eitaa logo
عزیز غضنفری*
3.4هزار دنبال‌کننده
24.4هزار عکس
18.2هزار ویدیو
271 فایل
 خط اغفال به خصوص خواص و نخبگان از تاثیر دشمن ، یکی از خطوط القائی و تبلیغاتی دشمن است.امام خامنه ایی دامت برکاته 🕛 مدیریت کانال @ghazanfariaziz
مشاهده در ایتا
دانلود
33.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖥 فوری؛ کشف دومین معدن لیتیوم در ایران؛ بازی بازیگران جهانی لیتیوم 🎙دکتر زهرا و .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥کانال ما درپیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
17.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴رهبر انقلاب: تهمت به نظام گناه است و گناه تهمت به نظام از گناه تهمت به یک شخص بزرگتر است... ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ 🔝 .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥کانال ما درپیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
نقش بصيرت ياران ائمه عليهم السلام در تداوم شيعه انتقام و پيام‌رساني (بصيرت ياران امام سجاد عليه السلام ) بعد از واقعه كربلا، شيعيان در بدترين شرايط، از لحاظ كمي و كيفي و نيز موقعيت سياسي و اعتقادي، قرار گرفتند. كوفه، كه مركز گرايش‌هاي شيعي بود، تبديل به مركزي جهت سركوبي شيعه گرديد. شيعيان واقعي امام حسين عليه السلام ، كه در مدينه و مكه بوده و يا موفق شده بودند كه از كوفه به او ملحق شوند، در كربلا به شهادت رسيدند. گرچه بسياري هنوز در كوفه بودند، اما تحت شرايطي سختي كه ابن زياد در كوفه به وجود آورده بود، جرأت ابراز وجود نداشتند. واقعه كربلا نيز از نظر روحي شكست بزرگي براي شيعه بود و به ظاهر اين‌گونه مطرح شد كه ديگر شيعيان نمي‌توانند سر بر آورند. تعدادي از اهل بيت و در رأس آنها امام حسين عليه السلام به شهادت رسيدند و فقط يك نفر از فرزندان ذكور امام حسين عليه السلام ، از نسل فاطمه عليها السلام باقي مانده بود. دوران حيات امام سجاد عليه السلام جز سركوبي شيعه به وسيله زبيريان و امويان نشان روشني ندارد. بيست سال حاكميت حجاج بر عراق و سلطه عبدالملك بن مروان بر كل قلمرو اسلامي تنها جهت‌گيري روشنش كوبيدن شيعيان، و در بخش‌هايي ديگر كوبيدن ساير مخالفان امويان، اعم از خوارج يا شورشياني چون عبدالرحمن بن محمد بن اشعث بود. حجاج كسي بود كه شنيدن لفظ كافر براي او بسيار آرام‌بخش‌تر از شنيدن لفظ شيعه بود.1 در چنين شرايطي كه براي امام سجاد عليه السلام به عنوان پيشواي تشيع پس از حادثه كربلا امكان احياي جامعه مرده را با در دست گرفتن رهبري نظامي آن وجود نداشت، تصور نابودي اساس تشيع مي‌رفت،2 لذا نقش بصيرت ياران امام كه از طرفي محدوديت‌هاي خاص ايشان را نداشتند و از طرف ديگر به خاطر شرايط شديد امنيتي حاكم به طور مستقيم نمي‌توانستند ارتباط مستمر برقرار و كسب تكليف نمايند براي حفظ تشيع بسيار برجسته مي‌شود. عمده اقدامات ياران بصير امام سجاد عليه السلام كه نقش بسيار مهمي در زنده نگه داشتن خون امام حسين عليه السلام و حفظ تشيع داشت عبارتند از: 1. مبارزه همه جانبه براي انتقام خون امام حسين عليه السلام و يارانشان كه روحيه اميدواري را به شيعيان باقي مانده برگرداند و موجب تزلزل حكومت اموي شد. 2. ساماندهي و مديريت صحيح خشم شيعياني كه به هر دليل از همراهي با امام حسين عليه السلام بازمانده و يا توبه نموده و در صدد انتقام‌جويي بودند. 3. زنده نگه‌داشتن اهداف قيام امام حسين عليه السلام با طرح و يادآوري شعارهاي آن حضرت در حماسه عاشورا. 4. استفاده از هنر شعر به عنوان قوي‌ترين ابزار تبليغي براي معرفي مقام اهل بيت و امام سجاد عليه السلام و افشاي چهره واقعي خلفاي بني اميه. 5. حفظ تفكر شيعي و زمينه‌سازي براي تشكيل دانشگاه امام باقر و صادق عليهما السلام .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥کانال ما درپیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
نقش بصيرت ياران ائمه عليهم السلام در تداوم شيعه انتقام و پيام‌رساني (بصيرت ياران امام سجاد عليه السلام ) مختار ثقفي مختار از ابتداي كودكي، آثار نجابت در چهره‌اش نمايان بود. نقل مي‏كنند وقتي كودك بود، پدرش او را نزد علي‏ بن ‏ابي طالب عليه السلام برد و حضرت او را روي زانوي خود نشاند و بر سرش دست كشيد و فرمود: «يا كَيْس يا كَيْس؛ اي زيرك، اي زيرك».1 اين رويداد در بحارالانوار و رجال‏كشي نيز آمده است و آيت‌اللّه‏ خويي در معجم رجال الحديث آن را از زبان اصبغ بن نباته، يكي از ياران وفادار و شاگرد برجسته حضرت علي عليه السلام نقل مي‏كند.2 مختار از روزهاي كودكي با حسنين عليهما السلام و به ويژه با مسلم ‌بن ‌عقيل ‌بن ‌ابي طالب پرورش يافته و با آنان همراه بود.3 به اعتراف همه تاريخ‌نگاران كه درباره مختار تحقيق كرده‏اند، او از دورانديشي، هوش و درك بالايي برخوردار بود و در تحليل رخدادها و اتفاق‌ها كمتر اشتباه مي‏كرد. علامه شريف القرشي در وصف مختار مي‌نويسد: مختار از برجسته‏ترين و مشهورترين شخصيت‏هاي عرب است كه تاريخ اسلام آن‏ را معرفي كرده. وي نقش مهمي در ايجاد حوادث سياسي و اجتماعي عصر خود ايفا كرد و از روشن‏ترين چهره‏هايي است كه تأثير بسزايي بر جريان‌ها و رويدادها و موضع‏گيري‏هاي سياسي و اجتماعي زمان خود داشته است. او توانايي و كفايتِ كاري و سياسي خود را در فكر و عمل به اثبات رسانيده است. 4 مختار هرگز در برابر حكومت اموي و رفتار دشمنانه آن در حق اهل بيت عليهم السلام از خود روي خوش نشان نداد و از سياست تبعيض‏آميز معاويه حمايت نكرد و پس از وي، در برابر جنايت‌هاي جانشين و فرزند او (يزيد) نتوانست آرام بنشيند. نمونه‌هايي از بصيرت و همراهي مختار با اهل بيت عليهم السلام بيعت با اميرمؤمنان علي عليه السلام با گذشت روزگار و آشكار شدن حقايق، اندك‌اندك مردم به خود آمدند و پس از فتنه‏اي خونين و انقلابي بزرگ و كشته شدن عثمان، به درِ خانه علي عليه السلام آمدند و با او به خلافت بيعت كردند و مختار در جمع اين بيعت‌كنندگان بود. مخالفت با اعدام حجر بن عدي و يارانش در زماني كه لعن و نفرين به امام علي عليه السلام و خاندان آن حضرت سنت شده بود و شيعيان علي عليه السلام جز تقيّه، راهي براي زنده ماندن نداشتند و جرمِ دوستي ايشان، اعدام، زندان، تبعيد و محروم شدن از همه حقوق سياسي، اجتماعي و انساني بود و كسي حتي جرئت ابراز مخالفت با معاويه را نداشت، مختار آشكارا ناخشنودي و مخالفت خود را نشان مي‏داد كه نمونه روشن آن، مخالفت وي با اعدام حجر بن‌ عدي و ياران او بود. در تاريخ آمده است: آن‌گاه كه زياد بن‏ ابيه از طرف معاوية‌ بن‌ ابي‌سفيان استاندار كوفه بود و گروهي از شيعيان را با حجر ‌بن ‌عدي به جرم تشيع و دوستي حضرت علي بن‌ ابي طالب عليه السلام دستگير كرد، پرونده‏اي به اين صورت تنظيم نمود: حجر بن‌ عدي از فرمان خليفه سرپيچي كرده و نماز جماعت را ترك گفته و آشكارا معاويه را لعن نموده و به‌منظور شورش و قيام، گروهي را دور خود گردآورده، بر ضد معاويه و خلافت او تبليغ كرده و افزون بر اين به خدا نيز كافر شده‏ است. او براي اينكه راه نجات بر حجر و ديگر شيعيان بسته شود، از بزرگان كوفه دعوت كرد آن پرونده را امضا كنند و از مختار نيز خواست پرونده را گواهي دهد. همه امضا كردند، ولي مختار طفره رفت و نپذيرفت. بديهي است انگيزه مخالفت مختار با وضع وخيم سياسي زمان، جز محبت خاص او به خاندان نبوت و مخالفت با باورها و سياست‏هاي امويان نبود. ۲ .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥کانال ما درپیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
14.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اخطار هوایی کرار به RQ-۴ گلوبال هاوک ▪️تلفیق عملیاتی سامانه موشکی S-۳۰۰ و باور ۳۷۳ جانشین پدافند هوایی ارتش در گفت‌وگو با تسنیم: 🔹یک بار هواپیمای P۸ آمریکایی و یک بار هم RQ-۴ و چندین بار هم جنگنده‌هایی با ملیت‌های مختلف در تنگه هرمز به مرزهای ما نزدیک می‌شدند که با اخطار کرار دور شدند. 🔹امروز از تلفیق کاربردی سامانه S-۳۰۰ با سامانه باور ۳۷۳ در میدان شبکه یکپارچه پدافند هوایی استفاده می‌کنیم. 🔹اخیرا رادار را روی پهپاد نصب کردیم و رادار پرنده و محمول بر پهپاد داریم. 🔹در حال مسلح کردن کرار به موشک هوا به هوا هستیم و آخرین تست‌ها و مراحل تحویل‌گیری را در میدان دنبال می‌کنیم. 📝 گفتگوی گروه دفاعی تسنیم را اینجا (https://tn.ai/2945684) بخوانید .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥کانال ما درپیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
شکایت ابربدهکار بانکی از سازمان محیط‌زیست 🔹دیروز جلسه شکایت سرمایه‌گذار پروژه پتروشیمی میانکاله از سازمان محیط زیست و رئیس این سازمان برگزار شد. این شکایت به‌دلیل مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست و ممانعت آن از اجرای این پروژه مطرح شده است. 🔹سازمان محیط زیست اعلام کرده است که پروژه پتروشیمی میانکاله دارای مجوز زیست‌ محیطی نیست و صراحتاً با احداث آن به دلیل آثار مخرب و زیان‌بار زیست محیطی مخالفت کرده است. 🔹بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی، نظر سازمان حفاظت محیط زیست فصل‌الخطاب است و با بررسی اسناد و مدارک مشخص شده که با احداث پتروشیمی میانکاله آلودگی ایجاد می‌شود. 🔸همچنین سرمایه‌گذار پتروشیمی میانکاله طبق لیست اعلامی از سوی بانک مرکزی جزو ابربدهکاران بانکی محسوب می‌شود. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥کانال ما درپیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
توالی مشکوک هک و نفوذ در سالگرد اغتشاشات ▪️ردپای سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه را جدی بگیرید 🔹با نزدیک شدن سالگرد آغاز اغتشاشات، تمامی تلاش سرویس‌های اطلاعاتی و رسانه‌های ضد انقلاب، معطوف به ایجاد یک شوک در جامعه برای تبدیل کردن این شوک به موتور محرکه دور جدید آشوب‌ها هستند. 🔹قطعاً تلاش برای اخلال در زندگی شهروندان، در روزهای آینده با جدیت توسط دشمنان دنبال خواهد شد. اولین نشانه‌های این تلاش را می‌توان در نفوذ محدود به بخش نوتیفیکیشن ۷۸۰ و هک و نفوذ در تپسی به عنوان یکی از تاکسی‌های بزرگ اینترنتی جستجو کرد که خوشبختانه نتیجه‌ای در بر نداشته است. 🔹اقدامات دشمنان از لایه اقتصادی و اجتماعی گذر کرده و در حال تلاش برای ایجاد کارکردها و تبعات امنیتی در حملات خود هستند و باید به جای ساده‌سازی مسئله در قالب یک نفوذ فنی، آنرا در چارچوب برنامه‌ریزی و اقدامات تهاجمی سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه برای اخلال در زندگی شهروندان تفسیر کرد. 🔹به نظر می رسد گام بعدی شبکه هک و نفوذ برای عصبانی کردن و به اعتراض کشاندن قشر موثر جامعه یعنی جوانان، از کار انداختن یا انتشار گسترده اطلاعات پلتفرم‌های مالی و خرید و فروش ارزهای دیجیتال باشد. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥کانال ما درپیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ شهید_مطهری به اراجیف مهدی نصیری! .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥کانال ما درپیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
اهداف فرهنگي در جنگ نرم رسانه‌اي ابزارهاي جنگ نرم و راه‌كارهاي مقابله با آن تصور وقوع جنگ نرم و صورت انجام آن، بدون شناخت ابزارهاي مورد كاربرد در اجراي آن ممكن نيست. به عبارت ديگر، جنگ نرم ابزارها و الزامات كاربردي‌اي دارد كه امكان وقوع آن را ممكن مي‌سازد. اساساً همين ابزارهاست كه يكي از وجوه برجسته و نقطه تمايز آن با جنگ سخت با همان معناي متعارف از جنگ است. اگر بخواهيم به مهم‌ترين ابزار قابل كاربرد در جنگ نرم اشاره كنيم، بي‌گمان رسانه‌ها،1 اعم از مجازي و واقعي (مطبوعات و مجلات، خبرگزاري‌ها، راديو، تلويزيون، ماهواره و اينترنت) مهم‌ترين شاخص و ابزار قابل استفاده در جنگ نرم است. الف) راديو: راديو از جمله قديم‌ترين رسانه‌ها با قابليت پخش و انتشار از وراي مرزها، و با گستره‌ وسيع از مخاطبان است كه در صد سال گذشته، نقش مهمي در شكل‌دهي به افكار عمومي و تقابل رسانه‌اي ميان كشورها، گروه‌ها و جمعيت‌ها داشته است. فعاليت راديو آزادي در زمان جنگ سرد كه بر ضد بلوك شرق و اتحاد جماهير شوروي فعاليت مي‌كرد، يكي از گسترده‌ترين و مهم‌ترين ابزارهاي رسانه‌اي بود كه اهداف تبليغاتي ايالات متحده را در خدمت جنگ نرم پيش مي‌برد؛ به طوري كه برخي از صاحب‌نظران از تأثير جدي آن بر فروپاشي شوروي نام برده‌اند.2 يا چنان‌كه راديو BBC3 و صداي امريكا4 با ده‌ها سال پيشينه فعاليت رسانه‌اي، به ويژه راديو BBC، گاه به بيش از سي زبان زنده دنيا و از جمله زبان فارسي برنامه پخش مي‌كنند.5 در واقع، راديو يكي از ابزارهاي اصلي در جنگ نرم است. بنابراين، كشوري مثل ايران بايد شبكه‌هاي راديويي داخلي و خارجي خود را افزايش دهد و روي برنامه‌هاي راديويي و افزايش جذابيت آن براي جوانان و ديگر قشرهاي جامعه كار كند و از اين راه، از تأثير برنامه‌هاي راديويي كشورهاي غربي، به ويژه امريكا و انگلستان بكاهد. ب) رسانه ملي: امروزه برنامه‌هاي تلويزيون ملي هر كشور، به دليل جذابيت‌هاي ويژه تصويري، به يكي از پرمخاطب‌ترين رسانه‌هاي جديد تبديل شده است. امكان پخش برنامه‌هاي متنوع با قابليت‌هاي جلب‌كننده، اين رسانه‌ها را به ابزار مهمي در جذب مخاطب و به تبع آن، جهت‌دهي به افكار عمومي تبديل كرده است تا جايي كه «با ظهور شبكه Eueronews در رقابت با شبكه‌هاي CNN در امريكا و Skynews در انگلستان، و نيز آغاز به كار شبكه‌هاي عمومي متعدد در ديگر نقاط جهان، اشتهاي بي‌پايان براي ارائه اخبار تلويزيوني، روز به روز مقياس جهاني‌تري پيدا مي‌كند. گسترش شبكه‌هاي تلويزيوني، به كشورهاي قدرتمند كمك كرد تا از آن در راستاي اهداف خويش در عرصه بين‌المللي استفاده كنند».6 درباره نقش رسانه ملي و كاركرد آن در افزايش فرهنگ عمومي و هم‌بستگي ملي، در فصل بعد به طور كامل توضيح خواهيم داد، ولي به طور خلاصه، رسانه ملي، يكي از مهم‌ترين ابزارهاي مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن به شمار مي‌آيد. مديران و دست‌اندكاران صدا و سيما مي‌توانند با ساخت و تهيه برنامه‌هاي اصولي و از قبل كار شده، اثر تهاجم فرهنگي دشمن را در عرصه جنگ نرم كمتر كنند. ج) ماهواره: با گسترش روزافزون فناوري و توسعه ارتباطات، ماهواره‌ها به بخش عمده‌اي در تحكيم و توسعه زيربناها و ساختارهاي ارتباطات و اطلاعات تبديل شده‌اند. ازاين‌رو، اگر گفته مي‌شود قرن بيست و يكم، قرن ماهواره‌هاست، بي‌مبنا نيست؛ چرا كه امكانات و قابليت‌هاي گسترده اين فناوري، آن را به عامل عمده‌اي براي دگرگوني در زندگي اجتماعي تبديل كرده است. اهميت ماهواره‌ها در تغيير و تحولات اجتماعي به گونه‌اي است كه كاربرد ماهواره‌ها در جنگ نرم، به عاملي مهم در سرعت بخشيدن به تحقق اهداف تبديل شده است؛ به طوري كه يكي از بزرگ‌ترين منابع و ابزارهاي جنگ نرم، توانايي در بهره‌گيري از شبكه‌هاي ماهواره‌اي است كه به وسيله آن بتوان افكار عمومي و فرهنگ عمومي را دستخوش تغيير در نگرش‌ها، باورها و رفتارها كرد. ماهواره نيز يكي از ابزارهاي جنگ نرم است. وظيفه دولت در اين باره، ساخت ماهواره‌هاي جديد و پيشرفت در بخش فناوري هوا و فضاست. در حال حاضر، قدرت‌هاي بزرگ با در دست گرفتن بخش عمده فضا و فرستادن انواع ماهواره‌ها به آسمان، تسلط بسيار زيادي بر اطلاعات و فناوري‌هاي مدرن و در نتيجه، فرهنگ ديگر كشورها دارند. د) اينترنت:7 امروزه اينترنت به يكي از گسترده‌ترين و پرابعاد‌ترين رسانه‌هاي ارتباطي تبديل شده است. رسانه‌اي كه هم نوشتاري است، هم گفتاري، و هم به واسطه آن مي‌توان آموزش ديد و هم اخبار و اطلاعات متنوعي در آن يافت. ازاين‌رو، در مباحث جنگ نرم، بهره‌گيري از فضاي سايبري و مجازي، عنصري مهم و اثرگذار است. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥کانال ما درپیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
اهداف فرهنگي در جنگ نرم رسانه‌اي ادامه👆👆 همان‌گونه كه گفتيم، ابزارهاي جنگ نرم متنوع و متعدد است و هر كدام قابليت‌هاي ويژه‌اي دارد، كه امكان متناسب با ظرفيت خود را براي بهره‌گيري در جنگ نرم در اختيار عاملان آن قرار مي‌دهد. اما در مباحث جنگ نرم، دو رسانه به نسبت جديدتر و در عين حال، گسترده‌تر و با قابليت‌هاي بيشتر، يعني اينترنت و ماهواره اهميت بيشتري دارند؛ چرا كه قدرتِ درنورديدن مرزها و عبور از بسياري از موانع، و خيل گسترده و سطوح گوناگون مخاطبان و امكان ارائه برنامه‌هاي جذاب و متنوع به علاوه قابليت‌هاي ديگر، آنها را به مهم‌ترين ابزار در خدمت براي قائلان و عاملان جنگ نرم تبديل كرده است. اين ابزارها مي‌توانند با برنامه‌هاي متنوع و جذاب خود، انسجام نظام اجتماعي و هويت ملي يك كشور را از بين برند. بنابراين، در شرايطي كه نظام اجتماعي با افول قدرت هويتي روبه‌رو مي‌شود، طبعاً‌ نيرويي كه بتواند هويت‌هاي پراكنده را سازمان‌دهي كند و از همه مهم‌تر، اينكه قابليت مؤثر وحدت‌بخشي اعتقادي جامعه را داشته باشد، به عنوان محور سازماني براي امنيت‌سازي تلقي خواهد شد؛ زيرا امنيت، مهم‌ترين هدف سياست خارجي هر دولت شمرده مي‌شود و اين مسئله با حداكثر‌سازي انسجام هماهنگي دارد. انسجام اجتماعي، زمينه‌هاي لازم را براي حداكثر‌سازي همكاري و مشاركت گروه‌هاي لازم براي ايجاد امنيت فراهم مي‌كند. با اين توضيحات، سازمان‌هايي از قابليت و قدرت نرم‌افزاري براي ايجاد انسجام اجتماعي برخوردارند كه بتوانند بسترهاي لازم و مناسب را براي رفتار جمعي فراهم سازند. بنابراين، رسانه صدا و سيما و همچنين رسانه‌هاي گروهي از اين قدرت براي سازمان‌دهي مردم برخوردارند. آنها مي‌توانند با توليد برنامه‌هاي اصولي و كار شده، موجب تقويت انسجام اجتماعي، هويت ملي و فرهنگ دروني جامعه شوند. ساخت برنامه‌هاي جذاب، يكي از راه‌هاي اصلي براي مقابله با برنامه‌هاي نامناسب فضاهاي مجازي و ماهواره‌ها مي‌تواند باشد. نتيجه همان‌گونه كه گفتيم، بعد فرهنگي جنگ نرم، از مهم‌ترين بعدهاي اين جنگ شمرده مي‌شود. جهان امروز، از يك‌سو دنياي تصويري و انگاره‌سازي1 سياست و روابط بين‌الملل، و از سوي ديگر، دنياي انديشه و فرهنگ است. اين دو ديدگاه به ناچار در تقابل و تخاصم با يكديگر قرار دارند. بر اساس ديدگاه فرهنگ‌محور، عرضه و ارائه حقيقت، مسئله‌اي عالي و ضرورتي انساني به‌ شمار مي‌رود. ازاين‌رو، شيوه‌هاي رايج رسانه‌اي و تبليغاتي، تنها به مثابه ابزار انتقال افكار و ايده‌هاست و براي عرضه حقيقت، تنها بايد بر منطق و اصول اخلاقي برخاسته از ‌آموزه‌هاي ديني تكيه داشت. بي‌سبب نيست كه متخصصان جنگ نرم، به حضور اين جنگ در همه دوره‌ها اذعان دارند و قدمت آن را به بلنداي تاريخ انسان مي‌دانند. همان‌گونه كه بيان كرديم، جنگ نرم، تغيير در ساختار سياسي و فرهنگي حكومت‌ها و ملت‌ها را دنبال مي‌كند. در اين نوع جنگ، بر خلاف جنگ سخت، از حربه‌هاي نظامي و برخورد‌هاي خونين و خشونت‌آميز خبري نيست، بلكه ستيز حكومت‌ها وجهه نرم‌افزاري دارد. به عبارت ديگر، جنگ نرم، كار خود را با حمله به مباني فرهنگي و اعتقادي و هنجارهاي مسلّم و پذيرفته‌ شده جامعه آغاز مي‌كند. اين تهاجم اوليه به‌تدريج، ظهور و گسترش بحران‌هاي اخلاقي و اجتماعي را در پي دارد و سرانجام به وقوع بحران‌هاي امنيتي و سياسي و حتي تغيير نظام‌ها مي‌انجامد. در اين ميان، رسانه‌ها از جمله ابزار اصلي گسترش فرهنگ‌هاي غيربومي ويران‌گر به‌شمار مي‌روند. رسانه‌هاي بيگانه كه عامل اصلي انتشار ويروس ابتذال هستند، در جبهه جنگ نرم فرهنگي حضور مي‌يابند و براي آماده‌سازي حضور سياسي سلطه‌گران، فرهنگ بومي كشورهاي هدف را نابود مي‌كنند. با وجود اين، فرهنگ و هويت بومي و اسلامي، مانعي اساسي در برابر نفوذ فرهنگ غربي است. امروز در عالم سياست و فرهنگ و جهان بين‌الملل، كشوري كه فرهنگ خود را در بازي با قدرت‌هاي بيگانه با بي‌بصيرتي ببازد يا پيوسته مشغول دفاع شود، هرگز نخواهد توانست در ميدان جنگ نرم ايستادگي كند. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥کانال ما درپیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 علی مطهری: استفادۀ اصلاح‌طلبان از شعار «زن زندگی آزادی» آورده‌ای برایشان نخواهد داشت 🔹این تیپ‌هایی که از این شعار «زن زندگی آزادی» حمایت می‌کنند دنبال چیز دیگری هستند و از اصلاح‌طلب‌ و اصول‌گرا عبور کرده‌اند. استفاده اصلاح‌طلبان از این شعار به نظرم تاثیری ندارد در این که بخواهند این قشر را جذب کنند. هدف این قشر براندازی است نه اصلاح. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥کانال ما درپیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
تقابل ولایت فقیه با دیکتاتوری جنگ شناختی، اگر با الزامات روان­شناسانه و هنرمندانه خود همراه باشد می­‌تواند در ذهن جامعه هدف، جای حق و باطل را عوض کرده و مثلا امام حسین‌(ع) را خارجی و متمرّد از دین و امثال یزید و پسر مرجانه را خلفای رسول خدا وانمود کند. یکی از بزرگ‌­ترین اهداف امروزینِ جنگ شناختی که از سوی دشمنان ملت ایران به جدّ دنبال می­‌شود، مسئله «ولایت فقیه» است.  به قربانیان این جنگ این‌گونه باورانده شده است که ولایت فقیه، نوعی دیکتاتوری است. امروزه می‌بینیم که برخی از فریب‌خوردگان متأسفانه در این جنگ، قافیه را باخته و طوطی‌­وار، این شبهه سست‌­پایه را در اغتشاشات سال گذشته تکرارکردند‌. این قلم، درصدد بررسی قصور کسانی که باید با جهاد تبیین در این عرصه وظایف خود را انجام می‌­دادند تا چنین شبهه واهی در ذهن کسی مجال واقع­‌نمایی نیابد نیست؛ اما تنها با کمی تفکر  (البته اگر رگبار هجمه­‌هاي جنگ شناختی، مجالی برای تفکر قربانيانش، باقی گذاشته باشد) بی‌­پایه­‌ بودن این شبهه روشن می­‌شود. در اسلام، نه تنها ولی فقیه، که حتی امام و پیامبر معصوم هم حق حاکمیتِ مستقل از خداوند بر مردم را ندارند و اساسا حاکمیت بالذات، تنها از آن خدا است. (سوره انعام/ 57) و خدا با شرایطی، حق حاکمیت را به پیامبر و امامان معصوم و در زمان غیبت، به نائبان امام (ولی فقیه) واگذار کرده است.  مسئله اختصاص حاكميت به خداوند متعال آن‌قدر جدّي است كه به تصریح قرآن کریم حتی اگر پیامبر اكرم مي­‌خواست سخنی را از جانب خود، به خداوند نسبت دهد، خدا به او فرصت نداده و شاهرگ قلبش را قطع مي­‌كرد. (حاقة/ 44- 46) با اين حساب، وقتی که حتی پیامبر در حاکمیت، مستقل از خداوند نیست، خیلی روشن است كه حاکمیت ولی فقیه هم جز در طول حاکمیت خدا، پیامبر و امام معصوم نخواهد بود.  وظيفه ولي فقيه، كنترل هم­سوییِ سياست‌هاي كلان حاكميتي با دستورات خدا است و حق ندارد از جانب خود، مستقل از حكم خدا و بدون استناد به آن، حكمي صادر كند. و اگر در موردي، بخواهد سخن و خواسته خود را به جاي حكم خدا، بر جامعه تحميل کند، به دنبال این گناه، فوراً از مقام ولايت فقيه، منعزل (و نه معزول) مي­‌شود چون شرط عدالت را از دست داده است. (صحيفه امام، ج‏4، ص: 495؛ ولايت فقيه، ص: 73) دقت كنيد ولي فقيه از جانب خود و مستقل از احکام الهی، اساسا حق و امكان صدور هيچ حكمي - و لو غیر مستبدانه- را ندارد تا چه برسد به آنكه بخواهد حكم مستبدانه و از روي ديكتاتوري داشته باشد. ديكتاتور، در عمل و در سخن مي­‌گويد: «قانون يعني من» (اين جمله از لوئي چهاردهم معروف است) اما ولي فقيه مي­‌گويد: «قانون يعني خدا».  ديكتاتور، دستورات برخاسته از شهوات و مَنيّت‌هاي خود را بر جامعه تحميل مي­‌كند در حالي كه ولي فقيه، دستورات خدا را براي جامعه روشن مي­‌كند.  جان كلام ديكتاتور آن است كه: «هر چه من بگويم لازم­‌الاجرا است» در حالي كه جان كلام ولي فقيه آن است كه: «هر چه خدا بگويد لازم­‌الاجرا است». دستورات دیکتاتور، از روی امیال نفسانی اوست و دستورات ولی فقیه جامع‌­الشرایط، از روی متن دین و قرآن است.  و چقدر زجرآور و اندوه­بار است که می­‌بینیم این تفاوت آشکار، هنوز برای برخی فریب‌­خورده، روشن نشده است. توجه به این تفاوت بزرگ و آشکار، هر انسان باانصافی را به این نتیجه می‌­رساند که از اساس، هیچ شباهت و مناسبتی میان ولایت فقیه و دیکتاتوری وجود ندارد و بلکه با دقت در این نکته، روشن خواهد شد که «ولی فقیه» با حاکم ­کردن دستورات خداوند بر جامعه، دقیقا در نقطه مقابل «دیکتاتور» قرار می­‌گیرد.  به دیگر سخن، در ظرف حاکمیت ولی فقیه جامع­‌الشرایط، زمینه استبداد و دیکتاتوری، از اساس برچیده می‌­شود.  این‌گونه است که امام خمینی می‌‌فرمود: «شما از ولايت فقيه نترسيد. فقيه نمى‏خواهد به مردم زورگويى كند. اگر يك فقيهى بخواهد زورگويى كند، اين فقيه ديگر ولايت ندارد. اسلام است.  در اسلام قانون [خدا] حكومت مى‏كند. پيغمبر اكرم هم تابع قانون بود؛ تابعِ قانون الهى. نمى‏توانست تخلف بكند... ديكتاتورى در كار نيست، مى‏خواهيم [با ولایت فقیه] جلوى ديكتاتور را بگيريم... ولايت فقيه، ضد ديكتاتورى است؛ نه ديكتاتورى... در هر صورت، بيدار بشويد آقايان!  توجه داشته باشيد؛ دشمن­‌ها درصدد هستند؛ و قلم­‌ها درصدد هستند؛ قدم‌­ها درصدد هستند؛ زبان­‌ها درصدد هستند؛ اغفال مى‏خواهند بكنند مردم را، ملت را. بيدار باشيد و گول اينها را نخوريد، و توجه به مسائل بكنيد، مسائل را درست حل بكنيد.»  (صحيفه امام، ج‏10، ص310) * محمد میری .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥کانال ما درپیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi