هدایت شده از معاونت فرهنگی دانشگاه رضوی
🔴🔴🔴🔴🔴
☑️ قابل توجه طلاب و دانشجویان محترم
🟪 با توجه به برگزاری انتخابات کانونهای فرهنگی و هنری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در بین اعضای هر کدام از کانونها، لطفا فرم زیر راحداکثر تا روز جمعه 11 خرداد تکمیل نموده و مشخص نمایید که عضو کدام کانونها هستید و یا علاقه به فعالیت در کدام کانون را دارید. (طبق اساسنامه کانونهای دانشگاه هر دانشجو حداکثر میتواند در سه کانون به صورت همزمان فعالیت نماید.)
🟩 ضمنا اگر تمایل به نامزدی در انتخابات هسته مرکزی کانونهای فرهنگی را دارید در فرم به آن اشاره فرمایید.
🟧 توجه داشته باشید عضویت در کانونها و هسته مرکزی آنها و شرکت در انتخابات هسته مرکزی، دارای امتیاز فرهنگی بالایی است.
🌐 https://formafzar.com/form/tbedt
✅ معاونت فرهنگی و دانشجویی
✅ دانشگاه علوم اسلامی رضوی
.
هدایت شده از مجتمعنا
دربارۀ خاصبودنِ حضور گستردۀ مردمی در مراسم درگذشت شهادتگونۀ سیدابراهیم رئیسی
[قسمت اول]
1. «آژانش شیشهای» ابراهیم حاتمیکیا بیانگر دقیقهای تاریخی در تاریخ انقلاب اسلامی بود که در آن، دوگانهای به رخ کشیده میشد که بعضاً از آن به دوگانۀ نهضت-نظام یا انقلاب-نظم تعبیر میشود. بهتعبیر دیگر، حاج کاظم، نماد شرایطی است که اگرچه ایثارگونه، خارج از قواعد عقل ابزاری مرسوم و با روحیۀ معنویت بسیار زیاد دورۀ دفاع مقدس رقم خورده، اما نمیتواند با نظم مبتنی بر عقل ابزاری حاکم بر شهر و جامعه تعامل کند و بهتعبیر دیگر، لحظۀ پایان آژانش شیشهای، ناکامی انتقال نظم هتروتوپیایی دفاع مقدس به نظم شهری مبتنی بر عقلانیت ابزاریِ روزمره است.
2. مسئلۀ آژانش شیشهای در سه دهۀ اخیر همواره در سطح کلان تعاملات اجتماعیِ جامعۀ ایرانی حضور داشته است. مردم همواره از یکسو درگیر مناسبات سفت و سخت عقلانیتِ ابزاری زندگی روزمرهاند؛ تعاملات آنها بر اساس قراردادهای منفعتطلبانه تنظیم میشود؛ اختلاس روی میدهد، بیعدالتی میشود، تضاد طبقاتی بعضاً بیداد میکند؛ اما همین مردم، در مواقعی، گویی بهشکلی غیر قابل پیشبینی و حتی ناخودآگاه و غیر قابل توضیح توسط خودِ همان مردم، ناگهان در «رویداد»ها یا «رخداد»هایی، همۀ این مناسبات منفعتطلبانه، لذتطلبانه، قدرتطلبانه را کنار می گذارند و بهتعبیری فضایی اتوپیایی شکل میگیرد. رفت و آمد میان این دو فضا یا دو جهان، در سه دهۀ اخیر جزو امور ثابتۀ حیات اجتماعی یا سیاسی جامعۀ ایرانی شده است. رویدادها زیادند؛ ...
https://eitaa.com/mojtamaona
هدایت شده از مجتمعنا
دربارۀ خاصبودنِ حضور گستردۀ مردمی در مراسم درگذشت شهادتگونۀ سیدابراهیم رئیسی
[قسمت دوم]
رویدادها زیادند؛ فارغ از رویدادهای مناسبتی مانند راهپیمایی 22 بهمن، روز قدس، پیادهروی اربعین و حتی اخیراً مراسم جشن روز غدیر در تهران یا مراسم مربوط به ولادت امام رضا (ع) در مشهد و نظایر آنها، رویدادهای خاصی همچون حضور عجیب و تا حد زیادی غیر قابل توضیح مردم در تشییع پیکر شهدای قواص، شهید حججی، شهید حاج قاسم سلیمانی و نظایر آنها حاکی از غلیانِ این شور و احساسات معنوی و مذهبی یا حتی ملی است.
3. در مواجهۀ با این رویدادها یا رخدادها، دستکم دو دسته تحلیل مختلف، مخصوصاً از سوی اصحاب علوم اجتماعی وجود دارد. در یکسو این رویدادها محصول دستکاری عظیم قدرت و حکومتِ سیاسی جمهوری اسلامی برای تامین بار ایدئولوژیک خویش است که توانسته، برخلاف حرکتِ اصلیِ جامعه که ناظر به پذیرش عقلانیت ابزاری حیات اجتماعی و سیاسی است، بخشی از جامعه را بهنحوی ایدئولوژیک، وارد میدان کند. اما در سوی دیگر، چارچوبی تحلیلی مدعی است تحلیل مذکور، ناشی از نادیدهگرفتنِ نقصانی معرفتشناختی در فهم تحولات جامعۀ ایرانی و لایههای عمیق مقاومتِ تاریخی آن در مواجهه با جهانِ مدرن یا سکولارِ غربی است. این مواجهه که نزدیک به دو قرن از آغاز آن میگذرد، چه پیش از انقلاب و پس از آن، همواره با چنین واکنشهایی از عمق لایههای هویتیِ مردم ایران روبرو بوده است. بر اساس این چارچوب تحلیلی، جامعۀ ایرانی بر اساس انباشت هزارسالۀ خود از ترکیب عناصر هویت اسلامی و ایرانی، تا پیش از مواجهۀ با جهانِ مدرن غربی، به یک ترکیب نسبتاً متلائم، در قالب یک مرکب حقیقی رسیده بود؛ هرچند این مرکب حقیقیِ هویتی، ادوار افول و زوال داشته است. از قضا در دورۀ مواجهۀ با تمدنِ غربی، این ترکیب هویتی در دورۀ انحطاط و افول خویش بوده و به همین جهت، حداقل تا دورۀ وقوع انقلاب اسلامی، اگرچه همواره شاهد جنبشهای مقاومتی پراکنده بوده، اما تاب و توان مواجههای جدی با تمدن مدرنِ غربی را نداشته است. از این منظر، اصل وقوع انقلاب اسلامی، نقطۀ اوج این جنبشهای مقاومتی است که توانسته است امکان خروج از چارچوب مواجهۀ استعماری را فراهم آورده و با اتکای به انباشت تاریخی و هویتیِ خود، امکان مواجههای فعال و متصرفانه در تمدن مدرن و سکولار غربی را فراهم کند. با اینحال به دلیل حضور ساختارهای مدرنی که عمدتاً در دورۀ مواجهۀ استعماری، مخصوصاً در دورۀ پهلوی در ایران، جایگیر شده و بهتبع ایدۀ توسعۀ غربی، در شرایط بعد از انقلاب گسترش نیز یافته است، جامعۀ ایرانی، خودآگاه یا ناخودآگاه، در میانۀ این دو جهان در کشاکش است یا به تعبیر دقیقتر، در مواجهۀ فعال و متصرفانۀ خویش، در کشاکش با عناصر هویتیِ ناشناختۀ غربی قرار میگیرد و واکنشهای مذکور را از خود نشان میدهد.
https://eitaa.com/mojtamaona
هدایت شده از مجتمعنا
دربارۀ خاصبودنِ حضور گستردۀ مردمی در مراسم درگذشت شهادتگونۀ سیدابراهیم رئیسی
[قسمت سوم]
4. یکی از آخرین واکنشهای جامعۀ ایرانی، مربوط به حضور عجیب و پر تراکم مردمی در مراسم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سیلمانی بود. در این مراسم یا مراسم مشابه، شهید حججی، هرچند در فهم کاملِ آن، دشواریهای نظری بسیاری وجود دارد، اما میتوان بعضی از نیروهای محرک را توضیح داد. تاثیر مستقیم و موثر دشمن متخاصم در این شهادتها و سَرَیانِ نیروی تخاصم با دشمن ملی و مذهبی و نیز برجستگیِ شخصیتیِ شخصیتهای اصلی در زندگیِ ماقبل شهادتشان، مخصوصاً در موضوع شهید حججی و شهید حاج قاسم سلیمانی، از نیروی های محرکِ این حضور مردمی است. فارغ از اینکه خودِ نحوۀ شهادت آنها نیروی برانگیزانندۀ موثری ایجاد کرده است، این شخصیتها، در قبل از شهادتشان، چه از حیث حقیقی و چه از حیث حقوقی، شخصیتهایی مردمی، فراجناحی و حتی در یک معنای خاص، غیر سیاسی و غیر حکومتی بودند و این، بهخودِی خود، میتوانست نیرویِ محرکی برای حضور نیروهای متنوع از طیفهای بسیار گسترده و متکثر مردمی را فراهم سازد. از این حیث، شاید بتوان مولفههای تحلیلیِ اولیهای برای تحلیل این حضور گستردۀ مردم، فراهم کرد.
5. درگذشتِ شهادتگونۀ آیتالله سیدابراهیم رئیسی در سانحۀ بالگرد ایشان، در 30 اردیبهشت 1403، دوباره رویدادی مشابه با رویداد حاج قاسم سلیمانی و موارد مذکور دیگر را در ایران رقم زد و بهنظر میرسد دوباره موجی از هر دو چارچوب تحلیلی بروز و ظهور کرده و خواهد کرد. با اینحال این رویداد، علیرغم مشابهت با رویدادهای فوقالذکر، واجد حداقل سه خصوصیت معماگونه و خاصِ بهخود است. اولاً در این رویداد، حداقل با بررسیهایی که تا زمان حضور گستردۀ مردمی اعلام شده و میتوانست بر این حضور تاثیرگذار باشد، خبری از تاثیر نیروی دشمن متخاصم دیده نمیشود و بنابراین این حضور مردمیِ گسترده، نمیتواند تحت تاثیر نیروی برانگیزانندۀ ملی یا مذهبی در تقابل با دشمنِ متخاصمی همچون آمریکا، اسرائیل و حتی منافقین و داعش و نظایر آنها باشد. ثانیاً شخصیت حقوقیِ آیتالله رئیسی در یکی از سیاسیترین، جناحیترین و دستهبندیترین مناصبِ حقوقی یعنی ریاست جمهوری، مخصوصاً با روایتِ سه دهۀ اخیر بوده است. در سه دهۀ اخیر، ریاست جمهوری همواره یک منصبِ سیاسی و حتی جناحی بوده و به اینمعنا همواره منصبی غیر مردمی یا کمترمردمی شناخته میشود و از این جهت، تفاوت معناداری میان شخصیت حقوقیِ آیتالله رئیسی و حاج قاسم سلیمانی یا شهید حججی و نظایر آنها است. ثالثاً نحوۀ درگذشتِ شهادتگونه ایشان در سانحۀ تصادف بالگرد، فارغ از مبهمبودن علت سانحه و به لحاظ رسانه ای، نبود تصاویر برانگیزاننده احساسات، نظیر آتش گرفتنِ اتومبیل حاج قاسم یا اسارت شهید حججی، امری طبیعی و محصول یک تصادف بسیار طبیعی است، در حالیکه در ماجرای مربوط به حاج قاسم سلیمانی و حتی شهید حججی، هم نحوۀ وقوع حادثۀ شهادت، آشکار و عیان بوده و هم، تاثیر نیرویِ غیر طبیعی و و دخالت نیروی انسانی در کشتهشدن در میدانِ نبرد دربارۀ آنها موثر بوده است. از این حیث، حضور گسترده و متراکم و همراه با شور و احساسات مردمی در ماجرای درگذشت شهادتگونۀ آیتالله رئیسی، واجد وجوه معماگونۀ بیشتری از حیث علتیابی و تحلیل این حضور است. حضوری که شاید به نحوۀ سیاستورزیِ آیتالله رئیسی در منصب ریاستجمهوری بازگردد و شاید مقدمات تعریف جدیدی از دولت اسلامی در شرایط مابعد انقلاب اسلامی را فراهم سازد. در یادداشت دیگری، به این مقدمات اشاره خواهد شد.
https://eitaa.com/mojtamaona
💠 «شما اکنون در طرف درست تاریخ - که درحال ورقخوردن است - ایستادهاید!»
📝 متن نامه حضرت آیتالله خامنهای به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاههای ایالات متحده آمریکا به شرح زیر منتشر شد:
🔸بسم الله الرّحمن الرّحیم
🔹این نامه را به جوانانی مینویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزّه برانگیخته است.
🔸جوانان عزیز دانشجو در ایالات متّحدهی آمریکا!
این، پیام همدلی و همبستگی ما با شما است. شما اکنون در طرف درست تاریخ ــ که در حال ورق خوردن است ــ ایستادهاید.
🔹شما اکنون بخشی از جبههی مقاومت را تشکیل دادهاید، و در زیر فشارِ بیرحمانهی دولتتان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بیرحم صهیونیست دفاع میکند ــ مبارزهای شرافتمندانه را آغاز کردهاید.
🔸جبههی بزرگ مقاومت در نقطهای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سالها است مبارزه میکند. هدف این مبارزه، توقّفِ ظلمِ آشکاری است که یک شبکهی تروریست و بیرحم به نام «صهیونیستها»، از سالها پیش بر ملّت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرّف کشورشان، آنها را زیر سختترین فشارها و شکنجهها گذاشته است. نسلکشیِ امروز رژیم آپارتاید صهیونیست، ادامهی رفتار بشدّت ظالمانه در دهها سال گذشته است.
🔹فلسطین یک سرزمین مستقل است با ملّتی متشکّل از مسلمان و مسیحی و یهودی، و با سابقهی تاریخی طولانی. سرمایهداران شبکهی صهیونیستی پس از جنگ جهانی، با کمک دولت انگلیس، چند هزار تروریست را بتدریج وارد این سرزمین کردند؛ به شهرها و روستاهای آن هجوم بردند؛ دهها هزار نفر را کشتند یا به کشورهای همسایه راندند؛ خانهها و بازارها و مزرعهها را از دست آنان بیرون کشیدند، و در سرزمین غصبشدهی فلسطین، دولتی به نام اسرائیل تشکیل دادند.
🔸بزرگترین حامی این رژیم غاصب، پس از نخستین کمکهای انگلیسی، دولت ایالات متّحدهی آمریکا است که پشتیبانیهای سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی از آن رژیم را یکسره ادامه داده و حتّی با بیاحتیاطی غیر قابل بخشش، راه برای تولید سلاح هستهای را به روی او گشوده و به او در این راه کمک کرده است.
🔹رژیم صهیونیست از روز اوّل، سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بیدفاع فلسطین به کار گرفت و بیاعتنا به همهی ارزشهای وجدانی و انسانی و دینی، روزبهروز بر بیرحمی و ترور و سرکوبگری افزود.
🔸دولت آمریکا و شرکایش، حتّی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. امروز هم برخی اظهارات دولت ایالات متّحده در قبال جنایت هولناک غزّه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است.
🔹«جبههی مقاومت» از دل این فضای تاریک و یأسآلود سر برآورد و تشکیل دولت «جمهوری اسلامی» در ایران، آن را گسترش و توانایی داد.
🔸سردمداران صهیونیسم بینالمللی که بیشترین بنگاههای رسانهای در آمریکا و اروپا متعلّق به آنها یا زیر نفوذ پول و رشوهی آنها است، این مقاومتِ انسانی و شجاعانه را تروریسم معرّفی کردند! آیا ملّتی که در سرزمین متعلّق به خود در برابر جنایتهای اشغالگران صهیونیست از خود دفاع میکند، تروریست است؟ و آیا کمک انسانی به این ملّت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به شمار میرود؟
🔹سردمداران سلطهی قهرآمیز جهانی، حتّی به مفاهیم بشری هم رحم نمیکنند. رژیم تروریست و بیرحم اسرائیل را دفاعکننده از خود وانمود میکنند، و مقاومت فلسطین را که از آزادی و امنیّت و حقّ تعیین سرنوشت خود دفاع میکند، «تروریست» مینامند!
🔸من میخواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیّت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در انتظار منطقهی حسّاس غرب آسیا است. بسیاری از وجدانها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکار شدن است. جبههی مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد. تاریخ هم در حال ورق خوردن است.
🔹بجز شما دانشجویانِ دهها دانشگاه در ایالات متّحده، در کشورهای دیگر هم دانشگاهها و مردم به پا خاستهاند. همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از شما دانشجویان حادثهی مهم و اثرگذاری است. این میتواند در قبال شدّت عمل پلیسیِ دولت و فشارهایی که بر شما وارد میکنند، تا اندازهای آرامشبخش باشد. من نیز با شما جوانان احساس همدردی میکنم و ایستادگی شما را ارج مینهم.
🔸درس قرآن به ما مسلمانان و به همهی مردم جهان، ایستادگی در راه حق است: فَاستَقِم کَما اُمِرت؛ و درس قرآن دربارهی ارتباطات بشری این است: نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید: لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون. جبههی مقاومت با فراگیری و عمل به این دستورها و صدها نظائر آن به پیش میرود و به پیروزی خواهد رسید؛ باذن الله.
🔹توصیه میکنم با قرآن آشنا شوید.
✍️ سیّدعلی خامنهای - ۱۴۰۳/۳/۵
🌐 کانون غربشناسی و اندیشه اسلامی
@gharbshenasi_razavi
📣 کانون غربشناسی و اندیشه اسلامی بهمناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد برگزار میکند:
💠 میستیسیزم، گنوستیسیزم و معنای تاریخی سیاست
🎙 استاد محمد علیبیگی
(پژوهشگر فلسفه و عرفان)
🗓 زمان: دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۱۶
🔺به صورت مجازی
🔗 پیوند شرکت در جلسه:
https://www.skyroom.online/ch/razavimaharat1400/gharbshenasi
🌐 کانون غربشناسی و اندیشه اسلامی
@gharbshenasi_razavi
🔷برنامه هفته پایانی
🔸دکتر رضا ماحوزی با موضوع "«دانشگاه»؛ نهاد علم دنیای جدید"
چهارشنبه ۱۶ خرداد
بخش اول: ساعت ۱۰ الی ۱۲
بخش دوم: ساعت ۱۶ الی ۱۸
🔺 بهصورت حضوری و مجازی
🔸دکتر سید علی متولی امامی با موضوع "حوزه و نهاد علم ایران تا مواجهه با مدرنیته" و "تاریخچۀ دانشگاه در ایران"
پنجشنبه ۱۷ خرداد
بخش اول: ساعت ۱۰ الی ۱۲
بخش دوم: ساعت ۱۶ الی ۱۸
🔗 لینک ثبت نام
https://formafzar.com/form/r6u9w
🌐 کانون غربشناسی و اندیشه اسلامی
@gharbshenasi_razavi
هدایت شده از نشریه فرهنگ و بصیرت
Nashriye1_c.pdf
3.85M
💠نشریه دانشجویی فرهنگ و بصیرت
#شماره_نخست
دفتر مطالعات تاریخ و اندیشه سیاسی دانشگاه علوم اسلامی رضوی تقدیم میکند:
نسخه الکترونیکی نشریه فرهنگ و بصیرت
▫️دفتر مطالعات تاریخ و اندیشه سیاسی
@dms_razavi
▫️کانال رسمی نشریه دانشجویی فرهنگ و بصیرت
@farhangvabasirat_mag
بیشتر و بهتر از همه چیز در انتقال فرهنگی،نوشتن تاثیرگذار است.
نوشتن ما را با میراث دور نهادهای مختلف بشری آشنا میکند و امکان تسلسل حافظه تاریخی را مهیا میسازد.
علاوه بر همه اینها مهمترین مزیتش بیرون آوردن فضای دانشجویی از رکودیست که فضای فکری دانشگاه سالهاست دست به گریبان با آن است
سالهاست خلأ وجود نشریه جدی دانشجویی در دانشگاه رضوی امکان اندیشه ورزی دانشجویی را محدود کرده است و از این جهت ابتکار دفتر مطالعات تاریخ و اندیشه سیاسی بسیار حائز اهمیت است.
کانون غربشناسی و اندیشه اسلامی دانشگاه علوم اسلامی رضوی سپاسگزار دوستانی است که علی رغم تمام محدودیتها اقدام به انتشار نشریه دانشجویی فرهنگ و بصیرت نموده اند.
خداوند این جهد را اجر دهد و پایدار بدارد.
هدایت شده از انجمن حکمت دانشگاه رضوی
📣 به مناسبت رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، انجمن حکمت دانشگاه رضوی برگزار میکند:
🔰 نشست علمی با محوریت
مبانی فلسفی و عرفانی انقلاب اسلامی
با حضور:
استاد سید محمّد موسوی بایگی
دبیر علمی:
دکتر رسول پاداش پور
🕛 زمان: شنبه ۱۹ خرداد، ساعت ۱۲
📍مکان: دانشگاه علوم اسلامی رضوی ، ساختمان شماره یک ، سالن شهید سلیمانی
پیوند حضور مجازی:
https://www.skyroom.online/ch/razavimaharat1400/enghelab
📚 انجمن حکمت دانشگاه رضوی
@anjomanhekmat
سردرگمی جبهه انقلاب؛ از خودشناسی تا خودیشناسی!
سالهاست که با جلوههای مختلف ظهور، و صفکشیهای سیاسی کشور را جهت میدهد. چه زمانی که چهرۀ «راست- چپ» به خود گرفت و چه روزی که با نقاب «اصولگرا- اصلاحطلب» آمد، در حقیقت همان «خودی- غیرخودی» بود؛ همان خطکشی که بر طرفین خود احکام متفاوتی حمل کرده و حرمت یا جواز پرسش، نقد، افشاگری و حتی تخریب اشخاص را در نسبت با مصادیق خود معین میکند.
مادامی که جبهۀ انقلاب دچار #فقر_خودشناسی است، تاکید هرچه بیشتر بر این دوگانه، انحراف بیشتر از اصول انقلاب را موجب میشود.
چراکه شناخت "خودی"، فرع بر شناخت خود است.
جبهۀ[ادعایی]انقلاب باید برای یکبار هم که شده، روشن کند که میخواهد "خود" را در آینۀ ملاکها و ارزشهای اصیل و بیانشدۀ رهبران انقلاب بیابد، یا در مشهورات متأخر کانالهای سیاسینویس.
بداند که مرزهای این جبهه را قرار است اصولی نظیر تقوا، عدالتطلبی، سادهزیستی، پاکدستی، فسادستیزی، استکبارستیزی، اعتقاد و التزام به ولایت و... در ساحت واقع مشخص کند، یا چفیه و شعار برای تشخیص حدومرز این جبههبندی کفایت میکند؟
و در یک کلام باید آشکار شود که بناست شناخت حق، معیار شناخت اهلش قرار گیرد، یا رویه و کنشهای اهالی این جبهۀ فرضی، دایرۀ حق را تعیین کند.
در غیر اینصورت، اینبار دیگر نه مفاهیمی نظیر «اصولگرایی»، که مستقیما مفهوم «انقلاب» بهدست مدعیانش به مسلخ میرود!
علیایحال اگر مرزی روشن نشود، جبههای معنا ندارد تا حساب افراد داخل و خارج آن را جدا کنیم. در نتیجه "خودی" و "غیر"ی نیست تا در قبالشان سیاست سکوت یا فریاد درپیش گیریم!
از برکات این مرزبندی و التفات به اصول، اولا شناخت و تفکیک خودی از خودینما، و ثانیا درک این نکته است:
«اگر جبههای، تخریب و بیاخلاقی درقبال "غیرخودی" را جایز، و پرسش از "خودی" را حرام بداند، یقینا از آنِ انقلاب نیست.»
🌐 کانون غربشناسی و اندیشه اسلامی
@gharbshenasi_razavi
#نشست_انتخاباتی
💠 انتخابات و تشکیل دولت در ایران پس از انقلاب اسلامی
به همراه بررسی فضای انتخاب در انتخابات ۱۴۰۳
🎙 با حضور علی ایوبی
(کارشناسی ارشد دانش اجتماعی مسلمین)
🗓 زمان: شنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۳، بعد از نماز ظهر و عصر
🔰 مکان: حرم مطهر، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، ساختمان شماره ۱، مسجد میرزا جعفر
🌐 کانون غربشناسی و اندیشه اسلامی
@gharbshenasi_razavi
هدایت شده از میراث فقاهت خراسان
🔸نشست علمی:
🔹بررسی شیوه ارتباط علمای مشهد با رضاخان؛ از ابتدای حکومت تا واقعه مسجد گوهرشاد
🔹با ارائه: حجتالاسلام والمسلمین سید محمد امیر احمدی طباطبایی
(استاد حوزه و معاون پژوهشی موسسه میراث فقاهت خراسان)
▪️پنج شنبه ۲۱ تیر ساعت ۱۰ صبح
▪️مشهد، بلوار وحدت ۳/۱، مکتب بافت
.............................................
آثار و اسناد علما و اساتید حوزه علمیه خراسان را در کانال میراث فقاهت خراسان دنبال کنید:
https://eitaa.com/joinchat/2033975358C93349617f8
کانون غربشناسی و اندیشه اسلامی
📣 کانون غربشناسی و اندیشه اسلامی بهمناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد برگزار میکن
میستیسیزم، گنوستیسیزم و معنای تاریخی سیاست.mp3
46.13M
📻 #گزارش_صوتی
🔷 میستیسیزم، گنوستیسیزم و معنای تاریخی سیاست
🎙️ استاد محمد علیبیگی
(پژوهشگر فلسفه و عرفان)
🗓️ تاریخ: 1403/03/14
#عرفان
#سیاست
#خمینی
🌐 کانون غربشناسی و اندیشه اسلامی
@gharbshenasi_razavi
هدایت شده از کانال رسمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی
🔹مدرسه تخصصی میانرشتهای تجربه نزدیک به مرگ؛ توهم یا واقعیت؟
اندیشه رضوان (وابسته به معاونت پژوهش دانشگاه رضوی مشهد) با همکاری کارگروه علوم عقلی و تجربیات نزدیک به مرگ و نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار میکند
✅ حضوری و مجازی ✅
🔸با حضور استادان برجسته داخلی و خارجی
در رشتههای پزشکی، فلسفه و الهیات
🔺با صدور گواهی معتبر جهت امتیاز فرهنگی اساتید دانشگاه و دانشجویان
🔴 تخفیف ویژه (70 درصدی) برای اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد و عموم دانشجویان کشور
▪️زمان رویداد: 29 و 30 شهریور
📍مکان رویداد: مشهد، مرکز همایشهای بینالمللی شهدای سلامت
🧭 جزئیات و ثبت نام تا 20 شهریور از طریق لینک زیر:
https://andishehrezvan.ir/?p=5065
و کانال اندیشه رضوان
@andishehrezvan_official
♦️در صورت هرگونه مشکل در ثبت نام به @Andisheh_rezvan پیام دهید.
🌱اندیشه رضوان در شبکههای اجتماعی
@andishehrezvan_official
🌱کارگروه علوم عقلی و تجربیات نزدیک به مرگ
https://eitaa.com/ISP_NDE
🏴 «مِّنَ ٱلمُؤمِنِينَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَليهِۖ فَمِنهُم مَّن قَضَىٰ نَحبَهُۥ وَمِنهُم مَّن يَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبدِيلا»
عرض تسلیت محضر بقیةالله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب و مقاومین و غیرتمندان از امت اسلام...
@gharbshenasi_razavi
🇯🇴🇮🇷🇱🇧گرامیداشت هفتمین روز شهادت سیدحسن نصرالله و سالروز عملیات طوفان الاقصی
💠 سید حسن نصرالله؛ شهید مقابله با عادیسازی روابط
🎤 سخنران: دکتر محمد رضا قائمی نیک ( معاونت پژوهش دانشگاه علوم اسلامی رضوی)
🕛 زمان: یکشنبه 15 مهرماه، ساعت 12
🕌مکان: حرم مطهر رضوی،
ساختمان شماره ۱ دانشگاه علوم اسلامی رضوی، سالن آمفی تئاتر شهید سلیمانی.
✅ ورود برای عموم آزاد است
#طوفان_الاقصی
#دانشگاه_رضوی
🌐 کانون غربشناسی و اندیشه اسلامی
@gharbshenasi_razavi
سید حسن نصرالله؛ شهید مقابله با عادیسازی روابط.mp3
27.87M
📻 #گزارش_صوتی
🔷 سید حسن نصرالله؛ شهید مقابله با عادیسازی روابط
🎙️ دکتر محمدرضا قائمی نیک
(معاونت پژوهش دانشگاه رضوی)
🗓️ تاریخ: 1403/07/15
#نشست
#فلسطین
#طوفان_الاقصی
#سکولاریسم
🌐 کانون غربشناسی و اندیشه اسلامی
@gharbshenasi_razavi
📍عضویت در مجمع عمومی کانون غربشناسی و اندیشه اسلامی
کانون غربشناسی و اندیشۀ اسلامی دانشگاه رضوی با انگیزۀ حفظ هویت بومی و تلاش برای تحقق دغدغههای انقلاب اسلامی و رسیدن به آرمانهای بلند تمدن نوین اسلامی، در بهمنماه سال ۱۳۸۹ تاسیس، و تاکنون موفقیتهای بسیاری در زمینۀ تربیت طلبه-دانشجویان آگاه به غرب و پژوهشگر در عرصۀ تمدنی، تولید آثار علمی در قالب برگزاری نشستهای تخصصی، دورههای آموزشی-تربیتی، مقالات و نشریات علمی، گفتمانسازی و مسألهمحوری پژوهشهای علمی و... بهدست آورده است.
اینکانون، با پایان همهگیری کرونا، مرحلۀ جدیدی از فعالیت خود را با محوریت «علوم انسانی اسلامی» و با هدف آشنایی با ملزومات تحول در علوم انسانی و مواجهۀ عمیق با مبانی غرب آغاز کرد و در این راستا، همایش بزرگ «انقلاب اسلامی و تحول در علوم انسانی»، دورۀ آموزشی «نهاد علم و ایران امروز»، و نشستها و برنامههای متنوع دیگری را با دعوت از اساتید و نظریهپردازان مطرح کشور برگزار نموده است.
کانون غربشناسی و اندیشۀ اسلامی، امروز با شروع سال تحصیلی جدید، بهیاری خدای متعال و امید به عنایت امام رئوف، بنا دارد تا فصل تازهای از حیات خود را بهدست طلبه-دانشجویان اهلفکر و دغدغهمند و همراهی فعالشان رقم بزند.
لذا از تمامی طلاب و دانشجویانی که با هدف شناخت و نقد تمدن غرب مبتنی بر مبانی اسلامی، تلاش در جهت تحول علوم انسانی و نیل به تمدن نوین اسلامی پا به عرصۀ تعلم نهادهاند، دعوت میگردد تا با عضویت در مجمع عمومی این کانون، در زمینههای فکری و مطالعاتی، پژوهشی، هنری-رسانهای و... در مسیر اهداف فوق گام برداشته و از مزایای علمی و امتیازات فرهنگی و آموزشی این حضور بهرهمند گردند:
https://formafzar.com/form/3rf6q
#فراخوان
#اطلاعیه
#عضویت
🌐 کانون غربشناسی و اندیشه اسلامی
@gharbshenasi_razavi
بازانقلاب.mp3
3.81M
🔸#بازانقلاب
خبری در راه است...
@gharbshenasi_razavi
📣 کانون غربشناسی و اندیشه اسلامی با همراهی انجمنهای علمی دانشگاه رضوی برگزار میکند:
⭕️ بازانقلاب ⭕️
🔰 آغاز طرح فکری-مطالعاتی بازخوانی اندیشۀ متفکرین انقلاب اسلامی، در حیطههای:
🔸فلسفی
🔸اقتصادی
🔸اجتماعی-سیاسی
🔸فقهی و حقوقی
🔸قرآنی
✅ ویژۀ طلبه-دانشجویان دانشگاه رضوی
🔗 اطلاعات بیشتر
🔗 ثبتنام:
https://survey.porsline.ir/s/kIkbFeQZ
#بازانقلاب
🌐 کانون غربشناسی و اندیشه اسلامی
@gharbshenasi_razavi