🏴سالروزشهادت سیدالساجدین/۲
💠رهبرانقلاب
‼️بنده این روایت امام صادق را مکرر گفتم که حضرت میفرماید: بعد از شهادت امام حسین، همه شیعیان مرتد شدند یعنی همه از راه درست امامت برگشتند، مرتد شدن را کافر شدن معنا نكنید. ارتداد یعنی راه انقلاب را نیمه کاره گذاشتن؛ یعنی هنگام ضرورت، به خاطر سختیها و فشارها، راه را رها کردن، به زندگی راحت دل دادن، از سختیها سرپیچیدن؛ این معنای ارتداد است. مردم از راه درستی که امامان راستین اسلام در مقابل آنها گذاشته بودند، برگشتند. یعنی آنهایی که درِ خانه اهلبیت بودند هم بر اثر ترس برگشتند فقط سه نفر ماندند یحیی بن اُم طویل، ابوخالد کابلی، جبیر بن مطعم، که میتوانستند در مقابل خلفا حرفشان را بگویند باقی همگی از مرکز امامت جدا شدند اما با مجاهدت و محوریت امام سجاد تشیع تقویت شد آن وقت مردم ذره ذره، گرد آمدند و تشیع گسترش پیدا کرد، اگر زحمات سی و چندساله امام سجاد نبود ما دیگر امام باقر و صادق هم نداشتیم و دنبالش معارف اسلامی و شیعی هم نداشتیم این حاصل مجاهدت امام سجاد بود و الا باعاشورا همه چیز تمام شده بود! ۷۹/۲/۱۱
#نقل از جهاد تبیینی
@gharar_at
🏴سالروز شهادت امام سجاد/۳
💠رهبرانقلاب:
‼️«اگر تلاشهای امام سجاد نبود، شهادت امام حسین ضایع شده بود لذا سهم امام چهارم، سهم عظیمی است. بعد عاشورا امام سجاد به تعلیم و تغییر اخلاق در جامعه اسلامی کمر بست.
چون بخش مهمّی از مشکلات اساسی دنیای اسلام که به فاجعه کربلا انجامید، ناشی از انحطاط اخلاق مردم بود. اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودند، یزید و ابنزیاد و عمر سعد نمیتوانستند آن فاجعه را بیافرینند.
اگر مردم آنطور پست نشده بودند، ممکن نبود حکومتها ولو فاسد باشند، ولو بیدین و جائر باشند بتوانند مردم را به ایجاد چنان فاجعه عظیمی؛ یعنی کشتن پسر پیغمبر و پسر فاطمه زهرا وادار کنند؛ یک ملت، وقتی منشأ همه مفاسد خواهد شد که اخلاق او خراب شود. این را امام سجاد در چهره جامعه اسلامی تفحّص کرد و کمر بست به اینکه این چهره را از این زشتی پاک کند و اخلاق را نیکو گرداند. لذا، «صحیفه سجادیه» کتاب دعاست؛ اما کتاب درس است!» [۷۲/۴/۲۳]
⬇️نسخهpdf
# نقل از جهاد تبیینی
@gharar_at
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سخنرانی جنجالی پناهیان در اعتراض به عدم شفافیت مجلس!
🔹غلط می کنید شما بر اساس عقاید رای میدهید. باید بر اساس کار کارشناسی رأی بدهید.
🔹ای مجلس شورای اسلامی آدم باش!
چه چیزی را از مردم پنهان می کنید؟
#اخبار ویژه
@gharar_at
🏴 #روایت_کربلا | اگر امام حسین(علیهالسلام) کربلا نمیرفت چه میشد؟
◾ گزیده بیانات حضرت آیتالله خامنهای درباره نهضت امام حسین(علیهالسلام)؛ قابل استفاده در استوری اینستاگرام
💻 @Khamenei_ir
@gharar_at
pishkhannehzatashoora.pdf
1.81M
🔍 #پیشنهاد_مطالعه | «نهضت عاشورا»
▪️ زمینهها، علل و اهداف نهضت عاشورا در بیانات رهبرانقلاب
💻 @Khamenei_ir
@gharar_at
🚩 ۸۵ درصد ظرفیت تولید تخم قزل آلا در کشور نابود شد/ احتمال حمله بیوتروریستی فرانسه و آمریکا
عضو هیئت مدیره اتحادیه سراسری شرکتهای تعاونیهای ماهیان سردآبی:
🔹 واردات تخمهای خارجی به کشورمان باعث شد که مراکز تکثیر تخم داخلی آلوده شود که در این ارتباط ظن بیوتروریسم بودن و نقش دیگر کشور ها مانند فرانسه، اسپانیا، آمریکا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی مطرح است، زیرا باعث کاهش تولید داخلی و جایگزینی واردات شد.
🔹هدف دیگر کشورهای رقیب این بود که تولید تخم ماهی قزل آلا در ایران از بین برود تا آنها خود به تنهایی بتوانند نیاز بازار ایران را تامین کنند؛ در دهه 80 کل نیاز به تخم این ماهی در کشور تولید میشد اما در دهه 90 بخش عمده ای از تولیدات ما در این بخش از دست می رود و کشور وابسته شد.
@gharar_at
🚩 رئیس جمعیت هلال احمر به دادسرای جرائم اقتصادی احضار شد
🔹علیاصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر درباره فساد مالی گسترده در سازمان تدارکات پزشکی به دادسرای مفاسد اقتصادی احضار شد.
🔹طی روزهای گذشته نیز چندین نفر از مدیران سازمان هلال احمر به اتهام فساد مالی گسترده بازداشت شدند که برخی از آنها به قید وثیقه آزاد هستند.
@gharar_at
🚩 هلال احمر "احضار پیوندی" را تایید کرد
روابط عمومی جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیهای اعلام کرد:
🔹"به دنبال ابهاماتی در پروندههای دارویی سازمان تدارکات پزشکی، رییس جمعیت هلال احمر صرفا جهت ادای توضیح در محلی غیر از دادسرای مربوطه حاضر شده و در گفتگو با کارشناسان قضایی به ابهامات موجود پاسخ داده است. هیچ گونه اتهامی متوجه وی نشده و صدور وثیقه نیز تکذیب میشود.
🔹گفتنی است مسئولان جمعیت هلال احمر با قوه قضاییه برای شفافسازی و پیگیری برخی ابهامات و پیشگیری از هرگونه تخلف احتمالی و اقدامات شائبهبرانگیز در سازمان تدارکات پزشکی، همکاری نزدیکی دارند و رفت و آمدهای فیمابین اغلب جنبه حقوقی و قضایی ندارد."
@gharar_at
🚩 چه روغنهایی در بازار ایران "ناسالم و خطرناک" هستند؟/ تراریخته بودن بیش از ۹۰ درصد "روغنهای مایع"
کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت:
🔹بر اساس مطالعه سیمای مرگ، نخستین علت مرگ در ایران بیماریهای قلبی و عروقی و دومین علت آن سرطانها هستند.
🔹با تغذیه مناسب میتوان از 80 درصد بیماریهای قلبی و عروقی و از 30 درصد سرطانها پیشگیری کرد
🔹میزان روغن مصرفی هر فرد در ایران حدود 46 گرم است که این میزان 11 گرم بیشتر از میزان توصیه شده مصرف روغن است
🔻لازم به یادآوریست، در حال حاضر بخش عمده روغنهای مصرفی خانوارهای ایرانی را "روغنهای مایع" تشکیل میدهند که تقریبا بیش از 90 درصد روغنهای مایع موجود در بازار کشورمان از "مواد اولیه تراریخته" مانند ذرت و سویای تراریخته(GMO) تهیه میشوند.
🔻 متاسفانه در کشورمان با وجود صراحت قانون در الزامی بودن درج عبارت "تراریخته" یا همان GMO در محصولاتی که در تهیه آنها از مواد اولیه تراریخته استفاده شده اما تا به امروز جز در موارد بسیار محدود، این قانون، اجرا نمیشود
@gharar_at
🚩 قلع و قمع جدید "نام شهدا" از خیابانها توسط شهرداری تهران!
🔹در اقدام جدید شهرداری تهران در برخی از محلات از جمله منطقه ۱۶ نام شهیدان از جمله شهید اسلامی، شهید تقوی، شهید صفیاری، شهید اکبری، شهید غیوری و شهید شعبانیان از معابر حذف شده است!
🔹جریان حذف نام شهدا از معابر شهر تهران در حالی کلید خورده که بسیاری از شهروندان و کاربران فضای مجازی نسبت به آن واکنش نشان دادهاند و از مسئولان شهری درخواست کردهاند که نسبت به این موضوع ورود جدی پیدا کنند و با خاطیان برخورد کنند.
🔹پس از رسانهای شدن خبر حذف نام شهدا از برخی از معابر شهر تهران در رسانهها انتطار میرفت که اعضای شورای شهر تهران لااقل نسبت به این موضوع همان واکنشی را نشان دهند که نسبت به سرقت رفتن مجسمهها داشتند اما هیچ یک از اعضای شورای شهر تهران تا به امروز واکنشی را به آن نداشتند!
@gharar_at
🚩 شهرداری تهران: شهروندان حذف نام "شهید" از خیابانها را گزارش کنند!
در متن این اطلاعیه آمده است:
🔹پیرو برخی اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر عدم درج عنوان مقدس «شهید» در برخی معابر مزین به نام شهدا، شهرداری تهران از 20مرداد ماه با پیگیری مجدانه شهرداران مناطق نسبت به بررسی این موارد اقدام کرد و تمامی معابری که نیاز به اصلاح داشتند سریعاً مورد رسیدگی قرار گرفتند.
🔹با وجودی که این موارد بسیار اندک بوده و عموماً مرتبط با تابلوهای پرچمی نصب شده در سالهای گذشته هستند اما مقرر شد در پایشهای دورهای هرگونه مغایرتی مورد بررسی قرار گیرد. از شهروندان عزیز درخواست داریم با مشاهده اندک مغایرتی در خصوص عناوین معابر مزین به نام شهدای والامقام سریعاً از طریق سامانه 137 موضوع را اطلاعرسانی کرده تا پس از بررسی در کمترین زمان ممکن نسبت به اصلاح اقدام لازم صورت پذیرد
@gharar_at
🗓روز ملی سینما/۱
💠رهبرانقلاب
‼️سینما رسانه خیلی فوق العادهای است، واقعا هیچ چیزی از لحاظ اثرگذاری مثل سینما نیست! ۹۲/۹/۱۹
‼️به اعتقاد من ظریف ترین و لمس نکردنی ترین احساسات و عواطف بشری را هنر تئاتر و بازیگری و فيلم خوب در نمایش میتواند ارائه دهد! ۶۶/۱۱/۲۱
‼️کسیکه از سينما و تئاتر، نقاشی، عکس یا شعر چیزی نمیفهمد، راه های معرفت به رویش بسته است. ملتی که هر کدام از اینها را ندارد، دریچه ای به روی او بسته است. ۷۵/۶/۲۸
‼️تا شما نسل جوان نو، با اعتقادات صحیح، با دید صحیح، با مذاق دینی، به طور کامل وارد میدان این کارها نشوید، هنر نمایش -چه سینما، چه تئاتر- آن اعتلای لازم را در کشور پیدا نخواهد کرد. تا مادامی که کارگردان ما، یا نمایشنامه نویس ما، حتّی سعی میکند ژستها و حرکات این شخصیتها -و به قول شما پرسوناژها- را به شکل فیلمهای غربی در بیاورد، ما بهجایی نمیرسیم! ۷۷/۱۲/۴
# نقل از جهاد تبیینی
@gharar_at
🗓روز ملی سینما/۳
💠رهبرانقلاب
‼️اصلاح سینما و تلویزیون بدون اصلاح پایههای معرفتی علوم انسانی غربی امکانپذیر نیست! ۹۱/۱۲/۱
‼️فقه متکفّل همهى امور زندگى بشر است؛ فقه متکفّل تبیین شرعى و اسلامى همهى امورى است که مورد ابتلاء انسان است در زندگى فردى و اجتماعىاش. خب، هنر یکى از همین امور است، بدیهى است که یک نفر طلبهاى که وارد حوزهى علمیّه میشود، براى یک مقصودى وارد میشود که آن مقصود معنایش سینماگرى نیست، همچنانکه معنایش معمارى نیست؛ اما منعى هم وجود ندارد که حالا یک نفرى اگر چنانچه ذوقش اقتضا کرد، برود وارد یک مقولهاى بشود به شرطى که از کار اصلى خودش باقى نماند. بله، یک فقیه برجسته اگر بخواهد در زمینهى مسائل هنرى اظهار نظر بکند، بایستى با مقولهى هنر آشنایى داشته باشد؛ والا بعید است که بتواند درست حکم را از آب در بیاورد، لذا در مقوله فقه هنر کار خیلی زیاد لازم است! ۹۴/۱۰/۲۱
#نقل از جهاد تبیینی
@gharar_at
✳️ مصائب فاطمه صغری سلام الله علیها
فاطمه دختر امام حسین (علیه السلام) معروف به فاطمه صغری سلام الله علیها در کربلا حدود سی سال داشته و به قولی شبیه ترین دختر امام حسین (ع) به حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) بوده و شاید به همین جهت به ایشان لقب فاطمه صغری داده اند و یا دلیل دیگر می تواند وجود فاطمه بنت علی در کاروان کربلا باشد. ایشان همچنین همسر حسن مثنّی، پسر امام حسن(ع) بوده است.
_
از فاطمه صغری نقل شد: روز عاشورا من جلوى خيمه ايستاده بودم. اجساد پدر و كشتهها را نگاه میكردم. با خود گفتم: اين مردم با ما چه خواهند كرد، آيا اسيرمان مىكنند؟ يا مىكشند؟ همين هنگام مردى سوار بر اسب از راه رسيد، زنان را با كعب نيزه زده و زیور آلات و چادر آنها را به غارت برد، زنان هر كدام به ديگرى پناه مىبردند و فرياد سر مىدادند: وا جدّاه؛ وا ابتاه؛ وا علياه.
_
من به خود لرزيدم. به جانب چپ و راست نگاه مىكردم، ناگاه عمهام را ديدم، از ترس اين كه آن ستمكار سوى من بيايد به طرف عمّهام رفتم. ناگاه آن بىحيا به سويم آمد، گريختم كه شايد از دستش نجات پيدا كنم ولى او خود را به من رسانيد كعب نيزه را بين دو كتفم فرود آورد كه من برو افتادم، آن بىرحم آمد چادر از سرم ربود، گوشواره از گوشم كشيد و گوشم را پاره كرد، خون بر سر و صورت من جارى شد، بيهوش افتادم؛ در اين بين عمّهام را بالاى سرم مشاهده كردم كه مىگريد و مىگويد: عزيزم از جاى برخيز تا ببينم كه بر سر دختران بىياور و برادر بيمارت چه آمده؟ عرض كردم آيا پوشش نزد شما هست تا سرم را بپوشانم (يا عَمَتاهُ هَلْ مِنْ خِرْقَةٍ اسْتُرُ بِهارَأْسى عَنْ اعْيُنِ النُّظارِ؟ فَقالَتْ: يا بِنْتاهُ وَ عَمَّتُكِ مِثْلُكِ) فرمود: عمه ات مانند تو مىباشد؛ من ديدم سر آن مظلومه هم مكشوف و بدنش از ضرب تازيانه و كعب نيزه كبود گرديده.
_
وقتى به خيمه رسيديم، ديدم تمامى خيمهها را غارت كردهاند. برادرم علیبن الحسین (علیهااسلام) را ديدم كه از گرسنگی و تشنگی و طغيان درد بر روى زمين افتاده و توان نشستن ندارد. از مشاهده اين حوادث ما براى او گريه مىكرديم او هم به حال ما گريه مىكرد.
منابع:
الدمعة الساكبه، ج ۴، ص ۳۷۱. ناسخ التواريخ، ج ۳، ص ۱۳. وسيلة الدارين، ص ۳۴۲.
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
@gharar_at
ir.book.talabe.fl.apk
1.07M
نرم افزار آداب طلبگی
@gharar_at
🏳آغازسالتحصیلیجدیدحوزه/۱
💠رهبرانقلاب
‼️اولیّن مسئوليّت شما طلاب و روحانیون عبارت از پاسداری از اسلام و نظام اسلامی است. ۶۹/۱/۴
‼️حوزههای علمیه باید خود را سربازان نظام بدانند، برای نظام كار كنند، برای نظام دل بسوزاند، در خدمت تقویت نظام حركت كنند! ۹۱/۷/۱۹
‼️اگر بخواهیم نظام اسلامی همچنان اسلامی و انقلابی بماند، باید حوزهی علمیه، انقلابی بماند؛ زیرا اگر حوزهی علمیه انقلابی نماند، نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت! ۹۴/۱۲/۲۵
‼️امروز تمام علمای اسلامی از یک طلبه کوچک تا علمای بزرگ يک وظیفه دارند و آن حمایت از حکومت اسلامی در این کشور ولیعصر(عج) است! ۷۰/۱۲/۱۴
# نقل از جهاد تبیینی
@gharar_at
🏳آغازسالتحصیلیجدیدحوزه/۲
💠امام خمینی
‼️حوزه علمیه اگر درست بشود، ایران درست میشود. و اگر خدای نخواسته در حوزه علمیه فسادی به وجود آید ولو در دراز مدت، در سرتاسر ایران آن فساد پیدا میشود! ۶۵/۱۱/۵
‼️روحانیون وابسته و مقدس نما و تحجرگرا در حوزهها کم نیستند، امروز عده ای با ژست تقدس مابی چنان تیشه به ریشه دین و انقلاب و نظام می زنند که گویی وظیفه ای غیر از این ندارند.خطر تحجرگرایان و مقدس نمایان احمق در حوزه های علمیه کم نیست. طلاب عزیز لحظه ای از فکر این مارهای خوش خط و خال کوتاهی نکنند، اینها مروج اسلام آمریکایی اند و دشمن رسول الله هستند! ۶۷/۱۲/۳
# نقل از جهاد تبیینی
@gharar_at
🏳آغازسالتحصیلیجدیدحوزه
🏳و آغاز دروس خارج علما/۳
💠رهبرانقلاب
‼️هر طلبهای برای آینده علمی خودش برنامهریزی کند؛ بیهدف در حوزه نماند. میخواهد درس خارج برود و مجتهد بشود، خیلی خوب بعد برای آینده باید برنامهریزی کند. هرکس ذوق و توانی دارد؛ اینچنین نباشد که ۲۰سال همینطور بیهدف در حوزه باشند و پای این درس و آن درس بنشینند و فسیل بشوند درآخر نه فایدهای برای مردم و نه برای خودشان داشته باشند! ۷۰/۶/۳۱
‼️امروز ما در درس خارج دیگر حق نداریم در باب لباس مشکوک، ۶ماه صرف وقت کنیم. امروز دیگر ما حق نداریم افتخار کنیم که فروع علم اجمالی را از ۸۰ یا ۹۰ تا آوردیم، آن زمان بعضی از طلبه ها بودند که اشکال میکردند که آقا فایده اش چیست؟! آن زمان من میگفتم که آقا میخواهیم مکانیسم فقاهت را یاد بگیریم؛ میخواهیم بدانیم کسی که فقیه میشود از کتاب و سنت چگونه استنباط میکند احکام الهی را؛ میخواهیم قوتش را پیدا کنیم. الآن قوه فقاهت را در کتاب جهاد پیداکنید! در مباحث روز پیدا کنید! بگردید شیوه های جدید برای بانک اسلامی پیدا کنید! ۶۲/۱/۹
# نقل از جهاد تبیینی
@gharar_at
🏳آغازسالتحصیلیجدیدحوزه
🏳و آغاز دروس خارج علما/۴
💠رهبرانقلاب
‼️در قم باید درسهای خارجِ استدلالیِ قویای مخصوص فقه حکومتی وجود داشته باشد تا مسائل جدیدی که بر سر راه حکومت قرار میگیرد از لحاظ فقهی بحث کنند! ۹۰/۶/۱۷
‼️در درس خارج فقه باید مباحث کاربردی مطرح شود. بعضی از مباحث دروس خارج فقه و اصول وجود دارد که واقعاً مورد احتیاج نیست ولی بحث میشود، یک فقیه، در تمام دوره استنباط ممکن است یک بار حاجتش به بحثی، یا به مبنای معانی حروف، یا در حقیقت و مجاز و یا مبانی دیگر بیفتد. چه لزومی دارد ما این همه در مباحثِ غیر لازم اصول، معطل شویم؟! ۷۴/۹/۱۳
‼️بنده بعد از رحلت امام خیلی از این مسؤولیتهای مهم کشور را دو ساله، سه ساله یعنی زماندار به این و آن محول کردهام. شما علما و فقهای عزیز و بزرگوار که درس خارج میگویید و پنجاه نفر، صد نفر کمتر یا بیشتر هم شاگرد دارید؛ خیلی خوب، محض رضای خدا به مدت سه سال این درس را تعطیل کنید. اگر این درس تعطیل بشود، آیا در عالَم ضایعهیی پدید خواهد آمد!؟ بیایید این مدیریت را قبول کنید و یک نفر مدیر بشود ۷۰/۱۱/۳۰
# نقل از جهاد تبیینی
@gharar_at
🏳آغازسالتحصیلیجدیدحوزه/۵
💠رهبرانقلاب
‼️‼️آنچه وظیفه همه امت اسلام است، جهاد برای تبیین است، جهاد فقط جنگ در میدان قتال نیست، جهاد شامل جهادمالی، جهادفکری، جهادعملی و جهادتبیینی است! ۹۵/۲/۲۹
‼️چقدر از کشورهای مختلف، از داخل شهرهای ایران میآیند و از ما مبلّغ و امام جمعه میخواهند؛ اما نداریم؛ این در حالی است که ما حوزهی به این عظمت را داریم! مگر ما گفتیم به جنگلهای آمازون بروید و تبلیغ کنید!؟ آقایان نمیروند؛ میگوییم چرا نمیروید، میگویند میخواهیم درس بخوانیم! برادران! من این روش را قبول ندارم؛ حالا شما هرچه میخواهید بگویید، بگویید؛ من واللَّه این را الهی نمیدانم! چند نفرتان بیایید از مرجعیت و از ریاست و از مدرّسی و از فضل و سوادِ در آن حد بگذرید؛ حوزه را طوری راه بیندازید که بعداً هزار نفر مثل خودتان را بهوجود بیاورید. تبلیغ اولیترین کار ماست، اما حوزهی علمیهی قم این کار را نمیکند! ۷۰/۱۱/۳۰
# نقل از جهاد تبیینی
@gharar_at
🏳آغازسالتحصیلیجدیدحوزه/۶
💠رهبرانقلاب:
‼️پیشنهادهائی که بنده در طول این سالها دربارهی حوزهی علمیه کردم، چه در مجامع عام که با طلاب و فضلا و مدرسین جلسه داشتیم و چه در جلسات کوچک و خصوصیتر که با بعضی از مسئولین حوزه یا بزرگان حوزه یا مراجع یا فضلا داشتیم و پیشنهادهائی دائم مطرح شده و گفته شده، خیلیهایش تا حالا تحقق پیدا نکرده، یا به صورت نیمهکاره و نیمهراهه تحقق پیدا کرده است! ۸۶/۹/۸
‼️ما برای حوزههای علمیهی خود چقدر برنامه ریزی میکنیم؟ چه کسی این برنامه ریزی را میکند؟ چند درصد وقت بزرگان روحانیت، صرف برنامهریزی برای حوزه میشود؟ آیا برای حوزه، به قدر یک دانشگاه کوچک، برنامه ریزی منظم انجام میگیرد؟ ما الان در کشور چقدر حوزهی علمیه داریم؟ در دوران تاریخ شیعه، آیا هرگز حوزهی علمیهای چون حوزهی علمیه قم وجود داشته است؟ در مقابل این ارزش عظمی، آن کاری که ما میکنیم، تقریباً در حکم صفر است! ۷۰/۶/۳۱
📌نکته؛
🏳جالب آنکه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ۵بار از نقش دانشگاه یاد کردند اما ۱بار هم از نقش حوزه اسمی نیاوردند!
#نقل از جهاد تبیینی
@gharar_at
#مکتب_امام
🔹لعنت ابدى بر وابستگان شياطين
@gharar_at