eitaa logo
استاد محمدی قائینی
809 دنبال‌کننده
175 عکس
26 ویدیو
206 فایل
✅ کانال اطلاع رسانی #دروس، #دیدگاه_ها و برنامه های آیت الله محمد محمدی قائینی (زید عزه) ✍️ مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم ✍️ مدرس خارج تفسیر و فلسفه 🆔 ادمین: @fotros313h @Moataghedi
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰️ جلسه 28 📆 تاریخ: 25/8/1399
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️ جلسه 28 📆 تاریخ: 25/8/1399
فلسفه 28.mp3
24.41M
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰️ جلسه 28 📆 تاریخ: 25/8/1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️ جلسه 29 📆 تاریخ 26/8/1399 @ghaeeni
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️ جلسه 29 📆 تاریخ 26/8/1399 @ghaeeni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
3 💢 🔰️ از میان این سه روش، مطلوب به نظر نمیرسد، چون پیوسته باید مشغول نوشتن باشد و ذهن دیگر فرصت فکر کردن به مطالب را ندارد. همّت طلبه فقط صرف این میشود که مطالب از دستش خارج نشود. چنین کسی فقط سمع میکند؛ یعنی به گوشش میخورد، اما استماع نمیکند؛ یعنی دقت نمیکند که استاد چه میگوید. غیر از سمع و استماع، اصطلاح دیگری به‌نام انصات داریم که بهمعنای دقت همراه با تأمل در مفهوم کلام است. 🔹🔸 البته از جهتی خوب است و آن این است که همۀ مطالب را یادداشت کرده و بعداً میتواند دربارۀ آن تحقیق کند، اما حظّ فهمیدن در کلاس از دستش میرود. امروزه با آمدن وسایل جدید مانند ضبط‌صوت این شیوه بهطور طبیعی منسوخ شده است. 💢 🔰️ اما که هیچ یادداشتی ننویسیم، خیلی عالی است؛ مخصوصاً اگر پیش مطالعه کرده باشیم. در این روش باید به کیفیت و صحت‌وسقم مطالب بپردازیم. این روش این است که چه بسا بسیاری از مطالب از دست برود؛ چون حافظۀ همه قوی نیست. بیشتر حافظه ها عادی است و اگر کسی ضعیف باشد که مشکل بزرگی است و بسیاری از مطالب را از دست میدهد. چنین کسی اگر مباحثۀ قوی نداشته باشد یا هممباحثه او نیز از این روش استفاده کرده باشد، با مشکل مواجه خواهد شد. حتی بسیاری از کسانی که استعداد قوی دارند، به این مشکل دچار میشوند؛ چون مطالب را به ذهن می سپارند، ولی بعداً هرچه فکر میکنند، به خاطر نمیآورند؛ 🔰️ بنابراین گفته شده که هرچه میدانید و میبینید را کنید و بنویسید. گاهی فکر میکنیم که مطلب را فهمیده ایم، اما بعداً از ذهن پاک میشود. گاهی اشکالی به ذهن میآید، اما بعداً فراموش میکند یا راهحلی را فراموش میکند. حافظه با استعداد متفاوت است. امکان دارد حافظه قوی باشد و استعداد ضعیف و گاهی نیز برعکس است. کسانی که استعداد قوی دارند، نباید فریب استعداد خود را بخورند. استعداد را با پرکاری میشود جبران کرد، ولی حافظه را نمیشود. حافظه خیلی مهم است، چون مطالب را پیوند می‌دهد. @ghaeeni 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 https://eitaa.com/joinchat/1631322177Cbbf2249cb6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4 💢 به نظر میرسد نکته برداری در درس بهترین روش است؛ یعنی مطالب مهم را سر کلاس بنویسد. باید هنگام درس فقط درس را بفهمد و در عمل یاد بگیرد که چگونه استدلال کند. درس خارج، کلاس عملی است، نه تئوری سطح مقدماتی و عالی. 🔰️ ما در درس خارج باید اولاً، به مطالب چینش دهیم و ثانیاً مولّد باشیم. چینش به تنهایی کافی نیست. باید خود انسان صاحب نظریه باشد و ابتکار داشته باشد. اگر اینگونه نباشد، میتواند در رشتۀ دیگری کار کند؛ مثلاً تصحیح کتب نماید، تاریخ علم بنویسد، نویسنده ها را بررسی کند و…؛ اما درس خارج برای اجتهاد است و باید کار عملی کند. در نتیجه به نظر میرسد که بهترین روش این است که در کلاس گوش کنیم و در فضای درس باشیم و فقط مطالب حساس و مهم را به عنوان چرک نویس یادداشت و سپس آنها را بررسی کنیم. اگر هنگام درس ذهن انسان در اختیار انسان نباشد، نتیجۀ مطلوب را نمیگیرد. اساتدهایی که اجازۀ اجتهاد مینویسند، باید توجه داشته باشند که شاگرد، حضور همراه با تفهم و تعمق داشته یا خیر؛ یعنی اینگونه نبوده که فقط سر درس نشسته و نگاه کرده است. @ghaeeni 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 https://eitaa.com/joinchat/1631322177Cbbf2249cb6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰️جلسه 31 📆 تاریخ 28/8/1399 @ghaeeni
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰️جلسه 31 📆 تاریخ 28/8/1399 @ghaeeni
🔻🔻 سخنان مهم آیت الله محمد محمدی قائینی در واکنش به طرح مسئله مذاکره مجدد با آمریکا 🔻🔻
💢 واکنش آیت الله محمد به زمزمه مجدد با 💢 🔹🔸 آیت الله محمدی قائینی از اساتید دروس خارج حوزه علمیه قم در حاشیه درس خارج فقه خود به زمزمه های مجدد مذاکره با آمریکا از سوی دولت، واکنش نشان دادند. در ادامه بخشی از این بیانات منتشر می شود: 🔻 به انتخابات آمریکا: 🔰️ این روزها همه جا بحث از انتخابات است. برخی با نگاهی عوامانه واقعا گمان می کنند با آمدن فرد «الف» و رفتن فرد «ب» اوضاع به کلی متفاوت می شود؛ انگار که سیاست های امریکا در دست اشخاص است. 🔻 مسئولین به آمریکا به جای تکیه به داخل 🔰️ نگران کننده تر اینکه متأسفانه هنوز برخی از مسئولین برای حل کشور چشم به بیرون کشور و انتخابات امریکا بسته اند. برخی از اینکه در آستانه ریاست جمهوری امریکا است، ذوق زده اند. گمان می کنند فرقی است بین جمهوری خواه و دموکرات؛ در حالی که هر دو در واقع یکی هستند و اگر به تاریخ روابط ایران و امریکا نگاه کنیم شاید بتوان ادعا کرد ما بیشتر از دموکرات ها ضربه خورده ایم. 🔻 مدیریت سیاسی آمریکا 🔰️ اگر کسی پشت صحنه ی مدیریت امریکا را بداند، متوجه می شود بدون اجازه یهود و ها کسی نمی تواند بر سرکار بیاید. حالا هم اظهار نظر همین آقای بایدن منتشر شده است که من یهودی نیستم ولی خودم را یک صهیونیست می دانم. دیگر صریح تر از این ابراز نظرها چه می شود گفت تا ما بفهمیم طرف مقابل است. تنها فرق جمهوری خواه و دموکرات در این است که یکی بی پرده دشمنی می کند و دیگری با دستکش مخملی جلو می آید ولی زیر آن دست چدنی دارد و تنها ظاهرسازی می کند. 🔻 نقش در وضع ها علیه ایران 🔰️ آقایان فراموش کرده اند بایدن، معاون است و در دوره همین آقایان بیشترین ها را وضع کردند. دقیقا از همان فردای اجرای تحریم های جدید علیه ایران وضع کردند. همین اوباما و بایدن بودند که برجام را امضا کردند ولی بر خلاف تعهدات شان عمل کردند. آیا می شود به کسی که یک بار آزموده ایم و ضربه خورده ایم، کرد؟ آزموده را آزمودن خطاست و این یک حکم عقلی است. 🔻 ارسال پیام ضعف به دشمن، 🔰️ هنوز این آقای بایدن سر کار نیامده، برخی مسئولین ما دارند می گویند ما حاضریم با شما همکاری کنیم و دوباره به تعهدات خودمان در برجام برگردیم آقایان ابراز شادمانی خود را کتمان نمی کنند. ابراز نیاز به دشمن، او را وقیح تر می کند. وقتی به او دادیم، بیشتر فشار خواهد آورد. به خدا پناه می بریم و امیدواریم مسئولین با عزت و حکمت و مصلحت امور را پیش ببرند. @ghaeeni 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 https://eitaa.com/joinchat/1631322177Cbbf2249cb6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️ جلسه 32 📆 تاریخ 1/9/1399
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️ جلسه 32 📆 تاریخ 1/9/1399
فلسفه 31.mp3
25.11M
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰️ جلسه 31 📆 تاریخ 1/9/1399
فلسفه 32.mp3
27.84M
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️ جلسه 32 📆 تاریخ 1/9/1399