🔰دمت گرم که تماشاچی نبودی و گل کاشتی!
🔺مفهوم اثر تماشاگر
🔸اثر تماشاگر یا اثر کنارایستاده یک رخداد روانشناسانه اجتماعی است که به مسائلی اشاره میکند که افراد از کمککردن به دیگران در شرایط اضطراری در حالتی که افراد دیگری حاضر هستند اجتناب میکنند. در این پست به توضیح این مفهوم پرداختهایم
#رسانه #حمیدرضا_الداغی #شهادت #غیرت #سواد_رسانه_ای
@ghazaleh_shabani
🔰ربات Chat GPT روی جلد مجله «تایم»
🔹نشریه مشهور «تایم» (TIME) که طرح روی جلد آن همیشه مورد توجه است، این بار در ابتکاری دیگر، از ربات هوش مصنوعی ChatGPT خواسته تا نظر خود را نسبت به سرمقاله این شماره از مجله بیان کند و تصویر پاسخ این ربات را روی صفحه نخست خود کار کرده است.
🔸درباره گفتگوی تایم و هوش مصنوعی بیشتر بخوانید👇
khabarfoori.com/fa/tiny/news-2990305
#هوش_مصنوعی #مجله_تایم #چت
#غزاله_شعبانی_سرخنی
@ghazaleh_shabani
🔰شش راهکار برای تشخیص تصاویر جعلی هوش مصنوعی
🔺ابزارهای هوش مصنوعی نیز مرتکب اشتباه میشوند حتی اگر به سرعت در حال تکامل باشند. در حال حاضر (آوریل ۲۰۲۳ میلادی) برنامههایی مانند Midjourney، Dall-E و Deep AI دارای اشکالاتی هستند به خصوص با تصاویری که افراد را نشان میدهند.
۱-بزرگنمایی کرده و با دقت نگاه کنید
بسیاری از تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی در نگاه اول واقعی به نظر میرسند.
به همین دلیل اولین پیشنهاد ما این است که به تصویر دقت کنید. برای انجام این کار تصویر را با بالاترین وضوح ممکن جستجو کنید و سپس روی جزئیات زوم کنید. بزرگ کردن تصویر ناهماهنگیها و خطاهایی را نشان میدهد که ممکن است در نگاه اول شناسایی نشده باشند.
۲-منبع تصویر را پیدا کنید
اگر مطمئن نیستید که یک تصویر واقعی میباشد یا توسط هوش مصنوعی تولید شده سعی کنید منبع آن را پیدا کنید.
ممکن است یک جستجوی عکس معکوس انجام دهید. برای انجام این کار تصویر را در ابزارهایی مانند Google Image Reverse Search، TinEye یا Yandex آپلود کنید و ممکن است منبع اصلی تصویر را پیدا کنید.
۳-به تناسب بدن توجه کنید
آیا افراد تصویر شده دارای تناسب اندام صحیحی هستند؟ ممکن است دستها خیلی کوچک یا انگشتان خیلی بلند باشند یا آن که سر و پا با بقیه بدن مطابقت ندارند.
۴-مراقب خطاهای معمول هوش مصنوعی باشید
دستها در حال حاضر منبع اصلی خطاها در برنامههای تصویر هوش مصنوعی هستند.
سایر خطاهای رایج در تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی شامل افرادی با دندانهای بسیار زیاد هستند. هم چنین، فریم عینکهایی که به طرز عجیبی تغییر شکل پیدا کرده اند که در تصاویر ایجاد شده توسط هوش مصنوعی دیده میشوند. هم چنین، در بسیاری از این تصاویر گوشها اشکال غیر واقعی دارند
۵-آیا تصویر مصنوعی و صاف به نظر میرسند؟
بسیاری از تصاویر نیز دارای ظاهری هنرمندانه، براق و پر زرق و برق هستند که حتی عکاسان حرفهای نیز در عکاسی استودیویی برای دستیابی به آن مشکل دارند.
۶-پس زمینه را بررسی کنید
پس زمینه یک تصویر اغلب میتواند نشان دهد که آیا دستکاری شده است یا خیر.
در اینجا نیز اجسام میتوانند تغییر شکل یافته به نظر برسند.
منبع :فرارو به نقل از دویچه وله
#رسانه #سواد_رسانه_ای #هوش_مصنوعی #غزاله_شعبانی_سرخنی
@ghazaleh_shabani
🔰خداوندا مرا فقیری بی نیاز گردان تا زیبایی های مادی چیزی از عظمت تو در نظرم نکاهد.
🔺پ. ن: خیلی ممنون از ابراز لطف شما عزیزان جهت تبریک روز معلم، عضو کوچکی از مدرسین دانشگاه می باشم و همچنان شاگرد دنیای علم و زندگی 🌹🙏
ارادتمند شما
#شهید_چمران #شهید_مطهری #روز_معلم #غزاله_شعبانی_سرخنی
@ghazaleh_shabani
🔰اروپا و مفهوم سن بلوغ دیجیتالی
مفهوم جدید "سن بلوغ دیجیتالی" در سال ۲۰۱۸ پدید آمد. اما سن بلوغ دیجیتالی چیست و چند است؟
گزارش یورونیوز در این زمینه:
♦️سن بلوغ دیجیتالی چند است و چیست؟
نتایج نظرسنجی موسسه یوروبارومتر (Eurobarometer) که در سپتامبر و اکتبر ۲۰۲۱ انجام شده، نشان میدهد که بیش از نیمی (۵۳ درصد) از شهروندان کشورهای عضو #اتحادیهاروپا نسبت به فراهم بودن امکان، شرایط و بستر امن حضور و فعالیت کودکانشان در فضای آنلاین نگرانند. این نگرانی در حالی ابراز شد که بیش از ۸۰ درصد شرکتکنندگان در این نظرسنجی تاکید داشتند که مزایای استفاده از ابزارهای دیجیتال و اینترنت به هیچ وجه کمتر از آثار منفی اجتماعی آن نیست و این ابزارها تا سال ۲۰۳۰ نقش مهمی در زندگی آنها خواهد داشت.
البته اتحادیه اروپا در آوریل سال ۲۰۱۶ مادهای را در چارچوب حفاظت از دادهها و اطلاعات شخصی در فضای مجازی تصویب کرد که به کشورهای عضو پیشنهاد میکرد که پردازش دادهها و اطلاعات مربوط به کودکان زیر ۱۶ سال را بدون کسب رضایتِ والدین آنها ممنوع کنند. البته اتحادیهاروپا به کشورهای عضو اجازه تعیین سن پایینتر را داده ولی این سن نباید کمتر از ۱۳ سال باشد.
اما در سال ۲۰۱۸، مفهوم جدیدی به اسم "سن بلوغ دیجیتالی" پدید آمد. این مفهوم نخستین بار زمانی که فرانسه تصمیم گرفت تا قانون مصوب سال ۱۹۷۸ خود را در زمینه حفاظت از دادهها شخصی با مصوبه سال ۲۰۱۶ اتحادیهاروپا در خصوص حفاظت از دادهها و اطلاعات شخصی در فضای مجازی انطابق دهد، مطرح شد.
در آن سال، فرانسه سن بلوغ دیجیتالی را ۱۵ سال تعیین کرد و بلژیک نیز به حداقل سن ممکن یعنی ۱۳ سال اکتفا کرد.
اما کمیسیون ملی انفورماتیک و آزادیها (CNIL) در ژوئن ۲۰۲۱ یادآور شد که سن بلوغ دیجیتالی را که ۱۵ سال تعیین شده برای اعمال در تمام امور آنلاین به رسمیت شناخته نمیشود. چنان که گزارشهای این کمیسیون نشان داد که ثبتنام در شبکههای اجتماعی "به طور متوسط در ٨.۵ سالگی" رخ میدهد و بیش از نیمی از کودکان فرانسوی ۱۰ تا ۱۴ سال آزادانه در #شبکههایاجتماعی فعال هستند.
بنابراین، در میان قانونگذاران فرانسه این بحث پیش آمد که سن بلوغ دیجیتالی افزون بر فعال کردن امکان ثبت موقعیت جغرافیایی اختیاری در یک برنامه، کوکیهای یک وبسایت برای رصد وبگردی افراد و نمایش انواع آگهی باید برای امور متنوع رو به گسترش در فعالیتهای آنلاین از جمله ایجاد پروفایل عمومی یا خصوصی در یک شبکه اجتماعی در نظر گرفته شود.
با توجه به تعیین ۱۵ سال در قانون حفاظت از دادهها، تطبیق این سن با بلوغ جنسی رایج در فرانسه و نیز سن ورود به دبیرستان، سن بلوغ دیجیتالی با تصویب نمایندگان پارلمان فرانسه (۲ مارس ۲۰۲۳) همان ۱۵ سال باقی ماند ولی برای تایید نهایی نیازمند بررسی و تصویب در سنای این کشور است.
طبق نظرسنجی انجمن نسل دیجیتال (Génération Digital)(۲۰۲۲) ۵۸ درصد از کودکان ۱۱ و ۱۲ ساله حداقل یک حساب در یک شبکه اجتماعی دارند. این در حالیست که اکثر شبکههای اجتماعی بر پایه قوانین آمریکا، محدودیت سنی ۱۳ را در مورد کاربران خود اعمال میکنند.
مدافعان تعیین حداقل سن بلوغ دیجیتالی در اتحادیه اروپا معتقدند، این محدودیت موجب میشود که در صورت بروز تخلف یا تخطی، والدین پس از مطلع شدن بتوانند از طریق گفتگو با کودکان، خطرهای عدمفعالیت بدون محدودیت در فضای مجازی را به آنها گوشزد کنند.
همچنین قانونگذاران فرانسوی امیدوارند که وضع جریمه تا ۱ درصد گردش مالی سالانه شبکههای اجتماعی و بسترهای آنلاین خطاکار، موجب اعمال جدی محدودیت سنی ۱۵ سال از سوی آنها شود و موفقیت عملی این قانون موجب تسری آن به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا شود.
#اینترنت #حقوقارتباطات
@ghazaleh_shabani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ ۱۴ اردیبهشت سالروز درگذشت آهنگساز و موسیقیدان نامدار، ناصر چشمآذر گرامی باد .
🔺 یکی از موسیقی دانان برجسته چند دهه اخیر کشور ایشون بوده اند و با سبک منحصر به فرد خود که آثارشان را شناسنامه دار کرده اند ولی دیگر تکرار نخواهند شد...
🔸چقدر با قطعه بسیار زیبای باران عشق ما خاطره داریم...
🔸روحشان شاد و یادشان گرامی
#موسیقی #فرزند_ایران #غزاله_شعبانی_سرخنی
@ghazaleh_shabani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو دریای دلت میشه
یه زائر تو حرم باشم...
#شب_زیارتی #حاج_قاسم #السلام_علیک_یا_اباعبدالله
#غزاله_شعبانی_سرخنی
@ghazaleh_shabani
ﺧﺪﺍﯾﺎ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺗﺸﮑﺮ
ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﻧﺪﺍﺩﯼ ﺗﻔﮑﺮ
ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﮔﺮﻓﺘﯽ ﺗﺬﮐﺮ
ﮐﻪ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺕ ﻧﻌﻤﺖ
ﻧﺪﺍﺩﻩ ﺍﺕ ﺣﮑﻤﺖ
ﻭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺕ ﻋﺒﺮﺕ ﺍﺳﺖ
خدایا کمک کن تا زبان ما وسیله آزار رساندن به دیگران نباشد.
ﺁﻧﭽﻪ ﺧﯿﺮ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺗﻘﺪﯾﺮ ﻣﺎ قرار ده...🌱
#صبح_بخیر
#غزاله_شعبانی_سرخنی
@ghazaleh_shabani
هیچوقت به تهش فکر نکن
چون ممکنه برسی به غم
ته زندگی به این قشنگی، میرسی به مرگ
ته یک روز خوب، ممکنه برسی به شب پر از فکر و خیال
ته یک خاطره قشنگ،
ممکنه برسی به یک یادش بخیر
از حس و حال الانت لذت ببر
در لحظه زندگی کن
به تهش فکر نکن...
#صبح_بخیر #غزاله_شعبانی_سرخنی
@ghazaleh_shabani
🔻 صبح امروز یوسف مهراد و صدرالله فاضلی زارع اعدام شدند و از همان لحظات ابتدایی نشر خبر اعدام این دو شخص، رسانه های ضد انقلاب شروع به محکوم کردن این اقدام کردند
🔸 برخی از جرم های این افراد به شرح ذیل است:
👈 - ترویج خدا ناباوری و تحریک افراد برای فحاشی و توهین به خداوند متعال
👈 - آتش زدن کلام الله مجید و تبلیغ برای دعوت دیگران به آتش زدن قران مجید
👈 - ایجاد کمپین در راستای فحاشی به رسول الله، امیرالمومنین (ع)، حضرت زهرا (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) و به طور کلی به ائمه معصومین علیهم السلام
👈 - نشر مطالب گسترده در راستای اتهام قذف به مادر رسول الله (ص)
✅ جالب اینجاست هیچ یک از رسانه های حقوق بشری این جرم ها را انکار نکرده اند و به صورت صریح جرم این افراد را پذیرفته اند
@ghazaleh_shabani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در طول روز پهلوونای زیادی از کنارمون رد میشن که نمیشناسیمشون؛ به افتخار همهشون ❤
18 اردیبهشت روز فرهنگ پهلوانی گرامی باد
#پهلوانی #معرفت #غزاله_شعبانی_سرخنی
@ghazaleh_shabani
💢 ضرورت شناخت مختصات فرهنگ سلبریتی
◾️ تعریف و جایگاه سلبریتیها در جامعه ما چیست و چه میزان دارای مرجعیت برای جامعهاند؟
🔺سلبریتی یا در نگاهی عامتر «فرهنگ سلبریتی» تعریف خاصی دارد که آن را از هر فرد مشهور یا شهرت و شناختهشدن به معنای عام متمایز میکند. سلبریتی از اساس با توجه و میل به شهرت و دیدهشدن تعریف میشود؛ سلبریتی با ترویج مصرفگرایی و کالاییشدن تعریف میشود؛ سلبریتی برخلاف افراد مشهوری که ما بنا به استعداد یا مهارت یا فضیلت خاصی میشناسیمشان، ممکن است بدون هیچ دلیل موجهی دیده و شناخته شده باشد. در مورد سلبریتی، به طور عموم، زندگی شخصی و حواشی او مهمتر از حرفه و توانمندی و فعالیت اوست.
🔺اینها برخی از مهمترین ویژگیهای فرهنگ شهرت هستند. بهجای ارزیابی موردی افراد و اطلاق یا عدم اطلاق لفظ سلبریتی به آنها، شاید بهتر باشد که ابتدا با مختصات این فرهنگ آشنا شویم. به این ترتیب امکان تشخیص گفتار و کردار سلبریتیوار آسانتر میشود و میتوانیم مواجهه منطقیتر و آگاهانهتری با آن داشته باشیم.
اما در خصوص جایگاه سلبریتیها در ایران، باید گفت متاسفانه این چهرهها در دهه گذشته از جایگاه به نسبت بالایی در رسانه و جامعه برخوردار شدهاند. این پدیده تکعلتی نیست و پژوهشگران و اندیشمندان تحلیلهای مختلفی را در این خصوص ارائه دادهاند. در واقع شرایط مختلفی دست به دست هم دادهاند و این چهرهها را به نوعی مرجع برای جامعه تبدیل کردهاند. از جمله مهمترین دلایل، سیاستهای (و یا شاید بیسیاستی) #صداوسیما در برجستهکردن بیش از حد این افراد در تلویزیون بوده است.
🔺حضور گسترده آنها در انواع برنامههای تلویزیونی، اظهارنظر در مسائل مرتبط و غیرمرتبط، تولید برنامههای سلبریتیمحور (همچون «دورهمی») و دامنزدن به فرهنگ سلبریتی در این برنامهها، ارزشمند جلوهدادن «دیدهشدن» در برنامههایی همچون «عصر جدید» و ...، از جمله انتقادهای وارد بر صداوسیماست.
همچنین، فراگیری استفاده از #شبکههای_اجتماعی در ایران در طول این دهه نیز بیتأثیر نبوده است. از سویی بسیاری از سلبریتیهای سنتی از این تریبون شخصی و جایگاهی که در نظر مخاطبان پیدا کرده بودند استفاده یا گاهی سوءاستفاده کردند.
🔺از سویی دیگر سلبریتیهای مخصوص فضای مجازی (همچون میکروسلبریتیها، اینفلوئنسرها و ...) با شهرتهای موجه یا غیرموجه از دل این شبکهها سر بر آوردند و دیگر بستر مناسب برای شکلگیری جماعتهای هواداری مجازی، بیش از پیش در این شبکهها فراهم شد.
عوامل دیگری همچون تغییرات سیاسی و اجتماعی در فضای کشور و بهدنبال تغییر در ذائقه و خواست مردم در طول این دهه را نیز میتوان از جمله یکی از علل برجستهشدن سلبریتیها در ایران مطرح کرد.
@ghazaleh_shabani
این تصویر برای اولین بار در وال استریت ژورنال منتشر شد، و طراح اون "ایوان کانو" تصویرگر ایتالیایی است.
طرحی که بسیاری با تحلیل سریع و اشتباه آن مسیر را نادرست رفتند...
🔸بیشتر این عکس فقط نظریات آن مجله و غرب می باشد نسبت به اتفاقات و همکاری های اخیر این سه کشور
🔺برای خواندن متن مقاله و تحلیل آن به پست بعدی مراجعه نمایید👇👇👇
#طراحی #نظم_نوین_جهانی #غزاله_شعبانی_سرخنی
@ghazaleh_shabani
🔰متن مقاله وال استریت ژورنال :
یادداشت اخیر وال استریت ژورنال درباره ایران به دلیل عکسی خاص، در چند روز اخیر حسابی پر سر و صدا شد
برخی نخوانده یا فقط از روی عکس، آن را کاملا منفی یا کاملا مثبت تحلیل کردند. ترجمه بخشهایی از آن را در ادامه میگذارم احتمالا بشود بهتر تحلیل کرد.
«دوستان جدید ایران : چین و روسیه»
ارتش سرخ در آغاز جنگ جهانی دوم، در یک توطئه مشترک با لندن با هدف حفاظت از خطوط تدارکاتی متفقین، تامین امنیت میادین نفتی ایران و جلوگیری از نفوذ آلمان، به شمال ایران حمله کرد و دوباره آن را اشغال کرد.
نیروهای روسی ۱۹۴۶ این منطقه را ترک کردند، اما نفوذ مسکو در تهران به عنوان یک دغدغه دائمی برای شاه و واشنگتن در طول جنگ سرد باقی ماند.
روسیه و ایران مدتهاست بیش از آنکه شریک باشند در رقابتی چند صد ساله برای کنترل دریای خزر و مسیرهای تجاری خلیج فارس رقیب یکدیگر بودهاند.
تریتا پارسی گفت: اکنون چین و روسیه به دلیل دشمنی مشترک با آمریکا و واقع گرایی کوتاه مدت به تهران نزدیک تر می شوند. او گفت: «آنها وجه اشتراکی دارند که نمی خواهند تک قطبی بودن آمریکا عامل تعیین کننده در نظم جهانی باشد. واشنگتن از این مسئله آگاه است.
ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ماه پیش در کنگره گفت: «من این را یک اتحاد کامل و واقعی نمیدانم، اما ما شاهد نزدیکتر شدن آنها به یکدیگر هستیم و این مشکلساز است. ماه درباره ایران، روسیه و چین. این سه کشور با هم برای سالهای آینده مشکلساز خواهند بود.
این تصور که ایران باید متحدان و شرکای اقتصادی در خارج از غرب پیدا کند، ابتدا در زمان محمود احمدینژاد، محافظهکاری که به دنبال متمایز کردن سیاستهای خود از سلف طرفدار غرب خود، محمد خاتمی بود، به وجود آمد.
اما وقتی تندروهای ایران شروع به دنبال کردن این استراتژی به اصطلاح «نگاه به شرق» کردند، تقریباً هیچکس از جمله چین و روسیه آن را جدی نگرفت. در داخل ایران، برخی از روحانیون محافظه کار آن را خیانت به اصل انقلاب ۱۹۷۹ (اشاره به شعار نه شرقی، نه غربی) می دانستند.
زمانی که ترامپ از توافق خارج شد و تحریمهای شدیدتری را اعمال کرد، آیتالله خامنهای، رهبر معظم ایران علناً شروع به تأیید روابط نزدیکتر با مسکو و پکن کرد. آقای خامنهای در سال ۲۰۱۸ به جمعی از دانشگاهیان گفت: «ما باید به شرق نگاه کنیم، نه غرب».
آقای پارسی گفت: "ایرانی ها به درستی یا نادرست به این نتیجه رسیده اند که ایالات متحده آمریکا به سادگی هرگز ایران را نخواهد پذیرفت." همگرایی حول این دیدگاه وجود دارد که ایجاد همکاری با غرب یک گزینه نیست.»
با وجود همه نشانهها از تعمیق روابط، محدودیتهای همکاری ایران با روسیه و چین قابل توجه است. تحلیلگران می گویند سرمایهگذاری مستقیم شرکت های روسی و چینی در ایران کم است. هر دو کشور نگرانند گره زدن بیش از حد اقتصادشان به ایران آنها را هدف تحریم های آمریکا علیه ایران قرار دهد.
همان مولفه هایی که واقعاً از سال ۲۰۱۲ همکاری اقتصادی روسیه و ایران و همکاری چین و ایران را کنار زده است، هنوز هم وجود دارند. اگرچه همسویی آنها به دلیل نارضایتی متقابل از آنچه هژمونی امریکا توصیف می کنند، هدایت می شود، همسویی آنها نشانه های کمی از یک اتحاد رسمی دارد.
روابط رو به رشد ایران با مسکو و پکن، این کشور را به غولی تبدیل نمی کند که بتواند آمریکا را از منطقه بیرون کند یا اسرائیل را نابود کند، اما اتحادهای جدید ممکن است برای مدت نامحدودی عمر رژیمی را افزایش دهد که همین چند ماه پیش به نظر میرسید،گزینههایش رو به اتمام است.
امروز ایران در بحبوحه یک تغییر ژئوپلیتیکی گسترده قرار دارد. ایران در حال ایجاد روابط نزدیکتر با روسیه و چین است و امیدوار است که مشکلات اقتصادی خود را کاهش دهد و یک محور قدرتمند جدید از قدرت های تجدیدنظرطلب ایجاد کند که قادر به مقابله با غرب به رهبری ایالات متحده باشد.
حرکت ایران به سمت روسیه و چین به خوبی می تواند ثبات رژیم را برای سال های آینده حفظ کند. توافق ۲۰۱۵ تهران با قدرتهای جهانی برای محدود کردن برنامه هستهایاش تحریمهای طولانی مدت را کاهش داده بود، اما دولت ترامپ در سال 2018 از توافق خارج شد.
برای مقامات ایران، تصویر اکنون واضح است: آنها با نگرانی شاهد سرنگونی یا نزدیک به سقوط رژیمهای عراق، افغانستان، لیبی، یمن و سوریه در دهههای اخیر بودهاند. تحلیلگران می گویند که آنها می ترسند ایران بعدی باشد، مگر اینکه بتواند از انزوای تحمیل شده توسط واشنگتن خارج شود.
@ghazaleh_shabani
🔰چند تحلیل کوتاه از این طراحی وال استریت ژورنال :
1.آنها از بالا دارند پله ها را پایین می آیند یعنی به سمت افول
2. دونفر سمت راست و چپ فرد وسطی را دارند کمک می کنند تا از پله ها پایین بیابد
3.متاسفانه رهبری را فرد چاق و و چهره اشان را نگران و مضطرب ترسیم کرده اند
4. پرچم ایران در تصویر در کنار پرچ آنها نیست و این می تواند نشانه حذف شدن باشد
5.رهبری دست پوتین را گرفته است این یعنی تکیه به پوتین داده است و نگاه دلسوزانه پوتین
6.شی جین پینگ دست به پشت کمر گذاشته است که این در رفتار دیپلماتیک یعنی میدان دار چین است
🔸در آخر عرض کنم که این فقط یک طرح و نظر آن مجله می باشد نه حکم مطلق
🔸به اشتباه عده ای با ذوق فراوان در حال پخش تحلیل نادرست این اتفاق هستند
#پوستر #روسیه #چین
#غزاله_شعبانی_سرخنی
@ghazaleh_shabani
🔴موشکهای مقاومت در خیابانهای تلآویو
موج اول حملات موشکی مقاومت در انتقام جنایت رژیم صهیونسیتی، گنبد آهنین را هم شبیه سران رژیم جعلی دچار سردرگمی شدید کرده است. حملات موشکی در زیر نور آفتاب راهبرد جدید مقاومت برای یک جنگ ترکیبی موشکی-روانی است.
در کنار بیتفاوتی تقریبی عجیب رسانههای داخلی به اتفاقات اخیر در قیاس با رسانههای عربی، الجزیره قطر به صورت زنده در حال پوشش اتفاقات فلسطین و مقاومت است.
🔻خبرنگار الجزیره اطلاعات خیلی خوب و جالبی در مورد موشکهای شلیک شده توسط مقاومت میدهد و تاکید میکنید که در موج اول شلیکها که عموما راکتهای سبک بودند گنبد آهنین با شلیک زیاد موفق به مقابله شد اما هر چه زمان گذشته همه نوع موشکها متفاوت شده و هم قدرت گنبد آهنین برای مقابله با آنها.
🔻به گفته وائل دحدودح، این موشکها برخی به صورت دو مرحلهای شلیک میشوند، برخی دود سفیدی دارند، برخی دود سیاه، برخی به صورت قوسی شلیک میشوند و برخی هم عمودی. همین مساله باعث شده تا گنبد آهنین در مقابله اولیه با آنها دچار مشکل شود. وی تاکید میکند که موشکها وقتی به صورت انبوه شلیک شوند گنبد آهنین رسماً هنگ میکند و عموم موشکها از آن عبور کرده و توفیقی در رهگیری و انهدام آنها پیدا نمیکند.
@ghazaleh_shabani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از صدای گذر آب چنان فهمیدم
تندتر از آب روان عمر گران میگذرد
زندگی را نفسی ارزش غم خوردن نیست
آنقدر سیر بخند که ندانی غم چیست🌱☁️
#صبح_بخیر #غزاله_شعبانی_سرخنی
@ghazaleh_shabani