با دقت بخوانید
این روزها دغدغۀ مسلمانان جهان برای خواندن جزءهای عقبافتادهشان از ختم رمضانی قرآن، بیش از نگرانیشان برای وعدههای غذایی عقبافتاده در نوار غزه است.
نگرانی زنان خانههامان برای انتخاب غذا برای پخت سحری فردا، بیشتر از نگرانیشان برای مادران غزه که گوشتهای سوخته اطفالشان را در پلاستیک جمع میکنند است.
امروز صیام و گرسنگی مردان در سراسر بلاد اسلامی، آنها را به یاد ساعتهای باقیمانده تا افطار میاندازد اما بهیاد گرسنگی مسلمین غزه نه.
والدینِ بچههای ناز و لطیفی که هنوز به تکلیف نرسیدهاند، وقتی اندک زحمت و اذیت کودکشان در روزۀ کلهگنجشکی را میبینند، تاب نمیآورند و اصرار میکنند که غذا بخور، ولی لحظهای برای ماهها گرسنگی اطفال غزاوی بغض نمیکنند.
جوانها کتب اخلاقی میخوانند؛ شیعیان ابوحمزه و سنیها رکعتبهرکعت تراویح میخوانند، اما کسی برای نوامیس مسلمین زیر یوغ یهود فریادی برنمیکشد.
قحطی شده
امکانات پزشکی نیست
خانهها تخریب شده
مساجد خاکستر شده
همه اما کنج محراباند.
جهان اسلام مرده؛
در تابوت خفته؛
و حتی غیورمردی نیست که بر جنازهاش نماز بگذارد.
نه دول اسلامی رگ غیرتی برای حمایت و نطق کشیدن دارند و نه حتی عموم مسلمین مواسات و همدردی با مسلمانهای زیر بمب و آوار غزه.
فراموش شدهاند
انگار که هرگز نبودهاند
نه دیگر تیتر خبرهایند
و نه موضوع یادداشتها
نه در دعاهای جمعیِ مساجد میشود یافتشان
و نه در محتوای مجازی تایملاین جهان اسلام.
سفرههای افطار در پنجاهودو مملکت اسلامی، روی خون اطفال غزه پهنشده انگار.
هیچکس به یادشان نیست هیچکس.
چه خوب گفته بود آن خبرنگار فلسطینی:
این بدترین ماه رمضانی نیست که بر امت مسلمان می گذرد؛ بلکه بدترین امت مسلمان است که ماه رمضان بر او میگذرد!
«مهدی مولایی»
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
🔴مگر لیبرال ها چه موجوداتی هستند ؟
⏪مگر لیبرال ها چه موجوداتی هستند که امام خمینی قائم مقام رهبری جمهوری اسلامی را به دلیل قرابت فکری با آنان برکنار می کند ؟
▪️امام خمینی در تاریخ ۶ فروردین ۶۸ خطاب به آیت الله منتظری نوشت:
از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرالها و از کانال آنها به منافقین میسپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست دادهاید.
⏪۶ فروردین سالروز برخورد امام خمینی با تفکر لیبرالی در جمهوری اسلامی
قضیه اخیر زمین حوزه علمیه ازگل و گرگ زمینخوار!
🔹پیرو جنجال اخیر مربوط به زمین حوزه علمیه ازگل و حواشی ایجاد شده برای آقای صدیقی، حوزه علمیه مذکور با صدور بیانیهای اعلام کرد دستور بازگشت زمین به حوزه صادر و مراحل اداری آن در حال انجام است. آقای صدیقی را سالهاست که میشناسم و باتوجه به ویژگیهای ایشان، آخرین فردی که میتوانم ادعای زمینخواری او را باور کنم ایشان است (در این تعبیر هیچ مبالغهای به کار نبردم). البته فارغ از شخصیت مهذّب ایشان، نقدی که به ایشان و برخی دیگر از بزرگان در موضوعات مشابه وارد است عدم اِشراف لازم به دفتر و نزدیکان است که سبب بروز چنین جنجالهایی میشود.
🔹اما حالا که برخی با سوء استفاده از این قضیه، سعی دارند چنین موضوعی را به کل نظام جمهوری اسلامی بسط دهند و آنرا دلیلی بر وجود فساد سیستماتیک در نظام بدانند خوب است یادی کنیم از زمینخوار بزرگ، جناب رضاشاه پهلوی که پس از تبعید او، آقای ملک مدنی (یکی از نمایندگان مجلس وقت شورای ملی) در نطقی درباره املاک تصرفی او چنین نطقی ارائه کرد: شاه سابق را میدانم ۱۷ سال در این مملکت سلطنت کرد و به روز که حساب کنیم تقریبا ۶۰۰۰ روز میشود و او ۴۴۰۰۰ سند مالکیت صادر کردهاند، تقسیم که بکنیم ایشان روزی ۷ سند مالکیت گرفتهاند!
🔹شدت زمینخواری پهلوی به حدی بود که یرواند آبراهامیان (تاریخ نگار ارمنی تبار) در کتاب ایران بین دو انقلاب چنین مینویسد: رضا شاه در زمان کنارهگیری از سلطنت سرمایهای در حدود سه میلیون پوند و بیش از سه میلیون اکر زمین (هر اکر برابر با ۴۷۴۰ متر مربع است) به ارث گذاشت! ولع رضاشاه برای کسب مالکیت اراضی به شکلی بود که برخی به او لقب گرگ زمینخوار دادند (نخستین بار سیدحسن تقی زاده وزیر مالیه رضاخان این لقب را به او داد).
🔹این چند سطر را نوشتم تا حالا که عدهای در این آب گل آلود، با رویکردی غیراخلاقی سعی بر انتساب موضوع زمینخواری به آقای صدیقی را دارند فراموش نکنیم که تا همین چند دهه قبل، شخص اول مملکت چنان در زمینخواری اسراف و افراط میکرد که حتی نزدیکانش به او لقب گرگ زمینخوار داده بودند! در عین حال امید است با اِشراف و التفات بیشتر بزرگان نسبت به دفتر، اقربا و نزدیکان خود، انشاالله دیگر شاهد چنین جنجالهایی که هم به اعتبار خود آنها لطمه میزند و هم به اعتبار نظام نباشیم.
🔹 دکتر منان رئیسی نماینده منتخب شهر قم
5.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مردمی سازی تولید و انقلاب اقتصادی
تحقق مشارکت مردم در تولید، نیازمند تحول اساسی در دستگاه کارشناسی و برنامهریزی کشور است تا موانع، رانتها و انحصاراتی که نقش مردم را تا سرحد کارگران اقتصاد سرمایهداری تقلیل میدهد، شکسته و راهها برای مشارکت مردم گشوده شود.
و این نبرد اقتصادی، افرادی متناسب با خودش را میطلبد با تحلیلهایی عمیق و محاسباتی دقیق و نقطهزن، افرادی خطشکن و معبرگشا، افرادی از جنس شهید حسن باقری؛
شهیدی که با نگاهی نافذ، سبکی متمایز را در اطلاعات عملیات، شناسایی و سازماندهی توان رزمی پایهگذاری کرد و محور تحولاتی مهم در دفاع مقدس بود.
مردمیسازی تولید، بدون چرخشهای تحولآفرین دستیافتنی نخواهد بود.
#مهدی_عسگری 🇮🇷
نایبرئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس
ویراست مهم دکتر کریمی معاون اشتغال وزیر کار:
قانون گذار حکیم بوده است و اصل ۴۳ را مقدمه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی قرار داده است.اگر عموم مردم مجهز به ابزار تولید بشوند(اصل ۴۳) آنگاه تقسیم مالکیت در ابعاد دولتی،تعاونی و خصوصی معناپذیر و مؤثر خواهد بود(اصل ۴۴).
جهش تولید با مشارکت مردم یعنی اجرای کامل اصل ۴۳ و ۴۴ با همین توالی!
🔖الحمدالله مطالبه تحقق اصل ۴۳ قانون اساسی از مسئولین محترم، ثمرات خوبی داشته است.
انشاالله این گفتمان تا پیادهسازی کامل این اصل و تبدیل آن به گفتمان فراگیر ملی ادامه یابد.
✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
💢قانون بانکداری بدون ربا هرگز به عنوان یک قانون جامع مطرح نشد
☑️ مهمترین اتفاق در حوزه نظام بانکی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را می توان تصویب و اجرای قانون عملیات بانکی بدون ربا در سال های 62 و 63 دانست. اگر چه نگاه های متفاوتی درباره جایگاه و نقش این قانون وجود داشت؛ برخی آن را قانونی جامع و برخی دیگر آن را قانونی مکمل و موقتی می دانستند.
🔹ایرج توتونچیان که معاون اقتصادی و بین الملل وزیر وقت اقتصاد است، به واسطه مطالعات خود در حوزه اقتصاد اسلامی که سابقه آن حتی به سالهای قبل از پیروزی انقلاب مربوط می شود، به عنوان یکی از نمایندگان وزارت اقتصاد برای دفاع و پیگیری امور این لایحه به مجلس معرفی می شود. او بعدها به عنوان یکی از منتقدان اصلی قانون مذکور تبدیل شده و نظام بانکی ایران را فرسنگ ها دور از نظام بانکی و مالی یک جامعه اسلامی معرفی می کند. وی درباره جامع یا مکمل بودن این قانون معتقد است:
"قانون عملیات بانکی بدون ربا هرگز به عنوان یک قانون جامع مطرح نشد. وقتی ما از لایحه دفاع می کردیم و لایحه به صحن علنی رفت، عمده فکر و ذکر ما این بود که گیرنده و دهنده در سیستم جدید، ربا ندهند و ربا نگیرند؛ وگرنه بقیه شرح وظائف بانک مرکزی در آن قانون تغییر چندانی نکرده بود و قانون پایه همان قانون پولی بانکی مصوب سال 51 بود؛ ضمن اینکه آن زمان مسائلی چون بازار ثانویه، سفته بازی، بورس و خیلی از مسائل دیگر به شکل امروزی آن مطرح نبود یا گسترش نداشت بنابراین عمده مساله و دغدغه ما این بود که بین وام دهنده و گیرنده، ربا نباشد".
📚تاریخ بانکداری اسلامی در ایران، میثم مهرپور ص121.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 #روزی_زیبا #شب_قدر #ماه_رمضان
چه خبر نجف؟
نمیبری مارو یه سحر نجف؟
🌹یا امیرالمومنین(ع) مارو یه افطار مهمون خودت کن🌹
🎙 #سید_رضا_نریمانی