سقراط را دیدند 😅
گوشه عزلت گزیده و انگشت حیرت به دهان کشیده🤔🤔
پرسیدند: یا شیخ! غمت مباد😑
اسباب این پریشان احوالی چیست؟😁
گفت: در عجبم از کردار این روزگار...
که #حسن_عباسی به بند میرود و حسین فریدون از هفت دولت آزاد!
ناموسا چه وضعشه😐🔫🤔
امیرالمومنین امام على عليه السلام:
هركه اخلاقش بد باشد، روزى اش تنگ شود،
و هركه خوش خوی باشد، روزى اش گشاده گردد
غرر الحكم، #حدیث 8023 و 8024
📌 #خبر_ویژه
🔹توهین و تهمتهای دولت به منتقدان چند سال حکم دارد؟!
🔸دکتر #حسن_عباسی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه اما به اتهام توهین به روحانی و یکی از وزرا به 7 ماه حبس محکوم شد.
وکیل حسن عباسی از ابلاغ این حکم قطعی به عباسی خبر داد.
سال 1395 دفتر ریاست جمهوری تحت دو عنوان «نشر اکاذیب» و «توهین به مسئولین» از حسن عباسی شکایت کرد.
وی از اتهام نشر اکاذیب برائت گرفت اما در اتهام توهین مجرم شناخته شد.
ظاهرا اتهام نشر اکاذیب که عباسی از آن تبرئه شده مربوط به خبر دیدار روحانی با یکی از مقامات صهیونیستی در سالهای دور است.
محکومیت حسن عباسی به اتهام اهانت در حالی است که آقای روحانی ظرف چند سال گذشته، بارها و بارها منتقدان خود را که در میان آنها صاحبنظران و متخصصان رشتههای مختلف هم فراوان دیده میشوند و نقدهای کارشناسی دارند، مورد اهانت و اتهام و افترا قرار داده که خطابهایی نظیر «مزدور، جیببر، بیدین، بزدل، مفسد، متوهم، بیشناسنامه، کاسب تحریم، کودک، عصر حجری و...» از آن جمله است و پرسش این است که اگر به سیاق حکم صادره برای حسن عباسی، قرار باشد برای آقای روحانی نیز حکم قضایی صادر شود، این حکم باید چند سال باشد؟!
http://kayhan.ir/fa/news/144646
روزنامه کیهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 «غیبت نکن یعنی چی؟! حضرت امیر می فرمایند: پول بده #غیبت بشنو... مسئولین را باید رسوا کرد»
#حاج_آقاقرائتی
💠🔅💠🔅💠🔅💠🔅💠🔅💠
🌸🌸🌸مثل نافهی آهو!🌸🌸🌸
بدن آهو یک قسمتی دارد به اسم نافه.
خون وقتی وارد نافهی آهو میشود، تبدیل به مشک میشود
که عطر بسیار خوشبویی است،
و چقدر قیمت پیدا میکند
و مردم آن را به سر و صورت و جامه خود میکشند.
دستگاه الهی هم درست مثل نافهی آهو است!
یعنی هر کس هر قدر هم که آلوده باشد وقتی به آنجا میرود پاک و معطر میشود،
گذشتهی او اصلاح میشود و تمام بدیهایش به خوبی بدل میشود.
آنجا جایی است که بدیها و گناهان به حسنه و زیبایی و خوبی بدل خواهد شد.
درست مثل آب گلآلودی که به دریا برسد؛
آب آلوده، همین که به دریا رسید پاک و زلال خواهد شد.
«آب بد را چیست درمان؟ باز در جیحون شدن
خوی بد را چیست درمان؟ باز دیدن، روی یار»
🖌 #یادداشت_روز
🔹امید درمانی؛ حرف درست روحانی
#محمد_ایمانی
🔸روانشناسان و روانپزشکان برای تشخیص «معلولیت ذهنی» در افراد، قاعده و معیار روشنی دارند. معیار آنها درباره کم توانی یا ناتوانی ذهنی، «نقص در عملکرد ذهنی، مثل استدلال، حل مسئله، برنامهریزی، تفکر انتزاعی، قضاوت، یادگیری تحصیلی و یادگیری از تجربه» است. معلولیت روحی-روانی به مراتب ناتوانکنندهتر از معلولیت جسمی و ذهنی است. فرد در اینجا با وجود همه ظرفیتها و توانمندیها، مانند افراد ناتوان و محروم از «قدرت استدلال و حل مسئله و برنامهریزی و تجربه اندوزی و عبرت آموزی» رفتار میکند. کشور بزرگ ما به برکت انقلاب اسلامی، دارای ظرفیتهای کم نظیری شده که هرگاه درست به خدمت گرفته شده، معجزههای خیرهکنندهای را رقم زده است. درعین حال بخش بزرگی از همین ظرفیتها و توانمندیها، معطل قفل شدگی ذهنی برخی مدیران است. خود تحریمی و خودزنی از همین جا آغاز میشود.
1- تصور کنید ملت ما دشمن را مانند برخی تکنوکراتها یا تحلیلگران و تئوریپردازان، بزرگ میداشت؛ آیا میتوانست طومار رژیم پهلوی به عنوان ژاندارم آمریکا در منطقه را در هم پیچد و بساط نفوذ و سلطه ایالات متحده را به هم ریزد؟ میتوانست با دست خالی از توپخانه و موشک و هواپیمای به روز، در مقابل لشکر 30 ملیتی صدام سینه سپر کند؟ میتوانست در حالی که سیم خاردار را هم تحریم و دریغ میکردند، ماهواره به فضا بفرستد و موشک دوربرد نقطه زن بسازد و در فناوری نانو و سلولهای بنیادی و هستهای و موشکی تا آنجا پیش رود که اهل فن اروپایی و آمریکایی یا صهیونیستی را به اظهار شگفتی وادارد؟ با معلولیت روحی و روانی میشد حتی به دامنه یکی از این قلهها رسید؛ چه رسد به خود قلهها؟! همه آنها که داعیه نظریه پردازی و سیاستمداری و مدیریت دارند، باید قبل از هر چیز، واجد حداقل قدرت روحی و احساس توانمندی در تراز همین ملت-نظام و نوزایی تمدنی آن باشند. و گرنه حق پیشاهنگی و نسخه پیچی ندارند.
2- از مصادیق ناتوانی و معلولیت روحی، فقدان قدرت تجربه اندوزی و عبرت آموزی است. نگون بختی از سر و کول کسانی بالا میرود که خود را از تجربهها محروم کنند؛ نوعی خودتحریمی و خودمحرومی! امیرمؤمنان علیهالسلام در نامه 78 نهجالبلاغه، مرز دقیقی را میان بدبختی و نیکبختی ترسیم میکنند؛ آنجا که پای «مذاکره و تعامل با دشمن» در میان است. ابوموسی حین مذاکرات حکمیت در جنگ صفین (دومهًْالجندل) نامهای فرستاد و امام در پاسخی عتاب آمیز نوشت «أِنّ الشّقی من حُرِمَ نفع ما اوتی من العقل و التجربهًْ. همانا بدبخت کسی است که از سود عقل و تجربه داده شده به او محروم بماند». براستی ابراز ندامت ابوموسیاشعری پس از آشکار شدن عملیات فریب دشمن، چه سودی برای جبهه حق داشت؟
3- از نشانههای کم توانی روحی بلکه بیماری و آسیبدیدگی آن، «حسن ظن به دشمن» پس از صلح است. حتی اگر دشمن صلح عادلانه را پذیرفت، نباید به دیده خوش خیالی به او نگریست. امیر مومنان(ع) در عهدنامه معروف، بعد از آنکه مالک را سفارش به پذیرش صلح شرافتمندانه میکند، میفرماید...
ادامه مطلب👇
http://kayhan.ir/fa/news/144750
روزنامه کیهان