eitaa logo
قاصدک
916 دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
4.4هزار ویدیو
121 فایل
#تربیتِ_نیرویِ_مومنِ_انقلابی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 نامه به خود امام رضا (ع) ماجرای درخواست بانوی دانمارکی برای خادمی حرم امام رضا (ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️من عاشق ثارالله‌ام... 🏴مداحی کربلایی در برنامه‌ی امشب معلی شب پنجم
❇️ چرا امام حسین (ع) و یارانش با حفر چاه، تشنگی خود را برطرف نکردند؟ ♦️یکی از شبهاتی که برخی افراد مطرح می کنند اینکه؛وقتی آب را بر امام حسین (ع) و یارانش بستند، چرا آنها برای بدست آوردن آب چاه حفر نکردند؟ 🔻 آنچه مسلم است اینکه از هفتم محرم تا ظهر عاشورا، امام حسین(ع) و یارانش با مشکل آب مواجه شدند. منابع و مآخذ تاریخی و روایی به روشنی اثبات می کند که نیروهای عمر بن سعد مأموریت یافتند که حسین بن علی (ع) و یارانش را در مضیقه قرار بدهند. طبق منابع تاریخی بعد از بستن آب فرات، امام و یارانش دست روی دست نگذاشتند بلکه برای دستیابی به آب تلاش های زیادی کردند و راههایی که امکان دسترسی به آب بود عبارتند از : ۱- ایجاد تونل از خیمه گاه به شط فرات ۲- حفر چاه در خیمه گاه ۳- درگیری با دشمن و دسترسی به شط فرات در موارد مورد نیاز 🔹در صورت اول؛ (یعنی حفر تونل) : با توجه به اینکه فاصله خیمه گاه تا نهر فرات زیاد بود و دشمن نظارت دقیقی بر رفتار امام و یارانش داشتند امکان این عمل نبود و حفر تونل با این فاصله طولانی ممکن نبود. 🔹در صورت دوم (حفر چاه): اتفاقا امام در چند مورد دستور به حفر چاه دادند اما با ممانعت دشمن مواجه شدند. دقیقا از روز هفتم محرم فرمان بسته شدن آب صادر شد و ابن زیاد به عمر سعد دستور داد؛ "اگر در خیمه ها چاهی حفر کردند فرمان بده عین سی هزار لشگر بر خیمه ها بتازند".(ابن اعثم کوفی، الفتوح، ج ۵ : ۹۱) و چون امام نمی خواستند حرم و زنان درگیر جنگ شوند از حفر چاه خودداری کردند، ضمن اینکه برخی افراد دشمن نیز مدام سرک می کشیدند تا متوجه حفر چاه شوند. 🔹در صورت سوم (تامین آب از نهر فرات) : اتفاقا حضرت اباالفضل (ع) و تنی از یاران دلاور امام تا شب دهم که تعداد محافظان شط به چهار هزار نفر رسید مرتبا به نگهبانان شط حمله ور شده و برای خیمه ها آب می آوردند.(الارشاد، ج۲: ۸۸-۹۱) آنچه از منابع معتبر تاریخی بر می آید اینکه ؛ تا شب عاشورا  آب در خیمه‌ها بوده و اصل عطش و تشنه کامی به روز عاشورا، به جهت گرمی هوا و شدت مبارزه مربوط است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کرامت امام حسین علیه السلام و شیعه شدن ناصبی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥عزاداری شب چهارم محرم در منامه با حضور پرشور بحرینی‌ها 🔹مراسم عزادارای شب چهارم ماه محرم در منطقه سنابس در پایتخت بحرین، با حضور گسترده و پرشور مردم این کشور برگزار شد.
خبر فوری/ترور چهار تن از کارکنان پلیس‌راه زاهدان 🔹مرکز اطلاع‌رسانی پلیس سیستان و بلوچستان: لحظاتی قبل بر اثر حمله تروریستی به واحد گشت پلیس‌راه در مسیر خاش - تفتان چهار نفر از ماموران به شهادت رسیدند. شادی روحشان صلوات🌹
در محرم🏴 غرق در خون به دیدار اباعبدالله آقا امام حسین(ع) رفتند خوشا به سعادتشان🌹
تصاویر و اسامی شهدای پلیس راه زاهدان منتشر شد ◾️در حادثه تروریستی صبح امروز یکشنبه یکم مردادماه؛ مهدی الله‌پور، رضا اسماعیلی، محمدرضا شیخی و حسن وحیدی از نیرو‌های کادر پلیس راه به شهادت رسیدند. شادی روحشان صلوات🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شیخ حسین انصاریان: گفتند در جلسات محرم شرکت نکنید و سیاه نپوشید اما حضور مردم چند برابر شد ▪️نور اباعبدالله با نور حق تعالی پیوند خورده و این نور را تا قیامت نمی‌توان خاموش کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 توصیه عجیب علامه امینی به فرزندش درباره اثر زیارت امام حسین (علیه‌السلام) و مجالس روضه‌اش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 باید برای امام حسین هیاهو کنیم چرا محرم و صفر رو زنده نگه می‌داریم ؟ چرا به پیاده‌روی اربعین میریم؟ @moallatv3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 خاطره دلنشین رضا هلالی خاطره رضا هلالی از پیرمردی که از کوچه‌ها می‌گذشت و برای سیدالشهدا نوحه می‌خواند ... @moallatv3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖤 الابذکرالله تطمئن القلوب 🖤 °• ■ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْأَرْوَاحِ الَّتِی حَلَّتْ بِفِنَائِکَ‏ عَلَیْکَ مِنِّی سَلاَمُ اللَّهِ أَبَداً مَا بَقِیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهَارُ ✨💎✨ معبودا! در زیر خاک سال‌های بی‌شماری خواهیم خُفت و عمارت‌ها بر وجودمان بنا خواهد شد، عنایتی کن در مدت کوتاهی از عمر که به ما هستی بخشیدی در محضر قدسی‌ات از خفتگان و غافلان نباشیم. مرحمتی کن و حرام فرما بر چشم‌مان خواب شیرین سحرگاهی را که هم‌صدا و هم‌ذکر فرشتگانت شویم که تو را از هر ذرّه‌ی هستی در آن لحظات عاشقانه و عارفانه دیوانه‌وار و مستانه یاد می‌کنند. ســـــــــ🌼ــــــــــلام روزتــان ســرشـار از نــگاه خــدا   امروز دوشنبه 》دوشنبه💛 ياقاضي الحاجات  ☀️ ‌🌻   ۲ مرداد    ۱۴۰۲    ه.ش ☀️ ‌🌾   ۶ محرم     ۱۴۴۵  ه.ق ☀️ ‌🌻   ۲۴  جولای  ۲۰۲۳   ميلادى ✾࿐༅🍃🖤🍃༅࿐ پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در ضمن حدیث بلندی می فرماید: کربلا پاکترین بقعه روی زمین و از نظر احترام بزرگترین بقعه ها است و الحق که کربلا از بساطهای بهشت است. بحار الانوار، ج 98، ص 115 و نیز کامل الزیارات، ص ✾࿐༅🍃🖤🍃༅ حسین ضعیفی که باید برای او گریست، نبود آموزگار بزرگ شهادت اکنون برخاسته است تا به همه آن‌ها که جهاد را تنها در توانستن مى‌‏فهمند و به همه آن‌ها که پیروزى بر خصم را تنها در غلبه بیاموزد که شهادت نه یک باختن، که یک انتخاب است انتخابى که در آن، مجاهد با قربانى کردن خویش در آستانه معبد آزادى و محراب عشق پیروز مى‌‏شود و حسین «وارث آدم» که به بنى ‏آدم زیستن داد و «وارث پیامبران بزرگ» که به انسان چگونه باید زیستن را آموخت عاشورا قرارگاه عشق است و پناهگاه عاشقان عاشورا تکلیف است و عاشورایی شدن عمل به تکلیف عاشورا مجمع عمومی حماسه‌سازان هستی است عاشورا از جاذبه‌ها دل کندن و به جذبه دوست رسیدن است و هیچ نقطه‌ای در هویت هستی نیست که از حرکت و شعر و شعور عاشورایی خالی باشد 💠 یاعلی 💠🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨🎙: «کاری نکنیم که در آخر کار پشیمان باشیم!» ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔸 باید بدانیم [که] بندگی خدا، در طاعتِ خداست [و] طاعت خدا در [گرو] ترک معصیتِ خدا است؛ هم در اعتقاد و هم در عمل. ▫️غیر از طاعت خدا یا چیزی که مولّد طاعت خدا [است] نداشته باشیم [که عبارت است] از معارف و تفکرات. ▫️یا چیزی که طاعت خدا، مولّد آنهاست [که عبارت است] از مرضیات خدا. ▫️معلوم است که طاعت، جز طاعت [به ارمغان] نمی‌آورد و طاعت هم جز از طاعت نمی‌آید. 🔸 فقهراً(به‌ناچار) باید ملتفت [متوجه] باشیم [که] مبادا آنی غفلت بکنیم که همان آن، گرگ‌ها ما را خوردند! آنِ غفلت، آنِ مهیّا شدن برای شیاطین انس و جن است. ▫️فقهراً باید بفهمیم که ما از خدا بخواهیم آن‌به‌آن، ما را سالم و محفوظ از جمیع آفات و بلیاتِ معنویه و صوریه، ظاهریه و باطنیه، دنیویه و اخرویه [نگاه دارد تا] از سعادتمان محروم نباشیم که تا در آن روز آخر [و در هنگام احتضار] پشیمان از تمام عمر خودمان نباشیم. 🔸 خدا حفظ کند ما را [تا] کاری نکنیم که آخرش پشیمان بشویم؛ ▫️کاری نکنیم که آخرش دست خالی برویم؛ ▫️کاری نکنیم که از آن هدف اصلی که تمام انبیا و اوصیا دعوت به آن هدف می‌کنند، غافل باشیم [آن هم] برای خوشحالی موقت!
☑️حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🏴 خدا چه برکتی به امام‌ حسین داده، به این دستگاه داده، به این راه داده که اگر کسی زیارت عاشورا را بخواند و مداومت کند، در روز قیامت محشور می‌شود درحالی‌که مُلَطَّخاً بِدَمِه (آغشته به خون امام‌حسین علیه‌السلام) است. ◾️آیت‌الله بهجت با گفتن این جمله‌ها، حالش تغییر می‌کرد و اشک در چشمانش حلقه می‌زد. 📚 رحمت واسعه، ص ٢٢
🗓 دوشنبه ٢ مرداد ماه ١۴٠٢ از آیت‌الله بهجت قدس‌سره ❓ پرسش: زائر کربلا و نجف، برای اینکه بهترین استفاده را از زیارت بکند، چه کار باید بکند؟ شما چه توصیه‎‌ای می‌‎کنید؟ ✅ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔶زیارات صحیحه، وارده، مأثوره، زیارت وارث، غیر آن؛ [مانند] امین‎‌الله و جامعه را بخواند. اگر وقت دارد، مفصلات و اگر وقت ندارد، مختصر. ❓پرسش: اینکه می‎‌گویند زیارت با معرفت، منظور چیست؟ ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔷اقل معارف و ادنی‎‌المعرفة همین است که [او] «امام مفترض الطاعة» [است]. این اقلش است.[١] اکثرش را هم باید از سلمان پرسید. 🔻 پی‌نوشت: [١]. پایین‎‌ترین حد معرفت به امام آن است که بداند او امامی است که خداوند اطاعتش را بر خلق واجب فرموده است. 🔻مناسبت‌ها: 🔹 درگذشت سیدِ رضی، گردآورنده «نهج‌البلاغه»؛ ۴٠۶ق.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شب گذشته عده‌ای ناشناس به علم و کتل محرم در هیئت انصار الحسین اصفهان حمله و آن‌ها را آتش زدند! 🔹‌ از خلفای عباسی که قلدرتر نیستین! شما هم میرین به چاه بدنامی تاریخ! اسم حسین (ع) هم تا ابد درخشان باقی می مونه! 🔹‌ دیر یا زود هم گیر میافتین همین جا فیلم غلط کردمتون رو میذاریم!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴تصاویری زیبا از عزاداری پرشور بحرینی‌ها در شب‌های 1402