📍 جرم پناهیان تکرار حرف رهبری است ، مشکل انقلابی ها هم مثل همیشه دوری از کلمات آقاست؛ آقا سال ۹۳ فرمودند: جناحبندیهای سیاسی اشکالی ندارد، اما نباید جامعه را به دو قطب تبدیل کرد، زیرا این کار موجب دلزدگی و خستگی مردم و شکنندهشدن محیط جامعه میشود.
📝 شیخ فرهاد فتحی
🆔 @ghalibaffan
📍 خوانندگان محترم فکر نکنند نویسنده از درک معنای ساده خبر اول عاجز است، خیر.
بزرگوار تکنیک رسانهای تحریف بکار برده است. وگرنه روشن است که متن اول در ارتباط با تلاشی است که رییس مجلس در نقش حامی و معین دولت شهید رییسی، انجام داد تا مجلس از استیضاح وزرا منصرف شود.
خط نفاق و نقار هیچگاه دنبال حقیقت نبوده...
📝 مرتضی کامل نواب
🆔 @ghalibaffan
📍وحدت
علی مهدیان در صفحه اینستاگرام خود درباره وحدت قوا نوشت :
🔹دقيقا بعد انتخابات ایران معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا موضع رسمی گرفت و نشان داد برای آمریکا شرکت نکردن مردم در انتخابات مهم بود نه انتخاب پزشکیان یا دیگری، او دوست می داشت میزان حضور، خیلی کمتر از پنجاه درصد باشد و برای همین آمار حضور در انتخابات را ساختگی میدانست.
🔹 کسانی که تیترهای ایران اینترنشنال صهیونیست را دنبال میکردند میدیدند برای آنها، تخریب اعتماد مردم به پزشکیان مهمتر از رای آوردن او است. واشنگتن پست نوشت "پزشکیان در شرایط حساس منطقه توانسته حمایت محافظه کاران میانه رو را به دست آورد " و این همراهی گفتمانی و جهت گیری او در انتخاب وزیران برای آنها نشان دهنده قدرت درونی ایران به حساب می آمد.
🔹"تایمز" اسرائیل به این جملات پزشکیان حساسیت نشان داد که گفته بود "از همه برای پیشرفت کشور استفاده میکند و دست دوستی به سوی همه دراز میکند" این یعنی برای آنها هماهنگی قوا و جریانهای داخلی کشنده تر از هر نکته دیگری است. این نکته در گزارش یورو نیوز هم مورد تاکید بود. کانال ۱۲ اسرائیل نیز نوشت "جراح قلبی که از حکومت تهران انتقاد میکرد رئیس جمهور شد".
🔹همه اینها یعنی مقوله "وفاق" و "همدلی" جریانات و مسوولین داخلی برای دشمن خطرناک است. نکته ای که رهبری از ابتدای تبدیل جریان جوان وخام انقلابی گری منتقد به جریان سیاسی آن را تذکر داد. هم در انتخابات مجلس و هم بارها و بارها بعد آن، او بارها قبل از این نیز گفته بود هر چه باعث دوقطبی شود، حرام بین و خیانت است و البته این جملات او معمولا توسط این جریان کمتر شنیده میشود. جریانی که بیشتر اهل دل خنک کردن است تا رسیدن.
🆔@ghalibaffan
📍 مسیر که پناهیان با نقد تحجر آغاز کرد با نفی دوقطبی سازان ادامه یافته
@ghalibaffan
📍 پرسشی از هواداران دکتر جلیلی: شما که اصلاح طلبان را از ریشه کافر و غیر قابل اعتماد میدانید، بخش عمده ای از جبهه انقلاب را هم منافق قلمداد میکنید؛ بگویید دلسوزان انقلاب برای اجابت درخواست رهبری با چه کسانی وفاق کنند؟ با مریخی ها خوب است؟! با وحدت مخالفید یا با مطالبه حضرت آقا؟!
📝 عبدالرحیم انصاری
🆔 @ghalibaffan
📍یک فرمول ساده و سریع برای شناسایی #دوقطبی سازان، پیدا کردن اکانتهایی است که علیه منبر مستدل و منطقی آقای #پناهیان تخریب و توهین به راه انداختهاند
📝امیرحسین یزدانپناه
🆔 @ghalibaffan
📍علاقمندان به شکست دولت نه انقلابیاند و نه اصولگرا
📝 مرتضی کامل نواب تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشت شفاهی به فردا گفت:
🔸انقلابی کسی است که بر پایه مبانی و چارچوب های انقلاب و آموزه ها و رهنمودهای امام و رهبری عمل کند. رهبر معظم انقلاب همواره از دولت ها حمایت کردند و درباره دولت چهاردهم نیز فرمودند «همه باید برای موفقیت این دولت تلاش کنند چون موفقیت دولت، موفقیت همه ماست» بنابراین انقلابی کسی است که عملکرد و رویکردش کمک به این دولت باشد.
🔹بعد از سانحه پرواز اردیبهشت، انتخابات ریاست جمهوری پیش از موعد داشتیم و دولت چهاردهم به صورت اضطراری شکل گرفت و باید کمک کرد تا هر چه زودتر بر امور اجرایی مسلط شود. آقای دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز بر همین اساس صحبت هایی را بیان کرد. در واقع اگر کسی ادعای انقلابی گری دارد باید چنین سخن بگوید.
🔸از منظر اصولگرایی، اصولگرا کسی است که چارچوب و اصولی را بر پایه قانون اساسی و آموزه ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دنبال می کند بنابراین از این منظر نیز باید خود را ملتزم به این دیدگاه بدانیم که کمک به دولت، کمک به پیشرفت کشور و تثبیت انقلاب است.
🔹خارج از دو حالت یادشده اگر کسی رفتار کند، نام آن مشی قبیله ای، فرقه ای، تعصبی، سلیقه ای و ذائقه ای است. به عبارت دیگر
اگر کسی در این اوضاع و احوال دنبال شکست دولت باشد و انتظار شکست و تغییر دولت را بکشد، قطعا نه انقلابی است و نه اصولگرا.
چنین کسی با سیاسی کاری دنبال تحقق خواسته دلش است که قطعا این رویکرد در کشورما جایگاهی ندارد و مورد توجه قرار نخواهد گرفت.
🔸البته راه نقد و نقادی باز است اما باید واقعیت را دید که تازه دولت شروع کرده است و هنوز بعضی وزرا معارفه رسمی نشدند. اگر کسی قصد انتقاد دارد می خواهد به چه موضوعی انتقاد کند. باید کمی صبر کرد تا دولت عملکردش را نشان دهد، آن زمان دوره نقادی با هدف کمک به دولت آغاز خواهد شد.
🆔 @ghalibaffan
📍 یک روز حاج قاسم رو میزدن، یک روز شهید رئیسی، یک روز سرداران سپاه، یک روز رهبری و نظام و حالا هم نوبت پناهیانه!
چرا؟ چون همون حرف رهبری که گفتند دوقطبی سازی نکنید رو تکرار کرده!
📝 محمد بهبهانی
🆔 @ghalibaffan
📍 روزهای نه چندان دور ، به رفیق شهیدش زخم زبان میزنند و بعد شهادتش فهمیدند چه گوهری را از دست دادند
حاج باقر قالیباف
۴۵ سال است خستگی را خسته کرده
۴۵سال مجاهدت و خدمت برای مردم
نگاه جناحی را کنار بگذاریم
اکنون فصل همدلی برای کاروخدمت است
📝 ماشاالله رستمی
🆔 @ghalibaffan
📍 انقلابینماها برای اینکه بتوانند برای اهداف انتخاباتی از زیر بار راهبرد آقا برای کمک به دولت پزشکیان شانه خالی کنند، به دروغ منتقد قالیباف در همراهی با دولت شهید رییسی میشوند. مهمترین میراث دولت و مجلس یعنی برنامه هفتم که دستور کار دولت پزشکیان است، بهترین مصداق همراهی دو رییس قوه پیشین است.
انقلابینماها بجای فرافکنی، از خط رهبری منحرف نشوند.
📝 محمد سعید احدیان
🆔 @ghalibaffan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍تعامل دکتر قالیباف با شهید رئیسی چگونه بود؟
🔹مروری بر تخاطب و تعامل رئیس مجلس یازدهم و شهیدجمهور
🆔 @ghalibaffan
📍 متاسفانه کسانی که امروز برای زدن قالیباف برای شهید رئیسی روضه میخوانند در زمان حیات آقای رئیسی بدترین توهینها و بدترین تویبتها رو علیه ایشون میزدند.
📝 روزنامهنگار سیاسی
🆔 @ghalibaffan
📍 مگر آقای پناهیان چه گفت که اینقدر مورد حمله قرار گرفت؟
🔹۱. اگر ویدئوی کامل صحبتهای آقای پناهیان را گوش دهید، درمییابید اشارۀ ایشان به روزنامۀ کیهان در کنار دیگر روزنامهها صرفاً از باب مثال بوده و هیچگونه تعریض به روزنامۀ کیهان نزدهاند و منظور ایشان قاعدهای بوده که ممکن است بر هر روزنامهای که دچار خطا شود صدق کند. ایشان میگویند: «من از رئیس مجلس میخواهم قانونی تصویب شود تا جلوی هر روزنامهای که از منابع دولتی استفاده میکند و دوقطبیسازی میکند، گرفته شود؛ فرقی نمیکند؛ از کیهان گرفته تا اطلاعات تا جمهوری اسلامی و هر روزنامۀ دیگری». بنابراین، آقای پناهیان روزنامۀ کیهان را از باب مثال در کنار روزنامههای اطلاعات و جمهوری اسلامی و دیگر مثالها ذکر کردند. وگرنه در غیر این صورت علاوهبر کیهان، روزنامۀ جمهوری اسلامی و اطلاعات که ایشان اسم بردند جزو روزنامههای دوقطبیساز محسوب میشدند که خب این برداشت از صحبتهای ایشان نارواست.
🔹۲. مقابله با دوقطبیسازی جعلی صرفاً نظر آقای پناهیان نیست، بلکه فرمایش مؤکد حضرت آقاست. آقای پناهیان این بیانات را صرفاً تبیین کردهاند. اینکه دوقطبیسازی باعث میشود شما نتوانید از خوبیهای جریان رقیب تعریف کنید و مجبور شوید از نقاط ضعف جریان خودی دفاع کنید، آیا چیزی جز حرف صحیح و حق است؟ طبق نگاه دوقطبیسازان، یک نفر یا خائن است یا انقلابی. اگر کسی در قطب ایشان نباشد، انقلابی نیست و اگر کسی در سمت آنها بازی کند، دیگر نباید او را نقد کرد، حتی اگر مقابل فرمایش رهبری عمل کند یا حرف بزند. دوقطبیسازی نیاز حیاتیِ کسانی است که حیات سیاسیشان در برچسبزنیهایی ازقبیل «وسطبازی یا صورتیبازی» است. پایان دوقطبیسازی پایان این قبیل برچسبزنها خواهد بود. البته نقد هر کس ازجمله آقای پناهیان طبیعی است و اشکالی ندارد، اما اگر معتقد باشیم هر کسی که خلاف منافع حزب و دستۀ ما حرف بزند او را انقلابی ندانیم، عیناً در تضاد با انقلابیگری است.
🔹۳. رهبر انقلاب، بهصورت جدی، با ایجاد دوقطبیهای جعلی در کشور مخالفاند. رهبر انقلاب میفرمایند: «یک وقت [هم] هست اختلاف نظر جوری است که هر چیزی از یک طرف صادر بشود ــهرچه میخواهد باشد: فکر، عمل، خوب، بدــ از سوی این طرف دیگر محکوم است، از این هم هرچه صادر میشود از طرف او محکوم است؛ اسم این دوقطبی است. [...] اینها از کارهایی است که امروز مخالفین ملّت ایران و دشمنان ملّت ایران مشغولند». آیا آقای پناهیان چیزی جز این بیان رهبر انقلاب را گفته است؟ اینجماعت چرا مستقیماً به رهبری حمله نمیکنند، اما به تبیینکنندگان حرف ایشان هجوم میبرند؟ زیرا مخالفت با سخن صریح رهبری هزینه دارد و عدهای چون تمام اعتبار ظاهریشان از رهبری است، نمیتوانند مخالفت خود را با آقا علنی کنند، لذا سخنان رهبری از هر زبان دیگری خارج شود، این افراد سریعاً موضع میگیرند. نمونه دیگرش هم بحث حمایت از دولت پزشکیان و کمک به موفقیت پزشکیان است که رهبری بارها تکرار کردند، اما این جماعت باز هم به قالیباف حمله میکنند، زیرا قالیباف هم از بُن دندان باور دارد که موفقیت دولت موفقیت اسلام و ایران است.
🔹۴. مجدداً اشاره کنم نطق دکتر قالیباف نزد حضرت آقا نظر جریان انقلابی دربارۀ وفاق را مشخص کرد که با تأییدات رهبری همراه شد. همانطور که آقای قالیباف در آن نطق گفت، ما با دولت در یک جبهۀ سیاسی نیستیم، اما با حفظ اختلاف سلیقهها خود را کنار دولت میدانیم . رهنمودهای رهبر انقلاب تنها معیار مواجهۀ ما با دولت چهاردهم است. هرجا دولت ذیل تأییدات و تأکیدات حضرت آقا باشد، حمایت خواهیم کرد و هر زمان هم از رهنمودها و سیاستهای رهبر معظم انقلاب عدول کند، محکم مقابل دولت خواهیم ایستاد و رفتار آن را اصلاح خواهیم کرد. بنابراین تأکید حضرت آقا بر کمک به دولت را تشریفاتی و تصنعی و از روی تعارف و رفع تکلیف نمیدانیم. وقتی آقا میگویند باید به دولت کمک کرد، یعنی باید به دولت کمک کرد و نباید در کمین شکست دولت نشست تا بعد از شکست، ما جای او را پر کنیم. حال سؤال این است: کسانی که رودربایستی را کنار گذاشتند و مترصد پایان ناتمام دولت چهاردهم نشستهاند، توصیههای رهبر انقلاب را چگونه توجیه میکنند؟ آیا این توصیهها را هم تفسیر به رأی میکنند یا تصمیم گرفتهاند رودربایستی را کنار بگذارند و، با نظریههایی ازجمله «رأی تقلیدی نیست»، باورشان را نسبت به پذیرش رهنمودهای رهبری شفاف کنند؟
📝 محمدسعید احدیان
🆔 @ghalibaffan
📍 توهین به مردم و جامعه و ندیدن واقعیت، همراه با تحریف ایده وفاق توسط سوپرانقلابیون
📝 نو اصولگرا نوشت:
🔹مهدی جمشیدی در مطلبی تحت عنوان «پشتصحنۀ طرح وفاق ملّی» به ایده اصلی دولت چهاردهم حمله کرده است. این مطلب از جهات زیادی در تناقض با ادعاهای مردمی این جریان و تفسیر اشتباه آنها از انقلابی گری است.
🔸او در ابتدا مفهوم وفاق ملی را تصادفی می داند؛ در ادامه اما برآمدن مسعود پزشکیان را حاصل تلاش اصلاح طلبان برای شرمندگی و انفعال حاکمیت می داند که در تضاد با اراده نظام مبنی بر به رسمیت شناختن رای و نظر مردم قرار دارد و اگر چنین فرضی پذیرفته شود، نتیجه آن تفسیری ضعیف از حاکمیت ارائه می کند. در عین حال البته نمی توان گرایش های رادیکال اصلاح طلب را در پهن کردن چنین راهبردی نادیده گرفت اما در نهایت ارتباط دادن پیروزی پزشکیان به این راهبرد در مشارکت ۵۰ درصدی اشتباه است.
🔹جمشیدی در ادامه از عباراتی استفاده می کند که نتیجه اش خفیف شدن جامعه و به رسمیت نشناختن آگاهی مردم است. او که انگار همچنان نمی خواهد شکست نامزد مورد حمایت اش را باور کند به جای پذیرفتن استراتژی اشتباه عدم اجماع و تک روی سیاسی به رای دهنده حمله می کند و می نویسد:« پشت مفهوم وفاق ملّی، این پیشفرض نهفته است که جامعۀ ایران، گرفتار پراکندگی و تضاد درونی شده و میان حاکمیّت و مردم نیز، فاصله و گسست رخ داده و... چند شکاف اجتماعی در نظر گرفته شد: شکاف قومیّتی، شکاف سیاسی، شکاف مذهبی و شکاف جنسیّتی. در این طرح، اینگونه تصویرسازی شد که این شکافها در جامعۀ ایران، بسیار فعّال و خطرناک شدهاند ... این در حالی بود که شکافهای یادشده، غیرفعّال بودند و جامعه، چنین حسی نداشت که این شکافها، آزاردهنده هستند»
این نگاه تقلیل گرایانه به واقعیت موجود و غیرواقعی به جایی میرسد که جمشیدی بدون رودربایستی، به مردم ایران توهین کرده و مینویسد: «جامعه نیز طوطیوار و رعیّتمآب، تمکین میکند و تفکّر مستقل را به کناری میاندازد. سیاست، اینچنین برده و بندۀ روایت شده و جامعه نیز در این حد، مغلوب و مسحور خواصی شده است که فن روایت را میدانند و دست تصرّف به سوی واقعیّت دراز میکنند».
🔸این سخن در حالی مطرح شده که امثال دکتر جمشیدی جریان اصول گرا را به جهت غیر مردمی بودن نقد می کنند اما اکنون خود به مثابه پدرخوانده های ضد مردم وارد میدان شده اند و از جامعه تفسیر طوطی وار بودن و رعیت مآب بودن ارائه می دهند. این نشان می دهد که این جریان ها فقط مردمی را می خواهند که به همفکران شان رای دهد و بقیه جامعه را رعیت مآب لقب می دهند. آیا چنین جریانی می تواند مدعی لیدری نیروهای انقلابی باشد. پاسخ به نظر روشن است. این متن به وضوح ماهیت یک طیف سیاسی را روشن و صریح بیان می کند.
🔹سوال دیگر این است؛ افراد یا جریانی که چنین نگاهی به رای مردم دارد و دولت منتخب را لیبرال اسلامی می داند می تواند به دنبال موفقیت دولت باشد؟ چگونه می توان با چنین ذهنیتی به رای مردم و دولت ، بنای تلاش در جهت راهبرد رهبر انقلاب را گذاشت و مدعی انقلابی گری بود؟ مگر اینکه در تعریف جدید انقلابی گری از سوی آقای جمشیدی توصیف جدیدی از رابطه با مردم و رهبری ایجاد شود.
🆔 @ghalibaffan
📍مگر آقای پناهیان چه گفت که اینقدر مورد حمله قرار گرفت؟
@ghalibaffan