🗓سالروز دفن پیکر پاک جُوْن
🏳خادمحضرتسیدالشهدا(ع)
🏳۱۰ روز پس از فاجعه کربلا
🏳اهمیتخدمتدرکلامرهبری/۷
💠رهبرانقلاب
‼️مسئولان ما خدمتگزاران مردم و به تعبیر واضح، نوکران مردمند. ۸۵/۸/۱۹
‼️نهضت خدمترسانی به مردم یك مبارزهی بزرگ و سنگین است؛ زیرا خدمت رساندن به عموم مردم با منافع بعضی گروههای خاص تضاد پیدا میكند و اینجاست كه باید با مبارزه و همت و عزم راسخ وارد میدان شد. ۸۲/۱/۱
‼️من به همه مسؤولان کشور بارها گفتهام، امروز هم مجددا در این محضر عام تکرار میکنم: بزرگترین مبارزه با امریکا، خدمت به این مردم است. هرکه میخواهد با امریکا مبارزه اساسی کند، باید به این مردم خدمت کند. هرکه میخواهد با دشمنان این ملت مبارزه عملىِ کارآمد کند، با فساد مبارزه کند. ابزارهای دشمن در درون کشور و نظام ما عبارت است از فساد، تبعیض و فاصله طبقاتی. ما باید با اینها مبارزه کنیم. این وظیفه دولت و مجلس و قوه قضاییه و همه ارکان نظام است. به مردم خدمت کنند، با مفسد مماشات نکنند، فساد را در بدنه دستگاههای حکومت به هیچ وجه نپذیرند و تحمل نکنند؛ این بزرگترین خدمت است! ۸۲/۳/۱۴
# نقل از جهاد تبیینی
@gharar_at
🗓سالروز دفن پیکر پاک جُوْن
🏳خادمحضرتسیدالشهدا(ع)
🏳۱۰ روز پس از فاجعه کربلا
🏳اهمیتخدمتدرکلامرهبری/۵الف
💠رهبرانقلاب
‼️پیامبر فرمودند "سید القوم خادمهم" این حدیث یا به این معنا است که هر کسی بیشتر خدمت کند، این شخص اولای به سیادت است؛ بنابراین برای اینکه بفهمیم سید قوم کیست، سراغ حسب و نسب و اسم و عنوان نرویم؛ بلکه برویم سراغ اینکه ببینیم چه کسی بیشتر به این مردم خدمت میکند، او سید قوم است؛ یا به این معنا است که بگوییم آن کسی که سید و رئیس و مسئول مردم است این شخص باید خادم این مردم باشد. اینکه گاهی تعبیر میشود که مسئولین نوکر مردم هستند، بعضی ایراد میگیرند که آقا این کلمهی «نوکر» را نگویید. خب این کلمهی پیغمبر است، خادم یعنی نوکر. این کلام اهمیت و ارزش خدمت به مردم را از نظر شارع مقدس اسلام و پیامبر مکرم نشان میدهد، ببینید این کجا و آنچه که در فرهنگهای رایج مادی دنیا است کجا! کتاب الشافی، فیض کاشانی ص۸۲۹ ۹۲/۱۱/۳
⚠️توجه؛
🏳رهبرانقلاب، عمده احادیث اخلاقی درس خارج را از کتاب الشافی فیض کاشانی ایراد میکنند!
# نقل از جهاد تبیینی
@gharar_at
🔸 دلیل ترس مسؤولان از شفاف سازی آراء افشای دست درازی آنان به بیت المال است
حجت الاسلام والمسلمین #پناهیان:
🔹در تبلیغ نباید به گونه ای پرجاذبه عمل شود که این جاذبه مخاطب و جامعه را مرعوب کند و یا دیگران از روی ترس حرف تبلیغ کننده را بپذیرند.
🔹کسانی که با دروغ، تهمت، طراحی و ترفند حقیقت را قلع می کنند در حالی که حقیقت چیز دیگری است آن فرد دیگر در زمره انسان ها قرار نمی گیرد.
🔹متاسفانه در جامعه هیچ قانونی برای کنترل و مقابله با دروغ گفتن سیاسیون و رسانه ها نداریم برای همین آنان به راحتی در جامعه موج ایجاد می کنند با بیان اینکه تنها اظهار نظر کردیم به کار خود ادامه می دهند.
🆔 @gharar_at
🔸 واکنش سردار باقرزاده به حذف نام یا عنوان شهید از معابر
سردار #باقرزاده:
🔹این حرکت؛ حرکتی خزنده است که باید فریاد کشید. رسانهها و مردم نگذارند تا همانند طرح یکسانسازی قبور شهدا، برخی از شهرداریها هر غلطی خواستند انجام دهند.
🆔 @gharar_at
🔸 سامانه تقریرات بستری مناسب برای ارائه تولیدات علمی حوزویان
بخشی اهداف و ویژگی ها:
🔸تشکیل بانک جامع تقریرات دروس خارج
🔸شناسایی استعدادهای برتر و مقررین فعال دروس خارج
🔸تضارب آراء، رشد و تکاپوی علمی با محوریت تقریرات حوزوی
🔸افزایش حضور محتواهای دینی و حوزوی در فضای مجازی
🔸مجهز بودن سامانه به سیستم مشابهت یاب جهت جلو گیری از سرقت علمی و ثبت آثار به نام اشخاص دیگر.
🔸ایجاد شبکه اجتماعی علمی بین طلاب بر اساس محتوای تقریرات دروس خارج.
♻️ علاقه مندان جهت دسترسی به سامانه می توانند با نام کاربری سامانه «پیشخوان» به نشانی اینترنتی taghrir.ismc.ir مراجعه نمایند.
🆔 @gharar_at
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
ترک صلوات و دعا کردن به دعاهای شخصی، مانند رها کردن سرچشمه و به دنبال جوی آب و یا حوض گشتن است؛ زیرا وقتی برای وسعت مقام و درجه واسطه فیض دعا میشود، دعاهای شخصی هم در آن گنجانده شده است.
📚 نکتههای ناب از آیتالله بهجت، ص٧٧
☑️ @gharar_at
💠 حدیث روز 💠
💎 اینگونه آسایش دل داشته باشیم
🔻امام صادق علیه السلام:
طَلَبتُ فَراغَ القلبِ فوَجَدتُهُ في قِلَّةِ المالِ
🔸آسايش دل را جستجو كردم و آن را در كمى مال و ثروت يافتم.
📚مستدرك الوسائل: ج ۱۲، ص ۱۷۴، ح ۱۳۸۱۰
@gharar_at
هدایت شده از قرارگاه اساتید وطلاب انقلابی حوزه علمیه قم
هدایت شده از قرارگاه اساتید وطلاب انقلابی حوزه علمیه قم
هدایت شده از قرارگاه اساتید وطلاب انقلابی حوزه علمیه قم
هدایت شده از قرارگاه اساتید وطلاب انقلابی حوزه علمیه قم
هدایت شده از قرارگاه اساتید وطلاب انقلابی حوزه علمیه قم