نشانه این اراده الهی را در یوم الله ۱۳ آبان ماه و ۲۲ بهمن ماه، دوستان و دشمنان داخلی و خارجی دیدند. با حضور آگاهانه و با انگیزه جوانان و خانوادهها در این مناسک دینی-سیاسی و اعلام شکست نقشه ۱۰۰ روزه دشمنان، مقاومت ملت ایران تاثیر خودش را در وضعیت داخلی و خارجی کشور گذاشت.
تاثیر اول را بر روی آمریکایی ها گذاشت که بعد از گرفتار شدن در اشتباه محاسباتی از اغتشاشات و فکر کردن به اجرای به اصطلاح خودشان نقشه دوم با حمایت علنی از تروریستهای خبیث و حامیان بدنام دیکتاتوری پهلوی، چرخش کردند و امروز به دنبال بازسازی چهره و مواضع خود هستند.
تأثیر دوم را بر روی اروپاییهای گذاشت که با عقب نشینی از تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط اتحادیه اروپا و دولتهای اروپایی، به دنبال احیای مسیرهای تعامل دیپلماتیک با ایران هستند که در ادامه آن شاهد حضور مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران بودیم.
تاثیر سوم را در سفر تاریخی جناب آقای دکتر رئیسی رئیسجمهور محترم کشورمان به چین و توافقات راهبردی تهران-پکن به ویژه در حوزه اقتصادی گذاشت.
تاثیر چهارم نیز در اعلام توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی و استقبال دیگر دولتهای عربی برای توسعه روابط با ایران پیداست.
در محیط داخلی نیز در پی فرمان تاریخی رهبری معظّم انقلاب اسلامی مبنی بر عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر، همچنین همت مضاعف مجموعههای اجرایی، تقنینی و قضایی کشور برای مهار تورم و آرامش بخشی به بازار و نیز سرریز گشایشهای خارجی به داخل کشور، الحمدلله شاهد ارتقاء امید، انسجام و اعتماد به نفس عمومی در بین اقشار مختلف مردم و شروع پروژههای بزرگ اقتصادی در ابتدای سال ۱۴۰۲ هستیم.
البته در فضای جنگ روانی دشمن باید مراقبت کنیم که دچار خطای شناختی نشویم این تحولات اخیر حاصل مقاومت مردم و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران است که در طول این سالهای پیروزی انقلاب علیرغم این حجم از برنامه ریزی و اقدامات شرورانه دشمنان، کشور ممکن است دچار یک وقفه بشود اما مسیر اعتلای پیشرفت و عزت ایران اسلامی تداوم داشته است.
قسمت۸
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴 در مسیر اجرای حق، برخی مخالفت ها و اعتراضات، کاملاً طبیعی است
🔹بسیاری از مردم به دنبال حیا، عفت، پاک زیستن و دوری از ولنگاری، فساد و فحشاء هستند. در عوض، در هر جامعه ای افرادی هستند که طرفدار بی بند و باری، فساد اخلاقی و ... هستند.
🔸در مسائلی مانند #حجاب و عفاف، به هیچ وجه #نمی توان رضایت همه مردم را به دست آورد. زیرا ما با دو طیف مواجه هستیم. طرفدار دیدگاه #حق و طرفدار دیدگاه #باطل.
🔹در جامعه اسلامی یا باید حق و #حکم_خدا جاری شود و یا باطل ؛
بدیهی است که در جامعه ما باطل نباید اجرا شود.
👈 اگر هم حرف حق جاری شود، حتماً عده ای ناراضی خواهند بود و اعتراض می کنند و این طبیعی است.
🔸در یک جامعه، هم ظالم داریم و هم مظلوم. اگر بخواهیم هم ظالم را راضی کنیم و هم مظلوم را قطعاً یک جای کار می لنگد.
🔹همه #پیغمبران الهی که انسان های کامل بودند هم دشمن داشتند. اگر در موضع حق می خواهیم بایستیم، قطعاً عده ای در داخل و خارج از کشور با ما دشمن خواهند شد. اساساً حق و باطل امکان جمع شدن ندارد.
اگر به این نکته توجه کنیم می توانیم تصمیمات درست و قاطع بگیریم.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
مسئولین باید پیه این مشکلات را به تن بمالند❗️
🔰مقام معظم رهبری مدظله العالی:
" خدای متعال به پیغمبرش میفرماید که « وَ تَخشَى النّاسَ وَاللهُ أَحَقُّ أَن تَخشاهُ »؛ از مردم #نباید بترسی؛ از حرف این و آن نباید بترسی. بالاخره هر اقدام مثبتی، هر کار مهمّی ممکن است یک عدّهای #مخالف داشته باشد؛ مخالف، مخالفت میکند. امروز با حضور فضای مجازی، نوع مخالفتها هم غالباً نوع برخوردکننده و #تیز و آزاردهنده است؛
اگر چنانچه یک حرکت مهمّ صحیحِ متقنِ محاسبهشدهای انجام میگیرد، باید ملاحظهی اینها را #نکنند. ملاحظهی دشمن خارجی را هم نباید بکنند؛
هر گونه حرکتی را که در کشور به سمت صلاح انجام بگیرد، یک جبههی وسیعی از دشمن وجود دارد که اینها نشستهاند دارند دائم فکر میکنند که ضربهها بزنند، هم در زمینههای سختافزاری، هم در زمینههای نرمافزاری؛ نرمافزاریشان همین است که اینها تصمیمهای مهم و درست و منطقی را که در کشور گرفته میشود، با تبلیغات وسیعی که دارند، زیر سؤال ببرند و با این امپراتوری تبلیغاتیای که دست صهیونیستها هست، این را بکوبند و نابود کنند و از بین [ببرند]. باید از اینها #نترسید، باید حرکت کرد »
https://khl.ink/f/45814
✍چند نکته:
🔻در زمینه هایی مانند #حجاب یا #فضای_مجازی، هر تصمیمی که گرفته شود، عده ای مخالف آن هستند.
🔻هر تصمیمی که گرفته شود، در صورتیکه بر اساس مبانی #دینی باشد، قطعاً با حمله دشمن و ولنگاران داخلی و هجمه رسانه ای همراه خواهد بود.
🔻جامعه اسلامی و مسئولین آن نباید به گونه ای باشند که به وسیله حاشیه ها یا جو رسانه ای #مدیریت شوند یا در بیان حکم خداوند، لکنت زبان بگیرند و یا در مقام اجرا دچار احتیاط های خلاف احتیاط شوند.
⏪ در زمینه حجاب، مشکل ما این است که برخی از مسئولین نمی خواهند #هزینه بپردازند و به این سخنان رهبر انقلاب توجه ندارند.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
هدف آمریکا و صهیونیستها، از فعالسازی گروهکهای تروریستی در جدار مرزهای کشورچیست؟
در سالهای اخیر، یکی از اهداف آمریکا و صهیونیستها، حمایت و فعالسازی گروهکهای تروریستی در لوای قومگرایی و در جدار مرزهای کشور با هدف تولید هستههای ناامنساز و سرایت ناامنی به عمق کشور بوده است.
در یک مورد اواخر سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۸۰۰ هزار دلار در اختیار ضد انقلاب کردی بابت تقویت آنها با تجهیزات و نفرات جدید قرار گرفت.
در مقطع اربعین شاهد اعلام مواضعی از سوی برخی گروهکهای کردی مبنی بر تهدید امنیت زائرین بودیم و با شروع اغتشاشات نقشآفرینی آنان قوت گرفت.
بنابراین به دنبال هماهنگیهای پیشین با دولت عراق و اخطارهای قبلی به سران گروهکها، بر اساس اطلاعات دقیق دریافتی از داخل احزاب ضدانقلاب، طی چهار مرحله و همزمان با حضور عناصر اصلی گروهک، مواضع آنها مورد ضربه سنگین نیروهای سپاه پاسداران قرار گرفت و تعادل امنیتی آنان برهم خورد.
در این عملیاتها، با هدف قرار دادن دقیق ۴۴ هدف از پیش تعیین شده، تعداد ۲۴ نفر از اشرار ضدانقلاب معدوم و بیش از ۱۶۵ نفر از آنان زخمی شدند و شبکه همکار داخلی آنان نیز تحت اشراف و اقدام اطلاعاتی قرار گرفت.
به دولت عراق و مسئولین اقلیم شمال عراق هم خطوط قرمز ایران اعلام شد و فرصتی داده شد تا برای تأمین امنیت خاک کشور از تحرکات گروهکهای تروریستی کردی جلوگیری کنند. همچنین در سفر اخیر دبیر شورای عالی امنیت ملی در این زمینه بحث شد و توافقاتی صورت گرفت.
در نشست سه جانبه با حضور نمایندگانی از آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در یکی از کشورهای منطقه پیرامون وضعیت ایران تاکید میشود، توسط ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، تسلیحاتی در اختیار ضد انقلاب کردی قرار گیرد و دوم پشتیبانی اطلاعاتی از گروهک نفاق برای شناسایی اماکن مهم و سوم فعال کردن گروههای ضد انقلاب برای انجام اقدامات سری در داخل ایران.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
مالکیت ایرانخودرو و سایپا در اختیار چه نهادهایی است؟
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
⭕️چرا امامت امام جواد (ع) در كودكی يكی از بحث برانگيزترين مباحث عصر ايشان محسوب می گردد؟ (بخش اول)
🔹یکی از مسائلی که بعدها در مباحث کلامی مربوط به امامت، جایگاه ویژه ای یافت، این بود که آیا ممکن است کسی پیش از بلوغ به مقام امامت برسد؟ این مسأله در سال ۲۰۳، آن هنگام که #امام_جواد (ع) به امامت رسید، به صورت جدّی تری در محافل علمی - کلامی امامیه مطرح شد و بعدها در سال ۲۲۰ درباره امامت امام هادی (ع) و پس از آن امام مهدی (ع) نیز ادامه یافت. در سال ۲۰۳ که امام رضا (ع) به شهادت رسید، شیعیان آن حضرت به علت این که تنها فرزند وی #امام_جواد (ع) بیش از هشت سال نداشت، در نگرانی و اضطراب عمیقی فرو رفتند. به نوشته برخی از مورّخان در این جریان، شیعیان به حیرت افتاده و میان آنان اختلاف پدید آمد؛ چنان که شیعیان دیگر شهرها نیز متحیّر شدند. [۱] به همین جهت، گروهی از آنان در منزل «عبدالرحمن بن حجّاج» گرد آمده، ضجّه و ناله سر دادند. [۲]
🔹این مشکل برای شیعیان، که مهمترین رکن ایمان را اطاعت از #امام_معصوم (ع) دانسته و در مسائل و مشکلات فقهی و دینی خود به وی رجوع می کردند، از اهمّیت بسیار برخوردار بود و نمی توانست همچنان لاینحل بماند. البته برای شیعیان مسلّم بود که #امام_رضا (ع) فرزند خود #امام_جواد (ع) را به جانشینی برگزید، ولی مشکل ناشی از خردسالی آن حضرت، آنان را بر آن می داشت تا برای اطمینان خاطر، به کاوش و جستجوی بیشتری در این باره بپردازند. در میان نصوصی که درباره جانشینی امام جواد (ع) از امام رضا (ع) بر جای مانده، به ویژه خاطر نشان شده است که #امام_رضا (ع) فرزند خردسالش #امام_جواد (ع) را به جانشینی خود برگزید و با اینکه هنوز فرصت زیادی برای این کار وجود داشت، به جانشینی او اصرار می ورزید، تا آنجا که در برابر اشاره برخی از اصحاب به سن کم #امام_جواد (ع) با اشاره به نبوّت حضرت عیسی (ع) در دوران شیرخوارگی فرمودند: «سنّ عیسی (ع) هنگامی که نبوّت به وی اعطا شد، کمتر از سن فرزند من بوده است». [۳]
🔹اضطرابی که پس از شهادت امام رضا (ع) در میان شیعیان آن حضرت به وجود آمد، سبب شد تا برخی از آنها به دنبال «عبدالله بن موسی» برادر امام رضا (ع) بروند؛ ولی از آنجا که حاضر نبودند بدون دلیل، امامت کسی را بپذیرند، جمعی از آنها پیش وی سؤالاتی مطرح کردند و هنگامی که او را از جواب مسائل خود ناتوان دیدند، وی را ترک کردند. [۴] شمار دیگری نیز به «واقفی» ها که بر امام کاظم (ع) توقف کرده بودند، پیوستند. علّت پیدایش این اختلاف، به نظر «نوبختی»، همین بود که آنها بلوغ را یکی از شرایط امامت می دانستند. [۵]
🔹با تمام این احوال، بیشتر شیعیان به امامت امام جواد (ع) گردن نهادند، گرچه در میان آنان، کسانی بودند که مسأله کمی سنّ را به خود #امام_جواد (ع) هم یادآور شدند و آن حضرت در جواب، به جانشینی حضرت سلیمان از حضرت داوود (ع) اشاره کرد و فرمود: حضرت سلیمان (ع)، هنگامی که هنوز کودکی بیش نبود و گوسفندان را به چرا می برد، حضرت داوود (ع) او را به عنوان جانشین خود معرفی کرد، در حالی که عُبّاد و علمای بنی اسرائیل، این عمل او را انکار می کردند. [۶] به نوشته «نوبختی»، برهانِ استدلال کنندگان به #امامت_امام_جواد (ع)، مسأله یحیی بن زکریّا (ع) و نبوّت حضرت عیسی (ع) در دوران شیرخوارگی و داستان یوسف و علم حضرت سلیمان (ع) بود که نشان می داد علم در حجت خدا و لو به سن بلوغ نرسیده باشند، بدون آموزش و یادگیری و به طور لدنّی، می تواند وجود داشته باشد. [۷] #ادامه_دارد...
پی نوشت:
[۱] دلائلالامامه،طبری،محمدبنجریر، بی جا، ص۲۰۴
[۲] عیونالمعجزات،حسينبنعبدالوهاب، آل عبا (ع)، ص ۱۱۹
[۳] روضة الواعظين و بصيرة المتعظين، فتال نيشابورى، مطبعة الحیدریه، ص ۲۰۳
[۴] مسند الامام الجواد (ع)، عطاردى، عزيز الله، آستان قدس رضوى، چ ۱، ص ۲۹ - ۳۰
[۵] فرق الشيعه، نوبختى، بی جا، ص ۸۸
[۶] الکافی، كلينى، دارالكتب الإسلاميه، چ ۴، ج ۱، ص ۳۸۳
[۷] فرق الشیعة، همان، ص ۹۰
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#امام_جواد
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
⭕️چرا امامت امام جواد (ع) در كودكی يكی از بحث برانگيزترين مباحث عصر ايشان محسوب می گردد؟ (بخش دوم)
🔹شیعیان امامی از یکسو امامت را از جنبه الهی آن مینگریستند و به همین دلیل کمی سنِّ امام هرگز نمیتوانست در عقیده آنها خللی وارد آورد؛ اما از سوی دیگر آنچه اهمیت داشت بروز این وجهه الهی بود که می بایست در علم و دانش امامان (ع) باشد. در واقع امامان (ع)، پاسخگوی کلیّه سؤالات شیعیان بودند. از اینرو آنان درباره تمامی امامان این اصل را رعایت کرده و آنان را در مقابل انواع پرسشها قرار میدادند و تنها موقعی که احساس میکردند آنان بخوبی از عهده پاسخگویی به این سؤالات برمی آیند (با وجود نص به امامتشان) از طرف شیعیان به عنوان امام معصوم (ع) شناخته می شدند. با توجه به سنّ کم #امام_جواد (ع) این آزمایش از طرف شیعیان درباره آن حضرت ضرورت بیشتری پیدا می کرد.
🔹بر این اساس، در مواقع و فرصت های مختلف، آزمایش مزبور را درباره آن حضرت به عمل آورده و پس از آن، اکثریت قریب به اتفاق آنان - جز اندکی - با اطمینان خاطر، امامت او را پذیرفتند. در مجلسی که در بخش نخست این نوشتار بدان اشاره شد، شیعیان گرد آمدند تا مسأله جانشینی را حل کنند. «یونس بن عبدالرحمن» که از شیعیان قابل اعتماد نزد امام رضا (ع) بود گفت: تا زمانی که این فرزند؛ یعنی #امام_جواد (ع) بزرگ شود باید چه کنیم؟ در این هنگام، «ریّان بن صلت» از جای خود برخاست و به اعتراض گفت: تو خود را در ظاهر مؤمن به امام جواد (ع) نشان میدهی، ولی پیداست که در باطن در امامت او تردید داری! اگر امامت وی از جانب خدا باشد، حتی اگر طفل یک روزه هم باشد به منزله شیخ است و چنانکه از طرف خدا نباشد، حتی اگر هزار سال هم عمر کرده باشد مانند سایر مردم است.
🔹سرانجام در ایام حجّ، هشتاد نفر از علمای شیعه از بغداد و دیگر شهرها گردهم آمده و عازم مدینه شدند. ابتدا پیش «عبدالله بن موسی» رفتند؛ ولی هنگامی که گمشده خود را پیش او نیافتند، از وی روی برتافتند و به حضور #امام_جواد (ع) مشرّف شدند. آن حضرت به سؤالات آنان پاسخ گفت و آنها از پاسخ های وی که نشان بارزی از #امامت و #علم_الهی وی بود مسرور شدند. [۱] به جهت دریافت پاسخ مسائل و سؤالات فقهی و... دیگربار گروهی از شیعیان، از اقطار مختلف نزد #امام_جواد (ع) گرد آمده و در مجلسی پرسش های بسیاری را مطرح کردند، که آن حضرت در حالی که بیش از ده سال نداشت، به تمام این پرسشها پاسخ داد. [۲] از این روایت چنین به دست میآید که: اولاً: شیعیان اصرار داشتند تا از طریق دانش امام، امامت وی را بپذیرند. ثانیاً: امام در حالی که هنوز کودک خردسالی بیش نبود، به دلیل الهی بودن امر امامت، به خوبی قادر بود به پرسش های علمی و فقهی شیعیان پاسخ دهد.
#ادامه_دارد...
پی نوشت؛
[۱] بحارالأنوار، دارإحياءالتراثالعربيی، چ ۲، ج ۵۰، ص ۹۹، ۱۰۰؛ اثبات الوصية، مسعودى، انصاريان، على بن حسين، منشورات رضی، بی تا، ص ۲۱۳
[۲] الکافی، كلينى، دارالكتب الإسلاميه، چ ۴، ج ۱، ص ۳۱۴
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#امام_جواد
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95