eitaa logo
قرارگاه اساتید وطلاب انقلابی حوزه علمیه قم
2.7هزار دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
7.9هزار ویدیو
207 فایل
كانال رسمي قرارگاه اساتيد و طلاب انقلابي حوزه علميه قم، تاسيس 1394 #محل تجمع خواص طرفدار حق #رسانه جبهه انقلاب از سراسر کشور #اخبار مجموعه انقلابی خود را در کانال ما منتشر کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
🚩 شهرداری تهران: شهروندان حذف نام "شهید" از خیابان‌ها را گزارش کنند! در متن این اطلاعیه آمده است: 🔹پیرو برخی اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر عدم درج عنوان مقدس «شهید» در برخی معابر مزین به نام شهدا، شهرداری تهران از 20مرداد ماه با پیگیری مجدانه شهرداران مناطق نسبت به بررسی این موارد اقدام کرد و تمامی معابری که نیاز به اصلاح داشتند سریعاً مورد رسیدگی قرار گرفتند. 🔹با وجودی که این موارد بسیار اندک بوده و عموماً مرتبط با تابلوهای پرچمی نصب شده در سالهای گذشته هستند اما مقرر شد در پایش‌های دوره‌ای هرگونه مغایرتی مورد بررسی قرار گیرد. از شهروندان عزیز درخواست داریم با مشاهده اندک مغایرتی در خصوص عناوین معابر مزین به نام شهدای والامقام سریعاً از طریق سامانه 137 موضوع را اطلاع‌رسانی کرده تا پس از بررسی در کمترین زمان ممکن نسبت به اصلاح اقدام لازم صورت پذیرد @gharar_at
🗓روز ملی سینما/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️سینما رسانه خیلی فوق العاده‌ای است، واقعا هیچ چیزی از لحاظ اثرگذاری مثل سینما نیست! ۹۲/۹/۱۹ ‼️به اعتقاد من ظریف ترین و لمس نکردنی ترین احساسات و عواطف بشری را هنر تئاتر و بازیگری و فيلم خوب در نمایش میتواند ارائه دهد! ۶۶/۱۱/۲۱ ‼️کسیکه از سينما و تئاتر، نقاشی، عکس یا شعر چیزی نمیفهمد، راه های معرفت به رویش بسته است. ملتی که هر کدام از اینها را ندارد، دریچه ای به روی او بسته است. ۷۵/۶/۲۸ ‼️تا شما نسل جوان نو، با اعتقادات صحیح، با دید صحیح، با مذاق دینی، به طور کامل وارد میدان این کارها نشوید، هنر نمایش -چه سینما، چه تئاتر- آن اعتلای لازم را در کشور پیدا نخواهد کرد. تا مادامی که کارگردان ما، یا نمایشنامه نویس ما، حتّی سعی میکند ژستها و حرکات این شخصیتها -و به قول شما پرسوناژها- را به شکل فیلمهای غربی در بیاورد، ما به‌جایی نمیرسیم! ۷۷/۱۲/۴ # نقل از جهاد تبیینی @gharar_at
🗓روز ملی سینما/۳ 💠رهبرانقلاب ‼️اصلاح سینما و تلویزیون بدون اصلاح پایه‌های معرفتی علوم انسانی غربی امکان‌پذیر نیست! ۹۱/۱۲/۱ ‼️فقه متکفّل همه‌ى امور زندگى بشر است؛ فقه متکفّل تبیین شرعى و اسلامى همه‌ى امورى است که مورد ابتلاء انسان است در زندگى فردى و اجتماعى‌اش. خب، هنر یکى از همین امور است، بدیهى است که یک نفر طلبه‌اى که وارد حوزه‌ى علمیّه میشود، براى یک مقصودى وارد میشود که آن مقصود معنایش سینماگرى نیست، همچنانکه معنایش معمارى نیست؛ اما منعى هم وجود ندارد که حالا یک نفرى اگر چنانچه ذوقش اقتضا کرد، برود وارد یک مقوله‌اى بشود به شرطى که از کار اصلى خودش باقى نماند. بله، یک فقیه برجسته اگر بخواهد در زمینه‌ى مسائل هنرى اظهار نظر بکند، بایستى با مقوله‌ى هنر آشنایى داشته باشد؛ والا بعید است که بتواند درست حکم را از آب در بیاورد، لذا در مقوله فقه هنر کار خیلی زیاد لازم است! ۹۴/۱۰/۲۱ از جهاد تبیینی @gharar_at
✳️ مصائب فاطمه صغری سلام الله علیها فاطمه دختر امام حسین (علیه السلام) معروف به فاطمه صغری سلام الله علیها در کربلا حدود سی سال داشته و به قولی شبیه ترین دختر امام حسین (ع) به حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) بوده و شاید به همین جهت به ایشان لقب فاطمه صغری داده اند و یا دلیل دیگر می تواند وجود فاطمه بنت علی در کاروان کربلا باشد. ایشان همچنین همسر حسن مثنّی، پسر امام حسن(ع) بوده است. _ از فاطمه صغری نقل شد: روز عاشورا من جلوى خيمه ايستاده بودم. اجساد پدر و كشته‌ها را نگاه می‌كردم. با خود گفتم: اين مردم با ما چه خواهند كرد، آيا اسيرمان مى‌كنند؟ يا مى‌كشند؟ همين هنگام مردى سوار بر اسب از راه رسيد، زنان را با كعب نيزه زده و زیور آلات و چادر آنها را به غارت برد، زنان هر كدام به ديگرى پناه مى‌بردند و فرياد سر مى‌دادند: وا جدّاه؛ وا ابتاه؛ وا علياه. _ من به خود لرزيدم. به جانب چپ و راست نگاه مى‌كردم، ناگاه عمه‌ام را ديدم، از ترس اين كه آن ستمكار سوى من بيايد به طرف عمّه‌ام رفتم. ناگاه آن بى‌حيا به سويم آمد، گريختم كه شايد از دستش نجات پيدا كنم ولى او خود را به من رسانيد كعب نيزه را بين دو كتفم فرود آورد كه من برو افتادم، آن بى‌رحم آمد چادر از سرم ربود، گوشواره از گوشم كشيد و گوشم را پاره كرد، خون بر سر و صورت من جارى شد، بيهوش افتادم؛ در اين بين عمّه‌ام را بالاى سرم مشاهده كردم كه مى‌گريد و مى‌گويد: عزيزم از جاى برخيز تا ببينم كه بر سر دختران بى‌ياور و برادر بيمارت چه آمده؟ عرض كردم آيا پوشش نزد شما هست تا سرم را بپوشانم (يا عَمَتاهُ هَلْ مِنْ خِرْقَةٍ اسْتُرُ بِهارَأْسى عَنْ اعْيُنِ النُّظارِ؟ فَقالَتْ: يا بِنْتاهُ وَ عَمَّتُكِ مِثْلُكِ) فرمود: عمه ات مانند تو مى‌باشد؛ من ديدم سر آن مظلومه هم مكشوف و بدنش از ضرب تازيانه و كعب نيزه كبود گرديده. _ وقتى به خيمه رسيديم، ديدم تمامى خيمه‌ها را غارت كرده‌اند. برادرم علی‌بن الحسین (علیه‌ااسلام) را ديدم كه از گرسنگی و تشنگی و طغيان درد بر روى زمين افتاده و توان نشستن ندارد. از مشاهده اين حوادث ما براى او گريه مى‌كرديم او هم به حال ما گريه مى‌كرد. منابع: الدمعة الساكبه، ج ۴، ص ۳۷۱. ناسخ التواريخ، ج ۳، ص ۱۳. وسيلة الدارين، ص ۳۴۲. @gharar_at
🏳آغازسال‌تحصیلی‌جدیدحوزه/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️اولیّن مسئوليّت شما طلاب و روحانیون عبارت از پاسداری از اسلام و نظام اسلامی است. ۶۹/۱/۴ ‼️حوزه‌های علمیه باید خود را سربازان نظام بدانند، برای نظام كار كنند، برای نظام دل بسوزاند، در خدمت تقویت نظام حركت كنند! ۹۱/۷/۱۹ ‼️اگر بخواهیم نظام اسلامی همچنان اسلامی و انقلابی بماند، باید حوزه‌ی علمیه، انقلابی بماند؛ زیرا اگر حوزه‌ی علمیه انقلابی نماند، نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت! ۹۴/۱۲/۲۵ ‼️امروز تمام علمای اسلامی از یک طلبه کوچک تا علمای بزرگ يک وظیفه دارند و آن حمایت از حکومت اسلامی در این کشور ولیعصر(عج) است! ۷۰/۱۲/۱۴ # نقل از جهاد تبیینی @gharar_at
🏳آغازسال‌تحصیلی‌جدیدحوزه/۲ 💠امام خمینی ‼️حوزه علمیه اگر درست بشود، ایران درست می‌شود. و اگر خدای نخواسته در حوزه علمیه فسادی به وجود آید ولو در دراز مدت، در سرتاسر ایران آن فساد پیدا میشود! ۶۵/۱۱/۵ ‼️روحانیون وابسته و مقدس نما و تحجرگرا در حوزه‌ها کم نیستند، امروز عده ای با ژست تقدس مابی چنان تیشه به ریشه دین و انقلاب و نظام می زنند که گویی وظیفه ای غیر از این ندارند.خطر تحجرگرایان و مقدس نمایان احمق در حوزه های علمیه کم نیست. طلاب عزیز لحظه ای از فکر این مارهای خوش خط و خال کوتاهی نکنند، اینها مروج اسلام آمریکایی اند و دشمن رسول الله هستند! ۶۷/۱۲/۳ # نقل از جهاد تبیینی @gharar_at
🏳آغازسال‌تحصیلی‌جدیدحوزه 🏳و آغاز دروس خارج علما/۳ 💠رهبرانقلاب ‼️هر طلبه‌ای برای آینده علمی خودش برنامه‌ریزی کند؛ بی‌هدف در حوزه نماند. میخواهد درس خارج برود و مجتهد بشود، خیلی خوب بعد برای آینده باید برنامه‌ریزی کند. هرکس ذوق و توانی دارد؛ اینچنین نباشد که ۲۰سال همینطور بی‌هدف در حوزه باشند و پای این درس و آن درس بنشینند و فسیل بشوند درآخر نه فایده‌ای برای مردم و نه برای خودشان داشته باشند! ۷۰/۶/۳۱ ‼️امروز ما در درس خارج دیگر حق نداریم در باب لباس مشکوک، ۶ماه صرف وقت کنیم. امروز دیگر ما حق نداریم افتخار کنیم که فروع علم اجمالی را از ۸۰ یا ۹۰ تا آوردیم، آن زمان بعضی از طلبه ها بودند که اشکال میکردند که آقا فایده اش چیست؟! آن زمان من میگفتم که آقا میخواهیم مکانیسم فقاهت را یاد بگیریم؛ میخواهیم بدانیم کسی که فقیه میشود از کتاب و سنت چگونه استنباط میکند احکام الهی را؛ میخواهیم قوتش را پیدا کنیم. الآن قوه فقاهت را در کتاب جهاد پیداکنید! در مباحث روز پیدا کنید! بگردید شیوه های جدید برای بانک اسلامی پیدا کنید! ۶۲/۱/۹ # نقل از جهاد تبیینی @gharar_at
🏳آغازسال‌تحصیلی‌جدیدحوزه 🏳و آغاز دروس خارج علما/۴ 💠رهبرانقلاب ‼️در قم باید درسهای خارجِ استدلالیِ قوی‌ای مخصوص فقه حکومتی وجود داشته باشد تا مسائل جدیدی که بر سر راه حکومت قرار میگیرد از لحاظ فقهی بحث کنند! ۹۰/۶/۱۷ ‼️در درس خارج فقه باید مباحث کاربردی مطرح شود. بعضی از مباحث دروس خارج فقه و اصول وجود دارد که واقعاً مورد احتیاج نیست ولی بحث میشود، یک فقیه، در تمام دوره استنباط ممکن است یک بار حاجتش به بحثی، یا به مبنای معانی حروف، یا در حقیقت و مجاز و یا مبانی دیگر بیفتد. چه لزومی دارد ما این همه در مباحثِ غیر لازم اصول، معطل شویم؟! ۷۴/۹/۱۳ ‼️بنده بعد از رحلت امام خیلی از این مسؤولیتهای مهم کشور را دو ساله، سه ساله یعنی زماندار به این و آن محول کرده‌ام. شما علما و فقهای عزیز و بزرگوار که درس خارج میگویید و پنجاه نفر، صد نفر کمتر یا بیشتر هم شاگرد دارید؛ خیلی خوب، محض رضای خدا به مدت سه سال این درس را تعطیل کنید. اگر این درس تعطیل بشود، آیا در عالَم ضایعه‌یی پدید خواهد آمد!؟ بیایید این مدیریت را قبول کنید و یک نفر مدیر بشود ۷۰/۱۱/۳۰ # نقل از جهاد تبیینی @gharar_at
🏳آغازسال‌تحصیلی‌جدیدحوزه/۵ 💠رهبرانقلاب ‼️‼️آنچه وظیفه همه امت اسلام است، جهاد برای تبیین است، جهاد فقط جنگ در میدان قتال نیست، جهاد شامل جهادمالی، جهادفکری، جهادعملی و جهادتبیینی است! ۹۵/۲/۲۹ ‼️چقدر از کشورهای مختلف، از داخل شهرهای ایران میآیند و از ما مبلّغ و امام جمعه میخواهند؛ اما نداریم؛ این در حالی است که ما حوزه‌ی به این عظمت را داریم! مگر ما گفتیم به جنگلهای آمازون بروید و تبلیغ کنید!؟ آقایان نمیروند؛ میگوییم چرا نمیروید، میگویند میخواهیم درس بخوانیم! برادران! من این روش را قبول ندارم؛ حالا شما هرچه میخواهید بگویید، بگویید؛ من واللَّه این را الهی نمیدانم! چند نفرتان بیایید از مرجعیت و از ریاست و از مدرّسی و از فضل و سوادِ در آن حد بگذرید؛ حوزه را طوری راه بیندازید که بعداً هزار نفر مثل خودتان را به‌وجود بیاورید. تبلیغ اولیترین کار ماست، اما حوزه‌ی علمیه‌ی قم این کار را نمیکند! ۷۰/۱۱/۳۰ # نقل از جهاد تبیینی @gharar_at
🏳آغازسال‌تحصیلی‌جدیدحوزه/۶ 💠رهبرانقلاب: ‼️پیشنهادهائی که بنده در طول این سالها درباره‌ی حوزه‌ی علمیه کردم، چه در مجامع عام که با طلاب و فضلا و مدرسین جلسه داشتیم و چه در جلسات کوچک و خصوصیتر که با بعضی از مسئولین حوزه یا بزرگان حوزه یا مراجع یا فضلا داشتیم و پیشنهادهائی دائم مطرح شده و گفته شده، خیلیهایش تا حالا تحقق پیدا نکرده، یا به صورت نیمه‌کاره و نیمه‌راهه تحقق پیدا کرده است! ۸۶/۹/۸ ‼️ما برای حوزه‌های علمیه‌ی خود چقدر برنامه ریزی میکنیم؟ چه کسی این برنامه ریزی را میکند؟ چند درصد وقت بزرگان روحانیت، صرف برنامه‌ریزی برای حوزه میشود؟ آیا برای حوزه، به قدر یک دانشگاه کوچک، برنامه ریزی منظم انجام میگیرد؟ ما الان در کشور چقدر حوزه‌ی علمیه داریم؟ در دوران تاریخ شیعه، آیا هرگز حوزه‌ی علمیه‌ای چون حوزه‌ی علمیه قم وجود داشته است؟ در مقابل این ارزش عظمی، آن کاری که ما میکنیم، تقریباً در حکم صفر است! ۷۰/۶/۳۱ 📌نکته؛ 🏳جالب آنکه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ۵بار از نقش دانشگاه یاد کردند اما ۱بار هم از نقش حوزه اسمی نیاوردند! از جهاد تبیینی @gharar_at
🔹لعنت ابدى بر وابستگان شياطين @gharar_at
🖌 🔹 به «خاورمیانه جدید» خوش آمدید! 🔸حضور «مقتدی صدر»، رهبر جریان پرنفوذ صدر عراق در کنار رهبر معظم انقلاب و سرداران محبوب، سلیمانی و سلامی ‌آن هم در چنین شرایطی و در عصر عاشورا مهم است چون حاوی پیام مهمی است. در این‌باره گفتنی‌هایی هست: ۱- نام «مقتدی صدر» همیشه با حاشیه‌هایی همراه بوده که چه بسا بعضا، به مذاق برخی از ما هم خوش نیامده باشد. دیدار وی با مقامات سعودی و برخی موضع‌گیری‌های او پس از این دیدار، شاید یکی از جدی‌ترین حاشیه‌هایی بود که «صدر» را در صدر خبرها قرار داد و شاید در میان مردم عراق حتی، به جایگاه او ضربه هم زد. با این وجود اتفاق عصر عاشورا در تهران و ملاقات ایشان با رهبری نشان داد، «صدر» شاید گاهی ساز مخالف بزند اما «سر رشته» را قطع نمی‌کند. او به هر تقدیر از رهبران پرنفوذ شیعه در عراق است و سر بزنگاه‌ها درست تشخیص داده و خوب عمل می‌کند و از این وجه، شرف دارد به برخی شیعه‌های انگلیسی فعال در برخی حوزه‌ها! ۲- سفر «صدر» به تهران و دیدارش با رهبر معظم انقلاب پس از دو دیدار مشابه دو هیئت دیگر مقاومت با رهبر معظم انقلاب صورت می‌گیرد. یکی دیدار هیئت حماس و دیگری دیدار هیئت انصارالله یمن. اگر دقت کرده باشید، در این دو دیدار نیز سرداران سلیمانی و سلامی حضور داشتند! دیدار رهبران مقاومت یکی پس از دیگری با رهبر انقلاب آن هم در شرایط فعلی چه معنایی دارد؟ برای درک بهتر اهمیت این موضوع، مروری کنید صحبت‌های عاشورایی سید حسن نصرالله، دیگر رهبر بزرگ مقاومت درباره رهبر انقلاب را. هم انقلابیون یمن، هم مقاومت فلسطین، هم سید حسن نصرالله هر سه تأکید کرده‌اند، در صورت وقوع جنگ با ایران، در کنار ایران خواهند ایستاد و به قول سید مقاومت «امام حسین(ع) زمان را تنها نخواهیم گذاشت». این سفر در چنین فضایی صورت گرفته است و مخاطب پیامش نیز بیش از هر کس می‌تواند، آن طرف آبی‌ها باشند! به قول ستون‌نویس بی‌بی‌سی، این دیدار، «نمایش قدرت و نفوذ ایران در منطقه بود». این یعنی، خبرهایی در راه است...!... ادامه مطلب👇 http://kayhan.ir/fa/news/169736 🔻 @gharar_at
🗓سالروز فوت روشنفکرغربزده 🏴پیشرو و واضع‌لفظ مشروطه 🏴صدراعظم مظفرالدین شاه 🏴مشیرالدوله، نصرالله نائینی 💠رهبرانقلاب ‼️بارها گفته‌ام كه تاريخ مشــروطه را بخوانيد، عبرتهاى خيلی عجيبى در تاريخ مشــروطيت هست. علت اصلى اينكه در مشروطه جريان عدالتخواهى اسلامى به جريان مشروطه انگليسى تبديل شــد، حضور يك عده روشنفكران وابسته به غرب بود. البته همه آنها خائن نبودند من اين را به روشــنى میتوانم ادعا كنم اما خيلى از آنها غافل بودند یا خيلی از آنها فريب خورده بودند در بين رجال سياسى آنروز اول كسیکه كلمه مشروطه را به كار برد ميرزا نصرالله نائينى بود؛ يعنى مشــيرالدوله بعدى كه اول مشروطه وزير خارجه بود و بعد نخست وزير شــد. ميرزا نصرالله نائينى پدر دو نفر روشنفكر حسن پیرنیا كه رئيس مجلس بود و حسين پیرنیا نخست وزیر بود؛ پدر اين دو نفر روشنفکر غربزده، بود. اســم مشــروطه را اینها در دهان پدرشان انداختند، او آمــد و در نامهاى كه متحصنين در ســفارتخانه انگلیس تهيه كردند، نوشت: شما مشــروطه میخواهيد. و مردم و بعضی علما هم دنبال اين مشروطه، حركت كردند! ۷۸/۱۲/۲۳ *نقل از جهاد تبیینی @gharar_at
🗓سالروزآغازسلطنت‌محمدرضاشاه 🏳️درپی فرار ذلیلانه رضاشاه لعین 💠رهبرانقلاب ‼️نسل امروز جوان ما باید از تاریخ کشورش اطّلاع داشته باشد؛ بخصوص از زمان مشروطیت به این طرف را بداند. شما باید بخصوص تاریخ رژیم گذشته را بدانید. نسل امروز ما درست نمیداند که انقلاب اسلامی چگونه این کشور را از چنگال آن رژیم خلاص کرده است. این را ما که با همه‌ی پوست و گوشت و همه‌ی هستىِ خود آن رژیم را حس کردیم، خوب میدانیم. شما باید تاریخ کودتای رضاخان در اسفند ۱۲۹۹، بعد رسیدنش به سلطنت در ۱۳۰۳، بعد جانشین شدن محمدرضا را بدانید من گمانم این است هر کسی، هر جوانی و هر دانشجویی که بداند این انقلاب و این نظام، کشور را از دست چه گرگهای خون‌آشامی گرفته شده و با چه زحماتی به اینجا رسیده و چه دشمنیهایی با آن شده، درآنوقت کاملاً وظیفه‌ی خودش را حس میکند و تشخیص میدهد! ۷۹/۱۲/۲۲ *نقل از جهاد تبیینی @gharar_at
🗓سالروز رحلت مجتهدمجاهد 🏳️مسئول انقلابی منافق ستیز 🏳️عضو مجلس خبرگان رهبری 🏳️آیةالله‌شيخ‌ابوالقاسم‌خزعلی 💠رهبرانقلاب ‼️مرحوم آقای خزعلى امتحانی از نوع دیگر و بسیار دشوار را دادند؛ پای حرفهای خودشان ایستادند، پای انقلاب ایستادند. آنجاییکه بحث نزدیکان و منتسبان بود، با کمال صراحت، با کمال شجاعت ایستادند. حالا به بنده که مکرّردرمکرّر مطالبی گفتند که در سینه‌ی من و در نوشته‌جات من ثبت است، امّا در علن هم مطالب زیادی گفتند، که اینها را دیگران شنیده‌اند. این مرد پای انقلاب ایستاد. اینها است که ارزش میدهد به انسانها، معنا میدهد به حرکت انقلابی انسانها. رحمت خدا بر ایشان! ۹۴/۱۲/۲۰ 💠آیةألله خزعلی ‼️من همیشه برضد دشمنان و معاندان اسلام تند حرف میزنم، هركه مقابل آمریكا لحن نرمى داشت بدانید پنهانى با آمریكا رابطه دارد! / کتاب خاطرات ص۲۴۳ *نقل از جهاد تبیینی @gharar_at
🗓سالروز رحلت محقق و مورخ‌بصیر 🏳️عالم‌مجاهدوانقلابی،علامه عسکری 💠رهبرانقلاب ‼️این عالم بزرگوار و سختکوش دهها سال از عمر با برکت خود را در راه پژوهش در کلام و تاریخ و حدیث صرف کرد و محصول مبارک آن تالیفات و مقالاتی است که در گستره جهان اسلام با استقبال و تحسین روبرو شد و در ترویج مکتب اه بیت موفقیت های ارزشمندی به دست آورده است، رحمت خدا بر آن دانشمند خستگی ناپذیر! ۸۶/۶/۲۷ ‼️تاریخ اسلام به برکت حوادث ۲۵۰ساله اوّل اسلام، پر از درس و عبرت است. اگر به چشم عبرت بین و درس گیر و درس آموز نگاه شود، برای انسانی که میخواهد در راه خدا - همان راهی که آن بزرگواران پیمودند - حرکت کند، یک خزانه تمام نشدنی از معارف و روحیه و درس است! ۷۶/۶/۲۶ ‼️اتقان در نقل، اتقان در بیان و اتقان در مستنداتِ تاریخ اهلبیت که میخواهیم به عنوان خوراک فکری به مردم بدهیم، یک شرط اساسی است! ۸۴/۶/۱۷ ‼️تاریخ اسلام بسیار مهم است. حتی از تاریخ هم میشود در فقه استفاده کرد. بسیاری از مسائل فقهی است که به تاریخ ارتباط پیدا میکند ولی ما کمتر به این ارتباط توجه کرده‌ایم و حتّی آن را کشف نکرده‌ایم. البته من تاریخ را به عنوان یک علم مستقل عرض میکنم، یک علم اسلامی است؛ بایستی کسانی در آن کار کنند! ۷۰/۶/۳۱ *نقل از جهاد تبیینی @gharar_at
🗓سالروز حادثه رستوران میکونوس/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️ما با اروپاییها مشکلی نداریم، اروپاییها با ما مشکل ایجاد کرده‌اند. اروپاییها تبعیت از سیاست آمریکا کردند؛ آمریکا ما را تحریم کرد، اینها هم تبعیّت کردند؛ او علیه ما تبلیغات کرد، اینها هم تبعیّت کردند. خب، ما چه کار کنیم؟ در قضایای مختلف، اروپاییها بودند که ابتدای به دشمنی کردند. سر قضیه قهوه خانه میکونوس، رئیس جمهور وقت ما را متّهم کردند و به دادگاه میخواستند بکشانند؛ خب چه کار کنیم ما با اینها؟ برویم التماس کنیم؟ برویم بگوییم آقا با ما بهتر از این باشید؟ ما کاری نکردیم با اینها؛ اینها هستند که دشمنی میکنند. اگر ما در مقابل دشمنی دشمنانمان با شجاعت و با اقتدار نایستیم، ما را خواهند خورد، خواهند بلعید. «ما» که میگویم، یعنی کشور را، یعنی ملّت را؛ وإلا شخص بنده و امثال بنده که اهمّیّتی نداریم؛ کشور را خواهند بلعید. ما مسئول کشوریم، مسئول ملّتیم، مسئول تاریخیم؛ نباید اجازه بدهیم! ۹۴/۱۲/۲۰ *نقل از جهاد تبیینی @gharar_at
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: از قضیۀ سیدالشهدا علیه‌السلام باید این را بفهمیم که بشر حاضر است همه چیز را فدای خودش کند و استثنایی هم در کار نیست. 📚 رحمت واسعه، ص١٧١ یاری‌کردن ظلم خیلی در احداث و بقای ظلم و ظالم مدخلیت (دخالت) دارد. در روایت است که ائمه علیهم‌السلام فرموده‌اند: «اگر بنی‌امیه یاورانی پیدا نمی‌کردند، هرگز نمی‌توانستند حق ما را غصب کنند». 📚 رحمت واسعه، ص١٣٢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ صوتی: «پس کی به نصایح و مواعظی که شنیده‌ایم عمل می‌کنیم؟» ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔹 کسی هست که بگوید من تا‌به‌حال زیر وعظ هیچ واعظی نرفته‌ام [و ننشسته‌ام]؟ از هیچ ناصحی چیزی نشنیده‌ام؟ دروغ می‌گوید؛ دروغ است این مطلب. خوب [حالا که] شنیدی، عمل کردی یا نکردی؟ اگر عمل کرده بودی، حالا روشن بودی؛ چرا؟ به جهت اینکه خودشان با همان عمل [کردن شما]، مجهولات را بر شما اعلام می‌کنند [و شما را آگاه می‌کنند]؛ باید خاطرتان جمع باشد. 🔹 اما اگر عمل نکردی و می‌خواهی همیشه [فقط] بشنوی و بشنوی و بشنوی، [پس] کی عمل می‌کنی؟ بعد از اینکه پرده برداشته شد [و مرُدی]، آن‌وقت می‌خواهی عمل بکنی؟! بنابراین باید بدانیم اگر نصایح را زیر پا گذاشتیم، نصیحت حالا و موعظۀ حالا را هم زیر پا می‌گذاریم؛ و اگر زیر پا گذاشتیم، خاطرجمع باشیم که خبری نیست؛ چرا؟ چون برای بازی که یاد نمی‌دهند!! برای اینکه بنویسی و بگذاری کنار، یاد نمی‌دهند؛ 🔹 مثل اینکه نسخه از طبیب گرفتیم، گذاشتیم توی [جیب] بغل؛ دیگر کار نداریم [به عمل به آن نسخه]. [آیا فقط] برای اینکه نسخۀ طبیب در [جیب] بغل ما باشد، رفتیم خرج کردیم و پول دادیم و نسخه گرفتیم؟! نه، باید عمل کنی. اگر عمل کردیم، دیگر روشن هستیم. این نصایح و مواعظ که [گفته] شده، اگر عمل شده بود، الآن روشن بودیم.
🎭 🔹 استقبال از برنامه «پرونده ویژه» شبکه سوم سیما 🔸 برنامه «پرونده ویژه» به‌خاطر طرح دقیق و سنجیده ماجرای موج‌سواری سیاسی برخی جریان‌های سیاسی از خودسوزی یک دختر جوان با استقبال ویژه‌ای از سوی مخاطبان سیما همراه شد. هرچند که معمولا برنامه‌های گفت‌وگو محور نسبت به برنامه‌های نمایشی و سرگرم‌کننده در تلویزیون تماشاگران کمتری دارند، اما برخی از برنامه‌های گفت‌وگو محور به‌خاطر صداقت و طرح و تحلیل مسائل روز اجتماعی و سیاسی، می‌توانند خیلی از مخاطبان را با خود همراه کنند. برنامه «پرونده ویژه» پنجشنبه شب نیز این‌گونه بود. این برنامه که از شبکه سوم سیما پخش شد، با حضور کارشناسان، به‌طور مستند و مستدل به چالش تبعات سیاسی و رسانه‌ای خودسوزی اخیر یک دختر جوان پرداخت. برنامه‌ای که به دور از شعارپردازی یا سیاست‌زدگی، به طور علمی و با استنادات قوی، سعی کرد تا به شبهات این ماجرا بپردازد. 🔻 @gharar_at
پوستر لیست دروس تحصیلی 98 - 99 حوزه علمیه امام کاظم علیه السلام - آ 3 رنگی.pdf
1.42M
🔸لیست دروس سطوح عالی و خارج فقه و اصول حوزه علمیه امام کاظم علیه السلام 🔹سال تحصیلی 98 – 99 🔹ساعات دروس بر اساس ساعت پاییزی (قدیم) می‌باشد. 🆔 @gharar_at
🔸 توضیحاتی در ارتباط با شیوه انتخاب دروس و اساتید 🔹 انتخاب درس طلاب در سال تحصیلی 99 – 98 تا تاریخ 26 شهریور ماه در سامانه نجاح فعال است، از این رو طلاب جهت انتخاب درس در اسرع وقت اقدام کنند. 🔹طلاب و فضلای محترم جهت شرکت در کلاس و امتحان پایان سال لازم است در زمانبندی فوق درس مورد نظر را انتخاب کرده باشند و همچنین طبق اعلام مرکز مدیریت حوزه های علمیه پس از اتمام زمانبندی تغییر اسناد و درس مقدور نیست. @gharar_at
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیانات امام خمینی(س) درباره نقش تبلیغات حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در خارج از میدان جنگ آنها به ما فهماندند که در مقابل حکومت جور نباید زن ها و مرد ها بترسند 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 @gharar_at