eitaa logo
استاد محمدی قائینی
809 دنبال‌کننده
175 عکس
26 ویدیو
206 فایل
✅ کانال اطلاع رسانی #دروس، #دیدگاه_ها و برنامه های آیت الله محمد محمدی قائینی (زید عزه) ✍️ مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم ✍️ مدرس خارج تفسیر و فلسفه 🆔 ادمین: @fotros313h @Moataghedi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 با تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و امام جعفر صادق علیه السلام خدمت فضلای گرامی به اطلاع می رساند، فردا دروس استاد معظم جناب استاد محمدی قائینی می باشد. @ghaeeni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از  استاد محمدی قائینی
🔰 چندی پیش مصاحبه ای با جناب استاد محمدی قائینی درباره صورت گرفته و بخش هایی از آن در کانال بارگزاری شد. 🔰️ در ادامه بخش نخست این مصاحبه که تا کنون در کانال منتشر شده است، جهت مخاطبان قرار می گیرد. 🔻🔻 1⃣ بخش اول: آیا مکتبی به نام مکتب قم و نجف داریم؟ 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/64 2⃣ بخش دوم: واکاوی معانی و اطلاقات واژه 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/65 3⃣ بخش سوم: نقد و بررسی رویکردهای اصلی در تفقه، بخش نخست: مکتب اصولیون🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/73 4⃣ بخش چهارم: نقد و بررسی رویکردهای اصلی تفقه، بخش دوم: مکتب اخباریون🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/94 5⃣ بخش پنجم: نقد و بررسی رویکردهای اصلی تفقه، بخش سوم: رویکرد قواعد گریز🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/106 6⃣ بخش ششم: بررسی : شکل گیری مکتب نجف🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/124 7⃣ بخش هفتم: بررسی : مولفه های اصولی 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/133 8⃣ بخش هشتم: بررسی : نجف، مساوی آیت الله خویی نیست 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/175 9⃣ بخش نهم: بررسی : روش فقهی آیت الله خویی 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/195 @ghaeeni 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 https://eitaa.com/joinchat/1631322177Cbbf2249cb6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(1) 💢 بحث تقریرنویسی یا رساله‌نویسی به‌عنوان مکمل و متمم درس‌های خارج انجام می گیرد. اگر این مرحله وجود نداشته باشد، تلاش‌های انسان به مقصود نمی‌رسد. کسی که درس می‌خواند، معمولاً منابع را می‌بیند، مباحثه می‌کند،حضور مستمر در کلاس دارد و سعی و تلاش وافری می‌کند تا مطالب را حفظ کند؛ اما اگر مطالبی را که ثبت‌وضبط کرده است، صورت‌بندی و دسته‌بندی نکند و خودش با دیدگاه مستقل، مطالب را به نگارش درنیاورد، صرفاً معلومات عمومی برایش حاصل می‌شود. 💢 این معلومات را شاید بتوان به دیگران ارائه کرد، اما برای کسی که می‌خواهد شود، فایده‌ای ندارد. افراد بسیاری سالیان دراز با دقت و زحمت فراوان، مباحث را پیگیری کرده‌اند و وقت صرف کرده‌اند و آنها را جمع‌آوری کرده‌اند؛ ولی چون صاحب‌نظر نبوده‌اند، مفسر و مجتهد نخواهند شد. چنین کسی حداکثر نقّال است. نظرات دیگران و حاصل مطلب را بیان می‌کند، اما اگر کسی بپرسد نظر خودتان چیست، نمی‌تواند به‌جز تکرار مطالبی که یاد گرفته چیزی بگوید. 💢 او عالم نیست، بلکه مانند رایانه مطابق برنامه‌ای که به او داده‌اند، تجزیه و تحلیل می‌کند. دوربین و ضبط‌صوت دستگاه‌های خوبی هستند، ولی نمی‌توانند به خود بنازند و ببالند که من چیزی دارم که دیگران ندارند. بنابراین پس از اینکه محقق مطالعات خود را به پایان ‌رساند، نوبت کار اصلی اوست که با قلم و سلیقه خود، مطالب علمی را تنظیم کند. این را رساله و می گویند. 🔰️ درس استاد وسیله‌ای است که شخص به کمال برسد و تعدد اقوال، کیفیت استدلال و تطورات تاریخی مسئله را ببیند؛ اما هدف این نیست که با این مسائل آشنا شود، بلکه باید خودش شود و درباره مسائلی که یاد گرفته اظهارنظر کند؛ بگوید رأی من این است و از نظر من مطلب این‌گونه است. با حفظ احترام گذشتگان، می‌خواهد بفهمد که این حرف و استدلال تام و درست است یا نیست. @ghaeeni 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 https://eitaa.com/joinchat/1631322177Cbbf2249cb6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا