eitaa logo
قرارگاه اساتید وطلاب انقلابی حوزه علمیه قم
2.6هزار دنبال‌کننده
11هزار عکس
8هزار ویدیو
207 فایل
كانال رسمي قرارگاه اساتيد و طلاب انقلابي حوزه علميه قم، تاسيس 1394 #محل تجمع خواص طرفدار حق #رسانه جبهه انقلاب از سراسر کشور #اخبار مجموعه انقلابی خود را در کانال ما منتشر کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
♻️ به خامنه‌ای بگویید یک مرید به مریدانت اضافه شد! (به بهانه‌ی نهم ربیع و مراسم‌های مخفی عیدالزهرا) رضاامیرخانی: سال۸۸ سفری به افغانستان داشتم؛ در اون سفر دیداری با یکی از مشاوران حامد کرزی و یکی از مشاوران وزیر خارجه وقت افغانستان داشتم. 🔹از هر دری سخنی شد تا بحث به مراسم ۹ربیع و لعن بزرگان اهل‌سنت رسید. من هی سعی می‌کردم با دیدگاه وحدت اسلامی حرف بزنم، اما هر چی می‌گفتم مشاور کرزی یه فیلم بلوتوث‌شده توی گوشیش نشون می‌داد از مجالس لعنی که فلان سخنران معروف در اون صحبت می‌کرد.دیدم قبول نمی‌کنن. 🔹️گفتم براتون خاطره‌ای تعریف می‌کنم: مدتی پیش که در یک مراسمی نزد رهبر انقلاب بودم، بعد از مراسم سوالی از ایشون داشتم و ایستاده بودم تا نوبت‌م بشه. یک حاجی بازاری متدین به آقا گفت: از موقعی که شما برگزاری مجالس ۹ربیع رو ممنوع کردید، خودم دم در خونه می‌ایستم و هر گوشی و ضبط صوتی که مدعوین دارن می‌گیرم و نمیذارم هیچ فیلمی از این مجالس بیرون بره. حاجی، توقع داشت مورد تحسین رهبری قرار بگیره؛ آقا گفت: «این که من لعن بزرگان اهل‌سنت رو ممنوع کردم، به خاطر عواقب این‌طوری‌ش نیست! این اعتقاد قلبی منه و حاضرم این اعتقاد رو روی کفن‌ام بنویسن!» ️امیرخانی ادامه می‌دهد: وقتی این خاطره رو برای اون دو مشاور نقل کردم، مشاور کرزی گفت: وقتی رفتی ایران به خامنه‌ای بگو «یک مرید به مریدان تو افزوده شد!» من چندی بعد در دیداری با رهبری این رو تعریف کردم و گفتم من افشای سرّ کردم. آقا فرمودند: «تا می‌تونید از این افشاها بکنید." @gharar_a
🔸روش صحیح 🎙 آیت الله مجتهدی تهرانی(ره): 💟✨اگر فامیلی دارید ڪه وضع مالی خوبی ندارد، هر وقت به دیدارش مےروید مقداری برنج ، روغن و یا هر چه که مقدور است برایش ببرید. 💟✨اینها صله رحِم است ، نه اینڪه بروی تو خونش بنشینی و میوه‌ات را هم بخوری، اونو تو قرض بندازی! بعد بگی الحمدلله صله رحم بجا آوردم. 👌🏻این صله رحم با وجود آگاهی از وضع مالی طرف مقابل نه تنها ثواب ندارد بلکه جفا در حق اوست . 🌸🌸🌸🌸🌸 @gharar_a
♻️ درخواست تغییر نام خیابان نوفل‌لوشاتو؛ زنگ خطر بحران در نسل دلسوز امروزی در واکنش به اقدامات اسلام‌ستیزانه دولت فرانسه و حمایت از توهین به پیامبر اسلام، جمعی از جوانان هموطن دوستدار رسول مهربانی، پویشی راه انداختند برای تغییر نام خیابان نوفل لوشاتو در تهران. اما خبر عجیب در این باره ارسال نامه ای از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به شورای شهر تهران و تقاضای تغییر نام این خیابان بود؛ نامه ای که در متن آن آمده است: «از آنجا که خیابان نوفل لوشاتو (خیابان فرانسه قدیم)، به خاطر بودن سفارت فرانسه در آن، وجه تسمیه یافته است؛ پیشنهاد آن داریم که شورای شهر تهران در اقدامی فوری و انقلابی؛ نام این خیابان را به اسامی چون «خاتم الانبیاء» و یا «نبی اکرم» تغییر دهد تا شاید بتواند اندک نقشی را در جهت مقابله با اقدام شنیع صورت گرفته در توهین به ارزش های والای اسلامی و توهین به پیامبر مهربانی‌ها ایفا کرده باشد.» به نظر می‌رسد اکثر جوانانی که تصاویر برخی از آنها در فضای مجازی منتشر شده که در حال پایین آوردن تابلو خیابان نوفل لوشاتو یا در حال نصب عنوان دیگری روی آن هستند، اساسا اطلاعی از علت نامگذاری این خیابان ندارند و واقعا تصورشان این است که چون سفارت فرانسه در این خیابان بوده، نامش نوفل لوشاتو شده است. و این یک زنگ خطر است؛ یک نشانه جدی برای وجود یک آسیب عمیق در جنبش دانشجویی. «انقطاع از عقبه تاریخی آرمانی انقلاب اسلامی». آسیبی که اگر درمان نشود به «بحران هویت جنبش دانشجویی» تبدیل خواهدشد. بی اطلاعی فعالان بسیج دانشجویی از یک اتفاق ساده و مشهور در تاریخ انقلاب، باید برای بزرگان و پیشکسوتان جنبش دانشجویی و مدیران فرهنگی نهادهای انقلابی یک هشدار قلمداد شود. این بی اطلاعی فقط در این یک مورد خلاصه نمی‌شود. بسیاری از تحولات سال‌های نخست انقلاب حتی دهه‌های اخیر مثل کنفرانس برلین، کوی دانشگاه و حوادث مهم دیگری که در دوره حاکمیت اصلاحات رخ داده یا تغییر و تحولات برخی جریانات دیگر و شخصیت‌های آنان بویژه در اصولگرایان، برای نسل امروز ناشناخته است. ریشه این فاصله گرفتن جوانان دانشجو از مبانی و حتی اطلاعات ساده تاریخ انقلاب در حذف طرح‌های راهبردی و جریان‌کسازی چون «طرح ولایت» و بی‌توجهی به مقوله جریان‌شناسی است. طرحی که علی رغم تاکید و تمجید چندباره رهبر معظم انقلاب از آن، در دوره ای توسط برخی افراد کج سلیقه و سطحی نگر درنهادهای مربوطه حذف شد. البته مجازی زدگی مفرط جوانان و دورشدن از فضای مطالعاتی هم طبیعتا نقش جدی در این ماجرا بازی می کند. 👈🏻 پی نوشت: متن نامه بعد از انتشار اولیه اصلاح شده؛ آنگونه که در کانال تلگرام بسیج دانشگاه تهران آمده جمله عجیب مربوط به «علت نامگذاری نوفل لوشاتو» از نامه حذف شده اما اصل درخواست به قوت خود باقی است. 🔺@gharar_a
به یاد او ۱۰۰ مورد از سبک زندگی پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم). به روایت از کتاب سنن النبی علامه طباطبایی رحمت الله علیه : ۱- هنگام راه رفتن با آرامی و وقار راه می رفت ۲- در راه رفتن قدم ها را بر زمین نمی کشید. ۳- نگاهش پیوسته به زیر افتاده و بر زمین دوخته بود. ۴-هرکه را می دید مبادرت به سلام می کرد و کسی در سلام بر او سبقت نگرفت. ۵-وقتی با کسی دست می داد دست خود را زودتر از دست او بیرون نمی کشید. ۶-با مردم چنان معاشرت می کرد که هرکس گمان می کرد عزیزترین فرد نزد آن حضرت است. ۷-هرگاه به کسی می نگریست به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمی کرد. ۸-هرگز به روی مردم چشم نمی دوخت و خیره نگاه نمی کرد. ۹-چون اشاره می کرد با دست اشاره می کرد نه با چشم و ابرو. ۱۰-سکوتی طولانی داشت و تا نیاز نمی شد لب به سخن نمی گشود. ۱۱-هرگاه با کسی، هم صحبت می شد به سخنان او خوب گوش فرا می داد. ۱۲-چون با کسی سخن می گفت کاملا برمی گشت و رو به او می نشست. ۱۳-با هرکه می نشست تا او اراده برخاستن نمی کرد آن حضرت برنمی خاست. ۱۴-در مجلسی نمی نشست و برنمی خاست مگر با یاد خدا. ۱۵-هنگام ورود به مجلسی در آخر و نزدیک درب می نشست نه در صدر آن. ۱۶-در مجلس جای خاصی را به خود اختصاص نمی داد و از آن نهی می کرد. ۱۷- هرگز در حضور مردم تکیه نمی زد. ۱۸- اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود. ۱۹-اگر در محضر او چیزی رخ می داد که ناپسند وی بود نادیده می گرفت. ۲۰-اگر از کسی خطایی صادر می گشت آن را نقل نمی کرد. ۲۱-کسی را برای لغزش و خطای در سخن مواخذه نمی کرد. ۲۲-هرگز با کسی جدل و منازعه نمی کرد. ادامه در پست بعدی 👇👇 ۲۳-هرگز سخن کسی را قطع نمی کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگوید. ۲۴- در پاسخ به سوال دقت می کرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود. ۲۵-چون سخن ناصواب از کسی می شنید. نمی فرمود « چرا فلانی چنین گفت» بلکه می فرمود « بعضی مردم را چه می شود که چنین می گویند؟» ۲۶-با فقرا زیاد نشست و برخاست می کرد و با آنان هم غذا می شد. ۲۷-دعوت بندگان و غلامان را می پذیرفت. ۲۸-هدیه را قبول می کرد اگرچه به اندازه یک جرعه شیر بود. ۲۹- بیش از همه صله رحم به جا می آورد. ۳۰- به خویشاوندان خود احسان می کرد بی آنکه آنان را بر دیگران برتری دهد. ۳۱- کار نیک را تحسین و تشویق می فرمود و کار بد را تقبیح می نمود و از آن نهی می کرد. ۳۲- آنچه موجب صلاح دین و دنیای مردم بود به آنان می فرمود و مکرر می‌گفت هرآنچه حاضران از من می شنوند به غایبان برسانند. ۳۳- هرکه عذر می آورد عذر او را قبول می کرد. ۳۴- هرگز کسی را حقیر نمی شمرد. ۳۵- هرگز کسی را دشنام نداد و یا به لقب های بد نخواند. ۳۶- هرگز کسی از اطرافیان و بستگان خود را نفرین نکرد. ۳۷- هرگز عیب مردم را جستجو نمی کرد. ۳۸- از شر مردم برحذر بود ولی از آنان کناره نمی گرفت و با همه خوشخو بود. ۳۹- هرگز مذمت مردم را نمی کرد و بسیار مدح آنان نمی گفت. ۴۰- بر جسارت دیگران صبر می فرمود و بدی را به نیکی جزا می داد. ۴۱- از بیماران عیادت می کرد اگرچه دور افتاده ترین نقطه مدینه بود. ۴۲- سراغ اصحاب خود را می گرفت و همواره جویای حال آنان می شد. ۴۳- اصحاب را به بهترین نام هایشان صدا می زد. ۴۴- با اصحابش در کارها بسیار مشورت می کرد و بر آن تاکید می فرمود. ۴۵-در جمع یارانش دایره وار می نشست و اگر غریبه ای بر آنان وارد می شد نمی توانست تشخیص دهد که پیامبر کدامیک از ایشان است. ۴۶-میان یارانش انس و الفت برقرار می کرد. ۴۷-وفادارترین مردم به عهد و پیمان بود. ۴۸-هرگاه چیزی به فقیر می بخشید به دست خودش می داد و به کسی حواله نمی کرد. ۴۹-اگر در حال نماز بود و کسی پیش او می آمد نمازش را کوتاه می کرد. ۵۰-اگر در حال نماز بود و کودکی گریه می کرد نمازش را کوتاه می کرد. ۵۱-عزیزترین افراد نزد او کسی بود که خیرش بیشتر به دیگران می رسید. ۵۲-احدی از محضر او نا امید نبود و می فرمود « برسانید به من حاجت کسی را که نمی تواند حاجتش را به من برساند.» ۵۳- هرگاه کسی از او حاجتی می خواست اگر مقدور بود روا می فرمود و گرنه با سخنی خوش و با وعده ای نیکو او را راضی می کرد. ۵۴- هرگز جواب رد به درخواست کسی نداد مگر آنکه برای معصیت باشد. ۵۵- پیران را بسیار اکرام می کرد و با کودکان بسیار مهربان بود. ۵۶-غریبان را خیلی مراعات می کرد. ۵۷-با نیکی به شروران، دل آنان را به دست می آورد و مجذوب خود می کرد. ۵۸-همواره متبسم بود و در عین حال خوف زیادی از خدا بردل داشت . ۵۹-چون شاد می شد چشم ها را بر هم می گذاشت و خیلی اظهار فرح نمی کرد. ۶۰-اکثر خندیدن آن حضرت تبسم بود و صدایش به خنده بلند نمی شد . ۶۱-مزاح می کرد اما به بهانه مزاح و خنداندن، حرف لغو و باطل نمی زد. ۶۲-نام بد را تغییر می داد و به جای آن نام نیک می گذاشت. ۶۳-بردباری اش همواره بر خشم او سبقت می گرفت. ادامه در پست بعدی👇👇
۶۴- برای امور دنیوی ناراحت نمی شد و یا به خشم نمی آمد ۶۵- برای خدا چنان به خشم می آمد که دیگر کسی او را نمی شناخت ۶۶-هرگز برای خودش انتقام نگرفت مگر آنکه حریم حق شکسته شود. ۶۷-هیچ خصلتی نزد آن حضرت منفورتر از دروغگویی نبود. ۶۸-در حال خشنودی و نا خشنودی جز یاد حق بر زبان نداشت. ۶۹- ثروت نزد خود پس انداز نکرد . ۷۰-در خوراک و پوشاک چیزی زیادتر از خدمتکارانش نداشت. ۷۱-روی خاک می نشست و روی خاک غذا می خورد. ۷۲- روی زمین می خوابید. ۷۳-کفش و لباس را خودش وصله می کرد. ۷۴-با دست خودش شیر می دوشید و پای شتر ش را خودش می بست. ۷۵-هر مرکبی برایش مهیا بود سوار می شد و برایش فرقی نمی کرد. ۷۶-هرجا می رفت عبایی که داشت به عنوان زیر انداز خود استفاده می کرد. ۷۷-اکثر جامه های آن حضرت سفید بود. ۷۸-چون جامه نو می پوشید جامه قبلی خود را به فقیری می بخشید. ۷۹-جامه فاخری که داشت مخصوص روز جمعه بود. ۸۰-در کفش و لباس پوشیدن بسیار مراعات فقرا می کرد. ۸۱-ژولیده مو و بی نظم و نامرتب بودن را کراهت می دانست. ۸۲-همیشه خوشبو بود و بیشترین مخارج آن حضرت برای خریدن عطر بود. ۸۳-همیشه با وضو بود و هنگام وضو گرفتن مسواک می زد. ۸۴-نور چشم او در نماز بود و آسایش و آرامش خود را در نماز می یافت. ۸۵-ایام سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم هرماه را روزه می داشت. ۸۶-هرگز نعمتی را مذمت نکرد. ۸۷-اندک نعمت خداوند را بزرگ می شمرد. ۸۸-هرگز از غذایی زیاد تعریف نکرد یا بد نگفت. ۸۹-موقع غذا هرچه حاضر می کردند میل می فرمود. ۹۰-در سر سفره از جلوی خود غذا تناول می فرمود. ۹۱-بر سر غذا از همه زودتر حاضر می شد و از همه دیرتر دست می کشید. ۹۲-تا گرسنه نمی شد غذا میل نمی کرد و قبل از سیر شدن منصرف می شد. ۹۳- معده اش هیچ گاه دو غذا را در خود جمع نکرد. ۹۴-در غذا هرگز آروغ نزد. ۹۵-تا آنجا که امکان داشت تنها غذا نمی خورد. ۹۶-بعد از غذا دستها را می شست و روی خود می کشید. ۹۷-وقت آشامیدن سه جرعه آب می نوشید؛ اول آنها بسم الله و آخر آنها الحمدلله. ۹۸- از دوشیزگان پرده نشین با حیاتر بود ۹۹- چون می خواست به منزل وارد شود سه بار اجازه می خواست. ۱۰۰-اوقات داخل منزل را به سه بخش تقسیم می کرد: بخشی برای خدا، بخشی برای خانواده و بخشی برای خودش بود و وقت خودش را نیز با مردم قسمت می کرد. 🥀منبع:سنن النبی،مرحوم علامه طباطبایی قدس سره @gharar_a
🔸از تلاش های مجاهدانه برای حفظ وحدت تا تهدید از سوی داعش در برنامه بدون تعارف؛ 🔹امام جمعه ضمن بیان روابط دوستانه اش با رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد که به فرزندانش وصیت کرده که مسیر ولایت را ادامه دهند و پیرو رهبری باشند. 🔹داعش و نیروهای بیشتری ضربه را به پیکر اسلام زدند زیرا سبب از بین رفتن وحدت اسلامی در برخی نقاط شدند؛ دشمنان می خواهند ما همواره جنگ داشته باشیم و متفرق باشیم. ♨️ جهت مشاهده ادامه خبر به لینک زیر مراجعه کنید: 🌐 rasanews.ir/002ncI 🆔 @gharar_a
استفتاء از مقام معظم رهبری ‼️موالات در غسل 🔷س 5442: آیا می‌شود وسط غسل آن را رها کرد و بعد از مدتی (مثلاً ۴ ساعت) ادامه داد؟ ✅ج: اشکال ندارد و تفاوتی در مقدار زمان فاصله شده نیست. 📕منبع: leader.ir @gharar_a
استفتاء از مقام معظم رهبری ‼️ارتباط با خویشاوندان 🔷س 5441: آیا صله رحم، با خویشاوندانی که دیدن آنها موجب آزار و اذیت روحی می شود و باعث فراهم شدن بستر تهمت، غیبت و هتک حرمت می شود، واجب است؟ ✅ج: قطع رحم با خویشان نسبی جایز نیست، اما صله رحم فقط با مراوده حضوری و رفت و آمد نیست و با احوال پرسی و پیغام فرستادن از طریق تلفن یا نامه هم محقق می شود. 📕منبع: leader.ir @gharar_a
‌ آیت الله مجتهدی تهرانی ره: شیخ رجبعلی خیاط می گفت : «من همیشه که نماز می خواندم، نماز امام زمان (عج)، نماز جعفر طیار و... حاجتی را از خدا می خواستم. یک بار گفتم هیچ حاجتی نخواهم و برای خودِ خدا نمازی بخوانم.» تو بندگی چو گدایان به شرط مزد نکن که خواجه خود روش بنده پروری داند شیخ رجبعلی همان شب خواب دید. در خواب به او گفتند: «چرا دیر آمدی؟» یعنی تو باید سی سال پیش به فکر این کار می افتادی، حالا بعد از یک عمر نماز خواندن به این فکر افتادی که نماز بخوانی بدون اینکه مزد و حاجت از ما بخواهی! @gharar_a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺صحبت‌های قدیمی رهبر انقلاب برای این روزهای زمین 🔹قبل از دوران مهدی موعود (عج) آسایش، راحت طلبی و عافیت نیست! https://eitaa.com/gharar_a
‌ ‌ 🔺حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 👉🏻 @gharar_a