5.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خدا قوت به همه کارگران و مهندسان و کارکنان غیرت مند ماشین سازی اراک ❤️🇮🇷
در شرایطی که بیشترین تحریم هارو داریم، چهارمین رآکتور غول پیکر جهان در ایران ساخته میشه و در کرمان نصب میشه!
#ایران_قوی 🇮🇷
#غدیر
#بیست_هشت_صفر
@ghadir_16
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عمرش اونقدر کوتاه بود که فرصت نشد گریه اش تموم شه و چشماش رو ببنده.
به کدامین گناه کشته شدی عزیزم 😭😭
7.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹سرِ هر پاسدار 15هزار ، سرِ کاوه 2میلیون !
♦️خاطره ای شنیدنی از فرمانده لشکر 24 ساله ، شهید "محمود کاوه"
🌹به مناسبت سالروز عروجش در کردستان
🕊شادی روح بلندش صلوات
🇮🇷#غدیر
#بیست_هشت_صفر
@ghadir_16
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی تو بازرسی ها بهتون میگن گوشی تون نشون بدید دلیلش اینه...
اونوقت هی با این بنده خداهای بازرسی حرم و جاهای دیگه یکه به دو میکنید!
🇮🇷#هیات_رزمندگان_اسلام
#اسفندان
https://eitaa.com/heyat1403
کامل - هفتاد روز.pdf
20.77M
🔰کتاب «۷۰ روز» منتشر شد
🔹نسخه الکترونیکی کتاب «۷۰ روز» منتشر شد.
🔹این کتاب حاوی گزارشهای متعددی از خدمات و دستاوردهای دولتی است که رهبر انقلاب اسلامی در آخرین دیدار با اعضای آن، لقب دولت کار و امید به آن دادند و از رئیسجمهور شهید به رئیسجمهور الگو یاد کردند.
#دولتـمردمی
#غدیر
#بیست_هشت_صفر
@ghadir_16
ساعت کار ادارات از نیمه شهریور به حالت عادی باز میگردد
🔹 سخنگوی صنعت برق: براساس مصوبه هیات وزیران مبنی بر تغییر ساعت کاری ادارات که به منظور مدیریت مصرف برق از ۱۵ خرداد اجرایی شده بود، در نیمه شهریور به حالت سابق بازمیگردد.
┄#غدیر
#بیست_هشت_صفر
@ghadir_16
5.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🇵🇸
﷽
🎥 #استوری_موشن | امام موسی صدر: من حسینیه را حسينيه نمی دانم مگر اینکه دلاورانه را برای نبرد با دشمن اسرائیلی فارغالتحصیل کند.
🍃🌹🍃
#روشنگری | #فروپاشی_اسرائیل
#غدیر
#بیست_هشت_صفر
@ghadir_16
گزارش نهایی هیئتعالی بررسی ابعاد و علل وقوع سانحۀ بالگرد حامل رئیسجمهور شهید و همراهان
🔹ستاد کل نیروهای مسلح: با تلاش شبانهروزی هیئتی متشکل از کارشناسان خبره و متخصص لشکری و کشوری، ابعاد فنی، مهندسی، الکترونیکی و شرایط ناوبری بالگرد سانحهدیده رئیسجمهور شهید بررسی دقیق و کارشناسی شد که نتایج آن به شرح زیر اعلام میگردد:
🔸۱. کلیۀ اسناد و مدارک مربوط به تعمیر و نگهداری بالگرد از زمان خریداری و بهکارگیری تا قبل از زمان وقوع سانحه، شامل تعمیرات اساسی، تعویض قطعات اصلی و مهم مورد بررسی قرار گرفت که تمام اقدامات برابر استانداردهای تعریفشده صورت گرفته است.
🔸۲. اسناد و مدارک مربوط به تعمیرات ۴ سال اخیر بالگرد یادشده که در شرکت پنها (شرکت پشتیبانی و نوسازی هواپیمایی ایران) موجود میباشد نیز بررسی کارشناسی و بازبینی شد و هیچگونه مشکلی در روند اقدامات صورت گرفته مشاهده نگردید.
🔸۳. گزارش اسناد و مکاتبات مربوط به انجام مأموریت از زمان درخواست بالگرد از سوی دفتر ریاستجمهوری از آشیانۀ جمهوری اسلامی ایران، واگذاری بالگرد، تعریف نحوۀ انجام مأموریت و اعزام بالگرد از تهران به تبریز، استقرار در فرودگاه تبریز، سوختگیری، مراقبت از بالگردها، نحوۀ شروع و ادامه مأموریت پرواز مقامات به محلهای تعیینشده دریافت شد که با دستورالعملها، ابلاغیهها و آییننامهها، ضوابط، مقررات و استانداردهای لازم انطباق داشته است.
🔸۴. نقشههای پروازی از تبریز به پل آغبند، سد قیزقلعهسی و از آنجا بهسمت پالایشگاه تبریز بررسی کارشناسی دقیق شد و مشخص گردید که بالگرد در مسیر پیشبینیشده بوده و از مسیر تعیین شده خارج نشده است.
🔸۵. رایانۀ دستی همراه خلبان بالگرد سانحهدیده (آیپد) از طریق کارشناسان متخصص و خبره احیا شد که نشاندهندۀ صحت اطلاعات مسیر پروازی بالگرد از ابتدای شروع پرواز از تبریز به مقصد سد قیزقلعهسی و از آن نقطه به هنگام برگشت تا زمان وقوع سانحه منطبق با مسیر از قبل تعیینشده بوده است.
🔸۶. قطعات و سامانههای باقیمانده از بالگرد سانحه دیده (موتورها، سامانههای انتقال قدرت و سوخترسان، تجهیزات الکترونیکی، الکترواویونیکی) توسط کارشناسان و متخصصان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در آزمایشگاههای تخصصی آزمایش شد و هیچگونه عیوبی مبنی بر دخالت در سقوط بالگرد وجود نداشت.
🔸۷. گزارشهای سازمان هواشناسی (هوای حاضر، پیشبینی و اخطارهای وضعیتهای جوی ناپایدار) از روز قبل و روز حادثه بررسی کارشناسی شد که با شرایط بهوجود آمده در روز سانحه انطباق داشته است.
🔸۸. اطلاعات سامانۀ ضبط صدای داخل کابین (CVR) و ضبط اطلاعات پروازی در سامانه FDR بالگرد همراه دسته پروازی (میل۱۷۱) پیادهسازی و بررسی شد که در سامانۀ یادشده هیچگونه پیام و اعلام وضعیت اضطراری از سوی خلبان بالگرد سانحهدیده اعلام نشده است.
🔸۹. برابر گزارش بررسی کمیتۀ فنی پزشکی قانونی در نتایج آزمایشات سمشناسی و آسیبشناسی روی پیکر مطهر شهدا، هیچ مورد مشکوکی اعلام نشده است.
🔸۱۰. قطعات و سامانههای بالگرد بررسی کارشناسی شده و علائمی مبنی بر خرابکاری در قطعات و سامانهها وجود نداشته است.
🔸۱۱. احتمال هدفقرارگرفتن بالگرد با سامانههای آفندی و پدافندی، جنگ الکترونیک و ایجاد میدان مغناطیسی و لیزر مورد بررسی کارشناسی و تخصصی قرار گرفته و هرگونه دخالت موارد یادشده در بروز سانحه منتفی اعلام میگردد.
نتیجۀ نهایی:
🔹با عنایت به موارد ۱۱گانه پیشگفته و بررسیهای دقیق کارشناسی و تخصصی و آزمایشات متعدد و نتایج حاصله از آن، نظر نهایی هیئتعالی کارشناسی ستاد کل نیروهای مسلح به شرح زیر بیان میگردد:
🔸علت اصلی سقوط بالگرد، شرایط پیچیدۀ اقلیمی و جوی منطقه در فصل بهار در بهوجود آمدن ناگهانی تودۀ غلیظ مه و متراکم بالارونده بهسمت ارتفاع و برخورد بالگرد با کوه تشخیص داده شد.
#غدیر
#بیست_هشت_صفر
@ghadir_16