🔸جریان شناسی دولتها در نظام اسلامی
حجت الاسلام #باقرزاده در گفتگو با #رسا:
🔹️ انتقادات بسیاری به دولت زمان جنگ وارد بود به عنوان مثال یکی از آن انتقادات این است که نسخه اقتصادی اش، نسخه سوسیالیستی بود.
🔹️ در دولت سازندگی نظریه های آن، اقتصاد کشور را به سوی نظریه «ژاپن اسلامی» و اقتصاد مبتنی بر لیبرالیسم سوق می داد و این موضوع با هویت انقلاب اسلامی در تضاد بود.
🔹️ دولت سازندگی همواره به مدل های اقتصاد غربی توجه داشت و این در حالی است که امروز مشاهده می کنیم بر اساس اذعان کارشناسان آمریکایی مدل های اقتصاد غربی به ویژه خود آمریکا رو به افول هستند.
🔹️ ثمره نگرش غربی به اقتصاد امروز خود را در ایجاد شکاف فاحش طبقاتی و تورم نشان داده است.
🔹️ دولت سازندگی و کارگزارانی اقتصاد را پدیده ای فواره ای می دانست که #آقازاده ها می توانند از اصل آن بهره مند شده و مردم باید از اطراف آن معیشت خود را پیگیری کنند.
🔹️ خیانتی که دولت اصلاحات به مردم خسته از دولت سازندگی کرد این بود که آنها را از چالش تئوری های اقتصادی غربی به چالش تئوری های سیاسی غربی وارد کرد.
🔹️ با خیانت دولت اصلاحات، نهادها و احزاب بسیاری شکل گرفت تا تئوری های مربوط به جامعه مدنی اعم از لیبرالیسم، سکولاریسم، اومانیسم، فمینیسم و نسبی گرایی را مطرح کنند.
🔹️ نقدی که به دولت نهم وارد می شود این است که شعار عدالت را مطرح کرد، اما در زمینه اجرای آن «من و تو» داشت، یعنی عدالت برای شما آری، اما برای من و اطرافیانم خیر!
🔹️ این دولت عدالت را به قیمت دور کردن مردم از #اسلام، #مرجعیت، حوزه و ولایت فقیه پیگیری می کرد.
🔹همه این موارد سبب شد مردم به پرچمدار دولت سازندگی یعنی دولت آقای روحانی که مورد حمایت آقای هاشمی رفسنجانی بود رأی دهند.
🔹️ این دولت مردم را با تورم و گرانی های افسارگسیخته و کاهش روز افزون ارزش پول ملی تنها گذاشته و امید بسته اند که غربی ها به برجام مرده توجهی نشان دهند و اقتصاد کشور با برجام نیمه جان مقداری رونق پیدا کند.
🔹️ هدف انقلاب اسلامی رسیدن به تمدن نوین اسلامی و جهانی سازی اسلام است و افراد باید این موضوع را به خوبی بشناسند.
🔹️ اگر مسأله دولت اسلامی محقق شده و دارای مسؤولانی پر کار، پاکدست، عدالت محور، شجاع، مدیر و مدبر و انصاف محور باشیم، جامعه سازی اسلامی بسیار آسان محقق خواهد شد.
🔹️ مسؤولان کنونی در برابر سیاست های غربی عقب نشینی کردند تا معیشت مردم را درست کنند، اما آیا با این کار مسأله معیشت مردم و مشکلات اقتصادی درست شد؟
🔹️ ما باید دولتی جوان و حزب اللهی و انقلابی را برای آینده انتخاب کنیم، زیرا امید به آینده، نشاط، مسؤولیت پذیری، ساختن کشور با حفظ استقلال، خطر پذیری، مواجهه با نظام سلطه و... از شاخصه های این دولت بوده و می تواند در مسیر اسلامی سازی دولت و حل مشکلات اقتصادی مردم گام های اساسی بردارد.
🌐 خبرگزاری رسا
@gharar_a
آفتاب کامل.pdf
7.9M
🔸 دانلود کتاب آفتاب در مصاف
📗 رهبر انقلاب: «توصیه من به خواهران و دختران عزیزم این است که معلومات و آگاهیهایتان را بیشتر کنید.» ۱۳۷۵/۰۶/۲۸
🔹️ کتاب مذکور در ۷۲۲ صفحه و به گونهای سامان یافته که بتواند مبنای پژوهش محقّقان این حوزه قرار گیرد.
⛔️بیانیه شدیدالحن سید مهدی امام جمارانی از یاران امام راحل رضوان الله تعالی علیه برخی اقدامات سیدحسن خمینی و شهردار تهران؛
◾️چرا به نام حفظ میراث امام (ره) به مردم جماران ظلم میکنید⁉️
👈مردم هیچگاه فکر نمی کردند بعد از ارتحال امامی که دلش همواره برای محرومین و مستضعفان میتپید ، عدهای به اسم حفظ آثار و میراث امام، چوب حراج به زندگی و مال آنان می زنند، تا اینکه آنها مجبور شوند زمین و ملک خود را به ثمن بخس به موسسه نشر آثار امام بفروشند.
◾️آیا این میزان تملک کفایت نمیکند و چشم به خانههای مردم دوخته اید.
از طرفی آقایانی که مدعی حفظ میراث امام هستند پیوسته دنبال تخریب و انتقال بیمارستان جماران از این محل بودهاند.
در طرحی مصوب شده بود که ۱۴ هزار متر #باغ خسروشاهی خریداری شود و از آنجا راهی به بیمارستان قلب جماران باز کنند و علیرغم اینکه این باغ بزرگ توسط شهرداری خریداری شد ولیکن این راه به بیمارستان باز نشد و آن باغ را هم به موسسه نشرآثار(سیدحسن)واگذار کردند❗️
◾️حفظ میراث امام به حفظ هویت مکتب و سخنان ایشان است که متأسفانه مغفول مانده و این دفتر(موسسه نشر آثار امام ره) وظیفه اصلی خود را فراموش کرده است.
✅ نکته : گفتنی است #سیدحسن_خمینی سالانه بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال بودجه دولتی دریافت می کند اما عملکرد او طی این چند سال طوری بوده است که حتی صدای هم حزب هایش هم درآورده است.
با وجودی که سید حسن طی چند ده سال گذشته میلیاردها تومان پول از نظام گرفته اما برخی ها می گویند او حتی خانه تبعیدی امام ره در ترکیه را خریداری نکرده است. جا دارد که دلسوزان نظام و نمایندگان مجلس حسابرسی مختصری از عملکرد مالی موسسه در ۲۰ سال گذشته داشته باشند.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی
@قم سرچشمه انقلاب
@gharar_a
حضرت امام باقر علیه السلام
اِنّ الحُسَينَ صاحِبَ كَربَلا قُتِلَ مَظلوما، مَكروبا عَطشانا، لَهفانا فآلَى اللّهُ عَزَّوَجلّ عَلى نَفسِهِ اَن لا ياتيَهُ لَهفانٌ و لا مَكروبٌ و لا مُذنِبٌ و لا مَغمومٌ و لا عَطشانٌ و لا مَن بِهِ عاهَةٌ ثُمَّ دَعا عِندَهُ و تَقَرَّبَ بِالحُسَينِ بنِ عَلىٍّ علیه السلام اِلَى اللّهِ عَزَّوَجَلَّ إلاّ نَفَّسَ اللّهُ كُربَتَهُ وَ اَعطاهُ مَسأَلَتَهُ و غَفَرَ ذَنبَهُ وَ مَدَّ فى عُمُرِهِ وَ بَسَطَ فى رِزقِهِ فَاعتَبِروا يا اُولـِى الاَبصار؛
امام حسين (ع)، بزرگ مرد كربلا، مظلوم و رنجيده خاطر و لب تشنه و مصيب زده به شهادت رسيد. پس خداوند، به ذات خود، قسم ياد كرد كه هيچ مصيبت زده و رنجيده خاطر و گنهكار و اندوهناك و تشنه اى و هيچ بَلا ديده اى به خدا روى نمى آورد و نزد قبر حسين علیه السلام دعا نمى كند و آن حضرت را به درگاه خدا شفيع نمى سازد، مگر اينكه خداوند، اندوهش را برطرف و حاجاتش را برآورده مى كند و گناهش را مى بخشد و عمرش را طولانى و روزى اش را گسترده مى سازد. پس اى اهل بينش، درس بگيريد!
مستدرک الوسایل و مستنبط المسایل ج10 ، ص239 بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 98، ص 46
@gharar_a
شجره طیبه
حضرت آيةالله کوهستاني(ره):
اثر غذا در آدم بسيار زياد است.
انسان وقتي غذا ميخورد، بخشي تبديل به خون ميشود و به مغز ميرسد،
در نتيجه اگر غذا طيب و طاهر نباشد،
بر افکار انسانها اثر ميگذارد
و اين فکرهاي شيطاني ناشي از تأثير آن ناپاک است.
من خود گاهي که مينشينم،
اگر فکرهايي به ذهنم بيايد، بلافاصله ميانديشم که امروز چه چيزي خوردهام. نفس را هر طور عادت بدهيد همانگونه پرورش مييابد؛
اگر توانستيد كنترل كنيد همانجا ميايستد،
ولي اگر نفس را آزاد گذاشتيد، ديگر نميشود او را كنترل كرد.
منبع: بر قله پارسایی
@gharar_a
يكم تا هفتم : هفته احياى امر به معروف و نهى از منكر
قال الله تعالي : المُؤمِنونَ و المُؤمِناتُ بَعضُهُم أولياءُ بَعضٍ يَأمُرونَ بِالمَعروفِ و يَنهَونَ عَنِ المُنكَرِ
قال الله تعالي : مردان و زنان مؤمن دوستان يكديگرند ؛ به نيكى فرمان مى دهند و از اعمال زشت باز مى دارند .
قال الله تعالي : وَلتَكُن مِنكُم أُمَّةٌ يَدعُونَ إلَى الخَيرِ و يَأمُرونَ بِالمَعروفِ و يَنهَونَ عَنِ المُنكَرِ و أولئِكَ هُمُ المُفلِحونَ
قال الله تعالي : بايد در ميان شما گروهى باشند تا مردم را به خير دعوت نمايند و امر به معروف و نهى از منكر كنند ؛ ايشان همان رستگارانند .
پيامبر صلي الله عليه و آله : مَن أمَرَ بِمَعروفٍ أو نَهى عَن مُنكَرٍ أودَلَّ عَلى خَيرٍ أو أشارَ بِهِ فَهُوَ شَريكٌ و مَن أمَرَ بِسوءٍ أودَلَّ عَلَيهِ أو أشارَ بِهِ فَهُوَ شَريكٌ
پيامبر صلي الله عليه و آله :هر كسى كه به كارى نيك امر كند يا از كارى زشت باز دارد ، يا به كارى خير راهنمايى كند يا حتّى به آن اشاره كند ، [در ثواب آن عمل] شريك است . هر كس به بدى امر كند يا به آن دلالت يا اشاره كند ، او نيز [در گناه عمل ]شريك است .
پيامبر صلي الله عليه و آله : نَصرُ المَظلومِ وَ الأمرُ بِالمَعرُوفِ والنَّهيُ عَنِ المُنكَرِ جِهادٌ
پيامبر صلي الله عليه و آله :يارى رساندن به ستم ديده و امر به معروف و نهى از منكر جهاد در راه خدا است .
پيامبر صلي الله عليه و آله : مَن أمَرَ بِالمَعروفِ و نَهى عَنِ المُنكَرِ هُوَ خَليفَةُ اللّه ِ في الأرضِ ؛
پيامبر صلي الله عليه و آله :هر كس امر به معروف و نهى از منكر كند ، جانشين خدا در زمين است .
امام على عليه السلام : قِوامُ الشَّريعَةِ الأمرُ بِالمَعرُوفِ والنَّهيُ عَنِ المُنكَرِ و إقامَةُ الحُدودِ
امام على عليه السلام :استوارى شريعت ، به امر به معروف و نهى از منكر و برپاداشتن حدود است .
امام على عليه السلام : غايَةُ الدِّينِ الأمرُ بِالمَعرُوفِ والنَّهيُ عَنِ المُنكَرِ و إقامَةُ الحُدودِ
امام على عليه السلام :غايت دين ، امر به معروف و نهى از منكر و برپاداشتن حدود است .
امام على عليه السلام : مَن تَرَكَ إنكارَ المُنكَرِ بِقَلبِهِ و يَدِهِ و لِسانِهِ فَهُوَ مَيِّتٌ بَينَ الأحياءِ
امام على عليه السلام :آن كه منكَر را با قلب و دست و زبانش انكار نكند ، مرده اى است ميان زندگان
امام على عليه السلام : ما أعمالُ البِرِّ كُلُّها و الجِهادُ في سَبيلِ اللّه ِ عِندَ الأمرِ بِالمعَروفِ و النَّهي عَنِ المُنكَرِ إلاّ كَنَفثَةٍ في بَحرٍ لُجِّيٍّ
امام على عليه السلام :تمام كارهاى نيك ، حتّى جهاد در راه خداوند ، در برابر امر به معروف و نهى از منكر ، چون دميدنى است به دريايى موّاج.
@gharar_a
🔥هنوز جای تاوَلها روی مچ دستم باقی ست❗
✍️خاطره ای عجیب از راویِ کتاب سه دقیقه در قیامت
✔️(این خاطره، در ویرایشِ جدید به شکل رایگان تنظیم و به کتاب اضافه شده است)
📗كتاب سه دقيقه در قيامت، چاپ و با ياري خدا، با اقبال مردم روبرو شد. استقبال مردم از اين كتاب خيلي خوب بود و افراد بسياري خبر ميدادند كه اين كتاب تأثير فراواني روي آنها داشته .
بارها در جلسات و يا در برخورد با برخي دوستان، اين كتاب به من هديه داده ميشد! آنها من را كه راوي كتاب بودم نميشناختند و من از اينكه اين كتاب در زندگي معنوي مردم موثر بوده بسيار خوشحال بودم.
يك روز صبح، طبق روال هميشه از مسير بزرگراه به سوي محل كار ميرفتم .
يك خانم خيلي بدحجاب كنار بزرگراه ايستاده و منتظر تاكسي بود. از دور او را ديدم كه دست تكان ميداد، بزرگراه خلوت و هوا مساعد نبود، براي همين توقف كردم و اين خانم سوار شد.
بي مقدمه سلام كرد و گفت:ميخواهم بروم بيمارستان ... من پزشك بيمارستان هستم. امروز صبح ماشينم روشن نشد. شما مسيرتان كجاست؟
گفتم: محل كار من نزديك همان بيمارستان است. شما را ميرسانم. آن روز تعدادي كتاب سه دقيقه در قيامت روي صندلي عقب بود.
اين خانم يكي از كتابها را برداشت و مشغول خواندن شد. بعد گفت: ببخشيد اجازه نگرفتم، ميتونم اين كتاب را بخوانم؟
گفتم: كتاب را برداريد. هديه براي شماست. به شرطي كه بخوانيد.
تشكر كرد و دقايقي بعد، در مقابل درب بيمارستان توقف كردم .
خيلي تشكر كرد و پياده شد .
من هم همينطور مراقب اطراف بودم كه همكاران من، مرا در اين وضعيت نبينند! كافي بود اين خانم را با اين تيپ و قيافه در ماشين من ببينند و ...
چند ماه گذشت و من هم اين ماجرا را فراموش كردم. تا اينكه يك روز عصر، وقتي ساعت كاري تمام شد، طبق روال هميشه، سوار ماشين شدم و از درب اصلي اداره بيرون آمدم .
همين كه خواستم وارد خيابان اصلي شوم، ديدم يك خانم چادري از پياده رو وارد خيابان شد و دست تكان داد!
توقف كردم. ايشان را نشناختم، ولي ظاهرًا او خوب مرا ميشناخت!
شيشه را پايين كشيدم. جلوتر آمد و سلام كرد وگفت: مرا شناختيد؟خانم جواني بود. سرم را پايين گرفتم وگفتم: شرمنده، خير.
گفت: خانم دكتري هستم كه چند ماه پيش، يك روز صبح لطف كرديد و مرا به بيمارستان رسانديد. چند دقيقه اي با شما كار دارم.
گفتم: بله، حال شما خوبه؟
رسم ادب نبود، از طرفي شايد خيلي هم خوب نبود كه يك خانم غريبه، آن هم در جلوي اداره وارد ماشين شود .
ماشين را پارك كردم و پياده شدم و در كنار پياده رو، در حالي كه سرم پايين بود به سخنانش گوش كردم.
گفت: اول از همه بايد سؤال كنم كه شما راوي كتاب سه دقيقه هستيد؟ همان كتابي كه آن روز به من هديه داديد؟ درسته؟ ميخواستم جواب ندهم ولي خيلي اصرار كرد .
گفتم: بله بفرماييد، در خدمتم.
گفت: خدا رو شكر، خيلي جستجو كردم. از مطالب كتاب و از مسيري كه آن روز آمديد، حدس زدم كه شما اينجا كار ميكنيد. از همکارانتان پيگيري کردم، الان هم يكي دو ساعته توي خيابان ايستاده و منتظر شما هستم.
گفتم: با من چه كار داريد؟
گفت: اين كتاب، روال زندگي ام را به هم ريخت. خيلي مرا در موضوع معاد به فكر فرو برد. اينكه يك روزي اين دوران جواني من هم تمام خواهد شد و من هم پير ميشوم و خواهم رفت. جواب خداوند را چه بدهم؟!
درسته که مسائل ديني رو رعايت نميكردم، اما در يك خانواده معتقد بزرگ شدهام .
يك هفته بعد از خواندن اين كتاب، خيلي در تنهايي خودم فكر كردم. تصميم جدي گرفتم كه توبه كامل كنم .
من نميتوانم گناهانم را بگويم، اما واقعاً تصميم گرفتم كه تمام كارهاي گذشتهام را ترك كنم. درست همان روز كه تصميم گرفتم ،تصادف وحشتناكي صورت گرفت و من مرگ را به چشم خود ديدم!
من كاملاً مشاهده كردم كه روح از بدنم خارج شد، اما مثل شما ،ملك الموت مهربان و بهشت و زيباييها را نديدم!
دو ملك مرا گرفتند تا به سوي عذاب ببرند، هيچكس با من مهربان نبود. من آتش را ديدم. حتي دستبندي به من زدند كه شعله ور بود.
اما يكباره داد زدم: من كه امروز توبه كردم. من واقعاً نيت كردم كه كارهاي گذشته را تكرار نكنم.
يكي از دو مأموري كه در كنارم بود گفت: بله، از شما قبول ميكنيم، شما واقعاً توبه كردي و خدا توبه پذير است. تمام كارهاي زشت شما پاك شده، اما حق الناس را چه ميكني؟
گفتم: من با تمام بديها خيلي مراقب بودم كه حق كسي را در زندگي ام وارد نكنم .
حتي در محل كار، بيشتر ميماندم تا مشكلي نباشد. تمام بيماران از من راضي هستند و...
آن فرشته گفت: بله، درست ميگويي، اما هزار و صد نفر از مردان هستند كه به آنها در زمينه حق الناس بدهكار هستي!
وقتي تعجب مرا ديد، ادامه داد: خداوند به شما قد و قامت و چهره اي زيبا عطا كرد، اما در مدت زندگي، شما چه كردي؟!
با لباسهاي تنگ و نامناسب و آرايش و موهاي رنگ شده و بدون حجاب صحيح از خانه بيرون مي آمدي، اين تعداد از مردان، با
دیدن شما دچار مشكلات مختلف شدند .
بسياري از آنها همسرانشان به زيبايي شما نبودند و زمينه اختلاف بين زن و شوهرها شدي. برخي از مردان جوان كه همكار يا بيمار شما بودند، با ديدن زيبايي شما به گناه افتادند و ...
گفتم: خُب آنها چشمانشان را حفظ ميكردند و نگاه نميكردند .به من جواب داد: شما اگر پوشش و حريمها و حجاب را رعايت ميكردي و آنها به شما نگاه ميكردند، ديگر گناهي براي شما نبود. چون خداوند به هر دو گروه زن و مرد در قرآن دستور داده كه چشمانتان را حفظ كنيد.
اما اكنون به دليل عدم رعايت دستور خداوند در زمينه حجاب، در گناه آنها شريك هستي .
تو باعث اين مشكلات شدي و اين کار، از بين بردن حق مردم در داشتن زندگي آرام است. تو آرامش زندگي آنها را گرفتي و اين حقالناس است. پس به واسطه حقالناس اين هزار و صد نفر، در گرفتاري و عذاب خواهي بود تا تك تك آنها به برزخ بيايند و بتواني از آنها رضايت بگيري.
اين خانم ادامه داد: هيچ دفاعي نميتوانستم از خودم انجام دهم
هرچه گفتند قبول كردم
بعد مرا به سمت محل عذاب بردند. من آنچه كه از آتش و عذاب جهنم توصيف شده را كامل مشاهده كردم .
درست در زماني كه قرار بود وارد آتش شوم، يكباره ياد كتاب شما و توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها افتادم .
همانجا فرياد زدم و گفتم: خدايا به حق مادرم حضرت زهرا سلام الله علیها به من فرصت جبران بده. خدا...
تا اين جمله را گفتم، گويي به داخل بدنم پرتاب شدم! با بازگشت علائم حياتي، مرا به بيمارستان منتقل كردند و اكنون بعد از چند ماه بهبودي كامل پيدا كردم .
اما فقط يك نشانه از آن چند لحظه بر روي بدنم باقي مانده . دستبندي از آتش بر دستان من زده بودند، وقتي من به هوش آمدم ،مچ دستانم ميسوخت، هنوز اين مشكل من برطرف نشده!
دستان من با حلقه اي از آتش سوخته و هنوز جاي تاولهاي آن روي مچ من باقي است! فكر ميكنم خدا ميخواست كه من آن لحظات را فراموش نكنم.
من به توبه ام وفادار ماندم. گناهان گذشته ام را ترك كردم. نمازها را شروع كردم و حتي نمازهاي قضا را ميخوانم .
ولي آنچه مرا در به در به دنبال شما كشانده، اين است كه مرا ياري كنيد. من چطور اين هزار و صد نفر را پيدا كنم؟ چطور از آنها حلاليت بطلبم؟
اين خانم حرفهاي آخرش را با بغض و گريه تكرار كرد .
من هم هيچ راه حلي به ذهنم نرسيد. جز اينكه يكي از علماي ربانی را به ايشان معرفی كنم.
@gharar_a
🔴اهانت فاحش رهبران اصلاح طلبان به ۲۴ میلیون رای دهندگان به حسن روحانی.
رای دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری، مانند گوسفند، تابع نظر ما اصلاح طلبان بودند.ودوباره هم خواهند شد.!!!
در نشست اردوگاه اصلاح طلبان چه گذشت :
🔷ادعای سعید حجاریان و تاجیک: شکل دادن نظر مردم برای ما از شکل دادن خمیر بازی کودکان ساده تر است!
🔶سعید حجاریان، محمدرضا تاجیک، مصطفی تاجزاده و تعدادی دیگر در گعده ای در منزل عبدالله نوری در رابطه با انتخابات ۱۴۰۰ جمع شده و هر کدام تحلیل خود را از شرایط و برآورد خود را از آینده اعلام داشتند.
🔷 در این گعده که به ضیافت شام عبدالله نوری خاتمه یافت، سعید حجاریان گفت: سوق دادن مردم به سمت کاندیدای مورد نظر ما از شکل دادن خمیر بازی بچه ها راحت تر است. الان آقای عارف و آقای لاریجانی را مطرح می کنند و می گویند که محبوبیت مردمی ندارند و نچسب هستند. من این را قبول دارم و بر خلاف آقای تاجیک نظرم این است که آقای عارف نه تنها محبوب نیست بلکه کارآمد هم نیست و شجاعت یک رئیس جمهور را ندارد. اما نکته ای که می خواهم یادآوری کنم این است که مگر روحانی شناخته شده بود و محبوبیت داشت؟ اصولا فردی مثل روحانی شاید حائز منفوریت باشد ولی هیچ وقت محبوب نیست. یک آخوندِ عمامه سفیدِ چاقِ تحصیل کرده در انگلیس! اما ما چه کردیم؟ همین آدم منفور را رئیس جمهور کردیم. آقای خاتمی آمد به میدان، مرحوم هاشمی آمد به میدان، آقای سید حسن آمد به میدان، حتی فردی مثل ناطق نوری هم برخلاف انتظار آمد به میدان. بازیگران و هنرپیشه ها که الان می بینم هی به اینها می گویند سلبریتی دولیبریتی اینها آمدند به میدان. دختران جوان ماتیک مالیده در خیابان راه افتادند. اینها سرمایه های اجتماعی ما هستند که مردم را تسخیر می کنند. ما با همین ها می توانیم آدم خشک و نچسبی مثل لاریجانی را رئیس جمهور کنیم. من با این بچه هایی که آمده اند مخالفم. بعضی ها به جهت صغر سن رد خواهند شد. بعضی ها اصلا آدم این کار نیستند. حالا دوستان آمدند و گفتند ۴ سال است روی اجتماعی سازی وزیر ارتباطات کار می کنند و البته گزارش طولانی بود و هزینه هایی کرده بودند. اما اگر همین فرد رد شود چه ؟
🔶در ادامه محمدرضا تاجیک به شکل دهی افکارعمومی توسط اصلاحطلبان اشاره کرد و گفت الگوی ما در این رابطه انتخابات سال ۹۲ است و من با حاج سعید موافقم.
#شبکه عماریون ۴۹
@gharar_a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا