☑️نصب اسپرینکلر در ایستگاه های آتش نشانی بر اساس NFPA الزامی بوده و همان طور که در تصویر مشاهده می نمایید(دایره های قرمز رنگ) اسپرینکلر در این ایستگاه نصب شده است. (ایالت متحده)
😳😳😳
🆔️
https://eitaa.com/ghaemi125
📚#سفیر_ایمنی🔥🔥🔥
✾࿐༅🍃🌺🍃༅࿐✾
#آیا_می_دانستید : بر اساس بند 13.3.2.3 کد NFPA1 در صفحه 90-1 از سال 2003ایستگاه های آتش نشانی و خدمات اورژانس جدید باید مجهز به سیستم اسپرینکلر باشند .
🆔️
https://eitaa.com/ghaemi125
📚#سفیر_ایمنی🔥🔥🔥
✾࿐༅🍃🌺🍃༅࿐✾
4_5870722253519323609.apk
7.92M
🆔 FIRE-GAS
🔥🔥 دانلود اپلیکشن پایپینگ:
A= Pipe
B=Elbow
C=Tee
D=Reducer
E=Coupling
F=Cap
G=Nipple
H=Plug
.....
🔥🔥دانلود بسیار عالی و ساده در خصوص خصوصیات و اندازه لوله و اتصالات برابر استانداردهای جهانی در دستگاه های مختلف.
🆔️
https://eitaa.com/ghaemi125
📚#سفیر_ایمنی🔥🔥🔥
✾࿐༅🍃🌺🍃༅࿐✾
14.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚫آنچه در بازدید از تابلو برق باید بدانید؟
🆔️
https://eitaa.com/ghaemi125
📚#سفیر_ایمنی🔥🔥🔥
✾࿐༅🍃🌺🍃༅࿐✾
5.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥در این ویدئو کوتاه سرعت انتشار و گسترش حریق به خوبی نمایش داده شده است.
حریق در کمتر از یک دقیقه از فاز اولیه (شروع) به فاز توسعه و گسترش انتقال میابد.
بررسیهای به عمل آمده نشان می دهد که حداقل 75% از حریق ها قابل پیشگیری و اطفاء در لحظات اولیه می باشد.
قطع واکنش های زنجیری یکی از بهترین روش ها برای اطفاء حریق در لحظات اولیه می باشد.
آیروسل میتواند با تأثیر مستقیم بر واکنش های زنجیری حریق را مهار و از افراد، تجهیزات و اموال محافظت نماید.
🔺️این خاموش کننده اتومات است
🔺️۲۵ سال تست و شارژ و بازدید نیاز ندارد
🔺️خوشبختانه نمونه ایرانی آن در داخل با کیفیت بهتر تولید شده و نقایص نمونه خارجی آن رفع شده
و خیلی مزایای دیگر ...
در صورت سوال در خصوص این خاموش کننده اتومات پیام بگذارید.
🆔️
https://eitaa.com/ghaemi125
📚#سفیر_ایمنی🔥🔥🔥
✾࿐༅🍃🌺🍃༅࿐✾
الگوهای گسترش حریق خودرو ، مرجع NFPA921 :
تصویر a : الگوی گسترش حریق از کانون داخل اتاق سرنشین
تصویر b : الگوی گسترش حریق از کانون داخل محفظه موتور
#NFPA_921 #علت_یابی
🆔️
https://eitaa.com/ghaemi125
📚#سفیر_ایمنی🔥🔥🔥
✾࿐༅🍃🌺🍃༅࿐✾
NFPA 921
Guide for Fire and Explosion Investigation
راهنما برای تحقیقات آتش و انفجار (علت یابی حریق و انفجار)
#NFPA_921
🆔️
https://eitaa.com/ghaemi125
📚#سفیر_ایمنی🔥🔥🔥
✾࿐༅🍃🌺🍃༅࿐✾
💠وجود سولفور و سولفید آهن در تجهیزات و فضای بسته و آغشته به هیدروکربن بعلت ایجاد واکنش خودبخودی گرمازا در اولین تماس با هوا بسیار خطرناک و باعث انفجار در محیط بسته خواهد شد . متاسفانه تجربه انفجار یک مخزن را به این علت داریم . خنثی سازی این ترکیبات و یا مرطوب و شستشوی با آب قبل از ورود هوا به محیط روش کنترل و پیشگیری از حادثه می باشد .
🚫وجود گوگرد در تاسیسات پالایشی و گازی باعث خوردگی همیشگی تجهیزات و شایع بودن این مشکل می باشد
🆔️
https://eitaa.com/ghaemi125
📚#سفیر_ایمنی🔥🔥🔥
✾࿐༅🍃🌺🍃༅࿐✾
🔹️این سوپاپ های اطمینان برای استفاده در مخازن سیار طراحی شده و اندازه پایه اتصال آن از نوع MNPT میباشد.
🔸️سوپاپ های اطمینان مانع از ازدیاد فشار و باعث ایمنی افراد میشود و برای محافظت از سیستم های حساس به فشار برای جلوگیری از تاثیرات مخرب فشارهای بالا طراحی شده است و مانع از برگشت فشار و مانع از خرابی سیستم می شود .
🔺️مهم است که شیر های اطمینان تحت هر شرایطی، وظیفۀ خود را انجام دهند و مانع از ازدیاد فشار سیستم شوند.
⚠️توجه ::
❗همکاران در هنگام خنک کردن تانکرهای محتوی سوخت که مشتعل هست تا جائی که امکان دارد بر روی سوپاپ داغ آب نریزید.❗
🚫 اگر صدای سوپاپ ممتد هست عملکرد آن مطلوب و اگر صدای آن قطع و وصل میشود نقص فنی دارد.
🔷️هر سیسمتی یک نقطه تنظیم set point دارد که در فشارهای بالاتر از آن شیر باز می شود.
🔺️سوپاپ که توسط فنر بسته شده است و با رسیدن فشار پشت آن به یک فشار استاتیکی مشخص عمل کرده و به سرعت باز می شود.
⬆️همچنین بوسیله آزاد کردن مقداری از سیال، ایمن سازی میکنند.
🔺️شیرهای اطمینان دارای مکانیزم فشاری میباشند طوریکه افزایش فشار باعث باز شدن دریچه و تخلیه مواد برای رسیدن به فشار نرمال میگردد .
🆔️
https://eitaa.com/ghaemi125
📚#سفیر_ایمنی🔥🔥🔥
✾࿐༅🍃🌺🍃༅࿐✾
💠سوپاپ سرریز مخازن سوخت :
🔺️شیر مانع سرریز OPW جهت جلوگیری از سرریز کردن مخازن زیرزمینی طراحی شده است که این کار را با قطع کامل جریان سوخت به داخل مخزن هنگام بارگیری انجام می دهد.
🚫شیر قطع کننده جزئی از لوله ورودی به مخزن که برای پر کردن مخزن به روش جاذبه ای است می باشد.
🔹️شیر مانع سرریز OPW به شما امکان نصب آسان (بدون کندن بتون) را می دهد و هیچ منهول خاصی نیاز ندارد.
🔸️شیر مانع سرریز OPW یک شیر قطع کننده دو مرحله ای می باشد.
🔹️وقتی که سطح مایع به حدود 95% ظرفیت مخزن می رسد، مکانیسم شیر فعال شده (شیر آزاد می شود) و بصورت اتوماتیک با جریان مایع بسته می شود.
🔸️این عمل باعث کاهش جریان سوخت تا حدود 5gpm از طریق یک شیر فرعی می شود.
🔹️در این حالت اپراتور می تواند روند تخلیه را متوقف کند و شیلنگ تخلیه را از نفتکش جدا نموده و از فرآورده خالی کند.
🔸️تا زمانی که سطح مایع از 95% ظرفیت بیشتر باشد ، هر زمان که اقدام به تخلیه شود شیر بطور اتوماتیک بسته می شود.
🔹️اگر تخلیه متوقف نشود و سطح مایع به حدود 98% ظرفیت مخزن برسد، شیر فرعی (بایپاس) بطور کامل بسته می شود.
🔸️تا زمانی که سطح مایع به زیر نقطه بازگشت به وضعیت اولیه برسد هیچ سوخت اضافی نمی تواند وارد مخزن شود.
🆔️
https://eitaa.com/ghaemi125
📚#سفیر_ایمنی🔥🔥🔥
✾࿐༅🍃🌺🍃༅࿐✾