🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹
تاب بنفشه میدهد طرّهٔ مشکسای تو
پردهٔ غنچه میدرد خندهٔ دلگشای تو
ای گل خوش نسیم من بلبل خویش را مسوز
کز سر صدق میکند شب همه شب دعای تو
من که ملول گشتمی از نفس فرشتگان
قال و مقال عالمی میکشم از برای تو
دولت عشق بین که چون از سر فقر و افتخار
گوشهٔ تاج سلطنت میشکند گدای تو
خرقهٔ زهد و جام می گر چه نه در خور همند
این همه نقش میزنم از جهت رضای تو
شور شراب عشق تو آن نفسم رود ز سر
کاین سر پر هوس شود خاک در سرای تو
شاهنشین چشم من تکیهگه خیال توست
جای دعاست شاه من بی تو مباد جای تو
خوش چمنیست عارضت خاصه که در بهار حسن
حافظ خوش کلام شد مرغ سخنسرای تو
میلاد سلطان خاک طوس و مراد دل خاکیان و افلاکیان بر شما مبارک باد.
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
23.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیام ویدئویی استاد دکتر داوری اردکانی به نشست«داوری در ترازوی داوری»:
♦️کار فلسفه با سیاست و روشنفکری نباید خلط شود
♦️فیلسوفان قدیم فکر میکردند چیزها را باید گذاشت تا همانگونه که هستند باشند و قصد دگرگونی چیزها را نمیکردند
♦️فلسفه پاسدار وجود است و میگذارد که چیزها آنگونه که هستند بمانند
♦️رجوع من به شعر وجهی دارد که میخواهم بگویم من،به هوش مصنوعی دل نبستهام،بلکه هنوز امیدم به شعر و فلسفه است.
عمر ایشان دراز باد🌺
@gharbshenasi_razavi
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
✅ مطالبه استاد فاضل لنکرانی از حوزویان برای پرداختن به مکتب فقهی و اصولی امام خمینی(ره)
🔹 با اینکه یک دوره اصول ۲۳ ساله گفتهام و حرفهای امام را جمله به جمله به دقت مورد بررسی قرار دادهام، اما هر چه زمان میگذرد اعتقادم به علمیت امام واقعاً بیشتر میشود و هر چه بیشتر توجه میکنم به نوآوریها و حرفهای تازه امام در اصول و فقه بیشتر میرسم.
🔹 متأسفانه در حوزههای علمیه هنوز قدر علمی امام (ره) روشن نیست. من مظلومیت علمی امام را در حوزهها میبینیم و این حرفی از روی تعصب و علاقه مفرط به امام نیست. هر چند علاقه بنده به امام مفرط است و بر این افراط هم افتخار میکنم اما این قضاوتم در مورد مسائل علمی روی تعصب نیست.
🔹 روی این است که انسان میبیند مرحوم امام چه مقدار عمیق و دقیق بوده و چه مقدار حرف دارد و چقدر از معاصرین خودش جلوتر بوده، اما بهگونهای در حوزه وانمود کردهاند که امام نسبت به اقران خودش از جهت علمی عقبتر بوده است.
🔹 من هر چه بیشتر روی کتاب مناهج امام کار میکنم در مییابم امام این کتاب را به عنوان یک متن درسی نوشتهاند چون قلم شان در مناهج با قلم شان در کتاب البیع خیلی فرق میکند، اما در ذهن آقایان نمیآید که یک بار این مناهج را باز کنند، یا به گروهی بدهند آن را ببینند و متن درسی قرار دهند. متأسفانه در اثر این بیتوجهی مسئولین حوزه اصلا محلی از اعراب برای مکتب قم باقی نمانده است!
📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=33294
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حوزه_علمیه
#گزارش_خبری
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
8.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پانزدهم خرداد،زادروز دکتر رضا داوری اردکانی،فیلسوف ایرانی است.ایشان از متفکران به نام حوزه فلسفه فرهنگ و از اندیشمندانی است که دغدغه انسان معاصر ایرانی دارد و اندیشه هایش پلی میان فلسفه اسلامی و فلسفه جدید است.وی گاه "فیلسوف فرهنگ"و گاه"فیلسوف جمهوری اسلامی"خوانده میشود. عمر ایشان دراز باد🌹 https://eitaa.com/gharbshenasi_razavi
📢📢 فراخوان جذب هشتمین دوره طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی
goftman.ir
کانون غربشناسی و اندیشه اسلامی
📢📢 فراخوان جذب هشتمین دوره طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی goftman.ir
🔶️معرفی دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی (۱)
بنیادهای علوم انسانی مدرن، مطالعات انتقادی علوم انسانی، ارزیابی انتقادی تاریخ تحول شکلگیری علوم انسانی، نسبت علوم انسانی با سایر لایههای فرهنگی و تمدنی مدرنیته، نسبت دین و علوم انسانی، علم دینی و علوم انسانی اسلامی و … از جمله موضوعاتی هستند که در برنامههای آموزشی معمول علوم انسانی در دانشگاههای ما چندان مورد توجه نیستند. ضمن اینکه به دلیل فضای شکل گرفته در محیطهای رسمی آموزش علوم انسانی، دانشجویان کمتر با آخرین مسائل و دستآوردهای رشته تخصصی خود آشنا می شوند.
از طرف دیگر، در ساختار رسمی آموزش علوم انسانی کشور، دانشجویان بدون آشنایی و آگاهی از بسترهای فرهنگی-تمدنی و مبانی فلسفی علوم انسانی مدرن، تنها با لایههای سطحیتر این علوم آشنا میشوند. این نقیصه موجب می شود که علیرغم دغدغه جامعه علمی کشور نسبت به مسأله تحول در علوم انسانی، دانشجویان این رشته ها، توانایی تحلیل، نقد و نظریهپردازی و یا همچنین نسبتسنجی این علوم با بسترهای معرفتی بومی و اسلامی را پیدا نکنند. در حالی که آشنایی با لایههای عمیق علوم انسانی مدرن، نیازمند اشراف بر برخی مباحث فکری و فلسفی است که طرح آنها در ساختار آموزش رسمی کشور امکان پذیر نیست.
همه این موارد، ضرورت شکل گیری ساختاری چنین برنامه ای را نشان می دهد که لازم است با توجه به کاستی های موجود، بر اساس برنامه ریزی جامع، منسجم و هماهنگ با آموزش رسمی، به تکمیل و رفع خلأهای آموزش رسمی در رشته های مختلف علوم انسانی بپردازد. هماهنگی و تناسب با آموزش رسمی دانشگاهی، از لازمه های چنین دوره هایی است؛ به گونه ای که مانع از تحصیل و فراگیری عمیق و جدی دروس رسمی دانشگاه و علوم انسانی موجود نشود.
http://goftman.ir
کانون غربشناسی و اندیشه اسلامی
📢📢 فراخوان جذب هشتمین دوره طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی goftman.ir
🔶️ معرفی دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی(۲)
🔹️چشم انداز طرح:
هدف اصلی دوره آموزشی گفتمان، ایجاد ظرفیت علمی لازم در دانشجویان نخبه علوم انسانی برای ورود فعال به عرصه گفتمانسازی، آموزش، پژوهش و نظریهپردازی در مطالعات انتقادی علوم انسانی و تحول در علوم انسانی است. به عبارت دیگر، هدف اصلی این است که دانشجویان نخبه رشتههای اصلی علوم انسانی، در طی یک برنامه علمی، آموزشی و پژوهشی بلندمدت، بتوانند به عنوان پژوهشگران، صاحبنظران و اساتید آینده، در عرصههای انتقادی علوم انسانی مدرن و همچنین در زمینه رویکردهای اسلامی به علوم انسانی فعال باشند.
✅اطلاعات بیشتر در سایت:
http://goftman.ir
هدایت شده از کانال رسمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی
حضرت آیت الله العظمی سبحانی؛
دانشگاه رضوی به گونه ای باشد که مشکلات جامعه را حل کند
مرجع تقلید شیعه در دیدار با علما و فضلای دانشگاه علوم اسلامی رضوی از لزوم توجه به علوم روز و حل مشکلات جامعه از سوی این نهاد علمی فرهنگی سخن گفت.
از اینجا بخوانید: yun.ir/mx9vu9
#دیدار
#مرجع_تقلید
@razaviac
حضرت آیت الله سبحانی بیان داشت:در سال 1320 شمس کشور در حقیقت عوض شد و متفقین ایران آمدند و مادی ها که مدت ها در کمین بودن کتاب ها و آثار زیادی را از بین بردند.
وی افزود:ما قبلا آگاه نبودیم که این مادیت چه می گوید فقط اکتفا کرده بودیم به همان اقوال مادی های یونان در حالی که آنها فرضیه های جدیدی را آورده بودند.
وی افزود: اگر آن موقع ما آگاه بودیم که تحت حضور آنها قرار نمی گرفتیم یک کتابی نوشتند به نام اسرار هزار ساله، اما تنها کسی که جواب این کتاب را داد حضرت امام(ره) بود که کشف الاسرار را نوشتند.
مرجع تقلید شیعه بیان داشت: دانشگاه رضوی که در کنار مرقد امام همام است باید دروسش، عناوین و رشته هایش به گونه ای باشد که مشکلات جامعه را حل کند.
وی افزود: خیلی از رشته ها در دانشگاه ها حذف شده چون دیگر بازده و مشتری ندارد بنابراین کوشش کنید رشته ها و درس و بحث ها همه مربوط به مسائل روز یا دیروز و امروز و فردا باشد.
وی ادامه داد: خواه مسائل عقلی باشد خواه مادی، و یا تفسیری همه مربوط به شرایط روز جامعه باشد. اگر به مسائلی که علم است اما چندان مورد نیاز نیست بپردازیم مسلما در اینجا مورد هجوم قرار می گیریم.
♦️سلسله درسگفتارهای فن خطابه منطق شفا
📚با تدریس استادمحمدحسین حشمتپور؛استاد فلسفه مشّاء
حرم مطهر،درب طبرسی،نمازخانه بنیاد پژوهشهای اسلامی
🕛از یکشنبه ۲۸خرداد تا آخر تابستان
ساعت۷:۳۰تا۹:۳۰ بجز روزهای تعطیل.
@gharbshenasi_razavi