eitaa logo
غریبہ186
189 دنبال‌کننده
519 عکس
154 ویدیو
6 فایل
- بسم الله.. مودب متخلق مي شود؛ متخلق سالك مي شود؛ سالك عارف مي شود؛ عارف طالب مي شود؛ طالب عاشق ميشود؛ عاشق كامل مي شود؛ كامل سائل مي شود؛ سائل در ميزند . . در را با سر مي زند! كسي كه با سر در مي زند ؛ خـــــدا به او سر ميزند . . :) مسیر ‌ِبندگی🌿
مشاهده در ایتا
دانلود
متوکل عباسی ملعون بیش از هجده‌مرتبه قبر مطهر حضرت سیدالشهداء و اصحاب امام‌حسین‌ع را تخریب کرد . حضرت عبدالعظیم حسنی‌ع با رهبری سادات شیعه به ویژه سادات بنی‌الحسن‌ع هر هجده باری که متوکل دستور تخریب قبر مطهر امام حسین‌ع و شهدای کربلا را داد بلافاصله درصدد احیا ؛ مرمّت و بازسازی بارگاه امام‌حسین‌ع برآمد . به خاطر این مبارزه و پیگیری حضرت عبدالعظیم و رهبری سادات در زمان خودشان ملقّب به سیدالکریم یعنی آقا و سرور نوادگان امام حسن مجتبی‌ع شد :) 🖤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عیسایِ شهر ما نَفَسَش مجتبایی است اعجازها نموده دمِ سَیِّدُالکَریم
"قدامه" شراب خورده بود، او را نزد عمربن‌خطاب آوردند. دستور داد به او حد بزنند. قدامه گفت: زدن حد بر من واجب نیست؛ زیرا خداوند می فرماید: [ بر آنان که ایمان آورده و کردار نیکو کرده اند، در چیزهایی که میخوردند تا وقتی که تقوا و عمل صالح داشته باشند، ترسی نیست. مائده،۹۳] عمر طبق آیه به او حد جاری نکرد. خبر به امیرالمؤمنین‌علیه‌السلام رسید. حضرت نزد عمر آمد و او را بازخواست کرد که چرا قانون خداوند را اجرا نکردی؟! عمر همان آیه را خواند. امام فرمود: او مشمول این آیه نیست! زیرا آنها که ایمان به خدا آورده‌اند و کار نیکو انجام میدهند، حرام خدا را حلال نمیکنند. دستور داد قدامه را بازگردانند اگر توبه کرد بر او حد را جاری کنند و گرنه باید به قتل برسد! زیرا با انکار حرمت شرابخواری از اسلام خارج شده است. قدامه ماجرا را شنید و آمد توبه کرد، و از گناه دست کشید. عمر نمیدانست حد او چقدر است، از امام پرسید؛ حضرت فرمود هشتاد تازیانه. | ارشادشیخ‌مفید،صفحه۹۷
مَا مِنْ يَوْمٍ أَشَدَّ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ مِنْ يَوْمِ أُحُدٍ قُتِلَ فِيهِ عَمُّهُ حَمْزَةُ بْنُ عَبْدِ الْمُطَّلِبِ أَسَدُ اللَّهِ وَ أَسَدُ رَسُولِه‏. هیچ روزی برای رسول خدا صلی الله علیه و آله سخت‌تر از روز جنگ احد نبود! همان روزی که حضرت حمزه، شیر خدا و شیر پیامبرش به شهادت رسید. 『امالی صدوق/صفحه۴۶۲』
اگر فکر می کنید که دیندار هستید و شاد نیستید، اشتباه فکر می‌کنید! دیندار نیستید. _استادپناهیان
تأمل بنما !
اول من باید این حجاب نفس را بردارم و در این میدان مبارزه کنم تا به مراحل بعد برسم. برای از بین بردن آن دو باید برای مقابله و مبارزه با نفس، نیمه‌شب بلند شوی و خدا را بخوانی. رمز موفقیّت همین است که انسان جز خدا کسی را کاره‌ای نداند و همه‌ی توجه‌اش به خدا باشد و بس. 「آیت الله حق شناس(ره)」
خدای تعالی بخل ندارد و اگرکسی شرایط تقوی را در خودش ایجاد کند، خداوند استاد کامل را به او می رساند ولو اینکه از آن طرف عالم باشد. [ آیت‌الله انصاری همدانی ]
الصَّابِرِينَ وَالصَّادِقِينَ وَالْقَانِتِينَ وَالْمُنفِقِينَ وَالْمُسْتَغْفِرِينَ بِالْأَسْحَارِ آل عمران - ١٧ آنها که (در برابر مشکلات، و در مسیر اطاعت و ترک گناه،) استقامت می‌ورزند، راستگو هستند، (در برابر خدا) خضوع، و (در راه او) انفاق می‌کنند، و در سحرگاهان، استغفار می‌نمایند.
غریبہ186
الصَّابِرِينَ وَالصَّادِقِينَ وَالْقَانِتِينَ وَالْمُنفِقِينَ وَالْمُسْتَغْفِرِينَ بِالْأَسْحَارِ آل
هم رسیدگى به خلق، هم عبادت خالق. «والمنفقین و المستغفرین بالاسحار» تقوا به معناى انزوا، بى خبرى و گوشه گیرى نیست، متقّى باید جامع كمالات باشد. «الصابرین والصادقین و...»
مسلمان كسى است كه هم درد خدا را داشته باشد وهم درد خلق ِخدا را ! 「شهيد مرتضى مطهرى」
گفتند: ای شیخ! دلهای ما خفته است که سخن تو در وی اثر نمی‌کند؟! گفت ای کاش خفته بودی ، که خفته را بجنبانی بیدار شود ؛ دلهای شما مرده است ... !
کربلا/شب زیارتی.
غریبہ186
هر کس به تعلقی گرفتار صاحبْ نظران به عشق منظور..
هدایت شده از غریبہ186
12-Shab07Ramazan1401-04.mp3
24.45M
•این را ترک نکن! جناب سید بن طاووس در کتاب جمال الاسبوع خودشون نقل میکنند که: اگر از تعقیبات عصر روز جمعه به هر عذری ادعیش رو ترک کردی این صلوات( منظور:صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی هست) رو ترک نکن، به خاطر یک امری که خداوند متعال مارو به اون مطلع کرده! پ‌ن:یکی از دعاهایی که آیت‌الله بهجت در عصرهای جمعه به خواندن آن مقید بودند صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی است! 🌱 🌿
چرا به امام‌صادق(ع) لقب (رئیس مکتب) داده شده ؟ چون امام صادق وقتی به امامت رسید تو یه دوره‌ای بود که تحریفات گسترده تو معارف دین و غفلت از ارزشهای اسلام به وسیله‌ی خلیفه‌های اموی صورت گرفته بود، امام صادق از ضعف‌هایی که تو حکومت بود، شرایطی به وجود آورد، و شناخت مبانی اسلامی رو تبیین کرد و با تحریفات مبارزه کرد برای همین حضرت رو (رئیس مکتب) نامیدن.
خدایا چنان کن سرانجام کار؛ تو خشنود باشی و ما در نجف...
افسوس که ما هم قاصریم هم مقصر ؛ نشناختیم .. نشناساندیم ! مردمی که اهل علم‌اند عمری در این مباحث دقیق کار می‌کنند باید در این ایام دامن به کمر بزنند مقامات او را به عامه‌ی مردم بفهمانند تا روز شهادت او [ امام جعفر صادق‌ع ] این مملکت یکپارچه عزا و شیون شود . رحم الله مَن أحیا أمرنا ؛ خوشا به حال آن کسانی که به این دعا موفق شدند . - آقا وحید خراسانی
و کَم مِن سحائب مکروهٍ جَلَّیتَها عَنّی و سحائب نِعَمِ أمطَرتها عَلیَّ... و چه بسیار ابرهای گرفتاری که از من برطرف فرمودی و ابرهای نعمت که بر من باراندی. خدایا شکرت از چه مشکلاتی گذر کردم از چه روزهایی گذشتم ، از چه آدمهایی ، و تو حواست به من بود . صحیفهٔ عزيز ِسجادیه
قدم اول در سیر الی الله و در مسیر تقرب خدا این است که انسان هر وقت تصمیم به خودسازی گرفت، بداند که فاصله ای طولانی با مولای خود دارد و مراقب باشد که حداقل، اگر نزدیکتر نشد، (از خدا) دورتر نیز نشود ۱و سعی کند موقعیتی که دارد، حفظ کند و بعد کم کم به جلو حرکت کرده، خود را به مولا نزدیکتر کند. آیت الله بهجت (ره)
إِنَّا أَنذَرْنَاكُمْ عَذَابًا قَرِيبًا يَوْمَ يَنظُرُ الْمَرْءُ مَا قَدَّمَتْ يَدَاهُ وَيَقُولُ الْكَافِرُ يَا لَيْتَنِي كُنتُ تُرَابًا نبأ - ٤٠ و ما شما را از عذاب نزدیکی بیم دادیم! این عذاب در روزی خواهد بود که انسان آنچه را از قبل با دستهای خود فرستاده می‌بیند، و کافر می‌گوید: «ای کاش خاک بودم (و گرفتار عذاب نمی‌شدم)!»
غریبہ186
إِنَّا أَنذَرْنَاكُمْ عَذَابًا قَرِيبًا يَوْمَ يَنظُرُ الْمَرْءُ مَا قَدَّمَتْ يَدَاهُ وَيَقُولُ الْ
- خاك یك دانه مى گیرد، یك خوشه مى دهد، ولى كفّار صدها دلیل و برهان مى شنوند ولى یكى را نمى پذیرند. پس خاك بر كافر برترى دارد. «كنت تراباً»
گاهی اوقات ارتباطی که بعضی از افراد با ما برقرار می‌کنند، این ارتباط بر اساس نیاز آنهاست، نه رفاقت و محبت و گرمی و دوستی! پس مواظب این رفاقت ها باشیم... آدم باید به دنبال کسی برود که همیشه از او خبر بگیرد؛ نه اینکه هر وقت گرسنه باشد بیاید و در را بزند، و نه اینکه هر وقت نیاز دارد بلند شود و بیاید؛ این فایده ندارد. آدم باید دنبال کسی را بگیرد که در سیری و گرسنگی حواسش به انسان هست و در حال فشار و در حال وسعت به انسان عطوفت دارد، این فایده دارد. چندی پیش به شخصی گفتم: « شما که الآن با فلان کس ارتباط دارید، در این ارتباطتان تجدید نظر کنید! او الآن به شما نیاز دارد که این ارتباط را با شما دارد؛ اگر بی‌نیاز شود، به شما اعتنایی نمی‌کند.» ولی حرف ما را خیلی جدی نگرفت. بندهٔ خدا کارش به جایی کشید که الان متوجه شد که تمام این‌ها بر اساس نیاز است. اما رفتار یک ولی کامل، دیگر بر این اساس نیست؛ از صفات الهی و صفات رحمانی در او است و افرادی که به او متکی باشند، محل اکرامند و دیگر اهانت نمی‌شوند.