eitaa logo
*نهضت روشنگری (غفارعلیپور)
422 دنبال‌کننده
544 عکس
297 ویدیو
119 فایل
باسلام و عرض ادب و احترام. به منظور روشنگری و بصیرت افزایی در عرصه های تربیتی، معرفتی و مهارتی، در محافل حوزوی ،دانشگاهی، مجالس و محافل فرهنگی و مذهبی و از طریق پیام رسان ایتا و سروش، خدمت بزرگواران هستم.
مشاهده در ایتا
دانلود
تیم المپیاد نجوم دانش‌آموزی ایران، قهرمان جهان شد. تیم المپیاد نجوم دانش‌آموزی ایران با کسب ۵ نشان طلا؛ مقام نخست هفدهمین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک را از آن خود کرد. آریا کرداری، آروین رسولزاده، حنانه خرمدشتی، محمدمهدی کشاورزی و علی نادری لردجانی اعضای تیم دانش آموزی ایران بودند.
"دو ضلع یک تمدن نوین، در مقابله با دشمنان " بالاخره روزشمار پاسخ مقاومت به رژیم صهیونیستی به عدد صفر رسید و روز یکشنبه و مصادف با روز اربعین سید و سالار شهیدان، مقاومت لبنان در مرحله اول پاسخ به ترور «فؤاد شکر»، از فرماندهان حزب‌الله در حمله تروریستی در ضاحیه بیروت دست به ماشه شد و به جنایات رژیم پاسخ داد. پاسخ مقاومت از چند جهت قابل تأمل و تعمق است: اولاً پاسخ در زمانی بود که جبهه آمریکایی _ صهیونیستی در آمادگی کامل وجود داشت. جبهه مقابل پس از ترور اسماعیل هنیه و فؤاد شکر ادعا داشت آمادگی کامل برای پاسخ به مقاومت را دارد. پس نکته اول را باید در مقهور شدن اطلاعاتی و امنیتی صهیونیست‌ها دانست. نکته دوم مقهور شدن سیستماتیک و فنی رژیم صهیونیستی بود. همه سامانه‌های پدافندی رژیم از پاسخ به مقاومت عاجز ماندند. حرف دیروز مقاومت این بود که این آغاز کار است و مقاومت هر جا و هر لحظه مصلحت بداند، دست به ماشه می‌شود. دیروز و کمی آن سوتر از سرزمین‌های اشغالی، کربلا شاهد میلیون‌ها نفر بود. میلیون‌ها نفری که یک مانور تمدنی بزرگ را پیش روی دنیا گذاشته‌اند. عملیات نظامی در کنار گوش رژیم و مانور مردمی اربعین در جوار سیدالشهداء(ع)، هر دو اضلاعی از یک تمدن بزرگ است. تمدن اربعینی دو ضلع دارد: ضلع اول با توان بالای فنی و تکنولوژیک ساخته می‌شود که جبهه یزیدی را با توان بالای فنی خود مقهور می‌کند. ضلع دوم وجود مردم است؛ اگر عاشورای ۶۱ با نبود مردم در جبهه حق شکل گرفت و سر اصحاب حق بر نیزه رفت؛ ولی در صفر ۱۴۴۶ ه.ق میلیون‌ها نفر با تنی کوفته و پایی تاول زده، ولی دلی سراسر از شور و عشق کیلومترها ره می‌پیماید تا خودش را به معشوق برساند. لذا این حرف صادقی است که نزاع امروز نزاع دو جبهه جنگی نیست؛ بلکه نزاع دو تمدن است. باید به این عبارات حکیم انقلاب باور داشت که «قبل از دوران امام حسین (ع) هم این دو جبهه‌ وجود داشت، در زمان بعد از ایشان هم وجود داشته، امروز هم وجود دارد، تا آخر هم وجود خواهد داشت. در همه‌ اینها «اِنّی سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم»؛ با هر کسی که در جبهه‌ شما است، من خوبم؛ «حَربٌ‏ لِمَن حارَبَكُم‏»، با هر کسی که با جبهه‌ شما می‌جنگد، می‌جنگم. ... «حَربٌ‏ لِمَن‏ حارَبَكُم» همیشه به معنای تفنگ به دست گرفتن نیست؛ به معنای درست اندیشیدن، درست سخن گفتن، درست شناسایی کردن، دقیق به هدف زدن است؛ «حَربٌ‏ لِمَن حارَبَكُم» این‌جوری است. بدانید وظیفه چیست، بشناسید راهی را که باید بپیمایید. اگر این‌جور فکر کردیم، این‌جور شناسایی کردیم، این‌جور همّت کردیم، زندگی معنا پیدا می‌کند، زندگی هدف پیدا می‌کند.»
سیزده توصیه امروز امام خامنه ای به دولت چهاردهم چه بود؟ رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در اولین دیدار رئیس‌جمهور و هیئت دولت چهاردهم توصیه‌هایی را خطاب به دولتمردان بیان داشتند که سرفصلهای این موارد سیزده‌گانه به شرح زیر است: ۱. شکر الهی برای نعمت خدمت به مردم. ۲. شناسایی ظرفیت‌های انسانی و طبیعی کشور؛ شرط کارآمدی کارگزاران. ۳. انتخاب همکاران با این خصوصیات: جوان، مؤمن، انقلابی، متعهد و پرانگیزه. ۴. خردمندانه شدن حکمرانی در صورت رجوع به کارشناس. ۵. حضور در بین مردم و رفتن به سفر استانی. ۶. تهیه پیوست عدالت برای هر قانون و تصمیم مهم دولت. ۷. رعایت اولویت‌ها در کارهای زیرساختی از جمله انرژی هسته‌ای و کارهای فوری از جمله گرانی و تورم. ۸. حکمرانی قانون‌مند در فضای مجازی؛ دستیابی به فناوری و لایه‌های زیرساختی هوش مصنوعی. ۹. جدی گرفتن تولید ملی به عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی. ۱۰. علاج پیری زودهنگام جمعیت کشور. ۱۱. نهراسیدن از مانع در کارها. ۱۲. امید نبستن به دشمن و منتظر موافقت دشمنان نماندن برای برنامه‌ها. ۱۳. رسیدگی هر چه بیشتر به معنویت خود در دوران مسئولیت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امیرالمومنین امام علی علیه السلام: مهم‌ترین چیزی که به وسیله آن می‌توانی رحمت پروردگار را به خود جلب کنی این است که نسبت به همه مردم خیرخواه و مهربان باشی.
ششمین استعفای ظریف هم نمایشی بود! ظریف دو هفته قبل: به نظراتم در چینش کابینه توجهی نشد استعفا دادم! ظریف امروز : ۷۰ درصد کابینه با نظر شورای راهبری تعیین شد، به دولت برگشتم! یکی از ویژگی‌های دولت پزشکیان خلاف گویی و اظهارات متناقض پزشکیان و برخی از نزدیکان او در دولت است. پس از خلاف گویی آشکار‌ پزشکیان درباره تایید کل کابینه توسط رهبر معظم انقلاب، حال نوبت به ظریف رسیده تا تناقض گویی خود را عیان کند. ظریف که دو هفته پیش و در اعتراض به عدم توجه به نظرات شورای راهبری در چینش کابینه از سمت معاونت راهبردی استعفا داده بود، امروز در توییتی اعلام کرد ۷۰ درصد کابینه بر اساس نظر آن شورا تعیین شده و به معاونت راهبردی نیز برگشته است! البته قهر و آشتی های ظریف پیش از این و در زمان تصدی وی بر وزارت خارجه نیز بارها اتفاق افتاد به گونه‌ای که ۵ بار درخواست استعفا داده بود هر چند که با هیچ‌یک از این استعفاها موافقت نشد. ظریف در دولت پزشکیان نیز در همان روزهای اول انتصابش به عنوان معاون راهبردی از سمت خود استعفا داد، استعفایی که با موافقت پزشکیان مواجه شد، هرچند در نهایت ظریف به سمت قبلی خود بازگشت‌!
در صورت صحت ادعای آقای ظریف و ابقای وی در جایگاه معاونت، مطابق قانون، اولا این حکم معاونت راهبردی کان لم یکن (یعنی باطل) و ثانیا مرتکب (یعنی آقای پزشکیان) به محرومیت از حقوق اجتماعی درجه۵ ماده۱۹ قانون مجازات اسلامی (۵ تا ۱۵ سال محرومیت) محکوم می‌شود.
یک خبرنگار آمریکایی مدتی در ایران در اکثر مناطق، گزارشهای تصویری و مصاحبه‌ای  تهیه می‌کرد و در مصاحبه‌ای وضعیت مردم ایران را اینطور شرح داد: از کشوری( ایران) میایم که ثروتمند است، مردمش دوست دارند بگویند بدبخت و فقیریم، هرچه تلاش کردم که از وضعیت گرسنه ها و بی خانمانهای آمریکایی و اروپایی بگویم مرا مسخره می‌کردند و میگفتند: مهره نظام ایران هستی!! کشور ایران دارای بالاترین جراحی بینی و لب در دنیا، کشوری با بالاترین مصرف انرژی مساوی با کل اروپا، کشوری با میزان بیشترین سفر و گردش در طول سال کشوری که با آب آشامیدنی ماشین و کوچه میشویند، کشوری که وقتی مقابل فروشگاههای زنجیره‌ای ایستاده و نظاره گر بودم سبد سبد پر از کالا خارج می‌شدند و فقط نق می‌زدند و توهین می‌کردند و میگفتند بدبختیم، کشوری که در دنیا در مصرف لوازم آرایش و کاشت ناخن اول هستند کشوری که در جشن‌های آنها در تالارها حضور یافتم و غذاهای متنوع در روی میز، اما همان موقع هم میگفتند بدبختیم، کشوری با ضریب امنیتی بالا که تا پاسی از شب بیرون و در جادها بودند اما آمریکا؟؟ اما برای یک چیز خوشحال بودم و آن اینکه رسانه‌های ما ( غربیها) چقدر توانسته بودند خودتحقیری و سیاه نمایی را در بین ایرانیها رواج دهند!!
مرده‌ها با شما حرف می‌زنند، ولی شما صدای آنها را نمی شنوید! اگه میخواید بدونید چی میگن، روایت زیر رو بخونید. قطب راوندی در لب اللباب نقل می کند: مردگان در هر شب جمعه از ماه رمضان می‌آیند و با صدای اندوهناک و گریه، فریاد می‌زنند: ای اهل خانه من، ای فرزندان من! ای خویشان! با خیرات خود به ما محبت کنید خدا شما را رحمت کند، ما را به خاطر بیاورید و ما را فراموشمان مکنید. بر غربت ما رحم کنید. ما در زندان تنگ و تاریک مانده‌ایم. به ما رحم کنید و دعا و صدقه را از ما دریغ نکنید. شاید پیش از آنکه شما مثل ما شوید، خدا به شما رحم فرماید، ای بندگان خدا! سخن ما را بشنوید و ما را فراموش مکنید. این ثروتی که در دست شما است روزی در دست ما بود، ما آنها را در راه خدا خرج نکردیم، پس آنها برای ما وبال شد و منفعتش برای دیگران ماند؛ به ما مهربانی کنید ولو به یک درهم یا قرص نانی یا پاره‌ای از چیزی. پس فریاد می‌کنند: چقدر نزدیک است که بر نفس‌های خود گریه کنید و به شما نفعی ندهد. چنانکه ما گریه می‌کنیم و سودی برای ما ندارد؛‌ پس کوشش کنید پیش از آن که مثل ما شوید. سفینة البحار، ج 8، ص 132 / مستدرك الوسائل، ج‏2، ص: 163
راهکار آیت‌الله حائری شیرازی برای تربیت فرزند مسلمان او را طوری تربیت کنید که اگر کسی یک لیوان آب به دستش داد، آن را به رسمیت بشناسد و نگوید: وظیفه‌اش بود! اگر کسی سنگی را از جلوی پایش برداشت یا یک قدم عقب رفت و گفت: تو برو، یا کمترین خدمتی به او کرد، یادش نرود و از آن یاد کند. خدا این صفت را دوست دارد؛ می‌گوید: اینکه این بنده، خدمت این شخص را به رسمیت شناخت و از آن تشکر کرد، صفت خوبی است. چون اگر بفهمد من چه نعمت‌هایی به او داده‌ام، از من هم تشکر می‌کند. ممکن‌ است امروز کسی منتقد خدا باشد و فردا بندۀ خوبی شود؛ چون متوجه نیست. آن کسی که شکور است، بالأخره بیدار می‌شود و به یاد نعمت‌های خدا می‌افتد و بی‌تاب می‌شود و آن کسی که ناشکر است و هر کاری که برایش می‌کنی، می‌گوید: وظیفه‌اش بود، یک روز همین حرف را نسبت به خدا هم می‌زند.
شباهت امیر کبیر با شهید رئیسی چه بود که رهبری اینگونه فرمودند ؟! هر دو نفر، تکیه بر داشته‌های داخلی و تاكید بر خودكفایی، نفی نفوذ خارجی، به کار گرفتن افراد لایق، نظارت مستمر و دقیق، میهن دوستی شدید، و هر دو ۳ سال در راس کار قرار داشتند.
آمارها نشان می‌دهد جرایم و انحرافات در فضای مجازی 20 درصد فزونی یافته است. هتک حیثیت و نشر اکاذیب با رشد 26 درصدی، افزایش 43 درصدی جرایم علیه اخلاق عمومی در فضای مجازی، رشد 19 درصدی سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه، بالارفتن 28درصدی جرایم علیه محرمانگی داده‌ها نسبت به مدت مشابه خودشان در سال گذشته بودیم. خشونت‌هایی چون: doxing (جستجوی اطلاعات خصوصی یا قابل شناسایی افراد و سازمان ها و انتشار آنها در اینترنت)، sextoration (اخاذی جنسی که شامل واردکردن غیرفیزیکی فرد‌قربانی به برآورده‌کردن خواهش‌های جنسی مهاجم می‌شود)، trolling (ارسال مطالب اهانت‌آمیز خارج از بحث تحریک‌آمیز و تفرقه‌پراکن)، کلاهبرداری‌های آنلاین به روش های مختلف(اسکیمر- پانزی- تیمون- گوچبین و ...)، اقدامات روانی- الکترونیکی جهت کنترل افکار و افراد، ایجاد چالش‌های مرگبار، معجونی از انواع خشونت های سایبری است که با گسترش سریع اینترنت و افزایش تعداد کاربران به جزء جدایی ناپذیری از زندگی بشر مبدل شده است. از طرف دیگر به هر میزان که کاربران فضای مجازی افزایش می‌یابند و امور مختلف خود را در این فضا پیگیری کرده و رتق و فتق می‌‌کنند؛ به همان میزان نیز افراد مستعد کجروی، به آنجا ورود کرده و اعمال متخلفانه و مجرمانه خود را پی می‌گیرند چرا که می‌توانند هویت واقعی خود را مخفی کرده و با گمنامی اهداف و نیات خود را دنبال کنند؛ کیستی خود را نه تنها از دید دیگران پنهان می‌دارند، بلکه آن را وارونه و دروغ جلوه داده و مبرهن است که در فضای سایبری؛ این "بهشتِ منحرفان" بدون ترس و اضطراب، می‌توان مبادرت به خودسری و بی‌قانونی نمود. دیگر دلیل نیز ﺳﻬﻮﻟﺖ در ﺑﺮﻗﺮاري ارﺗﺒﺎط و سرعت بالای انتشار محتوای آسیب‌رسان است که در نهایت منجر به بازتولیدِ خشونت در دنیای واقعی می‌شود؛ انتشار بیش از 22 میلیون محتوای مرتبط با خشونت و جرایم خشن در فضای مجازی از ابتدای سال تا کنون، از علل افزایش 25درصدی مزاحمت های خیابانی و صعود 11 درصدی وقوع شرارت ها در همین مدت، در دنیای واقعی بوده و این امر اهمیتِ عواقبِ اقدامات و تحرکات دنیای مجازی بر جهان واقعی را نشان می دهد. بی‌شک بیشترین آسیب در این فضا متوجه کودکان و نوجوانان است؛ هر چند که برای "کودکان مدرن"، به سبب امکانات آموزشی، ارتباطی، تفریحی، سرگرمی، اینترنت یک محیط آشنا و امن به نظر می‌رسد.
بسم الله الرحمن الرحيم چند نکته مهم و کاربردی در باره قبض ارواح : از آنجا که ارواح دارای مراتب اند، لذا قبض آنها نیز برخوردار از مراتب است. این بدان معناست که هر روح، توسط روح طبقه والاتر از خود، قبض می گردد. روح جمادی، روح نباتی، روح حیوانی، و روح انسانی از جمله مراتبی است که هر کدام در طبقه خود، از حیات متناسب با شعور و آگاهی خویش برخوردار است. از منظر استعلایی روح، میتوان گفت؛ روح جمادی را روح نباتی قبض میکند، روح نباتی را روح حیوانی قبض می کند، و روح حیوانی را روح انسانی. برای همین است که انسانها هنگامی که به دنیا می آیند، برخی آثار و خاصیت های روح های مادون خود را دارند، به ویژه خوهای حیوانی را که بارز ترند. چنانچه انسانها در روند حیات، تعالیم روح الهی را پذیرا نباشند، در همان مرحله روح حیوانی مانده و یا حتی گاه به پایین تر از آن سقوط خواهند کرد.!! و چنانچه آگاهانه تعالیم الهی را پذیرا باشند، به مراحل پیشرفته تر عروج خواهند نمود. اما اکنون سؤال این است که روح انسانی را چه کسی قبض می کند؟ در قرآن، گاه این امر به خدا نسبت داده شده - اللَّهُ يَتَوَفَّى الْأَنْفُسَ حِينَ مَوْتِهَا - خدا، روح ها را هنگام مرگشان باز پس می گیرد!(سوره زمر بخشی از آیه 42) و گاه به ملک الموت - فرشته مرگ نسبت داده شده است -قُلْ يَتَوَفَّاكُمْ مَلَكُ الْمَوْتِ - بگو؛ فرشته مرگ، جانتان را می ستاند!(سوره سجده بخشی از آیه 11) نکته این است که ارواح انسانی نیز دارای مراتب مختلف اند، زیرا هر گروه برخوردار از مرتبه ای از شعور و آگاهی است. بر این اساس، میتوان گفت که ارواح کاملین واصِل را خود خداوند قبض می نماید و دیگر ارواح را ملک الموت. این نکته در آیه شریفه ای که در باره عیسی (ع) است، وضوح بیشتری می یابد: يَا عِيسَىٰ إِنِّي مُتَوَفِّيكَ وَرَافِعُكَ إِلَيَّ - ای عیسی، من تو را به تمامی بر گرفته و به سوی خود بالا می برم!(سوره آل عمران بخشی از آیه 55) اما اسرار دیگری نیز در باره وفات وجود دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت و آن این است که وفات لزوماً عین موت نیست. وفات، به معنای باز پس گیری کامل امانتی است که خداوند به فلسفه وجودی ما در دنیا در جهت تکامل داده است.!!
قلم‌های حزبی و تحلیل‌های یک‌بار مصرف، حکایت این روزهاست!! تیترها و متن‌های مربوط به فضای سیاسی کشور، نشان می‌دهد آنچه بیشتر غلبه دارد نگاه و رقابت حزبیست تا نگاه اصولی و معارف انقلاب. اگر ما و شمایی که قصدمان خدمت به انقلاب و سعادت مردم است، شاخص و معیار نداشته باشیم، کم‌کم سرباز حزب‌های سیاسی می‌شویم در حالی که احساس می‌کنیم در مسیر درست، حرکت می‌کنیم. برای نمونه در خصوص انتصاب ظریف در دولت، اغلب مباحث خطاب به دولت یا حزب غرب‌گرا نگاشته می‌شود اما با یک نگاه مکتبی و انقلابی، نوع قضاوت و تحلیل و مطالبه، تغییر کرده و موثر می‌شود. در نگاه انقلابی، انتصاب ظریف فقط تقصیر دولت یا انفعال مجلس نیست. یعنی اگر انتصاب ظریف، غیرقانونیست، مستقیم سراغ دولت نروید. سراغ نهادهای مربوطه و افراد دارای مسئولیت و تکلیف هم برویم. در این رابطه دو عرصه تعریف می‌شود. ۱- عرصه مطالبه و موضع‌گیری: مانند علمای دینی، ائمه جمعه، اعضای مجلس خبرگان و... ۲- عرصه مسئولیت رسمی: قوه قضاییه، مجلس، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و... حالا اگر در مرده‌باد و زنده‌باد حزبی، نتیجه‌ای در این حدود نیم قرن دیده‌اید ادامه بدهیم و الا از این بازی دوسرباخت دست برداریم.
بررسی مواضع وزیر علوم دولت وفاق ملی!! 1⃣ شهریور ۱۴۰۲: علی‌رغم تلاش سنگین و همه‌جانبه‌ی استکبار جهانی برای تحمیل امضای پیمان پاندمی به کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران، شهید رئیسی به همراه ۱۰ کشور دیگر پذیرش این پیمان استعماری را رد نمود و مهم‌ترین بستر حقوقی کنترل کشور توسط سازمان بهداشت جهانی در پاندمی‌های آتی را کنار زد؛ 2⃣ تا پایان ۱۴۰۲: ادامه‌ی تلاش سازمان ملل برای پذیرش پیمان پاندمی از سوی ایران بی‌نتیجه ماند؛ 3⃣ اردیبهشت ۱۴۰۳: حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی طی سانحه‌ی هوایی به شهادت رسید؛ 4⃣ تیر ۱۴۰۳: یک پزشک از طیف غربگرا به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد؛ 5⃣ مرداد ۱۴۰۳: یک پزشک فعال در فتنه‌ی ز-ز-آ، معاون اجرایی دولت شد؛ 6⃣ شهریور ۱۴۰۳: یک پزشک همراستا با سازمان بهداشت جهانی، وزیر بهداشت شد؛ 7⃣ شهریور ۱۴۰۳: وزیر علوم با طرح موضوع «شبه علم» که مورد تاکید WHO در ایام کرونا بود، به طب چند هزار ساله و افراد علمی منتقد پروتکل‌های WHO حمله کرد؛ 8⃣ شریفی زارچی، مدیر سابق مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت و طراح قرنطینه‌های کرونایی کشور که به دلیل مشارکت در فتنه از دانشگاه شریف اخراج شده بود، به دانشگاه بازگشت؛ حال به‌نظر می‌رسد چه چیزی در پیش باشد؟ چه چیزی قرار است امضا شود؟ چه چیزی قرار است رخ دهد؟!
پزشکیان گفت: برای یک اشتباه نباید پرونده سازی و عده ای را از کشتی انقلاب پیاده کنیم! جناب پزشکیان! کودتا، فتنه علیه اصل انقلاب اسلامی، تجزیه طلبی، جاسوسی، همکاری سیستماتیک با دشمن مردم و میهن، خرابکاری اقتصادی سیاسی فرهنگی برای نابودی بنیان های کشور و......اشتباه نیست و دورکردن کودتاچی از مراکز حساس و تصمیم ساز، حفاظت از مزر، مردم، کشور و........است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرسش‌های پنجگانه سواد رسانه‌ای چیست؟ یکی از اهداف سواد رسانه‌ای این است که مخاطب منفعل را به مخاطب فعال و مخاطب فعال را به مخاطب هوشمند تبدیل کند. یک مخاطب فعال و هوشمند باید در برخورد با خبرهایی که می‌خواند یا برنامه‌های تلویزیونی که تماشا می‌کند پنج پرسش کلیدی را در نظر بگیرد و از خود بپرسد. این ویدئو شما را با پرسش‌های پنجگانه سواد رسانه‌ای آشنا می‌کند.
قـــبـــر، هـــر روز پنـــج مرتبـــه انسان را صـــدا مي زند : 1- من خانه فقر هستم با خودتان گنج بياوريد. 2- من خانه ترس هستم با خودتان انيس بياوريد. 3- من خانه مارها و عقرب ها هستم با خودتان پادزهر بياوريد. 4- من خانه تاريکي ها هستم با خودتان روشنايي بياوريد. 5- خانه ريگ ها و خاک ها هستم با خودتان فرش (زير انداز) بياوريد: 1) گنج : لا اله الا الله 2) انيس : تلاوت قرآن 3) پادزهر: صدقه , خيرات 4) چراغ : نماز نماز شب 5) فرش : عمل صالح
آقای پزشکیان، این انتخاب‌ها باعث شکاف می‌شوند تا وفاق!! رفتار بازاری با شعار وفاق ملی و پایین آوردن آن در حد «نمایش ویترینی» پایان زودهنگام این شعار است. آیا معنای وفاق، سکوت همه ارکان حکومت و قدرت در برابر تصمیمات دولت است؟! اگر انتصابی غیرقابل قبول مثل برخی انتصاب‌ها در سطح معاون وزرا یا احکامی که شخص رئیس‌جمهور می‌دهد، رخ داد، تکلیف چیست؟ حتما شخص رئیس‌جمهور باید منظور خودش از وفاق ملی را مشخص کند. تا آنجا که در گفتار رسمی او مشهود است بنا نبوده که در لایه‌ای از قدرت افرادی فقط به خاطر پوشیدن لباس یک جناح سیاسی انتخاب شوند. افرادی که خصوصیت و شاخصه خاصی جز رادیکال بودن ندارند. با این حال اگر ملاک کارآمدی باشد این انتخاب‌ها قابل دفاع نیست. اگر ملاک وفاق ملی باشد باز هم این انتخاب‌ها باعث شکاف می‌شوند تا وفاق !! بدون شک دادن سهمیه صندلی قدرت به کسانی که در سابقه آنها همکاری مدبرانه و عاقلانه با ارکان قانونی کشور دیده نمی‌شود، مانع کار دولت است. چون زمینه‌های شکاف سیاسی و اجتماعی را ایجاد می‌کنند و این شکاف حتی در صورت اینکه دولت با تمام قوا تلاش کند، هیچ‌گاه منجر به کارآمدی نمی‌شود. بدتر اینکه سهمیه مورد نظر فقط با لحاظ شناسنامه سیاسی فرد داده شود و هیچ ردپایی از کارکرد فرد نداشته باشد. دولت و شخص جناب پزشکیان بدانند رفتار بازاری با شعار وفاق ملی و پایین آوردن آن در حد «نمایش ویترینی» پایان زودهنگام این شعار است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بررسی ابعاد شخصیت امام حسن مجتبی علیه السلام ۲۸ صفر سالروز شهادت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و امام حسن مجتبی علیه السلام بر مسلمانان جهان تسلیت باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهادتِ پیامبر اسلام (ص)، نه رحلت! ۲۸صفر سالروز شهادت پیامبر اکرم حضرت محمد صلی الله علیه و آله و امام حسن مجتبی علیه السلام بر مسلمانان جهان تسلیت باد
ترفندهای نوشتن یک نامه تاثیرگذار به بهانه روز جهانی نامه‌نگاری
فرارسیدن ایام رحلت جانگداز پیامبر اسلام ، حضرت محمد مصطفی(ص) ، شهادت حضرت امام حسن (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) بر همه عاشقان و رهروان امامت و ولایت، تسلیت باد.
سیری در سیره و سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) * با آرامی و وقار راه می‌رفت. * هر كه را می‌ديد سلام می‌كرد. هرگز كسی در سلام كردن بر او سبقت نگرفت. * با مردم چنان معاشرت می‌كرد كه هركس گمان می‌كرد عزيزترين فرد نزد اوست. * هرگز خيره به كسی نمی‌نگريست. * هرگاه با كسی هم صحبت می‌شد به سخنان او خوب گوش فرا می‌داد. * چون با كسی‌ سخن می‌گفت كاملاً بر می‌گشت و رو به او می‌نشست. * با هركه می‌نشست تا او اراده برخاستن نمی‌كرد از جا بلند نمی‌شد. * در مجلس جای خاصی به خود اختصاص نمی‌داد و هرگز در حضور مردم تكيه نمی‌داد. * اگر در حضورش رفتار ناپسندی رخ می‌داد آن را ناديده می‌‌گرفت و موجب خجالت آن شخص نمی شد. * هرگز خطای كسی را نزد دیگران نقل نمی‌كرد. * كسی را بر لغزش و خطای در سخن مواخذه نمی‌نمود. * هرگز با كسی منازعه و جدل نمی‌كرد. * هرگز سخن كسی را قطع نمی‌كرد مگر آن كه لغو و باطل بگويد. و در نقل نمی گفت چرا فلانی چنين گفت بلكه می‌فرمود بعضی‌مردم را چه می‌شود كه چنين می‌گويند؟! * دعوت كارگران و غلامان را می‌پذيرفت و با آن‌ها سر يك سفره غذا تناول می‌كرد. * اگر بيش از سه روز دوستان و آشنايان را نمی‌ديد سراغشان را می‌گرفت. اگر بيمار بودند به عيادتشان می‌رفت و اگر در سفر بودند براي به سلامت بازگشتنشان دعا می‌كرد. * به خويشاوندان خود احسان می‌كرد بی‌آنكه آنان را بر ديگران برتری دهد و حقوق بيشتری برايشان قائل باشد. * هركه عذر می‌آورد عذر او را فوراً قبول می‌كرد. * هرگز كسی را تحقير نمی‌كرد. * هرگز به كسی‌دشنام نداد و ناسزا نگفت و يا به لقب‌های بد نخواند. * هرگز به دنبال عيب‌جویی از ديگران نبود. * با همه خوشخو و مهربان بود و به كسانی كه به او بدی و اهانت می‌کردند نرمخو بود و در مواقع بيماری يا سختی از آن‌ها عيادت و دستگيری مي‌كرد. * در برابر جسارت ديگران صبر می‌کرد و بدی‌ها را با نيكی پاسخ می‌داد. * از بيماران عيادت می‌كرد حتی در دورترين نقطه شهر. * در كارها بسيار مشورت می‌كرد و بر انجام اين مهم تاكيد داشت. * سعی می‌كرد تا ميان ياران خود الفت و انس برقرار كند. * وفادارترين مردم بر عهد و پيمان و قول خود بود و مردم را به وفای عهد بسيار سفارش می‌نمود. * عزيزترين افراد نزد او كسی بود كه خِيرش بيشتر به ديگران می‌رسيد. * هرگاه كسی از او خواسته‌ای داشت اگر مقدور بود آن را انجام می‌داد و گرنه با سخنی خوش با مهربانی و با وعده‌ای نيكو او را راضی می‌كرد. * پيران و سالخوردگان را بسيار اكرام می‌نمود و با كودكان بسيار مهربان بود. * بسيار مراعات غريبه‌ها را می‌كرد تا احساس ناراحتی و بی‌كسی نكنند. * همواره متبسم بود ولی هرگز قهقهه نمی‌زد. * مزاح می‌كرد ولی به بهانه‌ی مزاح، سخن لغو و باطل و بی‌معنا نمی‌گفت. * اگر نام كسی بد بود آن‌را به نام نيك تغيیر مي‌داد. * صبوري و بردباريش همواره بر خشم او سبقت می‌گرفت. * در از دست دادن ماديات و امور دنيوی ناراحت نمی‌شد و يا به خشم نمی‌آمد. * هرگز برای خودش و مسائل شخصی خود از كسی انتقام نگرفت مگر آنكه حريم حق و عدالت شكسته می‌شد. * هيچ خصلتی نزد او از دروغگويی منفورتر نبود. * در زمان خوشحالی يا ناخشنودی جز حق بر دل و زبان نداشت. * هر مركبی كه برايش مهيا مي شد سوار می‌شد و برايش فرقی نمی‌كرد. * اكثر جامه‌ها و لباس‌هايشان سفيد بود. * همواره موهای خود را مرتب كرده و از ژوليده بودن كراهت داشت. * هميشه خوشبو و معطر بود. * هميشه با وضو بود و قبل از وضو گرفتن مسواك می‌زد. * موقع غذا هر چه حاضر مي كردند تناول كرده، شكر می‌كرد و هرگز از هيچ غذايی بد نگفت. * تا گرسنه نمی‌شد غذا ميل نمی‌كرد و قبل از سير شدن در حاليكه هنوز ميل به تناول غذا داشت از خوردن دست می‌كشيد. * هرگز دو نوع غذا را با هم ميل نمی‌كرد. * غذا را به خوبی و بطور كامل می‌جويد. * قبل از تناول غذا و بعد از آن حتماً دست‌های خود را می‌شست. * آب را در سه جرعه می‌نوشيد. * چون می‌خواست وارد منزل شود سه بار اجازه می‌خواست. * بسيار با حيا و عفيف و مهربان بود. * اوقات داخل منزل را به سه بخش تقسيم می‌كرد: بخشی برای عبادت، بخشی برای خانواده و بخشی براي استراحت.
پارلمان اسرائیل، نتانیاهو را احضار کرد. پارلمان رژیم صهیونیستی برای بررسی شکست کابینه کنونی در تحقق اهداف جنگی اعلام شده، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را احضار کرد. کمیسیون روابط خارجی کنست بر این باور است که اسرائیل در تحقق اهداف جنگی اعلام شده شکست خورده است و همچنین تصمیماتی اتخاذ شده است که وضعیت راهبردی اسرائیل را به خطر می‌اندازد.