6.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صدها کشیش مسیحی دستهجمعی در یک کلیسا مسلمان شدند! و شهادتین را به عربی و انگلیسی قرائت کردند ولی اصلاً خبرش جهانی نشد.
#جبهه_واحد
✅ #اخبار_جبهه_مقاومت
👇👇
🆔️ @akhbarmoghavamat
بسم الله الرحمن الرحیم
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
سلام و رحمه الله، صبحتون بخیر و معرفت
عاقبتمون ختم بخیر
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عالمی عارف می فرمود:
نور عبادات را از بین نبریم
🌹اعمال وعبادات ما همگی نور دارد، باید اثر و نور این ها را با مراقبه و محافظت نگه داریم وازدست ندهیم.
ما متاسفانه غالبا ولخرج هستیم؛ ولخرج نور!
🌹اگر از عبادتی نوری کسب کنیم ، آن را حفظ نمیکنیم. فورا بارفتارمان آن را خرج میکنیم وازبین میبریم!
🌹نماز شب میخوانیم بعد غیبت میکنیم و نور نمازشب ازبین میرود، یک نورانیت هم اگر شب به ما بدهند، صبح خرجش میکنیم!
🌹یک دعا میخوانیم، با جواب تلخی که مثلا به مادرمان میدهیم، از بین میبریم!
خلاصه هرعمل خیری نور دارد،
اگر نور ها را حفظ کنیم،
به تدریج این نورها جمع شده و قوی میشود و دارای آثار عالیه میشود.
🌸🌹🌺🪷🌷🌸🌹🌺🪷🌷
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸بیست سال است نماز میخوانم اما ...🔸
برخی افراد، در نماز، مسئلهی حل نشده را حل میکنند و یا گمشدهای را پیدا میکنند! با این وضع میخواهند نماز برایشان سازندگی هم داشته باشد؟! میگویند: من بیست سال است که نماز بجا میآورم، تقرّب کو؟ قرب کو؟ همانجایی که بودیم هستیم!
این درست مثل این است که ما غذا را بجویم ولی فرو نبریم؛ بلکه در یقه و آستین خود بریزیم؛ مثل بعضی از بیماران که قرص و یا دوای خود را جلوی دکتر در دهان میگذارند ولی بعد آن را دور میریزند. البته که این مریض، خوب نمیشود. وقتی انسان نماز را بر سر زبان آورد و این نماز را فرو نبرد، مثل این است که دارو را در دهان گذاشته و بعد آن را بیرون ریخته است. خوب این نمازی که پایین نرفت در انسان تأثیر نگذاشته و نفوذ نمیکند. انسان با نماز چه کرده که نماز با او چه کند؟
@haerishirazi
جلسه دوم رشد وتوسعه فردی با رویکرد به خانواده(بهشت خانواده)،،،دکتر احمدرضا قنبری 🌹🌹🌹
غنی سازی زندگی زناشویی،صمیمیت در زندگی زناشویی،آشتی با خدا،۵ عنصر تاثیر گذار در رفتار .احساس وسرنوشت،شانس،گفتمان خودمان،در تو بود هرچه تمنا کنی،هوش قلبی. هوش معنوی.
👇👇👇👇
هدایت شده از 🌹انجمن اولیاومربیان🌹
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیر نور (محسن قرائتی)
إِنَّما يُرِيدُ الشَّيْطانُ أَنْ يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَداوَةَ وَ الْبَغْضاءَ فِي الْخَمْرِ وَ الْمَيْسِرِ وَ يَصُدَّكُمْ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَ عَنِ الصَّلاةِ فَهَلْ أَنْتُمْ مُنْتَهُونَ «91»
همانا شيطان مىخواهد به وسيله شراب و قمار، ميان شما دشمنى و كينه بيفكند و شما را از ياد خدا و نماز باز دارد. پس (با اين همه مفاسد) آيا دست برمىداريد؟
نکته ها
با آن كه طبق آمارى كه ارائه مىشود، بسيارى از قتلها، جرائم، تصادفات، طلاقها، امراض روانى، كليوى و ... ناشى از شراب است، امّا قرآن در اين آيه در بيان فلسفهى تحريم، روى دو نكته تأكيد دارد: يكى ضرر اجتماعى يعنى كينه و عداوت و ديگرى ضرر معنوى يعنى غفلت از نماز و ياد خدا.
اين آيه برجستهترين اثر شراب و قمار را بازداشتن از ياد خدا و نماز دانسته است، اكنون جاى اين سؤال است كه اگر كارهاى عادّى مثل: تجارت، ورزش، تحصيل و مطالعه و امثال آن نيز ما را سرگرم كرده و از ياد خدا و نماز بازدارد، آيا مانند شراب و قمار است؟ آرى، هرچه ما را از خدا غافل كند، مانند شراب و قمار، ناپسند است، گرچه اسلام به خاطر لطف و آسان گرفتن، آن را حرام نكرده باشد.
پیام ها
1- هر كس كه عامل كينه و عداوت در ميان مردم شود، مانند شيطان است. إِنَّما يُرِيدُ الشَّيْطانُ ...
2- تحريكات شيطان دائمى است. «إِنَّما يُرِيدُ الشَّيْطانُ»
3- جامعهاى كه در آن عداوت باشد، شيطانى است. إِنَّما يُرِيدُ الشَّيْطانُ أَنْ يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَداوَةَ ...
4- از الفت و وحدت پاسدارى كنيم و با هر آن چه آنها را از بين مىبرد، مبارزه كنيم. «إِنَّما يُرِيدُ الشَّيْطانُ أَنْ يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَداوَةَ»
جلد 2 - صفحه 368
5- الفت و مهربانى بين اهل ايمان، مورد عنايت خاص خداوند است. «إِنَّما يُرِيدُ الشَّيْطانُ أَنْ يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَداوَةَ»
6- قمار و شراب، ابزار كار شيطان براى ايجاد كينه و دشمنى است. إِنَّما يُرِيدُ الشَّيْطانُ ... فِي الْخَمْرِ وَ الْمَيْسِرِ
7- نماز برترين سمبل ياد خداست. (با اينكه نماز ذكر خداست، نام آن جداگانه آمده است) «عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَ عَنِ الصَّلاةِ»
8- بيان فلسفهى احكام، يكى از عوامل تأثير كلام در ديگران است. الْعَداوَةَ وَ الْبَغْضاءَ ... فَهَلْ أَنْتُمْ مُنْتَهُونَ
9- با تمام عواملى كه باعث ايجاد كينه و دشمنى مىشود، بايد مبارزه كرد. يُرِيدُ الشَّيْطانُ أَنْ يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَداوَةَ وَ الْبَغْضاءَ ... فَهَلْ أَنْتُمْ مُنْتَهُونَ
10- در صدر اسلام برخى از مسلمانان، على رغم تحريم شراب و قمار، باز بدان مشغول بودند، مورد توبيخ خداوند قرار گرفتند. «فَهَلْ أَنْتُمْ مُنْتَهُونَ»