eitaa logo
قرارگاه اساتید وطلاب انقلابی حوزه علمیه قم
2.6هزار دنبال‌کننده
11هزار عکس
8هزار ویدیو
207 فایل
كانال رسمي قرارگاه اساتيد و طلاب انقلابي حوزه علميه قم، تاسيس 1394 #محل تجمع خواص طرفدار حق #رسانه جبهه انقلاب از سراسر کشور #اخبار مجموعه انقلابی خود را در کانال ما منتشر کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻پیام رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه ای (ادام الله ظله) در پی شهادت مظلومانه امام جمعه کازرون 📝متن‌پیام‌ به شرح زیر است 🔹بسم الله الرحمن الرحیم شهادت مظلومانه‌ی امام‌جمعه‌ی فعال و موفق کازرون جناب حجةالاسلام آقای حاج شیخ محمّد خرسند رضوان‌الله‌علیه را به عموم مردم مؤمن و انقلابی کازرون بویژه ارادتمندان و مستفیدان از آن عالم بزرگوار و بالأخص خانواده‌ی گرامی و بازماندگان ایشان تبریک و تسلیت عرض میکنم. ایشان در شب قدر و پس از ساعاتی توسّل و تضرع به لقاءالله پیوست و این نشانه‌ی پاداش بزرگ الهی به آن روحانی با اخلاص و پر تلاش است ان‌شاءالله. از خداوند متعال علو درجات و حشر با اولیائش را برای ایشان مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ https://eitaa.com/gharar_at/5438
🌼دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک🌼 🌷اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ فَضْلَ لَیْلَةِ القَدْرِ وصَیّرْ أموری فیهِ من العُسْرِ الی الیُسْرِ واقْبَلْ مَعاذیری وحُطّ عنّی الذّنب والوِزْرِ یا رؤوفاً بِعبادِهِ الصّالِحین. خدایا روزی کن مرا در آن فضیلت شب قدر را وبگردان در آن کارهای مرا از سختی به آسانی وبپذیر عذرهایم وبریز از من گناه وبارگران را ای مهربان به بندگان شایسته خویش.🌷 https://eitaa.com/gharar_at/4928
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 کلیپ صوتی: «از اصلاح نفس، نمی‌شود دست برداشت!» ارتباط جانبدارانه با ریشه در عدم اصلاح نفس دارد... @gharar_at 🔻🔻🔻 ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔸ممکن نیست بدون کاری [از] پیش برد، [یا] برای جامعه‌ کاری بکنیم، همان رفیق نیمه‌راه خواهیم بود، خداحافظی می‌کنیم با هم، در وقت وقتش. 🔸 بالأخره، حالا چه کار باید بکنیم؟ همان کاری که گفتیم؛ از اصلاح نمی‌شود دست برداشت. 🔸خیلی خوب، حالا اصلاحِ فعلی ما در چیست؟ همان در برگشت از کارهایی را که ما می‌دانیم [ غلط است]، در داخل یا در خارج انجام می‌دهیم؛ با خارجی‌ها ارتباط پیدا می‌کنیم، ارتباطی که بر لَهِ (به نفع) آنها است، نه ارتباطی که بر لَهِ ما باشد. 🔸 والاّ با این «قرآن» واضح، با این اشباه «» [یعنی] «» و «»، با این‌ها دیوار اگر مأذون بود (اجازه داشت)، تصدیق می‌کرد حرف ما را، با ما می‌شد. [حالا] چطور شده ما اینجا مانده‌ایم، دست گدایی به یک [عده] وحوش، حیوانات، درنده‌ها، دراز می‌کنیم؟! میل داریم به ما قرض بدهند. 🔸 فلهذا [این کارها] کارهایی است که خودمان کردیم. نیست غیر از اینکه نکنیم، فی ما بعد نکنیم. بشناسیم! خودمان را بشناسیم، خودمان نگذاریم [عده‌ای] از داخله ما در بیایند و علیه ما کارهایی بکنند. @gharar_at
در قتل باید گریست که نظام تعلیم و تربیت کشور در دست قاتلش بوده است!! ✍بیداری ملت @gharar_at
🔆14 گام تا امام🔆 🔹گام هشتم: اعتقاد به اراده و نیروی مردم/بخش اول🔹 یکی از اصول سیاست‌ورزی همیشگی امام خمینی (قدس سره)؛ اعتقاد ایشان به بود. اعتقادی که وجه تمایز ایشان با بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و حتی حوزوی بود. در ادامه به گفت و گوی کوتاه امام خمینی (قدس سره) با مرحوم که در آن زمان از زعمای بودند می‌پردازیم. در این دیدار « امام فرصت را غنیمت شمرد و رسالت تاریخی خود را چنین آغاز کرد: خوب است برای تغییر آب و هوا به ایران بروید و اوضاع آن‌جا را از نزدیک ببینید و مشاهده کنید که بر این ملت مسلمان چه می‌گذرد. در زمان عدم اقدام ایشان را علیه دولت جابره، حمل بر صحت می‌کردم و می‌گفتم مطالب را به ایشان نمی‌رسانند. نسبت به جنابعالی هم این‌طور معتقدم که فجایع حکومت ایران را به سمع شما نمی‌رسانند و الا شما هم ساکت نمی‌ماندید. در تهران به عنوان 25 سال سلطنت پهلوی جشن گرفتند و به زور چهارصد هزار دلار از این مردم فقیر برای مصارف جشن گرفتند، 800 دختر و 800 پسر به عنوان دعا در محلی به جان هم انداختند. به عنوان دعا چه کرده‌اند از گفتنش خجلم. آقای حکیم: شما که این‌جا هستید به من لطفی ندارد به ایران بروم، وانگهی چه می‌شود کرد، چه اثری دارد. امام: قطعا اثر دارد، ما با همین تصمیمات خطرناک دولت را متوقف کردیم، چطور اثر ندارد اگر علما اتحاد داشته باشند قطعا مؤثر است. آقای حکیم: اگر احتمال عقلایی نیز داشته باشد و از طریق عقلایی اقدام شود، خوب است. امام: قطعا تأثیر دارد، چنان‌چه اثر هم دیدیم و منظور ما از اقدام، است. مقصود اقدام علما و عقلای ملت است. آقای حکیم: اقدام حاد کنیم مردم از ما تبعیت نمی‌کنند، مردم دروغ می‌گویند، آن‌ها پی شهوتند، برای دین سینه چاک نمی‌کنند. امام: چطور مردم دروغ می‌گویند؟! این مردم که جان دادند، زجر دیدند، حبس کشیدند، تبعید شدند، اموال‌شان به غارت رفت، چطور مردم بقال و عطار سر محل که سینه جلو گلوله دارند دروغ می‌گویند؟! آقای حکیم: تبعیت نمی‌کنند، مرید شهوات و اغراض مادیه هستند! امام: عرض کردم که مردم در 15 خرداد جوانمردی و صداقت خود را نشان دادند. آقای حکیم: اگر قیام کنیم و خونی از بینی کسی بریزد و سر و صدایی بشود، مردم به ما ناسزا می‌گویند و سر و صدا راه می‌اندازند. امام: ما که قیام کردیم از احدی به جز مزید احترام و سلام و دست‌بوسی ندیدیم و هر که کوتاهی کرد، حرف سرد شنید و مورد بی‌ارادتی مردم واقع شد. در تبعید ترکیه به یکی از دهات ترکیه که اسمش یادم نیست رفتم، اهالی آن ده گفتند: وقتی آتاتورک مشغول عملیات ضد دینی خود شد علمای ترکیه جمع شدند و به اتفاق، مشغول فعالیت علیه تصمیمات آتاتورک شدند. آتاتورک ده را محاصره و چهل نفر از علمای ترکیه را به قتل رسانید. من شرمنده شدم، پیش خود فکر کردم که آن‌ها سنی می‌باشند، وقتی خطر را به دین اسلام نزدیک می‌بینند، چهل نفر کشته می‌دهند، ولی علمای شیعه در این خطر عظیمی که بر دیانت‌مان وارد آمده خون از دماغ‍مان نیامد (نه از دماغ من و نه شما و نه دیگری). واقعا جای خجالت است.» ادامه این خاطره در یادداشت بعد: https://eitaa.com/bonyadtarikh/392 @Bonyadtarikh نقل از بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم. @gharar_at
🔆14 گام تا امام🔆 🔹گام هشتم: اعتقاد به اراده و نیروی مردم/بخش دوم🔹 آقای حکیم: چه باید کرد بایستی احتمال اثر بدهیم، کشته دادن چه اثر دارد. امام: عملیات ضد دینی دو جور است: یکی مثل رضاخان بی‌دینی می‌کرد و می‌گفت من می‌کنم و نسبت به شرع نمی‌داد. البته موضوع اقدام علیه او از باب نهی از منکر بود، ولی شاه فعلی هر عمل ضد قرآن و مذهب می‌کند و می‌گوید از دین است، نظر قرآن چنین است. من از قرآن کریم می‌گویم. این بدعت عظیم که بر اساس دیانت لطمه وارد می‌کند قابل تحمل نیست. باید جانبازی کرد، بگذارید تاریخ ثبت کند که وقتی دین مورد حمله واقع شد عده‌ای از علمای شیعه قیام کردند و دسته‌هایی از آن‌ها کشته شدند. آقای حکیم: تاریخ چه فایده‌ای دارد باید اثر داشته باشد. امام: چطور فایده ندارد؟! مگر قیام حسین بن علی علیهماالسلام به تاریخ خدمت مؤثری نکرد؟ و چه بهره بزرگی از قیام آن حضرت می‌گیریم؟ آقای حکیم: راجع به امام حسن چه می‌فرمایید؟ ایشان که قیام نکردند. امام: اگر امام حسن هم به اندازه شما مرید داشت قیام می‌کرد. در اول امر قیام کرد دید مریدها فروخته شده‌اند، لذا فتح نکرد. اما شما در تمام ممالک اسلامی مقلد و مرید دارید. آقای حکیم: من که نمی‌بینم کسی را داشته باشم که اگر اقدامی کردیم تبعیت نماید. امام: شما اقدام و قیام نمایید من اولین کسی خواهم بود که از شما تبعیت خواهم کرد! آقای حکیم، لبخند و سکوت...»(نهضت امام خمینی ج2 ص223-221) پی‌نوشت: در برخی خاطرات شفاهی این دیدار به طرق دیگر نقل شده که حاوی بیان تند طرفین به همدیگر بوده که خلاف واقع قطعی است و از مرجعیت شیعه هرگز چنین شیوه ای مشاهده نمی شود. وانگهی متن این گفتگو عینا از نوار سازمان ساواک (موجود در مرکز اسناد) پیاده شدن و در کتاب نهضت امام درح شده است. @Bonyadtarikh نقل از بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم. @gharar_at
🔸"بانک ایده" در دستگاه قضایی تشکیل خواهد شد آیت الله : 🔹امروز یکی از مشکلات اساسی ما، حجم بالای قوانین است. 🔹ما به دنبال تشکیل بانک ایده در دستگاه قضایی هستیم تا از ظرفیت اندیشه ای همگان برای بهبود وضعیت، استفاده کنیم. @gharar_at
🔸هیأت نمایندگان حوزه علمیه قم عازم کازرون شد 🔹هیئت بلندپایه حوزوی متشکل از حجج اسلام والمسلمین محمدحسن ، مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور؛ مجتبی مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه و علی رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به منظور پیگیری پرونده شهادت حجت‌الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرون و شرکت در مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر این شهید والامقام، پیش از ظهر امروز وارد شیراز شدند. 🆔 @gharar_at
احادیث معنوی 👈. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله تنظّفوا بكلّ ما استطعتم فإنّ اللَّه تعالى بنى الإسلام على النّظافة و لن يدخل الجنّة إلّا كلّ نظيف. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: هر چه مى توانيد پاكيزه باشيد زيرا خداوند اسلام را بر پاكيزگى نهاده و جز مردم پاكيزه كسى ببهشت نميرود. 👈. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله أفضلكم إيمانا أحسنكم أخلاقا. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: هر كس از شما اخلاقش نيكتر، ايمانش بهتر است. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله حسن الخلق خلق اللَّه الأعظم. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: نيكخوئى خلق بزرگ خداوند است. 👈. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله إنّ اللَّه تعالى يقول يوم القيامة يا ابن آدم مرضت فلم تعدني، قال يا ربّ كيف أعودك و أنت ربّ العالمين؟ قال أما علمت أنّ عبدي فلانا مرض فلم تعده؟ رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: خداوند روز رستاخيز گويد آدميزاد! بيمار شدم مرا عيادت نكردى؟ گويد خدايا چگونه ترا كه پروردگار جهانيانى عيادت كنم گويد مگر نمى‌دانى كه فلان بنده من بيمار بود؛ چرا او را عيادت نكردى؟ 👈. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله اغسلوا ثيابكم و خذوا من شعوركم و استاكوا و تزيّنوا و تنظّفوا فإنّ بني إسرائيل لم يكونوا يفعلون ذلك فزنت نساؤهم. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: لباسهاى خود را تميز كنيد و موهاى خود را كم كنيد، مسواك بزنيد و آراسته و پاكيزه باشيد زيرا يهودان چنين نكردند و زنانشان زناكار شدند. 👈الحسنُ بنُ جَهمٍ: رَأَيْتُ أبا‌الحسن علیه السلام اخْتَضَبَ، فَقُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ، اخْتَضَبْتَ؟ فَقَالَ: نَعَمْ ، إِنَّ التَّهْيِئَةَ مِمَّا يَزِيدُ فِي عِفَّةِ النِّسَاء. راوی گوید امام‌کاظم علیه السلام را ديدم كه خضاب كرده است. عرض كردم: فدايت شوم خضاب كرده‌اي؟ فرمود: آري. آراستگي بر عف زنان مي‌افزايد. 👈الإمام‌الصادق علیه السلام :لَا يَنْبَغِي لِلْمَرْأَةِ أَنْ تُعَطِّلَ نَفْسَهَا وَ لَوْ تُعَلِّقُ فِي عُنُقِهَا قِلَادَة. امام‌صادق علیه السلام فرمودند: سزاوار نيست كه زن خودش را واگذارد، بلكه حتي اگر شده با آويختن گردنبندي خود را بيارايد. 👈. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله أتبَع السَّيِّئَةَ الحَسَنَةَ تَمحُها رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: به دنبال گناه كار نيك انجام بده تا آن را محو كند. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله إذا أسأت فأحسن. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: وقتى بدى كردى، بدى را بنيكى محو كن. 👈. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله من كان آمرا بمعروف فليكن أمره ذلك بمعروف. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: هر كه به نيكى وادار كند مراقب باشد که همين وادار كردنش نيز به نيكى باشد. @gharar_at
🗓سالروزقمری رحلت علامه مجلسی/۲ 💠رهبر انقلاب: ‼️علّامه‌ی مجلسی مرد خیلی بزرگی است، اگر کسی نظراتشان در ذیل روایات کتاب باعظمت بحار را ببیند میفهمد که این مرد هم فقیه است، هم متکلّم است، هم اهل عقلیّات است. مجلسی خیلی بزرگ است! ۹۱/۱۲/۷ ‼️علامه مجلسی در بحار الانوار، جلد ۴۸، صفحه ۹۶-۹۷ بیان جالبی دارد. میفرماید: «ان آیات الشرک ظاهرها فی الاصنام الظاهره و باطنها فی خلفاء الجور الذین اشرکوا مع ائمه الحق و نصبوا مکانهم. » یعنی آیات شرک در قرآن، ظاهرش بتها هستند اما باطن آنها خلفای جور است، آنان که به ناحق خود را خلیفه مینامیدند و بر جامعه اسلامی حکومت میکردند، و با امامان حق شریک شدند در ادعای حکومت اسلامی و حاکمیت بر جامعه‌ی مسلمانان، خود این شرک با ائمه حق، شرک با خداست زیرا ائمه حق، نمایندگان خدا هستند و چون خلفای جور، خود را در جای آنها گذاشتند  و خود را با آنها در ادعای امامت شریک کردند، بنابراین این ها بت هستند و طاغوتند و هرکس که از آنها اطاعت کند، او در حقیقت مشرک شده است! ۶۱/۸/۱۸ از جهادتبیینی @gharar_at