eitaa logo
د. قاسم جعفری عضو علمی دانشگاه
348 دنبال‌کننده
387 عکس
262 ویدیو
85 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
20.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅باغ دلتان پر از درختان ثمر بخش و شکوفای امید و آرزوهای سپید ای خوبان !🌷
✅نمایی ناقص از جمعیت یک شهر ۸۵ هزار نفری (شیروان -خراسان شمالی ) که در ۲۲ بهمن به خیابان آمده اند . آیا این شکوه حضور، برای انتخابات یازده اسفند معنادار نیست ؟
خدا را شکر که در شب میلاد سالار شهیدان زیارت فرزندش علی بن موسی الرضا علیه السلام روزی کرد .نایب الزیاره و دعاگوی همه شما خوبان بودم .
« پاسخ به یک شبهه » ☑️ آیا شرکت یا عدم شرکت در انتخابات به قبول یا عدم قبول اصل نظام مرتبط است ؟ این که عده ای تلاش می کنند با بهره گیری از صنایع منطقی جدل مغالطه مصادره به مطلوب و امثال آن وجدان خود و کسانی را بابت قصد عدم مشارکت راحت کنند در واقع انکار واقعیت جاری میدان است . این استدلال در واقع نوعی اعتزال از یاری نظام اسلامی و تضییع ثمره تلاش های مجاهدان فی الله در طول قرون و اعصار است که به یمن رهبری و تدبیر امام راحل ره و استمرار راه در سیره رهبر معظم انقلاب و همراهی بصیرت و وفای امت به بار نشسته است . نکته مهم در این نحوه استدلال آن است که بر خلاف افراد، تشکیلات و جریاناتی که صراحتا دعوت به عدم مشارکت می کنند هم مقصود خود را می باوراند و هم قائلش به واسطه استدلال شیک و متظاهر به دلسوزی و خیرخواهی هزینه ای عرضی اجتماعی و..نمی پردازد . عده ای همچون سعد بن ابی وقاص و عبد الله عمر در جنگ صفین حاضر نشدند و در پاسخ امیر المومنین علیه السلام گفتند ما بیعت را رد نمی کنیم اما جنگ هم نمی کنیم . حضرت در شانشان فرمود خروجی یکی است گرچه ظاهرا باطل را یاری نکردند اما در شکست و خذلان حق سهیم اند . قَالَ (علیه السلام) فِي الَّذِينَ اعْتَزَلُوا الْقِتَالَ مَعَهُ: خَذَلُوا الْحَقَّ، وَ لَمْ يَنْصُرُوا الْبَاطِلَ. ✅عجیب است آن روز علی ع دعوت صریح به نبرد در مقابل معاویه کرد در برابرش اجتهاد کردند و امروز هم در برابر دعوت صریح امام جامعه به مشارکت رقابت و.. و با نادیده گرفتن نص منشورش اجتهاد می کنند ! ✅ این ساده باوری و یا تغافل را چه باید کرد که می گویند شرکت یا عدم شرکت ( عمدی و با سبق تصمیم ) ربطی به اصل نظام ندارد ؟!-روشن است آنان که متعذرند تخصصا از موضوع بحث خارجند .- چه بخواهید یا نخواهید دشمن به دلیل محصول بیان و بنان و عمل اشخاص و گروه هایی سال هاست که مساله را به اصل نظام مرتبط کرده است و الآن با پاک کردن صورت مساله به سیاق اولش برنمی گردد . √ این همه خوش انصافی و انکار حقایق و وقایع میدانی آدمی را به یاد بیتی از مولانا می اندازد که گفت ؛ چشم باز و گوش باز این عمی حیرتم از چشم بندی خدا بیش از ۱۵ هزار نفر تایید صلاحیت برای ۲۹۰ کرسی که تمام تنوعات و تکثرات سیاسی جناحی قومی مذهبی محلی طایفه ای و..در آن برملا است . طبق آمار برای هر کرسی ۵۲ نفر رقابت می کنند ‌ . مشکل آن است که برخی عدم حضور خود یا چهره مورد نظرشان را که در فرایند قانونی امکان و شرایط ماندن در رقابت را نداشته اند خویش همه پنداری می کنند ‌.این را هم نامحتمل نمی دانیم که سیستم نظارتی مثل هر مجموعه بشری دیگر به رغم بذل جهد ممکن است در فرایند انجام وظیفه دچار ضریبی از عدم اصابه شده باشد . مقارنه انتخاب مردم برای نمایندگی مجلس با وکالت تسخیری یعنی نه آن را شناخته ایم و نه این را ؛ اگر نگوییم کمی قیاس به تلقی نفس واقع شده است . √ امید است مردم همچون حضور پرشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن بازهم اندیشه های سطحی نگر و قلم های بی پشتوانه را در شوک بصیرت و همت خویش مدهوش کنند . √ بماند که این همه بدان معنا نیست که همه چیز وفق مراد است، کارایی و تلاش مسوولان بی نقصان و یا معیشت مردم به سامان. اما مطمئنیم مردم تکاپوی متولیان امور را می بینند دستاوردها را لحاظ می کنند و انتقام ندانم کاری ها کاستی ها و احیانا خیانت نفوذی ها و دل به شیطان سپردگان را از اصل انقلاب و نظامی که خود علت و بانی آنند نمی گیرند .https://eitaa.com/ghasemjafari
« گزارشی مختصر از فیلم اسرائیلیزم ساخته امریکا ۲۰۲۳ » ° منبع : الجزیره ، ترجمه آزاد قاسم جعفری. √ میدانی بزرگ و زیبا پر از دختران و پسران یهودی که غرق در شور و شعفند .پرچم های اسرائیل همه جا در اهتزاز است و فریاد شادی در میان صدای دل انگیز موسیقی گوش ها را پر کرده است . هواپیماهای جنگی در حال هنرنمایی است و توپ ها و تانک ها و سایر ابزار آلات جنگی در حال خلق صحنه های یک جشن سالانه در میدان بزرگ شهر قدس در برابر تماشاگران هستند. صدایی از پس زمینه به گوش می رسد غیر یهودی ها هرگز علاقه و شوق ما به اسراییل را نمی فهمند .چهره خندان سربازان از برابر دوربین می گذرد و دخترکی با عشوه می گوید هر یک از ما سربازی را در ارتش می شناسیم آنان دلنشین و قوی اند ؛ آنان همانی اند که ما می پسندیم .کسی از جلوی جمعیت می پرسد کدامتان آمریکایی هستید ؟ صدها سرباز هلهله کنان دست بالا می برند من اهل بروکلینم ۲۰۱۶ آمدم بعد از چهار ماه به صف ارتش پیوستم .ناگاه مردی فلسطینی از بازار سبزی فروشان پدیدار می شود و سری به قهوه خانه می زند و می گوید در سفر امریکا این جوانان با ابراز علاقه می گفتند از میان فلسطینی ها تنها تو را دوست داریم و من از خود می پرسیدم اینان که جز من هیچ فلسطینی دیگری را ندیده اند پس این همه تنفر از کجا آمده است ؟!کمی آن سوتر صحنه ایستگاه های بازرسی ، موانع ساخته شده در مسیر فلسطینی ها ، گاز اشک آور فشنگ های پلاستیکی تخریب منازل ،هل دادن و بازداشت آن ها چشم ها را به خود خیره می کند .سیمون زیمرمن زن یهودی را می بینیم که می گوید از دوران کودکی در مدارس « هلیل » که در نقاط مختلف امریکا بود عشق به اسرائیل را آموزش دیده ایم نظام آموزش این مدارس حتی نحوه پوشش آن ها مشابه نظام آموزش ارتش اسرائیل بود و چیزی شبیه سلاح آنان را با خود حمل می کردند. بسیاری از دوستانم بالاخره مهاجرت کردند و به ارتش اسرائیل پیوستند .وقتی اولین بار با تلاش های یک تشکل دانشجویی مواجه شد که کارنامه حقوق بشری اسرائیل و سیاست هایش را نژاد پرستانه می دانند و در پی تحریم آنند بر اساس آموزش های قبلی به طور طبیعی آنان را متهم به یهود ستیزی کرد .آنروز ناخواسته حرف های طرفداران فلسطین را شنید و برای دریافت پاسخ نزد دوستانش شتافت وقتی به جواب با سکوت آنان روبرو شد حقا که دلش لرزید با خود گفت من تا به حال فقط از اسرائیل شنیده ام باید بروم و حقیقت میدان را ببینم دوستانش هشدار دادند جانت را در این راه خواهی داد اما او تصمیمش را گرفته بود . رفتار آنان با فلسطینی ها را دید . آنان را موجوداتی کمتر از انسان می خواندند و اصولا حقی برایشان قائل نبودند وجدانش تکان خورد و جنبشی را تاسیس کرد به نام « نمی توانیم آرام بمانیم »دانشجویان یهودی معترض را به جلوی مقر لابی حمایت از صهیونیست «آیپک » کشاند و سعی کرد رفتارهای نژادپرستانه آنان را افشا کند و تلاش آنان را برای تلقین این معنا که صهیونیست و یهودیت هویت واحدی دارند و مخالفت با صهیونیست یعنی مخالفت با یهودیت را به چالش بکشد . جاکوی شولیواد زنی است که سال ها در یکی از همین مدارس معلم بوده است . او در کلاس دوم عشق به اسرائیل را می آموزد و پرچم آن کشور را بالا تبلیغ می کند تا جایی که بیننده از خود می پرسد مگر این جا آمریکا نیست پس پرچم و آموزه های آمریکایی چی ؟! تعارض روشنی از علاقه یهودیان هوادار اسرائیل و یهودیان مخالف این رژیم را به رخ می کشد .می گویند او مسوول فرهنگی این شبکه آموزشی برای جذب دانشجویان است و گویا در هر دانشگاهی یک نفر مثل او چنین ماموریتی را انجام می‌دهد . شولیواد از این که توانسته تعداد زیادی را به سرزمین های اشغالی بفرستد به خود می بالد . او می گوید همین که یکی از فرستادگانش خلبان ارتش اسرائیل شود برایش بزرگترین هدیه است . افکار بخش بزرگی از یهودیان امریکایی با همین باورها سرشته شده است .آنان می گویند عدالت فقط برای اسرائیلی هاست و این که یک یهودی دم از عدالت به نفع فلسطینی ها بزند واقعا دردآور است و معنایش آن است که سازمان های طرفدار اسرائیل در فرهنگ سازی و تشریح مواضع خود شکست خورده اند .ایتان جوان امریکایی تربیت شده در یک خانواده یهودی متعصب است او جز ده درصد افرادی است که با تحریک و تشویق شولیواد به اسرائیل رفته است با ورود به ارتش آموزش های مختلف از جمله سلاح های سنگین سبک نحوه هجوم به مناطق غیر مسکونی فلسطین و نیز جنگ شهری و..را دیده است .او درهم تنیدگی زندگی را در اسرائیل بیش از امریکا حس می کند .به همراه سایرین به نقاط تفتیش و موانع جاده ای سر راه فلسطینی ها فرستاده می شود . آن ها باید بر بام خانه و سایر بلندی ها حاضر شوند تا به فلسطینی ها بگویند پیوسته آن ها را می پایند .قبلا به آموخته بودند اسرائیل سرزمینی خالی از سکنه بوده که یهودی ها آبادش کرده اند اما در نتیجه تجربه های میدانی می فهمد که این جا ساکنان بومی
داشته و سیاست بر آن است که همواره در حالت وحشت و ناآرامی به سر برند .ایتان تصاویری قدیمی از دهه های سی و چهل یعنی قبل از تشکیل دولت اسرائیل را می بیند که نافی ادعای یهودیان است که پیوسته به او تلقین کرده اند فلسطینی ها در پی قتل و آوارگی آنان از سرزمین خویشند .روزی فرمانده از ایتان می خواهد که جوانی فلسطینی را چشم و دست بسته به نزدش بیاورد در بین راه عده ای یهودی او را از دستش می ربایند و با انواع ضرب و شتم و شکنجه تن رنجورش را به زخمه ها و جراحت های پر شمار منقش می کنند . با وحشت زدگی از خود می پرسد هم کیشان یهودی اش با چه حجتی بدون محاکمه و اثبات جرم با کسی چنین می کنند و فرمانده فقط سیگار دود می کند و نظاره‌گر ماجراست ؟!او از دیدن این همه قساوت و خشونت بی دلیل، شوکه می شود و سالهای بحرانی ناشی از تناقضات آموزش های قبلی و واقعیات میدانی را برای رسیدن به حقیقت با همین منوال سپری می کند تا این که پس از بازگشت به امریکا به سازمان مبارزه با نژادپرستی صهیونیزم می پیوندد .تلقینات مواد آموزشی در شبکه مدترس هلیل از دوران کودکی اسرائل را سرزمینی غیرمسکونی قلمداد می کرد که یهودیان از اطراف و اکناف آمده اند و آبادش کرده اند اما مشاهده خانواده های بومی فلسطین و تجمعات ساکنان بومی مرتبط به گذشته های قبل از شکل گیری اسرائیل خانم سیمون را به چالش فکری و شناختی کشیده است . بر خلاف روایت رسمی اسرائیلی و تحریف شده مردمی را می بیند که با مدنیتی آشکار مشغول تجارت، طبابت و غیره هستند .در یک صحنه با دو نفر روبرو می شود که در جایی نشسته اند و خاطرات گذشته و بلایی که اشغالگران بر سر خانوادهاشان آورده اند را واگویه می کنند یکی راهنمای تور گردشگری در رام الله است و دیگری مدیر موسسه سرزمین مقدس ، او می فهمد که واقعیت این سرزمین غیر از تعلیمات صهیونیست ها ست . لابی صهیونیستی و دستگاه رسانه اش سخت علیه این فیلم مستند برآشفته است و از هیچ اتهامی نسبت به آن از جمله یهود ستیزی و سایر ناسزاها به سازندگانش دریغ نکرده است حتی برخی مصاحبه شوندگان درون فیلم را ۷ سال طول کشیده است مجبور به ابراز پشیمانی کردند اما سازندگان دست نوشته کتبی آنان را منتشر کردند که با علم به موضوع فیلم و اهدافش وارد همکاری شده اند . البته محتوای فیلم و بویژه سکانس آخر به خوبی از عهده همه این اتهامات و سوء تبلیغ ها برآمده است آنجا که زنی یهودی ضد صهیونیست برای گروهی از دختران و پسران یهود واقعیت آوارگی قریب به یک میلیون فلسطینی و تخریب ۴۵۰ هزار خانه آنان را در دهه ۴۰ روایت می کند و ادامه که این نکبت و ظلم همچنان ادامه دارد .خصوصا که جنایان شنیع و گسترده صهیونیست ها در این چهار ماه سر درون و خباثت ذاتی و سراسر شر این موجودات به طاهر انسان را برملا ساخته است . تغییر و تحول در نگاه جوانان یهودی و دانشگاهیان امریکایی نسبت به مساله فلسطین هدف مهمی است که این فیلم در تصویر آن موفق بوده است . این فیلم نه تنها به واسطه موضوع مهمش بلکه به خاطر ساخت چند لایه و پیچیده اش جدالی پر شراره برانگیخته است.
18.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بدون تعارف با گچ‌کاری که نتوانست در راهپیمایی ۲۲بهمن شرکت کند!
🥀سعدیا دیگر بنی‌ آدم برادر نیستند 🖊افشین علا (بهمن ۱۴۰۲) سعدیا دیگر بنی‌ آدم برادر نیستند جملگی اعضای یک اندام و پیکر نیستند عضوهای بی‌ شماری را به درد آورده چرخ عضوهای دیگر امّا یار و یاور نیستند کودک چشم‌ آبیِ غرب و سیه‌ چشمِ عرب در نگاه غربیان با هم برابر نیستند شاید اطفالی که اکنون در فلسطین زنده‌ اند تا رسد شعرم به این مصراع، دیگر نیستند از نگاه غربیان انگار در مشرق‌ زمین مادرانِ داغِ کودک‌ دیده، مادر نیستند نزد آنانی که می‌ گریند در سوگِ سگان صحنه‌ های قتل‌ انسان، گریه‌ آور نیستند کاش بی‌بی‌سی سؤال از باربی‌ سازان کند؛ این عروسک‌ ها که می‌ سوزند، دختر نیستند؟ ای نتانیاهو! اگر مردی تو با مردان بجنگ گرچه اسرائیلیان از دَم، مذکّر نیستند بی‌ مروّت! کودکند اینها نه مردان حماس خانه‌ اند اینها که شد ویرانه، سنگر نیستند کودکان هر چند بسیارند در ویرانه‌ ها ساقه‌ های تُردِ ریحانند، لشکر نیستند خادمانِ کعبه سرگرمند در کاباره‌ ها؟ یا که اهل جنگ، جز با رقص خنجر نیستند؟ بار دیگر خو گرفت این قوم با دختر کُشی؟ یا که غیرت داده از کف، یا دلاور نیستند؟ پشته‌ ها از کشته‌ ها پیداست، دنیا کور نیست؟ آسمان از ناله‌ پر شد، گوش‌ ها کر نیستند؟ تا به کِی کودک‌ کُشی در غزّه؟ آیا غربیان در هراس از انتقام اهل خاور نیستند؟!
🌹نهران ، شهرک قائم صبحگاه اول اسفند ۱۴۰۲ . ✅سفید بخت باشید و عاقبت به خیر !
✅ رسانه (۱) :امروز سفر سه ساعته به دنیای رسانه در «نمایشگاه رسانه های ایران »در محل مصلای بزرگ امام خمینی ره داشتم . اولین غرفه مربوط به تلویزیون المسیره یمن بود . می گفت در کشورهای جبهه مقاومت و برخی کشورهای دیگر خبرنگار دارد . اولویت اول خود را حمایت از مردم فلسطین می دانست و ایستادگی در برابر استکبار .