🖤 الابذکرالله تطمئن القلوب 🖤
°• ■ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْأَرْوَاحِ الَّتِی حَلَّتْ بِفِنَائِکَ عَلَیْکَ مِنِّی سَلاَمُ اللَّهِ أَبَداً مَا بَقِیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهَارُ
✨💎✨ پروردگارا! ای یگانه معبود تمام کائنات، بر ما عنایتی فرما که در شدائدی که خود را در برابر اهریمن و دشمنان دین تنها میبینیم، بدانیم و یقین کنیم تو هستی و میتوانی و بر وعدهی صدق خود عمل خواهی کرد. چه زیباست! کسی که مطلق پناهش تو باشی و چه قدرتمند است بازوان توانمند تو زمانی که بنده خود را در استغاثه به آغوشِ گرم خود میکشی. جانم فدای تو و فرشتگان ابرقدرتمند تو و تمام بندگانی که بندِ بندگی تو بر گردن دارند.
ســـــــــ🌼ــــــــــلام
روزتــان ســرشـار از نــگاه خــدا
امروز یکشنبه
#ذڪࢪࢪوز 》یکشنبه💛 ياذالجلال والاکرام
☀️ 🌻 ۱ مرداد ۱۴۰۲ ه.ش
☀️ 🌾 ۵ محرم ۱۴۴۵ ه.ق
☀️ 🌻 ۲۳ جولای ۲۰۲۳ ميلادى
✾࿐༅🍃🖤🍃༅࿐
قال رسول الله (ص):
یا فاطمه! کل عین باکیه یوم القیامه الا عین بکت على مصاب الحسین فانها ضاحکه مستبشره بنعیم الجنه.
پیامبراکرم (ص) فرمود: فاطمه جان! روز قیامت هر چشمى گریان است، مگر چشمى که در مصیبت و عزاى حسین گریسته باشد، که آن چشم در قیامت خندان است و به نعمتهاى بهشتى مژده داده مىشود. (بحارالانوار،ج ۴۴، ص۲۹۳)
✾࿐༅🍃🖤🍃༅
❣❣❣❣❣❣❣
باز این چه شورش است که در خلق عالم است
باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است
باز این چه رستخیز عظیم است کز زمین
بى نفح صور خاسته تا عرش اعظم است
این صبح تیره باز دمید از کجا کزو
کار جهان و خلق جهان جمله در هم است
گویا طلوع مى کند از مغرب آفتاب
کاشوب در تمامى ذرات عالم است
گر خوانمش قیامت دنیا بعید نیست
این رستخیز عام که نامش محرم است
در بارگاه قدس که جاى ملال نیست
سرهاى قدسیان همه بر زانوى غم است
جن و ملک بر آدمیان نوحه می کنند
گویا عزاى اشرف اولاد آدم است
خورشید آسمان و زمین نور مشرقین
پرورده کنار رسول خدا حسین
🟢 محتشم کاشانی
💠 یاعلی 💠🌴
✨🎙#پادکست: «این اشک چشم، طریقۀ تمام انبیا علیهمالسلام بوده و به اعلی علیین مربوط است!»
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
▪️پس قهراً این کسانی که میگویند: این مداحی چیست؟ مصیبتخوانی چیست؟ اشک ریختن چیست؟ اینقدر احمق هستند که نمیفهمند این اشک طریقۀ تمام انبیا علیهمالسلام بود برای شوق لقاءالله، برای تحصیل رضوانالله و مسئلۀ دوستان خدا هم از همین باب است. محبت اینها هم اگر در فرح به فرح اینها و در حزن به حزن اینها اشک آورد، این هم همانطور است. دلیل [بر این مطلب] خیلی است: اول اینکه همۀ انبیا از خوف خدا بکاء داشتند. آیا از شوق لقای خدا بکاء نداشتند؟! انبیا کارشان همین بوده است. اگر کسی انبیا را قبول دارد، باید بکاء و گریه را هم قبول داشته باشد.
▪️و همچنین [از ادله بر مطلب] این مسئله است که [در روایات] وارد شده و ثابت است که در اذن دخول حرم سیدالشهدا علیهالسلام این مطلب منصوص است که [شخص بگوید]: «أ اَدْخُلُ یَا اللهُ، أ اَدْخُلُ یَا رَسُولُ اللهِ، أ اَدْخُلُ...» (آیا داخل شوم خداوندا؟ آیا داخل شوم ای رسولخدا؟ ...) و از تمام ائمه علیهمالسلام استیذان(درخواست اجازه) میشود. بعد میگوید: «فَإنْ دَمَعَتْ عَیْنُکَ، فَتِلْکَ عَلَامَة الإذْنِ» (اگر اشکی از چشم آمد، علامت این است که به تو اذن دادهاند). اما کیست که بفهمد این مطلب را؟! کیست که عاقل باشد؟! این اشک چشم، به اعلی علیین مربوط است. اما احمقها میگویند: اشک چیست؟ اینها _ نعوذبالله_ خرافات است، اینها چیست؟!
▪️این اشک چشم، به آن بالا مربوط است. عمل «امداوود» آنقدر مفصل است که از ظهر تا غروب، بعضیها آن را نمیتوانند خلاص بکنند. [در روایت] دارد که در سجدۀ آخر، سعی کن اشکی از چشمت بیاید؛ اگر آمد، علامت این است که دعایت مستجاب شده است. عجب! شما میگویید این اشک هیچکاره است؟! نهخیر، این اشتباه محض است، این اشک ما مربوط است به اعلی علیین؛ از آنجا استیذان میکند، از آنجا استجابت دعا میکند.
▪️فلذا باید بدانند کسانی که حاجت مهمهای دارند، یکی از همین نمازها و از این عبادتهایی که برای حاجت ذکر شده است [بهجا آورند] و اگر بخواهند تثبیت بکنند، تأیید بکنند و برسند به حاجت خودشان بلاشک، ملتفت باشند بعد از آن طلب حاجت و نمازها و دعاها بروند به سجود و در سجود سعی کنند [به اندازۀ] بال مگسی چشم تر بشود، این علامت این است که مطلب تمام شد.
▪️بله، چیزی که هست، عینک ما درست صاف نیست، ما نمیفهمیم، فرضاً ما از خدا خانه میخواهیم، اما خدا خانهای را که ما میخواهیم به مصلحت ما نمیداند، چه میکند؟ آیا باطل میکند دعای ما را؟ خیر بالاتر از خانه به ما میدهد؛ به مَلک میفرماید: چند سال بر عمر این شخص بیفزا. این بیچاره خیال میکند اینهمه زحمت کشید، آخر اثری از خانه و دعای خودش ندید، دعایش مستجاب نشد، اما نمیداند بالاتر از استجابت این دعا را به او دادهاند، ولی او نمیفهمد.
▪️حسن ظن به خدا باید داشته باشیم، عینکت باید واسع و صاف باشد، کدورت نداشته باشد.
▪️به خدا میسپاریم همه را در تثبیت این اصل اصیل که «مودت ذیالقربی» است با تمام لوازمش تا گاه و ماهی(حتی به شکل گاه و ماهی)، که ثابتقدم باشند، انشاءالله.
☑️حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
⭕️ ما باید اهل محاسبه باشیم، هرچند اهل توبه نباشیم و تدارک نکنیم، خود محاسبه مطلوب است. اگر بدانیم فلان روز حسینی و فلان روز یزیدی هستیم، بهتر از این است که اصلاً ندانیم یزیدی هستیم یا حسینی.
❗️سرانجام ممکن است روزی به خود بیاییم و بخواهیم تدارک(جبران) کنیم.
📚 بهجتالدعاء، ص١۴۴ (مجموعه ادعیه، اذکار و دستورالعملهای عبادی مورد توصیه حضرت آیتاللّٰه بهجت قدس سره)
🗓 یکشنبه ١ مرداد ماه ١۴٠٢
🔻 گزیدهای از کتاب #نردبان_سعادت، تلخیص و تحریر کتاب #معراجالسعادة علامه ملا احمد نراقی را در روزهای یکشنبه دنبال کنید:
🔸 غیرت دینی این است که مسلمان دین خود را پاس بدارد، از گناه خود و دیگران بدش بیاید، با گناهکاران دوستی نکند، اهانت به دین و بزرگان دینی را برنتابد و با بدعت گزاران بستیزد.
✅از نشانههای غیرت دینی و از آثار آن «امر به معروف و نهی از منکر» است که از مهمترین ارکان دین است.
📚 نردبان سعادت، ص ۱۶۹
(تلخیص و تحریر کتاب معراجالسعادة)
🔻مناسبتها:
🔹 اعزام سپاه ابنزیاد به کوفه برای جلوگیری از حرکت مردم برای یاری امام حسین علیهالسلام؛ ۶١ق.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 نامه به خود امام رضا (ع)
ماجرای درخواست بانوی دانمارکی برای خادمی حرم امام رضا (ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️من عاشق ثاراللهام...
🏴مداحی کربلایی #محسن_عراقی در برنامهی امشب معلی شب پنجم
❇️ چرا امام حسین (ع) و یارانش با حفر چاه، تشنگی خود را برطرف نکردند؟
♦️یکی از شبهاتی که برخی افراد مطرح می کنند اینکه؛وقتی آب را بر امام حسین (ع) و یارانش بستند، چرا آنها برای بدست آوردن آب چاه حفر نکردند؟
🔻 آنچه مسلم است اینکه از هفتم محرم تا ظهر عاشورا، امام حسین(ع) و یارانش با مشکل آب مواجه شدند. منابع و مآخذ تاریخی و روایی به روشنی اثبات می کند که نیروهای عمر بن سعد مأموریت یافتند که حسین بن علی (ع) و یارانش را در مضیقه قرار بدهند.
طبق منابع تاریخی بعد از بستن آب فرات، امام و یارانش دست روی دست نگذاشتند بلکه برای دستیابی به آب تلاش های زیادی کردند و راههایی که امکان دسترسی به آب بود عبارتند از :
۱- ایجاد تونل از خیمه گاه به شط فرات
۲- حفر چاه در خیمه گاه
۳- درگیری با دشمن و دسترسی به شط فرات در موارد مورد نیاز
🔹در صورت اول؛ (یعنی حفر تونل) :
با توجه به اینکه فاصله خیمه گاه تا نهر فرات زیاد بود و دشمن نظارت دقیقی بر رفتار امام و یارانش داشتند امکان این عمل نبود و حفر تونل با این فاصله طولانی ممکن نبود.
🔹در صورت دوم (حفر چاه):
اتفاقا امام در چند مورد دستور به حفر چاه دادند اما با ممانعت دشمن مواجه شدند.
دقیقا از روز هفتم محرم فرمان بسته شدن آب صادر شد و ابن زیاد به عمر سعد دستور داد؛ "اگر در خیمه ها چاهی حفر کردند فرمان بده عین سی هزار لشگر بر خیمه ها بتازند".(ابن اعثم کوفی، الفتوح، ج ۵ : ۹۱) و چون امام نمی خواستند حرم و زنان درگیر جنگ شوند از حفر چاه خودداری کردند، ضمن اینکه برخی افراد دشمن نیز مدام سرک می کشیدند تا متوجه حفر چاه شوند.
🔹در صورت سوم (تامین آب از نهر فرات) :
اتفاقا حضرت اباالفضل (ع) و تنی از یاران دلاور امام تا شب دهم که تعداد محافظان شط به چهار هزار نفر رسید مرتبا به نگهبانان شط حمله ور شده و برای خیمه ها آب می آوردند.(الارشاد، ج۲: ۸۸-۹۱)
آنچه از منابع معتبر تاریخی بر می آید اینکه ؛ تا شب عاشورا آب در خیمهها بوده و اصل عطش و تشنه کامی به روز عاشورا، به جهت گرمی هوا و شدت مبارزه مربوط است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کرامت امام حسین علیه السلام و شیعه شدن ناصبی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥عزاداری شب چهارم محرم در منامه با حضور پرشور بحرینیها
🔹مراسم عزادارای شب چهارم ماه محرم در منطقه سنابس در پایتخت بحرین، با حضور گسترده و پرشور مردم این کشور برگزار شد.