*🌺🍃الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ عَلیِّ بنِ أَبِی طالِب وَ الْأَئِمَّةِ الْمَعصومیٖن عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ 🍃*
✅✅✅#حجت_براهل_بدعت_قوم_بتريه_تمام
👌👌👌 توجه، توجه، توجه.👌👌👌
√ شیعیان آگاه باشند #شعار_وحدت بهانهٔ تشکیل سقیفه و استمرار آن در طول تاریخ بوده است. (بخش اول)
❶ از ابوبکر سوال شد؛ مگر نمیگفتى ریاست را بر دو نفر هم نباید قبول کرد! پس چطور خودت خلافت را پذیرفتى؟ ابوبکر پاسخ داد؛ چارهاى نداشتم. خَشِیتُ عَلَىٰ اُمّّةِ مُحَمَّدٍ صَلِّى اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّم الْفُرْقَةَ🔥ترسیدم بین امت اسلام #تفرقه ایجاد شود.
√ منابع روایت؛
سیره حلبیة، ج ۳، ص ٤٨٤.
سیره ابن هشام، ج ٤، ص ١٠٤٢.
❷ از ابوسعید خدرى منقول است؛ هنگامى که ابوبکر بر منبر خلافت نشست، نگاهى به جمعیت انداخت و امیرالمؤمنین (علیه السلام) را حاضر ندید. با وساطت انصار، ایشان به مسجد تشریف آوردند. ابوبکر گفت؛🔥ای پسر عمو و داماد پیامبر (صلى الله علیه و آله)، آیا میخواهى بین مسلمانان #تفرقه بیندازى؟
√ منابع؛
سنن بیهقى، ج ۸، ص ۱٤٣.
مستدرک حاکم، ج ٣، ص ٧٦.
تاریخ الاسلام ذهبى، ج ٣، ص ١٠.
السیرة النبویة ابن کثیر، ج ٤، ص ٤٩۵.
❸ ابن عبدربه اندلسى روایت کرده؛ با هجوم عمر بن الخطاب و سپاهیان او به منزل امیرالمؤمنین علی (علیه السلام)، حضرت فاطمه (صلوات الله علیها) فرمودند؛ ای پسر خطاب! آمدهاى خانهٔ ما را به آتش بکشی!🔥عمر پاسخ داد؛ آرى. تا شما نیز آنچه را که امّت پذیرفتهاند، قبول کنید و داخل در #وحدت_مسلمین شوید.
√ منابع؛
الطرائف، ص ۲۳۹.
العقد الفرید، ج ٤، ص ٢٤٢.
اعلام النساء، ج ٤، ص ١١۵.
تاریخ أبی الفداء، ج ۱، ص ١۵٦.
❹ عایشه بنت الشاطى نقل نموده؛🔥صبح روز سقیفه، عمر بن الخطاب قسم یاد میکرد که بالاخره على (علیه السلام) را به بیعت با ابوبکر وادار خواهم کرد، تا فتنهاى پیش نیاید و #وحدت_کلمه_مسلمین مبدّل به تفرقه نگردد.
√ منبع؛
موسوعة آل النبی ع، ص ٦١٤.
❺ از عبد المقصود منقول است؛ با مشورت عمر و معاونین وی🔥اتفاق نظر حاصل شد که آتش بهترین وسیله برای #حفظ_وحدت و برقراری آرامش در جامعه مسلمانان است.
√ منبع؛
الامام علی ع، ج ۱، ص ۱۹۰.
❻ عمر بن الخطاب به منظور جلب نظر جناب عباس، عموی پیامبر (صلی الله علیه و آله) به بیان اهمیت وحدت پرداخته و گفت؛🔥ما نیازى نداشتیم که نزد شما بیآئیم، ولى از طرفی هم دوست نداشتیم بیعتی که مورد #اتفاق_مسلمانان است، از ناحیه شما خدشهدار شود.
√ منابع؛
کتاب سلیم، ج ۲، ص ۵۷٤.
بحار الانوار، ج ۲۸، ص ۲۹۳.
شرح ابى الحدید، ج ۱، ص ۲۱۸.
❼ عبدالله بن زبیر🔥عدهای از سادات را در درّهای محاصره نموده و به سوزاندن آنان فرمان داد. این اقدام او با اعتراض مواجه گشت و برادرش عروة بن زبیر با توجیه مردم، هدف از این زندهسوزی را حفظ #وحدت_کلمه بیان نمود.
√ منبع؛
شرح ابی الحدید، ج ۲۰، ص ۱٤٧.
❽ پس از شهادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها)🔥مردم اقدام به اهانت به امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) نمودند «لِإِرَادَهُ دُخُولَهُ فِیمَا دَخَلَ فِیهِ النَّاسَ» تا او هم آنچه را که مردم پذیرفتهاند، بپذیرد و #وحدت_مسلمین متزلزل نگردد.
√ منبع؛
فتح الباری، ج ۷، ص ۳۸۷.
❾ وقتى عثمان، جناب اباذر را دستگیر کرد، مدام به او پرخاش میکرد و او را دشنام میداد.🔥عثمان به اصحاب گفت؛ به نظر شما با این پیر دروغگو چه کنم؟ او را بزنم و حبس کنم؟ یا به قتل برسانم؟ و یا تبعیدش کنم؟ چراکه او باعث #تفرقه بین مسلمانان شده است.
√ منابع؛
الشافی، ج ٤، ص ٢٩٧.
شرح ابی الحدید، ج ۳، ص ۵٦.
شرح ابی الحدید، ج ۸، ص ۲۵۹.
الفتوح احمد ابن اعثم، ص ۳۷۵.
🌼استخوانی را که حیدر می دهد دست کسی🌼
🌼از طعام سفره اهل سقیفه است پاک تر🌼
*فرج منتقم بسیار نزدیک است اگر بخواهیم*
*🌹🍃اللَّهُـــمَّ عَجّــِـلْ لِوَلیــِـّکَ المَظلومِ الفَرَجْ، السّاعَـة السّاعَـه*
ناز شصت حضرت ابولؤلؤ
*✊اللَّهُمَّ الْعَنْ عُمَر ،ثُمَّ ابابَکرٍ وَعُمَر ،ثُمَّ عُثمانٍ وَعُمَر ،ثـُمَّ مُعاویةَ وَ عُمَر ،ثُمَّ عائِشَةَ وَ حَفصَه وَ عُمَر 🔥 🔥 🔥 🔥*
❌❌❌نکته بسیار مهم: ❌❌❌
هرجا اسم این حرامزاده ها(دشمنان اهل بیت علیهم السلام ) را شنیدید یا خواندید بلافاصله لعنتشان کنید.
در کتاب معتبری که از آوردن اسمش معذورم دیدم که فرموده اند وقتی اسم دشمنان اهل بیت علیهم السلام را بر زبان میاورید ، زبان جنب میشود و غسل جنابتش گفتن لعن است
پس هرجا اسم این ملعون هارا شنیدید و یا خواندید بلافاصله بگویید لعنت الله علیه
اینگونه برای فرج امام زمان دعا کنیم!
«اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ»
خیلی از ما این جمله زیبا را بازگو میکنیم ولی نمیدانیم که این جمله یادگاری از امام صادق علیه السلام است؛ البته جملهٔ آن حضرت دو کلمه دیگر هم اضافه دارد که بهتر است آن دو کلمه
را هم بازگو کنیم و چنین بگوئیم:
اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعافِیَةَ وَ النَّصْرَ
یعنی: «خدایا تو امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را از زندان غیبت آزاد بگردان و هر چه زودتر به او عافیت و یاری عطا کن!»
«عافیت» یعنی چه؟ یعنی بلاها را از آن حضرت دور کن؛ پس از این جمله معلوم میشود که الآن امام مهدی در سختی و بلا گرفتار است و ما باید دعا کنیم که هر چه زودتر آن بلاها و گرفتاری ها از آن حضرت دور شود.
اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعافِیَةَ وَ النَّصْرَ
✍🏻 باعث سرزنش امام زمانتان نشوید!
💎عَنْ هِشَامٍ الْكِنْدِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ إِيَّاكُمْ أَنْ تَعْمَلُوا عَمَلًا يُعَيِّرُونَّا بِهِ فَإِنَّ وَلَدَ السَّوْءِ يُعَيَّرُ وَالِدُهُ بِعَمَلِهِ كُونُوا لِمَنِ انْقَطَعْتُمْ إِلَيْهِ زَيْناً وَ لَا تَكُونُوا عَلَيْهِ شَيْناً
مبادا كارى كنيد كه به سبب آن، ما را سرزنش كنند، چرا که پدر را بخاطر رفتار فرزند بدش سرزنش میکنند
برای کسی که به سوی او منقطع شده اید (امام زمانتان) زینت باشید و باعث ننگ و سرافکندگی او نباشید
📚 کافی (شیخکلینی)، ج۲، ص۲۱۹، ح۱۱
بحار الانوار (علامهمجلسی)، ج۷۲، ص۴۳۱
➖حذف حَيَّ عَلَى خَيْرِ الْعَمَلِ از اذان
🛑مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي عُمَيْرٍ أَنَّهُ سَأَلَ أَبَا الْحَسَنِ (ع) عَنْ حَيَّ عَلَى خَيْرِ الْعَمَلِ لِمَ تُرِكَتْ مِنَ الْأَذَانِ فَقَالَ تُرِيدُ الْعِلَّةَ الظَّاهِرَةَ أَوِ الْبَاطِنَةَ قُلْتُ أُرِيدُهُمَا جَمِيعاً فَقَالَ أَمَّا الْعِلَّةُ الظَّاهِرَةُ فَلِئَلَّا يَدَعَ النَّاسُ الْجِهَادَ اتِّكَالًا عَلَى الصَّلَاةِ وَ أَمَّا الْبَاطِنَةُ فَإِنَّ خَيْرَ الْعَمَلِ الْوَلَايَةُ فَأَرَادَ مَنْ أَمَرَ بِتَرْكِ حَيَّ عَلَى خَيْرِ الْعَمَلِ مِنَ الْأَذَانِ أَلَّا يَقَعَ حثا [حَثٌّ عَلَيْهَا وَ دعا [دُعَاءٌ إِلَيْهَا
🔰 ابن ابی عمیر نقل میکند:
از امام کاظم علیهالسلام سوال کردم: چرا عامه عبارت "حَيَّ عَلَى خَيرِ العَمَل" را از اذان حذف کردند⁉️
حضرت فرمودند:
«علّت ظاهری آن را میخواهی یا علّت باطنی را؟!»
عرض کردم: هر دو را میخواهم.
حضرت فرمودند:
«اما علّت ظاهری این بود که مردم با تکیه و تأکید بر نماز، جهاد را ترک نکنند! و اما علّت باطنی آن این بود که همانا منظور از "خَيرَ العَمَل" (بهترین عمل)، ولایت است؛ پس آن کس که به ترک "حَيَّ عَلَى خَيرِ العَمَل" از اذان دستور داد، قصد داشت که ترغیب و دعوت به ولایت انجام نشود!»
📚 علل الشرائع ، ج۲، ص۳۶۸
✅ لذا بعد از هربار گفتن عبارت حی علی خیر العمل بلافاصله بگویید اللهم العن الجبت و الطاغوت
🛑 #سنی و #مخالفین_ولایت هر #نمازی که بخوانند خدا آنهارا #لعن می کند
⭕️ سَعْدِ بْنِ أَبِي سَعِيدٍ اَلْبَلْخِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ
✅ إِنَّ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِي كُلِّ وَقْتٍ صَلاَةً يُصَلِّيهَا مُصَلِّيهَا أَرْسَلَ اَللَّهُ رَحْمَةً لِعِبَادِهِ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ اَلْمُعْتَقِدِينَ وَ فِي بَعْضِ هَذَا اَلْخَلْقِ يَلْعَنُهُمْ قَالَ جُعِلْتُ فِدَاكَ وَ لِمَ قَالَ بِجُحُودِهِمْ حَقَّنَا وَ تَكْذِيبِهِمْ إِيَّانَا
⭕️ سعيد بن ابى سعيد بلخى مىگويد: از حضرت ابو الحسن الکاظم جل جلاله شنيدم كه مىفرمود:
🔰 خداوند به هنگام هر #نمازى كه نمازگزار به جاى مىآورد #رحمتش را بر بندگان #مؤمن و كسانى كه اعتقاد درست دارند فرو مىفرستد 👈 و بر بعضى از اين مردم زا نيز #لعنت مىفرستد.
راوى مىگويد: گفتم: فدايت شوم، اين لعنت براى چيست؟
فرمود: به سبب اينكه حق ما را #انكار كردند و ما را #دروغگو شمردند.
📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال ج ۱، ص ۲۰۸
#امام_زمان #تبری #لعن
📌بیکران فضائل امیرالمؤمنین علیه السلام
نام حضرت حیدر جل جلاله چراغ زمینیان
هر شیعه ای ز نور رخ حیدر است و بس
این دل همیشه بر در او نوکر است و بس
قال رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله:
إِنَّ لِلشَّمْسِ وَجْهَيْنِ فَوَجْهٌ يُضِيءُ لِأَهْلِ السَّمَاءِ وَ وَجْهٌ يُضِيءُ لِأَهْلِ الْأَرْضِ وَ عَلَى الْوَجْهَيْنِ مِنْهُمَا كِتَابَةٌ ثُمَّ قَالَ أَ تَدْرُونَ مَا تِلْكَ الْكِتَابَةُ قُلْنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ أَعْلَمُ قَالَ الْكِتَابَةُ الَّتِي تَلِي أَهْلَ السَّمَاءِ اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ أَمَّا الْكِتَابَةُ الَّتِي تَلِي أَهْلَ الْأَرْضِ عَلِيٌّ نُورُ الْأَرَضِين
پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله فرمودند:
براى خورشيد دو چهره(دو رو) است؛ با يك چهره اهل آسمان را نور مىدهد با چهره ديگر اهل زمين را و بر هر دو چهرهى خورشيد نوشتهاي می باشد.
بعد فرمود آيا ميدانيد آن نوشته چيست؟
عرض كرديم خدا و رسولش داناتر می باشند.
فرمودند: نوشتهاى كه به طرف اهل آسمان است
«اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ»
یعنی: الله نور آسمان ها و زمین است.
و اما نوشتهاى كه به طرف اهل زمين است
عَلِيٌّ نُورُالْأَرَضِين
يعنى: على نور زمينها است.
📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج27، ص: 10
📚مائة منقبة، منقبت 45، ص: 77
📚 إرشاد القلوب (ديلمي)، ج2، ص: 293
📚مدينة المعاجز،ج2، ص: 406