✖️من بعنوان کسی که رشته کارش تاریخ و مسائل اجتماعی است ادعا میکنم که در تمام این دو قرن گذشته در زیر هیچ قرارداد استعماری، امضای یک آخوند نجفرفته نیست در حالیکه در زیر همه این قراردادهای استعماری، امضای آقای دکتر و آقای مهندس فرنگرفته هست.
این، یک طرف قضیه؛ از طرف دیگر پیشاپیش هر نهضت مترقی ضداستعماری در این کشورها، همواره و بدون استثنا قیافه یک یا چند عالِم راستین اسلامی و بخصوص شیعی، وجود دارد.
سال۱۳۳۹ در فرانسه آقای مشهوری در سخنرانی اش فرمود:
من از اسلام خوشم نمیآید هرجا آخوندی میبینم حالم بهم میخورد...
همآنجا برخاستم و گفتم:
مگر دین «یام یام» است که تو از آن خوشت بیاید یا خوشت نیاید؟ برای رد یا اثبات یک مذهب باید استدلال کرد نه ابراز احساسات شخصی!
دکتر علی شریعتی/کتاب: قاسطین مارقین ناکثین، ص٢۴۱،۲۴۲
✍️دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔰روز نیروی دریایی بر همه دلاورمردان نیروی دریایی مبارک
ـــــــــــــــــــــــ
🇮🇷 کانال انقلابی #قوی_میشویم💪
🔹ایتا:
↩️ارتباط با ادمین👈rahsepar_313
🆔️ @ghavimishavim
┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
- فدایـے سِید علی ام
دوستان حتما گوش کنید و حتما نشر دهید.
مهمترین و کاملترین و در عین حال کوتاهترین کلیپی که تا کنون در مورد آشوبها دیدن این کلیپه.
از دست ندهید.
نشر حداکثری
وقتی شادی منفجر شد ...
🔹وقتی که همه چیز خود را برای غمگین و ناراحت کردن یک ملت گذاشتند،
♦️وقتی دار و ندار حیثیت خود را خرج غمباران کردن مردم نمودند؛
🔹و وقتی دستور دادند که همه باید احساس مصیبت زدگی داشته باشند و کسی حق شادی و خندیدن ندارد؛
♦️طبیعی بود که تمام هیمنه و هیاهوی شان، با یک لبخند شادی معمولی متلاشی شود؛
🔹چه رسد به این که پیروزی افتخار آمیز ملی، بمب شادی را در دل های هشتاد میلیون ایرانی منفجر کند.
♦️وقتی خداوند بخواهد جماعتی خائن به مردم خودشان را رسوا کند، این گونه پس کله شان می زند تا انباشته از معجون توهم، دینامیت زیر اعتبار خود بگذارند؛
🔹و آن وقت با یک انفجار شادی مردم، تمام اعتبارشان با خاک یکسان می شود.
♦️به یاد بیاورید که سازمان متوهم منافقین در تنگه چهار زبر -عملیات مرصاد- چگونه منکوب شد؟!
🔹ضربه ای که جبهه اپوزیسیون، این بار از مُشتی مشنگ و مدعی لیدری و آوانگاردی خورد، کم از ماجرای مرصاد نداشت؛
♦️بس که اصرار کردند خود را مقابل عواطف بی آلایش و غیرت جوشان ملت ایران قرار دهند.
🔹پایمال عواطف و غیرت ملت ایران شدن، نتیجه منطقی چنان رذالتی بود.
محمد ایمانی
⭕️ وقایع دهه ۶۰ اگر بدون تحریف وکم و زیاد برای نسلهای بعد تبیین می شد، براندازها الآن اینقدر گرفتار توهم نبودند.
جمعیتی که در این تصویر هست آن ایام کار راتمام شده می دانستند. باورشان نمیشد با این اردوکشیهای خیابانی حکومت نوپایی که همزمان درگیر جنگ خارجی هم شده سرپا بماند/
این مملکت صاحب دارد،
صاحبش امام زمان (عج)
است حواستان باشد
پشت پرده هماهنگی یانکی ها چه بود؟ / روحیه استکباری آمریکا این بار در نشست خبری
در نشست خبری بازی آمریکا و ایران، اتفاقی عجیب رخ داد.
به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به قطر، طبق برنامه ریزی مسئولان رسانه ای تیم ملی فوتبال آمریکا قرار بود امشب 2 بازیکن این تیم یعنی ریم و زیمرمان در نشست خبری پاسخگوی رسانه ها باشند.
نکته عجیب پیش از شروع این نشست یکی از مسئولان تیم آمریکا از خبرنگاران این کشور خواست از سالن خارج شوند و در یک مورد خاص با هم هماهنگ باشند تا سوال ها و ترتیب آنها به چه شکلی پرسیده شود.
هر چند رسانه های آمریکایی توضیحی به ایرانی ها در مورد صحبت های این مسئول ندادند اما در جریان نشست رسانه ای 2 مدافع یانکی ها اتفاق عجیبی افتاد.
در این نشست مدیر رسانه ای تیم ملی فوتبال آمریکا در شرایطی که ایرانی ها خواستار طرح سوال بودند تا آخرین سوال این نشست به هیچ یک از خبرنگاران ایرانی اجازه سوال کردن نداد و فقط رسانه های آمریکایی سوال می کردند.
این در شرایطی است که چند خبرنگار ایرانی دست خود را برای سوال پرسیدن بالا بردند اما باز هم مدیر رسانه ای تیم آمریکا تمایلی به سوال پرسیدن ایرانی ها نداشت.
در این میان خبرنگار «یاهو» درباره حرکت سیاسی فدراسیون فوتبال آمریکا در خصوص حذف آرم «الله» از پرچم کشورمان پرسید که بازیکنان این کشور در این مورد جواب خاصی ندادند اما در شرایطی که خبرنگار CBS از زیمرمان و ریم در مورد پیامشان برای مردم ایران پرسید، آنها به این سوال پاسخ دادند.
در نهایت آخرین سوال این نشست یک خبرنگار ایرانی از این 2 مدافع پرسید. خبرنگار ایرانی در ابتدا از رفتار عجیب آمریکایی ها انتقاد کرد و گفت: اینجا جام جهانی است نه لیگ MLS (لیگ حرفه ای آمریکا) !
اغتشاشگران شکارچی هستند و نظام را شکار میکنند!
محمدرضا تاجیک، تئوریسین چپ و فردی که در طول 70 روز اخیر آشکارا از اغتشاش و اغتشاشگران حمایت کرده، اخیراً نیز طی یادداشتی در روزنامه اعتماد که با تیتر "همیشه چنین خواهد بود" منتشر شد، نوشته است: امروز، جامعه ما با پدیدهای رخدادگون (پدیدهای غیرقابل پیشبینی که از هیچکجا و همهکجا میآید) مواجه است. در گستره مواجهه با این رخداد، آنچه به نمایش درآمده، نشانهها و رهنشانههایی هستند که تدبیرگران و اهالی منزل ما، در مسیر تاریخی خود ندیدهاند و از کنارشان -بیآنکه از گوهر یادآورندگی، نمایندگی و پیشگویی آنان نصیبی ببرند- سهل و بیخیال گذشتهاند. لذا امروز، حال و احوال تدبیرگران ما مثل حال و حالت شکاری میماند که از شکارچی خود ایده و تصویر و تعریفی ندارد و تنها از رهگذر تجربه تمامیت و کلیت ناشناخته شکارچی میتواند شناختی نسبت بدان حاصل کند.
او میافزاید: آشکار است که چنین شرایطی، به تعبیر دریدا، شرایط فقدان تصمیم و تدبیر است، شرایط ظاهر شدن کلیدها در نقش قفل است، شرایط انفعال و وانهادگی است، شرایط تعلیق و تخریب است، شرایط دیدنهای ناجور و کزنگریستها و کنش/واکنشهای کژ و ناجور است، شرایط من بدو، آهو بدو است، شرایط بحرانهای انعکاسی (آنجا که تدبیر بحران بر دامنه و عمق بحران میافزاید) است. اما این رخداد، با خود انبوهی از نشانههای پیشگویانه را همراه دارد: نشانههایی که با وضوح تمام از تداوم و گشت و بازگشت سخن میگویند و زیر لب زمزمه میکنند: تاریخ قبرستان کسانی است که از نشانههایی به سیلابی در راه نمیبرند و قایقی نمیسازند.[2]
*تاجیک در این یادداشت به لسانی صریح میگوید نظام جمهوری اسلامی ایران شکار است و شکارچیانش هم اغتشاشگران خیابانی و لشکر اقلیتی بیحجابها خواهند بود!
او همچنین چشمانداز قبرستان را در مقابل تدبیرگران منزل یا همان نظام حکومتی ایران نیز میگسترد...
تاجیک در طول اغتشاشات اخیر مواضعی اخذ کرد که در ادامه آنها را نقل میکنیم:
1_ آنچه که دیدیم (یعنی اغتشاشات) "جشن جنبش" بود، با خشونتی الهی![3]
2_ جامعه حق کنش دارد (ولو بدون عقلانیت!)[4]
3_ در فردای رخدادی که این روزها تجربه میکنیم، رخدادهایی در راهند[5]
4_ فردا روز خیزشهای رادیکالتر است[6]
5_ کلبیمشرب نامیدن تحلیلگرانی که معتقدند کشور با اغتشاش مواجه بوده نه اعتراض[7]
6_ نظام شکار و اغتشاشگران شکارچی هستند![8]
ما قضاوت درباره تمام این گزارهها را بر عهده مخاطبان محترم میگذاریم و این نکته را بیان میکنیم که مادام که چنین سخنانی از جانب "بانیان آشوب" به سمت مغز جامعه شلیک میشود؛ اغتشاشات ادامه خواهد داشت و خطر بروز "فتنه اقتصادی" بسیار بزرگ خواهد بود.
"راه" از دالان 2 وجهی "تبیین و نگاه امنیتی" میگذرد.
***
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
- فدایـے سِید علی ام
دوستان حتما گوش کنید و حتما نشر دهید.
مهمترین و کاملترین و در عین حال کوتاهترین کلیپی که تا کنون در مورد آشوبها دیدن این کلیپه.
از دست ندهید.
نشر حداکثری
مدعای عدالتخواهی خوارج و احتمال "بازگشت فرقان"
حجتالاسلام سیدعبدالمجید اشکوری، استاد حوزه و دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی در بخشی از یک گفتوگو با خبرگزاری رسا پیرامون تفاوتهای جریان عدالتخواهی اصیل از عدالتخواهی منحرفانه گفته است: جریانهای عدالتخواهی که حقیقی نیستند اولاً خودشان را در جایگاهی قرار میدهند که شأنیت آن جایگاه را ندارند. برای مثال ما در تاریخ، یک امیرالمؤمنین(ع) و یک معاویه داریم. اگر معاویه در جایگاه عدالت خواهی و یک جایگاه حاکمیتی بنشیند، این شأنیت را ندارد؛ چون خود او کسی است که ضد عدالت رفتار میکند. او اصلاً خود روحیه استکباری دارد و انحراف شیء ایجاد میکند. اینکه او از موضع اصلی بگوید که من جریان عدالتخواه هستم دروغی بیش نیست. پس اولین خصوصیت جریان عدالت خواه اصلی با جریان انحرافی این است که تعریف دقیقی از عدالت دارد. ضمن اینکه روحیه استکبار ستیزی دارد و خودش هم رفتارهای استکباری ندارد.
او میافزاید: موضوع دوم که اهمیت دارد این است که جریان عدالتخواه اصلی شرایط زمانی و مکانی را در نظر میگیرد؛ اما جریان عدالتخواه دروغین، شرایط زمانی و مکانی را در نظر نمیگیرد. یعنی جریان عدالتخواه حقیقی میگوید اگر من بخواهم در این زمان و در این شرایط کار عدالت خواهانه انجام بدهم، چطور باید آن را پیگیری کنم؟ پس درک شرایط زمانی و مکانی مهم است. جریان عدالتخواهی اصیل، مراتب امر به معروف و نهی از منکر را رعایت میکند؛ اما عدالتخواه دروغین مراتب امر به معروف و نهی از منکر را رعایت نمیکند. یعنی وقتی که میخواهد با یک جریان مقابله کند، این مراتب را رعایت نمیکند. آن جریان بیشتر به دنبال شو و نمایش عدالتخواهی است تا اینکه بخواهد واقعاً عدالتخواهانه رفتار کند.
اشکوری تصریح میکند: نکته بعدی در حوزه عدالتخواهی صحیح و عدالتخواهی باطل این است که جریان عدالتخواهی حقیقی غیر از شرایط زمانی و مکانی و مراتب امر به معروف و نهی از منکر، ضد نظام –عادل- حرکت نمیکند. اگر به عبارت دقیقتر عنوان کنم، جریان عدالتخواه اصیل بر اساس این مطلب که جریان حق همیشه از کلیات به سمت جزئیات حرکت میکند، در چارچوب آن کلیات میآید با جزئیات فاسد مقابله میکند. برای مثال اگر ما در زمان امیرالمؤمنین(ع) زندگی کنیم، میبینیم جایی در حکومت ایشان یک مفسدهای شکل گرفته است. جریان عدالتخواه صحیح در ذیل همین حاکمیت امیرالمؤمنین(ع) به دنبال برخورد با آن مفسده جزئی میرود؛ اما جریان باطل با استفاده از جزئیات میخواهد به سمت کلیات حمله ببرد. او یک جزئی را در حکومت امیرالمؤمنین(ع) گیر میآورد و آن را به کل حکومت ایشان تعمیم میدهد. سپس نتیجه میگیرد که امیرالمؤمنین(ع) عدالت ندارد. همانطور که خوارج هم میگفتند ما به دنبال عدالت هستیم؛ اما از یک جزئی حرکت میکردند و میگفتند به همین دلیل حکومت ایشان مشکل دارد.[1]
*صحبتهای تبیینی حجتالاسلام اشکوری تأییدی است بر این حقیقت تاریخی که خوارج نیز مدعای عدالت داشتند و اساسا امیرالمؤمنین علی(ع) هم با عزم عدالتگستری خوارج شهید شد.
لذاست که خوانش دقیق و تحلیلی تاریخ بر هر شهروندی که در سایه حکومت اسلامی زیست میکند ضروریست تا بهتر بتواند از میان تابلوهای بلند شده به اسم مبارزه با فساد و عدالتخواهی و... گفتمانهای اصیل را بازشناسی کند و ایضا از بروز فساد حتی در حکومت امام معصوم(ع) نیز بهتزده نشود.
متأسفانه طی سالهای اخیر در ابعادی از جریان عدالتخواهی در کشور؛ شاهد تندرویهایی هستیم که هشدارها پیرامون "بازگشت فرقان" را سبب شده است.
فرقانی که در ابتدای انقلاب و با قرائت عدالتخواهی از اسلام و انقلاب بروز یافت و کارش به ترور شخصیتی و فیزیکی چهرههای اصیل انقلاب اسلامی رسید.
نیک دیدهایم که تندرویهای اخیر در ابعادی از جریان عدالتخواهی سبب سیاهنمایی از چهره حکومت، متهم کردن نظام اسلامی به فساد سیستماتیک، ناامید کردن کسانی از مردم، تهمت زدن به برخی افراد و همراستایی با دشمن شده است.
فلذا بر هر عقل سلیمی واجب میآید که در قبال این تندرویِ به اسم عدالتخواهی اندیشه کند و به جدایی سره از ناسره آن برخیزد.
"لکّههای خون" بر دامن علی ربیعی
آقای خیابان "خطر خیابان" را پذیرفت!
علی ربیعی، فعال اصلاحطلب و سخنگوی دولت اصلاحات که پیش از این نوشته بود: "صدای خیابان ترسناک نیست"! طی یادداشتی در شماره شنبه گذشته روزنامه اطلاعات نوشته است: متاسفانه شنیده میشود برخی افراد، اصلاح و متعادل سازی را به معنای عقبنشینی قلمداد کرده و مدعی هستند که عقبنشینی یعنی تا به ناکجا عقب رفتن که البته به نظرم نظریهای غلط بوده و دامی بیش نیست.
او با بیان اینکه واقعیت عریان شده تغییرات نسلی و ارزشها در کف خیابانها به خوبی قابل مشاهده است، مینویسد: متناسب کردن سیاستهای اجتماعی_فرهنگی با تغییرات ارزشی نه تنها عقبنشینی نیست بلکه حرکتی رو به جلو به شمار میرود.
ربیعی در ادامه تصریح میکند: ما با جامعهای ناآرام بدون واسطه _که خود این وضعیت معلول سیاستهای نادرست میانجیزدا در گذشته میباشد_ روبرو هستیم. مسأله اینجاست که جامعه معترض سیال را چگونه میتوان در یک منطق تعاملی و گفتگویی، در مسیری درست قرار داد. به نظر میرسد حضور جریانها و افراد اثرگذار اجتماعی و مستقل که در درون و برای این سرزمین، گفته، نوشته و هزینه دادهاند، میتوانند چنین نقشی را ایفا کنند. لازمه این فرایند، شنیده شدن، بهمپیوستن و جهت دادن این صداهای مصلحانه است که تحقق این مهم، هوشمندی و پذیرش توسط ساخت قدرت را میطلبد.
او سپس با اشاره به اعزام هیئتهای گفتوگوی سیاسی شورای انقلاب به برخی شهرهای کردستان در عنفوان انقلاب اسلامی بعنوان شاهد مثال خود، میافزاید: نگرانی اصلی، نه از خواستهها در اعتراضات بلکه در فرمولهکردنهایی است که هر روز به شکافها و خشونتهای بیشتر منجر میشود.
در بخش دیگری از یادداشت ربیعی میخوانیم:
"عامل سومی هست که بر روی صدای مردم صداگذاری کرده و شعار خوب زندگیخواهی را با خشونتهای زندگیزدا جابجا میکند. سرزمینمان در خاورمیانه، منطقهای پر از منفعت برای قدرتهای جهانی است. من با همه تجربه و وجودم حس میکنم عامل سوم که به نظر من ترکیبی از برخی دولتهای عرب منطقه، ایرانستیزان و همچنین طالبان به دست گرفتن قدرت با هر روشی (حتی مسلحانه) است شکل گرفته که نمیخواهند اجازه دهند مسائل ایران در درون ایران به سامان رسیده و افق گشایی صورت گیرد. خونین کردن خیابانها و هدف گرفتن هرگونه امکان شکلگیری وسطها و میانجیها در همین راستاست."[2]
*درباره یادداشت ربیعی گفتنیهایی هست که در ادامه به آنها اشاره میکنیم:
یکم_ عجبا که فردی که میگفت صدای خیابان ترسناک نیست و به هشدار عقلا درباره خطرناک بودن دعوت به خیابان گوش نمیداد؛ اکنون پذیرفته که هدف دشمن خونین کردن خیابانهاست!
آیا آقای ربیعی نقش خود و دوستانش را در قمار کردن جان افراد فریبخورده در خیابانها بر سر مطالبات هیچ و پوچ میپذیرد؟
یا احیانا فریبخوردگانی که با تشویقهای امثال ربیعی به خیابان شتافتند را شهید میپندارد؟
دوم_ پس از عقلانیت؛ "گفتگو" گزینه اول تفکر شیعی و نخستین راه حل مشکل در مقولات اجتماعی است.
لکن فردی که خود را به خواب زده است با هیچ گفتوگویی از خواب برنمیخیزد و تکان دادنش لازم و ضروری است.
از طرفی مسئله حجاب با مسائلی مثل برجام تفاوت دارد و این دو یکی نیستند!
مسئله برجام ابواب مختلفی داشت و فهم قدر متیقّن آن برای همه میسور نبود.
اما فهم اینکه حجاب، ضرورت دین و لازمه اجتماع در حکومت دینی است؛ پس از 43 سال تبیین که سخت نیست! (همانطور که فهم جرم بودن حمل سلاح سرد و حرمت شرابفروشی سخت نیست)
ضمن آنکه اساسا در کجای دنیا هنگامی که عدهای در کف خیابان مطالبه زیر پا گذاشتن قانون را دارند؛ با آنها گفتوگو میشود؟
پس گفتوگو پیششرطهایی دارد که ربیعی هیچ اشارهای به آنها ندارد.
در بحث تیمهای گفتوگوی صدر انقلاب نیز انتظار بود آقای ربیعی نتیجه این گفتوگوها را هم برای مردم شرح میداد تا نسلهای جدید بدانند پاوه با گفتوگو آزاد شد یا با گزینه مسلحانه و مقاومت و چرا کاوه و بروجردی و وصالی و بقیه در انتهای این بحثها و با شروع توطئه در کردستان به شهادت رسیدند؟
سوم_ عقبنشینی عقلانی و اصلاح همواره خوب است.
اما هیچ عقلی عقبنشینی از قانون رسمی کشور که مورد تأیید عقلانیت است و یا تجدیدنظر در باورهای شرع مقدس را تأیید نمیکند.
اینکه چرا علی ربیعی وارد شبههپراکنی در قبال عقلانیتهای بدیهی شده؛ سؤالیست که باید مورد تأمل قرار گیرد.
حامیان حزبی سگ و فحش و قمه خواستار "اعتراض خیابانی کودکان" شدند
دستور "بانیان آشوب" برای به خیابان کشاندن کودکان!
"امتداد"، ارگان رسانهای حزب اصلاحطلب اتحاد ملت اخیراً در یادداشتی خواستار زمینهسازی برای حضور کودکان در اغتشاشات خیابانی شد!
در این گزارش که میگوید کودکان طبق پیماننامه حقوق کودک از حق اعتراض برخوردارند؛ با تأکید بر ظرفیت بودن کودکان بعنوان جزئی از نیروهای مؤثر اجتماعی (بخوانید اغتشاش) آمده است: به باور بسیاری از صاحبنظران، جنبشهای اجتماعی باید ضمن ایجاد ظرفیتهای لازم برای کنشگری فعالانه و اثربخش که خود میتواند عامل افزایش امیدواری، همبستگی و پویایی گروههای مختلف اجتماعی باشد؛ بر لزوم کنشگری آگاهانه و استفاده از تکنیکهای خود مراقبتی برای کاهش آثار و تبعات روانی ناشی از احتمال قرار گرفتن در معرض برخوردهای محدودکننده تاکید کنند و استراتژیهایی برای افزایش سطح امنیت روانی همه گروههای اجتماعی به خصوص «کودکان» که طبق پیماننامه حقوق کودک از حق اعتراض برخوردارند، داشته باشند.
در ادامه مطلب مذکور همچنین میخوانیم:
" تاکنون گزارش رسمی در خصوص گستره این برخوردها، کمیت و کیفیت آن منتشر نشده اما گزارشهای متعددی نشان میدهد که دهها تن از کودکان و نوجوانان در نتیجه مشارکت مستقیم یا غیرمستقیم در این اعتراضات جان باخته و یا مورد بازداشت، ضرب و شتم، تحقیر، تنبیه و افزایش احساس ناامنی قرار گرفتهاند. همچنین گفت وگوهای پراکنده انجام شده با سه گروه والدین، فعالان حقوق کودک و معلمان مدارس حاکی از آن است که کودکان و نوجوانان در کنار احساس همبستگی و هیجانی که در نتیجه مشارکت در یک فرآیند جمعی تجربه میکنند، ممکن است در نتیجه مشارکت مستقیم یا غیرمستقیم در وقایع اخیر در معرض مخاطرات زیر قرار گیرند. از جمله؛
1_ضرب و شتم، تحقیر، آزار، بازداشت، زندان، انتقال به مراکز اصلاح و تربیت و اخذ تعهد اجباری در جریان سرکوب
2_افزایش کنترل و نظارت در برخی مدارس
3_افزایش احساس ناامنی و اختلالات رفتاری در نتیجه دیدن صحنهها و وقایع خشونتآمیز [+]
*حقیقتا این سطح از بدخواهی و سوء استفاده، شاید برای دشمن خارجی مردم ایران هم مسدود باشد...
"ابزار سازی از کودکان" و به مسلخ کشاندن اطفال صرفا از حزبی برمیآمد که دبیر کل آن شهره به سگبازی است و ارکانش یا انتخابات را تحریم میکنند و یا در حمایت از بیقانونی و رواج اباحهگری قلم میفرسایند.
تباهی موجود در خواستهی ارگان رسانهای حزب اتحاد ملت برای به خیابان کشاندن کودکان در طرحهای خونآلود ستاد اصلاحات را شاید در وادی قلم و کاغذ هم نتوان نوشت و این صرفا "جهاد تبیین" و افشاگری در تریبونها و منابر است که میتواند عمق سیاهی و خباثت این خواسته را عیان کند.
جالب است که همزمان با انتشار همین مطلب بود که علی ربیعی در روزنامه اطلاعات از "خونین بودن خیابانها" گفت.
سکوت رجال اصلاحطلب در قبال خواسته شریرانه حزب اتحاد ملت برای به خیابان کشاندن کودکان مصداق اتمّ همراهی با این حرکت رذیلانه و بیانگر علاقه چپهای ستادی به سوء استفاده از کودکان و سنگر گرفتن پشت آنهاست.
"رفراندوم تشییع حاجقاسم" و مشکل جریان چپ
محمود میرلوحی، فعال چپ و عضو سابق شورای شهر تهران که پیش از این با شکایت قالیباف به حبس و شلّاق محکوم شده بود؛ به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که سایت جماران آنرا منتشر کرد، گفته است:
"اخیرا تعدادی از چهرههای اصلاحطلب با آقای اژهای و آقای شمخانی دیدارهایی داشتند. بالاخره مشخص شود اگر صحبتی بوده نتایجشان چه بود؟ مقامات نتایجشان را مطرح کنند، نشستهای گستردهتری با دبیران کل احزاب و چهرههای سرشناس و کسانی که در جامعه مقبولیت داشتند برقرار کنند. به طور مثال آقای روحانی دیدارهایی با مطبوعات، شخصیتها و هنرمندان داشت. اینها باید شکل بگیرد و گفت وگوها شروع شود. اینها از مقدمات بحث گفتگو است که متاسفانه در دهه اخیر همواره انکار شد و حاکمیت همواره احساس کرد مردم همراه هستند. بعد از شهادت سردار سلیمانی و حضور آن جمعیت باعث احساس بینیازی شد که همه این موارد مؤید سیاستها و برنامههای آقایان است که نتیجه آن را امروز میبینیم."
او همچنین با اشاره به دیدار اخیر برخی چهرههای اصلاحطلب با آقایان شمخانی و اژهای تصریح میکند: دوستان رفتند به آقایان بگویند که با انکار مشکلات نمیشود حکمرانی کرد و مسائل حکمرانی کشور دچار مشکلات جدی است. بحرانهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، روابط عاطفی و مسائل اقشار مختلف عمیقتر از حرفی است که مرتب به خارج نسبت داده شود.[1]
*از صحبتهای میرلوحی پیداست که حضور میلیونی مردم ایران در تشییع شهید حاجقاسم سلیمانی؛ رفراندوم ناخواسته و البته پیروزی بوده که اصلاحطلبان را وادار به کنایه و طعنه کرده است.
ضمن اینکه این رفراندوم طبعا چپهای مدعی رفراندوم را دچار گزارههای تعارض نیز میکند.
گزارههای تعارضی از جمله آنکه آنها اگرچه میدانند برگزاری رفراندوم برای اصل نظام غیر ممکن است اما در فرض محال نیز نیک میدانند که آن جمعیت در صحنه، اکثریتی و میلیونی حامیان نظام که به تشییع پیکر سردارشان آمده بودند؛ همانند عصای موسای کلیم(ع) مدعیان قلیل و مخالف نظام را محو خواهند کرد.
ماجرای اغتشاشات نیز بر خلاف طعنه میرلوحی؛ اثر هیچ چیز نیست و بلکه یک پروژه بیاهمیت و بیتأثیر اما از پیش طراحی شده توسط دشمن و ایادی داخلی او بود که مادام که "بانیان آشوب" زیر ضربه امنیتی و تبیینی قرار نگیرند؛ همچنان خطر بروز دارد و هدفش نیز ایجاد "فتنه اقتصادی" و معارضه با اصل نظام است.
💢جریمه سنگین در انتظار آمریکا
شاهمنصوری، وکیل بینالمللی فوتبال:
🔹طبق فصل سیزدهم اساسنامه فیفا، هر فرد یا نهادی که به هویت و نشانههای ملی و دینی یک کشور عضو فیفا تعرض کند، حداقل از انجام ۱۰ بازی محروم خواهد شد اما احتمالا فرآیند بررسی این شکایتها زمانبر است.
🔹اخراج آمریکا از جام جهانی کمی دور از ذهن است اما فکر میکنم پس از پایان جام جهانی شاهد برخورد انضباطی سنگین مثل محرومیت آمریکا یا جریمه نقدی خواهیم بود.
🔸صفحه رسمی تیم آمریکا پس از شکایت ایران و اعتراض کاربران، پرچم ایران را در هدر توییترش اصلاح کرد اما توییت و پست اینستاگرامیاش هنوز حذف نشده است.
✍️دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😅😅😅 شیوه های مدرن و عقلانی برای تذکر به رعایت قانون کشور ایران و آموزش آزادی.
📌دیروز توی اتوبوس خط واحد یه حرکت عجیب از یک جوان حدودا سیوپنجساله دیدم واقعاً هم خندیدم 😁 هم درس گرفتم.
📌توی اتوبوس تعدادی از خانمها بیروسری بودند. مرد جوان سیگارش را روشن کرد و شروع کرد به سیگار کشیدن!
📌یکی از همون خانمها با صدای گوشخراش داد زد آقا سیگارت را خاموش کن خفه شدیم اینجا سیگار کشیدن ممنوعه!
📌جوان با لبخند و البته سر به زیر گفت خانم محترم تو روسری را درآوردی و میگی من آزاد هستم و بهتره مردها جلو چشم خودشون رو بگیرن و نگاه نکنند!
📌منم دلم میخواد آزاد باشم و سیگارم را هم میکشم! بهتره شما جلوی دماغت را بگیری و بو نکشی! اگر قراره من چشمم را ببندم تو هم بهتره دماغ و دهنت رو ببندی!
📌باور کنید سیثانیهای همه ساکت شدن بعد کل جمعیت زدن زیر خنده و همه شروع کردن به بحث کردن در این مورد از آزادی؛ موافق و مخالف؛ تریبون آزادی بود که بیا و ببین!
بنده خدایی موتور سوار تو اهواز تعریف میکرد که با موتور روشن رفتم توی پیاده رو خیابان وهابی کیان پارس در میان چند خانمی که کشف حجاب کردند و شروع به گاز دادن شدید موتور کرد.
بعد خانمها گفتند آقا اینجا جای تردد موتور و گاز دادن نیست.
راکب موتور گفت: یعنی خلاف قانون عمل کردم؟ خانمها گفتند: بله خلاف است. یه مغازه دار هم تذکر آنها را تایید کرد.
موتور سوار گفت: خانم شما خلاف قانون این کشور روسری خود را برداشتید و میگی دلم میخاد و پوشش من همین است شما نگاه نکن؛ من هم میگم دلم میخاد با موتور اومدم تو پیاده رو و اگر صدای بلند موتور شما را اذیت میکنه رو گوش هاتون را بگیرید. راکب به مغازه دار هم گفت آقا شما یعنی هر خلاف قانونی را تذکر میدی؟ این خانمها با کشف حجاب خلاف قانون ایران عمل کردند؛ چرا به تخلف آنها از قانون تذکر نمیدی؟
حرفی برای گفتن نداشتند غیر از فحش.
✍سربسته میگویم؛ وقتی از طریق بیقانونی با برخی افراد رفتار شود، تازه قدر قانون و لزوم احترام به آن را میفهمند!
خطاب به ستاد امر به معروف و اماکن و متولیان ذیربط عفاف و حجاب که قانون است:
به واحدهای صنفی و کسبه و مغازه دارها طبق قانون خدمات دهی به بی حجاب را مستوجب پلمپ آن واحد و مغازه کنند.
🖌محمد جوانی
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈•
#مساجد_فعال_خوزستان
https://eitaa.com/masaajed
وقتی شادی منفجر شد ...
🔹وقتی که همه چیز خود را برای غمگین و ناراحت کردن یک ملت گذاشتند،
♦️وقتی دار و ندار حیثیت خود را خرج غمباران کردن مردم نمودند؛
🔹و وقتی دستور دادند که همه باید احساس مصیبت زدگی داشته باشند و کسی حق شادی و خندیدن ندارد؛
♦️طبیعی بود که تمام هیمنه و هیاهوی شان، با یک لبخند شادی معمولی متلاشی شود؛
🔹چه رسد به این که پیروزی افتخار آمیز ملی، بمب شادی را در دل های هشتاد میلیون ایرانی منفجر کند.
♦️وقتی خداوند بخواهد جماعتی خائن به مردم خودشان را رسوا کند، این گونه پس کله شان می زند تا انباشته از معجون توهم، دینامیت زیر اعتبار خود بگذارند؛
🔹و آن وقت با یک انفجار شادی مردم، تمام اعتبارشان با خاک یکسان می شود.
♦️به یاد بیاورید که سازمان متوهم منافقین در تنگه چهار زبر -عملیات مرصاد- چگونه منکوب شد؟!
🔹ضربه ای که جبهه اپوزیسیون، این بار از مُشتی مشنگ و مدعی لیدری و آوانگاردی خورد، کم از ماجرای مرصاد نداشت؛
♦️بس که اصرار کردند خود را مقابل عواطف بی آلایش و غیرت جوشان ملت ایران قرار دهند.
🔹پایمال عواطف و غیرت ملت ایران شدن، نتیجه منطقی چنان رذالتی بود.
محمد ایمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #ببینید | سرانجام اغتشاشاتِ اخیر چه خواهد شد؟!
💢 دیدن این کلیپ شما را دلگرم میکند...
🔺قدرت جمهوری اسلامی بعد از فتنه۸۸ به چه سمتی رفت؟!
🔺ماحصل فتنه؛ ریزش یا رویش؟!
🔺بچههای جبهه انقلاب از چه زمانی وارد میدان مستندسازی، عکاسی، طراحی و... شدند؟
🎙 حجتالاسلام راجی
✍️دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا به حال هیچ معلمی این گونه قرآن رو معرفی نکرده بود👌
و ما چقدر غافل بودیم😔
به کانال کمیل بپیوندید
┏━🍃🌺🍃━┓
🌱 ایتا 🌱
https://eitaa.com/chanel_komeil
🌹 روبیکا 🌹
https://rubika.ir/chanel_komeil
┗━🍂
هدایت شده از حسین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فقط فکر کنید روسیه در جام جهانی حاضر میبود و ایران محروم میشد و همچین جمله ای روی برج آزادی به نفع روسها نمایش داده میشد، چند نفر کف و خون قاطی میکردند که ایران را به روسیه فروختند!
🔹اینجا مسکو پایتخت روسیه است و گویا روسیه را به ایران فروخته اند
در مورد حجاب که از مسلمات دینی است؛ امروز متاسفانه نهادهایی که مسئول فرهنگ جامعه هستند و وظیفه ی ذاتی شأن پیاده کردن احکام اسلام است؛ در امر حجاب کوتاهی می کنند؛ حتی گاهی علیه نهی از منکر جبهه می گیرند.
شنیده شده وزیر گردشگری گفته است؛ اگر ما نخواهیم نهی از منکر کنند، چه کسی را باید ببینیم؟ پاسخ به ایشان یعنی آقای ضرغامی اینست که اولا: پوشش زن یک موضوع حاکمیتی است نه شخص آقای ضرغامی!!ا اینجا همه مسلمان و حجاب جزء فرهنگ دیرینه ایرانی و امر خداست و حاکم اسلامی باید اعمال قدرت و برخورد کند در نهج البلاغه هم موردی از برخورد امیرالمومنین ع با حاکم شهری که در آن کشف حجاب شد؛ آمده است. در اروپا حجاب هنگام ورود به ادارات دولتی و کالج ها و دانشگاهها طبق قانون حاکمیتی آنها ممنوع است. پس حجاب قانون است ربطی به بهشت و جهنم افراد ندارد.
برادر خدا را باید ببینی.
وزارتخانه ای که عمده گردشگران داخلی و خارجی از این اماکن بازدید می کنند و بسیار دیده شده زنهای بی حیا بدون هیچ مانعی در این مجموعه ها وارد می شوند. آقای ضرغامی در زمان تبلیغات ریاست جمهوری چنان بین علماء استانها چون صحبت می کرد، که خود یک مبلغ اسلام و احکام اسلام است و خود یکی از عاملین به احکام دین است.
متاسفانه از وزارت ارشاد هم حاصلی از مبارزه از کشف حجاب دیده نمی شود. همچنین سازمان تبلیغات و صدا و سیمای جمهوری اسلامی.
مردم ازعلماء و مراجع تقلید هم انتظار دارند در زمینه کشف حجاب سخنی از باب تکلیف بگویند که سکوت بر ایشان حکم فرماست. چرا؟
فکر می کنیم مثل اینکه امر به معروف و نهی از منکر برای عوام و مردم کوچه و بازار واجب است؛
نه برای...
انتظار داریم قوه ی محترم قضاییه هم به فرماندهی انتظامی گشت ارشاد و مبارز با کشف حجاب و ناهنجاری های اجتماعی را ابلاغ فرمایند.
امروز احساس می شود در این زمینه عقب نشینی شده است.
👈👈👈🔷💠🔷شکاف و چالش ایجاد شده در فرهنگ حجاب و حیای زن که غربزدگان در ۳۰ سال حاکمیت بر قوه مجریه و امور فرهنگی در آموزش و پرورش و رسانه های سمعی و بصری باعث آن هستند؛ مانند اول انقلاب نیاز به کار جهادی و بسیجی، با محوریت محله و مسجد و با سازماندهی خاص خود دارد؛ والا کاری از مصرف کنندگان بودجه فرهنگی کشور بر نمی آید.
در برخی شهرها شروع شد. ان شاالله گره گشاست.
التماس دعا
31.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بالآخره تکلیف مولوی عبدالحمید مشخص شد..... خرفت وهابی مفتخور بیسواد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️پروژه "فراجنسینی"؛ ظلمی مضاعف بعد از طرح "برابری جنسیتی"؛ ارمغان بعدی دنیای غرب و یهود.
جمعیتهای بی هویت و برده و اقدام سازمانهای بینالمللی برای جهان پیشرو...!