eitaa logo
قلم قرآنی هُدی
57.4هزار دنبال‌کننده
481 عکس
619 ویدیو
19 فایل
تبدیل گوشی موبایل به قلم هوشمند قرآنی فایل برنامه را از داخل کانال نصب کنید، تا با لمس هر آیه، صوت قرآن را بشنوید و با ۳۰ قاری بین المللی مانند عبدالباسط و پرهیزگار و غیره، قرآن را بشنوید تماس با مدیر کانال و برنامه: @DehdashtiNia کارت: 6037991947618249
مشاهده در ایتا
دانلود
تندخوانی و کندخوانی را چگونه تنظیم کنیم؟
نحوه ی استفاده از ترجمه ی گویا برای کل قرآن
دسترسی به تفسیرها و امکانات دیگر
تنظیمات مختلف برنامه در صفحه ی اول برنامه (جایی که فهرست سوره ها قابل مشاهده است) در قسمت بالا سمت راست، گزینه ی امکانات را انتخاب نمایید و از صفحه ای که ظاهر می گردد، با انتخاب گزینه ی تنظیمات، وارد صفحه ی تنظیمات برنامه می شوید که در آن قسمت، می توانید تنظیمات برنامه را به دلخواه خود تغییر دهید. تغییراتی مانند نحوه ی نمایش صفحات قرآن، انتخاب قاری، غیر فعال کردن صوت (قلم قرآنی) ، متن ترجمه، اندازه ی متن ترجمه، رنگ حاشیه ی قرآن، رنگ هایلایت آیات هنگام پخش صوت، ساعت ارسال آیه ی روز و.... که با مراجعه به قسمت تنظیمات، با آن ها آشنا خواهید شد.
استفاده از ترجمه ی گویای سه بُعدی
نشانگذاری آیات
نمایش ساده ی آیات✅
👌به فضل خدا، برنامه ی ما تنها برنامه ی قرآنی است که همزمان با صوت قاری، هایلایت آیه حرکت می‌کند تا کاربر بتواند متوجه شود کدام قسمت از آیه در حال قرائت است
👌سلام، گوشی خود را در سی ثانیه به قلم قرآنی تبدیل کنید! برای این کار به کانال بپیوندید و فایل برنامه رو نصب کنید👇 https://eitaa.com/joinchat/2768109791C09d3026a5f 📚برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» رو از کانال زیر نصب کنید و از قرائت قرآن با صفحه ی عثمان طه با صوت ۳۰ قاری بین المللی لذت ببرید. ✅علاوه بر اون از تفسیر المیزان، نمونه، نور، و تفسیر روایی برهان هم میتونید استفاده کنید. ضمن اینکه ترجمه ی گویا هم داره و امکانات دیگه ای که باید خودتون تجربه کنید. 👇برای نصب فقط کافیست وارد کانال زیر شوید و «قلم قرآنی هُدی» را نصب کنید: https://eitaa.com/joinchat/2768109791C09d3026a5f التماس دعا
»»» آیه ی روز : ********** (ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir ) أَن تَقُولَ نَفْسٌ يَا حَسْرَتَىَ عَلَىَ مَا فَرَّطتُ فِي جَنبِ اللَّهِ وَإِن كُنتُ لَمِنَ السَّاخِرِينَ زمر-56 (این دستورها برای آن است که) مبادا کسی روز قیامت بگوید: «افسوس بر من از کوتاهیهایی که در اطاعت فرمان خدا کردم و از مسخره‌کنندگان (آیات او) بودم!» ********** نکته ها: «حسرت» به معناى پشیمانى شدید و «تفریط» به معناى كوتاهى كردن و «جَنب» به معناى جهت و ناحیه است. در روایات مى خوانیم كه: امامان معصوم علیهم السلام «جنب اللّه» هستند و در بیش از ده حدیث آمده كه كوتاهى در جنب اللّه، حمایت نكردن از امیرالمؤمنین علیه السلام است.(65) امام باقر علیه السلام مى فرماید: شدیدترین حسرت در قیامت براى علمایى است كه به علم خود عمل نكردند.65) تفسیر اطیب البیان. ********** پیام ها: - قیامت، روز حسرت است. «یا حسرتى » - ترك انابه و تسلیم و پیروى از وحى، كوتاهى كردن است. «فَرَّطْتُ» - از آن چه در كنار خداست باید پیروى كرد. «جنب اللّه» (كتاب خدا، اولیاى خدا، پیامبر خدا) - نتیجه ى تمسخر حقّ در دنیا، تحقیر خویش در قیامت است. «یا حسرتى - ساخرین» - قیامت، روز اقرار و اعتراف است. «فرّطت - كنت لمن الساخرین» - ریشه ى كوتاهى ها، سبك شمردن دستورات الهى و بدتر از آن مسخره كردن آنهاست. «لمن الساخرین» ********** ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir @Ghalam_Ghorani
امام على عليه السلام: تَوَقَّوُا الْبَرْدَ فِي أَوَّلِهِ وَ تَلَقَّوْهُ فِي آخِرِهِ، فَإِنَّهُ يَفْعَلُ فِي الْأَبْدَانِ كَفِعْلِهِ فِي الْأَشْجَارِ، أَوَّلُهُ يُحْرِقُ وَ آخِرُهُ يُورِقُ در آغاز سردی هوا خود را از سرما حفظ کنید و در پایان آن از آن استقبال کنید؛ زیرا سرما با بدن ها همان می کند که با درختان می کند؛ در آغاز[برگ درختان را] می سوزاند و در پایان می رویاند حکمت ۱۲۸ نهج البلاغه @Ghalam_Ghorani
قلم قرآنی هوشمند، به شما امکانات زیر را با افتخار ارائه می دهد: ✅ قرائت هر آیه با لمس همان آیه ✅ صفحات زیبای رسم الخط عثمان طه ✅ قرائت 30 قاری بین المللی + صدای زیبای قاریان خردسال ✅ ترجمه ی گویا ✅ ترجمه ی صوتی سه بُعدی برای برخی سوره ها با کیفیت بال و موسیقی ملایم پس زمینه ✅ امکان تکرار صوت آیات به تعداد دلخواه ✅ ارائه ی سه تفسیر معتبر «نمونه 27 جلدی» ، «المیزان 20 جلدی» و «تفسیر نور ۱۰ جلدی استاد قرائتی». ✅ امکان نشانه گذاری و یا اشتراک آیات در شبکه های اجتماعی ✅ جستجوی قدرتمند در قرآن ✅ امکان گوش دادن به قرائت 26 قاری بین المللی در کیفیت های مختلف ✅ و .... @Ghalam_Ghorani
توضیحات آیه ی روز👇
»»» آیه ی روز : ********** (ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir ) يَا بُنَيَّ أَقِمِ الصَّلَاةَ وَأْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ وَانْهَ عَنِ الْمُنكَرِ وَاصْبِرْ عَلَىَ مَا أَصَابَكَ إِنَّ ذَلِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ لقمان-17 پسرم! نماز را برپا دار، و امر به معروف و نهی از منکر کن، و در برابر مصایبی که به تو می‌رسد شکیبا باش که این از کارهای مهمّ است! ********** نکته ها: مراد از «عَزم» در اینجا، یا عزم و اراده ى قطعى خداوند بر انجام این امور است و یا لزوم عزم و تصمیم جدّى انسان بر انجام آنها. با این كه در قرآن، 28 مورد در كنار نماز از زكات یاد شده؛ امّا در این جا كنار نماز امر به معروف ذكر شده است. شاید به خاطر آن كه در این آیه مورد خطاب فرزند است وفرزندان معمولاً ثروتى ندارند كه زكات بپردازند. «أقم الصّلاة وامر بالمعروف» حضرت على علیه السلام مى فرماید: در مشقت و سختى هایى كه در راه امر به معروف و نهى از منكر به تو مى رسد، صبر كن.(287) صبر، گاهى در برابر مصیبت است، «و بشّرالصّابرین . الّذین اذا أصابتهم مصیبة»(288) گاهى در برابر انجام وظیفه، «وامر بالمعروف و انه عن المنكر واصبر على ما أصابك) و گاهى در برابر گناه، چنانكه یوسف در زندان گفت: «ربّ السّجن أحبّ الىّ...» پروردگار! زندان نزد من بهتر از ارتكاب گناهى است كه مرا به آن مى خوانند، تا آنجا كه فرمود: «انّه مَن یتّق و یصبر فانّ اللّه لا یضیع اجر المحسنین»(289) ----- 287) تفسیر مجمع البیان. 288) بقره، 156 - 155. 289) یوسف، 90. ********** پیام ها: - یكى از وظایف والدین نسبت به فرزندان، سفارش به نماز است. «یا بُنىّ أَقِم الصّلاة» - پاكسازى درونى را با دورى از شرك و بازسازى روحى را با نماز آغاز كنیم. «لاتشرك... اقم الصلاة» - وجوب امر به معروف و نماز، مخصوص دین اسلام نیست. (قبل از اسلام نیز، لقمان سفارش به نماز كرده است) «یا بُنىّ أقم الصّلاة وامر بالمعروف» - فرزندان خود را از طریق سفارش به نماز، مؤمن و خدایى، و از طریق سفارش به امر به معروف و نهى از منكر، افرادى مسئول و اجتماعى تربیت كنیم. «یا بُنىّ أقم الصّلاة وامر بالمعروف» - آگاهى فرزندان خود را به قدرى بالا ببریم كه معروف ها و منكرها را بشناسند تا بتوانند امر و نهى كنند. «یا بُنىّ - وَ امُر - وَ انْهَ» - بعد از توجّه به مبدأ و معاد، مهم ترین عمل، نماز است. «أقم الصّلاة» - كسى كه مى خواهد در جامعه امر و نهى كند و قهراً با هوس هاى مردم درگیر شود، باید به وسیله ى نماز خودسازى و خود را از ایمان سیراب كند. «أقم الصّلاة وامر بالمعروف» - فرزندان خود را آمر به معروف و ناهى از منكر بار آوریم. «وامر بالمعروف...» - امر به معروف، همیشه قبل از نهى از منكر است. «وامر بالمعروف وانه عن المنكر» رشد معروف ها در جامعه، مانع بروز بسیارى از منكرات مى گردد. - در مسیر حقّ بودن كافى نیست، لازم است دیگران را نیز به مسیر حقّ دعوت كنیم. «وامر بالمعروف» چنانكه در سوره عصر مى خوانیم: «الّذین آمنوا و عملوا الصّالحات و تواصوا بالحقّ» - در تبلیغ دین و اجراى فریضه ى امر به معروف و نهى از منكر، باید صبر و سعه ى صدر داشته باشیم. «واصبر على ما أصابك» نهى از منكر، با تلخى ها و نیش زدن هاى گناهكاران همراه است، مبادا عقب نشینى كنیم. - پدر حكیم، رسیدن سختى به فرزندش را مى پذیرد و فرمان صبر مى دهد، ولى ضربه به مكتبش را كه سكوت در برابر فساد باشد، هرگز. «و انه عن المنكر و اصبر على ما أصابك» - امر به معروف و نهى از منكر از مسایل مهم است و صبر در برابر آنچه در این راه به انسان مى رسد ارزش دارد. «انّ ذلك من عزم الامور» سیمایى از نماز به مناسبت سفارش به نماز و امر به معروف در این آیه، اكنون به توضیح مختصرى پیرامون این دو فریضه مى پردازیم: * نماز، ساده ترین، عمیق ترین و زیباترین رابطه ى انسان با خداوند است كه در تمام ادیان آسمانى بوده است. * نماز، ت ********** ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir @Ghalam_Ghorani
✅ تصویری از تعداد نصب برنامه در بازار ⬅️«قلم قرآنی هدی» قرآن برگزیده ی بازار و مایکت است و در گوگل پلی هم بیش از ۳۰۰ هزار مرتبه نصب شده و به فضل خدا، مورد رضایت کاربران قرار گرفته است https://eitaa.com/ghalam_ghorani/39
👈منظور از «سه بُعدی» در قلم قرآنی هدی چیست؟ حتماً یک بار تجربه ی شنیدن ترجمه ی قرآن با صوت سه بُعدی را امتحان کنید. کاربران زیادی در تماس های مکرر با ما، از تجربه ی لذت بخش خود در این مورد ، پیام های محبت آمیزی ارسال کرده اند ✅شما هم نظرات خود را برای ما ارسال کنید @ghalam_ghorani
امام هادی علیه السلام: مَنْ هَانَتْ عَلَيْهِ نَفْسُهُ فَلاَ تَأْمَنْ شَرَّهُ هر كه براى خود شخصيّت و ارزشى قائل نشود از گزند او خاطر جمع مباش تحف العقول جلد۱ صفحه۸۸۱ 🆔 @ghalam_ghorani
»»» آیه ی روز : ************** (https://eitaa.com/joinchat/2768109791C09d3026a5f) وَاذْكُر رَّبَّكَ فِي نَفْسِكَ تَضَرُّعًا وَخِيفَةً وَدُونَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ وَلَا تَكُن مِّنَ الْغَافِلِينَ اعراف-205 پروردگارت را در دل خود، از روی تضرع و خوف، آهسته و آرام، صبحگاهان و شامگاهان، یاد کن؛ و از غافلان مباش! ************** نکته ها✅: در آیه ى قبل، آداب تلاوت قرآن بیان شد و این آیه آداب ذكر و دعا مى باشد كه باید با تضرّع و خشوع و بیم و امید همراه باشد. كلمه ى «آصال» جمع «اصیل»، به معناى نزدیك غروب و شامگاهان و كلمه ى «غُدوّ» جمع «غدوة»، به طلوع فجر تا طلوع خورشید گفته مى شود. بعضى گفته اند مراد از «ذكر» در این آیه، نمازهاى واجب در شبانه روز است. و از ابن عباس نقل شده كه بر اساس این آیه، امام جماعت باید در نماز صبح و شب قرائتش با صداى بلند باشد به مقدارى كه مأمومین بشنوند، نه زیادتر از آن. ************** پیام ها✅: - پیامبران نیز باید پیوسته به یاد خدا باشند، تا چه رسد به دیگران. «واذكر ربّك» - قرآن، علاوه بر ذكر زبانى، ذكر قلبى و یاد درونى را هم مى ستاید. «فى نفسك» - یاد خدا وقتى غفلت زدایى مى كند كه بدون تظاهر و سر وصدا باشد، وگرنه خودش نوعى سرگرمى و غفلت مى شود. «تضرّعاً و خیفةً و دون الجهر» - ربوبیّت خداوند دائمى است، پس سزاوار است كه یاد او هم پیوسته باشد. «واذكر ربّك... بالغدوّ و الاصال» - آن ذكر و یادى بیمه كننده ى انسان است كه عاشقانه و سوزناك و پیوسته و در هر صبح و شام باشد. «تضرّعاً... بالغدوّ و الاصال» - در آغاز هر روز و هنگام شروع به كار و تصمیم گیرى و در پایان هر روز و هنگام جمع بندى و نتیجه گیرى باید به یاد خدا بود. «بالغدوّ و الاصال» - آنان كه هر صبح و شام، خدا را یاد نمى كنند، از غافلانند. « واذكر... ولاتكن من الغافلین» ************** ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://eitaa.com/joinchat/2768109791C09d3026a5f
🌹آیه ی روز، توضیحات این آیه در پایین 👇
✅»»» آیه ی روز : ************** (ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://eitaa.com/joinchat/2768109791C09d3026a5f ) اللَّهُ يَتَوَفَّى الْأَنفُسَ حِينَ مَوْتِهَا وَالَّتِي لَمْ تَمُتْ فِي مَنَامِهَا فَيُمْسِكُ الَّتِي قَضَىَ عَلَيْهَا الْمَوْتَ وَيُرْسِلُ الْأُخْرَىَ إِلَىَ أَجَلٍ مُّسَمًّى إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ زمر-42 خداوند ارواح را به هنگام مرگ قبض می‌کند، و ارواحی را که نمرده‌اند نیز به هنگام خواب می‌گیرد؛ سپس ارواح کسانی که فرمان مرگشان را صادر کرده نگه می‌دارد و ارواح دیگری را (که باید زنده بمانند) بازمی‌گرداند تا سرآمدی معیّن؛ در این امر نشانه‌های روشنی است برای کسانی که اندیشه می‌کنند! ************** ✅نکته ها: «یَتوفّى » از «وَفى » به معناى دریافت كامل امرى است و در مورد مرگ به معناى گرفتن جان به طور كامل است. سؤال: در آیه ى 61 سوره ى انعام مى فرماید: «توفّته رسلنا» فرشتگان ما جان را مى گیرند و در آیه ى 11 سوره ى سجده مى فرماید: «یتوفّاكم ملك الموت» ملك الموت جان شما را مى گیرد و این آیه مى فرماید: خدا جان ها را مى گیرد، كدام صحیح است؟ پاسخ: امام صادق علیه السلام فرمود: خداوند براى عزرائیل «ملك الموت» یاورانى از فرشتگان قرار داده است كه جان مردم را مى گیرند و تحویل او مى دهند و او جان ها را با آنچه شخصاً قبض كرده به خدا تحویل مى دهد.(39) در حدیث مى خوانیم: به هنگام خواب روح در بدن مى ماند ولى نفس به آسمان مى رود و رابطه میان نفس و روح مثل رابطه خورشید و شعاع خورشید است. اگر خدا بخواهد و مرگش رسیده باشد روح نیز از بدن جدا و به نفس مى پیوندد وگرنه نفس از آسمان نازل و به روح ملحق مى شود.(40) سؤال: هنگام مرگ كه روح از بدن جدا مى شود كجا مى رود؟ پاسخ: هنگام مرگ، روح به بدنى مثل همین بدن كه نامش قالب مثالى است ملحق و در برزخ با آن بدن، كامیاب یا عذاب مى شود و در خواب نیز، روح با همان بدن سبك و قالب مثالى رؤیا مى بیند و به اطراف مى رود. جسم انسان در حكم یك اتومبیل و روح در حكم راننده ى آن است؛ گاهى هم ماشین روشن است و هم راننده پشت فرمان، كه این، حالت بیدارى است. گاهى ماشین روشن است ولى راننده پیاده مى شود و مى رود كه این حالت خواب است. زیرا قلب و معده و كلیه كار مى كنند ولى روح جدا مى شود و به بَدَنى مشابه ملحق شده و به اطراف مى رود. این همان بدنى است كه ما در رؤیاهاى خود با آن سیر و سفر مى كنیم و قالب مثالى نام گذارى شده و به قدرى سبك و چابك است كه بدون واسطه مى تواند در آسمان ها پرواز و در اقیانوس ها شنا و در یك لحظه به اطراف دنیا برود. گاهى هم ماشین خاموش و هم راننده جدا مى شود كه این حالت مرگ است.(41) در سخنان پیشوایان دینى نیز مرگ و قیامت، به خواب و بیدارى مثال زده شده است. در حدیث مى خوانیم: «كما تنومون تموتون» همان گونه كه مى خوابید مى میرید و همان گونه كه بیدار مى شوید زنده مى گردید. لقمانِ حكیم به فرزندش مى گفت: اگر قدرت داشتى خواب و بیدارى را از خود دور كنى خواهى توانست مرگ و معاد را هم از خود دور نمایى!(42) ----- 39) بحار، ج 6، ************** ✅پیام ها: - جسم و روح، دو حقیقت مستقل هستند و به هنگام مرگ یا خواب از هم جدا مى شوند و روح پس از مرگ باقى مى ماند. «اللّه یتوفّى الانفس» - مرگ و خواب، برادر یكدیگرند. «حین موتها - فى منامها» - اگر بدانیم كه هر شب جان مى دهیم، از غرور و غفلت و گناه فاصله مى گیریم. «و الّتى لم تمت فى منامها» - مرگ و حیاتِ ما به دست خداست. «اللّه یتوفّى - قضى علیها الموت - یرسل...» - هیچ كس براى همیشه زنده نمى ماند. «یرسل الاخرى الى اجلٍ مسمّى» - خواب و بیدارى براى همه ى انسان هاست، ولى تنها اهل فكر از آن درس مى گیرند. «لآیات لقوم یتفكّرون» ************** ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://eitaa.com/joinchat/2768109791C09d3026a5f
امام على عليه السلام: براى آنچه از دست رفته است اندوه به دلت راه مده، كه تو را از آنچه مى آيد باز مى دارد غرر الحكم حدیث 10434 دانلود و نصب «قلم قرآنی هدی» 👇 https://eitaa.com/joinchat/2768109791C09d3026a5f
✅ امام على عليه السلام: مَن ضَيَّعَ عاقِلاً دَلَّ عَلى ضَعفِ عَقلِه هر كه شخص خردمندى را از دست بدهد، سُست خردى خود را نشان داده است غررالحكم حدیث8240 @Ghalam_Ghorani