eitaa logo
قاصدک
893 دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
4.6هزار ویدیو
124 فایل
#تربیتِ_نیرویِ_مومنِ_انقلابی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌈💦🌈💦🌈 *أُحِلَّ لَكُمْ لَيْلَةَ الصِّيَامِ الرَّفَثُ إِلَىٰ نِسَائِكُمْ ۚ هُنَّ لِبَاسٌ لَكُمْ وَأَنْتُمْ لِبَاسٌ لَهُنَّ ۗ عَلِمَ اللَّهُ أَنَّكُمْ كُنْتُمْ تَخْتَانُونَ أَنْفُسَكُمْ فَتَابَ عَلَيْكُمْ وَعَفَا عَنْكُمْ ۖ فَالْآنَ بَاشِرُوهُنَّ وَابْتَغُوا مَا كَتَبَ اللَّهُ لَكُمْ ۚ وَكُلُوا وَاشْرَبُوا حَتَّىٰ يَتَبَيَّنَ لَكُمُ الْخَيْطُ الْأَبْيَضُ مِنَ الْخَيْطِ الْأَسْوَدِ مِنَ الْفَجْرِ ۖ ثُمَّ أَتِمُّوا الصِّيَامَ إِلَى اللَّيْلِ ۚ وَلَا تُبَاشِرُوهُنَّ وَأَنْتُمْ عَاكِفُونَ فِي الْمَسَاجِدِ ۗ تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ فَلَا تَقْرَبُوهَا ۗ كَذَٰلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ آيَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ{۱۸۷-بقره}* أُحِلَّ = حلال گردید لَكُمْ = برای شما لَيْلَةَ = در شبِ الصِّيَامِ = (روزهایی که) روزه می‌گیرید، الرَّفَثُ = آمیزش جنسی إِلَىٰ = با نِسَائِكُمْ ۚ =زنانتان، همسرانتان هُنَّ = ایشان(زنان) لِبَاسٌ = لباس لَكُمْ = برای شما هستند وَأَنْتُمْ = و شما لِبَاسٌ = لباس لَهُنَّ ۗ = برای آنها،(هر دو زینت هم و سبب حفظ یکدیگرید) عَلِمَ = می‌دانست اللَّهُ = خداوند أَنَّكُمْ = همانا شما كُنْتُمْ تَخْتَانُونَ = خیانت می کردید أَنْفُسَكُمْ = به خود(و این کارِ ممنوع را انجام می‌دادید؛) فَتَابَ = پس توبه عَلَيْكُمْ = برای شما را (پذیرفت) وَعَفَا = و بخشید عَنْكُمْ ۖ = از شما. فَالْآنَ = پس اکنون بَاشِرُوهُنَّ = با آنها آمیزش کنید، وَابْتَغُوا = و طلب نمایید! مَا = آنچه را كَتَبَ = مقرر داشته، اللَّهُ = خدا لَكُمْ ۚ = برای شما. وَكُلُوا = و بخورید وَاشْرَبُوا = و بیاشامید، حَتَّىٰ =تا يَتَبَيَّنَ = آشکار گردد! لَكُمُ = برای شما الْخَيْطُ = رشته الْأَبْيَضُ = سفید مِنَ = از الْخَيْطِ = رشته الْأَسْوَدِ = سیاه(شب) مِنَ = از الْفَجْرِ ۖ = سپیده دم (صبح) ثُمَّ = سپس أَتِمُّوا = تکمیل کنید! الصِّيَامَ = روزه را إِلَى = تا اللَّيْلِ ۚ = شب، وَلَا = و نکنید! تُبَاشِرُوهُنَّ = آمیزش با زنان وَأَنْتُمْ = در حالی که شما عَاكِفُونَ = به اعتکاف پرداخته‌اید، معتکف هستید فِي = در الْمَسَاجِدِ ۗ = مساجد تِلْكَ = این، حُدُودُ = مرزهای، مقررات اللَّهِ = الهی است؛ فَلَا = پس نشوید! تَقْرَبُوهَا ۗ = (به حریم) آنها نزدیک كَذَٰلِكَ = این چنین يُبَيِّنُ = روشن می‌سازد، اللَّهُ = خداوند آيَاتِهِ = آیات خود را لِلنَّاسِ = برای مردم، لَعَلَّهُمْ = شاید آنها (باشد که) يَتَّقُونَ = پرهیزکار گردند! 🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫🎇
🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫 آیه 187 شأن نزول: از روایات اسلامی چنین استفاده می‌شود که در آغاز نزول حکم روزه، مسلمانان تنها حق داشتند قبل از خواب شبانه، غذا بخورند، چنانچه کسی در شب به خواب می‌رفت سپس بیدار می‌شد خوردن و آشامیدن بر او حرام بود. و نیز در آن زمان آمیزش با همسران در روز و شب ماه رمضان مطلقا تحریم شده بود. یکی از یاران پیامبر صلّی اللّه علیه و آله به نام «مطعم بن جبیر» که مرد ضعیفی بود با این حال روزه می‌داشت، هنگام افطار وارد خانه شد، همسرش رفت برای افطار او غذا حاضر کند بخاطر خستگی خواب او را ربود، وقتی بیدار شد گفت من دیگر حق افطار ندارم، با همان حال شب را خوابید و صبح در حالی که روزه دار بود برای حفر خندق (در آستانه جنگ احزاب) در اطراف مدینه حاضر شد، در اثناء تلاش و کوشش به واسطه ضعف و گرسنگی مفرط بیهوش شد، پیامبر بالای سرش آمد و از مشاهده حال او متأثر گشت. و نیز جمعی از جوانان مسلمان که قدرت کنترل خویشتن را نداشتند شبهای ماه رمضان با همسران خود آمیزش می‌نمودند. در این هنگام آیه نازل شد و به مسلمانان اجازه داد که در تمام طول شب می‌توانند غذا بخورند و با همسران خود آمیزش جنسی داشته باشند. تفسیر: اشاره توسعه‌ای در حکم روزه- چنانکه در شأن نزول خواندیم در آغاز اسلام آمیزش با همسران در شب و روز ماه رمضان مطلقا ممنوع بود، و همچنین خوردن و آشامیدن پس از خواب و این شاید آزمایشی بود برای مسلمین و هم برای آماده ساختن آنها نسبت به پذیرش احکام روزه. این آیه که شامل چهار حکم اسلامی در زمینه روزه و اعتکاف است نخست در قسمت اول می‌گوید: «در شبهای ماه روزه آمیزش جنسی با همسرانتان برای شما حلال شده است» (أُحِلَّ لَکُمْ لَیْلَةَ الصِّیامِ الرَّفَثُ إِلی نِسائِکُمْ). سپس به فلسفه این موضوع پرداخته، می‌گوید: «زنان لباس شما هستند و شما لباس آنها» (هُنَّ لِباسٌ لَکُمْ وَ أَنْتُمْ لِباسٌ لَهُنَّ). لباس از یکسو انسان را از سرما و گرما و خطر بر خورد اشیا به بدن حفظ می‌کند، و از سوی دیگر عیوب او را می‌پوشاند. و از سوی سوم زینتی است برای تن آدمی، این تشبیه که در آیه فوق آمده اشاره به همه این نکات است. سپس قرآن علت این تغییر قانون الهی را بیان کرده می‌گوید: «خداوند می‌دانست که شما به خویشتن خیانت می‌کردید (و این عمل را که ممنوع بود بعضا انجام می‌دادید) خدا بر شما توبه کرد، و شما را بخشید» (عَلِمَ اللَّهُ أَنَّکُمْ کُنْتُمْ تَخْتانُونَ أَنْفُسَکُمْ فَتابَ عَلَیْکُمْ وَ عَفا عَنْکُمْ). آری! برای این که شما آلوده گناه بیشتر نشوید خدا به لطف و رحمتش این برنامه را بر شما آسان ساخت و از مدت محدودیت آن کاست. اکنون که چنین است با آنها آمیزش کنید و آنچه را خداوند بر شما مقرر داشته طلب نمایید» (فَالْآنَ بَاشِرُوهُنَّ وَ ابْتَغُوا ما کَتَبَ اللَّهُ لَکُمْ). سپس به بیان دومین حکم می‌پردازد و می‌گوید: «بخورید و بیاشامید تا رشته سپید صبح از رشته سیاه شب برای شما آشکار گردد» (وَ کُلُوا وَ اشْرَبُوا حَتَّی یَتَبَیَّنَ لَکُمُ الْخَیْطُ الْأَبْیَضُ مِنَ الْخَیْطِ الْأَسْوَدِ مِنَ الْفَجْرِ). بعد به بیان سومین حکم پرداخته می‌گوید: «سپس روزه را تا شب تکمیل کنید» (ثُمَّ أَتِمُّوا الصِّیامَ إِلَی اللَّیْلِ). این جمله تأکیدی است بر ممنوع بودن خوردن و نوشیدن و آمیزش جنسی در روزها برای روزه‌داران، و نیز نشان دهنده آغاز و انجام روزه است که از طلوع فجر شروع و به شب ختم می‌شود. سر انجام به چهارمین و آخرین حکم پرداخته می‌گوید: «هنگامی که در مساجد مشغول اعتکاف هستید با زنان آمیزش نکنید» (وَ لا تُبَاشِرُوهُنَّ وَ أَنْتُمْ عاکِفُونَ فِی الْمَساجِدِ) .بیان این حکم مانند استثنایی است برای حکم گذشته زیرا به هنگام اعتکاف که حد اقل مدت آن سه روز است روزه می‌گیرند اما در این مدت نه در روز حق آمیزش جنسی با زنان دارند و نه در شب. در پایان آیه، اشاره به تمام احکام گذشته کرده چنین می‌گوید: «اینها مرزهای الهی است به آن نزدیک نشوید» (تِلْکَ حُدُودُ اللَّهِ فَلا تَقْرَبُوها). زیرا نزدیک شدن به مرز وسوسه انگیز است، و گاه سبب می‌شود که انسان از مرز بگذرد و در گناه بیفتد. آری! این چنین خداوند آیات خود را برای مردم روشن می‌سازد، شاید پرهیزکاری پیشه کنند» (کَذلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ آیاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَّقُونَ). آغاز و پایان، تقواست جالب این که در نخستین آیه مربوط به احکام روزه خواندیم که هدف نهایی از آن تقوا است، همین تعبیر عینا در پایان آخرین آیه نیز آمده است (لَعَلَّهُمْ یَتَّقُونَ) و این نشان می‌دهد که تمام این برنامه‌ها وسیله‌ای هستند برای پرورش روح تقوا و خویشتنداری و ملکه پرهیز از گناه و احساس مسؤولیت در انسانها! خلاصه تفسیر نمونه 🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫
از توصیه های مرجع عالیقدر مرحوم حاج اقا سید احمد خوانساری خواندن سوره مائده در پنج شنبه ها و سوره مومنون در جمعه هاست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیت‌الله حائری شیرازی(ره) در پاسخ به گروهی از خبرنگاران غربی درباره آینده انقلاب اسلامی: به جز هرزه ها هیچکس زیر چترتان و پرچمتان نخواهد ماند و ما تمام پاکان جهان را، از چنگ شما بیرون می‌آوریم. ما با شما عالَم را قسمت می‌کنیم. پاکان عالم را از شما خواهیم گرفت و شما هرزه‌های ما را از ما خواهید گرفت؛ هرزه های ما برای شما و پاکان عالَم برای ما. اگر در عمق اروپا و آمریکا یا حتی در درون اسرائیل، پاکی هست، بالاخره از صفوف شما خارج خواهد شد و به ما خواهد پیوست و اگر در درون خانه های ما، ناپاکی وجود داشته باشد، بالاخره از بین ما خارج خواهد شد و به شما خواهد پیوست. این قرار ما با شما.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💚الابذکرالله تطمئن القلوب 💚 خدایا! بر من بیاموز تا پیدا کنم محل آن رفعتی را که در آن کسرتی نیست و آن عزتی را که ذلتی در آن راه ندارد و آن عروجی را که سقوطی بر آن در سنت خویش قرار نداده ای...... معبودا! قلب های ما با نور خود آکنده ساز و بر ما از نور خود چراغ هدایتی ببخش که هیچ هدایتی بدون نوری که تو بر ما عنایت کنی ممکن نیست. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‌ 🍃🌹 🌹🍃 🌺✨سـ❄️ــلام روزتون 🌺✨پر از خیر و برکت 🕊✨امروز جمعه↶ ✧ 14 اردیبهشت 1403 ه.ش ❖ 24 شوال 1445 ه.ق ✧ 3 می 2024 میلادی 🌺✨↯ ذڪر روز ؛ 🕊✨《 اللهم صل علی محمد وآل محمد 》 🌹 ✾࿐༅🍃♥️🍃༅࿐ چه شود که نازنینا، رُخ خود به ما نمائی به تبسّمی، نگاهی، گرهی ز دل گشائی به کدام واژه جویم، صفت لطیف عشقت که تو پاک تر آز آنی که درون واژه آئی الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَ الْفَـــرَج ✾࿐༅🍃♥️🍃༅࿐ می گویند تیمور لنگ مادر زادی لنگ بود و یک پایش کوتاه تر از دیگری بود. یک روز همۀ سرداران لشکرش را گرد تپۀ پوشیده از برف که بر فراز تپه، یک درخت بلوط وجود داشت، جهت مشخص نمودن جانشینش جمع کرد. سردارانش گرد تپه حلقه زده بودند. تیمور گفت: همه تک تک به سمت درخت حرکت کنند و هرکس رد پایش یک خط راست باشه، جانشین من میشه. همه این کارو کردند و به درخت رسیدند، اما وقتی به رد پای بجا مانده روی برف پشت سرشون نگاه می کردند، همه دیدند درسته که به درخت رسیدند ولی همه زیگزاگی و کج و معوج. تا اینکه آخرین نفر خود تیمور لنگ به سمت درخت راه افتاد و در کمال تعجب با اینکه لنگ بود در یک خط راست به درخت رسید. به نظر شما چرا تیمور نتونست جانشین خود را در اون روز برفی انتخاب کند؟ ایراد سردارانش چه بود که نتونستند مثل تیمور در یک خط راست حرکت کنند و جانشینش شوند؟ در قصۀ تیمور لنگ وقتی راوی علت را از خود تیمور جویا می شود، تیمور در پاسخ میگوید: "هدف رسیدن به درخت بود، من هدف را نگاه می کردم و قدم برمیداشتم اما سپاهیانم پاهایشان را نگاه می کردند نه هدف را. تمرکز داشتن و هدف داشتن لازمه موفقیت است." . 🌴💠 یاعلی 💠🌴
✅ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 📝 ترک معصیت، حاصل نمی‌شود به‌ طوری‌ که ملکۀ شخص بشود، مگر با دوام مراقبه و یاد خدا در هر حال و زمان و مکان و در میان مردم و در خلوت؛ 🔰[امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید:] «لَا أَقُولُ سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ لَكِنْ ذِكْرُ اللَّهِ عِنْدَ حَلالِهِ وَ حَرَامِهِ» 💠(منظورم [از ذکر] سبحان‌الله و الحمدلله و لااله‌الاالله نیست؛ بلکه یاد خدا نزد حلال و حرام است). 📚به‌ سوی محبوب، ص٢٣
🗓 جمعه ١۴ اردیبهشت ماه ١۴٠٣ ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔸 ائمه اطهار علیهم‌السلام هم ترس از جهنم داشتند و هم طمع به بهشت، ولی عبادت را برای خوف و طمع نمی‌کردند. 📚 در محضر بهجت، ج١، ص٢٣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫 *وَلَا تَأْكُلُوا أَمْوَالَكُمْ بَيْنَكُمْ بِالْبَاطِلِ وَتُدْلُوا بِهَا إِلَى الْحُكَّامِ لِتَأْكُلُوا فَرِيقًا مِنْ أَمْوَالِ النَّاسِ بِالْإِثْمِ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ{۱۸۸-بقره}* وَلَاتَأْكُلُوا = و نخورید! أَمْوَالَكُمْ = اموال یکدیگر را بَيْنَكُمْ = در میان خود بِالْبَاطِلِ = به باطل (و ناحق) وَتُدْلُوا = و نکشانید بِهَا = به آن (بعنوان رشوه) إِلَى = بسوی الْحُكَّامِ = حاکمان، قضات لِتَأْكُلُوا = تا بخورید فَرِيقًا = بخشی مِنْ = از أَمْوَالِ = اموال النَّاسِ = مردم را بِالْإِثْمِ = به گناه وَأَنْتُمْ = در حالی که شما تَعْلَمُونَ = می‌دانید (این کار، گناه است)! 🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫
🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫 (آیه 188)- این آیه اشاره به یک اصل کلی و مهم اسلامی می‌کند که در تمام مسائل اقتصادی حاکم است، و به یک معنی می‌شود تمام ابواب فقه اسلامی را در بخش اقتصاد زیر پوشش آن قرار داد، نخست می‌فرماید: «اموال یکدیگر را در میان خود به باطل و ناحق نخورید» (وَ لا تَأْکُلُوا أَمْوالَکُمْ بَیْنَکُمْ بِالْباطِلِ) «1» مفهوم آیه فوق عمومیت دارد و هر گونه تصرف در اموال دیگران از غیر طریق صحیح و به ناحق مشمول این نهی الهی است. و تمام معاملاتی که هدف صحیحی را تعقیب نمی‌کند و پایه و اساس عقلایی ندارد مشمول این آیه است. جالب این که قرار گرفتن آیه مورد بحث بعد از آیات روزه (182- 187) نشانه یک نوع همبستگی در میان این دو است، در آنجا نهی از خوردن و آشامیدن بخاطر انجام یک عبادت الهی می‌کند و در اینجا نهی از خوردن اموال مردم به ناحق (که این هم نوع دیگری از روزه و ریاضت نفوس است) و در واقع هر دو شاخه‌هایی از تقوا محسوب می‌شود، همان تقوایی که به عنوان هدف نهایی روزه معرفی شده است. سپس در ذیل آیه، انگشت روی یک نمونه بارز «اکل مال به باطل» (خوردن اموال مردم به ناحق) گذاشته که بعضی از مردم آن را حق خود می‌شمرند به گمان این که به حکم قاضی، آن را به چنگ آورده‌اند، می‌فرماید: «برای خوردن قسمتی از اموال مردم به گناه و بخشی از آن را به قضات ندهید در حالی که می‌دانید» (وَ تُدْلُوا بِها إِلَی الْحُکَّامِ لِتَأْکُلُوا فَرِیقاً مِنْ أَمْوالِ النَّاسِ بِالْإِثْمِ وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ). رشوه‌خواری بلای بزرگ جامعه‌ها! یکی از بلاهای بزرگی که از قدیمترین زمانها دامنگیر بشر شده و امروز با شدت بیشتر ادامه دارد بلای رشوه خواری است که یکی از بزرگترین موانع اجرای عدالت اجتماعی بوده و هست. و سبب می‌شود قوانین که قاعدتا باید حافظ منافع طبقات ضعیف باشد، به سود مظالم طبقات نیرومند که باید قانون آنها را محدود کند به کار بیفتد. بدیهی است که اگر باب رشوه گشوده شود قوانین درست نتیجه معکوس خواهد داد و قوانین بازیچه‌ای در دست اقویا برای ادامه ظلم و ستم و تجاوز به حقوق ضعفا خواهد شد. لذا در اسلام رشوه خواری یکی از گناهان کبیره محسوب می‌شود. ولی قابل توجه است که زشتی رشوه سبب می‌شود که این هدف شوم در لابلای عبارات و عناوین فریبنده دیگر انجام گیرد و رشوه خوار و رشوه دهنده از نامهایی مانند هدیه، تعارف، حق الزحمه و انعام استفاده کنند. ولی این تغییر نامها به هیچ وجه تغییری در ماهیت آن نمی‌دهد و در هر صورت پولی که از این طریق گرفته می‌شود حرام و نامشروع است. در نهج البلاغه در داستان هدیه آوردن «اشعث بن قیس» می‌خوانیم که: او برای پیروزی بر طرف دعوای خود در محکمه عدل علی علیه السّلام متوسل به رشوه شد و شبانه ظرفی پر از حلوای لذیذ به در خانه علی علیه السّلام آورد و نام آن را هدیه گذاشت علی علیه السّلام برآشفت و فرمود: «سوگواران بر عزایت اشک بریزند، آیا با این عنوان آمده‌ای که مرا فریب دهی و از آیین حق باز داری؟ ... به خدا سوگند اگر هفت اقلیم را با آنچه در زیر آسمانهای آنها است به من دهند که پوست جوی را از دهان مورچه‌ای به ظلم بگیرم هرگز نخواهم کرد، دنیای شما از برگ جویده‌ای در دهان ملخ برای من کم ارزشتر است علی را با نعمتهای فانی و لذتهای زود گذر چه کار؟ ...» اسلام رشوه را در هر شکل و قیافه‌ای محکوم کرده است، در تاریخ زندگی پیغمبر اکرم صلّی اللّه علیه و اله می‌خوانیم که: به او خبر دادند یکی از فرماندارانش رشوه‌ای در شکل هدیه پذیرفته، حضرت برآشفت و به او فرمود: کیف تأخذ ما لیس لک بحقّ: «چرا آن که حق تو نیست می‌گیری»؟ او در پاسخ با معذرت‌خواهی گفت: «آنچه گرفتم هدیه‌ای بود ای پیامبر خدا» پیامبر صلّی اللّه علیه و آله فرمود: «اگر شما در خانه بنشینید و از طرف من فرماندار محلی نباشید آیا مردم به شما هدیه می‌دهند؟! سپس دستور داد هدیه را گرفتند و در بیت المال قرار دادند و وی را از کار بر کنار کرد». چه خوبست مسلمانان از کتاب آسمانی خود الهام بگیرند و همه چیز را پای بت رشوه خواری قربانی نکنند. خلاصه تفسیر نمونه 🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📗 کتاب صوتی "شکوه نهج البلاغه" فصل سوم (پایان) اثر جرج جرداق سیدرضی (ره) نهج‌البلاغه را از میان سخنان پراکنده‌ی امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در کتاب‌های گوناگون با ملاک بلاغت و فصاحت برگزید. «جورج جرداق» نیز کتاب «روائع نهج‌البلاغه» را از میان سخنان علی (علیه‌السلام) در نهج‌البلاغه انتخاب و گزینش کرد. کتاب "شکوه نهج البلاغه" ترجمه فارسی کتاب روائع نهج‌البلاغه اثر جرج جرداق است. جرج جرداق نویسنده، اسلام پژوه و شاعر مشهور مسیحی لبنان است که به نوشته‌هایش درباره امام علی علیه السلام شهرت دارد. شمار کسانی که در کتاب شریف نهج البلاغه تأمل کرده اند کم نیست، ولی کتاب حاضر به قلم جرج جرداق مسیحی، تلاش دارد مقام انسانی و عدالت‌خواه مولا علی علیه السلام را به دور از وقایع و اختلافات تاریخی تبیین کند. کتاب روائع نهج‌البلاغه (شکوه نهج‌البلاغه) شامل دو بخش عمده است: نخست مقدمه زیبا و دیده‌گشای جرج جرداق درباره مقام ادبی و امتیازهای فکری امام علی علیه‌السلام آمده و سپس گزیده‌ای از خطبه‌ها و نامه‌های امام علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه درج گردیده است. ✍️ نویسنده: جورج جرداق 🎙 راوی: حسن سلطانی ⏱ 188 دقیقه 🔻کاری از ایران صدا book.iranseda.ir/detailsalbum/?VALID=TRUE&g=611721 👇دریافت فایلهای صوتی فصل سوم
شكوه نهج البلاغه-3-1.mp3
16.53M
🎧 کتاب صوتی "شکوه نهج البلاغه" 🔖 فصل سوم - بخش 1️⃣
شكوه نهج البلاغه-3-2.mp3
16.44M
🎧 کتاب صوتی "شکوه نهج البلاغه" 🔖 فصل سوم - بخش 2️⃣
شكوه نهج البلاغه-3-3.mp3
16.46M
🎧 کتاب صوتی "شکوه نهج البلاغه" 🔖 فصل سوم - بخش 3️⃣
شكوه نهج البلاغه-3-4.mp3
19.57M
🎧 کتاب صوتی "شکوه نهج البلاغه" 🔖 فصل سوم - بخش 4️⃣ پایان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هزار طایفه آمد هزار مکتب رفت و ماند شیعه که (قال الإمام صادق) داشت
33.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 «تَبكِي العُيونُ بِدمعِها المتورِّدِ حُزناً لِثَاوٍ في بَقيعِ الغَرقدِ (عليه السلام)
☆شهادت شیخ الائمه امام جعفرصادق علیه السلام تسلیت. 🏴🏴🏴 قیل للصّادق عليه السلام - أيُّ الاَعمال أفضَل ؟ قال : الصَّلاة لِوَقتِها و بِرُّ الوالدين و الجَهاد في سبيلِ الله عز و جل. به امام جعفرصادق عليه السلام عرض شد . كدام اعمال بهتر است ؟ فرمود : نماز در اول وقت و نيكي با پدر و مادر و جهاد در راه خداي متعال . اصول كافي ، ج 3 ، ص 231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 فرارسیدن سال‌روز شهادت رئیس مذهب حضرت جعفر بن محمد الصادق علیهم الصلاة‌والسّلام را به محضر مقدس أعلی حضرت ولی عصر بقیةالله‌الأعظم عجل الله‌فرجه‌الشریف و ارواحناه فداه تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم.🥀 «اللّهُمَ عَجلْ لِوَلیِڪـ الْفَرَجْ اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم ‎‎‌‌‎‎‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا