eitaa logo
غریبہ186
189 دنبال‌کننده
519 عکس
154 ویدیو
6 فایل
- بسم الله.. مودب متخلق مي شود؛ متخلق سالك مي شود؛ سالك عارف مي شود؛ عارف طالب مي شود؛ طالب عاشق ميشود؛ عاشق كامل مي شود؛ كامل سائل مي شود؛ سائل در ميزند . . در را با سر مي زند! كسي كه با سر در مي زند ؛ خـــــدا به او سر ميزند . . :) مسیر ‌ِبندگی🌿
مشاهده در ایتا
دانلود
کیفیت خواندن نماز آیات: نماز آیات دو رکعت است که هر رکعت آن پنج رکوع و دو سجده دارد و به چند صورت می‌توان آن را به‌جا آورد: صورت اول: در هر رکعت، پنج بار حمد و سوره خوانده می‌‌شود؛ به این صورت‌‌که بعد از نیت و تکبیرة الاحرام، یک حمد و سوره کامل می‌خواند و به رکوع می‌رود، سپس سر از رکوع برداشته، دوباره حمد و سوره را می‌خواند و به رکوع دوم می‌رود و باز سر از رکوع برمی‌دارد و به همین شکل ادامه می‌‌دهد تا پنج رکوع انجام شود، سپس به سجده می‌رود و پس از انجام دو سجده، رکعت دوم را مانند رکعت اول به‌‌جا می‌‌آورد و پس از انجام دو سجده تشهد را خوانده و سلام می‌دهد. صورت دوم : در هر رکعت فقط یک حمد و سوره خوانده می‌‌شود؛ به این صورت که سوره را پنج قسمت کرده و بعد از نیّت و تکبیرۀ الاحرام، حمد و یک قسمت از سوره را (چه یک آیه باشدیا کمتر و یا بیشتر) می‌‌خواند و به رکوع می‌‌رود و بعد از رکوع بدون اینکه حمد بخواند، قسمت دوم سوره و سپس رکوع دوم را انجام می‌‌دهد، و همین طور ادامه می‌‌دهد تا سوره‌‌ای که پیش از هر رکوع، یک قسمت از آن را خوانده، قبل از رکوع آخر تمام شود، سپس رکوع پنجم را به‌‌جا می‌آورد و به سجده می‌‌رود و پس از اتمام دو سجده، رکعت دوم را مانند رکعت اول انجام داده و تشهد را خوانده و سلام می‌دهد. مسأله 674) بنابر احتیاط واجب «بِسْمِ الله الرَّحْمنِ الرَّحیمِ» را نمی‌توان یک قسمت از سوره به حساب آورد و با آن رکوع کرد. مسأله 675) مواردی كه در نماز یومیه واجب یا مستحب است، در نماز آیات هم همان حکم را دارد، ولی در نماز آیات به جای اذان و اقامه، سه مرتبه به امید درک ثواب گفته می‌شود: "اَلصَّلاة". مسأله 676) مستحب است بعد از ركوع پنجم و دهم گفته شود: "سَمِعَ اللهُ لِمَنْ حَمِدَهُ" و نیز پیش از هر ركوع و بعد از آن تكبیر بگوید ولی بعد از ركوع پنجم و دهم، گفتن تكبیر مستحب نیست. مسأله 677) خواندن قنوت پیش از ركوع دوم و چهارم و ششم و هشتم و دهم مستحب است. البته اگر فقط یك قنوت پیش از ركوع دهم خوانده شود، كافی است.
دلا غافل ز سبحانی چه حاصل... مطیع نفس شیطانی چه حاصل... بُوَد قدرِ تو افزون از ملائک... تو قدر خود نمی‌دانی چه حاصل...(:
علامت صدق در محبت، اختیار کردن مراد محبوب است بر مراد خود ظاهرا و باطنا، و اجتناب کردن از متابعت شهوات خود، و اعراض نمودن از حالت کسالت، و مواظبت داشتن بر طاعت. چه آن که به طاعت، محب نزدیک به محبوب شود. و چه دوستی باشد که نخواهد تقرب به دوستش را؟! پس اگر این علائم و آثار در محب به ظهور پیوست، او را « مقام ایثار» نامند. درجستجوی استاد
هدایت شده از - صَفحآت -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
_ اگر دل دادی ، چرا بی‌دل نیستی ؟!
غریبہ186
_ اگر دل دادی ، چرا بی‌دل نیستی ؟!
کسی که دلداده که دلتنگ نمیشه . .
غنیمت شمردن زندگی دنیا.mp3
929.4K
فرصت ها چون ابر ها می گذرند . .
هدایت شده از - در‌حوالي‌شهادت -
در ِ باغ‌ِ‌شهادت‌را‌نبندید ؛ ما‌جاماند‌‌ه‌گان‌هم‌دِل‌داریم 💔 .
یَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنَا إِنَّا كُنَّا خَاطِئِين . . . من زورم به اين همه گناه نميرسد تو امّا . . . تو امّا خود ِخود ِ نورى . . .✨ جز تاريڪى هاى وجودم چیزی ندارم برای عرضه به پیشگاهت . . . بجز قلبم ، ڪه روشن است به مهر ات . . . مولاى ِمن يـا صـاحبــنا . . . ♡ مِن َالغريب . .
_ کَما تُعینُ تُعانُ آن گونه که یاری می‏کنی ، یاری می‏شوی!
- التماس‌دعا -
هدایت شده از غریبہ186
3303418_128kb.mp3
37.56M
اغْفِرْ لِمَنْ لَايَمْلِكُ إِلّا الدُّعاءَ، فَإِنَّكَ فَعَّالٌ لِما تَشَاءُ، يَا مَنِ اسْمُهُ دَوَاءٌ، وَذِكْرُهُ شِفاءٌ، وَطَاعَتُهُ غِنىً، ارْحَمْ مَنْ رَأْسُ مالِهِ الرَّجاءُ، وَسِلاحُهُ الْبُكَاءُ، . . !
گاهی یک کلمه‌ی خیر و جزئی، سبب نجات کامل انسان می‌شود، زیرا که به طور مسلم و یقینی در این کلمه‌ی خیر، اثر و نوری هست که گاهی همین نور (جزئی و اندک) سبب موفق شدن به انجام کار خیرِ دوم می‌شود و برای این خیر (دوم) هم نوری است که شخص را موفق به انجام کارِ خیر دیگری می‌کند و همین طور ادامه پیدا می‌کند تا این که انسان را به عالم نور، می‌رساند و هیچ گونه مجالی و جایگاهی برای انکار و ردّ این قانون کلی نیست. رساله‌لقاءالله |ميرزا جواد آقا ملکی تبریزی رحمة‌الله‌علیه.
دائم الخمرم خواندند زاهدان این دیار بس که بعد از روضه ها با چای مستی کرده ام . . . :)
امیرالمؤمنین تمام اخلاق دنیه را به حساب‏ پستی نفس می‌گذارد، یعنی ریشه همه اخلاق رذیله را دنائت می‌داند. مثلًا در باب غیبت می‌گوید: الْغیبَةُ جُهْدُ الْعاجِزِ [2] بی‌چاره‌ها، ناتوانها، ضعیف همت‏ها، پستها غیبت می‌کنند. یک مرد، یک شجاع، یک آدمی که احساس کرامت و شرافت در روح خودش می‌کند، اگر از کسی انتقادی دارد جلوی رویش می‌گوید یا حداقل جلوی رویش سکوت می‌کند. حالا اینکه بعضی مداحی و تملّق می‌کنند مطلب دیگری است. پشت سر که می‌شود، شروع می‌کنند به بدگویی و غیبت کردن. می‌گوید این منتهای همت عاجزان و اراده ناتوانان است، از پستی و دنائت است. آدمی که احساس شرافت می‌کند، غیبت نمی‌کند.
غریبہ186
حضرت ِصاحبنا ببخش که شکوه میکنم از نبودنت و در حالی غرق در منجلاب گناهم ببخش مرا برای این همه ادعا برای عمری که صرف تو نشد برای نفس هایی که بی تو بیهوده اند برای وابستگی های بی حد و عددم برای دلی که به مهر اغیار الوده شد برای فکری که به غیر تو اندیشید برای عملی که رضایت تو در آن نبود برای زبانم که کم از تو دم زد برای چشمانم که برایت کم بارید برای گوش هایم که صدایت نشنید برای قدم هایم که دنبالت نگشت برای روحم که حیرانت نشد . . من بدهکارم! خودم را به تو . . .
شوخی جنسی نکنید ... شوخی های جنسی را نه گوش بگیرید و نه به زبان بیاورید! اینها مجلس را تاریک می‌کند. اینها بیماری می‌آورد. اینها دل را سیاه می‌کند. به هیچکس نگاه معنادار نکنید؛ چه مرد، چه زن. خودتان را کنترل کنید. این چشم اگر پاک شد؛ زبان پاک شد؛ گوش پاک شد؛ دست پاک شد، انسان بی‌قرار می شود نسبت به خدا. نمی خواهد یک کاری بکنی که خدا را دوست بداری. نمی توانی دوستش نداری. چون او پاک‌رُبا است. قدوس است. اگر پاک شدی، مجذوب او می شوی. جاذبه او می گیردت. تو نگران نباش که او دوستت بدارد. تقوایت را حفظ کن، دوستت خواهد داشت. تو مواظب تقوایت باش. محبت، کار تو نیست. کار خودش است. محبت خودش می آید. آثارش هم این است که از نماز خوشت می آید. اولین آثار محبت خدا، در وضو جلوه می کند. از وضو لذت می‌بری. از غسل لذت می‌بری. بعد، از یک قسمت‌هایی از نماز لذت می بری. گاهی از سجده لذت می‌بری. گاهی از فکر. فکر هم یک نوع عبادت است. از فکر لذت می بری. -آیت الله حائری شیرازی-
•ولا تجعل الروح أسيرة لشيء لا يوجد قلب يستحق أن تدعم نبضاتك، أنفقه على أهله• •روح را اسیر هر چیزی نکنید. هیچ قلبی ارزش تکیه‌گاه شدن برای تپش های شما را ندارد ، آن را برای اهل‌ش خرج کنید•
حسرت چنان پیچکی شده دور تا دور قلبم سخت فشرده اش میکند گویی قصد جانم کرده است . . .