√ پیامبر ص ابن اللتبیه را فرستاد برای جمع وجوهات شرعیه وقتی برگشت به حضرت گفت این اموال مال شماست و این هم هدایایی که به من داده اند . هذا لکم و هذا أهدي لي ،فرمود : در خیال این عامل صدقه چه می گذرد ؟! اگر در خانه بود کسی برایش هدیه می آورد ؟
√ قانون از کجا آورده ای ؟ را چرا درست اجرا نمی کنیم ؟! حضرت امیر فرمود من با این وضعیت مالی وارد کوفه شدم اگر موقع رفتن بیش از این داشتم یعنی خیانت کرده ام فان خرجت من بلادکم بغیر ما دخلت فاننی من الخائنین ..
برای تحقق همه این ارزوهای خوب و رفع نگرانی پیامبر ، ائمه و رضایت روح شهدا و امام و ناامید سازی دشمنلن و ناکار کردن توطئه هایشان باید در انتخابات حضور جدی و اثر گذار داشته باشیم .
√ حاج عباس سلیمی قاری و حافظ قرآن و داور شناخته شده قرآنی مهمان امشب مسجد محله بود . من امشب متوجه شدم ایشان از افسران و امیران نیروی هوایی بوده است .
√ او می گفت در سالگرد پیروزی انقلاب باید یادمان باشد که وارث مجاهدت و زحمات مبارزان شهدا جانبازان آزادگان ، افرادی چون حاج حسین لشکری آن آزاده سرافراز هستیم که قریب ۱۸ سال اسارت و شکنجه تحمل کردند .یکبار او را برای مراسم قرآنی در پایگاه سوم شکاری همدان همراهی کردم شب دیدم سر درگریبان نشسته و نمی تواند بخوابد. می گفت در نتیجه ۱۲ سال تک سلولی شرایط جسمی اش به گونه ای است که نمی تواند چون دیگران راحت و عادی بخوابد . .
√ ما وارث کسانی چون آن پدر شهیدی هستیم که می گفت حسینم وقتی به دنیا آمد ۳ کیلو و ۳۰۰ گرم وزن داشت زمانی هم که جنازه را برای تجهیز و تدفین تحویل گرفتیم همین وزن را داشت .
√ البته ما بین دو طیف گرفتاریم کسانی که سیاه نمایی تام می کنند و چشم بر حقیقت بسته و دستاوردهای نظام را نمی بینند و کسانی که همه چیز را گل و بلبلی نشان می دهند .
√ پیامبر ما پیامبر همه بشر است پس باید به بعثت غدیر عاشورا و..بیشتر عنایت داشته باشیم که احیاگر دین این ها هستند البته صرف به جا آوردن پوسته شعائر کفایت نمی کند باید حقیقت و محتوای دین را تحقق بخشیم.
√ قیس بن عاصم یکی از قسی القلب های عصر نبوی ص وارد مسجد شد؛ گفت ۱۲ دخترم را زنده زنده در بیابان های داغ با دست خودم دفن کردم . سخت ترینش آنی بود که از سفر برگشتم و دختر ۴-۵ ساله ام را که پس از مسافرتم متولد شده بود به رغم جزع و ناله مادر و اطرافیان و در حالی که برایم شیرین زبانی می کرد و تا آخرین لحظه انگشتان مرا به نشانه محبت گرفته بود به زیر خاک گرم و تیره کشیدم . پیامبر صلی الله علیه در حالی که اشک می ریخت فرمود « من لایرحم لایرحم » .در عین حال به توبه و ذبح و قربانی شتر دعوت کرد تا شاید خداوند او را ببخشاید .
√ کسانی که شعار زن زندگی آزادی را به سفارش سازمان های اطلاعاتی استکبار دادند در واقع مرتکب زنده به گور کردن زنان و دختران به سبک هزاره سوم و تمدن نمای غرب شیطانی می شوند .اتفاقا حقیقت زن زندگی آزادی در عمل به احکام و معارف الهی است .
√ ما امروز باید واقعیت های انقلاب را مطالعه کنیم دستاورده ها و نقاط قوت را ببینیم و برای ضعف ها نقدهای منصفانه و در حد توان راه حل داشته باشیم . باید هم الگوسازی کنیم و هم الگوبرداری .
√ به تعبیر آیت الله ری شهری انتظارات و نگرانی های پیامبر اسلام را دریابیم .آن وجود نازنین در قله رسالت خود اتمام اخلاق را ذکر می کنند . امام صادق فرمود: ان أجلت فی عمرک یومین فاجعل احدهما لأدبك لتستعين به يوم قبرك چون فرمودند لایدخل احد الجنه الا بحسن الخلق .اگر به تو الهام شد تنها دو روز از عمرت باقی است یکی را برای تحسین و ترمیم اخلاق صرف کن .
√ انتظار دوم پیامبر مدیریت صحیح در جامعه است . شهید مطهری با استناد به این روایت «کاد الفقر ان یکون کفرا » می گوید با همه خطورت فقر امت را سبک تر از سوء تدبیر می دانم . لااخاف علی امتی الفقر و لکن اخاف علیها سوء التدبیر . این باید آویزه گوش همه ما بویژه مسوولان باشد .
√ صداقت و راستگویی دیگر انتظاری است که پیامبر دارد ، کسی گفت یا رسول الله مرا چیزی بیاموز که سعادت هر دو سرا و ناجی از آتش باشد قال لاتکذب . دروغ نگو .
√ حدیث ۸۴۹۴:میزان الحکمة می گوید ابی الدرداء به محضر پیامبر ص رسید پیامبر ص در پاسخ سوالاتش گفت مومن ممکن است گناهانی مثل دزدی ، شرب خمر و حتی زنا انجام دهد ولی هیچگاه دروغ نمی گوید . هل یکذب المومن قال لا . این همه پرونده در قوه قضائیه یعنی بالاخره یک طرف همه اطراف پرونده لااقل در بخشی از دعوا دروغ می گویند .
√ عدالت از جمله انتظارات پیامبر اسلام ص از ماست حدیث ۱۶۸۱۹ میزان الحکمة :سنگی به خدا شکوه برد که چرا مرا در محل قضای حاجت قرار دادی ؟ گفت تو خوشبخت بودی که در منزل و جایگاه قضات ( جور ) قرار نگرفته ای .رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : عَجَّ حَجَرٌ إلَى اللّه ِ فقالَ : إلـهي و سَيِّدي ، عَبَدتُكَ كذا و كذا سَنَةً ، ثُمّ جَعَلتَني في اُسِّ كَنيفٍ ! فقالَ : أ ما تَرضى أن عَزَلتُ بكَ عن مَجالِسِ القُضاةِ؟! .
√ امانت انتظار دیگری است که پیامبر از امت دارد .در جریان فتح مکه نبی اعظم ص کلید دار کعبه ، عثمان بن ابی طلحه را صدا زد و او کلید را امانتا به حضرت داد عباس خواست کلید دار شود پیامبر فرمود ما کلید را امانت گرفتیم و باید پس دهیم .امام حسین ع می گوید اگر قاتل پدرم شمشیرش را امانت به من بسپارد به او بر می گردانم .
✅ روز هفده بهمن مهمان اساتید بزرگوار دانشگاه های شهر اردبیل به میزبانی بسیج اساتید و نهاد رهبری دانشگاههای استان بودم . ترجیح دادم اول اساتید حرف بزنند چون معتقدم خیر مسؤولان در آن است که بیشتر بشنوند تا بگویند . در ادامه هم سعی کردم تحلیلی از شرایط جاری ملی و بین المللی جایگاه انقلاب اسلامی و راهبردهای انتخاباتی رهبر معظم با تاکید بر نقش نخبگان و جهاد تبیین ارائه کنم .
🌷☘ یا رسول الله! تحمل این همه شکنجه و آزار جسم و روان برای به غایت رسیدن اهداف بعثت توست . ای خدای محمد صلی الله علیه وآله از این قوم مومن به احسن وجه پذیرا باش .
✅ در دورران اسارت بارها برادران اسیر ما از سوی عناصر بعثی با روش هایی شکنجه می شدند که گفته می شد عواملش زیر نظر موساد آموزش دیده اند . وقتی امثال این صحنه را می بینیم که سرباز جانی تا بن دندان مسلح صهیونیستی چگونه به صورت برهنه و دستان بسته اسیر فلسطینی را آزار می دهد یاد آن روزا می افتیم که حرف ها گمان نبود حقیقت بود .حقا که رژیم صهیونیستی و عناصر وحشی اش منبع واقعی تولید و تعلیم جنایت علیه بشریت اند .سربازان رژیم غاصب چنین صحنه هایی را نشر می دهند و به آن مباهات می کنند !
« یادداشت نماز جمعه ۱۴۰۲.۱۱.۲۰»
✅ خطبه اول را دیرتر رسیدم آنجا که خطیب محترم نماز جمعه بجنورد می گفت ؛
√ حلم و کظم غیظ از صفاتی است که بسیار سفارش شده و باعث می شود بسیاری از آسیب ها متوجه فرد و جامعه نشود . در خانه اداره محل کسب و کار و..
اگر این دو صفت در وجود افراد تقویت می شد و در جامعه انتشار می یافت بسیاری از هزینه های مادی قضایی روانی و غیره کاهش می یافت
√ الحلم نور جوهره العقل ، حلم نوری است که جوهر ذاتی اش عقل است .
√ تقوای الهی توصیه من به همه برادران و خواهران است .
√ ولادت امام حسین علیه السلام و روز پاسدار و نیز زاد روز حضرت عباس و امام سجاد علیهما السلام را باید تبریک گفت .
√ توالی این سه میلاد می تواند معنادار باشد . امام حسین « بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهالة و حيرة الضلالة . حسین علیه السلام شهید جهل مردمان عصر خویش است .او با اهدای خون و جان خویش تاوان رهایی انسان ها از ظلمت جهل و سرگشتگی را پرداخت .
√ تأویل و تفسیرهای غلط و انحرافی باعث شد بهترین عباد الهی به قتلگاه بروند .
√ پاسداری فقط در عرصه نظامی نیست . دامنه رسالت ها و تکالیف این گروه وسیع است .هر کجا از مرزهای زمینی سخت و نرم کشور و نظام نیاز به حراست باشد پاسداری و پاسداران هم هستند .
√ جانبازان همیشه علمدار دین ولایت و مردم بوده اند و به تعبیر امام رهبران نهضتند .
√ سید الساجدین ع بود که در کنار عمه اش زینب پیام خون و قیام کربلا را علنی کرد و به همه جا رساند .
√ ۲۲ بهمن چیزی شبیه بعثت نبوی در سطح امروزی بود . انقلاب اسلامی همچون بعثت نبوی فرهنگ سیاست سبک زندگی و همه ابعاد و ارزش های جامعه را تغییر داد و آنان را که به ظلم و ستم در استضعاف مانده بودند به بالا کشید . پیامبر صلی الله علیه وآله سلمان و عمار را به خود نزدیک کرد آنان را از خود خواند و گفت هر جبهه ای که عمار باشد حق آنجاست .
√ امام ره و انقلاب نیز چون نبی اعظم ص شأن انسانی زن را به او برگرداند و عفت و پاکدامنی را وسیله ارتقاء و به خدا رسیدن او معرفی کرد.
√ انقلاب اسلامی به جهاد خدمت توجه کرد و دستاوردهای عظیمی را تقدیم مردم کرد .امروز بی آن که از ضعف ها کاستی و ناکامی ها چشم بپوشیم منصفانه باید بپذیریم که راه طی شده و دستاوردهای نظام به رغم همه ستم ها مانع تراشی ها تحریم ها و ظلم دشمنان شگرف چشم نواز و عظیم است .
√ رژیم طاغوت در پی نابودی دین آزادی استقلال و هویت این مردم بود اما ثمره انقلاب و ۲۲ بهمن شد به دست آوردن همه این آرمان ها و کرامت های بزرگ که سایر ملت ها در حسرت آن دست و پا می زنند .
√ غزه امروز آیینه بطلان و دلیل روشن ظلم و بیداد استکبار است . غزه همه مدعیان حقوق بشری و اعوان و اذناب اردگاه کفر و نفاق .را مفتضح کرد . جنایاتی کردند که در تاریخ بی سابقه است .
√ به تعبیر رهبری باید جلوی سرازیر شدن کمک نظامی و لجستیکی به این رژیم منحوس و غاصب را گرفت .
√ شبهه افکن ها می گویند شرکت انتخابات چرا ؟ انتخابات نظام و کشور را بیمه می کند . دشمن مترصد است که با عدم مشارکت توطئه هایش را علیه نظام متراکم تر کند .
√ راهبردهای انتخاباتی رهبری ( مشارکت ، رقابت ، امنیت و سلامت ) بسیار حکیمانه و داهیانه است .مشارکت مردم در انتخابات یعنی تقویت توان دفاعی یک کشور و ایجاد واهمه در دل دشمن و در نتیجه تضمین امنیت مردم و صیانت از کیان تمدن فرهنگ یک سرزمین .
√ انتخابات منشأ تحول است . نقش آفرینی مردم در این چهل سال اثرگذار بوده است . در حوزه های مختلف علمی ، فرهنگی سیاسی اجتماعی و..همه این پبیشرفت های امید بخش در امور زیربنایی ، فرهنگی هسته ای پزشکی هوافضا تکنولوژی های برتر و ..نتیجه انتخاب مستقیم و غیر مستقیم شماست .
√ قانون گذاری درست و هوشمند آثار اقتصادی اجتماعی و سیاسی دارد .برای مثال قانون اقدام راهبردی مرتبط با برجام ، قوانین مرتبط با حوزه بیمه و ..نمونه هایی از همین مثنوی است .
🌷در بین الصلاتین از دو فرمانده سپاه و دو جانباز به نمایندگی از خیل پاسداران و جانبازان با حضور مسوولان استانی تجلیل شد که عمل مبارکی است .
🌷بسط معروف در جامعه بسیار اثرگذار است کاش این عمل ضعیف این ناچیز را گزارش نویسی از نماز جمعه قلم های رسا و اندیشه های سدید دیگر مومنان که در این میعادگاه الهی به یمن تشرع و التزام به شعیره الهی حاضر می شوند فارغ از گزارشگران رسمی بهتر و قوی تر از اقصی نقاط کشور گزارش می کردند !
« به بهانه درگذشت مرحوم خباز ره »
مجلس نهم که افتخار وکالت مردم عزیز پنج شهرستان خراسان شمالی را داشتم در میانه راه بود ؛ طالع دولت یازدهم چند ماهی بود که دمیده بود . جلسه مشترک مجلس و دولت در محل سالن اجلاس سران ساعاتی به افطار در حال برگزاری بود. سخنرانان مجلسی و دولتی یکی یکی می رفتند و حرف می زدند و آقای روحانی هم طبق معمول از انوار تابناک خورشید برجام می گفت !.مرحوم خباز که آن زمان معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری بود در کنارم نشسته بود .باری، صحبت های بین الاثنینی ما خوش امد و نکاتی رد و بدل شد .حرف من این بود که ما باید با هر سلیقه و گرایش سیاسی قدر نظام اسلامی را بدانیم . ایشان در تایید بنده خاطره ای گفت که بارها به مناسبت هایی نقل کرده ام . می گفت در همراهی رییس مجلس هشتم سفری به جنوب شرق آسیا رفتیم . در دیدار با رییس جمهور اندونزی من به عنوان رییس فراکسیون اقلیت مجلس شروع کردم کمی صحبت کردن با بن مایه مظلوم نشان دادن جناح سیاسی متبوعم . رییس جمهور وقت اندونزی در پاسخ گفت این حرف ها که زدی برای من قابل درک نیست ، من باورم نمی شود که نظام ایران چیزی به نام بن بست داشته باشد بن بست مال ما بیچارگان است که نهادی به نام ولی فقیه نداریم .شما باید قدر ولایت فقیه را بدانید . دقیقا به یاد دارم در اینجا مرحوم خباز تاملی کرد و افزود خلاصه با این تعبیر رییس جمهور اندونزی مخ من تکان خورد و عبارت را تکرار کرد « واقعا مخ من تکان خورد » چون باور ما این بود که آنان آگاهی زیادی از نوع حکومت ما ندارند ولی معلوم شد مسائل را جدی تر از ما پی گیرند و ریز تر از ما می فهمند .
√خدایی که به پرونده همگان آگاه است و جملگی لامحاله بر درگاهش به جواب می ایستیم از بدی هایش درگذرد و بر نیکی هایش بیفزاید و او را غریق بحار غفران و رحمات خویش گرداند .
قاسم جعفری/ ۱۴۰۲.۱۱.۲۰
https://eitaa.com/ghasemjafari
29.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مصاحبه
🎥مصاحبه بادکتر قاسم جعفری نماینده اسبق شهرستان بجنورد در راهپیمایی ۲۲ بهمن
💢 پایگاه خبری،تحلیلی،شیروان نوین
رسانه بومی و اختصاصی شهرستان شیروان
🌍 www.shirvannovin.ir
#شیروان_نوین
https://eitaa.com/shirvannovin
#اینستاگرام
https://instagram.com/shirvan.novin
#تلگرام
https://t.me/shirvan_novin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅باغ دلتان پر از درختان ثمر بخش و شکوفای امید و آرزوهای سپید ای خوبان !🌷
« پاسخ به یک شبهه »
☑️ آیا شرکت یا عدم شرکت در انتخابات به قبول یا عدم قبول اصل نظام مرتبط است ؟
این که عده ای تلاش می کنند با بهره گیری از صنایع منطقی جدل مغالطه مصادره به مطلوب و امثال آن وجدان خود و کسانی را بابت قصد عدم مشارکت راحت کنند در واقع انکار واقعیت جاری میدان است .
این استدلال در واقع نوعی اعتزال از یاری نظام اسلامی و تضییع ثمره تلاش های مجاهدان فی الله در طول قرون و اعصار است که به یمن رهبری و تدبیر امام راحل ره و استمرار راه در سیره رهبر معظم انقلاب و همراهی بصیرت و وفای امت به بار نشسته است . نکته مهم در این نحوه استدلال آن است که بر خلاف افراد، تشکیلات و جریاناتی که صراحتا دعوت به عدم مشارکت می کنند هم مقصود خود را می باوراند و هم قائلش به واسطه استدلال شیک و متظاهر به دلسوزی و خیرخواهی هزینه ای عرضی اجتماعی و..نمی پردازد . عده ای همچون سعد بن ابی وقاص و عبد الله عمر در جنگ صفین حاضر نشدند و در پاسخ امیر المومنین علیه السلام گفتند ما بیعت را رد نمی کنیم اما جنگ هم نمی کنیم . حضرت در شانشان فرمود خروجی یکی است گرچه ظاهرا باطل را یاری نکردند اما در شکست و خذلان حق سهیم اند . قَالَ (علیه السلام) فِي الَّذِينَ اعْتَزَلُوا الْقِتَالَ مَعَهُ: خَذَلُوا الْحَقَّ، وَ لَمْ يَنْصُرُوا الْبَاطِلَ.
✅عجیب است آن روز علی ع دعوت صریح به نبرد در مقابل معاویه کرد در برابرش اجتهاد کردند و امروز هم در برابر دعوت صریح امام جامعه به مشارکت رقابت و.. و با نادیده گرفتن نص منشورش اجتهاد می کنند !
✅ این ساده باوری و یا تغافل را چه باید کرد که می گویند شرکت یا عدم شرکت ( عمدی و با سبق تصمیم ) ربطی به اصل نظام ندارد ؟!-روشن است آنان که متعذرند تخصصا از موضوع بحث خارجند .- چه بخواهید یا نخواهید دشمن به دلیل محصول بیان و بنان و عمل اشخاص و گروه هایی سال هاست که مساله را به اصل نظام مرتبط کرده است و الآن با پاک کردن صورت مساله به سیاق اولش برنمی گردد .
√ این همه خوش انصافی و انکار حقایق و وقایع میدانی آدمی را به یاد بیتی از مولانا می اندازد که گفت ؛
چشم باز و گوش باز این عمی
حیرتم از چشم بندی خدا
بیش از ۱۵ هزار نفر تایید صلاحیت برای ۲۹۰ کرسی که تمام تنوعات و تکثرات سیاسی جناحی قومی مذهبی محلی طایفه ای و..در آن برملا است . طبق آمار برای هر کرسی ۵۲ نفر رقابت می کنند . مشکل آن است که برخی عدم حضور خود یا چهره مورد نظرشان را که در فرایند قانونی امکان و شرایط ماندن در رقابت را نداشته اند خویش همه پنداری می کنند .این را هم نامحتمل نمی دانیم که سیستم نظارتی مثل هر مجموعه بشری دیگر به رغم بذل جهد ممکن است در فرایند انجام وظیفه دچار ضریبی از عدم اصابه شده باشد . مقارنه انتخاب مردم برای نمایندگی مجلس با وکالت تسخیری یعنی نه آن را شناخته ایم و نه این را ؛ اگر نگوییم کمی قیاس به تلقی نفس واقع شده است .
√ امید است مردم همچون حضور پرشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن بازهم اندیشه های سطحی نگر و قلم های بی پشتوانه را در شوک بصیرت و همت خویش مدهوش کنند .
√ بماند که این همه بدان معنا نیست که همه چیز وفق مراد است، کارایی و تلاش مسوولان بی نقصان و یا معیشت مردم به سامان. اما مطمئنیم مردم تکاپوی متولیان امور را می بینند دستاوردها را لحاظ می کنند و انتقام ندانم کاری ها کاستی ها و احیانا خیانت نفوذی ها و دل به شیطان سپردگان را از اصل انقلاب و نظامی که خود علت و بانی آنند نمی گیرند .https://eitaa.com/ghasemjafari
« گزارشی مختصر از فیلم اسرائیلیزم ساخته امریکا ۲۰۲۳ »
° منبع : الجزیره ، ترجمه آزاد قاسم جعفری.
√ میدانی بزرگ و زیبا پر از دختران و پسران یهودی که غرق در شور و شعفند .پرچم های اسرائیل همه جا در اهتزاز است و فریاد شادی در میان صدای دل انگیز موسیقی گوش ها را پر کرده است . هواپیماهای جنگی در حال هنرنمایی است و توپ ها و تانک ها و سایر ابزار آلات جنگی در حال خلق صحنه های یک جشن سالانه در میدان بزرگ شهر قدس در برابر تماشاگران هستند. صدایی از پس زمینه به گوش می رسد غیر یهودی ها هرگز علاقه و شوق ما به اسراییل را نمی فهمند .چهره خندان سربازان از برابر دوربین می گذرد و دخترکی با عشوه می گوید هر یک از ما سربازی را در ارتش می شناسیم آنان دلنشین و قوی اند ؛ آنان همانی اند که ما می پسندیم .کسی از جلوی جمعیت می پرسد کدامتان آمریکایی هستید ؟ صدها سرباز هلهله کنان دست بالا می برند من اهل بروکلینم ۲۰۱۶ آمدم بعد از چهار ماه به صف ارتش پیوستم .ناگاه مردی فلسطینی از بازار سبزی فروشان پدیدار می شود و سری به قهوه خانه می زند و می گوید در سفر امریکا این جوانان با ابراز علاقه می گفتند از میان فلسطینی ها تنها تو را دوست داریم و من از خود می پرسیدم اینان که جز من هیچ فلسطینی دیگری را ندیده اند پس این همه تنفر از کجا آمده است ؟!کمی آن سوتر صحنه ایستگاه های بازرسی ، موانع ساخته شده در مسیر فلسطینی ها ، گاز اشک آور فشنگ های پلاستیکی تخریب منازل ،هل دادن و بازداشت آن ها چشم ها را به خود خیره می کند .سیمون زیمرمن زن یهودی را می بینیم که می گوید از دوران کودکی در مدارس « هلیل » که در نقاط مختلف امریکا بود عشق به اسرائیل را آموزش دیده ایم نظام آموزش این مدارس حتی نحوه پوشش آن ها مشابه نظام آموزش ارتش اسرائیل بود و چیزی شبیه سلاح آنان را با خود حمل می کردند. بسیاری از دوستانم بالاخره مهاجرت کردند و به ارتش اسرائیل پیوستند .وقتی اولین بار با تلاش های یک تشکل دانشجویی مواجه شد که کارنامه حقوق بشری اسرائیل و سیاست هایش را نژاد پرستانه می دانند و در پی تحریم آنند بر اساس آموزش های قبلی به طور طبیعی آنان را متهم به یهود ستیزی کرد .آنروز ناخواسته حرف های طرفداران فلسطین را شنید و برای دریافت پاسخ نزد دوستانش شتافت وقتی به جواب با سکوت آنان روبرو شد حقا که دلش لرزید با خود گفت من تا به حال فقط از اسرائیل شنیده ام باید بروم و حقیقت میدان را ببینم دوستانش هشدار دادند جانت را در این راه خواهی داد اما او تصمیمش را گرفته بود . رفتار آنان با فلسطینی ها را دید . آنان را موجوداتی کمتر از انسان می خواندند و اصولا حقی برایشان قائل نبودند وجدانش تکان خورد و جنبشی را تاسیس کرد به نام « نمی توانیم آرام بمانیم »دانشجویان یهودی معترض را به جلوی مقر لابی حمایت از صهیونیست «آیپک » کشاند و سعی کرد رفتارهای نژادپرستانه آنان را افشا کند و تلاش آنان را برای تلقین این معنا که صهیونیست و یهودیت هویت واحدی دارند و مخالفت با صهیونیست یعنی مخالفت با یهودیت را به چالش بکشد . جاکوی شولیواد زنی است که سال ها در یکی از همین مدارس معلم بوده است . او در کلاس دوم عشق به اسرائیل را می آموزد و پرچم آن کشور را بالا تبلیغ می کند تا جایی که بیننده از خود می پرسد مگر این جا آمریکا نیست پس پرچم و آموزه های آمریکایی چی ؟! تعارض روشنی از علاقه یهودیان هوادار اسرائیل و یهودیان مخالف این رژیم را به رخ می کشد .می گویند او مسوول فرهنگی این شبکه آموزشی برای جذب دانشجویان است و گویا در هر دانشگاهی یک نفر مثل او چنین ماموریتی را انجام میدهد . شولیواد از این که توانسته تعداد زیادی را به سرزمین های اشغالی بفرستد به خود می بالد . او می گوید همین که یکی از فرستادگانش خلبان ارتش اسرائیل شود برایش بزرگترین هدیه است . افکار بخش بزرگی از یهودیان امریکایی با همین باورها سرشته شده است .آنان می گویند عدالت فقط برای اسرائیلی هاست و این که یک یهودی دم از عدالت به نفع فلسطینی ها بزند واقعا دردآور است و معنایش آن است که سازمان های طرفدار اسرائیل در فرهنگ سازی و تشریح مواضع خود شکست خورده اند .ایتان جوان امریکایی تربیت شده در یک خانواده یهودی متعصب است او جز ده درصد افرادی است که با تحریک و تشویق شولیواد به اسرائیل رفته است با ورود به ارتش آموزش های مختلف از جمله سلاح های سنگین سبک نحوه هجوم به مناطق غیر مسکونی فلسطین و نیز جنگ شهری و..را دیده است .او درهم تنیدگی زندگی را در اسرائیل بیش از امریکا حس می کند .به همراه سایرین به نقاط تفتیش و موانع جاده ای سر راه فلسطینی ها فرستاده می شود . آن ها باید بر بام خانه و سایر بلندی ها حاضر شوند تا به فلسطینی ها بگویند پیوسته آن ها را می پایند .قبلا به آموخته بودند اسرائیل سرزمینی خالی از سکنه بوده که یهودی ها آبادش کرده اند اما در نتیجه تجربه های میدانی می فهمد که این جا ساکنان بومی
داشته و سیاست بر آن است که همواره در حالت وحشت و ناآرامی به سر برند .ایتان تصاویری قدیمی از دهه های سی و چهل یعنی قبل از تشکیل دولت اسرائیل را می بیند که نافی ادعای یهودیان است که پیوسته به او تلقین کرده اند فلسطینی ها در پی قتل و آوارگی آنان از سرزمین خویشند .روزی فرمانده از ایتان می خواهد که جوانی فلسطینی را چشم و دست بسته به نزدش بیاورد در بین راه عده ای یهودی او را از دستش می ربایند و با انواع ضرب و شتم و شکنجه تن رنجورش را به زخمه ها و جراحت های پر شمار منقش می کنند . با وحشت زدگی از خود می پرسد هم کیشان یهودی اش با چه حجتی بدون محاکمه و اثبات جرم با کسی چنین می کنند و فرمانده فقط سیگار دود می کند و نظارهگر ماجراست ؟!او از دیدن این همه قساوت و خشونت بی دلیل، شوکه می شود و سالهای بحرانی ناشی از تناقضات آموزش های قبلی و واقعیات میدانی را برای رسیدن به حقیقت با همین منوال سپری می کند تا این که پس از بازگشت به امریکا به سازمان مبارزه با نژادپرستی صهیونیزم می پیوندد .تلقینات مواد آموزشی در شبکه مدترس هلیل از دوران کودکی اسرائل را سرزمینی غیرمسکونی قلمداد می کرد که یهودیان از اطراف و اکناف آمده اند و آبادش کرده اند اما مشاهده خانواده های بومی فلسطین و تجمعات ساکنان بومی مرتبط به گذشته های قبل از شکل گیری اسرائیل خانم سیمون را به چالش فکری و شناختی کشیده است . بر خلاف روایت رسمی اسرائیلی و تحریف شده مردمی را می بیند که با مدنیتی آشکار مشغول تجارت، طبابت و غیره هستند .در یک صحنه با دو نفر روبرو می شود که در جایی نشسته اند و خاطرات گذشته و بلایی که اشغالگران بر سر خانوادهاشان آورده اند را واگویه می کنند یکی راهنمای تور گردشگری در رام الله است و دیگری مدیر موسسه سرزمین مقدس ، او می فهمد که واقعیت این سرزمین غیر از تعلیمات صهیونیست ها ست . لابی صهیونیستی و دستگاه رسانه اش سخت علیه این فیلم مستند برآشفته است و از هیچ اتهامی نسبت به آن از جمله یهود ستیزی و سایر ناسزاها به سازندگانش دریغ نکرده است حتی برخی مصاحبه شوندگان درون فیلم را ۷ سال طول کشیده است مجبور به ابراز پشیمانی کردند اما سازندگان دست نوشته کتبی آنان را منتشر کردند که با علم به موضوع فیلم و اهدافش وارد همکاری شده اند . البته محتوای فیلم و بویژه سکانس آخر به خوبی از عهده همه این اتهامات و سوء تبلیغ ها برآمده است آنجا که زنی یهودی ضد صهیونیست برای گروهی از دختران و پسران یهود واقعیت آوارگی قریب به یک میلیون فلسطینی و تخریب ۴۵۰ هزار خانه آنان را در دهه ۴۰ روایت می کند و ادامه که این نکبت و ظلم همچنان ادامه دارد .خصوصا که جنایان شنیع و گسترده صهیونیست ها در این چهار ماه سر درون و خباثت ذاتی و سراسر شر این موجودات به طاهر انسان را برملا ساخته است . تغییر و تحول در نگاه جوانان یهودی و دانشگاهیان امریکایی نسبت به مساله فلسطین هدف مهمی است که این فیلم در تصویر آن موفق بوده است . این فیلم نه تنها به واسطه موضوع مهمش بلکه به خاطر ساخت چند لایه و پیچیده اش جدالی پر شراره برانگیخته است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بدون تعارف با گچکاری که نتوانست در راهپیمایی ۲۲بهمن شرکت کند!
🥀سعدیا دیگر بنی آدم برادر نیستند
🖊افشین علا (بهمن ۱۴۰۲)
سعدیا دیگر بنی آدم برادر نیستند
جملگی اعضای یک اندام و پیکر نیستند
عضوهای بی شماری را به درد آورده چرخ
عضوهای دیگر امّا یار و یاور نیستند
کودک چشم آبیِ غرب و سیه چشمِ عرب
در نگاه غربیان با هم برابر نیستند
شاید اطفالی که اکنون در فلسطین زنده اند
تا رسد شعرم به این مصراع، دیگر نیستند
از نگاه غربیان انگار در مشرق زمین
مادرانِ داغِ کودک دیده، مادر نیستند
نزد آنانی که می گریند در سوگِ سگان
صحنه های قتل انسان، گریه آور نیستند
کاش بیبیسی سؤال از باربی سازان کند؛
این عروسک ها که می سوزند، دختر نیستند؟
ای نتانیاهو! اگر مردی تو با مردان بجنگ
گرچه اسرائیلیان از دَم، مذکّر نیستند
بی مروّت! کودکند اینها نه مردان حماس
خانه اند اینها که شد ویرانه، سنگر نیستند
کودکان هر چند بسیارند در ویرانه ها
ساقه های تُردِ ریحانند، لشکر نیستند
خادمانِ کعبه سرگرمند در کاباره ها؟
یا که اهل جنگ، جز با رقص خنجر نیستند؟
بار دیگر خو گرفت این قوم با دختر کُشی؟
یا که غیرت داده از کف، یا دلاور نیستند؟
پشته ها از کشته ها پیداست، دنیا کور نیست؟
آسمان از ناله پر شد، گوش ها کر نیستند؟
تا به کِی کودک کُشی در غزّه؟ آیا غربیان
در هراس از انتقام اهل خاور نیستند؟!
✅ رسانه (۱) :امروز سفر سه ساعته به دنیای رسانه در «نمایشگاه رسانه های ایران »در محل مصلای بزرگ امام خمینی ره داشتم . اولین غرفه مربوط به تلویزیون المسیره یمن بود . می گفت در کشورهای جبهه مقاومت و برخی کشورهای دیگر خبرنگار دارد . اولویت اول خود را حمایت از مردم فلسطین می دانست و ایستادگی در برابر استکبار .