[ الحمدالله الذي جعلنا من المتمسکین
به ولایة أمیرالمومنین و الأئمه علیهم السلام ]
درلحظه ی مرگ اطراف بدن شل می شود،رنگ می پرد.
مرگ می آید.زبان می گیرد.انسان هنوزمی بیند و می شنود ولی قدرت حرف زدن ندارد.
فکرش کارمی کند. باخود فکر می کندکه عمرش را در چه راهی صرف وتباه کرده و ایامش راچگونه سپری کرده است؟!
درآن لحظه از اموال و ثروت هایی که درطول عمرش جمع کرده یاد می کند و باخودمی گوید:این اموال را از چه راهی بدست آورده ام و فکر حلال و حرام آن نبودم اکنون گناه و حسابش بامن است ولذت وبهره اش بادیگران...
ولی مامور مرگ همچنان روح او را ازاعضای اوجدامی کند تا زبان وگوش هم از کارمی افتد و فقط چشمانش می بیند
وبه اطراف خودنگاه می کند و تلاش و وحشت حرکت اطرافیان خود رامشاهده می کند.
دیگر نمی شنود و حرفی هم نمی زند.
درلحظه آخر روح ازچشم هم گرفته می شود و او مانند مرداری درمیان دوستان و بستگان می افتد و همه از او می ترسند و از کنارش فرار می کنند.
پس از اندکی او را به خاک سپرده از او دور می شوند و او را به دست عملش می سپارند و برای همیشه از دیدارش چشم می پوشند..
در روایات آمده:
جان کندن انسان گنه کارشبیه کندن پوست از بدن حیوان زنده است.
و هنگام مرگ خوبان بشارتی به آنها داده می شود که چشمانشان روشن شده(جایگاهشان را در آن دنیا می بینند)به مرگ علاقه پیدامی کنند و راحت جان می دهند.
هدایت شده از شوق پرواز
اخبار و احادیث را که جمع کنی،
اولین آسیب شما جوانان
از «غضب» است.
هر دری که بسته شود به روی شما
از غضب بسته می شود.
اسم بعضیها را گذاشتهام
حاجی زهرمار!
از بیرون میآید، میگوید:
جایتان خالی کمیل بودیم،
حالی پیدا کردیم!
وقتی بلد نیستی با زنت حرف بزنی،
زبانت را کنترل کنی، چه حالی؟!
#آیتاللهفاطمینیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهمترین عمل ماه رجب ... !
خلقت انسان بر اساس «رنج» و «مشقت» است، هيچ شانی از شؤون حيات را نخواهی ديد كه توام با تلخیها و «رنج»ها و خستگیها نباشد، انسان از آن روزی كه در شكم مادر روح به كالبدش دميده شد، تا روزی كه از اين دنيا رخت بر میبندد هيچ راحتی و آسايشی كه خالی از تعب و مشقت باشد نمیبيند، و هيچ سعادتی را خالص از شقاوت نمیيابد، تنها خانه آخرت است كه راحتیاش آميخته با تعب نيست.
علامه طباطبایی
مداومت بر "یا حی و یاقیوم" برای صفای نفس و تجرد روح، تأثیر قریبی دارد، ولی با حضور قلب و اطمینان خاطر باشد، نه صِرف لقلقه ی لسان، و آن هم دو صد پریشانی. تجربه ضرری ندارد.
•معرفت نفس •
گفتند حضرتِ رسول رحمةٌ للعالمين است. تا کجا؟ تا آنجا که جایی میان گریههایشان فرمودند: اَبکی رحمة للاشقيا. اَبکی رحمة للعالمين. گریه میکنم. برای؟ برای ظالمها، برای اشقیا، برای بدهای عالم، برای همه آنها که بد بودن را انتخاب کردند، برای بیچارهها..! ما معمولا از هلاکت ظالمان و اشقیا خوشحال میشویم اما پیامبر ما برای آنها گریه میکند که چرا اینها هدایت نشدند، چرا خوب بودن را انتخاب نکردند؟ حریصٌ علیکم. حرص امت را میخورد، بیشتر از خودشان نگرانشان است. فلذا رسول الله رحمتش بسیار گسترده است. شعاع مهربانی و دلسوزیاش کل عالم را در بر میگیرد. آدمهای خوب، آدمهای بد، گیاهان، درختها و همهی موجودات و کائنات عالم تحت رحمت او هستند. وسعت رحمتی کل شی.
#رحمة_للعالمين.
مرحوم ملّا آقای دربندی در جواب سوالی که باب عصمت قمر بنیهاشم از ایشان پرسیدند فرمودند : ما که یقین داریم به عصمت حضرت ذوالجناح ! شما در عصمت ابالفضل العباسع گیر کردهاید ؟
خطابم با كسي ست
كه روزگار حالش را به هم ريخته،
در هم شكسته،
و اميدي به بهبودش نيست،
اندوهگين نباش و
اميدوار به عباس پناه ببر.
إبتَهجتْ روحِي بـِقُربِ مَولدِكَ وَظَننتهُ الّلقاء، وإنَّ
بَعض الظَنِ في لُقياك حَياة
روح من از نزدیکی ولادتت شاد شد و گمان کرد دیداری خواهد بود و بعضی از از گمانها در زندگی حیات هستند.
#سیدالساجدین
محال است انسانی به جز از راه سیدالشهدا علیه السلام به مقام توحید برسد. سریان فیوضات و خیرات از مسیر حضرت سیدالشهدا علیه السلام است و پیشکار این فضیلت هم حضرت قمر بنی هاشم ابالفضل العباس علیه السلام است.
• آیت الله قاضی •
هدایت شده از غریبہ186
3303418_128kb.mp3
37.56M
اغْفِرْ لِمَنْ لَايَمْلِكُ إِلّا الدُّعاءَ، فَإِنَّكَ فَعَّالٌ لِما تَشَاءُ، يَا مَنِ اسْمُهُ دَوَاءٌ، وَذِكْرُهُ شِفاءٌ، وَطَاعَتُهُ غِنىً، ارْحَمْ مَنْ رَأْسُ مالِهِ الرَّجاءُ، وَسِلاحُهُ الْبُكَاءُ، . . !
يَا إِلَهِي بَعْدَ تَقْصِيرِي
وَإِسْرَافِي عَلَى نَفْسِي مُعْتَذِراً
نَادِماًمُنْكَسِراً مُسْتَقِيلاً مُسْتَغْفِراً
مُنِيباً مُقِرّاً مُذْعِناً مُعْتَرِفاً
لاَ أَجِدُ مَفَرّاً مِمَّا كَانَ مِنِّي
وَ لاَ مَفْزَعاً أَتَوَجَّهُ إِلَيْهِ فِي أَمْرِي ... !
شکل ها در این جهان در برابر دیدگان انسان خود را به نمایش میگذارند .گاهی انسان ها از آن تعبیر به مشکلات می کنند.
اما گویا این حقیقت در اذهان به فراموشی سپرده شده است که شکل هایی که با آن مواجه می شوند ربط به شاکله ی خویش دارند.
اینکه فرمود "کل یعمل علی شاکلته" معمولا اینطور فهمیده شده است که هر کس بر اساس شاکله و ساختار خویش عمل می کند.
اما اگر اندکی بازنگری روی این آیه ی شریفه شود چه بسا بتوان آن را اینطور در ک کرد که همه ی آنچه در برابر دیدگان ادراکی انسان نقش بر می بندد نتیجه ای است که از ساختار او شکل می گیرد. علی شاکلته کل یعمل.
مشکلات تقادیر تطور یافته ای از ساختار درونی انسان است که موهبت مقام ولایت اند،برای آنکه انسان به خویشتن مراجعه کند و خود را بازنگری کند.
ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام حقیقت عجیبی است که رسوخ آن در اعماق وجود انسان ها چه متوجه آن باشند و چه متوجه آن نباشند بیش از چیزی است که عمدتا تصور می شود.
ولایت ربط هر انسانی است برای بودن و بودن نیز یعنی همان یافتن و درک خویشتن.
آنچه می بینید مربوط به شماست.
اگر دچار بلا شدید این یعنی خداوندگارتان در صدد تجدید بله ای است که روز الست به او وعده دادید و باید روی آن کار کنید تا درک و هضم و حل مشکل و شکل هایی که سختتان شده است برایتان مقدور باشد.
ولایت کار خویش را به درستی می داند از مرکز ادراکی شما جهان را به استخدام می کشد و سپاه ظاهر و باطن و اسباب و غیر آن را ردیف می کند تا انسان مبتلا به خویش بیاید و به مکنون خویشتن و رابطه ی ادراکی اش با هستی توجه کند که چه چیز او را با این اشکال مواجه می کند.
اقدام که کرد جهان در برابر چشمانش طور دیگری برای او به شکل می نشیند که از او تعبیر به نعمت خواهد کرد.
قبل از آن هم نعمت بود اما او توجه نمی کرد.
از قدیم گفته اند که زخم ها جایگاه تجلی اند...
در این باره باید بیشتر نوشت.
_المکتوبات فی النجف الاشرف_
کعبه من نجف است ، قبله من نجف است.
مرا ببرید نجف ، من نجف بروم همه دردهایم درمان میشود :)))
نجف همه جایش منور است .
گفتن یاالله و یاهو هم در نجف عظمتی دارد.
-سید عبدالکریم کشمیری-