eitaa logo
قاصدک
124 دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
294 فایل
نشر کلیپ های فرهنگی، اجتماعی، ارزشی و انگیزشی و احکام @ghasedaknoor دیگر کانالها کانال دستیار پژوهش: ارائه محتوا پژوهشی، اطلاع رسانی همایش ها و فراخوان ها @dastyarpazhoohesh کانال گنج فارسی: @ganjefarsi پل ارتباطی @ostadi1998
مشاهده در ایتا
دانلود
یف ⚜الخَلَف⚜ ✨ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُم وعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَستَخلِفَنَّهُمْ فِي الأرضِ كَمَا استَخلَفَ الَّذِينَ مِن قَبلِهِم وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُم دِينَهُمُ الَّذِي ارتَضَى لَهُم وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِن بَعدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لَا يُشرِكُونَ بِي شَيْئًا وَمَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الفَاسِقُون 🔹 سوره مبارکه النور، آیه ۵۵ ⚜ امام صادق علیه السلام در مورد این آیه شریفه فرمودند: 🖋 نزلت في القائم و اصحابه 🖌 این آیه درباره وجود مقدس حضرت بقیة الله الأعظم و اصحابشان نازل شده است. 📘 تفسير البرهان ج ۴، ص ۸۹ ✨ السَّلاَمُ عَلَى خَلَفِ السَّلَفِ وَ صَاحِبِ الشَّرَفِ 💫 سلام بر آن مولایی که عصارۀ تمام انبیا و اولیاست و معدن جمیع شرافت ها و بزرگواری ها. سلام بر او و بر روزی که گوهر شرافتش چشم تمام خلق را خیره کند. 📘 المزار الكبير (لابن المشهدي)، ص ۵۸۹ ☀️ حضرت بقیه الله الأعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، «خلف» (جانشین) جمیع انبیاء و اوصیای گذشته، و وارث تمامی صفات و علوم و خصائص، و مواريث الهی می باشند كه از آنان به يكديگر مى‏ رسيده؛ ⚜ چنانچه در حدیث قدسی لوح حضرت زهرا (سلام الله علیها) معروف به حدیث لوح جابر که در مقام معرفی ائمه اطهار (علیهم السلام) است، پس از ذکر نام مبارک امام حسن عسکری (علیه السلام) آمده: 🖋 أکمِلُ ذَلِک بِابْنِهِ محمد رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ عَلَیهِ ِإِكْمَالُ صَفْوَةِ آدَمَ وَ رِفْعَةُ إِدْرِيسَ وَ سَكِينَةُ نُوحٍ وَ كَلِمُ إِبْرَاهِيمَ وَ شِدَّةُ مُوسَى وَ بَهَاءُ عِيسَى وَ صَبْرُ أَيُّوب‏»؛ 🖌 آن گاه فرزندت امام حسن عسکری (علیه السلام) را کامل میکنم به فرزند او (خلف) که برای جمیع عالمیان رحمت است و دارندۀ کمال صفوت آدم و رفعت ادریس و سکینه نوح و کلام ابراهیم و شدت موسی و بهای عیسی و صبر ایوب. 📘 حدیث قدسی لوح حضرت زهرا (سلام الله علیها)؛ معروف به حدیث لوح جابر 💫 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْخَلَفِ الْهَادِي الْمَهْدِيِّ، إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِين‏ ✨ سلام بر آن مولایی که عصاره تمام انبیا و اولیاست و معدن تمام شرافت ها و بزرگواری ها. سلام بر او و بر روزی که گوهر شرافتش چشم تمام خلق را خیره کند.... 📗 مفاتیح الجنان، زیارت امام زمان سلام الله علیه به نقل از سید بن طاووس. ▫️ خلف ساقی کوثر، دُرّ زهرای بتول ▫️ لجنه ی علم الهی که بود سبط رسول
⭕️ تا حالا شده کسی جلوتون بگه: آقا مردم خسته شدن، کی پای صندوق‌رای میره... و شما در جواب سکوت کنید؟ 🔸 راهکار مقابله با این عملیات‌روانی رو... @farhanginajmehkhatoon
«کابوس به روایت متن» ۲٠ خرداد ۱۴٠٠ شمسی؛ ستادهای انتخاباتی در حال تبلیغ و جریان های سیاسی درتکاپوی انتخابات، بچه های منتسب به جریان انقلاب همچنان درگیر دعوای اصلح یا صالح مقبول و... به ناگاه اخبارشبانگاهی اعلام میکند آمار مرگ ومیر کرونا چهار رقمی شد!(بدون اینکه درمورد صفر شدن تمامی علل مرگ و میر دیگر چیزی طرح شود) فلذا لاجرم یکی از دو راه: _ تعویق انتخابات تا زمان پایین آمدن آمار _ برگزاری انتخابات الکترونیک . . . ۲۹ خرداد ۱۴٠٠ شمسی؛ اعلام نتایج انتخابات الکترونیکی: عرض تبریکِ تسلیت بار تا ۱۴٠۸ با ادامه ی تفکر روحانی و ما همچنان https://twitter.com/m_T_Darestani57/status/1385657196155969537?s=20
بسم الله الرحمن الرحیم تخصصی سیاسی سازمان بسیج طلاب و روحانیون با حضور استاد معظم موضوع مسائل سیاسی روز و انتخابات پنج شنبه ۹ اردیبهشت ساعت ۱۲ ظهر ورود برای عموم طلاب و روحانیون آزاد است ؛ لینک ورود : https://www.skyroom.online/ch/ab.y/s.tolab 🎥پخش زنده کانال اهل البصر روبیکا : https://rubika.ir/ahlolbasar تذکر : با گزینه میهمان وارد شوید
🔻 نشست مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با طلاب خواهر سراسر کشور 🔹 نشست حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور، مدیر حوزه های علمیه خواهران با طلاب خواهر سراسر کشور به صورت وبینار و با موضوع «پذیرش حوزه های علمیه خواهران» برگزار می شود. 🔹 این وبینار ساعت 17 روز دوشنبه 6 اردیبهشت ماه 1399 برگزار و به صورت زنده از طریق لایو مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به نشانی http://live.whc.ir/ پخش خواهد شد. 🔹 گفتنی است، پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ از ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ آغاز شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ ادامه دارد. متن کامل: http://news.whc.ir/news/view/106215 https://eitaa.com/joinchat/1293221990C1b7f9a9637
🌸 ثبت نام آغاز شد 🌺 ادبستان علم و تربیت در سال تحصیلی ۱۴۰۰ _ ۱۴۰۱ در مقطع پیش دبستانی و دبستان ثبت نام می نماید. 📚 ویژگی های ادبستان علم و تربیت: ✅ اولین مدرسه تعاملی مجازی برای شرایط کرونایی در شهر ری ✅ دارای فضای تربیتی و علمی ✅ دارای آزمایشگاه علوم ✅ دارای کارگاه های هنری ✅ کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان 📌 با شرایط ویژه رایگان 🌸 راه های ثبت نام و آشنایی با ادبستان علم و تربیت www.Elmotarbiat.com @Elmotarbiat 🌸 مسئول ثبت نام: 📞 09356361206 @elmotarbiat2 📍 آدرس: شهرری؛ خیابان استخر؛ خیابان شهید حیدری، کوچه ارغوان
🔴تشخیص اصلح 1⃣ 🔻🔺برای ، سه راه داریم : 1⃣شیوه تحقیقی(/تحلیلی): یعنی اینکه خودمان تحقیق و جست‌وجو کنیم و با در نظر گرفتن سوابق و نقطه نظرات شخص ، تحلیل کنیم که وی تا چه حد ملاک های در نگاه رهبری را داراست. 2⃣شیوه تقلیدی یعنی به نظر معتمدانِ مطلع اکتفا کنیم. بطور مثال مرحوم علامه مصباح رضوان الله علیه یا حاج آقای پناهیان یا افراد با بصیرت دیگر که از شخصی اعلام حمایت بکنند و ما نیز به جهت اعتمادی که به ایشان داریم ، به نظرشان بسنده کنیم. پشتوانه ی این شیوه قاعده عقلیِ «رجوع جاهل به عالم» است. 3⃣شیوه تلفیقی (تقلیدی+تحقیقی) یعنی علاوه بر اینکه خودمان به اطلاعاتی در اثر جست‌وجو و تحلیل دست یافتیم ،به نظرات معتمدان و بزرگان نیز اعتنا کنیم و از مجموع این دو ، یک نتیجه ای بگیریم. 🔵پرسش کدام روش مناسب تر است؟ ✅پاسخ از آنجا که اولا فلسفه ی انتخابات ، رشد فکری آحاد جامعه و بالارفتن قدرت تشخیص و بصیرت آنهاست.(✔️شیوه تحقیقی) ثانیا علی‌رغم وجود بسترهای اطلاعاتی رسانه ای وسیع اینترنتی ، اما خیلی از اطلاعات در دسترس عموم مردم قرار ندارد ، خصوصا از چندوچونِ برخی اخلاقیات و روحیات و رفتارهای شخصیتی ، یا برخی پرونده های قضائی-سیاسی نمی توان اطلاع یافت . (✔️شیوه‌ تقلیدی) 🔶ثالثا تجزیه و تحلیل برخی اطلاعات و دیتاهای اقتصادی - سیاسی - علمی تاحدودی محتاج تخصص است و هرکسی با آنها آشنایی نداشته و نمی تواند بخوبی تحلیل کند. (✔️شیوه تقلیدی) در نتیجه لازم است از روش سوم استفاده کنیم یعنی ✅ 🔺بطوری که تمام تلاش خود را در راستای بالا بردن آگاهی و بصیرت خود با جست‌وجو و تحلیل بکار گیریم ، لکن در این میان حتما از نظر علما و معتمدین مطلع و کارشناسان نیز بعنوان مؤید، بهره برداری کنیم. و بدانیم که نظر ما اگر با تأیید عالم و معتمدِ مطلع و کارشناس همراه نباشد ، فاقد اعتبار خواهد بود. ✍