eitaa logo
اندیشه و قلم | احمد قدیری
21هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
271 ویدیو
47 فایل
پدر سه معصوم | نویسنده، پژوهشگر و‌ مدرس | دانش‌آموخته حقوق بین‌الملل | سایت AhmadGhadiri.ir | توییتر، تلگرام، روبیکا و ویراستی @GhadiriNetwork | تماس @AhmadGhadiri
مشاهده در ایتا
دانلود
عبرتی برای ابد ‏۱/ پس از تیراندازی اخیر آمریکا که به مرگ ۱۹ دانش‌آموز و ۲ معلم انجامید، فرناز فصیحی، خبرنگار نیویورک‌تایمز، نوشت: پیش از آمدن به آمریکا همه کسانی که می‌شناختم آرزو داشتند به اینجا مهاجرت کنند اما اکنون همه کسانی که می‌شناسم آرزو دارند بتوانند فرزندشان را خارج از آمریکا بزرگ کنند. ‏۲/ گرچه آمریکایی‌های بسیاری بر صحت گفته فرناز فصیحی صحه گذاشته‌اند اما همین انعکاس وضعیت روانی جامعه آمریکا کافی بود تا لشکر فیک‌های منافقین و عناصر ضدایرانی، او را نیز به باد فحاشی بگیرند تا جایی که نیویورک‌تایمز حمایت خود از خبرنگارش را اعلام و حملات ترول‌ها به وی را محکوم کرد. ‏۳/ دقت کنید که خبرنگار نیویورک‌تایمز، مستقیم یا غیرمستقیم کلامی در دفاع از ایران نگفت و فقط به عنوان یک خبرنگار آمریکایی به واقعیتی اشاره کرد که با پروژه نرمال‌نمایی غرب و آمریکا، و به تبع آن سیاه‌نمایی وضع ایران منافات داشت و همین موضوع وی را نیز مستحق حملات هماهنگ نمود! ‏۴/ این را مقایسه کنید با مظلومیت جامعه و افکارعمومی بی‌دفاع ایران که از مجرای طیف وسیعی از شبه‌رسانه‌های خبری و هنری، هر ثانیه زیر شلاق شایعه، تهمت، پرخاش، فحاشی و سیاه‌نمایی سازماندهی شده اکانت‌های فیک سازمان منافقین و دیگر عناصر ضدانقلاب قرار دارد بی‌آنکه کسی آن را محکوم نماید! @GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
🇬🇧 جشن شیطان ‏نمی‌گوید پیرزن ۹۵ ساله همچنان سلطنت می‌کند؛ می‌گوید «در ‎#خلوت ۹۵ ساله شد»! و به احتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇬🇧 واژگان شیطان ‏ملکه انگلیس به‌عنوان حریص‌ترین دیکتاتور نسبت به قدرت، با ۹۶ سال سن (پیرترین حاکم جهان) و ۷۰ سال سلطنت (طولانی‌ترین حکومت جهان)، آنقدر علیل شده که توان چند ساعت نشستن را هم ندارد و حضورش را لغو کرده! حال واژگان بی‌بی‌سی را ببینید: ۷۰ سال خدمت! دستاورد بزرگ! شاید ۱۰ سال بعد نباشد! @GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
🔴 چشم فتنه ‏همزمان با افزایش نگرانی اسرائیل از آغاز عملیات جبهه مقاومت، با فراخوان، عاملیت و پوشش خ
🔴 فتنه یهود ‏پرده برداری وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از ماهیت ناآرامی‌های اخیر کشور: اگر ایران جنگ را نزدیک اسرائیل بیاورد، جنگ را به داخل ایران می‌کشانیم. @GhadiriNetwork
کانال حجت الاسلام امینی خواه، روایت دست اولی از دو مرتبه مشاهدات روحی یک نیروی اطلاعات سپاه را در ۱۶ جلسه، به صورت صوتی منتشر کرده است. راوی، پیشتر بخشی از مطالب خود را در کتاب «شنود» ارائه نموده بود که اینک به صورت گفتاری، آنچه قابل چاپ نبوده را نیز گفته است. با مراجعه به کانال و کلیک بر روی هشتگ صوت‌های ۱۶گانه را خواهید یافت: t.me/Aminikhaah_Media eitaa.com/Aminikhaah_Media @GhadiriNetwork
اگر ناوهای آمریکایی را می‌زدیم! قسمت۱ با حمله اسراییل به جنوب لبنان در سال۶۱، پنتاگون نیز ارتش آمریکا را وارد بیروت کرد. امری که گروههای مقاومت لبنانی آن را تجاوز می‌دانستند. ّاول آبان۶۲ انفجاری مهیب مقر آمریکایی مارینز را منفجر کرد. ۵دقیقه بعد، انفجار دوم مقر فرانسوی‌ها را هم به تلی از خاک تبدیل کرد؛ ۲۴۱ کشته آمریکایی و ۵۸فرانسوی، حاصل این دو انفجار بود. بیشترین تلفات آمریکا بعد از جنگ ویتنام. دو هفته بعد ستاد نظامی اسراییل در تایر هم منفجر و ۶۰نفر کشته شدند. گروه‌های جهاد اسلامی مسئولیت این انفجارها را پذیرفت. تلافات بالای نظامیان آمریکایی، افکار عمومی این کشور را به شدت وحشت‌زده کرد تا ریگان شبانه دستور خروج نظامیان را از بیروت صادر کند‌. «کنت.ام.پولاک» مدیر امور خلیج فارس در شورای امنیت ملی آمریکا در خاطراتش می‌نویسد: «حزب‌الله لبنان انجام حملات را انکار کرد. اما همه متفق‌القولند که عماد مغنیه و ایرانی‌ها در پشت این قضیه بودند... در داخل آمریکا بحثی تند بر سر اینکه آیا بایست ضربتی تلافی‌جویانه زده شود، در گرفت. دولت ریگان عمیقا دچار تفرقه شده بود که نتیجه آن اغلب فقط بی‌نظمی‌ عمیق بود... بالاخره ایالات متحده رزم‌ناو غول‌پیکر نیوجرسی را به شرق حرکت داد و بیروت را بمباران کرد... سوری‌ها هم به این جنگ ملحق شدند و به سوی هواپیماهای شناسایی آمریکایی که بر روی لبنان پرواز می‌کردند، آتش گشودند.. دو هواپیمای آمریکا سقوط کردند و خشم عمومی به سوریه نشان داد که آمریکا نتوانسته است حتی در برابر آتش مواجهه‌ی سطح پایینِ نیروهای سوریه ایستادگی کند‌. جراید همه به تحقیر بسیار دولت ریگان پرداختند. بالاخره ریگان در ۷فوریه ۸۴ تمامی نیروهای خود را یکجا از لبنان خارج کرد.. طرح اعزام نیروها به لبنان در بهترین شرایطش هم کار پوچ و بی‌ثمری بود‌. ما اشتباه را با مداخله‌مان بر اساس توهمات و اظهار نظرات آریل شارون درباره ملت لبنان و بی‌خبری از عوامل قدرتمند فعال و کارآمد در آن کشور، مضاعف کرده بودیم. از زمانی که نیروهای آمریکا وارد لبنان شدند، تنها مدت کوتاهی طول کشید تا سپاهیان انقلاب راهی برای حمله به آنان پیدا کنند. بدتر از همه عقب‌نشینی عجولانه آمریکا پس از تحمل ۲۶۰کشته بود که این تصور را بوجود آورد که آمریکا تحمل جنگ را نخواهد داشت. درسی که لبنانی‌ها گرفتند این بود که اگر بتوان بر آمریکایی‌ها درد و رنجی ناچیز وارد کرد، آنها فرار می‌کنند» منبع: معمای ایران؛ کنت.ام.پولاک @GhadiriNetwork
اگر ناوهای آمریکایی را می‌زدیم-۲ پس از کشته شدن ۲۴۱ آمریکایی در مقر «مارینز» در لبنان در سال۶۲، ریگان تحت فشار افکار عمومی آمریکا، دستور خروج فوری نظامیان را از بیروت داد‌. اما جنگ ایران و عراق ناوهای آمریکایی‌ را دوباره وارد منطقه کرد. علی‌اکبر محتشمی‌پور، وزیر کشور سال‌های جنگ و عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز در خاطراتش می‌گوید: «اواخر جنگ وقتی آمریکایی‌ها آمدند پشت تنگه‌ی هرمز، مقام‌های لشکری و کشوری رفتند خدمت امام که با آمریکایی‌ها چه باید کرد؟ امام فرمود «اولین ناو آمریکایی که آمد در خلیج فارس بزنید». گفتند آقا این خطرناک است، آمریکا موشک‌های کروز دارد و بمباران می‌کند. امام گفت «آخرین کاری که آمریکا می‌کند می‌آید جماران را می‌زند و مرا از بین می‌برد، بگذار ببرد. اولین ناو را بزنید، بگذارید ما در دنیا سربلند باشیم» گفتند آقا از محالات است، اگر شما از بین بروید، دیگر چیزی نمی‌ماند به عنوان انقلاب و نظام. امام فرمودند «نظر من این است. شما خودتان بروید با مقامات نظامی مشورت کنید، به هر نتیجه‌ای که رسیدید من قبول دارم». که آقایان آمدند مشورت کردند، بدین نتیجه رسیدند که نزنند. امام هم تابع جمع شدند، امام دیکتاتور نبود که هرچه خودش نظر می‌دهد و همه مجبور باشند اطاعت کنند. من روز بعد از این ملاقات رفتم مجلس. نمی‌دانستم که اینها با امام ملاقات کرده‌اند. آن موقع وزیر کشور بودم و با آقای هاشمی که رییس مجلس بود ملاقات کردم. با آقای هاشمی صحبت کردم؛ گفتم آقای هاشمی! الان آمریکایی‌ها به شدت در داخل آمریکا در تنگنا هستند. افکار عمومی آمریکا به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهد که دولت آمریکا قدم در باتلاقی مثل ویتنام بگذارد. بعلاوه آمریکایی‌ها به شدت از ایران و انقلاب می‌ترسند. در لبنان و بیروت رفتند و شکست خورده بیرون آمدند. وقتی حزب‌الله شکل گرفت و پایگاه نظامی «مارینز» آمریکا را منفجر کرد، آمریکا در جنگ ۱۹۸۲ اعلام شکست کرد. گفتم وضعیت آمریکا اینجوری است. الان هم که یک هفته است ناوگانش پشت تنگه خوابیده و جرات نمی‌کند بیاید داخل. لذا تنها راه ما این است که اگر آمریکا خواست بیاید داخل با آن برخورد کنیم، ولو برخورد ما موفق نباشد و ناوگان را نتوانیم غرق کنیم. اما شلیک به طرف ناوگان بکنیم همان، بسیج افکار عمومی آمریکا هم همان. آمریکا دست برمی‌دارد. آقای هاشمی گفت: «اِی بابا! تو هم که همان حرف‌های امام را میزنی». به خدا قسم من اصلا نمی‌دانستم که چنین ملاقاتی صورت گرفته. @GhadiriNetwork
اگر ناوهای آمریکایی را می‌زدیم! قسمت۳ محسن رضایی فرمانده سپاه می‌گوید: «پس از حضور نیروهای آمریکا در منطقه [سال۶۶]، جلسه‌ای با حضور امام تشکیل شد که من در آن جلسه حضور نداشتم. امام فرموده بودند که اگر من به جای شما بودم، نخستین ناو آمریکایی را که وارد منطقه شد، می‌زدم. آقایان گفته بودند که شما رهبر هستید؛ فرمان بدهید تا اجرا شود. امام پاسخ داده بودند که نمی‌خواهم مسئله‌ای را تحمیل کنم. اگر به جای شما بودم، ناو را می‌زدم». اما نظامی‌ها و سیاسیون تصمیم‌شان بر عدم درگیری با آمریکایی‌ها بود. روز ۲۸ فروردین ۶۷ عراق با حمله گسترده شهر استراتژیک فاو را پس گرفت. فردای آن روز، آمریکایی‌ها سکوی نفتی نصر و سلمان را به کلی تخریب وناوچه سهند و جوشن را غرق کردند. هاشمی در ۵ اردیبهشت می‌نویسد: «فرماندهان نیروی دریایی سپاه آمدند. از نداشتن قایق‌های مناسب و شناورهای مورد نیاز و اسلحه لازم برای مقابله با آمریکایی‌ها نالیدند و گفتند که آمریکا و کشورهای جنوب، اخیرا خیلی مزاحم و فعال شده‌اند. گفتم بعد از این، برای هر مورد عملیات، اجازه موردی لازم است» هاشمی چند روز بعد می‌نویسد: «جلسه سران قوا مهمان احمد آقا بود. وزیر خارجه و وزیر اطلاعات هم بودند. درباره کیفیت برخورد با آمریکا در مقابل تصمیم به توسعه حفاظت از کشتی‌ها در خلیج فارس بحث شد. امام هم به جلسه آمدند. نظر امام این است که باید سیاست مقابله به مثل ما ادامه یابد، اگرچه منجر به درگیری با آمریکا بشود. اکثر اعضای جلسه به خاطر عواقب احتمالی این درگیری قبل از حضور امام نتوانسته بودند به این نظر برسند، ولی در مقابل نظر امام کسی مخالفت نکرد و بعد از رفتن امام هم بحث ادامه یافت.» امام برای چندمین‌ بار دستور مقابله با آمریکا را م‌یدهد اما باز هم همانند دفعات قبل، فرماندهان و سیاسیون تصمیم به عدم برخورد می‌گیرند. هاشمی در ۲۴اردیبهشت می‌نویسد: «وزیر نفت اطلاع داد که عراق به لارک حمله کرده و چند کشتی آسیب دیده است. دستور مقابله به مثل علیه عراق دادم و تاکید کردم که سعی کنند با آمریکا درگیر نشوند.» اما روز بعد خبر می‌رسد که آمریکایی‌ها در حمله دیروز عراق، با کور کردن رادارهای ایران، به عراقی‌ها برای حمله به لارک کمک کرده‌اند. اما باز هم هاشمی در برابر حملات مستقیم ناوهای آمریکایی به نفتکش‌ها، سکوهای نفتی و ناوهای ایرانی تصمیم به خویشتن‌‌داری می‌گیرد. اما این عدم مقابله به مثل، هزینه‌ای بس سنگین بر دوش مردم گذاشت. آمریکا که حملات متعدد را بی‌پاسخ می‌دید، در ۱۲ تیرماه ۶۷ این بار نه هدف نظامی، بلکه هواپیمای‌مسافربری را با ۲۹۰زن و کودک را با موشک منفجر کرد. منبع: خاطرات هاشمی۶۷ سالنامه روزنامه شرق-۹۱ @GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
🔵 افکارسازی عمومی ما در ایران بیش از اینکه با «افکارعمومی» مواجه باشیم، با «افکارسازی عمومی» مواجهی
🔍 ابعاد پنهان یک واقعیت شاید شما با این سؤال که تعداد زنان چادری بیشتر است یا بدحجاب مواجه شده و پاسخ و تخمینی هم برای آن داشته باشید. بنده اما میخواهم پاسخ را از دقت در خود سؤال شروع کنم: پرسش، از تعداد خانم‌های «چادری» (به عنوان یکی از اشکال و البته کامل‌ترین شکل حجاب) است، درحالی‌که پاسخ هرچه باشد، پای تمام خانم‌های «محجبه» نوشته می‌شود. درحالی‌که یا باید سؤال از تعداد چادری‌ها (به عنوان منتهی‌الیه یک طیف) دربرابر بی‌حجاب‌ها (به عنوان منتهی‌الیه طیفی دیگر) باشد و یا اینکه از تعداد افراد معتقد به حجاب (شامل طیف وسیعی از پوشش) دربرابر افراد مصر به بدپوششی و بی‌حجابی. در غیر این صورت هرکسی که تاری از مویش نمایان باشد، خودبه‌خود و بلاوجه در دسته «بی‌‌حجاب» فرض می‌گردد! و اما بعد از اصلاح سؤال در یکی از دو صورت مذکور، پاسخ نگارنده به آن در فقدان جامعه آماری متقن و دقیق، «نمی‌دانم» است! بله! من هم مانند شما نمی‌دانم تعداد زنان «چادری و بی‌حجاب» یا «محجبه و غیرمحجبه» چقدر است، اما یک چیز مهم را می‌دانم و آن اینکه تخمین‌های مبتنی بر مشاهدات ما، زمین تا آسمان با واقعیت میدانی تفاوت دارد، زیرا یک خانم بی‌حاشیه و باحجاب (کامل یا نسبی) اگر خانه‌دار است که عموما در خانه و دور از مشاهدات قرار دارد، و اگر هم شاغل یا محصل و دانشجو است، گریزان از نگاه دیگران و دارای تردد حداقلی در سطح شهر است. درحالی‌که افراد بی‌حجاب، خصوصا از نوع ولنگار آن، شبانه روز در خیابان‌ها یا شبکه‌های اجتماعی پرسه می‌زنند و خود را در «کانون توجه» و «مرکز نگاه» قرار می‌دهند و نتیجه آن می‌شود که زنان بی‌حجاب هر تعداد که باشند، خصوصا به مدد دوپینگ رسانه‌ایِ بعد از هر کشف حجاب و هنجارشکنی، چندین برابر بیش از آنچه هستند به «چشم» می‌آیند وزن می‌گیرند که خود مهمترین عامل در ترویج توهم «خود بی‌شمار پنداری» است. ۹۸/۳/۲۰ @GhadiriNetwork
💠 اعمال روز عرفه @GhadiriNetwork
🔴 پایان مدارا ‏پس از مدت‌ها انفعال صورت گرفت: ۱. بازداشت عوامل درز اخبار محرمانه ۲. ثبت شکایت از دومینو ۲. صدور کیفرخواست فائزه هاشمی ۴. فعال شدن گشت ارشاد ۵. ابلاغ دستورالعمل تولید و فروش لباس ۶. بازداشت محمد رسول‌اف و آل‌احمد ۷. ممنوعیت ورود سگ به پارک‌ها ۸. بازداشت مصطفی تاجزاده @GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
🔴 دوباره خوزستان خوابی که برای ‎#خوزستان دیده‌اند تصویر پراکندگی آتش‌افروزی‌ها در ایران ۱ خرداد: ر
🔴 جنگ بیولوژیک ‏شک ندارم که آفت‌های به جان جنگل‌های بلوط افتاده، همچون آتش‌افروزی‌های سریالی‌ای که جنگل‌ها، مراتع و مزارع ایران را هدف قرار داده، عمدی و در ادامه جنگ گسترده بیولوژیک علیه جمهوری اسلامی ایران است. @GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
🔴 پایان مدارا ‏پس از مدت‌ها انفعال صورت گرفت: ۱. بازداشت عوامل درز اخبار محرمانه ۲. ثبت شکایت از دو
🔴 ضدحمله ‏هرچند خرابکاری‌های سیاسی اجتماعی، در قالب اقدامات به ظاهر انقلابی، واقعیتی انکار ناپذیر است؛ اما باید بدانیم اولا چالش‌های کنونی، ماهیت و منشاء یکسانی ندارند؛ ثانیا با برنامه‌ریزی ضدانقلاب برای براندازی قریب‌الوقوع، «ضدحمله» مصداق دفاع پیش‌دستانه است، نه فعال‌سازی گسل‌های خاموش. @GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
💠 اعمال روز عرفه @GhadiriNetwork
توصیه می‌کنم پیش از آغاز دعای عرفه، ترجمه آن را یکبار با دقت بخوانیم تا مفهوم مضامین عالی و عاشقانه مناجات حضرت اباعبدالله(ع) را دریابیم بخش گزیده مناجات امام حسین(ع) در روز عرفه 💠 لَمْ تُخْرِجْنِي لِرَأْفَتِكَ بِي وَ لُطْفِكَ لِي وَ إِحْسَانِكَ إلَيَّ فِي دَوْلَهِ أَئِمَّهِ الْكُفْرِ الَّذِينَ نَقَضُوا عَهْدَكَ وَ كَذَّبُوا رُسُلَكَ لَكِنَّكَ أَخْرَجْتَني لِلَّذِي سَبَقَ لِي مِنَ الْهُدَي الَّذِي لَهُ يَسَّرْتَنِي از باب رأفت و لطف و احساني كه به من داشتي، مرا در حكومت پيشوايان كفر، آنان كه پيمانت را شكستند، و پيامبرانت را تكذيب كردند، به دنيا نياوردي ولي زماني به دنيا آوردي به خاطر آنچه در علمت برايم رقم خورده بود و آن عبارت بود از هدايتي كه مرا براي پذيرفتن آن آماده ساختي يَا كَاشِفَ الضُّرِّ وَ الْبَلْوَي عَنْ أَيُّوبَ وَ مُمْسِكَ يَدَيْ إِبْرَاهِيمَ عَنْ ذَبْحِ ابْنِهِ بَعْدَ كِبَرِ سِنِّهِ وَ فَنَاءِ عُمْرِهِ اي برطرف كننده بدحالي و گرفتاري از ايّوب اي گيرنده دستهاي ابراهيم از بريدن سر فرزندش، پس از سنّ پيري، و به پايان آمدن عمرش 💠 يَا مَنْ قَلَّ لَهُ شُكْرِي فَلَمْ يَحْرِمْنِي وَ عَظُمَتْ خَطِيئَتِي فَلَمْ يَفْضَحْنِي وَ رَآنِي عَلَي الْمَعَاصِي فَلَمْ يَشْهَرْنِي اي كه شكرم براي او اندك است ولي محرومم نساخت، و خطايم بزرگ شد، پس رسوايم نكرد، و مرا بر نافرماني‌ها ديد، ولي در بين مردم رسوايم ننمود اَللَّهُمَّ إِنَّكَ أَقْرَبُ مَنْ دُعِيَ وَ أَسْرَعُ مَنْ أَجَابَ وَ أَكْرَمُ مَنْ عَفَا وَ أَوْسَعُ مَنْ أَعْطَي وَ أَسْمَعُ مَنْ سُئِلَ خدايا تو نزديك ترين كسي هستي كه خوانده شود، و سريعترين كسي كه جواب دهد، و بزرگوارترين كسي كه گذشت كند، و وسيع ترين كسي كه عطا كند، و شنواترين كسي كه سؤال شود 💠 وَ لاَ تَجْعَلْنَا مِنَ الْقَانِطِينَ وَ لاَ تُخْلِنَا مِنْ رَحْمَتِكَ وَ لاَ تَحْرِمْنَا مَا نُؤَمِّلُهُ مِنْ فَضْلِكَ و ما را از نااميدان قرار مده، و از رحمت‌ت با دست خالي مگذار، و از آنچه از فضلت اميدواريم اَللَّهُمَّ اجْعَلْنَا فِي هَذَا اَلْوَقْتِ مِمَّنْ سَأَلَكَ فَأَعْطَيْتَهُ وَ شَكَرَكَ فَزِدْتَهُ وَ تَابَ (ثاب) إلَيْكَ فَقَبِلْتَهُ خدايا در اين وقت ما را از كساني قرار ده، كه از تو درخواست كردند، و تو به آنان عطا فرمودي و تو را شكر نمودند پس بر آنان افزودي و به سويت بازگشتند و آنان را پذيرفتي 💠 فَاغْفِرْهَا لِي يَا مَنْ لاَ تَضُرُّهُ ذُنُوبُ عِبَادِهِ وَ هُوَ الْغَنِيُّ عَنْ طَاعَتِهِمْ پس مرا بيامرز، اي آن كه گناهان بندگان‌ش به او زياني نرساند، و او بي‌نياز از طاعت آنان است 💠 إِلَهِي أَمَرْتَنِي فَعَصَيْتُكَ وَ نَهَيْتَنِي فَارْتَكَبْتُ نَهْيَكَ فَأَصْبَحْتُ لاَ ذَا بَرَاءَهٍ لِي فَأَعْتَذِرَ وَ لاَ ذَا قُوَّهٍ فَأَنْتَصِرَ خداي من، فرمان دادي فرمانت نخواندم، نهيم نمودي، مرتكب نهيت شدم، اكنون چنانم، كه نه دارنده زمينه برائتم تا عذرخواهي كنم، و نه داراي قدرتم، تا ياري ستانم 💠 فَبِأَيِّ شَيْءٍ أَسْتَقْبِلُكَ يَا مَوْلاَيَ أَ بِسَمْعِي أَمْ بِبَصَرِي أَمْ بِلِسَانِي أَمْ بِيَدِي أَمْ بِرِجْلِي أَ لَيْسَ كُلُّهَا نِعَمَكَ عِنْدِي وَ بِكُلِّهَا عَصَيْتُكَ يَا مَوْلاَيَ فَلَكَ الْحُجَّهُ وَ السَّبِيلُ عَلَيَّ اي مولاي من با چه وسيله‌اي با تو روبرو شوم؟ آيا با گوشم، يا با ديده‌ام، يا با زبانم، يا با دستم، يا با پايم؟ آيا اين همه نعمت‌هاي تو نزد من نيست؟ و من با همه اينها تو را معصيت كردم، اي مولاي من، تو را بر من حجّت و راه است 💠 يَا مَنْ سَتَرَنِي مِنَ اﻵْبَاءِ وَ الأُْمَّهَاتِ أَنْ يَزْجُرُونِي وَ مِنَ الْعَشَائِرِ وَ الإِْخْوَانِ أَنْ يُعَيِّرُونِي وَ مِنَ السَّلاَطِينِ أَنْ يُعَاقِبُونِي وَ لَوْ اطَّلَعُوا يَا مَوْلاَيَ عَلَي مَا اطَّلَعْتَ عَلَيْهِ مِنِّي إِذًا مَا أَنْظَرُونِي وَ لَرَفَضُونِي وَ قَطَعُونِي اي آن كه مرا از پدران و مادران پوشاند، از اينكه مرا از خود برانند، و از خويشان و برادران، از اينكه مرا سرزنش كنند، و از پادشاهان از اينكه مجازاتم نمايند، مولاي من اگر اينان آگاه مي‌شدند، بر آنچه تو بر آن از من مي‌داني، در اين صورت مهلتم نمي‌دانند، و مرا تنها مي‌گذاردند، و از من مي‌بريدند 💠 إِلَهِي إِنَّ اخْتِلاَفَ تَدْبِيرِكَ وَ سُرْعَهَ طَوَاءِ مَقَادِيرِكَ مَنَعَا عِبَادَكَ الْعَارِفِينَ بِكَ عَنِ السُّكُونِ إلَي عَطَاءٍ وَ الْيَأْسِ مِنْكَ فِي بَلاَءٍ خدايا همانا اختلاف تدبيرت، و سرعت تغيير تقديرات‌ت، بندگان عارف به تو را، از اطمينان به بخشش و نااميدي از تو در گرفتاري باز داشته است 💠 إِلَهِي كَيْفَ تَكِلُنِي وَ قَدْ تَكَفَّلْتَ لِي (تَوَكَّلْتُ) وَ كَيْفَ أُضَامُ وَ أَنْتَ النَّاصِرُ لِي أَمْ كَيْفَ أَخِيبُ وَ أَنْتَ الْحَفِيُّ بِي بخش دوم: eitaa.com/ghadirinetwork/4801
بخش گزیده مناجات امام حسین(ع) در روز عرفه: 💠 إِلَهِي عَلِمْتُ بِاخْتِلاَفِ اﻵْثَارِ وَ تَنَقُّلاَتِ الأَْطْوَارِ أَنَّ مُرَادَكَ مِنِّي أَنْ تَتَعَرَّفَ إلَيَّ فِي كُلِّ شَيْ ءٍ حَتَّي لاَ أَجْهَلَكَ فِي شَيْءٍ خدايا از اختلاف آثار، و تغييرات احوال دانستم كه خواسته‌ات از من اين است كه خود را در هر چيز به من بشناساني تا در هيچ چيز نسبت به تو جاهل نباشم 💠 إِلَهِي كَمْ مِنْ طَاعَهٍ بَنَيْتُهَا وَ حَالَهٍ شَيَّدْتُهَا هَدَمَ اعْتِمَادِي عَلَيْهَا عَدْلُكَ بَلْ أَقَالَنِي مِنْهَا فَضْلُكَ خدايا چه بسيار طاعتي كه بنا كردم، و چه بسيار حالتي كه استوار نمودم. عدالت‌ت اعتمادم را بر آنها ويران كرد، ولي فضل تو عذر مرا از آنها پذيراست 💠 إِلَهِي كَيْفَ أَعْزِمُ وَ أَنْتَ الْقَاهِرُ وَ كَيْفَ لاَ أَعْزِمُ وَ أَنْتَ اﻵْمِرُ خدايا چگونه تصميم بگيرم و حال آنكه تو چيره‌اي؛ و چگونه تصميم نگيرم درحالي كه تو دستور دهنده‌اي 💠 إِلَهِي تَرَدُّدِي فِي اﻵْثَارِ يُوجِبُ بُعْدَ الْمَزَارِ فَاجْمَعْنِي عَلَيْكَ بِخِدْمَهٍ تُوصِلُنِي إلَيْكَ خدايا مردّد شدن من در آثار موجب دوري ديدار است، پس مرا با وجودت گرد آور، به وسيله عبادتي كه مرا به تو رساند 💠 كَيْفَ يُسْتَدَلُّ عَلَيْكَ بِمَا هُوَ فِي وُجُودِهِ مُفْتَقِرٌ إلَيْكَ چگونه بر وجود تو استدلال شود، به موجودي كه در وجودش نيازمند به توست؟ 💠 أَ يَكُونُ لِغَيْرِكَ مِنَ الظُّهُورِ مَا لَيْسَ لَكَ حَتَّي يَكُونَ هُوَ الْمُظْهِرَ لَكَ آيا براي غير تو ظهوري هست كه براي تو نيست، تا آن غير وسيله ظهور تو باشد؟! 💠 مَتَي غِبْتَ حَتَّي تَحْتَاجَ إلَي دَلِيلٍ يَدُلُّ عَلَيْكَ وَ مَتَي بَعُدْتَ حَتَّي تَكُونَ اﻵْثَارُ هِيَ الَّتِي تُوصِلُ إلَيْكَ كي پنهان بوده‌اي، تا نيازمند به دليلي باشي كه بر تو دلالت كند و كي دور بوده‌اي، تا آثار واصل كننده به تو باشند؟ 💠 إِلَهِي أَخْرِجْنِي مِنْ ذُلِّ نَفْسِي وَ طَهِّرْنِي مِنْ شَكِّي وَ شِرْكِي قَبْلَ حُلُولِ رَمْسِي خدايا مرا از خواري نفسم نجات ده، و از شك شركم پاك كن پيش از آنكه وارد قبر شوم 💠 لَقَدْ خَابَ مَنْ رَضِيَ دُونَكَ بَدَلاً وَ لَقَدْ خَسِرَ مَنْ بَغَي عَنْكَ مُتَحَوِّلاً كَيْفَ يُرْجَي سِوَاكَ همانا محروم شد كسي كه به جاي تو به ديگري راضي گشت، و زيانكار شد كسي كه از تو به ديگري روي آورد، چگونه به غير تو اميد بست 💠 إِلَهِي إِنَّ رَجَائِي لاَ يَنْقَطِعُ عَنْكَ وَ إِنْ عَصَيْتُكَ كَمَا أَنَّ خَوْفِي لاَ يُزَايِلُنِي وَ إِنْ أَطَعْتُكَ خدايا اميدم از تو قطع نشود، گرچه نافرماني‌ات كردم، چنان كه ترسم از تو زايل نشود، گرچه اطاعتت نمودم 💠 يَا مَنِ اسْتَوَي بِرَحْمَانِيَّتِهِ فَصَارَ الْعَرْشُ غَيْباً فِي ذَاتِهِ مَحَقْتَ اﻵْثَارَ بِاﻵْثَارِ وَ مَحَوْتَ الأَْغْيَارَ بِمُحِيطَاتِ أَفْلاَكِ الأَْنْوَارِ اي كه به رحمانيّتش چيره شد، در نتيجه عرش در ذاتش پنهان شد، آثار را با آثار نابود كردي، و اغيار را به احاطه كنندگان افلاك انوار محو نمودي التماس دعا بخش اول: eitaa.com/ghadirinetwork/4800