♦️عزیزان من، علاج مشکلات کشور در گرو...🔻
▪️توکل به خداوند متعال
▫️جوشیدن اراده
▪️استقامت از درون ملت
▫️عزم راسخ
▪️ایستادگی
▫️بصیرت
▪️اعتمادبهنفس قوی
▫️و ترویج روحیهی انقلابیگری است.
۱۳۹۵/۸/۱۲
@nasimemarefat
♻️ گلابی جدید برجام رسید/ وزیر نفت و سه معاونش هم تحریم شدند
🔹 رهبر انقلاب : گفتیم به طرف مقابل اعتماد نکنید، به لبخند او فریب نخورید، به وعده نقد که میدهد (نه عمل نقد) اعتماد نکنید، وقتی خرش از پل گذشت، به ریش شما میخندد! اینقدر اینها وقیحند. (۲۰ فروردین ۹۴)
#خسارت_محض
@nasimemarefat
اخلاق سیاسی در کلام مقام معظم رهبری
سلوک سیاسی امیرالمؤمنین از سلوک معنوی و اخلاقی او جدا نیست؛ سیاست امیرالمؤمنین هم، آمیختهی با معنویت است، آمیختهی با اخلاق است، اصلاً منشأ گرفتهی از معنویت علی و اخلاق اوست. سیاست اگر از اخلاق سرچشمه بگیرد، از معنویت سیراب بشود، برای مردمی که مواجه با آن سیاستند، وسیلهی کمال است، راه بهشت است؛ اما اگر سیاست از اخلاق جدا شد، از معنویت جدا شد، آن وقت سیاستورزی میشود؛ یک وسیلهای برای کسب قدرت، به هر قیمت؛ برای کسب ثروت، برای پیش بردن کار خود در دنیا. این سیاست میشود آفت؛ برای خود سیاستورز هم آفت است، برای مردمی هم که در عرصهی زندگی آنها این سیاست ورزیده میشود هم آفت است.
امیرالمؤمنین این حکومتی را که در آن سه جنگِ مفصل نظامی با هزارها کشته اتفاق افتاد - شما در نهج البلاغه نگاه کنید - با تعبیراتی معرفی میکند که نشاندهندهی تحقیر او نسبت به این حکومت است. یک وقت او را - در خطاب به ابنعباس - از بند کفش کهنهی وصلهزدهی خود بیارزشتر معرفی میکند. یکجا دربارهی همین حکومت میفرماید: «لألفیتم دنیاکم هذه ازهد عندی من عفطة عنز»؛ آن رطوبتی که از عطسهی یک بزغاله حاصل میشود چقدر ارزش رطوبتی و حیاتی دارد؟ هیچ. میفرماید: این حکومت، این قدرت، نشستن بر این اریکه برای علی، از این کمتر و کماهمیتتر است. یک جا در همان خطبه برای اینکه چرا این حکومت را قبول کرد، استدلال میکند: «لو لا حضور الحاضر و قیام الحجّة بوجود النّاصر»؛ دیدم مردم آمدند، اصرار میکنند، نصرت خودشان را عرضه میکنند، قبول کردم. باز در مقام استدلال: «و ما اخذ اللَّه علی العلماء ان لایقارّوا علی کظّة ظالم و لا سغب مظلوم»؛ میفرماید: خدای متعال بر عالمان، بر دانایان عالم، تکلیف معین کرده است که بر سیری ظالم و تهیدستی و گرسنگی مظلوم صبر نکنند، تحمل نکنند. اینهاست چیزهائی که امیرالمؤمنین را به سمت حکومت میکشاند، یا در مقابل کسانی که علیه او بغی میکنند، به مقاومت، به ایستادگی، به حتّی جنگ نظامی میکشاند؛ والّا حکومت برای امیرالمؤمنین ارزشی ندارد.
در این سیاستورزی، امیرالمؤمنین یکی از خصوصیاتش این است: از مکر و فریب دور است. در یک جملهای از حضرت نقل شده که: «لو لا التّقی لکنت ادهی العرب»؛ اگر تقوا دست و پای مرا نمیبست، از همهی آحاد و مکاران عرب، مکر و حیله را بهتر بلد بودم. یک جای دیگر در مقام مقایسهی معاویه با خودش - چون معاویه به دهاء و مکر در حکومت معروف بود - به حسب آنچه که نقل شده، فرمود: «واللَّه ما معاویة بأدهی منّی»؛ معاویه از من زرنگتر نیست. منتها علی چه کند؟ وقتی بنای بر رعایت تقوا و رعایت اخلاق دارد، دست و زبانش بسته است. روش امیرالمؤمنین این است. تقوا که نبود، دست و زبان انسان باز است، میتواند همه چیز بگوید، خلاف واقع میتواند بگوید، تهمت میتواند بزند، دروغ به مردم میتواند بگوید، نقض تعهدات میتواند بکند، دلبستگی به دشمنانِ صراط مستقیم میتواند پیدا کند. وقتی تقوا نبود، اینجوری است. امیرالمؤمنین میفرماید: من سیاست را با تقوا انتخاب کردم، با تقوا اختیار کردم؛ این است که در روش امیرالمؤمنین، مکاری و حیلهگری و کارهای کثیف و این چیزها وجود ندارد؛ پاکیزه است.
یکی از خطرهای جدائی دین از سیاست که عدهای آن را همیشه در دنیای اسلام ترویج میکردند - در کشور ما هم بود، امروز هم متأسفانه بعضی نغمههائی را در جدائی دین از سیاست بلند میکنند - همین است که وقتی سیاست از دین جدا شد، از اخلاق جدا خواهد شد، از معنویت جدا خواهد شد. در نظامهای سکولار و بیرابطهی با دین، اخلاق در اغلب نزدیک به همهی موارد، از بین رفته است. حالا یک وقت استثنائاً در جائی یک عمل اخلاقی دیده بشود، این ممکن است؛ استثناء است. وقتی دین از سیاست جدا شد، سیاست میشود غیر اخلاقی، مبنی بر همهی محاسبات مادی و نفعطلبانه. سلوک سیاسی امیرالمؤمنین بر پایهی معنویت است و از سلوک معنوی او جدا نیست.
خطبههای نماز جمعهی تهران1388/06/20
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت لایحه پیشنهادی دولت فرانسه در مورد محدودسازی فعالیتهای اسلامی و اسلام زدایی بیانیهای صادر کرد.
بسمالله الرحمن الرحیم
سخنان اسلام ستیزانه اخیر رئیسجمهور فرانسه، سخنانی مغرضانه و مملو از وارونهسازیها از واقعیت و تحریف دین مبین اسلام با سیاست نفرت پراکنی است.مکرون بهجای آنکه عمق فجایع و آسیبهای حقیقی جامعه فرانسه را بشناسد و در آن تأمل کند تیر کینه خود را به سمت اسلام نشانه گرفته است و دم از مبارزه با جداییخواهی اسلامی میزند.جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن هرگونه اقدام دین ستیزانه و ضد اسلامی، جوامع غربی را به بازگشت به مذهب و معنویت دعوت میکند و اعلام میدارد: دین مبین اسلام و مذهب برگرفته از تعالیم الهی انبیاء عظام و ائمه معصومین(ع) دینی فطری و جامع است که به آبادی دنیا و آخرت توجه دارد و در مبارزه با افراطگرایی و تروریسم، پرچمداری میکند.اسلام آمریکایی مولود اندیشکده های صهیونیستی که با دلارها و یوروهای اهدایی دولتهای غربی و وابستگانش تئوریزه شده و اکنون بهعنوان چهره حقیقی اسلام در رسانههای استکباری معرفی میشوند، امروز منشأ حقیقی افراطگرایی در کشورهای اروپایی است. تلاش فرانسه برای حذف، طرد و یا حتی تغییر و تعدیل اندیشههای اسلامی ناکام خواهد ماند و همانگونه که مقام معظم رهبری در نامه به جوانان کشورهای غربی فرمودند، جوانان حقیقتجو، اسلام را بهدور از کلیشهها و تصویرسازیها جستجو خواهند کرد و حقیقت آن را خواهند شناخت.مشکلی که فرانسه و دیگر جوامع غربی را به ابتذال و بنبست کشیده، اندیشه لائیسیته و سکولاریسم است که بنای جدا کردن دین و معنویت از زندگی بشر دارد.فرانسه در گردابهای خودساختهاش سرگردان شده و حال نابخردانه راه رفع مشکلاتش را در تحکیم لائیسیته و اسلامستیزی جستجو میکند و در بازی با کلمات، تروریسم را اسلامی میخواند و در مبارزه با آن بر طبل باطل میکوبد.دولتی که مست از بوی دلارهای نفتی، پیوند خود را با مروجان خشونت تکفیری و وهابیت محکم میکرد و ریشههای تروریسم را با خون مظلومان سوری، یمنی و عراقی آبیاری کرده، حالا چگونه مدعی مبارزه با افراطگرایی شده است. ترور و تروریسم محکوم است اما ادعاهای مکرون چیزی جز فرافکنی و سیاستبازی نیست.ما به شدت اظهارات مغرضانه و نژادپرستانه رئیسجمهور فرانسه را که احساسات حدود دو میلیارد مسلمان را جریحهدار میکند، محکوم میکنیم و معیارهای دوگانهی غرب در برخورد با تروریسم و افراطگرایی را ریشه اصلی مشکلات میدانیم. اسلام ناب محمدی، گرهگشا و رهنماست و چراغ راهی برای عبور از بحرانها است؛ و چگونه میتوان دین و معنویت را مانع راه و بحرانساز معرفی کرد.اندیشمندان و عالمان باید برنامهای برای ایجاد بنیانهای یک تعامل صحیح و شرافتمندانه میان ادیان آسمانی ارائه کنند. اینگونه اظهارات غیر متمدنانه و نفرت پراکنانه در مورد اسلام منجر به تشکیل گروههای نژادپرست و گسترش خشونتهای خونین و کینهتوزی علیه مسلمانان میشود و هتاکی و اهانت به مقدسات را در پی خواهد داشت. باید بهدور از اقدامات تزویر آلود سیاسی در مجامع و نشست های علمی، دین و معنویت را برای رفع مشکلات اجتماعی جوامع، وارد میدان کرد و از جهالتهای اسلام ستیزانه نجات داد.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
*پشت پای روحانی و نوبخت به قانون احداث پتروپالایشگاهها
در صورت اصرار حسن روحانی و محمدباقر نوبخت با تنفس خوراک پتروپالایشگاهها این دومین ضربه مهلکی است که بر پیکره قانون ساخت پتروپالایشگاهها زده میشود، موضوعی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و حتی اجازه استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای تنفس خوراک توسط ایشان صادر شده است. حال سوال اساسی از دولت محترم این است که مجریان بخش خصوصی که برای احداث پتروپالایشگاهها اقدام کردهاند تا چه زمانی باید تاوان اقدامات غیرکارشناسی دولتمردان را از جیب خود پرداخت کنند؟
آیا فرصتسوزی دولت در تامین مالی طرحها در دوران طلایی بورس کافی نبود که حالا بحث مخالفت با اعطای تنفس خوراک نیز مطرح شده است؟ در واقع این مخالفتهای غیرکارشناسی نتیجهای جز ایجاد تردید در متقاضیان احداث پتروپالایشگاهها نداشته و باعث تاخیر در شروع پروژهها میشود و هماکنون نیز آنها را در بلاتکلیفی قرار داده است.
نکته جالب توجه اینکه خبر مخالفت هیئت امنای صندوق توسعه ملی با تنفس خوراک پتروپالایشگاهها درست در زمانی منتشر شد که اخبار مربوط به رکوردشکنی تاریخی بورس انرژی در فروش بیش از یک میلیارد دلار بنزین مطرح شده است. درحالیکه در حال حاضر صادرات بنزین یکی از راههای نجات کشور از بحران ارزی است پشت پا زدن به قانون پتروپالایشگاهها امری منطقی نیست و لازم است متولیان امر بیشتر درباره این مسائل دقت کنند.
با فروش یک میلیارد دلاری بنزین تنها در یک روز دیگر بر همه موافقین و مخالفین سیاست توسعه زنجیره ارزش ثابت شده است که ساخت پتروپالایشگاه حلقه اول دستیابی به ارزش افزوده پایدار در صنعت نفت و پتروشیمی است. حال باید منتظر ماند که شخص رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه چگونه اشتباه خود را جبران کرده و از این سیاست حمایت میکنند؟ پیشنهاد میشود برگزاری مجدد جلسه هیئت امنای صندوق توسعه ملی در اسرع وقت و پیگیری این موضوع در دستور کار قرار گیرد تا بیش از این در مسیر اجرای قانون حمایت از صنایع پاییندستی تعلل ایجاد نشود.
۷۰ صادرکننده کارتن خواب کجا هستند؟
۷۰ صادرکننده کارتن خواب کجا هستند؟
رییس کل بانک مرکزی، هفته قبل در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خبر از وجود ۷۰ صادرکننده کارتن خواب داد؛ خبری که گویا به هیچ عنوان به مذاق بخش خصوصی خوش نیامده است.
به گزارش ایسنا، پس از حواشی و اختلاف نظرهای بخش خصوصی و بانک مرکزی در ماههای گذشته به نظر میرسید حضور همتی در جلسه شورای گفت و گو میتواند لااقل بخشی از این اختلافات را کمرنگ کند اما آمار جدیدی که رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد، خود باعث شده که مسائل اختلاف برانگیز جدید شکل گیرد.
همتی در آن جلسه اعلام کرد که نام حدود ۲۵۰ صادرکنندهای که هیچ ارزی به کشور بازنگرداندهاند را به قوه قضاییه تحویل داده و آنچه که عجیب است، وجود ۷۰ کارتن خواب در میان این صادرکنندگان است. این موضوع در روزهای گذشته حواشی و واکنشهای فراوانی را به همراه داشته و اعضای مختلف اتاق نسبت به آن واکنش نشان دادند.
پس از این واکنشها حالا نوبت به پیگیری رسمی ماجرا از سوی مقامات بخش خصوصی رسیده است. غلامحسین شافعی در نامهای به همتی از او خواسته نام و مشخصات این کارتن خوابها را در اختیار اتاق بازرگانی قرار دهد. در بخشی از نامه او آمده: این موضوع توسط جنابعالی در محافل دیگر نیز مطرح شده است؛ لذا به منظور شفاف سازی و بررسی چگونگی امر در اتاقهای بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور و همچنین سازمانهای صنعت معدن و تجارت سراسر کشور در صدور کارت بازرگانی و اعلام واقعیتهای به دست آمده به مراجع مربوطه تقاضا دارد دستور فرمایید مشخصات کامل ۲۵۰ صادرکننده خاصه ۷۰ صادر کننده به گفته جنابعالی کارتن خواب را با ذکر شماره کارت بازرگانی میزان صادرات و تاریخ صادرات آنها هر چه سریعتر در اختیار اتاق ایران قرار دهند.
اتاق بازرگانی تهران نیز در متنی جداگانه، خواستار شفاف سازی در این زمینه شده است. در متن اطلاعیه تند اتاق بازرگانی تهران آمده است:
« در ایامی که ایران عزیز در معرض ناعادلانهترین تحریمهای اقتصادی دشمن واقع شده و فعالان اقتصادی به مثابه سربازان خط مقدم جبهه اقتصاد، در حال جهاد با هدف رفع تنگناهای ناشی از اعمال این محدودیتها هستند، متاسفانه برخی از مسئولان اقتصادی با برداشت نادرست از شرایط موجود و احتمالاً به منظور پوشاندن ناکارآمدی فردی و سیستمی و توجیه عدم ایفای مسئولیتهای خود، فرافکنی کرده و موضوعات حاشیهای و غیردقیقی را نظیر صدور کارت بازرگانی برای اشخاص فاقد صلاحیت مطرح و حتی عنوان «کارتن خواب» را برای دارندگان کارت بازرگانی استفاده میکنند. متاسفانه، این مسئولان برآنند تا ضمن هجمه به بزرگترین و قدیمیترین نهاد بخش خصوصی که هم از جنبه مدنی و هم از حیث اعتباری دارای اصالتی تاریخی است، عامل عدم توانایی در تامین نیاز ارزی کشور را تجار خدومی معرفی کنند که تمام دارایی و اندوخته مادی و معنوی خود را برای تامین معاش و رفاه مردم به کار گرفتهاند.
اعلام وجود ۷۰ نفر «کارتن خواب» دارای کارت بازرگانی در میان بیش از ۴۰ هزار نفر فعال اقتصادی عضو اتاقهای بازرگانی در سراسر کشور (کمتر از ۰.۲ درصد دارندگان کارت بازرگانی) به فرض اثبات صحت موضوع، برداشتی غلط و نادرست از فرآیندی است که طی آن با اجرای دقیق بندهای ۲ و ۳ ماده ۱۰ آییننامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و پس از تائید وزارت صمت، کارت بازرگانی برای اشخاصی که مدارک آنها کامل بوده، صادر میشود و فعالان اقتصادی دارای کارت، با نظارت نهادهای ناظر در بخشهای مختلف دولت و حاکمیت، امکان تجارت بینالمللی را کسب میکنند.
توجه به این نکته اساسی ضروری است که اتاق بازرگانی تهران مکرراً و موکداً ضمن توصیه به مقامات دولت محترم در احتراز از تدوین و اجرای سیاستهای رانتزا، با مکاتبات پیاپی از مقامات ارزی بانک مرکزی درخواست کرده است تا با توجه به دسترسی به بانکهای اطلاعاتی موجود، از بازگشت ارز حاصل از صادرات شمار معدودی از تجار که فاقد رفتار شفاف هستند، یقین حاصل کند. (اسناد مکاتبات جهت تنویر افکار عمومی قابل انتشار است).
رفع نقیصهای که امروز بانک مرکزی را در ایفای ماموریت حساس و خطیر خود با دشواری مواجه کرده، نه با تشویش اذهان عمومی و تعمیم عملکرد جزو ناچیزی از فعالان اقتصادی به کل جامعه تجاری و صنعتی، بلکه با بازنگری و اصلاح سیاستهای جاری و سود بردن از راهنماییها و پیشنهادات مشفقانه بخش خصوصی، ممکن و میسر است.
تعیین دوره چهارماهه جهت بازگرداندن ارز حاصل از صادرات، اجبار صادرکنندگان به فروش ارز مذکور به معدودی از واحدهای صرافی، ایجاد زمینه توزیع رانت کارمزد دو درصدی و همچنین تالی فاسد مرتبط با آن، اختلاف غیرقابل توجیه نرخ ارز نیمایی و آزاد و ..... عمده مواردی است که موجب تاخیردر بازگشت ارز صادراتی به کشور میشود.
یك مقام مسئول در پلیس فتا: افرادی با نام "مومو " دوستان خود را اذیت میکنند
سرهنگ رجبی در رادیو گفت و گو مطرح کرد: آنچه درباره مومو در داخل کشور میدانیم این است که گروهی همسال برای هم مزاحمت ایجاد میکردند و انگیزه بیشتر آنها شوخی و سرگرمی و هدف برخی از آنها اذیت و آزار بوده است.به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت و گو؛ سرهنگ علی محمد رجبی با حضور در برنامه " ترنج " به موضوع چالش مومو و دلواپسی والدین پرداخت و عنوان کرد: آنچه درباره مومو در داخل کشور میدانیم این است که گروهی همسال برای هم مزاحمت ایجاد میکردند و انگیزه بیشتر آنها شوخی و سرگرمی و هدف برخی از آنها اذیت و آزار بوده است بنابراین نمیتوان عنوان " چالش " را برای آن درنظر گرفت.وی افزود: این موضوع از سال 2018 در فیس بوک و در برخی از کشورهای دنیا آغاز شده و گسترش یافته است و اصل ماجرا ایجاد چالش نبوده است اما چیزی که موجب ترس میشود گروه هدف این موضوع است که با موضوع آشنایی ندارد و از سواد رسانهای و درک کاملی درباره آن برخوردار نیست.
رئیس مرکز تشخیص پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا تاکید کرد: نگرانی درباره این چالش به این دلیل افزایش مییابد که بنا بر شرایط فعلی، کودکان و نوجوانان به صورت اجباری برای آموزش به فضای مجازی کنترل نشده کشیده شدهاند. گرچه برخی از مدارس و آموزگاران از برنامه شاد استفاده میکنند اما بخش بزرگی از بار آموزش مجازی در نرم افزار واتسپ رخ میدهد.
سرهنگ رجبی با بیان این که افرادی در ایران با استفاده از نام " مومو " اقدام به آزار و اذیت کودکان میکردند، از دستگیری یک گروه 6نفری در بندرعباس خبر داد که برای دوستان همسن خود در دبیرستان ایجاد ترس و وحشت کرده بودند.وی در ادامه برنامه ترنج رادیو گفت و گو اظهار کرد: در استان فارس و شهر شیراز 10 مورد مشابه شناسایی شد که با این روش، اقدام به آزار دوستان و آشنایان خود کرده بودند.این مقام مسئول در پلیس فتا به نقش والدین در این باره اشاره کرد و گفت: پدر و مادرها در مرحله نخست نباید نگران باشند و خونسردی خود را حفظ کنند چرا که " مومو " تا امروز نه عامل خودکشی بوده است و نه آسیبی به هیچ کودکی در دنیا رسانده است.
سرهنگ رجبی تاکید کرد: والدین نباید نگرانی خود را به داخل خانواده گسترش دهند چرا که سبب انتقال این حس به فرزندان خود میشوند و این کانون آرامش بخش را دچار مشکل میکنند.وی با تاکید بر این که دریافت یک پیام از کاربری بانام "مومو " خطری برای افراد ندارد، اظهار کرد: گاهی یک پیام برای شما ارسال میشود که برخی از جزییات زندگی مانند محله و... را عنوان میکند. این دست پیامها به معنای دسترسی کامل به اطلاعات شما نیست، ممکن است شخصی از نزدیکان، اطلاعات را در اختیار دیگران گذاشته باشد.
رئیس مرکز تشخیص پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا گفت: بهتر است بلافاصله پس از ارسال چنین پیامهایی، حساب کاربری مورد نظر را بلاک کنید. گاهی برخی از افراد مصرانه به دنبال آزار و اذیت شما هستند، در این موارد به سایت پلیس فتا مراجعه کنید یا با شماره 096380 تماس بگیرند و از راهنماییهای پلیس بهره ببرند.