🔸تراث غبار گرفته
🔹مراسم #روضه در بیت مرحوم آیت الله #بروجردی بر پا بود و طبق روال، پیش از همه مسألهگو بالای منبر رفت تا احکام فقهی را بازگو کند.
🔹نوبت به مسأله ای رسید که میان برخی #علما اختلاف بود؛ مسألهگو گفت: «در این این مسأله نظر آسید ابوالحسن اصفهانی چنین است اما آقای بروجردی نظر دیگری را دارند».
🔹چهره آیت الله بروجردی برافروخته شد و فریاد برآورد: «چرا در جایی که نظر آسید ابوالحسن مطرح است، اسم ما را می آوری؟!».
♨️مطالب تکمیلی در لینک زیر:
🌐 rasanews.ir/002nlH
🆔 @gharar_a
مسیر گمراهی؛
آشفتگی در اندیشه و موضع گیریهای سید کمال حیدری
کسانی که پیگیر اخبار سید کمال حیدری هستند هیچ اطلاعی از شخصیت آشفته و تغییر و تحولهای سریع و غافلگیر کننده و متضاد او، ندارند.
به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، هیچ وقت علاقه نداشتم وارد موضوعات مربوط به شخصیت سید کمال حیدری بشوم، و همیشه تلاش می کردم موضوعات مطرح شده از سوی او را نقد و بررسی کنم. اما از برخی اظهارنظرها دریافتم که گویندگان این اظهارات، هیچ اطلاعی از شخصیت آشفته و تغییر و تحول های سریع و غافلگیر کننده و متضاد او، ندارند، و این عدم اطلاع، از سوی کسانی که پیگیر اخبار این شخصیت هستند، آن ها را به این توهم می اندازد که شیوه سید کمال حیدری، برآمده از یک ژرفای تاریخی پایداری است.
زندگی سید کمال حیدری شاهد تغییرات و تحول های پی در پی در مواضع و رویکردهای اوست که همگی به یک هدف واحد منتهی می شود: یعنی تلاش برای اثبات خود در نگاه دیگران! این انگیزه، همان چیزی است که گروه شیرازی ها شخصیت او را بر این اساس تربیت کرده است، چرا که این فرقه همواره یک انگیزه افراطی در جوانان ایجاد می کنند که بر مبنای ادعاهای بزرگنمایی شده و پر طمطراق است. شیرازی ها به خوبی فهمیده اند که جامعه به طور کلی، گرایش به عناوین بزرگ و چشمگیر دارد.
در ابتدا سید کمال حیدری از وابستگی به شیرازی ها، به مخالف آن یعنی شاگردی شهید سید محمد باقر صدر برای مدت کوتاهی تغییر مسیر داد.
او سپس به ایران مهاجرت کرد و در آن جا مشاهده کرد که فضای حوزوی در اختیار علمای برجسته بسیاری است که مجالی برای محقق ساختن آرزوهای شخصی سید کمال، فراهم نمی کند. از همین روی، به عرفان پناه برد و پس از عرفان، به غلو در مقامات اهل بیت علیهم السلام روی آورده و یکی از افراطی های این جریان شد.
بعدتر به مبارزه سخت با دیدگاه های تجددگرا و نواندیش روی آورده و به یکی از قطب های حمله سیاه نمایی علیه سید فضل الله بدل شد. او مجموعه نشست هایی برای حمله به اندیشه های سید محمدحسین فضل الله تخصیص داد که برای مدت مدیدی ادامه داشت، این در حالی است که سید فضل الله اندیشه های تجدیدی خود را بر اساس مبانی طرح می کرد، در حالی که سید کمال حیدری به تقلید صرف دعوت می نمود.
بار دیگر، سید کمال حیدری تغییر موضع داد و این بار، علیه رویکرد تقلیدی خودش شورید و شروع به حمله به مراجع کرد! بهانه این حمله، تهمت واپسگرایی مراجع و اشکال در اجتهاد برخی از مراجع دیگر بود. او این بار خود را یک مرجع متجدد مطرح کرد. این در حالی است که او هیچ گاه به اجتهاد نرسید. حتی سید کاظم حائری در مورد او تصریح کرد که: سید کمال حیدری (حتی) حلقه ثانیه اصول شهید صدر را هم نمی فهمد و آن را به روش غلطی تبیین می کند.
پس از مدت کوتاهی، اما سید کمال حیدری کمی از موضع حمله به مراجع شناخته شده، کوتاه آمد، و این عقب نشینی او بسیار جالب توجه بود، زیرا تأکید نمود که به شیوه و روش ایشان پایبند بوده و در گفتوگویی رسانه ای، ادعا کرد که سخنان منسوب به او جعلی بود است.
او وقتی دید که جریان برای مبارزه با خرافات و عقب ماندگی های شعائر حسینی فعالیت می کند، باز هم سوار موج شده، و علیه آنچه در گذشته در زمینه تأیید شعایر واپسگرا و غلو در اهل بیت(ع) می گفت، شورید. او قبلا در سفرهای خود به امارات، تلاش داشت جای شیخ دکتر احمد وائلی را بگیرد. تا از این طریق او سخنران بوده و شیخ وائلی که صدای شیعه بود، تنها به یک روضه خوان در پایان جلسات او بدل شود، که این ایده او بسیار عجیب و پیشنهادی خجالتآور بود.
سپس آخرین تحولات او رخ داد: همان وقتی که ما را با موضع گیری اشتباه خود غافلگیر کرد. موضعی که با شعارهای جذاب و تابلوهای بزرگ با عنوان تجدد و پیشرفت و همراهی با زمانه، باعث چالش و جدل در عرصه جامعه می گشت. او از ابتدای طرح خود گرفتار خطاهای فاحشی گشت که در ادامه بیان خواهد شد.
اکنون رخدادهای آینده را پیش بینی می کنم و به برادران گرامی می گویم: کمی صبر کنید و درخواهید یافت که او از این ایده هم عقب نشینی خواهد کرد و به چیز دیگری متحول خواهد شد!
(پ.ن: این مقاله را در 30 دسامبر 2016 منتشر شد و در آن زمان، به بهانه ضدیت من با مرجعیت، حمله شدیدی علیه من صورت گرفت، این مقاله را مجددا در صفحه فیس بوک خود منتشر کردم).
سلیم الحسنی
@gharar_a
🌍 #بین_الملل
🔹هشدار شیخ الازهر به غرب درباره استفاده از اصطلاح «تروریسم اسلامی»
🔸شیخ الازهر در پاسخ به عذرخواهی وزیر خارجه فرانسه در ارتباط با توهین اخیر مقامات این کشور به پیامبر اسلام(ص)، تاکید کرد که توهین کنندگان را به دادگاههای بینالمللی میکشد. او همچنین، به غرب درباره استفاده از اصطلاح زننده «تروریسم اسلامی»، هشدار داد.
موج گسترده اعتراضات جهانی علیه حمایت «امانوئل ماکرون» از انتشار کاریکاتورهای موهنِ یک نشریه زرد در فرانسه، همچنان ادامه دارد. تاکنون، میلیونها تن در کشورهای مالزی،اندونزی، موریتانی، عراق، یمن و مالی گرفته تا برخی کشورهای اروپایی مثل انگلیس و آلمان به خیابانها آمده و اعلام کردهاند که پیامبر اسلام (ص) خط قرمز است و با توهین به ساحت ایشان، مدارا نخواهد شد. مقامات فرانسه هم با مشاهده این حجم اعتراضات و تحریم کالاهای فرانسوی، مجبور به...
@gharar_a
🌍 #بین_الملل
🔹ترامپ هواداران خود را برای اعتراض به خیابانها فرا خواند
🔸همزمان با ادامه درگیریهای خیابانی بین حامیان «دونالد ترامپ » و « جو بایدن» و دستگیری صدها معترض انتخاباتی، رویترز گزارش داد ترامپ به دنبال برنامهریزی برای برگزاری تجمعات اعتراضی در ایالتهای کلیدی این کشور است.
بعد از انتخاب ترامپ در سال 2016، «کارل برنشتاین»، خبرنگار مشهور آمریکایی، که در افشاگری ماجرای «واترگیت» نقش داشته، گفته بود که مردم آمریکا اکنون درگیر «یک جنگ سرد داخلی» هستند و گروههای مختلف در این کشور قادر به توافق حتی بر سر واقعیتهای پایهای که در این کشور اتفاق میافتد نیستند...
ادامه مطلب 👇
http://kayhan.ir/fa/news/202842
🔻@gharar_a
📎نامگذاری معابر تهران به نام پوچگراهای عصر طاغوت!
🔸شورای شهر تهران نامگذاری خیابانهایی در تهران به نام دو فعال فرهنگی پوچگرا را تصویب کرد!
هنوز مدت چندانی از حذف عنوان شهید از کنار نام برخی معبرهای مزین به نام شهدا با تصمیم مدیریت شهری تهران نگذشته است؛ اتفاقی که با انتقادات بسیاری از سوی عموم مردم مواجه شد و اصلاح شد. اما اینبار شورای شهر تهران تصمیم گرفته که نام دو فعال فرهنگی با گرایش به ترویج پوچی در دوران طاغوت را روی دو معبر در تهران بگذارد! با رأی اعضای شورای شهر تهران بناست یک معبر در تهران به نام «پرویز تناولی» و یک معبر دیگر در تهران نیز به نام «سهراب شهید ثالث» نامگذاری شود!...
ادامه مطلب 👇
http://kayhan.ir/fa/news/202825
🔻@gharar_a
📎تخصیص کامل مبلغ برداشت شده از صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت
🔸رئیس مجلس در صفحه خود نوشت که به منظور رفع دغدغه معیشت کادر درمان و رفع نیازهای وزارت بهداشت در نامهای به رئیسجمهور پیگیر تخصیص کامل مبلغ برداشت شده از صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت بوده است.
پیشتر یکی از کاربران در توئیتی که در آن نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، سعید نمکی وزیر بهداشت و نیز رئیس مجلس را منشن کرده و نوشته بود: «جناب آقایان دکتر نوبخت، دکتر نمکی و دکتر قالیباف، لطفا با اولویت ویژه به فکر معیشت کادر درمان باشید نفس کشیدن برایمان سخت شده است.»...
@gharar_a
📎قیمت دلار و رسوایی سیاسیکاری مدعیان اصلاحات در ماجرای FATF
روزنامه اعتماد به مدیر مسئولی الیاس حضرتی رئیسکمیسیون اقتصادی مجلس دهم و کاندیدای رد صلاحیت شده مجلس یازدهم روز گذشته در مطلبی خود با عنوان « مقاومت سازمان يافته عليه كاهش حباب نرخ دلار» به نقل از فرشاد مومنی از کارشناسان اقتصادی اصلاحطلب نوشت: «در كنار شدتبخشي به سياستهاي تورمزا كه ركن اصلي آن دامن زدن به هزينههاي توليد است،...
ادامه مطلب 👇
http://kayhan.ir/fa/news/202853
🔻@gharar_a
امام سجاد علیه السلام دردعای چهل وهشتم صحیفه سجادیه می فرماید:
امام در این دعای ارزشمند فرج ،راحتی، نصرت ، تأیید سلطنت واقتدار را از خداوند طلب می نماید«و عجّل الفرج و الّروح و النّصرة و التّمکین و التّأیید لهم» این درخواست به معنای این است تا زمان امام سجاد علیه السلام این تمکین اتفاق نیفتاده است. مرحوم آیت الله حسن ممدوحی رحمت الله علیه در توضیح وتفسیر این فراز ارزشمند چنین می فرمایند:
«امید به آینده بسیار روشن جهان و خوش بینی به پیش آمد ها است که آرام بخش خاطر اهل ایمان می باشد این نوید گواه روشن بر امیدواری مکتب تاب ناک اسلام است، زیرا پیروان دل زنده که در انتظار پیروزی نهاد قدرتمند خود هستند، هرگز تسلیم دشمنان نشده و وسوسه های ناروا ویأس آور را در دل و جان خود راه نخواهند داد این قسمت از دعادر بردارنده چنین امید روشنی بخشو دعا برای فرج و گشایش امر اهل بیت است؛دعای فرج به آینده بسیار روشن نوید می دهد...پنج چیزی که در این دعا یاد شده به طور منطقی مترتب برهم است زیرا فرج وگشایش عبارت ازبین رفتن سد راه هدایت است که آسایش را بدنبال داردو آسایش نصرت و پیروزی مسلمانان را تضمین می کند وسپس موفقیت همگان و حرکت گام به گام به سوی غرض نهایی آفرینش انجام می گیرد»
امام سجاد علیه السلام دردعای چهل وهشتم صحیفه سجادیه می فرماید:
امام در این دعای ارزشمند فرج ،راحتی، نصرت ، تأیید سلطنت واقتدار را از خداوند طلب می نماید«و عجّل الفرج و الّروح و النّصرة و التّمکین و التّأیید لهم» این درخواست به معنای این است تا زمان امام سجاد علیه السلام این تمکین اتفاق نیفتاده است. مرحوم آیت الله حسن ممدوحی رحمت الله علیه در توضیح وتفسیر این فراز ارزشمند چنین می فرمایند:
«امید به آینده بسیار روشن جهان و خوش بینی به پیش آمد ها است که آرام بخش خاطر اهل ایمان می باشد این نوید گواه روشن بر امیدواری مکتب تاب ناک اسلام است، زیرا پیروان دل زنده که در انتظار پیروزی نهاد قدرتمند خود هستند، هرگز تسلیم دشمنان نشده و وسوسه های ناروا ویأس آور را در دل و جان خود راه نخواهند داد این قسمت از دعادر بردارنده چنین امید روشنی بخشو دعا برای فرج و گشایش امر اهل بیت است؛دعای فرج به آینده بسیار روشن نوید می دهد...پنج چیزی که در این دعا یاد شده به طور منطقی مترتب برهم است زیرا فرج وگشایش عبارت ازبین رفتن سد راه هدایت است که آسایش را بدنبال داردو آسایش نصرت و پیروزی مسلمانان را تضمین می کند وسپس موفقیت همگان و حرکت گام به گام به سوی غرض نهایی آفرینش انجام می گیرد»
💠ریشه همه فسادها!؟
#امام_خمینی
📚صحیفه نور، جلد ١٩، صفحه ١۵٧
👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره)
@Sahifeh_noor
🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
@gharar_a
✍ دستنوشته رهبرمعظم انقلاب برای تقدیر از #شهید_تهرانی_مقدم و همکارانش
🗓نوشته شده یک سال و شش ماه پیش از شهادت #شهدای_جهاد_خودکفایی
@gharar_a
7.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 آیت الله العظمی بهجت(ره): واضح و آشکار شد که نباید به کفار هیچگونه اعتمادی کرد
◻️ بیانات آیت الله العظمی بهجت(ره) در درس خارج فقه، کتاب جهاد، ٢١ آبانhttps://eitaa.com/gharar_a