تنها مرزی که برای اسرائیل امن مانده بود
🔸️مرز مصر تنها مرزی است که برای اسرائیل امن مانده بود.
🔸️این مرز از سال ۱۹۷۸ و پس از پیمان کمپ دیوید میان انور سادات و مناخیم بگین با وساطت جیمی کارتر، برای اسرائیلی ها یک منطقه کاملا امن بود.
🔸️ماجرای امروز ظاهرا بدین صورت بوده که یک پلیس مصری با اسلحه کلاشنیکف در مرز مصر و فلسطین اشغالی ، ۲ نظامی اسرائیلی را به هلاکت می رساند و وارد جنوب فلسطین می شود.
🔸️صهیونیست ها نیروی کمکی برای دستگیری وی اعزام می کنند اما در درگیری رخ داده، یک نظامی اسرائیلی دیگر نیز کشته می شود تا شمار تلفات اشغالگران به ۳ نفر افزایش یابد.
🔸️پلیس مصری نیز در تیراندازی به شهادت می رسد .
🔸️در این خصوص ذکر چند نکته ضروری است.
1️⃣ تنها مرز بدون خطر باقی مانده برای اسرائیلی ها ، مرز مصر بود که آنهم ناامن شد.
🔸️حادثه امروز پس از کشتن چند اسرائیلی در سال ۱۹۸۵ توسط سرباز مصری سلیمان خاطر در صحرای سینا بی سابقه است .
🔸️با این تفاوت که سلیمان خاطر صهیونیست هایی را که به طور غیرقانونی وارد خاک مصر شده بودند را هدف قرار داد، ولی پلیس مصری صبح امروز وارد خاک فلسطین شد و اشغالگران را به گلوله بست.
2️⃣ عملیات امروز تحولی مهم در مبارزه با اسرائیلی هاست؛ زیرا مصر فعلی با ۱۰۰ میلیون جمعیت، روزگاری نقطه ثقل مبازه با اسرائیل بود اما پس از خیانت سادات به جبهه عربی و اسلامی و به رسمیت شناختن موجودیت دولت یهود، از وضعیت یک تهدید برای صهیونیست ها خارج شد.
3️⃣ البته روایت ها در این خصوص متناقض است برای مثال مصری ها اعلام کرده اند پلیس این کشور در حال تعقیب قاچاقچیان مواد مخدر وارد خاک فلسطین گردیده و با نیروهای اسرائیلی زد و خورد کرده است که با توجه به شواهد و درگیری مجددی که چند ساعت پس از کشتن ۲ نظامی صهیونیست صورت گرفت ، ادعای طرف مصری مردود می نماید.
4️⃣ رخداد امروز حاکی از عمومی و فراگیر شدن مقاومت علیه صهیونیست هاست و تنفر افکار عمومی جهان اسلام نسبت اشغالگری ها و اعمال ددمنشانه این رژیم را یادآور می شود .
5️⃣ اهمیت مصر برای امنیت اسرائیل تا بدانجاست که هنری کیسینجر معتقد بود هیچ جنگ فراگیر عربی علیه اسرائیل بدون حضور مصر ممکن نیست.
📌 در پایان باید گفت اسرائیل روز به روز از سوی مقاومت فراگیر و عمومی جهان اسلام و پیرامون خود مورد تهدید قرار میگیرد .
🔸️همین یک ماه پیش بود که یک نماینده پارلمان اردن به دلیل قاچاق سلاح به فلسطین برای مبارزه با اشغالگران، توسط پلیس اسرائیل بازداشت شد.
🔸️همچنین حوادث رخ داده در حین برگزاری جام جهانی قطر نشان داد اسرائیل پس از ۷۵ سال نتوانسته خود را به افکار عمومی جهان اسلام بقبولاند و هنوز به عنوان یک رژیم اشغالگر و نامشروع ، مورد نفرت امت اسلامی است.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
✋ #وقت_سلام
از ضریح تو فقط خیر و کرم میریزد
سائل هر شبه سلطان شدنش علت داشت
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
22.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌۲۰ برتری رضاخان بر امامخمینی
‼️مقایسه بین رضاخان و امامخمینی در ۲۰ جهت.
باورنکردنیه( ببینید و نشردهید )
(توضیح: مرتضی کهرمی )
؛▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
❇️ اخبار کوتاه روز
🔻رژيم صهيونيستي در تب و تاب وضع خویش هست.
🔺 نتانیاهو: ما در مقابل ایران و دیگران بیکار نمیمانیم و نخواهیم بود.
🔺 نتانیاهو: آژانس اتمی در برابر ایران تسلیم شده است.
🔺مقامات اسرائیلی: ما در شوک هستیم، اسرائیل از هر طرف توسط دشمنان محاصره شده است، ما در خطرناک ترین زمان بعد از جنگ یوم کیپور (جنگ اعراب و اسرائیل) هستیم.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
آخرین وصیت؛ بگویید همه بیایند!
🔹خاطره آیتالله مصباح یزدی از آخرین ساعات عمرِ امام خمینیقدسسرهما
بعضى از بستگان حضرت امام، خاطرات واپسین روز حیات ایشان را اینگونه گفتند: عصر همان روز (ارتحال) امام فرمود: به تمام اهل خانواده بگویید كه جمع شوند! همسر ایشان، فرزندان و نوهها كه آنجا حضور داشتند، اطراف تخت وى حلقه زدند و اطراف او جمع شدند.
امام به زحمت چشم خود را باز كرد. سخن گفتن برایش خیلى دشوار بود. اهلبیت خود را مخاطب قرار داد و فرمود: «یك جمله وصیت براى شما دارم». همه چشمها خیره و گوشها تیز شده بودند كه امام در لحظههاى واپسین عمر و با این روز و حال، چه وصیتى دارد؟! امام گفت: «وصیت من به شما این است كه بكوشید نافرمانى خدا نكنید!» بعد فرمود: «بروید؛ من خستهام و مىخواهم بخوابم.»
پارچه را روى صورتش كشید؛ خوابید و دیگر چیزى نگفت. هنگام نماز مغرب و عشا ایشان را صدا زدند. او به نماز اوّل وقت مقیّد بود. احساس كردم كه فقط، انگشتان و لبهایش اندكى حركت مىكنند؛ با اشاره انگشتانش، ركوع و سجود مىكرد و با حركت لبانش، نماز پایانى را خواند.
این چه شخصیتى دارد و چه روحى است كه در واپسین لحظههاى عمر، توجّهش فقط به خدا و انجام وظیفه است و بس؟! بهترین سرمایه و هدیهاى كه براى فرزندان خویش بر جا مىگذارد، این است كه «نافرمانى خدا و گناه نكنید.»
تأكید و تكیه كلامش در تمام عمر، این بود كه خدا از او چه خواسته است؛ مىكوشید آن را انجام دهد تا به تكلیف عمل كرده باشد. در اوایل جوانى، امام را ندیده بودیم؛ ولى در حدود سى و پنج سال از نزدیك ایشان را درك كردیم. از همان روز اوّل در سال ۱۳۳۱ ه.ش كه به قم آمدم، در درس ایشان شركت كردم. پس از تبعید او، كم و بیش با وى در ارتباط بودم. پس از مراجعت ایشان، بارها به خدمتش مشرف مىشدم.
...از نزدیك، غرق تماشاى حركات، درسها و بحثها، معاشرتها و منشهاى او بودم. با این وصف، هرگز در زندگى او، لحظهاى را به یاد ندارم كه ایشان به فكر منافع دنیوى خود باشد؛ درباره چیزى فكر بكند یا مطلبى بگوید یا نكتهاى بنویسد كه انگیزهاش از این گفتن و شنیدن و نوشتنـ جلب منفعت دنیوى براى خویش باشد.
گویا كه در ذهن این مرد، جز اطاعت خدا و خدمت به بندگان خدا، چیز دیگرى نمىگذشت. من جز اطاعت حق و خدمت به خلق، چیز دیگرى از این مرد سراغ ندارم. او دریاى متلاطمى بود؛ ولى آرام و بىكرانه!
📚سیری در ساحل، صفحه ۸۵-۸۷
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
آنچه رهبر انقلاب امروز گفتند، شاعری به شعر درآورد
باید که میان ملت ما
ایمان و امید زنده باشد
در پویش راه خدمت ما
ایمان و امید زنده باشد
فرمود عزیز رهبر ما
باید که شنید این سخن را
با جهد و جهاد و همت ما
ایمان و امید زنده باشد
برخیز و ز جان و دل بکوشیم
از چشمۀ عاشقی بجوشیم
یعنی همهجا ز دعوت ما
ایمان و امید زنده باشد
برای خواندن کامل شعر محمود تاری به اینجا بروید
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
5.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 قیام ۱۵ خرداد حرکتی خودجوش از دل یک ملت
🔹قیام ۱۵ خرداد در سال ۴۲ با حرکت کفنپوشان پیشوایی و ورامینی آغاز شد.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
⭕️شخصیت علمی و فرهنگی امام خمینی (بخش اول)
🔶تحصیل
💠تحصیل در خمین
🔹 #امام_خمینی (ره) در همان اوان کودکی آغاز به درس کرد و داخل منزل خود نزد معلمی به نام میرزا محمود به خواندن و نوشتن پرداخت و سپس قدم به مکتب گذاشت. در مکتب ملا ابوالقاسم، قرائت و تجوید قرآن را فرا گرفت. پیش اساتید دیگری به نامهای شیخ جعفر و میرزا محمد به درس و آموزش ادامه داد. پس از اتمام دوره مکتب خانه، به مدرسه احمدیه می رود تا درس های این مراکز جدیدالتاسیس را نیز تجربه کند. حسن مستوفی، فرزند خاله روح الله که در کودکی همدرس و همبازی هم بودند، می گوید: "ما با هم به مدرسهای می رفتیم که به سبک مدارس فرانسوی، میز و صندلی داشت".
🔹در مدرسه نزد شخصی به نام آقا حمزه محلاتی به تعلیم خط پرداخت و پیش از ۱۵ سالگی، تحصیلات فارسی آن روز را به پایان رساند. تحصیل علوم اسلامی نظیر صرف و نحو و منطق را در محضر یکی از دایی های خود به نام حاج میرزا محمد مهدی و برادر خود سید مرتضی پسندیده و آقا نجفی خمینی آغاز کرد و تا سال ۱۲۹۹ شمسی (۱۳۳۸ قمری) به تحصیل مقدمات در محضر آنان ادامه داد. ایشان در این سن اخبار کشور و شهر را پی میگرفت و در همه فعالیت های مربوط به جوانان مدافع شهر، شرکت میجست. جمعهها به میدان مشق تیر میرفت تا فنون دفاع را بیاموزد.
💠تحصیل در اراک
🔹سال ۱۳۳۹ه.ق #امام_خمینی (ره) برای تکمیل تحصیلات خود به اراک رفت. پیش از عزیمت به اراک، نخست تصمیم داشت که به اصفهان برود و در آن ادامه تحصیل دهد، اما آوازه شیخ عبدالکریم حائری یزدی که در آن سالها در همه مراکز علمی پیچیده بود، خمینی جوان را به اراک کشاند. در اراک، وارد مدرسه سپهدار شد و بیدرنگ، منطق را دوره کرد، نحو را به کمال آموخت و به بدیع و بیان احاطه یافت. در این دوره در محضر اساتیدی چون شیخ محمدعلی بروجردی، شیخ محمد گلپایگانی و آقا عباس اراکی تلمّذ کرد.
💠تحصیل در قم
🔹در سال ۱۳۰۱ه.ش (۱۳۴۰ه.ق.) که آیت الله حائری حوزه علمیّه اراک را به شهر مقدّس قم انتقال داد، #امام_خمینی (ره) نیز که تازه کتاب مطوّل را شروع کرده بود به قم رفت و در مدرسه دارالشفا مسکن گزید و در حوزه جدید التاسیس قم تحصیلات خود را با جدّیت بیشتری نزد اساتید بزرگ مانند میرزا محمدعلی ادیب تهرانی، سید محمد تقی خوانساری و میرزا سید علی یثربی کاشانی دنبال کرد و با پشتکار و کوشش های شبانه روزی موفق شد تا سال ۱۳۰۶ ه.ش (۱۳۴۵ ه.ق) در ۲۵ سالگی سطوح عالیه را به پایان رسانیده و در حوزه درس مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری شرکت کند و پایه های علمی و مبانی فقهی و اصولی خود را تحکیم بخشد و به درجه اجتهاد فائق گردد.
🔹شاید یکی از کسانی که دیدار با او در زندگی امام تاثیرگذار بوده است، آیتالله سید محمدتقی خوانساری باشد. دو سال بعد، در قم با حاج شیخ محمدرضا نجفی اصفهانی آشنا شد که فلسفه میدانست و در فلسفه غرب نیز دستی داشت. وی در قم داروینیسم و نقد آن را تدریس میکرد و مدتی روح الله جوان در این درس حاضر شد. استاد دیگر امام در معقول، مرحوم حاج سید ابوالحسن رفیعی قزوینی است. محضر درس آن فیلسوف نامی، سه علم را به روح الله آموخت: ریاضیات، هیئت و فلسفه.
🔹از میان همه اساتید امام آن که بیش از همه روح او را اشباع میکرد، درس عرفان نظری مرحوم محمدعلی شاه آبادی بود. شش سال، گاه هر روز و گاه هر چند هفته یک روز، نزد او میرفت تا کنار فقه و فلسفه، عرفان را نیز بیاموزد. آشنایی امام با عرفان، چنان عمیق و گسترده بود که اگر به فقه و اجتهاد شهرت نمی یافت، اینک همگان او را فقط عارفی سترگ می شناختند که مدار عرفان در عصر حاضر است. علاوه بر این، در محضر آقا میرزا علی اکبر حکمی یزدی نیز علوم معنوی و عرفانی را در سینه اندوخت، و عروض و قوافی و فلسفه اسلامی و فلسفه غرب را نزد مرحوم آقا شیخ محمدرضا مسجد شاهی آموخت. از آیت الله حاج میرزا جواد ملکی تبریزی اخلاق و عرفان را فرا گرفت و هماره از او به بزرگی و پاک نهادی یاد میکرد. #ادامه_دارد...
منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
#امام_خمینی
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
⭕️«پانزده خرداد» سرآغاز نهضت امام خمينی (بخش اول)
🔹در مطالعه رخداد های سياسی و پديده های اجتماعی، چند عنصر مهم و اساسی را بايد همواره در نظر داشت؛ اول زمينه های پيدايش آن را بررسی کنيم، دوم تعريف درست و منطقی از پديده های اجتماعی و سياسی داشته باشيم، سوم رابطه علی و معلولی ميان پديده ها را بيابيم و چهارم در يک نگاه کلی و مجموعه ای بتوانيم عوامل گوناگون را از يک پديده به پديده ای ديگر ربط دهيم و تحليل ارائه دهيم. پاسخ به اين سوال که #امام_خمينی (ره) چه نقشی در ايجاد و پديد آمدن واقعه #پانزده_خرداد داشتند، احتياج به مطالعه بسيار و بررسی عوامل و ريشه های انقلاب اسلامی ايران دارد. در ابتدا بايد گفت خود حادثه #پانزده_خرداد ۱۳۴۲ يکی از زمينه ها و عواملی بود که #نقش_بنيادين در پيدايش حرکت عظيم و خروشان ملتی داشت که کشورشان وابسته به بيگانگان و سرسپردگان بوده است و اين موجب تبديل به يک پژواک جهانی گرديد و #انقلاب و پيآمد های آن را موجب گرديد. اندکی پيش از وقوع حادثه #پانزده_خرداد، شاه به بهانه پيشرفت، توسعه و تمدن، رفورماسيون يا #انقلاب_سفيد را مطرح کرد و آن را به رفراندوم گذاشت.
🔹مفاد اين اصلاحات و لوايح ششگانه، مسير #تمدن_غرب را هموار میکرد و دين زدایی و مقابله با اسلام و به يغما بردن ثروت های عمومی حاصل آن بود. [۱] متعاقب آن #امام_خمينی (ره) اعلاميه ای در دوم بهمن ۱۳۴۱ در تحريم رفراندوم در تهران و شهرستانها منتشر کرد که موج عظيمی به حرکت درآمد و فرياد «رفراندوم قلاب، مخالف اسلام است» بلند شد. شاه در ۴ بهمن به قم رفت تا تکليف خود را با مرکز مخالف ها و روحانيت مشخص کند، ولی با شعار «اسلام پيروز است، استبداد محکوم است» مواجه شد، که در پی آن چندين کاميون سرباز به مدرسه فيضيه حمله کردند و بسياری از دکان ها و مغازه هايی را که در اعتراض به اعمال شاه بسته شده بود شکستند، و حضرت امام در پی اين يورش عنوان کرد که جای هيچگونه تفاهم با دستگاه حاکمه باقی نمانده و شاه بايد برای جبران اهانت و تجاوزی که به حريم روحانيت شده علم را از مقام نخست وزيری عزل کند. روز ۶ بهمن رفراندوم انجام شد و کندی رئيس جمهور وقت آمريکا بلافاصله پيروزی شاه را تبريک گفت.
🔹سفير انگليس هم مراتب رضايتمندی ملکه انگليس را به علم اعلام داشت. اين رای گيری با فشار مقامات امنيتی و با شعار جاويد شاه انجام شد و با پنج ميليون و ششصد هزار رأی موافق در مقابل چهارصد هزار و پنجاه رای مخالف، به تصويب رسيد. [۱] #امام_خمينی (ره) در عيد فطر همان سال در اولين سخنرانی، مخالفت خود را با شاه اعلام داشت و سپس به علمای قم پيشنهاد کرد تا عيد نوروز ۴۲ را به عزای عمومی تبديل سازند و با پيک و نامه و پيام اين تصميم را به سراسر کشور تسری دادند. همزمان با عيد نوروز که مصادف با سالگرد شهادت امام صادق (ع) شده بود، واقعه تهاجم به #مدرسه_فيضيه رخ داد، در اين رابطه نيز چون شاه علما و روحانيت را سد راه اقدامات ضد دينی و غرب پسند خود می ديد، به مدرسه فيضيه حمله کرد و حوزه و طلاب را به خاک و خون کشيد. مدرسه طالبيه تبريز نيز در همين زمان مورد يورش قرار گرفت و صدمات وارده بر طلاب با چاقو و دشنه و گلوله زياد بود. اين اعمال رژيم حاکم بيش از پيش تنفر عمومی را به سوی خود جلب کرد و روحانيون را مصمم به مبارزه طولانی ساخت و پايگاه مردمی #امام_خمينی (ره) را هر چه بيشتر مستحکم کرد.
🔹 #حادثه_فيضيه اثر عظيمی در اجتماع و مردم داشت. استبداد دوره رضاخانی بازگشته بود و مردم اين حادثه را با واقعه مسجد گوهرشاد و ديکتاتوری رضا شاه مقايسه میکردند. عصر دوم فروردين ۱۳۴۲ منزل حضرت امام (ره) مرکز اجتماع مردم و روحانيون مبارز شد. امام در همان لحظه اول آگاهی از حمله به فيضيه، نقش سازنده يک رهبر را ايفا کرد؛ از بستن درب منزل با وجود شايعه حمله مأمورين به آن جلوگيری کرد و خود در ميان جمع باقی ماند و به آنها دلگرمی و شجاعت بخشيد و حتی عازم رفتن به مدرسه فيضيه بود. ایشان گفت بايد به فيضيه بروم و ببينم به طلبه ها چه میگذرد. در همان حالی که بسياری، روحانيت را شکست خورده میديدند، امام در وضعيت پيش آمده پيروزی را مشاهده میکرد. در اينجا #امام_خمینی (ره) فتوای تاريخی خود را صادر کرد و در آن فتوا تقيه را حرام و اظهار حقايق را واجب دانستند و لو بلغ ما بلغ. #ادامه_دارد...
پینوشت؛
[۱] رک. بهتاريخ سياسی ايران، جلال الدین مدنی، انتشارات اسلامی، ج۱
منبع: وبسایت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیّه قم
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
✅ برویم درباره ایران و گرفتاری های مردمش و نجات آن ها
سـخن بگوییـم...
🔸امام می گفت، مصطفی امید آینده اسلام است. جمع زیادی آمده بودند شهادت حاج آقا مصطفی را به امام تسلیت بگویند، امام توی جلسه گفت: مرگ فرزند من یا شهادت پسر من مساله مهمی نیست و از الطاف خداست. برویم درباره ایران و گرفتاری های مردمش و نجات آن ها سخن بگوییم.
📚 «برداشت هایی از سیره امام، ج ۴ رهبری، ص ۲۷»
#عکس_نوشت| #مکتب_امام
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
امام خمینی_mixdown.mp3
8.24M
📢#صدای_انقلاب شماره۷۱۵
💠پنجره
آخرین تحلیلهای روز در رادیو صدای انقلاب
💠موضوع: دلیل تضعیف مقام امام خمینی توسط دشمنان
💠برخورد امام با فتنه و راهکار مناسب در مواجهه با مشکلات
🎙کارشناس برنامه:جعفر قنادباشی کارشناس بین الملل
#دشمن
#امام_خمینی
#صدای_انقلاب
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔰رهبر واقعبین آرمانخواه
🔹انتساب آرمانگرایی و بیاعتنایی به منافع ملی و مصالح کشور به امام راحل و عظیمالشأن، یکی از جفاهای مخالفان کینهورز یا ناآشنایان به سیره و رفتار آن مرد الهی است که پاسخ به آن در فرصت سالگرد ارتحال یک ضرورت از ناحیه علاقهمندان و وفاداران به آن عزیز سفرکرده به شمار میآید.
🔸البته تصور آرمانگرایی محض یا ایدهآلیست بودن دین و دینمداران، در برداشتهای غلط و کلیشهای نیروها و جریانهای سکولارمسلک و دینستیز ریشه دارد که مخالفان و رقبای اندیشه و گفتمان دینی از آن به منزله حربهای برای اعتبارزدایی یا انتقامجویی علیه دینمداران استفاده میکنند. همین حربه از سوی مخالفان اندیشهای و گفتمانی حضرت امام(ره) نیز به کارگیری شده و میتواند با چاشنی دروغ و تحریف برای اذهان برخی سادهاندیشان و ناآگاهان اثر منفی بر جای گذارد.
🔹در این اقدام ناجوانمردانه ابتدا حضرت امام(ره) به دوری از واقعبینی متهم شده و سپس بیاعتنایی به منافع ملی و مصالح کشور، از پیامدهای منفی آن معرفی و القا میشود. بهکارگیرندگان این ترفند، تصور میکنند با چنین فن شیطانیای، میتوانند تعارض منافع مردم و کشور را با نگاه، کنش و رفتار امام خمینی(ره) در جایگاه رهبری به اثبات رسانده و بر اعتبار و مشروعیت آن سایه اندازند.
🔸حال آنکه، با مروری بر برخی تدابیر، تصمیمات و اقدامات تاریخساز امام(ره) میتوان عمق نگاه واقعبینانه ایشان را که منجر به تشخیص و حتی پیشبینی درست و بهنگام مسائل و حوادث و پیشگیری از پیامدهای خسارتبار و صیانت از منافع ملی میشود، مشاهده کرد.
🔹مواردی چون؛
🔻1ـاصرار حضرت امام(ره) به تشکیل شورای انقلاب برای جلوگیری از بروز خلاء قدرت با فرار یا سقوط محمدرضا پهلوی در ماههای پایانی پاییز و اوایل زمستان سال 1357 که حتی برای فعالان سیاسی هنوز قابل درک نبود و سقوط رژیم را بعید میدانستند؛ اما روند تحولات و حوادث بعدی نگاه و تشخیص درست امام(ره) را به اثبات رساند.
🔻2ـفرمان حضور تاریخی مردم در خیابانها در روز بیستویکم بهمنماه که مانع از کودتا و کشتار و جنایت علیه سران انقلاب و نیروهای انقلابی به دست عمال جنایتکار رژیم شده و پیروزی برقآسا و کمتلفات انقلاب و جلوگیری از خسارت و ویرانی را نیز رقم زد.
🔻3ـفرمان حضرت امام(ره) به نیروهای انقلابی برای جلوگیری از آشوب و هرج و مرج و ممانعت از غارت، آتشسوزی و از بین بردن آثار علمی، هنری و اموال عمومی و خصوصی در روزهای اولیه پیروزی انقلاب اسلامی و تأکید بر اجتناب از خشونت و آزار متهمان و عناصر دستگیرشده که نه تنها از خسارت و تلفات جلوگیری کرد، بلکه مانع از توسعه و تعمیق کینهورزی و انتقامجویی و درافتادن کشور به عرصه جنگ داخلی شد.
🔻4ـاجازه ندادن برای تعرض به سفارتخانههای خارجی، حتی آمریکای جنایتکار در فضای چپگرایی بعد از انقلاب و وجود فشار شدید نیروهای چپ برای حمله و اشغال سفارتخانه و حتی دستور برخورد با مهاجمان به سفارت، قبل از شروع فعالیت مقامات آمریکایی علیه ایران انقلابی و تبدیل سفارت به عنوان پایگاه جاسوسی و هماهنگی گروهکهای ضد انقلاب برای براندازی که نشاندهنده واقعبینی و دوراندیشی ایشان است، همانگونه که قبل از پیروزی انقلاب با واقعبینی و هوشمندی در پاسخ به خبرنگار روزنامه «لوموند» در فرانسه فرموده بودند: «تا زمانی که آمریکا با ما کاری ندارد، ما با آنها کاری نخواهیم داشت.»
🔻5ـدستور عدم توقف نیروهای ایرانی اعزام شده به لبنان در سال 1361 به دلیل نداشتن عقبه مطمئن نظامی و بسنده کردن به آموزش نیروهای جهادی و حزبالله در لبنان که هم امکان تمرکز بر جنگ را فراهم میکرد و هم هر گونه بهانه مداخله نیروهای ایرانی در کشورهای دیگر را سلب میکرد.
🔻6ـپذیرش مسئولیت قطعنامه 598 و پایان جنگ با وجود تلخی آن وآمادگی برخی چهرههای سیاسی برای این اقدام که هم از اختلاف داخلی ممانعت کرده و هم آمادگی نیروها را برای اقدام در شرایط نه جنگ ـ نه صلح تأمین کرده و زمینه مقابله جانانه با نفوذ منافقین را در شرایط پس از پذیرش قطعنامه فراهم کرد.
🔻7ـتعیین تکلیف ماجرای جانشین رهبری، یعنی آقای منتظری که با سادهاندیشی و کانالیزه شدن به بلندگوی مخالفان نظام تبدیل شده و میتوانست آینده نظام و کشور را با خطرهای سرنوشتساز مواجه کند.
🔸مجموعه این تدابیر، تصمیمات و فرامین گویای واقعبینی معطوف به منافع ملی و مصالح کشور نزد امام راحل(ره) است که با برخورداری از اندیشه و تفکر سیاسی مبتنی بر دین، نه تنها از قدرت تشخیص و آیندهنگری برخوردار بود؛ بلکه با واقعبینی نسبت به وضعیت و شرایط در حال تغییر، با پویایینگری و نوآوری و خلاقیت در چارچوب اصول و مبانی دینی، انعطاف و انطباق با شرایط را به نفع منافع ملی و مصالح کشور، با شجاعت و هوشمندی میپذیرفت و اعمال میفرمود.
✍🏻رسول سنائیراد
#امامخمینی
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی