه استعفا داده و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شده و عضو آن، الان منع قانونی برایش وجود ندارد. اما یک بحثی هم مطرح می‌کنند می‌گویند بسیج هم نمی تواند فعالیت سیاسی بکند بعضی ها این را می گویند؛ خوب بسیج غیر نیروی نظامی هست . بسیج نیروی مردمی است . بسیج ۲۰ میلیونی مال قبل بوده که جمعیت ایران کمتر بوده اگر حالا ۲۰ یا ۳۰ یا ۴۰ میلیون نفر آمدند عضو بسیج شدند اینها نمی توانند فعالیت سیاسی بکنند؟ مثلاً بسیج اصناف بسیج اساتید بسیج دانشجویی اما آیا این ادعای آنها درست است؟ از یک نظر درست است از یک نظر غلط است. از این نظر درست است که: افرادی که عضو بسیج هستند به عنوان بسیجی با مارک بسیجی با لباس بسیجی نمی‌توانند فعالیتی مثلاً به نفع حزبی یا گروهی بکنند . الان کسانی که عضو احزاب مختلف هستند آیا اینها نمی توانند عضو بسیج هم باشند؟ می توانند باشند، ولی در احزاب هم می‌توانند باشند و هیچ اشکالی هم ندارد به شرطی که آن فعالیتی که می‌خواهند انجام بدهند با مارک و آرم بسیج نباشد مثلاً فعالیت حزبی و فعالیت انتخاباتی. آیا اگر کسی عضو بسیج بود نمی تواند نامزد ریاست جمهوری شود؟ می تواند؛ عضو بسیج بودن که ضد امتیاز نیست بلکه امتیاز هست. اما این آدمی که بسیجی است ضمناً عضو یک حزب و گروه و دسته و ....است. تحت عنوان آن حزب می‌تواند فعالیت کند می‌تواند بگوید حزب فلان مثلاً در انتخابات به این رای می دهد یا به آن رای می دهد و ... . ولی این آدم بسیجی تحت عنوان آن حزب یا تشکل می تواند فعالیت سیاسی داشته باشد. خب متاسفانه سازمانهای غیردولتی و احزاب ما خیلی فعال نیستند ولی بسیج خوشبختانه یک سازمان فراگیر هست. چه کار کنیم که بسیجیان در انتخابات فعالیت گسترده تری داشته باشند؟ چه راهکاری وجود دارد؟ چه راهکار قانونی وجود دارد؟ به نظر من افراد بسیجی جدا از شخصیت بسیجی شان باید سعی کنند که تشکل‌هایی ایجاد کنند یا عضو تشکلهای موجود شوند و در قالب آن تشکل ها فعالیت های سیاسی حزبی انتخاباتی را انجام بدهند. لذا پیشنهاد من به برادران بسیجی این هست که به فکر ایجاد تشکل‌های غیر دولتی اسلامی انقلابی باشند. مثلاً ما در دانشگاه ها "جامعه اسلامی دانشجویان" را داریم اعضای جامعه اسلامی دانشجویان می توانند عضو بسیج هم باشند اما اگر می‌خواهند فعالیت انتخاباتی داشته باشند تحت عنوان "جامعه اسلامی دانشجویان" می توانند این کار را انجام بدهند ،تحت عنوان بسیج نمی‌توانند این کار را انجام بدهند و لیست بدهند و بگویند به این افراد رای بدهید. لذا بنده معتقد هستم که یکی از کارهای مهمی که ما باید در سطح کشور انجام بدهیم ،چه در سطح کل کشور به عنوان یک سازمان ملی، چه در سطوح استانی، شهرستانی یا در هر پایگاه بسیج که در مساجد هستند، این ها می توانند خارج از نام بسیج فعالیت بکنند، لازم هم نیست که حتماً بروند و فعالیتشان را به ثبت برسانند. اگر بتوانند یک سازمان غیردولتی ایجاد بکنند، خیلی هم خوب هست. ... 👈متن کامل در👇 ghadiri.ir/post/7097
ادامه کنفرانس مجازی قدیری ابیانه2️⃣: 📲بسیج و انتخابات ... اگر بتوانند یک سازمان غیردولتی ایجاد بکنند، خیلی هم خوب هست. حالا مثلاً بنده قدیری ابیانه هستم. مثلا بگوییم دانش آموختگان ابیانه، مهندسین ابیانه، انجمن اسلامی زنان ابیانه و تحت این عناوین کار بکنند؛ حالا در هر روستایی و در هر شهری می شود این کار را کرد و در سطح شهرستان می شود این کار را کرد، ابیانه جزء نطنز است، حالا می توانند بگویند سازمان زنان مسلمان نطنز، که تشکیل شده از سازمانهای مختلفی که در این شهرستان وجود دارند ؛بعد می توان استانی‌اش کرد، نطنز جزء استان اصفهان هست و می توان در سطح استان و کشور فعالیت کرد و هستند سازمانهای زنان در سطح کل کشور. حالا ممکن است شما یک سری احزاب و تشکل ها را اسلامی بدانید، انقلابی بدانید و به آنها بپیوندید و در قالب آنها کار کنید، اشکال هم ندارد؛ مثلا الان شما می دانید حزب موتلفه در شهرستان های‌مختلف شعبه دارد؛ خب این شعبه‌اش می‌تواند تحت عنوان همان فعالیت‌های شعبه‌ی خودشون فعالیت بکنند. لذا بنده توصیه ام به شما این هست که بروید به سمت ایجاد تشکل ها ، تشکل های غیر دولتی، ممکن است تمام اعضای یک گروه بسیج یا یک پایگاه بسیج ضمناً عضو یک تشکل دیگری هم باشند و حتی چند تا تشکل؛ یک نفر لازم نیست الزاماً عضو یک تشکل باشد ،منتها باید همه اینها ولایتمدار باشند منتها حالا ممکن است بگوییم در سیاسی عضو سیاسی اند؛ در جای دیگر طرف ممکن است کاسب باشد یک کاسب بسیجی هست که عضو هیئت مدیره فلان مسجد هم هست (مسجد محله اش) هم هست مثلاً عضو انجمن اسلامی کسبه هم هست ضمناً عضو یک تشکل سیاسی هم هست می تواند مثلاً عضو کانون اسلامی نویسندگان هم باشد ولی عضو دو تا حزب نمی‌تواند باشد مثلاً بگوییم هم عضو موتلفه باشد و هم عضو مثلاً یک حزب دیگر. یک حزب یا از احزاب موجود از نیروهای انقلابی سراغ دارید یا اگر ندارید خودتان ایجاد کنید .خود این ابر گروه فدائیان امام خامنه‌ای عزیز که الان ۱۸۰۰ تا عضو دارد خیلی مهم هست. هم اینها اگر واقعاً همسو و همفکر باشند .ایجاد یک گروهی با ۱۸۰۰ تا عضو خیلی زیاد است. الان یکی از شرایطی که وزارت کشور گذاشته برای اینکه یک گروهی را به عنوان حزب بپذیرد این است که بداند یک گردهمایی ۳۰۰ نفره از اعضا تشکیل بدهد نماینده وزارت کشور میآید و می‌گوید مثلاً شمردیم ۳۰۰ نفر بودند بعد اینها مثلاً هیئت مدیره انتخاب کردند هیئت رئیسه انتخاب کردند بعد دبیر کل انتخاب کردند که این می تواند اگر اساسنامه مناسبی داشته باشد به عنوان یک حزب به رسمیت شناخته شود. احزاب متعدد داشتن به معنای تفرقه نیست .این احزاب بعد می‌توانند به هم پیوند بخورند؛ کما اینکه مثلاً در ائتلاف انتخابات نمایندگان مجلس احزاب مختلف اسلامی بودند جمع شدند، یک ائتلاف درست کردند یک عده را انتخاب کردند؛ حالا کاری ندارم به اینکه کسانی را که انتخاب کردند بهترین آدم ها بودند یا نه ولی بلاخره انتخاب کردند و خوشبختانه انتخابات را هم پیروز شدند. لذا خوب هست که جاهایی مراکزی بیایند افراد را آموزش بدهند، کتاب ها و جزواتی هم تهیه بشود خوب است تا اگر کسی می‌خواهد یک سازمان غیردولتی ایجاد بکند بداند چه ضوابطی را باید رعایت بکند. بداند که وزارت کشور به چه کسی مجوز می دهد. سیاسی ها و احزاب را وزارت کشور باید مجوز بدهد؛ انجمن های علمی را وزارت علوم باید مجوز بدهد؛ انجمن های فرهنگی را وزارت ارشاد باید مجوز بدهد؛ انجمن های دینی را فکر می کنم سازمان تبلیغات یا همچنین سازمانی باید مجوز بدهد. مثلاً بررسی می‌کند و به عنوان یک انجمن دینی می پذیرد. انجمن اصناف را فکر می کنم وزارت کار مجوز می دهد. به هر حال تحت هر عنوانی ما بتوانیم نیروهای مومن را سازماندهی بکنیم کار خوبی کرده ایم. فعالیت ها می تواند حتی محلی باشد. در فلان روستا در فلان محل مثلاً تهران ۲۲ منطقه هست در هر منطقه ای بخش های مختلف و جاهای مختلف دارد. ضمن اینکه حالا معمولاً بسیج در مساجد هم فعال هست، هر مسجدی یا هر حسینیه ای ممکن است یک پایگاه بسیج داشته باشد . من معتقد هستم که مساجد و پایگاه های ما نباید کفایت کنند که مثلاً تبلیغاتشان (فقط) درون مسجد و حسینیه ها باشد که اگر افراد آمدند مسجد پای صحبت های سخنران می‌نشیند در نماز جماعت هم شرکت می کنند بعد هم می روند. معتقدم هر مسجدی باید محله‌ی خودش را مشخص کند؛ بگوید این محله حوزه یا منطقه مسجد یا پایگاه ماست، آن وقت تلاش کند که روی مردم محله اثر خودش را بگذارد. شما باید مثلاً بگویید در این خیابان در این کوچه این تعداد جمعیت هست . چه کار باید بکنیم که مثلاً در انتخابات رای محله‌ی ما به نیروهای انقلابی باشد و به نیروهای لیبرال و فتنه‌گران نباشد؟ باید نقشه ریخت؛ باید خارج از حوزه فعالیت کرد. 👈ادامه سخنان👇 ghadiri.ir/post/7097
ادامه کنفرانس مجازی قدیری ابیانه3️⃣: 📲بسیج و انتخابات ... بعضی فروشگاه ها هستند مشتری می رود و خریدش را انجام می دهد. بعضی مغازه ها هستند می گویند آقا تلفنی خرید را انجام بدهید جنس را برایتان می آوریم. بعضی هم هستند که آگهی می‌دهند که چنین فروشگاهی در محل هست می توانید بیایید و خرید را انجام بدهید. بعضی هم هستند که جنس را در خانه ها می برند. مثلا بعضی ها هم که آهن پاره و غیره را جمع آوری می کنند به محله ها می روند منتظر نمی مانند که آنها بیایند برای فروش وسایل شان بلکه خودشان در داخل محله ها می روند و از آنها این اجناس را خریداری می‌کنند. یا برخی‌‌ها میوه را روی وانت گذاشته و به محله ها رفته و میوه می‌فروشند. من می‌گویم باید اینطور عمل کرد. مثلاً برخی کتاب ها را بدین صورت میفروشند. کتاب ها را به درب منازل می برند و به افراد می گویند این کتابها را در این هفته نزدتان باشد و هفته بعد اگر خواستید بخرید وگرنه پس بدهید. این کار نوعی ابتکار عمل است؛ مثلاً بعضی ها می گویند چون مجانی است کتاب ها را بخوانیم این کار نوعی ابتکار عمل است و کار خوبی هم هست. یا مثلاً یکسری اتوبوسهایی درست کردند به شکل کتابخانه برای بچه‌ها ،کنار پارکی اتوبوس را پارک می کنند و روی اتوبوس هم به سبکی که بچه ها دوست دارند نقاشی کرده اند تا بیایند آنجا و کتاب بخوانند و والدین هم شاید تشویق به خریدن کتاب بشوند ما نباید منتظر باشیم تا به سراغمان بیایند بلکه باید کاری کنیم تا با ابتکار عمل مان به سراغمان بیایند. یا مثلاً اتوبوس یا اکیپ‌های پزشکی و وسایل پزشکی در مناطق محروم میروند برای درمان، که باز اینها هم ابتکار عمل هست. بنابراین من پیشنهادم به برادران و خواهران این هست که به فکر سازماندهی باشند و هر چند بسیجی هستند اما تشکل‌های موازی هم داشته باشند، منتها این تشکل ها در تضاد با بسیج نیست. مثلاً شما فرض کنید در هر منطقه ای پنج تا سازمان غیر دولتی راه بیفتد که دبیرکل دارد رئیس دارد هیئت مدیره دارد اینها هم همه عضو بسیج باشند، چه بهتر از این می تواند باشد؛ حالا جایی که بسیج نمی تواند دخالت کند به خاطر محدودیت هایش که تحت عنوان بسیج دارد، حالا اینهایی که بسیجی هستند تحت عنوان حزب و تشکل خاص میتوانند این فعالیتها را داشته باشند و مناسب هم هست که داشته باشند . من شنیدم که در برخی از مناطق گاهی تنگ‌نظری هایی پیش می آید که فرد اگر فعالیتی خارج از چارچوب بسیج داشته باشد، مثلاً ضرر به بسیج یا ضرر به اقتدار بسیج هست، برعکس من فکر می کنم این به نفع بسیج خواهد بود. اگر افرادش خودش مسئولین و اعضای احزاب اسلامی دیگر هم باشند . کما اینکه اگر یک پایگاه بسیج بتواند مثلاً نیروهایی که اعضای احزاب مختلف را تشکیل می‌دهند به خودش جلب کند( عضو بکند) خیلی خوب هست که این یک نکته مثبت هست، چه از احزاب بیایند عضو بسیج بشوند چه از بسیج بروند عضو حزب یا احزاب بشوند یا تشکیل حزب بدهند؛ منتها احزاب باید احزاب سالم ولایتمدار باشند، مسیر باید مشخص باشد. اما معتقد هستم که پایگاه های بسیج و بسیجیان مثلاً بسیج اساتید، بسیج دانشجویان، بسیج اصناف، بسیج زنان و مادران ،بسیج خانواده‌های معظم شهدا، بسیج جانبازان و غیره باید فعالیت شان را حتی فراتر از منطقه داخلی خودشان در سطح کشوری و حتی در سطح جهانی سازماندهی بکنند. البته آنجا دیگر مسئله انتخابات نیست مثلاً اگر ما بخواهیم از یمن دفاع بکنیم، یک موقع هست می توان نیرو فرستاد هم می توان سلاح فرستاد ،گاهی از اوقات هم می‌توان جنایات رژیم آل سعود را در سطح جهانی افشا کرد این نظرات بنده راجع به بسیج هست، واقعاً یک شجره طیبه ای هست بسیج. ما باید تقویتش کنیم. خوشبختانه فرهنگ بسیجی را توانستیم در سطح جهانی در کشورهای دیگری هم به الگوبرداری برسانیم ( مثلاً) در سوریه در لبنان، در عراق، در یمن . باید افتخار کنیم که بسیجی باشیم و در این راستا فعالیت های مثمر ثمری داشته باشیم. 👈متن.کامل سخنان ghadiri.ir/post/7097