eitaa logo
سیداحمد غفاری
1.6هزار دنبال‌کننده
649 عکس
394 ویدیو
31 فایل
بنده‌ی خدا طلبه حوزه علمیه قم دانشیار موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران عضو مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت admin: @naseralhosain
مشاهده در ایتا
دانلود
853.6K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍂امام جواد علیه‌السلام: 📿کسى كه عمه‌ام را در قم زيارت كند، پاداش او بهشت است. 📖کامل الزیارات ص٣٢٤ ------------------- ◾️. @ghafari_ir
▪️فرمایش امام صادق علیه‌السلام پیش از ولادت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و پیش از ولادت امام کاظم علیه‌السلام: ▪️«إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَکَّة؛ أَلَا إِنَّ لِرَسُولِ اللَّهِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِینة؛ُ أَلَا وَ إِنَّ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ حَرَماً وَ هُوَ الْکُوفة؛ أَلَا وَ إِنَّ قُم الْکُوفَة الصَّغِیرة؛ُ أَلَا إِنَّ لِلْجَنَّهِ ثَمَانِیَةَ أَبْوَابٍ ثَلَاثَةٌ مِنْهَا إِلَى قُم؛ تُقْبَضُ فِیهَا امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِی اسْمُهَا فَاطِمَةُ بِنْتُ مُوسَى وَ تدْخلُ بِشَفَاعَتِهَا شِیعَتِی الْجَنَّهَ بِأَجْمَعِهِمْ» ▪️آگاه باشید که خدا حرمی دارد و آن مکه است، و پیامبر خدا حرمی دارد و آن مدینه است و امیرالمومنین حرمی دارد و آن کوفه است. آگاه باشید که حرم من و فرزندان من بعد از من، قم است. آگاه باشید که قم، کوفهٔ کوچک ماست. آگاه باشید که بهشت هشت در دارد، سه در آن به سوی قم است. بانویی از فرزندان من به نام فاطمه دختر موسی در آنجا رحلت می‌کند که همهٔ شیعیان ما با شفاعت او وارد بهشت می‌شوند. 📚بحار‌الانوار، ج ۶۰، ص ۲۲۸. ▪️ @ghafari_ir
3.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸بیژن عبدالکریمی، مدرس فلسفه دانشگاه تهران: 🔸با چند آیه و حدیث نمی‌شود جامعه را اداره کرد! با این مدیریت اسلامی، گند زدید به تمام تجربیات بشریت، و مردم ایران را به خاک سیاه نشاندید! 🔅پاسخ: 🔹پیش‌فرض اول این سخن، این است که هم‌اکنون مدیریت کشور، اسلامی است. 🔹پیش‌فرض دوم این سخن، این است که مدیریت اسلامی، برخلاف تجربهٔ بشری است. 🔹پیش‌فرض سوم این سخن، این است که هم‌اکنون غالب مدیران کشور، در حال اجرای آیات و احادیث در جامعه هستند. 🔹نیز، پیش‌فرض چهارم این سخن، این است که همان بخشی که مجری آیات و روایات هستند، یا همان مدیران اسلامی، سبب نابسامانی کشور شده‌اند. 🔹و پیش‌فرض پنجم این است که مردم این کشور، به خاک سیاه نشسته‌اند. 🏵هر پنج پیش‌فرض فوق، غیرموجّه هستند. 🏵حکیم کسی است که بیشتر فکر کند و کمتر سخن گوید، تا در یک عبارت کوتاه به پنج اشتباه مبتلا نشود. 🆔 @ghafari_ir
✍نقدی بر امکان امر دینی : ✍چندی است بیژن عبدالکریمی پیش و پس از چاپ کتاب امکان امر دینی در جهان معاصر ،در این دانشگاه و آن دانشگاه به تییین امکان امر دینی می پردازد و گویا مانند اسلاف روشنفکر خود بنا بر آن دارد که به عنوان یک ایدئولوگ در این عرصه شناخته شود . بنده کتاب را نخوانده ام اما یکی دو سخنرانی را از وی در این زمینه شنیده ام و بر پایه همان چند نکته را متذکر می شوم : ✍ایشان در مباحث خود به دنبال نفی علم دینی و به تعبیر دقیقتر علوم انسانی دینی است اما عنوان کتاب و یا سخنرانی هایشان ،به هیچ وجه وافی به مقصود نیست . زیبنده یک کار علمی، شفافیت مفاهیم کلیدی آن است . این اشکال به کار قبلی عبدالکریمی هم که تحت عنوان پایان تئولوژی به چاپ رسیده بود، وارد است که مراد از پایان یافتن الهیات در دوره معاصر چیست ؟ و غرض وی از این ایهام و ایهامها چیست ؟ ✍ عبدالکریمی مدعی آن است که امر دینی در عرض امر عرفی قرار گرفته است و از دستاوردهای آن خود را محروم نموده است. اگر مراد از امر عرفی، تجدد و مبانی آن باشد این ثنویت کاملا قابل دفاع است زیرا مبانی تجدد کاملا سکولار است . اما هیچ گاه نگرش دینی خود را از دستاوردهای دنیای مدرن نه در عرصه علمی و نه در عرصه فناوری محروم نکرده است . هیچ یک از اندیشمندان برجسته و صاحب نظر حوزوی در عرصه علوم انسانی ، اسلامی سازی را به معنای نفی علوم رایج انسانی غرب نگرفته اند بلکه تاکید بر پالایش و تکمیل آن بر اساس مباحث عقلی و دینی دارند اما وی آگاهانه این نگرشها را مغفول قرار می دهد و صرفا از برخی نظریات شاذ سخن می گوید . لذا این مقوله که ما از ظرفیتهای تمدنی عرفی یا غربی بی بهره مانده ایم ، اساسا ادعایی است بی دلیل. ✍ نقطه دال مرکزی اندیشه عبدالکریمی در راستای نفی حکومت دینی است و دفاع از سکولاریسم . پایان کار او هم مانند سایر روشنفکران چه دینی و چه لائیک از همین الان روشن است : نفی دین و دیانت در عصر حاضر . اساسا جامعه سکولار که در آن دین هیچ نقشی در نظامات اجتماعی ندارد ، جامعه ای دیندار نیست و نهایتا دین در این جامعه به محاق می رود . عبدالکریمی آگاهانه یا ناآگاهانه در این راستا حرکت می نماید گرچه خود تاکید نماید که نظریه اش نافی اعتقادات و مناسک دینی نیست بلکه صرفا جهان دینی و قدسی را نفی می کند؛ نفی جهان قدسی یعنی نفی حضور و ضرورت تحقق دین در دنیای مدرن . عبدالکریمی نهایتا به همین نظریه خواهد رسید . ✍ محمد جعفری
🌳نقل ‌است که یک روز، یکی را دید زار می‌گریست. 🔸گفت: چرا می‌گریی؟ 🔹گفت: دوستی داشتم، بمرد. 🔸گفت: ای نادان! چرا دوستی گیری که بمیرد؟ 🆔@ghafari_ir
✨﷽✨ 🔸در خصوص رفتار زشت نماینده سراوان با کارمند گمرک، سه نکتهٔ مهم را نباید غفلت نمود: ① نمایندگان مجلس از این عصبانی نیستند که یکی از نمایندگان، توسط مردم به بیرون از ادارهٔ گمرک هدایت شده است، بلکه از این عصبانی‌اند که مردم «» که می‌شود نمایندهٔ خاطی مجلس را بیرون کرد. ② اینکه مردم چنین امکانی را در خود ببینند که در مقابل جفای آشکار یک نماینده، قاطعانه در مقابل او بایستند، از موهبت‌های انقلاب اسلامی است، که نمایندگان مجلس را صرفاً در جایگاه «خادم» نشانده است، نه بیشتر. ③ از اشکالات قانون موجود، نبود اختیارات کافی شورای محترم نگهبان برای «» است. با نظارت حداقلی موجود، نمی‌توان از شورای نگهبان، توقع بیش از این داشت. 🔅@ghafari_ir
🔸دکتر غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا: 🔹سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در ساختار اسناد کشوری مانند سایر کشورها در جایگاه سند بالادستی قرار می گیرد. 🔹ادامه مصاحبه در سايت خبرگزاری ايرنا به آدرسِ: 🔅 http://www.irna.ir/fa/News/83109138 🆔 @ghafari_ir
✨﷽✨ 🎗سلام و رحمت خدا به همهٔ شما گرامیان 🎗خبر واصل از فرزند محترم حضرت آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی دربارهٔ بیماری معظم‌له، خبر خوشی نیست. 🎗هفت‌بار سورهٔ مبارکهٔ حمد را به نیت شفای حضرت آیت‌الله شاهرودی، و نیز شفای عاجل حضرت آیت‌الله مؤمن، حتی‌الامکان با وضو، قرائت کنیم. 🆔 @ghafari_ir
. ✨﷽✨ ▪️خاطره آقای ضرغامی رییس سابق صداوسیما از بازدید حضرت آیت‌الله شاهرودی: 🍂پس از بازدید ایشان از صداوسیما، خانم جوانِ خبرنگار با عنوان حجت‌الاسلام، سؤالی را مطرح کرد. 🍂اطرافیان خندیدند و من راجع به عنوان ایشان، به خبرنگار تذکر دادم. 🔅آقای شاهرودی برخلاف من، راجع به جایگاه بالای عنوان حجت‌الاسلام مطالبی فرمودند که برای من آموزنده بود. 🍂ضمناً سؤال شد که آیا با کنترل موالید (جمعیت)، موافقید؟ 🍂فرمودند: بله! 🍂پرسیدند: مثلا چند فرزند برای کنترل جمعیت خوب است؟ 🔅فرمودند: ٧ تا ٨ تا خوب است! 🍂خود ایشان صاحب ١٢ فرزند هستند. ▪️ @ghafari_ir
. ✨﷽✨ 🔸وقتی غزالی، ابوحنیفه را مخرّب دین می‌شمارد! 🔸به جمله‌ای از مرحوم محدث قمی در سفینة البحار برخوردم. ایشان جمله‌ای را از غزالی در توصیف ابوحنیفه نقل کرده که در ضمن آن، غزالی ابوحنیفه را مخرب دین و منهدم کنندهٔ شریعت رسول خدا ص دانسته است: 🔸أقول: أبو حنيفة هو النعمان بن ثابت التيملي الكوفيّ، ... و فی (منتهى المقال): قال أبوحامد محمّدبن‌محمّد الغزالی الشافعی في كتابه الموسوم بالمنخول فی الأصول ما لفظه: 🔸فأمّا أبو حنيفة فقد قلّب الشريعة ظهراً لبطن و شوّش مسلكها و غيّر نظامها، و أردف جميع قواعد الشريعة بأصلٍ هدم به شرع محمّد المصطفى صلّى‌اللّه‌عليه‌وآله‌و‌سلّم، و من فعل شيئا من هذا مستحلّا كفر، و من فعل غير مستحلّ فسق، ثمّ أطال الكلام فی طعنه و تفسيقه، انتهى. ✍سفينة البحار، ج۲، ص: ۴۷۱. 🆔 @ghafari_ir
1.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍂السلام علیک أیها العبد الصالح المطیع لله و لرسوله و لأمیرالمؤمنین 🍂 @ghafari_ir
6.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔅آخرین تصاویر از رزمندگانی که کسی از آنها خبری ندارد... 🔅ساعتی پیش از آغاز عملیات کربلای ۴ ، زمستان ۶۵، که منجر به شهادت حدود ۶ هزار رزمنده و مجروحیت ۷ هزار رزمنده شد... 🆔 @ghafari_ir