هدایت شده از قائمون
📝ولایتمداری یا خرج از رهبری؟
🔹او امین رهبر است... رهبری او را تایید کرده است... لیست وزرا را پیش رهبری بردهاند... اگر رهبری تایید کند، مجلس تایید خواهد کرد...
🔹اینها نامش ولایتمداری نیست. چارچوب ولایتمداری، چارچوب روشنی است، گرچه موضوعات آن نامحدود باشد. این چارچوب روشن وقتی در قالب عملکرد رسمی و قانونی مقامات سیاسی قرار میگیرد، وضوح بیشتر مییابد و کسی انتظار ندارد افراد در جایی که حکم ولیفقیه – کتبی یا شفاهی- وجود ندارد یا دلیلی دیده نشده که اعلام شود، مطیع ولایت باشند.
🔹از قضا حضرت آیتالله خامنهای نشان دادهاند انسان صریحی هستند. اهل قربانی کردن مصالح کشور نیستند و دچار رودربایستی نمیشوند. جایی که مخالف معاون اولی یک فرد حاشیهساز در دولت محمود احمدینژاد بودند یا زمانی که نظرشان بر عدم تغییر وزیر اطلاعات بود یا مخالفتی با وزارت شخصی دیگر داشتند، بیان کردند و پای حرفشان هم ایستادند. مطابق قانون هم ایشان طبق اصول ۱۱۰ و ۱۷۶ در حوزه مسائل امنیتی، دفاعی و سیاست خارجی شخصاً مسئول هستند و شاید بی نظر در انتخاب وزرای مربوطه نباشند. اما چند نکته در حواشی معرفی وزرای دولت سیزدهم و جلسات جاری رای اعتماد در مجلس وجود دارد:
🔹اول آنکه رهبری در مورد وزرایی خرج شدند که نه نظر روشنی از ایشان وجود داشت و نه جزو این وزرای مربوطه بودند؛ همچون خرج رئیس جمهور از رهبری برای گزینه وزارت تعاون که گفته شد امین رهبری است.
🔹دوم آنکه روشن نیست که ایشان در مورد گزینه پیشنهادی وزیر اطلاعات نظری داشتهاند، تاییدی کردهاند یا خیر؛ و دو نقل متفاوت وجود دارد. محمدباقر قالیباف میگوید که: «رئیسجمهور گفت من وزرای امنیتی و سیاست خارجی را خدمت حضرت آقا معرفی کردم و ایشان موافقت کردند. در همه دولتهای گذشته هم اینگونه بوده است.» اما نمایندگان مخالف وزیر اطلاعات نظر دیگری داشتند و حسین میرزایی، نماینده اصفهان گفته: «از رئیس جمهور سوال شد، اعلام کرد رهبری در مورد وزیر پیشنهادی اطلاعات نظر خاصی نداشته است.»
🔹سوم آنکه نظر موافق رهبری نسبت به یک وزیر پیشنهادی نافی اختیار نماینده مجلس برای دادن رای مخالف به آن وزیر نیست. قالیباف میگوید در همه دولتها رهبری وزیر اطلاعات را تایید میکردهاند، با توجه به آنکه در همه این دورهها، وزیر اطلاعاتهای مختلف مخالفانی جدی در مجلس داشتهاند، روشن است که کسی انتظار ندارد نمایندگان با گزینه مورد موافقت رهبری مخالفت نکنند. وگرنه چه نیازی بود وزیر اطلاعات به مجلس معرفی شود؟
🔹چهارم آنکه «من با وزارت فلانی موافقم» با «فلانی باید وزیر شود» با «من با وزارت فلانی مخالفتی ندارم» هر کدام معانی متفاوتی دارد. در گذشته گفته میشد رهبری صرفاً اگر مخالف باشند، در مورد وزیر اطلاعات نظر میدهند.
🔹صاحب این قلم چندان حجت الاسلام خطیب را نمیشناسد که تعصبی در حمایت یا کینهای در مخالفت با او داشته باشد؛ گرچه چنته مخالفینش را برای عدم رای اعتماد به او از منطق و استدلال پر زور ندیدم، اما معتقدم تجربه ۴ دهه کار اطلاعاتی و امنیتی و نیز بررسی برنامهها و مواضع او بر محور عقل و تخصصی که لازمه نمایندگی مجلس است، برای ارائه نظر مثبت و منفی در مورد او کفایت میکند و نیازی نیست رئیس جمهور یا نمایندگان مجلس، پای ولی فقیه را به حیطه انجام وظایف و اختیارات قانونی خود باز کنند. آن سو مظلوم نمایی نمایندگان مخالف هم وجهی ندارد. فرصت کافی برای ابراز مخالفت داشتند و این همه مانور روی اینکه رهبری نظری ندادهاند، جز بحثی جدلی نبود. طبعاً اگر کسی از نظر رهبری در موضوعی مطلع شد و نظر ایشان برایش حجت بود، نباید مخالفت کند، اما مجلسی که رهبری میخواهند، بعید است این باشد که فلان نماینده مخالف گزینه وزارت اطلاعات میگوید که «اگر رهبری فردی را تأیید کند مجلس یکپارچه تأیید خواهد کرد...» اگر قرار بود وزرا صرفاً با تایید رهبری انتخاب شوند و بعد از تایید ایشان، کسی مخالفت نکند، اصلاً چرا لیست وزرا به مجلس ارائه میشود؟
🔹گاه رهبری نظری میدهند و ما خود را ملزم میدانیم که عمل و نظرمان بر آن منطبق باشد و یا حداقل مخالف برنامه و نظر ولی فقیه اقدام و اعلام موضع علنی نکنیم؛ گاه هم ما نظری و عملی داریم و برای اثبات آن دنبال تطبیق نظر رهبری –بأی نحو کان- با نظر و عمل خودمان میگردیم. اولی ولایتمداری است، دومی خرج از رهبری. گاه ما در جایی که قانون و شرع هم میگوید میتوانیم نظری مخالف رهبری داشته باشیم، خود را ملزم به اطاعت از ایشان میکنیم، هزینهاش را هم میدهیم و وقتی مخالفتی با ما شد، نمیگوییم چون رهبری گفته، انجام دادم؛ گاه هم برای آنکه خودمان هزینه ندهیم، سریع میگوییم رهبر گفته و موج مخالفتها را سمت ایشان میبریم. اولی ولایتمداری است، دومی خرج از رهبری. این دوگانهها را جای همدیگر جا نزنیم.
۱ شهریور ۴۰۰
روزنامهی جوان
#قائمون
🆔:@sgm_Ghaemo
🇮🇷💐
💐
✅ #یک_خبر_یک_تحلیل
🍃🌻🍃
🌀 خبر:
🔻رئیس جمهور: توجه به تخصص و داشتن دانش در حوزه ماموریت، جوانگرایی، تعهد کاری، روحیه انقلابی، فسادستیزی و مردمی بودن از شاخصهای مورد تاکید در انتخاب وزیران پیشنهادی بود.
❇️ تحلیل کوتاه:
🔹 چند روزی است که مجلس شورای اسلامی، مشغول بررسی کابینه پیشنهادی رئیس جمهور محترم، آیت الله رئیسی است.
🔸 کابینه ای که به اعتقاد رئیس جمهور با ترکیب تخصص، روحیه جهادی و انقلابی، جوان گرایی، مردمی بودن و فسادستیزی تشکیل شده است.
🔹 نگاهی گذرا به وزرای پیشنهادی، نشانگر جسارت آقای رئیس جمهور در انتخاب وزرای جوان، تحول خواه و انقلابی و عزم راسخ ایشان برای تغییر وضع موجود با ترکیب عنصر تخصص و انقلابی گری است.
🔸 فارغ از رای آوری یا عدم رای آوری معدودی از وزرا در فرآیند رای اعتماد توسط مجلس، عزم راسخ رئیس جمهور برای تحول و جرّاحی بدنه مدیریتی کشور نویدبخش روزهای خوبی برای آینده کشور و دولت مردمی ایشان دارد.
🔺 قطعا حمایت نمایندگان مجلس از نمایندگان تحول خواه خصوصا نمایندگان جوان و انقلابی، پشتوانه و پالس مثبتی برای پشتیبانی از اقدامات تحولی و انقلابی دولت و خروج از محافظه کاری و شکستن حلقه بسته مدیریتی خواهد بود.
✍ پورقنبری
#روشنگری
#ثامن
#دولت_انقلابی
🆔 https://splus.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
💐
🇮🇷💐
هدایت شده از مطالبات رهبری
🌹بسماللهالرّحمنالرّحیم 🌹
📝اطلاعیه ی«شماره 23»
⬅️بخش چهارم:
❤️رهبر معظم انقلاب در تاریخ 1393/01/18 با ابلاغ #سیاست_های_کلی_سلامت :
⁉️از مجلس چه انتظاری داشتند ؟!!
⁉️از رئیس جمهور چه انتظاری داشتند؟!!
⁉️از رئیس قوه ی قضاییه چه انتظاری داشتند؟!!
⁉️از مجمع تشخیص مصلحت چه انتظاری داشتند؟!!
❌انتظار این بود که با پیگیری مجمع تشخیص؛ مجلس برای این سیاست ها؛ قوانین لازم رابنویسد؛ رئیس جمهور قانون را اجرا نماید وقوه ی قضاییه از حقوق عامّه دفاع کند.
⬅️بخش دیگری از این سیاست ها به شرح ذیل می باشد :
🌸9- توسعه کمی و کیفی بیمههای بهداشتی و درمانی با هدف:
🔶9-1 _همگانی ساختن بیمه پایه درمان.
🔶9-2- پوشش کامل نیازهای پایه درمان توسط بیمهها برای آحاد جامعه و کاهش سهم مردم از هزینه های درمان تا آنجا که بیمار جز رنج بیماری، دغدغه و رنج دیگری نداشته باشد.
🔶9-3_ ارائه خدمات فراتر از بیمه پایه توسط بیمه تکمیلی در چارچوب دستورالعملهای قانونی و شفاف به گونهای که کیفیت ارائه خدمات پایه درمانی همواره از مطلوبیت لازم برخوردار باشد.
🔶9-4 تعیین بسته خدمات جامع بهداشتی و درمانی در سطح بیمههای پایه و تکمیلی توسط وزارت بهداشت و درمان و خرید آنها توسط نظام بیمهای و نظارت مؤثر تولیت بر اجرای دقیق بستهها با حذف اقدامات زاید و هزینههای غیرضروری در چرخه معاینه، تشخیص بیماری تا درمان.
🔶9-5- تقویت بازار رقابتی برای ارائه خدمات بیمه درمانی.
🔶9-6 _تدوین تعرفه خدمات و مراقبتهای سلامت مبتنی بر شواهد و بر اساس ارزش افزوده با حق فنی واقعی یکسان برای بخش دولتی و غیردولتی.
🔶9-7 _اصلاح نظام پرداخت مبتنی بر کیفیت عملکرد، افزایش کارآیی، ایجاد درآمد عادلانه و ترغیب انگیزههای مثبت ارائه کنندگان خدمات و توجه خاص به فعالیتهای ارتقاء سلامت و پیشگیری در مناطق محروم.
⬅️بقیه ی محورهادر بیانیه های بعدی (این بحث ادامه دارد) .
❌مطالبه ی عمومی :
✅از کسانی که به دنبال عزّت و سر بلندی ملّت شریف و بزرگوار ایران اسلامی هستند؛ درخواست می نماییم که : به هر طریق ممکن:
🌸از #رئیس_جمهور محبوب(جناب آقای رئیسی)
🌸از #نماینده های محترم مجلس شورای اسلامی وهمچنین :
🌸از ریاست محترم #قوه_ی_قضاییه(جناب آقای محسنی اژه ای) بخواهند که : این موضوع مهم را پیگیری نمایند تا؛کشور بیش از این #خسارت عدم اجرای #سیاست_های_کلی_نظام راپرداخت ننماید‼️
🌸 مجمع پیگیری مردمی سیاستهای کلی نظام _1400/06/01
✅گیرنده گان :
👈کارگروه های تخصصی #مجامع_استانی؛ مرتبط با موضوع؛ جهت اقدام لازم.
@motalebatrahbari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ میهن پرستی یک سرباز
🔺وقتی دشمن کشورم رو اشغال کنه این درجه ها رو میخوام چی کار؟؟
یه عده از هر چی داشتند گذشتند برای خاک کشورشون یکی هم مثل آقای زیبا کلام وقتی اسم کشورش توی المپیک میاد ناراحت میشه.....
بخشی از #سریال_خاتون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبتهای جالب وحید رهبانی بازیگر نقش محمد درمورد نیروهای امنیتی
فقط باید برین یه جای ناامن تا بفهمید که این دوستان چقدر ارزشمند هستند