eitaa logo
حسینیه آل الله(اهلبیت)
165 دنبال‌کننده
1هزار عکس
453 ویدیو
35 فایل
💚یا سیدالشهدا💚 زندگی نامه، احادیث، فضایل، مولودی، مداحی السلام علیکم یا اهل بیت النبوه ارتباط با ادمین @moheb_alhoseini کانال حدیث و احکام @hadiahk14 کانال کودکان پاک @koodakepak کانال منجی آخرالزمان @monjiedonya
مشاهده در ایتا
دانلود
حسینیه آل الله(اهلبیت)
🔸 فایل الکترونیکی (PDF): متن کامل استغفار ۷۰ بندی حضرت امیرالمؤمنین @hadiahk14 کانال حدیث و احکام
آخرین شب جمعه ماه و در آستانه ی ماه مبارک رمضان بهترین زمان برای استغفار و بهترین استغفار ها هم استغفار به نیت سلامتی و فرج امام زمان علیه السلام
حسینیه آل الله(اهلبیت)
. 🔴 هشت توصیه امام هشتم برای روزهای آخر شعبان 🌕 اباصلت (سلام الله علیه) می‌گوید: در آخرین جمعه شعب
سلام دوستان این سفارش امام مهربانی را عمل کردین؟ ان شاء الله 🌹 اما چرا از بین همه‌ی بدی ها فرمودن کینه را از دلت پاک کن؟ چرا قبل از وارد شدن به باید دل را کینه تکانی کنیم؟
کینه در احادیث چرا كينه توزى اینقدر بد است؟ امام على عليه السلام : الحِقْدُ اَلْأمُ العُيوبِ . كينه توزى، پست ترين عيبهاست . امام على عليه السلام : ألْأمُ الخُلقِ الحِقدُ . پست ترين خوى ، كينه توزى است . امام على عليه السلام : الحِقدُ يُذْرِي . كينه توزى، [هستى انسان را ]بر باد مى دهد . امام على عليه السلام : الحِقدُ مَثارُ الغَضَبِ . كينه ، خشم برانگيز است . امام على عليه السلام : الحِقدُ شِيمَةُ الحَسَدةِ . كينه توزى، خصلت حسودان و بدخواهان است. امام على عليه السلام : الحِقدُ خُلقٌ دَنِيٌّ ، و مَرَضٌ مُرْدِي . كينه توزى، خويى پست و مرضى كشنده است . امام على عليه السلام : الحِقدُ مِن طَبائِعِ الأشْرارِ كينه توزى از خصلتهاى اشرار و نابكاران است . امام على عليه السلام : الحِقدُ نارٌ لا تُطْفَأُ إلاّ بالظَّفَرِ . كينه توزى، آتشى است كه جز با پيروز شدن فرو نشانده نمى شود . امام على عليه السلام : طَهِّروا قُلوبَكُم مِن الحِقدِ ؛ فإنَّهُ داءٌ موبئٌ . دلهاى خود را از كينه پاك كنيد؛ كه آن دردى مهلك است . امام على عليه السلام : رأسُ العُيوبِ الحِقْدُ . كينه توزى، سرآمد همه عيبهاست . امام على عليه السلام : الدُّنيا أصْغَرُ و أحْقَرُ و أنْزرُ مِن أنْ تُطاعَ فيها الأحْقادُ . دنيا كوچكتر و حقيرتر و ناچيزتر از آن است كه در آن از كينه ها پيروى شود . امام على عليه السلام : إنَّما اللَّبيبُ مَنِ اسْتَسَلَّ الأحْقادَ . خردمند كسى است كه كينه ها را از دل بيرون كند . امام على عليه السلام : سَبَبُ الفِتَنِ الحِقْدُ . علت فتنه ها و آشوبها كينه توزى است . امام على عليه السلام : سِلاحُ الشَّرِّ الحِقْدُ . جنگ افزارِ شرارت و بدى ، كينه توزى است . امام على عليه السلام : مَنِ اطَّرَحَ الحِقدَ اسْتَراحَ قَلبُهُ و لُبُّهُ . هركه كينه را دور ريزد، دل و دماغش آسوده گردد . امام على عليه السلام : مَن زَرَعَ الإحَنَ حَصَدَ المِحَنَ . آن كه كينه بكارد، رنج و محنت بِدروَد .
سفارش ویژه گله کن اما به دل نگیر امام هادى عليه السلام : العِتابُ خَيرٌ مِن الحِقْدِ . سرزنش كردن بهتر است از كينه به دل گرفتن .
کينه توز چجور آدمیه؟ امام على عليه السلام : الحَقودُ مُعذَّبُ النّفسِ ، مُتَضاعَفُ الهَمِّ . جانِ كينه توز در عذاب است و اندوهش دو چندان . امام على عليه السلام : أشدُّ القُلوبِ غِلاًّ قَلبُ الحَقودِ بد خواه ترين دلها ، دل كينه توز است . امام على عليه السلام : بِئسَ العَشيرُ الحَقودُ . بد همنشينى است، كينه توز . امام على عليه السلام : ليسَ لحَقودٍ اُخُوّةٌ . كينه توز را اخوّت و برادرى نيست . امام على عليه السلام : لا مَودَّةَ لِحَقودٍ . كينه توز، پايبند دوستى و مودّتى نيست. امام على عليه السلام : لا يَكونُ الكريمُ حَقودا . آدم بزرگوار، كينه توز نيست . امام صادق عليه السلام : قالَ رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : أ لاَ اُخبِرُكُم بأبعَدِكُم مِنّي شَبَها ؟ قالوا : بلى يا رسولَ اللّه ِ . قالَ : الفاحِشُ المُتَفَحِّشُ البَذِيُّ البَخيلُ المُخْتالُ الحَقودُ الحَسودُ . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود : آيا به شما بگويم كه بى شباهت ترين شما به من كيست ؟ عرض كردند : آرى ، اى رسول خدا! فرمود : دشنام گوىِ بى پروا از شنيدن دشنام و لوده و بخيل و خودپسند و كينه توز و حسود . امام عسكرى عليه السلام : أقلُّ النّاسِ راحةً الحَقودُ . كم آسايش ترين مردم، كينه توز است .
زود بگذر كينه در دل مؤمن نمى پايد پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ـ در وصف مؤمن ـ فرمود قليلاً حِقْدُهُ . كينه اش اندك است . امام صادق عليه السلام : حِقدُ المؤمنِ مَقامُهُ ، ثُمَّ يُفارِقُ أخاهُ فلا يَجِدُ علَيهِ شَيئا ، و حِقْدُ الكافِرِ دَهْرُهُ . كينه مؤمن يك لحظه است و زمانى كه از برادر خود جدا شد، در دل خود كينه اى نسبت به او نگه نمى دارد ؛ اما كينه كافر مادام العمر است . امام صادق عليه السلام : المؤمنُ يَحقِدُ ما دامَ في مَجلسِهِ ، فإذا قامَ ذهبَ عنهُ الحِقدُ كينه مؤمن تا زمانى است كه نشسته است، همين كه برخاست كينه نيز از دل او مى رود .
چه كينه مى آورد؟ امام على عليه السلام : احْتَمِلْ أخاكَ على ما فيهِ ، و لا تُكْثِرِ العِتابَ ؛ فإنّهُ يُورِثُ الضَّغينَةَ . برادرت را با همان خصوصياتى كه دارد تحمّل كن و زياد سرزنش نكن ؛ زيرا اين كار كينه مى آورد .
رفعش کن آنچه كينه را مى برد پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : حُسنُ البِشْرِ يَذهَبُ بالسَّخيمَةِ . خوش رويى، كينه را مى برد . امام على عليه السلام : اُحْصُدِ الشَّرَّ مِـن صَـدرِ غَيرِكَ بقَلْعِهِ مِن صَدرِكَ . با بر كندن شر از سينه خود، آن را از سينه ديگران درو كن. امام على عليه السلام : عِندَ الشَّدائدِ تَذهَبُ الأحْقادُ در هنگام سختيها و گرفتاريها، كينه ها از بين مى رود .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ 💥 آیه ای که برای اثبات وجود امام زمان علیه السلام کافیست 🍄 وَيَوْمَ نَبْعَثُ مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ شَهِيدًا ثُمَّ لَا يُؤْذَنُ لِلَّذِينَ كَفَرُوا وَلَا هُمْ يُسْتَعْتَبُونَ 🌴 روزى كه از هر امتى گواهى برانگيزيم و به كافران رخصت سخن‌گفتن داده نشود و اجازه عذرخواهی و تقاضای عفو به آنان نمی‌دهند! (نحل ۸۴) 🌱 عتبى: رضايت و خشنودى . استعتاب: طلب رضايت. 🌱«لا يستعتبون»: از آنها خواسته نمى ‏شود كه عمل كنند و خدا را راضى نمايند. 🥀 در قرآن کریم بارها، سخن از گواهانِ قيامت مطرح شده است؛ پيامبران، فرشتگان، اولياى خدا، زمين واعضاى بدن، از گواهان آن روز هستند. ☔ امام صادق عليه السلام فرمودند: براى هر امّت و زمانى، امامى هست كه مردم با او محشور مى‌شوند. «تفسير مجمع‌البيان ج۴، ص ۵۶۳» 🌱امام باقر عليه السلام فرمودند: «نحن الشهود على هذه الامة» همانا ما شاهدان بر اين امّت هستيم. 🍄شرط شهادت و گواهى، علم و آگاهى همراه با عدالت است. بنابراين اولياى خدا كه در قيامت شاهد بر ما هستند بايد در دنيا، بر كار ما ناظر بوده و اعمال ما بر آنها عرضه شود و اين همان عقيده ماست كه به گفته رواياتِ متعدّد و آيه‌ى مباركه‌ «فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ» «توبه ۱۰۵» (پس خدا و پیامبر او و مومنون اعمال شما را می بینند.) هر هفته، اعمال ما به امام زمان عليه السلام عرضه مى‌شود. و بدون اين عقيده، آياتِ «شهادت» و گواهى در قيامت، قابل توجيه نيست. چگونه كسى كه از اعمال ما خبر ندارد يا عدالت ندارد، در قيامت گواهى بدهد. 🐋امام مهدی (علیه‌السلام ) در یکی از توقیعات شریف خود که خطاب به شیخ مفید (ره) صادر شده به آگاهی کامل خود از احوال شیعیان اشاره کرده است: فَإِنّا نُحِیطُ [یُحِیطُ] عِلْماً [عِلْمُنا] بِأَنْبائِکُمْ وَ لایَعْزِبُ عَنّا شَیْ‏ءٌ مِنْ أَخْبارِکُمْ. [۱] *ما بر احوال شما آگاهیم و هیچ چیز از اخبار شما بر ما پوشیده نیست* . 🐋رمیله یکی از یاران امیرمؤمنان علی (علیه‌السلام )، نقل می‌کند که: در زمان [خلافت] امیرمؤمنان (علیه‌السلام ) دچار تب شدیدی شدم، در روز جمعه احساس بهبودی کردم و با خود گفتم هیچ کاری بهتر از این نیست که آبی به روی خود بریزم و نماز را به امامت امیرمؤمنان (علیه‌السلام ) بخوانم. پس این کار را کردم و در مسجد حاضر شدم، ولی در همان زمانی که امیرمؤمنان (علیه‌السلام ) [برای ایراد خطبه] بالای منبر رفت، دوباره تب شدید به سراغم آمد. [در پایان نماز] امیرمؤمنان مسجد را به سوی مقر حکومت ترک کرد و من هم با او همراه شدم، زمانی که به مقر حکومت وارد شدیم آن حضرت رو به من کرد و فرمود: ؛ ای رمیله! [چه شده است] دیدم که سخت به خود می‌پیچی» گفتم: آری، و حال خودم و آنچه را که موجب رغبت من برای خواندن نماز پشت سر آن حضرت شده بود، برای ایشان بیان کردم. در این هنگام حضرت فرمود: 🌴 «یا رُمَیْلَةُ! لَیْسَ مِنْ مُؤْمِنٍ یَمْرَضُ إِلاّ مَرَضْنا بِمَرَضِهِ وَ لا یَحْزُنُ إِلاّ حَزَنّا بِحُزْنِهِ وَلا یَدعُو إِلاّ امَنّا لِدُعائِهِ وَ لا یَسْکُتُ إِلاّ دَعَوْنا لَهُ؛ ای رمیله! *هیچ مؤمنی بیمار نمی‌شود، مگر اینکه ما هم با بیماری او بیمار می‌شویم و هیچ مؤمنی اندوهگین نمی‌شود، مگر اینکه ما هم با اندوه او اندوهگین می‌شویم و هیچ مؤمنی دعا نمی‌کند، مگر اینکه ما برای دعای او آمین می‌گوئیم و هیچ مؤمنی سکوت نمی‌کند، مگر اینکه ما برای او دعا می‌کنیم»* به آن حضرت گفتم: ای امیرمؤمنان! خدا مرا فدای شما گرداند، آیا آنچه فرمودید تنها درباره کسانی است که در این مقر حکومت به همراه شمایند یا شامل کسانی هم که در سرتاسر زمین هستند، نیز می‌شود؟» فرمود: «یا رُمَیْلَةُ لَیْسَ یَغِیبُ عَنّا مُؤْمِنٌ فِی شَرْقِ الأَرْضِ وَ لا غَرْبِها؛ ای رمیله! هیچ مؤمنی چه در شرق زمین و چه در غرب آن از چشم ما پنهان نیست »[۲] .  💪 تمرین قرانی : اگر توانستید امروز این آیه شریفه که بیانگر مشاهده اعمال و حالات ما توسط امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است را ۱۰ بار تلاوت بفرمایید. 📚[۱] احمدبن علی طبرسی، الإحتجاج، چاپ اول: قم، اسوه، ۱۴۱۳ ه. ق، ج ۲، ص ۵۹۸؛ بحارالانوار، ج ۵۳، ص ۱۷۵. 📚[۲] بصائر الدرجات، ص ۲۵۹-۲۶۰، ح ۱.
﷽ 💥 اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا بَقیَّةَ اللهِ فی اَرضِهِ... 🌴 احمدبن‌اسحاق گوید: «امام حسن‌عسکری (علیه السلام) پیش ما آمد و بر روی شانه‌اش کودکی بود که صورتش مانند ماه تمام می‌درخشید و در حدود سه سال از عمرش می‌گذشت، و فرمود: «ای احمدبن‌اسحاق! اگر شرافت و منزلت تو نزد خدای عزّوجلّ و نزد حجّت‌هایش نبود، هرگز این پسرم را به تو نشان نمی‌دادم، او همنام رسول خدا (صلی الله علیه و آله) است...». کودک به زبان عربی فصیح سخن گفت و فرمود: «من بقیّهًْ الله در روی زمینش و انتقام‌گیرنده از دشمنانش هستم». بعد از دیدن حقیقت [با چشمان خودت]، دیگر دنبال آثار و نشانه‌ها [برای اثبات آن نگرد]»! ‌🌧️⁩ امام باقر (علیه السلام) با صدای بلند فرمود: «ای مردم شهر شام که اهلش ستمگرند! (نساء/۷۵) من بقیة الله هستم. خداوند می‌فرماید: بَقِیَّةُ اللهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ وَ ما أَنَا عَلَیْکُمْ بِحَفِیظٍ». ❄️ امام باقر (علیه السلام) فرمود: وقتی قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ما ظهور کند به کعبه تکیه می‌کند و سیصدوسیزده نفر نیز، دور او جمع می‌شوند و اوّلین سخنی که می‌گوید این آیه است: بَقِیَّةُ الله خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ سپس می‌گوید: «من، «بقیّة الله» در روی زمینش هستم». ❄️ مردی از امام صادق (علیه السلام) پرسید: «[آیا] به امام قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با عنوان امیرمؤمنان سلام می‌کنند»؟ فرمود: «نه! خداوند آن نام را مخصوص امیرالمؤمنین علی‌ّبن‌ابی‌طالب (علیه السلام)) نهاده است، پیش از او کسی به این نام، نامیده نشده و بعد از او هم جز کافر آن نام را برخود نبندد». عرض کردم: «قربانت شوم! پس چگونه بر او سلام کنند»؟ فرمود: می‌گویند: «السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا بَقِیَّةَ الله»! سپس این آیه را قرائت فرمود: بَقِیَّةُ الله خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِین. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۷۷۰ تا ۷۷۲ الکافی، ج۱، ص۴۱۱/ وسایل الشیعهًْ، ج۱۴، ص۶۰۰/ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۱۹۱، بتفاوت/ نور الثقلین
﷽ 💐 ثواب قرض دادن 💐 📚پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: 🌹 دخلت الجنّة فرأيت على بابها: الصّدقة بعشرة و القرض بثمانية عشر فقلت يا جبريل كيف صارت الصّدقة بعشرة و القرض بثمانية عشر قال لأنّ الصّدقة تقع في يد الغنيّ و الفقير و القرض لا يقع إلّا في يد من يحتاج إليه. 👌به بهشت وارد شدم و بر در آن نوشته ديدم: صدقه را ده برابر پاداش است و قرض را هيجده برابر پاداش. گفتم اى جبرئيل چگونه صدقه را ده برابر و قرض را هيجده برابر پاداش دهند، گفت براى آنكه صدقه بدست بى نياز و نيازمند افتد و قرض جز بدست محتاجان نيفتد. 📚 نهج الفصاحه