هدایت شده از پژوهش خبر
9.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 مدیرکل سابق بیمه های اجتماعی وزارت کار: ۴۶ درصد بازنشستگان، به بازار کار برمیگردند و اشتغال جوانان سخت تر میشود.
🔹پادام کارشناس امور رفاه : بیش از ۳۵درصد معلمان مدارس غیرانتفاعی، بازنشستگان مدارس دولتی هستند، یکی از دلایل توسعه مدارس غیر انتفاعی بازنشستگی های زودهنگام است.
💢 پژوهش خبر با مجوز رسمی از وزارت ارشاد اسلامی
✅آدرس کانال ایتا:
https://eitaa.com/pajoheshkhabar
✅ آدرس سایت:
https://pajoheshkhabar.ir
♦️ یکی از سه روحانیونی که در حرم امام رضا (ع) مورد سوقصد قرار گرفت، توسط اینجانب در یک عمل هشت ساعته درمان شد
🔹 توضیحات تکمیلی دکتر علی مرادی درباره شایعات منتشر شده در فضای مجازی
♻️ *نشست هم اندیشی با موضوع "اقتصاد ایران، ریشه های تورم و راهکارهای مهار آن"
🎓 دانشگاه تفرش
🎙 سخنران: دکتر محمدحسن قدیری ابیانه، عضو انجمن علوم راهبردی و سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا
🔰 دفتر هماندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی با همکاری نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش برگزار میکند:
⏰ یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، ساعت ۲۰:۳۰
🔻سالن جلسات مهمانسرای استادان
♦️ *یک افشاگری قدیمی درباره حسن روحانی*
قدیریابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا:
🔹بهعنوان کسی که عضو ستاد ۵۹۸ بودم، شهادت میدهم که #روحانی در ستاد قطعنامه ۵۹۸ اصرار داشت که ایران اروند رود را واگذار کند ولی آقای ولایتی، وزیر امور خارجه وقت زیر بار این ننگ نرفت و مقاومت کرد.
" Armin1991 "
🚨به لشکر سایبری قدس بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/542441666C7e7c280a3b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺🌎قدیری ابیانه: میخواهند بترسیم. (سال ۱۳۹۵)
🕰 ۳ دقیقه
🎩مقام آمریکایی: ایران آنطور که باید از ما نمیترسد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲)
مشاور ارشد سه رئیسجمهور سابق آمریکا گفته ایران «آنطور که باید» از آمریکا نمیترسد.
farsnews.ir/news/14020228000823
✍️ *نامه فرزند خردسال قدیری ابیانه به امام زمان*
اخیرا دستخط یکی از فرزندانم را که در کودکی نوشته بود در لابلای کاغذهای قدیمی پیدا کردم.
نامهای نوشته بود به امام زمان (عج) با این مضمون که:
✍️ "امام زمان، بیا ولی حالا نیا. بزار من بزرگ شم اونوقت بیا که بتونم فرمانده سپاهت شوم."
📰 متن کامل مقاله در روزنامه جوان👇
javanonline.ir/fa/news/1158000
📆 ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
قدیری ابیانه:📚 تجربه کتاب و معلم استرالیایی پسرم
📰روزنامه جوان ۱۴۰۲/۲/۳۰
سال ۱۳۶۹ به عنوان سفیر در استرالیا منصوب و مشغول به کار شدم. آن زمان سه پسر داشتم اولی دهساله و کلاس پنجم ابتدایی، دومی سهساله و سومی شیرخواره بود. فرزند اولم را در یک مدرسه استرالیایی ثبتنام کردیم و همسرم پیگیر تحصیل آنها بود. یک روز با مربی مهد کودک درباره فرزند سهسالهام صحبت کردم. گفت استعداد ریاضی او خوب است و ویژگیهای رهبریاش قوی است. تعجب کردم که او چگونه استعداد ریاضی و سایر ویژگیهای رهبری را در پسر سهساله تشخیص داده است. تصمیم گرفتم به مهد کودک بروم و با مربی صحبت کنم. روی یک کیسه ساده پلاستیکی اسم او را نوشته بودند و او هر روز یک کتاب با خود به خانه میآورد. کتابها از صفحات مقوایی تشکیل شده بود تا کودکان نتوانند آن را پاره کنند. در این کتابها فقط عکس بود عکسهای مختلف حیوانات.
در کلاس مهد کودک کتابخانه کوچکی وسط کلاس بود، طوری که بچهها راحت میتوانستند کتابها را بردارند. همچنین اسباببازیهای مختلف روی قفسههای کتابخانه اطراف اتاق وجود داشت. از مربی پرسیدم شما چطور تشخیص دادید که پسر سهساله من استعداد ریاضی دارد، گفت: «از نوع کتابهایی که برمیدارد و اسباببازیهایی که انتخاب میکند. نقاشیهایی که میکشد خیلی ریز و با جزئیات است و این نشانه داشتن ویژگیهای رهبری است.» پسر سهسالهام هر روز یک کتاب به خانه میآورد و باید آن را مطالعه میکرد، بعد برای بچههای مهد کودک کنفرانس میداد. همان طور که ذکر کردم در کتابها عکسهای مختلفی از قبیل عکس حیوانات بود که درباره آنها کنفرانس میداد. مثلاً میگفت شیر قوی است، زرافه گردن و پاهای دراز دارد، مار نیش میزند. همین پسرم بعدها که به ایران برگشتیم زمانی که دبستانی بود به برنامههای علمی تلویزیون خیلی علاقه نشان میداد و با دقت پای این برنامهها مینشست.
در استرالیا پس از بازدید از مهد کودک تصمیم گرفتم به مدرسه پسر اولم بروم. در وسط کلاس آنها کتابخانهای بود پر از کتابهایی که مناسب سن او بود. او هم هر هفته باید یک کتاب با خود به خانه میآورد، خلاصهنویسی میکرد و درکلاس درباره کتاب برای همکلاسیهای خود کنفرانس میداد. این دو پسرم اهل مطالعه و نویسندگی بار آمدند.
سالها بعد آن پسرم که مهد کودک میرفت در سن ۱۴سالگی اولین مقالهاش در صفحه کودکان یک روزنامه معتبر چاپ شد و فرزند اولم در سن ۱۸ سالگی سرمقالهنویس یک روزنامه معتبر شد. این دو فرزندم هفتهای نیست که یک کتاب قطور را مطالعه نکنند و فیشبرداری نداشته باشند. فرزندی که آن زمان کودکستان میرفت، تاکنون چند کتاب نوشته است و یکی از کتابهای او در دانشگاهها تدریس میشود. او اکنون یک سخنران حرفهای شده است که در محافل مختلف دانشگاهی سخنرانی دارد و کانالهای او در شبکههای اجتماعی پرشمار و تأثیرگذار است. به تازگی رساله دکتری حقوق بینالملل را تحویل داده است و انتظار تعیین وقت برای دفاع از رساله خود را دارد. در عین حال به تدریس در چند دانشگاه مشغول است. فرزند اولم هم که آن زمان به دبستان میرفت علاوه بر اهل مطالعه بودن، قلمی قوی و حتی ذوق شاعری دارد؛ البته همسرم همواره کیهان بچهها را میخرید و برای آنها با آب و تاب میخواند تا به خواندن علاقه پیدا کنند.
میخواهم بگویم با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمیشود. برای اینکه فرزندان این سرزمین اهل مطالعه شوند نباید به گفتن این عبارت که مطالعه خوب و ضروری است، اکتفا کرد، بلکه باید راههایی را پیدا کنیم تا ساعات مفید مطالعه بالا برود و تجربه استرالیا نمونه خوبی است تا فرزندان را از کودکی به کتاب و مطالعه علاقهمند کنیم تا در بزرگسالی از کتاب غافل نباشند. من معتقدم علاوه بر اینکه فرزندانمان را باید اهل مطالعه بار بیاوریم و باید ترتیبی اتخاذ کنیم که نویسنده نیز بشوند برای این کار هم باید چارهای اندیشید. مثلاً باید در مقطع راهنمایی و دبیرستان فیشبرداری و منبعنویسی را هم بیاموزند و با نرمافزارهای مربوطه و نیز روش آرشیو کردن اطلاعات آشنا شوند، به نحوی که بتوانند مطالب را به راحتی بازیافت کرده و از آن در نوشتن مقالات یا کتب استفاده کنند. توصیه من این است که خاطرهنویسی را در دستور کار فرزندان خود قرار بدهند. خود من به فرزندانم و همسرانشان توصیه کردهام تا از لحظه تولد فرزندانشان شروع به نوشتن خاطرات کنند و به محض اینکه فرزند شروع به نوشتن میکند حتی شده یک جمله با غلطهای املایی خودشان بنویسند. این شیوه در آینده میتواند خوراک تهیه کتابهای خاطراتشان نیز بشود. اخیراً دستخط یکی از فرزندانم را که تازه نوشتن یاد گرفته بود لای کاغذهای قدیمی پیدا کردم. او نامهای خطاب به امام زمان (عج) نوشته بود...
👈ادامه
javanonline.ir/fa/news/1158000
14.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 یهودیان قوم خودبرتر بین!
📖 مطالبی از تلمود در👇
http://ghadiri.ir/post/3191
🏊 شنا در مشکلات و سختیها!
🏊 «برای رسیدن به حق، در مشکلات و سختی ها شنا کن!»
📖 «وَ خُضِ الغَمَرَات لِلحَقِّ حَیثُ کَانَ»
📖نهج البلاغه نامه ۳۱